Elokuun mussukat joulukuussa <3

Huomenta naiset!
Noista mammahousuista en ollut edes ehtinyt päästä eroon tuon edellisen jäljiltä :whistle:, että mennään niillä nyt vielä pari seuraavaakin vuotta..
Kiinalaisen kalenterin mukaan tulisi poika ja se olisikin aika mahtavaa kun edellinen poika täyttää jo 13v :), itselläni ei vielä ole tuntemusta kumpaankaan suuntaan.
Juu, pamskulle tän pinon kaksoset!! tai kelle muulle tahansa kunhan ei omalle kohdalle osu :LOL:, olisi muuten tarvetta jo linja-autolle! Miulla on muuten ollut yksi kaksoisraskaus, mutta toinen pojista kuoli kohtuun ja vain toinen selvisi syliin asti.
Tänään aijon tehdä vielä digi testin varmistukseksi, sen pitäisi nyt näyttää 2-3, on vaan niin epävarma olo.
 
:wave: Heippa ! Täällä ollaan tänä aamuna käyty varhaisultrassa :) ! Masusta löytyi kohdunsisäinen raskaus, raskaussäkki 9,4mm, ruskuaispussi ja sikiökaiku juuri ja juuri mutta näkyi kuitenkin :heart: Liäkäri sanoi, että jos oltais tultu muutama päivä myöhemmin niin olisi pieni murunen nähty paljon selvemmin, mut ei haittaa kun pääasia et nähtiin se syke :heart: Raskausviikotkin muuttui 5+5:stä 5+4:ään mut ei oo paha ero :D ! Eipä mulla oikeastaan muuta, IHANAA PÄIVÄÄ KAIKILLE :heart: !

Onnellinen & muru 5+4 :heart:
 
Pikkusukka: Mä tunnustaudun pukamatyypiks. Ja ennen plussaa alko vuotaa. Samoin nenän limakalvot ja mulla ei tuu ikinä verta nenästä (ei nytkään, muutakuin niistäessä). Raskaus jotenkin laiskistaa vatsaa, joten suoli toimii hitaammin ja ummetus voi vaivata ja se rassaa pukamiakin kai.

Oh, onneks muillakin pömpsittää jo viidennellä viikolla :) Pakko mennä tänään kaupoille, ei voi pelkissä hameissakaan kulkea.

Poika - tyttö - vauva ?????--- Ei mitään hajua! Mul on vasta kaksi viivaa tikussa ;)

Ehkä tehdään uus ketju tammikuussa, niin muutetaan sitten siihen se epeli! Eiköhän me tälläkin pärjätä.
 
Niinu, ihanaa, oon niin kade sulle kun oot päässy näkemään pikkuisen jo! Oliko sulla mies mukana ? =)

Ohhoh, aamuisin tuntuu kun mitään ei oliskaan, mutta iltaa kohden tää turvotus yltyy. Yöllä oli kummallisia vatsatuntemuksia. :O Yhtäkkiä meni oikealta puolelta alamaha ihan kivikovaks, ihan ku olis suonta vetäny :confused: Tänään tulee hCG tulokset, en malttais millään odottaaa!

Ite en aio mammahousuja ostaa vielä, kunnes oon saanu varmuuden, että kyydissä on joku =) Mutta farkkuja ei ole toivoakaan saada jalkaan, eli legginsseillä ja tunikoilla mennään :p Pitää ostaa paksumpia leggareita, onneks voi laittaa tosiaan ne toppikset päälle. Ainoo et toppiksiin pitää koht ostaa sellanen housujen "levitin" tai jatkopala, mikskä sitä kutsutaankaan, millä saa lisämittaa vyötärölle :LOL:

Täällä on tullu ensimmäiset uudet arvet tisseihin :O Ruisleipä ängetty väkisin alas, nyt tuntuu että paluupostilla tulos ylös. On tää ihanaa, jos ja kun on raskaana! :heart:
 
Ihania uutisia Niinulla! :heart: Voi että, täällä olisi vielä kaksi viikkoa odotettavaa, että saa varmuuden tälle raskaudelle :)

Onko ketään muuta, jolla on ihan koko ajan kylmä? Mä palelen nykyään öisin, aamuisin, suihkussa (!), autossa, työpaikalla ja ihan joka paikassa. Edes tuo kuuma suihku ei auta. Töissäkin mulla on ylimääräinen villapaita päällä ja jaloille suunnattu lämpöpatteri mutta silti vapisen kylmyydestä. Ihan ihme settiä :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Voi onnea Niinu88 hyvistä uutisista!

Mulla oli jeennaa vähän samanlaisia tuntemuksia viime yönä. Kai. En edes oikein osaa sanoa mitä se oli, eikä se varsinaisesti kipuakaan ollut, epämiellyttävää vaan. Jotain jänniä nivustuntemuksia tai keltarauhasjomotteluja(?) Ja nimenomaan oikealla puolella.

Mua vähän ihmetyttää, kun ei ole varsinaisesti turvotusta ollenkaan. Mäkin haluan edes turvotusmahan! :D

Hieman etovaa oloa alkais olla täälläkin. Oon lukenut, että pahoinvointia ilmenee lähinnä nälkäisenä ja helpottaisi syömällä, mutta mulla on kyllä just toisinpäin. Ruokahalua ei oikein ole ja nimenomaan syömisen jälkeen tulee huonompi olo. Stressaavat vuodot ja menkkajomottelut vaihdankin kyllä ihan mieluusti pahoinvointiin!
 
Niiu, mulla ainaki oli koko ajan kuuma ennen ku sain plussan testiin. Pari päivää sen jälkeen oon ollu ihan jäässä! Sormet ihan kohmeessa koko ajan, mulla on sukat ja kahdet villasukat jalassa, silti varpaat jäässä. kotona on olohousujen alla pitkätkalsarit :D ja koko ajan pitkähihanen päällä, kun en tarkene ilman. Töissä on pakko pitää myös työvaatteiden päällä vetoketjullista hupparia (vaikka se ei vissiin oo sallittua, ainakaa töitä tehdessä? Evt.) Suihkussa vesi menee reippaasti yli sen punaisen nupin, eli aika kuumaa vettä saa olla, että 'sulan' ees hetkeks :p
 
Sinnamon, mulla on myös ruokahaluttomuutta, mutta kun tää huono olo iskee on pakko syödä jotain, jos vaikka auttais mut eipä juurka oo auttanu. :/ yöää, ällöttää ku ajatteleeki ruokaa :x :D paitsi kulmakonditorian salaattia! :saint:
 
Kiiiitos ihanaiset :hug: ! Oli mulla mies mukana, toisella tuli pieni ilo kyynel silmään :heart: ! Mä yritin olla itkemättä meikin takia mut vaikeaahan se oli :) ! Niuu kaksi viikkoa menee nopeesti, jos voisin päättää uudestaan niin oisin itekki jättänyt hiukan myöhemmäks mut hätähousu mikä hätähousu :D ! surtiK mulla maksoi 85€, 75€ ultra ja siihen 10€ käyntimaksu :) ! Kävin siis savon ultramammoilla, ei taida olla yksityistä tai en tiedä mitä se on, mut halvempi vaihtoehto kun yksityinen :). Mulla nyt tosiaan seuraavaan ultraan varmaan joku 4 viikkoa aikaa, eiköhän tuo 18 päivä neuvolassa selviä :) !
 
Ja siis sillä olisin itse näin "jälkiviisaana" odottanut viikon, kun olisi ollut ihana saada selvä ultrakuva, nyt nuissa kuvissa mitä katsoo on sikiöpussin sisällä ruskuaispussi niin sen sisällä pieni musta piste, hassua ajatella että tuo "piste" on meidän vauva :heart: Tästä päivästäkö lähtien se liäkäri sanoi, et tulee kasvaamaan millimetrin päivässä eli paljon :eek: !

Pahoinvointia ei itellä varsinaisesti oo, mut ällöä oloa ! Jotenkin taas itseni ei tee mieli syödä, sillä oksettaa ajatus miten se ruoka tulee samantien pois :D ! Suolakeksit hiukan oloa helpottaa :). Vähänkö muuten tekis mieli KANASALAATTIA :p
 
  • Tykkää
Reactions: jeennaa
Onnea Niinulle hyvistä ultrakuulumisista :) Mun pitäis jännäillä vielä viikon päivät...
surtiK: Mä oon menossa Kuopiossa Lääkäriasema Canttiin, siellä hintaa tulee 90€. Savon Ultramammat ois tosiaan ollut halvempi, mutta he tarjosivat aikoja vain maanantai-illoille ja ne ei mulle työvuorojen takia käy.
Ihan mielelläni tuon yheksänkymppiä pulitan, saan ainakin mielenrauhan jouluksi :)

Ja täällä kans kärsitään pukamista :/ Tänä aamuna meinasin saada halvauksen, kun pyttyyn lorahti verta, onneksi sit pyyhkiessä tajusin sen olevan pukamista peräisin (on paljon kirkkaamman punaista kuin emättimestä tuleva vuoto). Oon kärsinyt pukamista jo lapsena, sit ne olikin yli 20 vuotta oireilematta kunnes sitten taas vuosi sitten alkoivat vaivata. Tää nykyinen istumatyö ei vissiin oikein sovi niille...

Tänään on enempi nippaillut mahaakin, koiran kanssa lenkkeillessä tuntuu kuin kuminauhaa kiristettäis mahan sisäpuolella. Helpottaa sitten kyllä kun hidastaa hetkeksi vauhtia. Ja kaikki korkeampivyötäröiset housut puristaa, onneksi on nämä toppahousukelit nyt :D

Regalo ja Karvamato Einari 5+4
 
Niinu88 ihania uutisia sulla!

jeennaa missä päin asut? Kulmiksen sapuskat ja leivokset on ihan parhautta!

Tänään ei o juurikaan etonu, tosin kahvi ei oikein maistu ja vatsaki on vähä rauhottunu. Mulla on varhaisultraan vielä 13 päivää! Jännittää jo kovin, varsinki ku en tiedä lähteekö mies mukaan. Ultra on klo 18:30 ja mies joko joutuis odottelemaa kolme tuntia kaupungissa tai ajaa 160 km edestakas illan aikana jos kotona käy.
 
Niinu Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista, hyvissä ajoin näitte sykkeen :heart:

Niiu täällä kans yks palelija, ulkon tarkenen kun on lämpimästiu päällä mut muuten on kyllä koko ajan kylmä, hrr..

ruokahaluttomuutta täälläkin, tai siis jotain tekis mieli mut ei kuitenkaan.

Kista ja Sisko 5+0
 
Niinu88 oi ihanaa että syke näkyi ja kaikki hyvin :)
Mun pitää jännittää vielä melkeen 2viikkoa ennen ku nään onko kaikki kunnossa.

Täälläkin yks palelija ilmottautuu, eilen lämmitin takkaa ja vaikka sisällä lämpötila nousi 26 asteeseen niin silti piti peiton alla olla :D

Onko kellään muuten ollu oireena suupielen aukeamista? mulla on ihan auki, syön mammavitamiineja. joten ei kyllä mikään vitamiinin puutostila voi olla. Oiskohan raskausoire?

JeNski91 rv 5+5
 
Yksi paleleva odottaja lisää :)

Viime lauantaina tuli plussa, laskettu aika 2.8.13
Kolmas lapsi tulossa, kaksi vanhempaa -08 ja -11.

Varhaisultraan saatiin aika 21.12. Neuvolaan ei olla vielä soitettu.

Piika83 rv5+4
 
Tää ainakin on palellut kauheasti, erityisesti iltaisin. Monta päivää ennen plussausta jo alkoi horkka, samalla kuitenkin varsinkin aamuisin on ollut kauheita kuumia aaltoja ja sitten taas palelua heti perään. Termostaatti pikkasen pielessä, sanoisin :)

Niinu - ihanaa!!!

Huonovointisuus osui mulla viimeksi 6-10 viikoille, ja samaan aikaan ruokahalu kyllä muuttui. En oksentanut kertaakaan silloin, mutta syödä puputin koko ajan ja erityisesti piti saada jotain suolasta. Makea ällötti tosissaan. Poikahan sieltä sitten tulikin...

Muistin just, että gyne on sanonut mulla olevan suora kohtu, mikä tarkoittaa, että se kasvaa ylös, eikä eteenpäin. Edellisessä raskaudessa tämä tasainen vatsakumpu sai aikaan sen, että en vielä viikolla 17:kaan näyttänyt oikeasti raskaalta, vaan vain kaljamahaiselta... Toisaalta säästyin turhilta epäilyiltä, kun tuolloin emme raskaudesta halunneet oikeastaan pahemmin huudella. Toisaalta se teki myös sen, että vatsa alkoi painaa kylkiluita ihan kamalasti tokan kolmanneksen jälkeen ja rintsikoiden ympärysmitta leveni kymmenellä sentillä. Olen lyhyt ihminen muutenkin, joten miksi oi miksi pitää saada vielä tuommoinen raskausvatsa eikä kunnolla ulospäin pullistuva vauvamasu :D

Neuvola varattu ja HUI! Sinne piti meillä mennä joulunpyhien takia raskausviikolla 6+!!! Itse yritin ehdottaa tammikuun toista viikkoa niin täti tuli melkein lankoja pitkin, että se on aivan liian myöhään, kun systeemi on jotenkin muuttunut kaupungissamme. Haluavat ottaa kaikki labrakokeet aikaisin, jotta sitten siinä ekassa ultrassa on kaikki tiedot saatavilla. No, meillä on nyt eka neuvola 19.12. ja sitten ultra-aika 20.12. Hassua mennä neuvolaan eka, ennenkuin edes tietää, onko "ökö" siellä vai ei... No, toisaalta hyvä nyt, että on neuvolantäti tiedossa ja jos tulee ongelmia ennen tuota aikaa, niin on joku kelle soittaa.
 
Moikka moikka moooiii!

Miulla on kans nyt ollu pää kipee ja vähän mahaa juilinut. Eilen tein lihapullia (mitkä yleensä maistuu) mutta niitten jälkeen tuli etova olo. Tuntuu omituiselta kun edellisessä raskaudessa ei mitään älllötysoloja pitänyt :)
Ja jotenkin tuntuu että näyttää niin freesiltä, jos menkat olis, niin oisin vaan sellanen epämääränen rasvamöykky :D

Pojalla on ens viikolla 8kk-neuvolalääkäri, pitänee siellä ilmottaa uudesta tulokkaasta jos vaikka sais ajan jo äitiysneuvolan puolelle ennen joulua. Viimeks ne siellä katto ultralla 6+ viikolla ja nähtiin syke vaikka oli ikivanha laite, keväällä ne kyllä mainitsi että parempi laite on tulossa :). Sieltä kai ne varaa taas ajan sairaalaan nt-ultraan niinku viimeksi.
Ollaan muuttamassa naapurikunnan puolelle alkuvuodesta, pitänee sit vaihtaa samalla neuvolaakin :( Harmittaa kun tuolla oli niin mukava täti, näytti pikasesti melkein joka kerta vaavia ultralla samalla kun kuunneltiin sydänäänet.

Mieki tein horoskoopin ja tyttöö lupailtiin :), mies tosin on varma että on poika. Heillä ei suvussa muita synnykkään kuulemma... Itelleni on sama kumpi tulee, esikoispoika on ollu niin ihana, toisaalta prinsessakin ois kiva :)

Miustaki tuntuu että on kokoajan kylmä, toisaalta sit naama saattaa helottaa punasena :). Mies sano ettei tänään toinna uunia lämmitellä mut pakko oli muutama puu polttaa aamulla.

maria rv 4+4
 
nyt on viimeset testit tehty. Cb puikkotestiin tuli aivan mielettömän kaunis + ja digi näytti edelleen Raskaana 3+. :) Puikkotestin + on kaks kertaa vahvempi kuin kontrolliviiva :heart:

Kävin tänään ostamassa kahdet äitiyshousut. Ihanat jalassa, kun ei paina masuun....

Mä en kattonut tuota horoskooppia, kun ei oo varmat viikot tiedossa..


Tervetuloa uusille ja niinu ihanaa ko pääsit kattomaan jo ultrasta pientä! onnea :heart:
 
Moikka!
Vieläkös mahtuu porukkaan mukaan? Testi näytti viime to plussaa. Haalea oli viiva mutta selvästi viiva kuitenki, ei tarvinnut suurennuslasia tuloksen lukuun :) Sunnuntaina kävin lääkärissä mahakipujen takia ja maanantaiksi sain lähetteen ultraan. Minulle on tehty sterilisaation purku leikkaus ja sen takia sitten seurataan tarkkaan että missä se mahd. raskaus sijaitsee. Sunnuntaina ottivat verikokeet ja se hcg arvo oli jotain 350 luokkaa. Ultrassa kävin sitten maanataina ja lääkärin "tuomio" oli että hän ei osaa sanoa onko raskaus kohdussa vai sen ulkopuolella. Torstaina olisi meno verikokeisiin ja pe kuulen tulokset. Siitä sitten selviää että onko uusi ultra pe vai ma. Meinaa olla tämä viikko pikkusen pitkä :/ ei jaksaisi millään odottaa. Tänään kylläkin tein testin ja nyt siinä oli selvempi plussa. Mutta mutta, en tämän enempää nyt tänne tällä kertaa kirjoittele. Perjantaina sitten lisää...toivottavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä