~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

astro muistatko mitä sulla se alapaine oli? koska ei mullakaan tainnu kovin kaukana sadasta olla kun anoppilassa mitattiin.
Noh, kaipa se neukkutäti torstaina kertoo tarviiko mun siitä huolissani olla.

Vähän vaan alkaa ärsyttämään tämä jatkuva "humina" :p
 
astro muistatko mitä sulla se alapaine oli? koska ei mullakaan tainnu kovin kaukana sadasta olla kun anoppilassa mitattiin.
Noh, kaipa se neukkutäti torstaina kertoo tarviiko mun siitä huolissani olla.

Vähän vaan alkaa ärsyttämään tämä jatkuva "humina" :p
Yläpaine vaan sellasen 120, eli lähellä toisiaan 120 ja miltei sata.
 
Viimeksi muokattu:
Oma napa päivitys Eilen koko päivän kestänyt kova pistävä kipu alamahassa ja raju oksentelu.. Soitin neuvolaan ja sanottiin että odota huomiseen ja syö kipulääkettä että huomenna jos jatkuu niin lääkärille..
Aamulla kipu jatkui aika ajoin ja yritin päästä läpi terkkarille niin en olis saanu aikaa lääkärille enkä ultraan (mitä neuvolassa sanoivat että pitäisi varmaan tehdä kun epäily oli kohdun ulkoinen raskaus)
Siispä menossa mehiläiseen illalla.
Toivotaan parasta!

Ou Nou+ toukka 9+0
 
Astrolabe: Mulla on lievä verenpainetauti eli ilman lääkkeitä paineet pahimmillaan huitelee siinä 110/160 (hyvin satunnaisesti tosin). Vuorokausimittauksen keskiarvo oli ennen lääkitystä 140/90 eli liian korkea, vaikka yöksi laskikin hyvin. Tätä tautia hoidetaan parhaillaankin lääkkeillä, mutta saan silti lääkärillä/neuvolassa hirveitä lukemia. Mulle ne tilanteet on eräänlaisia "suorituksia", ja kauheana suorittajana sitten onnistun nostamaan paineet kattoon, kun yritän "suoriutua" mahdollisimman hyvin. Sain viimeksi neuvolassa 140/104, ja täti passitti siltä istumalta lääkäriin päivittämään lääkitystä. No, lääkärissä arvot olivat "enää" 135/95 ja kotona 125/78. Lääkityksen nostamisen jälkeen kotiarvot ovat olleet kaikki 115-120/75-80 luokkaa eli erittäin hyvät.

Suosittelen kotimittarin hankkimista, koska neuvolassa puuttuvat hanakasti korkeisiin paineisiin, mikä on tietysti hyvä. Noilla kotimittauksilla voi sitten osoittaa, että kyse on vaan tilannepaineista (mikäli niin on) eikä niistä tartte huolestua sen enempää. Tai varsinkaan huolestuttaa odottajaa liikaa, joka stressaa muutenkin :) Mulle siis mitä vähemmän "neuvolasuorituksia", sitä paremmat paineet!

Ou noulle tsempit!

Ja tietty kaksosonnitteluita niille, ketkä tuplaonnen ovat kohdanneet :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pikkusukka :hug:

Mä jotenkin pelkään kauheesti että masussa ei oo enää mitään, varsinkaan kun en löydä tolla kotidopplerilla Vieläkään niitä sydänääniä :( Mutta meillä siis nt- ultra 21.1. Maha on kyllä turvoksissa kun mikä.

Koirista olitte puhuneet myös, meillä 2kpl pieniä rotukoiria ja pentuja myös tällä hetkellä.

Emmi4 ja Hippu öööö 10+6?
 
Pikkusukka, voimia :hug:

iltatähteni tuplaonnet! :heart: nytkö niitä kaksosia alkaa tulemaan? ;)

Ja onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Kävin itsekin ultrassa tänään, toisen kerran kylläkin. Kovasti oli torstaista kasvanut, 0,7cm tullut lisää mittaa :heart: viimeksi oli 2-3 päivää pienempi ja nyt vaan yhden päivän joten laskettu säilyy samana. Tietysti sikiön asento vaikuttaa mittaukseen niin paljon. Kovasti heilutteli pieniä jalkojen alkujaan! :) saatiin kuvakin muistoksi.
Labrassakin kävin ja sain kiilattua itteni just kaikkien mummojen edelle :D ja soitin np-ultraan ajan, samoille viikoille meni kun esikoisesta 13+0, tiedänpä miltä vauvan tulee näyttää, ihan ihmisen näköinen jo ;)

Kaikille doplerin kanssa ähkiville pieni vinkki: kokeilkaa kuunnella silloin kun rakko on täynnä, nostaa kohtua ylöspäin ja samaa käytetään synnärillä alkuraskauden ultrassa kun ultrataan mahan päältä, näkyy paremmin :)

Saa päivittää np-ultra 28.1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Tirppuli
Heippa kaikille ja terveisiä alkuraskauden ultrasta. Tänään käytiin miehen kanssa femedassa Brunolla ja oli kyllä tosi mukava ja asiantunteva lääkäri. Eli meidän pikkuinen vastas viikkoja 6+1 mikä on kuusi päivää myöhemmin kuin menkoista laskettuna eli LA olis 2.9.2013 Sydän sykki ja sykkeet oli 124. Ihan mahtava fiilis tuli kun täälläkin ollaan saikulla pahoinvoinnin ja huimauksen takia niin näki, että masussa on elämää.

Mites muuten saanko pysyä elokuisissa vai potkaisetteko mut syyskuisten ryhmään. Molemmat tytöt on syntynyt etuajassa rv 37+0 ja rv 32+0 eli luulen, ettei tää syyskuulle mene.

Neuvolan voi mulle päivittää 23.1.2013

Iltatähteni onnittelut tuplista!

Pikkusukka iso ja lämmin :hug:

Ounou toivotaan, että masussa olisi kaikki hyvin ja vauva oikeassa paikassa.

härkäneito ja vaavi rv 6+1
 
Voi ei pikkusukka :'( Kamalaa. Paljon voimia sulle :hug:

Tervetuloa uusille!

Iltatähdelle onnittelut tuplista! Ja Marjolle mahdollisesti ;)

Mä haluan tietää sukupuolen, miehen mielipidettä en tiedä asiasta. Esikoisesta ei haluttu tietää, mut nyt ois jotenkin kiva.

Jännää, 9 päivää nt-ultraan. Jos siellä kaikki hyvin, aletaan pikkuhiljaa kertoilla kaikille asiasta.

Yyyööks, pahoinvointi palasi voimakkaampana heti kun aloitin työt joululoman jälkeen. Mulla selkeesti rasitus sekä aikaisista aamuheräämistä johtuva väsymys pahentaa oloa. Taidan mennä kohta nukkumaan... Huomenna kun pitää mennä mummojen kaa labrajonoon 7.30. Jes.

UniUnna 10+4
 
Pikkusukka isot pahoittelut :hug:

Iltatähteni onnea tuplasti :heart: osasitko yhtään odottaa?

aloin miettimään ja totesin et tosiaan oon saanu dopplerilla äänet kuuluviin kun rakko on ollu täynnä. kun mä kysyin neuvolassa et tarviiko ultrassa rakon olla täys niin se ei oikeen sanonu juuta eikä jaata siihen :)

Poika-ja tyttöoloista taitaa itellä tosiaan olla enemmänkin toive tytöstä, mut ihan tyttöolo on tälläkin kertaa. Raskaus on tähän asti ollu ihan samanlainen kun pojastakin :)

sukupuolta en halua tietää etukäteen, en tiiä haluuko mieskään. Se saa kysyä jos haluaa :)

Soitin tänään neuvolaan ja kysyin et voisko se laittaa mulle vielä lisäks lähetteen vesirokon vasta-aineista kun muutenkin oon menossa sinne labraan, sain lähetteen kun vanhemmatkaan ei muista onko mulla ollu vesirokko. Ihan vaan varmuuden vuoksi...

Kista ja Sisko 10+1 :)
 
Tajusin muuten, että noissa mun monivitamiinitabuissa on myös rautaa. Tiesittehän, että rauta ei imeydy kunnolla, jos samaan aikaan ottaa kalsiumpitoista ruokaa tai juomaa? Ton takia mä vaihdoin tabun ottamisen iltaan, jolloin otan iltapalalla juomaksi mehua (C-vitamiini edistää raudan imeytymistä), koska aamulla haluan aina juoda maitoa. Mulla on tosiaan aina aiemmin ollu hemppa yli 140, mutta nyt vain 118. Joten haluan ottaa tabusta irti myös raudan.
 
Heipsan taas! :)

Kirjoitan nyt tännekkin saman minkä vahingossa kävin kirjoittamaan tuonne vanhaan ketjuun :)

Eli eka neuvola ja utlra takana. Viikkoja tänään onpi sitten 8+2, eli hieman vähemmän mitä menkkojen mukaan. Uusi laskettu aika olisi 19.8 ja NT 31.1 ja seuraava neuvola 28.1 ja RU 4.4 :)

Kummeiksi ollaan pyydetty jo miehen kaksi siskoa ja toisen mies, minun siskoni ja yhteinen ystävämme :) Kaikki olivat erittäin otettuja pyynnöstä ja osa itkikin :)

Nimi ollaan mietitty jo valmiiksi molemmille sukupuolille, mies kun heti alussa sanoi että vauvalle tulee hänen sukunimensä tai hän ei suostu tunnustamaan lasta :)

Täällä myös nopeasti eteneviä :) Alettu seurustelemaan 14.8.2012 ja joulukuussa saatiinkin vauva uutisia ja nyt maaliskuussa olisi tarkoitus muuttaa yhteen :)

Onnittelut uusille ja tuplista ja pahoittelut suru-uutisista

En edes muista mihin kaikkeen piti vastata, mutta eiköhän tässä ollut aikalailla kaikki :)

Linda ja Prosentti 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Pikkusukalle pahoittelut menetyksestä! :( :hug: Tosi kurjaa!

Ja sulle tuplasti onnea iltatähteni! :heart: Muillekkin ultrasta hyviä uutisia saaneille paljon onnea!

härkäneito, jää toki tähän ryhmään kirjoittelemaan! :)

Ja vielä on tullut uusia elokuisia, tervetuloa vaan kaikille! :D

Kauhee väsy ollut tänään ja jotenkin mieli maassa. :( Oon muutenkin taipuvainen masentuneisuuteen. Toivon todella että viikon 12 jälkeen kaikki tämä alkaa helpottaa! Just mietin miten helppoa oli odottaa silloin aikoinaan esikoista, kun sai kotona levätä aina kun siltä tuntui. Nyt ei oikein onnistu kun tuo nuorempi on vasta 1v 2kk ja jokapaikassa päällään kun silmä välttää. Eikä kyllä onnistunut sillon kakkosta odottaessakaan lepäily, kiitos esikon. :)

Diinu & piippis 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: härkäneito
Rutistavat halit pikkusukalle :hug: Sitä on niin vaikea löytää sanoja..

Inhottavaa tähän samaan viestiin laittaa, mutta laitoin blogiin tänään videoklipin vauvan sydänäänistä: Haaveissa oma pieni: ♥ rakas pieni
Opettelin vihdoin ja viimein tuon koneelle tallentamisen ja se olikin yllättävän helppoa.

Uusi oire lisääntyi tänään; huimaus! Viikon päästä olis se toka ultra :p

Ja onnea uusille ja ultrissa käyneille! Ja olihan siellä ne tuplauutisetkin :heart:
 
Tosta doplerista vielä, näin mulle synnärillä (KHKS) sanottiin jo sillon kun soitin esikoisesta np-ultra aikaa. Ja tänään kun soitin niin taas sanottiin että rakko sitten täynnä kun ultrataan vatsan päältä. Rakenneultrassa mielummin käydä ensin vessassa.
Tuntuu riippuvan sairaalasta aika paljon mutta näin täällä perustellaan sitä että kohtu nousee ylemmäs ja helpottaa näin alussa ultraamista :)

MUOKS. Ambro, oli mennyt vähän sekaisin sulla päivät, eli mun neuvola on 11.2 (ei 22.1) ja np-ultra tosiaan 28.1 =) kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Paljon jaksamista ja voimia Pikkusukka :hug:

Ja kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille paljon onnea :heart:

Tässä juuri kirjoittaessani kävimpä juuri äsken sitten ekan kerran oksentamassa, huhhuh. Taitaa jäädä nyt pois tuo ainoa kupillinen kahviakin =) Olen siis kärsinyt koko alkuraskauden pahasta ja etovasta olosta muttei oksentaa ole tarvinnut, toivottavasti jäi tämäkin kertaluontoiseksi :)

Autosta Meillä on tällä hetkellä farmari, mutta niin pieni takapenkki, ettei sinne mitenkään mahdu kolmea turvaistuinta vierekkäin, elikkä pitää vissiinkin auto vaihtaa. Farmari kuitenkin koska meillä on sakemanni ja sitten kaikki muut lastentarvikkeet jos vaikkapa mökille lähetään =)

Äitiyspakkauksesta tällä kertaa ajattelin sen ottaa, kun kävin katsomassa vaatteita, ne jotenkin vaan iski sydämeen tällä kertaa. Ekasta ja tokasta en ole ottanut kun silloin sain pikkuveljeltäni kaiken tarpeellisen.

Sukupuoli halutaan ottaa selville, jos siellä se tyttö vaikka nyt olisi, meillä kun kaksi poikaa. Ei sinällään mitään merkitystä kumpi tulee, kunhan on terve :heart:

eiköhän tässä taas tällä kertaa ollut jotakin ;)

-JennaMaria- ja toukkanen 8+1
 

Yhteistyössä