~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

sinnamon Sä taidat olla mua kyllä edellä, mutta ei mullakaan juuri mitään turvotusta ollut. Vasta nyt 6 viikolla alkoi alavatsa hieman turvottaa. Ei mulla noin muuten mitenkään esim. sormet ym. ole mitenkään turvoksissa ja hyvä niin :rolleyes: koska mä oon ihan tyytyväinen kun olisi vaan mahdollisimman vähän "oireita". Maha saa kasvaa ja tissit mutta se riittäisikin sitten mulle. :D
 
Hei!
Jos äiti on sairastanut vesirokon, sitä ei voi saada enää uudestaan, eikä se tartu vauvaankaan kun se on masus.. vesirokko on vaarallinen vauvalle, vaan jos äiti sairastaan sen raskaana.. siis todellakin vesirokko on vaarallinen odottavalla äidillä, mutta eihän se muuten oo vaarallinen.

Te jotka olette löytäneet dopplerilla sydänäänet jo alkuvaiheessa, mistä kohtaa ne löytyy?
Olen yrittänyt saada ne kuuluviin, mutta kaikki muut äänet vain kuuluvat ja oma syke hullun lailla.. huolestuin, koska ei kuulunut mitään, vaik kaikkia muita ääniä kuuluikin :(
 
Sinnamon: mä otin influenssarokotuksen just ennen joulua, vain ja ainoastaan raskauden takia. Nythän se influenssakausi on alkamassa, joten jos sen meinaa ottaa niin kiire tulee.

Ei mullakaan ole turvotusta, joka johtuisi raskaudesta. Välillä turvottaa tuore ruisleipä ym. mutta näin on ollut mulla aina. Ihan alussa oli turvotusta, mutta se johtui hormonihoidoista.

Tervetuloa uusille mammoille!

Miwwi: mua suututtaa sun puolesta kun eivät päästä sua hcg:n mittaukseen! :kieh:

U 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: miimo
Tuleepa tekstiä hurjaa vauhtia, ei ehdi kaikkee lukea!
Voimia kaikkille keskenmenon kokeneille ja myös epäselville tapauksille! :hug: Inhottavaa tuo epätietoisuus, itelläkin muutamissa raskauksissa vuotanut, pisimmillään vkosta 10-viikolle 20 asti, minä menin vaan päivystykseen, jotta pääsin ultraan ja saatiin varmistus että vauvalla kaikki hyvin, vuodoista huolimatta.
Omaa oloa mulla niin hyvä olo, että hiukan ihmetyttää ja pelottaa, onko kaikki hyvin! Ei mitään pahaa oloa, mitä yleensä ollu heti plussaamisesta asti..:O
Väsymys toki on ihan mahtava, mutta sehän nyt asiaan jokatapauksessa kuuluu, samoin palelu ihan hirveetä, kokoajan villasukat, välihousut ja fleecetakki päällä sisällä. Miestä huvittaa, kun se sanoo että otta ihan kuumana, mutta sormet ihan jäässä. :)

Liikkumisista Hyvin jaksan vielä liikkua. Tänään tein 10km lenkin ja juoksin! Ihana tunne että nuin hyvin jaksaa, kun ei mit. pahoinvointia ole! Minä oon vielä toipilaana 2kk meni välissä, etten juossu ollenkaan, enkä jumpissa ym.käyny. sellaisessa tauissa olin.:headwall: Ilmeisesti mycoplasmaa oli, 2kk hirvee keuhkotauti oli, yskää ja limaa..2 kuuria söin ja verikokeet lopulta otettiin, kun ei mit.apua kuureista tai levosta ollu.Rytmihäiriöitä tuli kovasti..:/ Nyt sitten olo alkaa olla hyvä!=)

Maanantaina joululoman jälkeen alkais työt ja kovasti pelottaa, miten jaksaa klo:5:30 herätykset ja kiireisen työn! Oon varmasti ihan poikki tän tammikuun, niin paljon nyt töitä.. Ja saas nähä alkaako pahoinvointi kun töihin menee, oon hajuille niin herkkä..:ashamed: Sairaalassa oon töissä ja siellä on hajua jos toistakin.

Vesirokko ei ole vauvalle vaarallinen jos äiti on sen aikaisemmin sairastanut.

Neuvolaa en vieläkään ole varannut, ens ke.mulla vapaapäivä, ajattelin silloin varata. Varmaan menee helmikuun puolelle.. Sitten saankin jo samantien eka ultran varata! Ihanaa!:heart:
Jaksamisia kaikille!
Inkkukinkku rv. 6+2
 
NopeiMMISTA liikkeistä? :p
Me alettiin seurustelemaan 23.9.2012. Hääsuunnitelmat (kirkon ja papin varaukset) on tehty lokakuussa 2012 ensi kesälle. Plussa tuli joulukuussa. Yllättäen, paljon parempi ;) Ei tähän hätään ehdi mitään kihlasormuksia vaihtelemaan. Pidetään kerralla kunnon kemut. Ikävä kyllä puku menee uusiksi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Neuvolasta Keillä kaikilla mies on mukana neuvolaissa? Kysymys lähinnä esikoista odottaville/silloin kun odotitte esikoista. Meillä jotenkin itsestäänselvyys, että mies tulee kaikkiin mukaan. =)

Vesirokon voi sairastaa kahdesti, mikäli se on ensimmäisellä kerralla ollut lievä. Serkkuni sairasti sen pari vuotta sitten aikuisiällä todella rajuna. Hän on sen pienenäkin jo sairastanut, mutta tuon vastauksen sai lääkäristä. Liekö kuitenkin aika harvinaista.

Influenssarokotusta
en ole ikinä ottanut, enkä aio nytkään ottaa.

Tilasin tässä yksi päivä Bolakorun, vaikka en ollut edes ajatellut hankkia sellaista.

Turvotuksesta
Mulla on maha turvoksissa, ei mikään muu. Ollut ovulaatiosta lähtien lähes joka päivä.

Miwwille haleja! :hug:

Jeennaa Meiltäkin löytyy kotoa pari chihuahuaa. :wave:

U + Nyytti 6+3
 
On kyllä aina ihan voittajafiilis, kun pääsee kaikkien postauksien loppuun! :D Paljon on näemmä tapahtunut!

UV tuli ja meni ja väsymys on löytänyt meidänkin koloon, että ei ole meinannut tulla mitään mistään, enkä ole jaksanut tulla kertomaan edes VU:sta tai neuvolasta. VU:ssa näkyi pieni rapunen sydänäänineen :heart: arvio oli tuolloin (31.12) 7+3, joka oli 3 päivää vähemmän omaa arviotani, josta kehitin heti spekulaatiot tytöstä! :popcorn: Oli kyllä tunteikas hetki meille. Mutta mitään arvioita meillä ei muutettu vielä joten voi oikeastaan päivittää vaan että synnäri Jorvi ja seuraava ultra (NP/NV?? :D) 24.1..

Neuvolakin oli ihan ok, kesti ihan tuhottoman kauan, mutta olihan siellä asiaakin. Tarkistaessaan mun verenpaineen täti kommentoi että "Kuinka sä pysyt edes pystyssä?!" Mutta mitä siihen sitten kommentoi, eiks kaikilla ole aina sellainen kevyt pilven päällä huojuva olo? ;) Saan siis kuulemma vetää salmiakkia ihan rauhassa :LOL: mut en mä kyllä vedä, ja kiitos kun olitte huolissanne, vaikka en kyllä ollut niin vakavissani sen kanssa. :)

Siitä matkustelusta vielä, inhottaa kun ei muista enää nimimerkkejä. Mutta ainakin mä koen että se on just se VIIMEINEN mahdollisuus toteuttaa pariskuntana näitä juttuja, että eikös se olis sen arvosta? Ja ei varmaan raskaus ole ainakaan pääasiallinen syy väliin jättämiselle, jos sellaista on jo miettinyt? Olen nyt yrittänyt miestä saada Thaimaahan, tai jonnekin kauas, maaliskuussa. Olisi just hyvillä viikoilla ja hyvä motivaattori tähän väliin, ennen kesää. Täytyy harkita rahaa ehkä vielä, tai sit äkkilähtö!

Suhteesta Mä luulin aina, et me ollaan oltu nopeita, mutta selvästikään ainakaan täällä mukana olleisiin verrattuna ei. :) Tavattu ollaan miehen kanssa 09/2007, yhteen muutettiin 05/2008, kihloihin 12/2010, naimisiin 12/2011 ja nyt tää mahdollinen lapsi tulis sitten 08/2013. Ensimmäisenä hääpäivänä plussattiin. :) Oon miettinyt kuin liiankin suunnitelmalliselta kaikki saattaa ulospäin vaikuttaa vaikkei se sitä todellakaan aina ole. :p Yritystä on tässä jo melkein pari vuotta takana.

Laattaamisesta ja ällötyksestä, mulle ainakin neuvolatäti tokas suoraan et paha olo korreloi suoraan sen kanssa mitä suuhun laittaa. Että jos syö paljon sokeripitoisia ruokia, niin se nostaa verensokerin nopeasti, mutta tulee se alaskin jyristen, jolloin olo huonompi. Tuli aika ankea olo omasta olosta valittamiseen. :ashamed: Mutta nyt oon yrittänyt kuitupitosempaa ja "vankempaa" ruokaa ja pienempiä annoksina, niin on se olokin helpottunut. Tai sit ne oireet katoaa....(loputon suo! :p)

Iästä vielä nopeasti. Mä olen kans ollut lähes aina varma, että haluan lapsia ja jonkin asteista vauvakuumetta potenut 18-vuotiaasta lähtien aina silloisen poikaystävän kanssa. Näin jälkikäteen todettuna luojan kiitos ettei ole "lykästänyt" silloin. En ole vieläkään vanha taikka valmis, mutta sanotaan että jo nyt pystyn toteamaan olleeni henkisesti hyvin kehittymätön silloin. Mutta en siis yritä sanoa, että näin olisi kaikilla, mutta monilla se on niin. Nuorenahan kaikki on mahdollista eikä omia rajoja välttämättä tunnista. Itse olen alkanut tajuamaan vasta 24 ikävuoden jälkeen kuka oikeastaan edes olen ja mihin olen menossa. Tätä ajatuskulkuahan jotkut eivät tee koskaan. 40kriisiä odotellessa :D Mutta cockerille erityisesti, kun ei täällä noita ikävuosia ole joka tekstissä läsnä, niin minulle ikäsi tuli yllätyksenä, vaikutat mielestänikin ikäistäsi kypsemmältä, ainakin juttujesi perusteella ;). (jos sitä nyt voin minä tai tällaisessa ympäristössä arvioida :p) Nim. myöskin sielunkumppanuutta vanhempien kanssa kokeva

Punnabis & mörkä 8+2 (???)
 
Heipparallaa. Voisinpas minäkin itseni tänne ilmoittaa,tekstejä olen kyllä lueskellu,en vain ole saanu aikaiseksi/uskaltautunu vielä liittymään. Eli pokermama/la 27.8/toinen/NKL tai HYS.

Täällä kirjoittelee siis 24-vuotias nainen Nurmijärven ja Hyvinkään rajalta. Kolmas raskaus kyseessä, ensimmäisestä raskaudesta tuloksena pian 2.5vuotias, 29+6 syntynyt pikkukeskoslikka,jossa keskosuudesta ei kyllä mitään jälkiä. Toinen raskaus viime keväältä päättyi kohdunulkoisena, ja nyt tämä kolmas on kans tuottanut jo "hieman" päänvaivaa monella tapaa :)

Esikoinen on eri isästä,kuin tämä tuleva lapsi. Nykyisen miehen kanssa aloimme seurustelemaan tammikuussa -11,ja samana päivänä yhteen muutettiin. Kihloihin mentiin syksyllä -11,ja naimisiin 18.5.2012 maistraatissa.

Asumme omakotitalossa(185neliötä),omakotitalo(laina) on mun,ja mies on kiltisti ohitettu avioehdolla tästä sotkusta :D Talossa olevassa erillisessä yksiössä asuu myös vuokralainen,ja sen vaihtuvat emännät. Täältä löytyy myös kolme koiraksi kutsuttavaa jaloista pyörimästä.

Tässä raskaudessa olen itseasiassa käyny jo kolmesti ultrassa,luulin viikkoja olevan enempi,ja mulla on _hirveän_ raskauspahoinvoinnin lisäksi kiusana paha bulimia,joten olen nyt hyvin tarkassa tarkkailussa lääkäreiden valvovien silmien alla,ja joutusen luultavasti syömään jotain ravintolisiä/tiputukseen hyvinkin pian,että saan edes jotain ravinteita itseeni,ja tättä kautta vatsanvaltaajalle. Ko. sairaudesta siis haluan ehdottomasti "eroon",en halua sen pilaavan tätä raskautta.

Esikoisen syntymän jälkeen sain "riskiluvuksi" uudelle keskoselle n.50% (sain pahan raskausmyrkytyksen),joten sormet ja varpaat ristissä,ettei se käy toteen,tai jos käy,niin ainakin paaaaljon myöhäsemmillä viikoilla.

Kirjottelen lisää,kun lueskelen tarkemmin,että mistä olette jutelleet..

pokermama ja vatsanvaltaaja 6+4

muoks; vaikka ehkä toisen kuvan saikin kirjotuksesta,tämä raskaus on enemmän kuin toivottu,ja aivan onnesta soikeana olemme. Mörkönä taustalla vaan siis tuo (helvetinperkeleen) bulimia,ja mahdollinen keskosuus, mutta kaikesta selvitään kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Hui, miksi te kirjoitatte noin hiivatin paljon?? :D Menee tovi ku lukee, eikä muista puoliakaan..

pokermama, tervetuloa ja tsemppiä raskauteen kaikkine haasteineen. Omat haasteet taitavatkin olla aika pieniä sun rinnalla..

Pikana omaa napaa vaan, ennen ku teinit tupsahtaa kotiin. Tajusin, että mun levottomat jalat on osin kai seurausta tuosta hirvittävästä turvotuksesta, mikä jaloissa on. Kävin apteekissa kyselemässä apuja, vaan farmaseuttipa sano, että mene lääkäriin, kun oireilu on noin voimakasta. Päätä särkee kans taas, koko ajan, farmaseutti epäili että olis kofeiinin aiheuttamaa vieroitusoiretta, kun ennen join kahvia 2-4 kuppia, nyt menee nipinnapin yks kuppi. Anto särkylääkkeeksi Panadol Novumin, siellä se kodeiini / kofeiini tai mikä lie, mitä ei Paratabsissa ole.
 
Tervetuloa pokermama!
Tuosta bulimiasta, oletko kauan sairastanut? Mä olen aikoinani sairastanut sitä myös, siitä kyllä jotai 10 vuotta aikaa. Tuolloin sain oksentelun lopetettua kun huomasin, että posket siitä vaan turpoo eikä kroppa laihdu!No se vaihtui sitten anorexiaan, ei hyvä sekään. No aloin käymään terapiassa ja minulle aloitettiin lääkitys. Muutama vuosi meni niin opin elämään sairauden kanssa ja ns. parannuin. Esikoista odottaessa tosin vanha ystävä-a nosti päätään, mutta söin väkisin ja liikuin paljon. Ja lapsen synnyttyä aloin laihtua ihan hulluna ja olen tähän rastauteen asti ollut yhtä hoikka kun syömishäiriöaikoihin, mutta ilman syömishäiriöö..Nyt sitten kun taas tietää painon nousevan, ja lopetin lääkkeet niin vähän arveluttaa että miten tässä nyt sit käy, mutta omaksi onnekseni mulla on aivan ihana terapeutti tukena..
Käytkö sä terapiassa tai onko sulla joku lääkitys tukena? Ja jos haluat tukea tai jutella niin saa laittaa yv:täkin tuleen. :)

Cockeron pitänyt tuota ikäasiaa kanssa kommentoida, mutta muut ovat niin hyvin sanoneet että on jäänyt sanomatta. Itse kanssa muutin sinä päivänä kun täytyin 16 omilleni ja kävin töissä ja koulussa samaan aikaan..18 vuotiaasta asti olen lasta halunnut ja yrittänyt, vasta 22 vuotiaana tulin raskaaksi kun löysin oikean puolison ilmeisesti. ;) Mielestäni on aivan luonnollista ja järkevää tehdä lapset nuorena ja ne jotka vielä tuossa iässä kypsymättömiä ovat niin poikkeuksia lukuunottamatta yleensä henkisesti paljon kasvavat kun äidiksi tulevat. Mutta ei sun tarvi sun kypsyyttä mun mielestä kenellekkään todistella. Sä olet sä ja teet itse päätöksesi ja tiedät varmasti mikä sinulle on parhaaksi. Vanhemmat ajattelavat aina parastamme, mutta useimmiten se mitä he ajattelevat parhaaksemme ei sitä välttämättä ole. Nyt jos mietin että olisin saanut lapsen silloin 18 vuotiaana,niin hyvä äiti minusta olisi tullut, ainoa mikä harmittaisi olisi puoliso kenen kanssa se olisi tullut. :) Että kaikella on tarkoituksensa.
 
Viimeksi muokattu:
Guess vol.2 Tammikuussa tulee kaksi vuotta siitä,kun "tälle linjalle lähdin". Olin juuri eronnut lapseni isästä,laihtunut 4kk aikana 26kg ja uusi mies tuli kuvioihin. Elämä oli pienen keskosvauvan kanssa kovin sekaista, ja turvauduin oksenteluun. Bulimia pysyi pitkään aisoissa,en oksennellut päivittäin välttämättä,kun tiesin "mitä pystyin syömään". (ja lihoin reippaassa vuodessa 35(!!!) kg) No,tänä kesänä tuo aviomies humalapäissään tölväisi, että "et tee muutakuin nalkutat,oksennat ja näytät kuvottavalta",joten vaikea arvata,saiko ko. sairaus pahan kipinän. Syyskuun 3pvä eteenpäin, olen oksentanut _kaiken_ mitä suuhuni laitan, ja laihduin 14viikon aikana 27kg. Nyt,kun tieto raskaudesta on tullu, sain itseni hakemaan apua. Muutama kilo on nyt vielä lähteny,mutta tahti on (onneksi) hidastunut,ja saisi pysähtyä kokonaan. Kroppa ei enää kestä. 4kk kun on mennyt miinuskaloreilla,oksentaen kaiken,ja laihtuen hurjasti,pakkohan se on jossain vaiheessa tällänen tilanne tulla vastaan. Tämän joulukuun piti olla meidän (1.5vuoden) lapsentoivomisajan jälkeen ensimmäinen kuukausi,kun lasta emme yritä,koska muuten menee umpeen tuo kolmen vuoden raja noissa äitiyspäivärahoissa. Ja tottakai sitten raskauduin. Sanoin lääkärillekkin,että raskaus ehdottomasti toivottu,mutta pikkasen huonoon saumaan,koska en halua,että tuo vatsanvaltaaja joutuu kärsimään tästä mun tilanteesta. Nyt on asiat lähteny rullaamaan eteenpäin, ja pääsen keskustelemaan/saamaan hoitoa asiassa,ja olen 100%:sti vastaanottavainen. Olen tiedostanu ongelmani jo pitkään,mutta kuten varmasti tiedät, se avun hakemisen kynnys oli suuri,ennenkuin sen ylitti. Nyt kun asiasta olen kertonu terveydenhuoltohenkilökunnalle/läheisille,fiilikset on ihan erilaiset. En pelkää lihomista, en vain kestä sitä täyden olon tunnetta vatsassa :/ Ja olin juuri löytänyt tietyt "ruoat",joita voin syödä oksentamatta,kun tuo raskauspahoinvointi tuli kuvioihin. Se pistää oksentamaan kaiken sen,mitä bulimia ei pistäis. Eli vittumainen tilanne suoraan sanottuna.

Tulipas sekava sepustus,mutta en osaa tiivistää asioita :D

Niin,ja kiitoksia sympatioista! :)
 
Pimatsu95 mä löysin ihan häpyluun yläpuolelta,toissapäivänä en löytäny ollenkaan,eilen en löytäny ollenkaan,tänä aamuna taas löyty mut tosi vaimeena eli oli jossain "takakohdussa".Paljon sulla nyt viikkoja?
Älä huokestu,se pikkukaveri on viel nii vikkelä liikkeissään ja tilaa on paljon.Ootko painanu sillä dopplerilla kunnolla mahaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Pimatsu95 ja Epa_88
Pokermama Tsemppiä bulimian selätykseen! Kyllä se varmasti onnistuu, nyt kun itsekin tedostat sen olevan ongelma.

Neuvolasta Kyllä mä ainakin ajattelin että mies tulis aina mukaan. Katsotaan mitä mieltä itse on, mutta ekaan neuvolaan ainakin on tulossa :)

Meistä tuli miehen kanssa tänään pienen tytön kummit :heart:

Dana & mini *poks* 6+0
 
Kiitti Avaruuskissa!
Ei mulla oo ku 8+0 mutta hätäilen.. mietin just tota, että kuinka kovaa voi painaa dopplerilla.. meillä on superhyvät kuulokkeet ja kuuluu siis ihan kaikki äänet, nii siks ajattelin että sykkeenkin pitäis kuulua, mutta ei auta kun odottaa.
Jepp mä tiedän, oon ihan kauhee hätähousu:D
 
Ihanaa että avaruuskissa ja pimatsu95 on just jutellu siitä mitä itse juuri mietiskelin, eli kuulin edellispäivänä kaks kertaa, eilen iltapäivällä ihan vilauksen mut sen jälkeen en sit oo kuullu tänään ollenkaan tota sykettä. Viikkoja mulla vasta 9+4 ja tuntuu että istukka vois olla etuseinässä ku viuhuna käy lujaa. Noh, huomenna taas koitan. En oo mitenkään tässä nyt paniikissa vaan ajattelen vaan et pikkunen leikkii piilosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
pokermama ihan järkyttävää tekstii oot eksältäs saanu kuulla!! Itellä ois ainakin kolahtanu tollanen!! Huh huh!! Kuulostaa lupaavalta alulta mitä kerroit. Olen varma että kun pahoinvointi loppuu niin tilanne helpottuu! Nyt vaan juot ainakin kunnolla ja ota vitamiineja ja syöt mitä pystyt, mut älä turhia syömisestä stressaa..päivä kerrallaan! :hug:

Ja bambinille tsemppiä levottomien jalkojen kaa!
 
Mulla oli 8+4 ku kuulin ekan kerran ne,eilen painoin tosi kovaa(aamul oli vatsanahka kipee =D )kyl aika kovaa uskaltaa painaa ku hyvässä suojassa se toukka siel on,mämuistan ekan kerran neuvolas ku paino kohtuu ni meinasin huutaa ku iha sattu mua...
 
Mitä vitamiineja syötte raskausaikana? Varhaisultran jälkeen olisi tarkoitus jotain ostaa, mutta mitä suosittelette? Ainekin tuo Multi-tabsin raskaus vitamiini on aika hinnakasta, mut kyllähän sen tarvittaessa maksaa. Itse syön tällä hetkellä vain foolihappoa, mitä söin ja yrityksen aikana.

Vaunuista Onko muut edes miettineet vielä vaunuja? :D Minä niin haluaisin Emmaljungan vaunut (ehkä Edget), mutta raaskiiko niistä maksaa niin älyttömää hintaa. Hinnat taitavat nykyään pyöriä melkein tonnissa! Toisaalta vaunuihin haluan panostaa, koska niitä tullaan luultavasti käyttämään paljon. Niin ja voihan niitä käyttää sitten seuraavallakin. Käytettynäkin aion katsella.
 
Mää oon oksentanut koko illan...kaikki tulee ulos...Tästä se vissiin taas alkaa oikein kunnolla...Ekassa ja kolmannessa raskaudessa oon maannut monta päivää tiputuksessa joten kauhulla odotan mihin tämä on menossa...Vaikka en edelleenkään usko että olen raskaana...:LOL:

Minttu 7+0 :heart:
 
unelmavauvasta: Minä ostin esikoiselle (kohta 8v sitten) silloin nuo Emmaljungan edget ja olen ollut todella tyytyväinen!!! Nyt jo kolmella ollut käytössä ja vieläkin moitteettomassa kunnossa. Mun mielestä vaunuihin kannattaa satsata, varsinkin jos niitä käyttää paljon! =)
 

Yhteistyössä