~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

tää sai nyt sen neuvola ajan vihdoin varattua :) vasta 21.1 minusta ihan mahdottoman kaukana :eek: oisin niin mieluusti halunnu tietää vaikka heti et tuolla on varmasti jotain :) <3 vainoharhat kun iskee päälle kun on tissit ei oo enää oikein kipeenä eikä kai kasvannutkaan :(
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

on Tänään siis eka neuvola ja siellä nyt ei mitään ihmeempiä. Edellisestä synnytyksestä vähän ja katto hb ja mittas verenpaineet sekä sain noi näyte laatikot mukaan et ens viikolla menis käymään verikokeis kun osallistutaan niihin seuloihin ja sit se pakollinen näyte :) viel lopuks kun oltii vikat asiakkaat nii pyysin jos vois koittaa kuunnella sydänääniä löytyhän ne, aika korkeelta ja neuvolatäti alko ihmettelee et mites kohdunyläreuna tuntuu niin ylhäällä. Kysy et voisinko olla pidemmällä mut se ei oo mahdollista. No jos toisodottajalla vaan kasvaa kohtu nopeemmin :) ens viikolla myös varailemaan np ultraa..

neuvolalääkäri siirty 10.1-> 16.1
 
Nemppis, onnea tuoreelle avioparille! :heart:

Seaband-rannekkeista, mulla ei ole vielä kauheasti käyttökokemuksia kun just tunti sitten kävin sellaiset apteekista ostamassa :D Olen aika skeptinen, mutta jos vaan joku kikkakonsti helpottaa oksetusta niin kelpaa! Noin puolen tunnin käytöllä voin ainakin sen sanoa, että ei pahemmin okseta. Katsotaan kuitenkin miten tämä ilta menee..
 
Casper77 ihana kuulla, että pikkuisella oli kaikki hyvin. Nemppis onnittelut naimisiin menon johdosta!

Täällä paha olo helpotti nyt iltaa vasten, mutta aamu ja iltapäivä. Koko ajan tuntuu, että oksu lentää, mutta onneksi ei ole tarvinnut halata pönttöä. Pitäisköhän kokeilla tuota ranneketta. Työnteosta ei kyllä tule yhtään mitään.
 
Onnitteluja ultroista ja naimisiin menoista :)

Täällä on huono olo on helpottanut tai oikeastaan loppunut kokonaan. Pitäisi kai olla onnellinen, ettei enää tärise iltaisin sohvalla miettien kuoleeko oloonsa. Samalla kuitenkin olen tyyliin varma, että jotain on pielessä. Ehkä pitäisi rauhoitella itseään ja koittaa vaa olla onnellinen helpottuneesta olosta, vaikka samalla on pelko takaraivossa että jotain on sattunut. Ei kuitenkaan ole ollut vuotoa tai kipuja, tai muutaman päivän välein tulee vihlaisu alavatsaan. Pahoinvoinnin ollessa toivoi että se loppuisi ja nyt sit toivoisi että olisi edes hieman :D
 
Heips kaikille.Täällä paha olo vaan jatkuu.Yhtenä päivänä on helpompi olo mut sit seuraavana jo pitää käydä oksentamassa.Yäk.Nytkin sellanen vellova äklö olo.Sit vielä väsyttää ihan tajuttomasti,ei jaksa siivota ei mitään.Lasten kanssa ei jaksa touhuta mitään ja kämppä ihan räjähtäny kohta.Todellakin toivon ja ootan et nää oireet loppuis.Jotenkii en jaksa ees iloita tästä raskaudesta samalla tavalla kuin aijemmista,oman osansa kyllä tekee se et mies ei ole YHTÄÄN mielissään tulevasta perheenlisäyksestä :( kait se jossain vaiheessa tottuu ajatukseen.Viimestään sitten kunhan syntyy...
Eka neuvola ois maanantaina mut mun pitää siirtää sitä aikaa.Et toiselle päivälle menee se.Huomenna pitäis raahautua käymään töissä.Mitähän siitäkin tulee.Huh.

Joku oli hommannut pahoinvointirannekkeet? mulla on ne myös.Mulla ne auttoi kyllä aluksi mut nykyään niistä ei oo enää mitään apua.Niin voimakasta tää öklötys.

PikkuNelonen 9+2
 
Onnittelut Nemppikselle rouviintumisesta :heart:

mites Miwwi, onko selvyyttä asioihin tullut ?

Mites tän viikon ultrakävijät ja neuvolakävijät kertokaahan kaikki :popcorn:


Täällä kävin itse lääkärissä tän jatkvuan väsymyksen, ja flunssaoireiden takia ja hyvä että kävinkin. Löytyi oireeton poskiontelontulehdus ja keuhkoputkentulehdus (josta tosi lieviä oireita).
Sain kefexen kuurin ja toivottavasti menee tällä ohi niin pääsis kokeilemaan niitä treenejä ehkä.
Ens viikolla onkin eka neuvola, ja täällä ajattelin kysästä ihan ammattilaisen mielipidettä että kannattaako mun tuota kickboxingia nyt enää harrastaa vai etsinkö muuta.
Toki en usko että raskaus on este, en tietenkään mitään sparria lähtis tekemään vaan olisin sitten säkkiä vastaan yksinäni.

Lupsakkaa viikonloppua mammat!
 
Mull alkaa toi paha olo tulla nyt useemmin.. Eiköhän se sieltä sit pamahda oikein kunnolla, viimeistään sitte ku koulu alkaa :/
Muutamana päivänä ollut lämpöjen puolesta hyvä olo, mut nyt alko taas paleltaa ja mittasin niin kohollahan ne oli. 36,9, kun normi on 36,4.
Tänään on myös ollu ihan kauhee turvonnu olo. Ihan ku toi vatsa olis oikee pompannu esiin. Jospa se siitä yön aikana taas vetäytyis kasaan :)

Mulle on nyt tullu kans ne levottomat jalat.. Ennen voinu istua sohvalla kone sylissä pitkiä aikoja niin nyt alkaa pienen hetken jälkee jo jalat nykimään. On pakko nousta ylös ja kävellä vähän matkaa, että tasottuu.
Myös yöt on ihan levottomia. Ensin en meinaa millään saada unta ja kun joskus yhden jälkeen nukahdan niin muutaman tunnin päästä herään jo ekan kerran. Mies sanoi et taitaa siirtyä sohvalle nukkumaan ku mä pyörin nii paljon, ettei hänkään saa nukutuks :/

Väsymys on iltasin pahimmillaan. Joskus 18-21 väsyttää ihan kauheesti ja sitten kun pitäs mennä sänkyyn n.23 aikaan niin eipäs se uni tulekkaan. Päänsärkykin on alkanut kiusaamaan ja välillä se on aika kovaakin.. Oliko se niin, että panadolia(parasetamolia) saa raskaana käyttää??


Mä osti tänään uudet mammahousut :) Ihan tavalliset mustat farkkuleggingsit (vai mikä lie niiden nimi nykypäivänä?). Kyllä oli kiva laittaa ne kaupassa jalkaan kun mistään ei kiristänyt :) Vatsakin näytti jo aika söpöltä niiden kans, kun se vyötäröresori ei ole korkea, vaan menee edestä sinne vatsan alle..
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi, en usko, että liikaa tarvitsee huolestua, vaikkei vielä digi 3+ näyttäisikään. Ainakin tuo sun liuskatesti näytti supervahvalta! :) Jollei ultraankaan vielä oikein voi mennä, niin kannattaa vaikka parin päivän välein tehdä noita liuskatestejä (jos sellaiseen viitsii rahaa laittaa), niin näkee ainakin, vahveneeko testiviiva. Itse sain nimenomaan tuolla lähes päivittäisellä testaamisella pidettyä hermoni edes joten kuten kurissa ennen kuin varhaisultraan pääsi.

Pikkusukka, mulla reagoi myös vatsa ihan samalla tavalla! Aina mulla on vatsan kanssa jotain ongelmia ollut, mutta nyt tää on kyllä jo jotain aivan muuta...

Dana, panadolia saa tosiaan raskausaikana ottaa.

Väsymystä on täälläkin. Viime yöt menneet 10-11 tunnin yöunilla ja päivät pareilla päikkäreillä :D Nukahtamisen kanssa mullakin on kuitenkin (tai sitten ehkä kaikesta päivänukkumisesta johtuen) ongelmia.

sinnamon 9+1
 
Ambrosia85 Tein tänään taas pc liuskatestin ja edelleen vahvempaa viivaa näyttää kun kontrolliviiva eli edellinen on tehty 2.1, teen huomenna aamulla digitestin ja jos se ei vieläkään näytä 3+ niin soittelen ens viikolla siihen hcg mittaukseen jos pääsen. :)

sinnamon joo testailen vielä liuskatesteillä jos digi ei huomennakaan vielä näytä 3+ :)

Onko ihan normaalia, että rinnat tulee kipeemmäks iltaa kohden, aamulla siis ei oo kauheen arat mutta illalla ne on jo paljon aremmat? Pelkään, että nää oireet katoaa. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ollut ihan kivoja uutisia nyt. Voimia toki niille jotka sitä tarvitsevat!

Itsellä olo aika kauhea vaikka siis edelleenkään ei ONNEKSI ole tarvinnut puklata, mutta luulen että se on tulossa. Jonkin verran on tullut laihduttua, vaikka vielä kyllä ihan normaalipainoissa pyöritään mutta energiat kadoksissa tuosta huonosta syömisestä. Mulla on aina ollut lapsesta asti semmoinen pömppö maha vaikka tosiaan ihan normaalipainoissa pyörin. Jonka nyt tuon syömättömyyden takia pitäisi olla aika lituskana mutta tuossa se pömpöttää ja aika pöhöttyneenä eikä sitä oikein sisäänkään saa enään vedettyä että olisikohan se masu sitten hiukka kasvanut jo? Kaikki housutkin tuntuvat ällöltä jos yhtään pääsevät painamaan, vaikka täällä kotona on tullut pyörittyä ihan verkkareissa ja matalaa mallia olen aina suosinut. Vatsa tuntuu olevan "hiukan tielläkin" jo että mitä se sitten onkaan kun täysiin mittoihin päästään, apuva! Vieläkään ei asiat ole oikein asettuneet tuolla päässä, ei pysty sillain sisäistämään että se vauva olisi oikeasti tulossa, toivottavasti ajatukset tästä vielä tasaantuvat ajan kanssa...

miimo & kaapo 6+2
 
panadolia saa käyttää.. lieneeki ainoa särkylääke jota reseptivapaasti saa :)

Dana-, mistä ostit mammaleggarit? mietin kanssa et voisin jotain sellasia hankkia, kun tykkään pitää pitkiä toppeja niin ei välttämättä tartteis "kunnon" housuja :)

Miwwi, eiköhän tuo ihan hyvä ole kerta viiva vahvistuu :) ehkä sulla ei vaan tosiaan hormooni erity niin nopeasti.

Mulla ainaki välistä tuntuu että rinnat on kipeemmät iltaisin, mutta epäilen että johtuisko siitä että iltaa kohden muutenkin turpoan enempi.

Tosta päänsärystä mulla ollu migreeni nyt kahdesti tän raskauden aikana. Mikä sinäänsä jännästi menny ohi levolla ja panadolilla. Ennen raskautta migreenit oli tosi harvassa, ja vaati kovempia lääkkeitäkin.
Tosin mulla on myös verenpaineet menny aika alas jo siitä normaalistikin alhaasta, joten katsotaan mitä neuvolassa ens viikolla sanovat.
Lisänä kun huippaa myös tosi herkästi..

Noh, ei tässä muuta, antibioottia naamariin ja runsaasti vettä. onneks on viikonloppu! =)

Nyt kellahan suihkun kautta miehen kainaloon katsomaan leffoja ja kasvattelee masua. Meillä myös projektina keksiä työnimi tälle pienelle :) Vielä ei ole sitä oikeaa tullu, mutta ei ole onneksi kiiruskaan :)

Ps. tänään on sellanen olo diagnoosesita huolimatta että rakastan taas elämääni ja rakastan tätä raskautta ja kuinka jo nyr rakastankaan tuota loista tuolla :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Täällä päin päivä mennyt aika samanlaisille kaavalla kuin aikaisemmatkin. Eli pientä pahaa oloa, mutta oksua ei ole vieläkään tullut. Eilinen mahan turvotus jäi kyllä päälle ja pakko oli keksiä jotain telttavaatteita päälle etteivät töissä arvaa.

Iltapäivällä raahasin äidin housukaupoille ja kerroin syynkin. Ostin H&M:n mammafarkut. Varsin mukavat päällä ja nyt ei ahista enää farkut. :)

Mukavaa viikonloppua kaikkille!

Maanantain neuvolaa ootellessa...

Annaliin1 ja toi 7+5(?)
 
nopeista liikkeistä suhteessa me tavattiin 2007 syksyllä ja seurusteltiin molemmat..pidettiin salasuhdetta 2008 tammi-maaliskuu..sit jätettii silloset puolisot ja muutettii samantien yhtee..pari kuukautta ni olin raskaana (luulin etten voi saada lapsia, eikä ollut ehkäisyä)..meni kesken ja sit tulin taas ja poika synty 2009 vappuna. Kihloihin on menty kolme kertaa ja erottu ja asuttu erillään ja todettu et vain kuolema meidät voi erottaa! ;) nyt kakkonen tulos ja häähaaveet siirty ens kesältä 2014 kesälle! :) kohta 5 vuotta yhteistä taivalta takana ja vihdoinkin jonkin näköinen vakaus asettunut suhteeseen! :)




Diinu..saako panacodia käyttää raskauden aikana? :O Siinähän on kodeiinia mikä on morfiinin johdannainen!!

autosta molemmilla omat henkilöautot..mies ja poika (noh miksen minäkin) haaveilevat valkoisesta farmari Audista! :)

matkoista niin kade oon niille ketkä lähdössä reissuu.. meil ois mahdollinen tilaisuus vasta kesällä..mutta saakohan sit enää lentää?? :/
 
Mulla on nyt eka neuvolakäynti takana, eipä tuolla kauheesti tullut mitään uutta ja ihmeellistä :) Tiistaiaamuna pitäis käydä viemässä pissanäytteet labraan, ottavat verikokeet sitten samalla. Nt-ultra on 21.1. ja neuvolalääkäri 22.1. Sain onneksi työvuorotkin soviteltua niin, ettei tarvii kesken vuoron lähteä mihinkään pomppimaan.

Regalo ja Karvamato Einari 10+0
 
Dopplerista vielä sen verran että mä olen löytäny sykkeen siitä karvotuksen ylärajan tuntumasta, joko keskeltä tai sitte melkeen nivustaipeesta asti. Sen karvakolmion tähdistön ku skannaa dopplerilla nivustaipeesta nivustaipeeseen ja lähes tohon häpykummulle asti ni jossain siellä nurkilla kuuluu syke.
:D hyvät koordinaatit!!! Hahaaaaa... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Bambini ja Epa_88
Kamalasti taas asiaa, enkä vahingossakaan muista puoliakaan mitä piti kommentoida. Sama hormonimyrskyinen pää, aamusta iltaan ;)

Mammavaatteista: mä löysin halvalla hyväkuntoiset housut + paidan. Normaalisti olen XS/S- kokoa ja pelkäsin että hukun noihin S- koon HM- mammahousuihin, niin pöh. Nyt jo kiristää persiistä ja jaloista, eivät taida mennä kovin kauan. Masuvaraa sentään vielä on ;) Joten, täytynee pian käydä uutta ostamassa. Tilipäivää odotellessa :LOL:

Miwwi: Malta ihan rauhassa, liuska näytti hyvältä. Mun edellisessä raskaudessa hcg nousi tosi hitaasti ja nyt kun plussasin jo ennen menkkojen alkua, mä oon ihan varma että tuolla on ainaki tuplat ;) Ei sentään, se hormoni nousee tosi yksilöllisesti, joten odottele ja jos edelleen huolettaa, käy sitten verikokeissa. Maltti on valttia!

Olot pahenemaan päin. Aamuisin tissit on niin kipeät ja "kovat", mutta normalisoituu päivän edetessä. Yöllä herään vessahätään, mutta en vaan jaksa nousta vessaan, ellei oo ihan tositosi pakko. Vielä ei siis oo ollu. Metallinmaku on taas palannu suuhun, hyi yök. Ja ällötykset pahenemaan päin, yhtäkkisiä aaltomaisia oloja, yllättäen. Ja sydän hakkaa samalla tuhatta ja sataa. Kamala päänsärky ollut kaverina kaks päivää, parasetamolilla (1000 mg Paratabs) helpottaa hetkellisesti. Väsyttää koko ajan; aamut on tuskaa, vaikka töihinmeno on klo 10. Töiden jälkeen pitää kaatua päikkäreille, joita nukkuisin kai koko illan jos vois. Tänäänki tuli otettua tunnin unet ja klo 20 olin valmis yöunille. Saunareissu jäi 5 min visiitiksi, kun tuli huono olo. Levottomat jalat ei jätä rauhaan, tuskaista kituuttamista ja kipuilua, osin niiden vuoksi menin saunaanki jos lämpö rauhoittais. Pöh. Tällä menolla jos jatkuu tämä elämä, päädyn pian saikulle hetkellisesti.. : / Miehelle kirosinkin, ettenpä muistanut tämän tällaista olevan, se tuumaili vaan että onhan siitä edellisestä raskaudesta jo muutama vuosi aikaa.. hmm.. joo.

Nyt tämä turpoava mamma painuu unille. Tuleepahan nukuttua ainakin.

Bambini + salamatkustaja 6+6 (jippii, huomenna pokspoks uudet viikot) :heart:
 
Bambini Joo, ei auta kun odotella, mutta tuntuu, että rupee enemmän vaa stressaamaan tää, kun on kumminkin jo 2 km takana, ja viimesimmässä sain haalean plussan joka ei vahvistunut ollenkaan ja sitten se vuoto alkoikin ja ensimmäisessä km raskaudessa tein myöhään testin ja sain liuskaan vahvan plussan ja digitestiin heti 3+ ja sitten se myöhemmin meni kesken. :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Nemppis rouvaantumisesta!

Miwwi, toi sun tilanne kyllä kuulostaa tylsästä, tsemppiä!

Pikkunelonen ja muut kenellä miehet ei tykkää raskaudesta niin onko teillä siis kuitenkin ihan toivottu raskaus? Tälläisessa tapauksessa kuulostaa tosi kurjalta jos mies ei ole mukana :(

Dana, mulla ihan sama juttu että 18-21 kauhee väsy ja sit kun on aika mennä sänkyyn niin ei uneta enää. Ehkä nää päivittäiset töiden jälkeiset päiväunet sekoittaa unirytmiä...

Ambrosia, mä suosittelen ainakin HM:n legginsejä, pidin niitä melkein joka päivä viime raskaudessa loppuvaiheessa. Edulliset ja ihanat päällä kun ei kiristä.
Housuista vielä että mulla kävi töissä yhtenä päivänä niin että jouduin avata housut kun istuin toimistossa ja sit kun lähdin liikkeelle niin en huomannutkaan laittaa kiinni :LOL: No, onneksi ei tullut ketään vastaan kun huomasin väljän olon aika nopeesti ;)
 
Varovasti liityn mukaan elokuun odottajiin =)
eli..
LadyMoon 22v / ensimmäinen / TAYS

Olen aavistellut raskautta jo joulukuun puolesta välistä, menkat jäi pois ja menkkamaiset nippailut, väsymys sekä pahoinvointi tuli tilalle.. Noh, olimme koko joulun ja uudenvuoden pyhät reissun päällä ja eilen, arkeen paluu tapahtui positiivisen raskaustestin siivittämänä :heart: Ei se sinänsä suuri yllätys ollut, oireet ovat olleet hyvin voimakkaita, verraten viimeisimpään ja ensimmäiseen raskauteeni joka valitettavasti päättyi keskenmenoon 10 viikon tietämillä n. vuosi sitten. :( Vieläkin se vähän vaivaa, mutta toisaalta nyt on jotenkin varma olo.Sen olen päättänyt, että en aio stressata yhtään mistään ! Maanantaina soitan ihanalle neuvolantätille, jos voisi ottaa meidät vastaan jo ensi viikolla :) ..pääsisi varaamaan ultraan aikaa.. :heart:

Eipä minulla, mattimyöhäsellä, nyt muuta. Jatkan tutustumista aikaisempaan? ketjuunne :)

LadyMoon & masukki 8+0 ? <3
 
Tervetuloa Ladymoon! :)

Guess.vol.2, saa panacodia käyttää raskausaikana, mutta pitkäaikaista käyttöä pitäisi välttää. Samoin käyttöä viimeisellä raskauskolmanneksella. Suositeltavampaa varmaan kuitenkin on ihan panadol, jos sillä pärjää.

Mullakin tekis jo mieli laittaa mammahousut jalkaan, mut jotenkin tuntuu ettei muka voi vielä kun on näin vähän viikkoja. :D

Diinu & piippis 8+0
 
Täällä olot on pahentunut viime päivinä niin, ettei ole oikein mitään voinut syödä.
Muuten oireet ovat lähes poissa, mutta pahoinvointi on niin kamalaa ettei mikään pysy sisällä. Toivotaan että tämä kohta menee ohi.
 

Yhteistyössä