~elokuun epelit 2012~

Ruska: Vieläkö vuotoa? Pääsetkö milloin ultraan tarkistuttamaan tilannetta? Täälläkin pelottaa kamalasti, meillä myös yritystä takana jo kaksi vuotta. Alkuun ei ollut ongelma tuo raskaaksi tulo (tärppäsi eka kerrasta), mutta kaavintojen jälkeen (keskenmenot kaavittu) alkoi ongelmaksi tulla raskaana pysymisen lisäksi tuo raskaaksituleminen, koska limakalvo oheni niin, ettei siihen mikään pystynyt enää tarttumaan :( Nyt sitten vihdoin onnisti "pienellä" lääkeavustuksella femar (syöpälääke), + fostimon piikit + pregnyl piikki + minidisperin + lugesteron yhdistelmällä... Mutta nyt ei auta minunkaan kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta. Sitä en tiedä kuinka kestäisin sen, jos tämä menisi kesken ja oltais menetetty jo 4 vauvvaa... Mulla seuraava ultra torstaina, aika matelee...

Aali: Jaksamisia!

Täällähän on jo hurjan monella kokemusta synnytyksestä, jos useammastakin. Vielä en uskalla paljon asiasta kysellä, mutta jos pääsisimme tällä kertaa maaliin saakka, niin lähempänä vinkkejä kaipailen.

Voi kun minäkin voisin nauttia tästä raskaudesta alusta lähtien täysillä, mutta kuten viesteistäni helposti saa kuvan, kamala pelko on koko ajan mukana. Jotenkin kuvittelin, että tiheämmät ultrat toisivat lisävarmuutta, mutta se on hetkellistä. Jos tämä raskaus sujuu loppuun saakka, tämä on suurella todennäköisyydellä minulle viimeinen raskaus.

Nippe + tuplat rv 8+5
 
Hyvää uutta vuotta kaikille mammoille ja masuasukeille ! :)

Täällä meni uv:n juhlinnat rauhallisin merkein... kuskina, joka tietysti herätti hämmennystä monessa. Mut selvittiin selityksillä. Olimme isäni luona juhlimassa ja voi kuinka paljon mieli teki kertoa, mutta päätettiin odottaa np-ultraan eka. Siskolle kyllä kerroin eilen, joka oli aivan täpinöissään. :) Sisko muutenkin tietää kaiken ed. raskauden tuulimunasta ja kaavinnasta..

Toivottavasti Ruskan tuhru johtuu vain herkistä limakalvoista :hug:

Meinaako kukaan kädä yksityisellä ultrassa vielä ennen np-ultraa? Jotenkin mieli tahtoisi mennä varmistamaan, vaikka eihän se mitään estä jos jotain tapahtuu...
 
Hei elokuiset! Kahlasin pinon läpi, olettepa aktiivisia. Liityin hoidoista plussanneiden pinoon pari viikkoa sitten, mutta siellä on hiljaista, liityn siis tänne. Aiemmin kirjoitin Helistimessä ja harmittaa, kun ei tiedä mikä tilanne kullakin hoidoissa samaan aikaan olleilla on.

Me olemme odottaneet tätä ekaa plussaa lähes yhdeksän vuotta ja olemme selittämättömästi lapsettomia. Kaikki oli tutkimusten mukaan enemmän, kuin kunnossa ja saimme top-alkioita koeputkihoidossa aikaan. Olin varma, että ongelma on kiinnittymisessä, mutta niinpä vaan 1. IVF:n 1. PAS eli pakastetun alkion siirto toi kaivatun plussan. Jee :)

Oireeton odottaja olen ollut ja siksi olin satavarma negasta, jonka tein ennen pikkujouluja. Hämmästys oli suuri, kun testiin pamahti elämäni ensimmäinen +viiva. Aiemmin ei ole tullut edes viivan paikkaa. Epäuskoisena tein CB digin 3+6 päivällä ja tulos oli Raskaana 1-2. Tein toisen testin virallisena testipäivänä, joka on 2 viikkoa alkion siirrosta ja viiva tuli jo kesken testin teon ennen kontrolliviivaa. Koska oireeton olo on jatkunut tein myös viikko sitten digitestin ja tulos oli 3+ eli hcg on noussut. Varhaisultra on 7+2 eli toivottavasti löytyy elämää. Meille on jo puolivoittoa nähdä, että raskautuminen on mahdollista näin pitkän lapsettomuuden jälkeen. Mutta kyllä minulla on vahva tunne, että nyt on meidän aika.

Olen kertonut aika monelle läheiselle ja puolitutullekin. Koen asian niin, että jos jotain menee pieleen kerron senkin. Kuulemma minusta näki kyllä heti tämän naamasta ja työni puolesta käyn paljon edustustilaisuuksissa, joten asia tulee kyllä esiin. Mielummin kieltäydyn juomista kokonaan, kun kikkailen.

Lemmikkejä löytyy täältäkin kaksi maailmman ihaninta chihu-poikaa. Eivät pidä kovinkaan paljon villeistä lapsista, joiden ikä on 1-3. Toivon, että tottuessaan tähän tulokkaaseen alusta asti ongelmia ei ilmene. Onneksi pystymme rajaamaan myös tiloja talossamme hyvin, mikäli haasteita ilmenee.

Listaan voi lisätä seuraavat tiedot:
37 v. LA 25.8, esikoinen, NKL tai Kättäri

Ihanaa odotusta kaikille ja yritän päästä kärryille kaikkien kuvioihin. Pahoitteluhalauksia menetyksen kokeneille.

Onnis & Hippu 6+1 LA 25.8
 
Ninzi: Täälläkin uusivuosi vaihtui rauhallisesti miehen kanssa kotosalla, eikä tarvinnut mitään selitellä :) Vaikka niin tekisi mieli koko maailmalle kuuluttaa tämä ilouutinen, mutta ei uskalleta näiden kokemusten jälkeen. Menisin yksityiselle ultraan, ellen saisi näitä ekstra ultria ihan kunnalliselta puolelta. Tiedän, etteivät ne mitään takaa, mutta 12 viikkoa epävarmuudessa olisi kohdallani liikaa. Vaikka yksityisellä on melko suolaiset hinnat, niin menee sitä rahaa tässä projektissa muuhunkin. Jos kaikki menee hyvin, niin mulla noin 4-5 ultraa ennen (kahdessa jo käynyt) np ultraa... Oli niin ihana saada kaveruksista kaverikuva sekä molemmista yksilökuvat tonne äitiyskortin väliin ;)
 
jonsu123 mun oli siis pakko kommentoida tuosta tissijutusta..anteeks nyt jos sitten suututin..mutta mun rinnat ei ainakaan ole muuttunut mihinkään suuntaan ja ihan yhtä isot on.et ei se kaikilla niin mene.;)

unista onko teillä muilla rajuja painajaisia?? mä tuun hulluksi näiden kanssa.joka raskaudessa unet olleet tosi rajuja.nukuin tuossa äsken päiväunet ja näin unta että meidän tytär kuoli.voi tuota tuskan määrää unen läpi ja herätessä..inhoan tätä raskaudessa!!

onnellinen 75 onnea ja tervetuloa mukaan!! teilläkin chihuja!! täällä useammalla on chihuja,meillä kanssa kaksi :heart:

mikä fb ryhmä teillä on? mä voisin muuten haluta mukaan mutten haluu et kaikki vielä saa tietää raskaudesta.ihmiset osaa olla aika ilkeitä kuullessaan että meille tulee kuudes..eihän se kelleen kuulu mut ei tunnu kivallekkaan.

nereida ei muuta ku onnea sinnekkin sitten viimeisen raskauden kanssa:heart: täällä ei vielä tuntemuksia kumpi olis..isäntä ja mun äiti on varmoja että siellä on kaks...sen näkee sitten ajallaan. :D
 
Aalille pahoitteluni :(

Nippe ja muut, kiitos rohkaisusta. Nyt näyttää olevan jo parempi tilanne ja uskon ja toivon että kyse oli jostain vanhasta verestä. Vaikka tietenkin pessimistisenä luonteena ihmettelen miksi se tuli nyt vasta ulos kun kuukautisista on jo yli kaksi kuukautta... Meillä on nt-ultra 11.1. ja päätin että kestetään sinne asti jos ei pahemmaksi muutu. Paljon positiivisia ajatuksia sinne. Itsekin ajattelen aina pahinta mahdollista, yritän varmaan sillä lailla varautua tulevaan.

Onnellinen-75 Ihanaa nähdä "tuttuja" näin hyvissä merkeissä. Itsekin kirjoittelin Helistimessä nimimerkillä Talvitar ennen sitä tietomurtoa ja samassa ketjussa kanssasi. oliskohan ollut "Lapsettomuushoidoissa olevat esikoista toivovat" tms. Siirryin sieltä plussattuani siihen "Pitkän tien kulkeneet esikoista odottavat" -ketjuun. Eniten jäi vaivaamaan juurikin kaikkien kuulumiset ja olivatko hoidot onnistuneet. Itselläni oli takana yksi OI+IUI mutta se oli nega ja tämä oli sen jälkeisen kierron luomuplussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Onnellinen-75
mikä fb ryhmä teillä on? mä voisin muuten haluta mukaan mutten haluu et kaikki vielä saa tietää raskaudesta.ihmiset osaa olla aika ilkeitä kuullessaan että meille tulee kuudes..eihän se kelleen kuulu mut ei tunnu kivallekkaan.
Meillä on fb:ssa elokuisten oma suljettu ryhmä joka ei näy haulla eikä muutenkaan. On siis täysin salattu. Kukaan ei näe että siinä on mukana. Siis ryhmän jäsenet tietenkin näkee mutta muut ;)

Mukaan pääsee kun laittaa täällä kaksplussalla oman nimensa jollekin ryhmän jäsenelle ja samalla esittely itsestä. Tämä joka yv:llä tiedot sai, lisää kaverikseen ja kaveripyynnön hyväksymisen jälkeen sitten lisää mukaan ryhmään, jonne tuo esittelykin liitetään. Esittelyn lisäksi toivotaan myös la niin saadaan sekin samalla lisättyä listaan sinne mukana oleviin :)
 
Ihanaa Uutta Vuotta! :)

Tervetuloa uusille!

Aalille paljon voimia...:hug:

ElinaMarialle tsemppiä & onnea uuteen työhön! :)

Täällä uusi vuosi alkoi rauhallisesti ja mikä parasta: sain alas juhla-ateriamme eli ranskalaiset ja nakit. :LOL: Siitä onkin hyvä jatkaa uutta vuotta eteenpäin.

Ensimmäinen neuvola on tällä viikolla ja jo hieman jännittää. :)

Painajaisia on nähty täälläkin. Olen hieman ihmetellytkin niiden määrää, mutta rauhoittavaa kuulla, että niitä on muillakin. Näen muutenkin paljon unia, lähes joka yö, mutta nyt tapahtumat ovat kuin suoraan jostakin rikossarjasta. Ehkä nekin ajan myötä rauhoittuvat.

Poikaolo, tyttöolo: on hakusessa tässä vaiheessa. Kun kyseessä on ensimmäinen vauva, niin ei voi vertailla, mutta mitään rasvaista en todellakaan himoitse, ne ennemminkin kuvottavat. Sen sijaan tuoreet hedelmät ja etenkin juuri puristettu appelsiinimehu täyttävät ajatukseni. Tein huvikseni kaksi englanninkielistä testiä, joista sukupuolen pitäisi pystyä päättelemään ja kurkistin siihen kiinalaiseen kalenteriin. Kaikkien mukaan meille tulee tyttö. Saas nähdä. ;)

Tekisi jo kovasti mieli kertoa äidilleni, että odotan. Olen kuitenkin ollut se, joka on vannonut yrittämisen alussa, etten missään nimessä kerro ikinä kenellekään raskaudestani ennen kuin olen raskausviikolla 12 tai sen yli. Olemme mieheni kanssa sopineet, että kerromme äideillemme yhdessä helmikuussa, joten pitää se lupaus pitää, vaikka välillä tiukkaa tekisikin. Mutta aion kertoa, jos äiti suoraan asiaa kysyy.

Luckygirl & Vintiö 7+2
 
Luckygirl: Meillä on 2 poikaa ja molempien raskausaikana mä himoitsin kaikkea rasvasta ja suolasta. Niin on nytkin joten ehkä sieltä 3. poika on tulossa :) Serkullani on 2 tyttöä ja hän on raskausaikoina himoinnut kans kaikkea raikasta, marjoja ja hedelmiä. Mulla yhdessä keskenmenneessä oli tuo mehujen ja hedelmien himo mut muuten on menty tällä rasvis&suola linjalla :D
 
Oi onpa tullut paljon lisää juttua taas :) Kivaa!

Elina Marialle tsemppiä uuteen työhön :)
Hattarapupu Totta, vauvan terveys ennen kaikkea! :) Meinaatteko ottaa selvää sukupuolesta ultrassa vai haluatteko pitää yllätyksenä?
Ninzi Meillä on 10.1 varhaisultra. Minä kärsimättömänä ja helposti huolestuvana haluan käydä kurkkaamassa että siellä on oikeasti joku olemassa..
daizy06 Ihmiset osaavat kyllä olla niin itsekkäitä ja tahdittomia että! Minä tiedän jo nyt, vaikka meille vasta kolmas on tulossa, että tulemme muutamalta kuulemaan napinaa "kun meille taas tulee" vaikka eihän se ole kuin kolmas, ja meille se viimeinen.. :/ Mieheni paria lähisukulaista tuntuu kismittävän se että olen kotiäiti, ja menossa töihin vasta 2015. Esimerkiksi tänään, kun kerroimme mieheni veljelle ja hänen avovaimolleen, joille on tulossa esikoinen noin kuukausi ennen meitä (kertoivat meille siitä jouluna, jolloin minä hypin riemusta ja halaten onnittelin, ja olivat he kyllä niin onnensa kukkuloilla että ihan liikuttavan ihania olivat) niin järkytyin todella mieheni veljen reaktiosta meidän vauvauutisiin... Hän pudisti päätään ja ärtyneenä huokaisi ja näytti harmistuneelta kun kerroin! Leuka siinä loksahti lattiaan! Missään vaiheessa ei onnitellut, ei mitään! Tivasi vaan että tuleeko suvun perintökehdosta taistelu, johon sanoin että tietenkin he saavat sen, onhan heidän vuoronsa nyt! Mieheni veljen avokki sentään onnitteli. Mutta ilmeisesti meidän vauvauutinen oli ongelma miehen veljelle? Tuli mieleeni hiukan tyhmä ajatus, ehkä hormoonipäissäni nyt vaan kehittelen kärpäsestä härkästä, mutta olisikohan häntä ärsyttänyt se sitten että me saamme melkein samaan aikaan vauvat ja että hänelle olisi tärkeää olla suvun keskipisteenä heidän vauvauutisensa kanssa ja että hän olisi halunnut että "on heidän vuoro"? En tajua tuota reaktiota, he ovat toisen lapsemme kummeja ja olemme aina tulleet hyvin toimeen, vaikka olen aikaisemminkin muutamassa asiassa huomannut, että hän jotenkin pitää etuoikeutenaan huomautella meidän valinnoistamme ikävään sävyyn.. (Olen saanut kuulla että voisin mennä töihin, olen valinnut vääränlaisen auton, ostimme liian ison talon jne jne ja olen ne nyt aina vaan ohittanut,..) mutta tätä tämän päiväistä en oikein sulattanut. En suuttunut, en sanonut mitään, olin kai liian hämmästynyt reagoimaan, pahoitin vain todella mieleni :/ Anteeksi nyt tälläinen typerä vuodatus, ilmeisesti käyn ylikierroksilla hormoonien takia.. mutta pahamieli tuli todella!
 
Viimeksi muokattu:
Sanle Oli kiva kuulla kokemuksistasi. :) Mielenkiintoista nähdä, että kumpi oikeasti tulee ja miten ruokahimot tästä kehittyvät.

Nereida Ei ole mitään syytä pyydellä anteeksi, että halusit purkaa sydäntäsi. Toivottavasti se auttoi, että sait kirjoitettua tunteesi sanoiksi. :hug: Olen sitä mieltä, että miehesi veljen olisi ehdottomasti pitänyt onnitella!

Nereida ja daisy06 mainitsivat ihmisten ilkeät ja ajattelemattomat kommentit. Valitettavasti minun on todettava, että oma äitini on yksi niistä, joka saattaa ihmetellä toisten lapsilukua. Hänen naapuriensa vanhin lapsi kuin sai vaimonsa kanssa kolmannen lapsen, niin äitini ei millään voinut ymmärtää miksi. Minusta taas se on jokaisen parin oma, yksityinen päätös, johon muilla ei pitäisi olla mitään sanottavaa.Kun keskustelimme mieheni kanssa lapsitoiveistamme, hän pohti perinteistä kahta, minä voisin hyvin nähdä itseni kolmen äitinä ja sanoin, että onhan se aina mahdollista, että saa esikoisen jälkeen kaksoset (minun puoleltani suvuista löytyy kaksosia), jolloin kolme rakasta pienokaista onkin jo totta. :)

Vaikka odotan esikoistani, minuakin hieman mietityttää, että mitä sukujen sammakoiden lausujat mahtavat asiasta mainita. Yksi mieheni tädeistä on lausunut harkitsemattomia kommentteja, joista yksi sattuu edelleen. Hän nimittäin sanoi minulle omassa kodissani häävastaanotollani, että "toivottavasti teidän lapsista ei tule lyhyitä". Se sattuu, koska olen 150cm pitkä ja teininä jouduin kokemaan kovia asian suhteen, vaikka olen täysin normaali aikuinen. Sukuni naisissa harva on pitkä, joten sukuni puolella kukaan ei ole asiaa hämmästellyt. Mieheni taas on yli 180cm. Jos joku kehtaa mainita lapselleni jotakin pituudesta, niin en vastaa kommenteistani! Valitettavasti olin aivan liian sokissa sanoakseni mitään kummallisempaa mieheni tädille.
 
Hyvaa alkanutta Uutta Vuotta kaikille! Taas on tullut pari uutta- tervetuloa, pidan peukkuja pystyssa ja toivon kaikille paljon tarrasukkia, varsinkin onnelliselle, toivotaan etta nyt on teidan vuoro.

Meilla sujui uuden vuoden vastaanotto suht rauhallisissa merkeissa, meita oli noin 15 pariskuntaa ystavan luona ja pelailimme seurapeleja, syotiin hyvin ja tanssittiin. Mulla oli puolillaan oleva kuohuvalasi kadessa eika tosiaan kukaan vahdannut koskinko siihen vai en. (Onneksi meni nain!)

nereida- onpas todella tahditonta kaytosta. Mulle sun mietteet kuullostavat ihan jarkeenkaypilta. Varmaan miehen veli tuntee joutuvansa jakavan nyt huomion teidan kanssa ja tieda vaikka heidan tapauksessa olisi yritysta takana pitkaan. Joka tapauksessa en ymmarra ihmisia jotka eivat osaa iloita muiden onnesta (sympatiat lapsettomuus-asioiden kanssa painiskeleville tosin) ja lapsen tulo maailmaan on paasaantoisesti aina iloinen asia ja todellinen lahja. Jos asia ja veljen kaytos alkaa pidemman paalle arsyttamaan, niin kannattaa se jotenkin yritttaa selvittaa. Voiko sun mies jutella asiasta veljensa kanssa?

Me ollaan kerrottu vauvauutiset ihan muutamalle perheenjasenelle ja hyvalle ystavalle. Vastaanotto on ollut todella positiivinen. Mua vahan jannittaa miehen vanhempien lasten reaktio. Mutta eikohan nekin ajatukseen pian totu. Musta on todella tarkeeta ettei meidan poika jaa 'yksinaiseksi' lapseksi. Mulle taitaa lapsiluku jaada kahteen (en uskalla kolmannesta edes haaveilla), joten tasta raskaudesta yritan nauttia taysilla nyt vahan haikein mielin kun tiedan etta se on mun kohdalla varmasti viimeinen.

Sukupuolesta viela sen verran, etta mun kaverille kerrottiin noin viikolla 14 etta poika on tulossa. Ja viikolla 23 vaihtuikin tulokkaaksi tytto. Huhtikuussa selviaa kumpi pitaa paikkansa... ;)

Himot -Mulla oli esikoista odotellessa (poika) himo kaikkea raikasta: sitrushedelmia, mansikoita, viinirypaleita jne. lihaa, kalaa ja kaikkea rasvaista ei tehnyt mieli ollenkaan. Nyt on tasaisen nalka kokoajan. Pitaa syoda vahan valia jottei ala kuvottamaan. Mutta toistaiseksi olen saastynyt oksentamiselta. En osaa ollenkaan sanoa himojen perusteella kumpi olisi tulossa, tyttoa veikkailen (perustuen ihan vaan myohaiseen hedelmoitykseen), mutta saapi nahda.

Ma olen yrittanyt joogailla ja venytella tassa viime paivina. Antaa vahan puhtia tahan jatkuvaan vasymykseen. Ihan kuin sumussa kulkisi valilla!

Nyt nukkumaan!

Maria 7+6
 
Hyvää ja menestyksekästä uutta vuotta kaikille äideille ja masuasukeille :heart:

Tänne on tullut ihan mahdottomasti kirjoituksia, en kerennyt ihan kaikkea lukea. Ollaan oltu viikonloppu reissussa, kun päätettiin lähteä perheen kanssa extempore hotellilomalle.

Poika/tyttöoloista Esikoisen kanssa mulla oli jotenkin varma fiilis, että poika (ja poika tuli). Nyt samanlaiset fiilikset tyttöön päin. Nämähän ei siis perustu mihinkään faktaan :D Nyt on kyllä ollut pahoinvointia ja muitakin oloja enemän. Ekassa pahoinvointi alkoi siinä seiska viikon läheisyydessä, nyt päästiin hädin tuskin viiteen täyteen viikkoon, kun etominen alkoi.

Himoista Ei nyt mitään varsinaisia himoja, mutta haluaa saada jotain raikasta (sitrukset on ihan parhaita). Taisin siitä aiemmin kirjoittaakin, kun viime viikolla piti keskellä yötä saada edes jotain makua suuhun... ja sain väläyksen sitruunamehutiivisteestä. Siitä sitten jääkaapille ja tiivistettä suoraan suuhun... tuli makua ;)

Nereida Pahoittelut miehesi veljen tahdittomuudesta. On tosi ikävää kuulla tuommoisia hormonihöyryissä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :heart:

Mariaana 5.?
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille :wave:

Päivitystä LA:n: 10.8.
varmistui perjantain äitiyspolilla, liikuttava hetki sydän ihanasti sytkytti :heart:

Parin vkon päästä uudelleen sokerikontrolliin, eli nyt olen 2 vkoa jo ottanut arvoja (korkea verensokeri ollut aiemmin, johon lääkkeenä metforem). Nyt kokeillaan tämä väliaika ilman lääkitystä. Olemme lähdössä ulkomaille ja sain onnekseni ennen sitä vielä ajan :)

Hiusten värjäyksestä itselläni tummat hiukset ja olen kyllä värjännyt..

Millaisia mittoja olette varhaisultrassa saaneet? Perjantaina möttösen koko oli 16,8 mm :heart:

mamu&möttönen rv 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, onnea Mamulis hienoista uutisista! :heart:

ElinaMarialle onnittelut uudesta työpaikasta! Jaksamisia väsymyksen kanssa! :)

Aali: Todella paljon voimia ja jaksamisia teille!!! Kamalaa. :(

Onnellinen-75 Hurrjan kauan teillä ollut lapsettomuutta!! En voi edes kuvitella miltä tuntuu. Onneksi hoidot tuottivat tulosta ja vihdoin saitte sen kauan odotetun plussan! :heart: Ekstrasuuret onnittelut teille! Nyt vaan paaljon tarrasukkia pienelle, te niin ansaitsette sen pikkuisen syliin. :) Voi että, ihanaa! tsemppiä odotukseen!

Painajaisista Mä näin niitä tosi paljon viime raskaudessa ja oon nähnyt tässäkin. Siis aivan järkyttäviä unia! Aina mies pettää, tytär loukkaantuu, vajoaa veden alle tai tippuu korkealta kalliolta, tai sitten mä synnytän ja aina lapsi on sairas. :|

Nereida tosi loukkaavaa käytöstä sun miehen veljeltä. Mä oon kanssa vähän sitä mieltä että se olis ite halunnu olla huomion keskipisteenä, ja loukkaantu kun tajus et joutuu jakamaan huomion teidän kanssa.. Ei oo kyllä kivaa tollanen, ite olisin varmaan hormoonipäissäni käynyt joko pillittämään tai sitten ihan hulluna raivoomaa. :D

Daizy06 tosta kotiäitiydestä.. Mäkin oon kotiäiti, ja voi olla että muutamaa ihmistä se vähän taitaa ärsyttää. Mutta nautitaan nyt kun lapset on pieniä ja saadaan olla niitten kanssa kotona! Me ainakin pärjätään taloudellisesti ihan hyvin, ja tämä on paras ratkaisu minun, lapsen sekä miehen kannalta. Lapsi saa olla äitin kanssa kotona ja miehestä on kiva tulla kotiin kun on ruoka valmiina ja kaikki muutenkin kondiksessa. Työpaikka mulla on valmiina ja aijon lähteä töihin luultavasti syksyllä 2014.

Ohhoh miten toi aika taas lentää.. Hyvää yötä!
Niin ja onnellista tätä vuotta vielä kaikille. Ihanaa, me saadaan vauvelit syliin tänävuonna! :heart:

Nepo 8+6 Tai oikeastaan 9+0, ollaanhan nyt maanantain puolella! POKSISTA! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mamulis
Santtu81 Minä laitoin emminille viestiä että haluaisin liitty fb-ryhmään, mutta en tajunnut sen kummempaa esittelyä kirjoittaa kun ajattelin että sen voisi sitten kirjoitella suoraan sinne ryhmään... Laitan vaik sulle nyt vielä uudelleen, emmin ei varmaan ole ehtinyt edes koko viestiä vielä nähdä :)
 
Onpas tullu taas tekstiä :D
Tervetuloa taasen uusille odottajille :wave:
Ihanaa Alkanutta Vuotta kaikille mammoille!
Täälläkin vuodenvaihteen juhlinta meni rauhallisissa merkeissä.

Aalille voimia :hug:

E-M, Onnea ja tsemppiä uusiin töihin!

Mamulis, meidän jellona oli 6+6 ultrassa 8,4mm.
Haluisin käydä vielä kerran kattomassa ennen NT-ultraa, et kaikki on hyvin,
vaikka miksikä se siitä muuttuu :headwall:

Nereida, luulenpa, että miehesi veli nimenomaan näytti suoraan pettynyksensä siitä, että he eivät saakaan yksin paistatella huomion keskipisteenä :| Se voi olla kova paikka, kun teillä on jo lapsia ja he ovat varmaan kovasti odottaneet sitä "omaa" hetkeään ja nyt hän sitten tuntee, että se heiltä viedään.
Ehkä myös se vaikuttaa tuohon reagointiin, että he ensikertalaisina eivät vielä osaa ajatella, että sitä huomiota ihan varmasti riittää kaikille =)

Me ollaan itse keskusteltu tästä samasta hommasta, että meidän lapset tuskin merkitsee enää miehen vanhemmille samalla tavalla, kun heillä on jo niin monta lastenlasta, enkä oikeastaan sitä odotakaan, sen sijaan minun vanhemmille tämä on ensimmäinen lastenlapsi, joten ne menee ihan varmaan sekaisin :)
Inhottava sanoa näin, mutta sen kun on tuossa vieressä huomannut, miten ne reagoi tullessaan ekaa kertaa isovanhemmiksi ja miten asiat muuttui kun ll:ia tuli lisää.
Tottakai sitä itsekin haluaa nauttia siitä tilanteesta, mutta jos tuntuu pahalta tuo reagointi, niin suu vaan rohkeasti auki ;) Sullahan on kuitenkin hormonipäissäs oikeus sanoa ihan mitä vaan.

Meille on lähisukuun tulossa tänävuonna tämän hetken laskujen mukaan ainakin 4 vauvaa,
joten mitään erityishuomiota on ihan turha odottaa enkä sellasta haluakaan,
mä olen lähinnä sitä mieltä että en edes haluais kertoa kellekään,
koska tiedän millasta saivartelua se sitten on selän takana,
ollaan jo sen ikäisiä ja kaikki muut on jo toisella tai kolmannella kierroksella
ja me sitten "jälkijunassa" :rolleyes:
Valitettavasti meidänkin suvusta löytyy aina niitä sammakkosuita :LOL:

Mites, onko muilla suvussa sellasia ihmisiä jolle mielummin jättäisi kertomatta koko raskaudesta?
Me ollaan miehen kanssa kovasti mietitty, miten voi nätisti asiasta kertoa ja samalla saada toisen ymmärtämään,
että EI ole hänen tehtävänsä kertoa uutista eteenpäin, vaan se on meidän oikeus.
Toiset kun ei tunnu käsittävän, että muiden asiat ei ole tarkoitettu kuulutettavaksi kaikkialle :kieh:

Nyt muutenki hormonipäissäni olen jatkuvasti perseeseen ammuttu karhu, niin luulen, et voi tulla herkästi sanottua pahasti :whistle:


Callisto 8+3:heart:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! :heart:

Kyllä on inhottavaa kun ihmiset eivät voi pitää kummallisia mielipiteitään omana tietonaan! Vauvaan liittyen en ole sellaisia vielä kuullut mutta tässä yks päivä olin koiran kans lenkillä ja vastaan tuli yks vähän alkoholisoitunut mies joka asuu meidän lähellä. Se sit pysähty siihen ja sano mulle että "tekisit sä sun koirasta jo lapaset ku ne vaan kuseksii joka paikkaan ja hanget on täynnä keltaisia läikkiä!"
Onneks oon aina ollu sanavalmis ja tokaisin heti että "tee kuule vaikka itestäs lapaset, mun koirasta on ainakin enemmän hyötyä ja iloa ku susta ja oon nähny ku pubista tullessas kuseksit ite mihin sattuu" Kyllä jäi ukko sanattomaks :LOL:

Oon muutenkin pahasuinen ja nyt vielä enemmän ku oon raskaana. Jos joku sanoo väärän sanan niin auta armias :D
 
Tää neurootikko varas ajan ultraan.. :headwall: Pakko nähä onko kaikki hyvin vai ei..:) Päälle 100 e kuulemma on hintaa (Porvoossa yksityisellä) mutta kyllä sen maksan jotta pystyy olee taas rauhallisena hetken :D vaikka 17.1 ois np-ultra mut ei mun kärsivällisyys sinne asti kestä!

Hattara ja Pupu 9+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille ja hyvää alkanutta vuotta! (Uusi ilmoittautuu mukaan)

Plussasin tuossa välipäivinä, nyt on kaksplussan laskurin mukaan jo rv 6, ja la 29.8.2011, mutta katsotaan sitten ultrassa, mihin suuntaan tuosta liikkuut. Kierto mulla on heitellyt melkein kahdella viikolla kuiteski. Esikoistyttömme synty 31.8, joten aika samoille päiville mennään. Ikäeroa kullannupuille on tulossa sitten 2 vuotta.

Tyttö- tai poikaolosta en tiedä, mutta kaksosolo mulla on :D Aika epätodennäköistähän se kyllä ois, vaikka meillä suvussa kaksoset onkin. Jotenki tuntuu vaan siltä nyt kuiteski.

Meillä ei varmaan ole onneksi lähipiirissä ketään, jotka suhtautuis nuivasti. Vauvauutisesta kuitenkin kerrotaan vasta turvallisemmilla viikoilla. Äidilleni saatan kertoa ennemmin jo, ystävälle kerroin heti kun haamulaisen tikkuun sain. Esikoisen kohdalla pelättiin vanhempien suhtautumista, kun mulla ja miehelläni molemmilla vielä opiskelut kesken. Mut hyvinhän nuo uutisen sitten sulatteli :) Ja ennen tätä toista mies ehtii valmistua :)

Onko muita opiskelijoita? Miten on opiskelu maistunut nyt raskaana ollessa? Mulla meni esikon raskausaikana kurssien käynti ihan plörinäksi väsymyksen ja pahoinvoinnin takia, ja siksikin että jaksoi keskittyä lähinnä vaunuhankintoihin, kestovaippoihin, vauvanvaatteisiin jne... :D Nyt olen tässä kotiäitiyden ohessa opiskellut hiljaksiin, sen mitä jaksan. Toivottavasti saan keväällä kolme kurssia suoritettua. Saisi nostettua opintotuen kotihoidontuen päälle... :)

Sellaista kamalaa oksetusta ja ällötystä ei ole vielä tullut. Esikoisestakin kyllä alkoi kunnolla vasta joskus rv 10 tienoilla. Vähän kyllä etoo koko ajan, ja nälkä mut mitään ei tee mieli syödä. Alas olen kuitenkin kaiken saanut. Esikoisen kanssa tulee syötyä terveellisesti ja säännöllisesti. Muutenkin on jotenkin halu syödä terveellisesti tässä raskaudessa, eikä vetää sitä suklaata leivän sijaan, niinku esikkoa odottaessa :) No sen näkee sitten, mitä mielitekoja tulee ja miten riittää itsekuri...

Varhaisultraan en aio mennä... Haluttaisi, mutta olen liian pihi. Olisi kiva tietää, missä vaiheessa raskaus oikesti on menossa, ja montako pikkuista masussa asustaa.

Listaan voi päivittää:
Shuri - toinen - OYS
la ehkä 29.8, mutta olen aika varma, että muuttuu vielä.
 
No johan on tullut tekstiä :eek:

Aalille paljon voimia :heart: :hug:

Nereida Hyi millanen reaktio miehesi veljeltä! :O Olis voinut edes yrittää olal iloinen eikä noin suoraan näyttää turhautumistaan ja ärtymystään. Älä välitä moisesta, nosta leuka vaan ylpeänä pystyyn! :)

Täällä ilmaantui uusi oire uv:n aattona! Meinaan hormonimyrskyn aiheuttamat mielialan vaihdokset :D Kyselin isännältä, josko oltais ajeltu hyppyrimäkien juurelle käymään ja kattomaan raketteja, niin se vaan sanoi että "emmä tiiä.." Minäkös siitä riemastuin ja repesin itkuun! :O Joo, itsekin sitä ihmettelin, kun siinä paruin ja syytin toista siitä ettei halua mun kanssani raketteja katsella. Isännän ilme oli kyllä näkemisen arvoinen :LOL:

Uutena vuotena sit sanoin ihan suoraan kaveripariskunnalle vauvasta kun kysyivät että miks oon kuskina. Tietävät siis että minähän en juhlapyhinä tykkää kovinkaan kuskina olla, joten selitykset ei olis menny läpi.. Noh, siitäkös se poru syntyi. Kun emäntä heillä haluais kans ehkäisyn lopettaa ja kauhea vauvakuume vaivaa mutta kun äijä ei oo samaa mieltä. Ja kuulemma uudet vuodet on perseestä kun aina joku ilmottaa raskaudesta. En pystynyt sanomaan muuta kun että joo mä tiedän ton tunteen. (Meillä meni 2 vuotta kunnes sain pillerit lopettaa) Tuli vähän sellanen olo että joo kiitti :( Muuten sit oli ihan jees, tosin yöllä sit poltin päreeni känniseen isäntään joka puhu ihan sekavia ja sammahti sohvalle jne.

En vielä tiedä koska vanhemmille sit kerron. Tuntuu hassulta että muutama kaveri jo tietää, mut oon sitä mieltä et jos joku suoraan kysyy niin vastaan myös suoraan.

Varhaisultraan haluaisin minäkin mennä, mutta rahatilanne on niin heikko että odottelen suosiolla sinne lääkärikäynnille. 16.1. olis se eka neuvola ja sekin jo jännittää ihan älyttömästi :)

inieh ja pikku 6+3 :)
 
Luckygirl mulle on sanottu tosi typeriä kommentteja kanssa liittyen lapsen pituuteen. Olen 180 ja mies 193 ja välillä oon kuullu niin omituisia juttuja mm. että ei teidän varmaan kannata ostaa pinnasänkyä ollenkaan kun ei se lapsi kerkeä käyttämään sitä ja kun teidän lapsi on noin pitkä niin sillä alkaa varmaan karvatki kasvamaan jo ekalla luokalla yms. Otan ne kyllä lähinnä huumorilla, mutta ei tosiaan ollu helppoa olla aina pisin luokalla. Kaikki pojatki oli aina lyhyempiä, joten tavallaan ymmärrän mitä tarkotat:)

Onnellinen-75 mulla tule aivan valtava lämmin aalto kun luin teidän tarinan, olen jotenkin niin vilpittömän iloinen teidän puolesta. Paljon tarrasukkia<3

Pientä hehkutusta: Melkein 2 täysin savutonta päivää takana! Saavutus on se pienikin saavutus:p

Jenny ja Papu 9+0 POKS<3
 

Yhteistyössä