~elokuun epelit 2012~

Lemmikeistä meiltä löytyy hieman erilainen karvainen perhe, nimittäin 2 marsua.:) Ei varmaankaan tarvitse miettiä ihan heti, että miten kaksikko suhtautuu vauvaan, mutta sitten kun pikkuinen kasvaa, niin pitää opettaa, miten marsujen kanssa toimitaan. Meidän marsumme ovat onneksi jo aika kesyjä, joskin oudot äänet säikäyttävät aluksi. Naapurin vauvan itkusta nämä kaksi eivät ole millänsäkään, joten mielenkiintoista nähdä, mitä sitten tapahtuu, kun ääni tulee vähän lähempää.:)
 
Aali Täälläkin tuo hermo alkanut olemaan kireällä, kuin viulunkieli. :O Mies raukka, kun saa joka päivä päihinsä jostakin asiasta, mikä ei minua miellytä tai harmittaa :D

Eilen kiivaasti miettisin jo pienokaiselle nimeä, vaikka onhan tämä nyt iiihan liian aikaista vielä. Tykkään erityiseti kaikista vanhoista nimeistä, mitkä eivät sitten sovi alkuunkaan mieheni korvaan. :/

Ylihuomenna neuvola, saa tietää sykkiikö masussa oikeasti sydän. :heart:

-Sinful89 ja Pampula 7+0
 
Jenni*: Kyllä ne koirat tottuu. :) Meilläkin vanha koira aivan nautti vauvasta, mutta koiran oma sairaus sitten vei taivaaseen ja nyt tämä jäljelle jäänyt koira puolustaa kyllä henkeen ja vereen poikaa, mutta pelkää sydämensä kyllyydestä vieraita lapsia, eikä halua niitä lähellensä. Silloin kun poika syntyi niin mies toi ennen meidän kotiutumista vauvan tuoksuisen vaatteen tänne jota ne sai nuuhkia, sitten kun vauva vihdoin tuli kotiin niin annettiin nuuhkutella rauhassa, kun vauva nukkui turvakaukalossa.
Ekat päivät ja viikot meni siinä, kun koirat joka inahduksesta syöksyi katsomaan vauvaa ja välillä haukkuivat itkua..mutta hyvin nopeasti tasaantui ja normalisoitui, kun tottuivat. :) Nykyään koira ja poika on kuin paita ja peppu, kunhan poitsu ei revi turkista, sekin pitänyt pikkuhiljaa tuolle pikkumiehelle opettaa ja opettaa myös koira luottamaan, ettei se pikkuriiviö taas tuu ja tukista. :D

Mä en ymmärrä miksi mulla ei oo tippaakaan kipeytyneet rinnat..:-O edellisessä raskaudessa oli ihan sairaan kipeät ja isot, nyt vain imetyksen jäljiltä tyhjät pussit. :D
 
Jenni*: Meillä myös pk collie uros (tällä hetkellä 7 v.) Suhtautui todella hyvin lapsiin, ekan kohdalla (oli silloin 3 v.) oli hyvinkin utelias ja kävi aina vilkaisemassa kun tyttö piti ääntä tai itki että mikä hätä sillä on, aivan kuin olisi sanonut että tuu nyt äippä kattoon kun tuolla on joku hätä. Eli todella pitkäpinnainen koira kyllä ollut lasten kanssa. :D Mutta riippuu todellakin paljolti myös koiran luonteesta. Mutta se hajuun totuttaminen vois olla hyvä vinkki, eli ottaa jo synnäriltä jonkin vaatteet mikä tuoksuu vauvalle ja antaa sen haisteltavaksi koirille niin tottuvat tuoksuun eikä ole niin epäluuloisia vauvaa kohtaan kun tulee kotiin sen kanssa. Ja sitten sekin täytyy myös muistaa että koirat on aina laumajärjestyksessä alempana kuin lapset. Eli koirat aina viimeisenä. ;)
 
Onpa tänne tullut ihanan paljon tekstiä parissa päivässä! Lähes kaikilla tuntuu joulu menneen ihan mukavasti, oireista huolimatta. Valitettavasti näkyy huonojakin uutisia tulleen. :(

Hermot, ne on täälläkin tiukalla. Välillä niin tiukalla, että pitää pariinkymmeneen laskea ettei tapa jotakuta! Ja syyksi hermostumiseen käy sitten ihan mikä tahansa pikkuasia. Oon kyllä aina ollut melko temperamenttinen luonne, mutta vuosien varrella jo hieman rauhoittunut. Nyt tuntuu, kuin olisi palannut teinivuosiin... Tosin tämä nyt on jo tuttua edellisestä raskaudesta. Silloin vaan oli helmpompaa, kun tuota pikkumiestä ei ollut "tahallaan ärsyttämässä" (juu, siltä se TUNTUU aina välillä, kun oikein sieppaa).

Pahoinvointi alkaa helpottaa. Ja sen takia sit vähän pelottaakin. Kuitenkin kaksi kemiallista on tosiaan taustalla, ei oikein vielä uskalla luottaa tähänkään. Josta syystä ei vielä kerrottu joulunakaan kuin anopille. Äitini siis tiesi jo ennen. Ongelmaksi muodostuu se, että uusi vuosi pitäisi viettää miehen siskon luona. Ja jos kieltäydyn alkoholista, käly arvaa välittömästi. Nyt pitäisi siis löytää jostain sellaisia siideripulloja jotka eivät "huuda" olevansa alkoholittomia. Tai keksiä joku muu tekosyy. Äh, miksi tämä on niin vaikeaa?

Vielä en ole neuvolaankaan soitellut. Josko sitä ensi viikolla uskaltautuisi uskomaan, että sekin kannattaa.

Mutta nyt pikkumies heräilee päikkäreiltä, joten takaisin sorvin ääreen. Ihanaa päivää kaikille!

Aracia ja Ötökkä 5+5
 
Heippa kaikille! Tervetuloa uusille ja osanotot menetyksen kokeneille! <3

Oon ollu nyt pois jo varmaan yli viikon, en oo kiireiltä ehtinyt koneelle :) Mutta now I'm back :D

Vielä reilu viikko kotikaupungissa ja sit takaisin kotiin. Kullan perheen luona on kyllä ollut mukava asustella :)

Nyt kyllä kuvottaa vaikka 24/7 jos ei muista syödä kunnolla ja välillä vähän alavatsaa jomottelee. Aivastuttaa jostain syystä hulluna :D

Nyt lähden äidin kanssa syömään, tuun sit lukemaan muiden juttuja ja kirjottelemaan paremmalla ajalla!

Minea ja maha-asukki 8+2
 
Kiitos Nepo kysymästä! Hyviä kuulumisia, eli siellä se pieni vauvanalku köllötteli sikiöpussin sisällä ja sydän sykki! Aika ihanaa :heart: Mieskin alko nyt tajuamaan tilanteen, että kyllä tässä oltais tulossa vanhemmiksi ensi syyskesällä :D Raukka oli ehkä hieman järkyttynytkin, mutta iloinen kuitenkin :) yhteinen päätös tämä on ollut. Pienen epäselvän kuvankin saimme muistoksi. Seuraava eli nt-ultra on sitten 21.1., jonka varailin tuossa heti, kun pääsin kotiin. Illalla saavat sitten miehenkin vanhemmat kuulla uutisen, kun tulevat kylään.

vielä pitää lisätä, että suureksi yllätykseksi toimenpide suoritettiin vatsanpeitteiden päältä. Jos ei olisi näkynyt mitään, olisi sitten tarkasteltu sisäkautta. Sydänääniä ei saatu kuulumaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jonsu123 ja Nepo
Jenni* Eikait sulla siis nyt mee Symbicortia alkuraskaudesta????!! :eek:
Mulla siis nyt Symbicort lopetettiin, juurikin siksi että sinä se vaikuttava aine formoteroli on se mitä pitäis välttää ensimmäisen kolmanneksen aikana! Ja näin sanoin farmaseutti Yliopistin apteekista. Nyt mulla vaan Ventolinea kunnes saan uuden reseptin. Kävin TKssa tänään ni ne sano et huomen pitää soittaa akuuttiaikaa aamulla, muuten en saa reseptiä ennen tammikuuta.. Tupakoinnin mäkin lopetin ja nyt huomen sit lääkärille jos pääsee ni saa jatkosuunnitelman..

pansku Ihanaa sä oot päässy jo ultraan.. :heart: Mun pitäis kans ens viikol soitella neuvolaa. Ellen innostu jo huomenna :) Meil on neuvolaan soittoaika vaan 12-13 ja en siin kesken tuntia viittis soitella..

ON Tänään oli hiukka noloa, kun siis luokkakaverille kerroin et joo plussasin, ni se tuli sit halaamaan ja onnittelee. Ja pari luokkalaista siin katto et mitä mitä.. :D Eli siis nyt kaks ihmistä tietää, mun ja miehen lisäks. En tiiä tarviiko mun ees vanhemmille kertoa, eiköhän ne ymmärrä jo viikonloppuna kun en juo enkä edes polta :D Jännittää, hassua kun kävin siellä TKssakin ni alko naurattaa kun sanoin et "Moi, mä oon raskaana" Jotenki ei vaan tajua vieläkään :D
 
Heippa hei.

Uusi Kaksplussan käyttäjä ja elokuun odottaja ilmoittautuu :)

Mistäköhän kaikesta olette jo haastaneet...

Sain itse plussan Itsenäisyyspäivänä ja viime viikolla kävin ar-ultrassa ekan kerran. Siellä näkyi pieni oikeassa paikassa, mutta sydämen sykettä ei saatu kunnolla näkyviin. Tänään kävin sitten uudestaan ja :heart: siellä takoi ihan julmetusti. :)
Kävin ultrassa varmistamassa raskauden, kun alkuvuodesta kohdallemme osui tuulimuna.

Oireista: Eipä täällä juurikaan oireista kärsitä. Ainut on tissien kasvu, nännien arkuus, palelu, hiusten rasvoittuminen ja iltaturvotus. Aikasemmin on ollut sellaista pientä kuvotusta, mutta tällä viikolla ei sitäkään.

Kerrottu ei olla kenellekkään, mutta töissä itse joudun kertomaan ihan tässä heti kohta kun on pieniä riskejä raskaudelle olemassa. Mutta onneks niitä voi välttää työmaalla. En oikeestaan tiedä millon molempien vanhemmille meinataan kertoa, jotenkin ei vielä "uskalla".

Neuvolaan meinasin soitella huomenna tai ylihuomenna viimeistään.

On tää vaa niin uskomatonta !! :heart:

Menkoista laskettuna menossa olisi 7+5, mutta tänään huomattiin että saattaa heittää melkein viikolla. Menkat onkin ollut epäsäännölliset keväisen tuulimunan + kaavinnan takia... La ajalle menis 10.-17.8 mut pidetään se 10. päivä, kyllähän se sitten np-ultrassa varmistuu.

Niin ja ensimmäistä odotellaan. :)

Mun rivi: Ninzi ~ 26v ~ KOKS ~ ensimmäinen ja LA 10.8.

Ninzi & Nuppu 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla infektioastma ja tarvittaessa menee bulmicort ja pricanyl (miten sitten kirjotetaankaan). Neuvolan mukaan ovat ok ja kysyin vielä syyskuun alussa kättärillä kun siellä Fetus mortus tapauksen vuoksi oltiin. Nyt en ole niitä vielä tarvinnut ja mahdollisimman ilman lääkkeitä meinaan olla. Ylihysteerinen tarkkis vauhdissa ;)
 
Aracia, oma uudenvuoden huijaukseni sai äsken alkunsa: miehen kanssa ostettiin pari pulloa alkoholillista siideria ja pari pulloa samoja makuja alkoholittomana. Mies saa juoda alkoholilliset ja minulle uudeksi vuodeksi täytetään samat pullot alkoholittomalla :) Ei olisi muilla syytä epäillä, eikä minun tarvitse paljastua, kun en vielä näin alussa halua kaikille asiaa paljastaa :)

Kilu87 ja Toukka 6+1
 
Onneksi meidän ei tarvi mennä minnekkään juhlimaan uutena vuotena. :) Oon iltavuorossa lauantai illan ja mies on poitsun ja koiran kanssa kotosalla vain. Eipä täs ole moneen vuoteen oikein tullut juhlittua vuoden vaihtumista. O_O Vanhaksi tullu?

Koska sitä soittais neuvolaan?!En muista enää koska soitin ekasta raskaudesta..tais olla 7-8 viikoilla...ehkä...Ja koska on eka neuvolakäynti?Kauheeta, kun en muista mitään noista, eikä siitä kauaa ole, kun sielä ramppasin yhtenään.
 
Jonsu123 itse ainakin varasin heti plussattuani neuvolan. Ja ensimmäinen neuvolani on ylihuomenna, silloin viikkoja 7+2. Katsoin just edellisestä muksusta olevaa neuvolakorttia ja silloin olen ollut ekassa neuvolassa 8+5. :)
 
Mukaan ilmoittautuu toista lasta odottava RouvaS 31v, laskettuaika 16.8.2012, synnytyssairaala Tays.
Ensimmäisessä ultrassa menkkojen mukaan 7+1 ei näkynyt muuta kuin ruskuaispussi, toinen ultra 10 päivää myöhemmin ja löytyi 9,2mm alkio vahvalla sykkeellä. Mittojen mukaan vastaa viikkoja 6+6,menkkojen mukaan menossa 8+3.
 
me ainakin ollaan jo käyty 2ulrassa ja ilmottauduin nyt viimeksi äitiysneuvolaan kirjoille. Sinne seuraava aika jo taas 2viikon päästä, kysyi haluanko jo viikon päähän mutta en nähny tarpeelliseksi. Viikkoja on nyt takana siis 8, terhakka kaveri oli.. ei halunnu paikallaan pysyä :D
 
Oloista.. Mulla ne edelleen siis jatkuu, pahoinvointi ja oksetus. Kokeilinpa taas piristykseksi kahvia aamulla ja vessareissu kutsui ennen kauppaan lähtöä. Kuvotti jo pelkkä ajatus kaikenmaailman ruokien näkemisestä ja haistelemisesta! Ja nyt ei oikein kalakaan maistunut, mutta väkisin söin lautasen tyhjäksi hörpäten mehua välissä aina. Ei tästä tuu mitään jos ei ruokaa syö. Marjapuuro kylmänä maidon kera on aivan mielettömän hyvää! :p

Silti minäkin jännitän jatkuvasti onko tuolla kaikki hyvin. Vaikka tietää että pitäis olla stressaamatta ja olis muutakin ajateltavaa kun oppari pitäis valmistua ens kuussa ja kaikki päättöesitykset sun muut :S

Ja nyt jännään huomista, että tuleeko sieltä soitto uudesta asunnosta! Ärsyttävää :kieh: Jos sitten huomenna vois keskittyä tenttiin lukemiseen, kohta enää reilu viikko aikaa lukea, vaikka suunnittelin lukevani koko joululoman...

Tänään mua ihan nauratti, kun palas mieleen kuinka mies kesällä totes moneen otteeseen "siä syöt kun hevonen, oot siä jo raskaana??" Nyt kyllä jotenkin ärsyttää toikin kommentti. Kun syön tosi vähän päivän aikana. Ärsyttävintä on kun tiedostaa että pitäis syödä paremmin mutta ei pysty.

Ainiin, ja äitiysvaatteista. En muista totesinko täällä vai toisella palstalla, käytän jo nyt niitä masuresorillisia housuja, semmoset mustat rennot h&m:n housut. Puristaa normaalit housut ja nuo tuntuu niin ihanilta päällä kun kaistaleen kääntää alas :)

Taidan nyt hipsiä koirat ulkoiluttamaan ja nukkumaan (ts. pyörimään ajatuksineni sängyssä...) :D

Pampulainen & Pikku-Pampulainen 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Voipi miutkin lisätä tuonne listalle vaikka kyllä luulen että ei ole enää olemassakaan mitään masuasukkia enää kun on kaikki oireet hävinny :eek:

Onko muilla kokemuksia onko ihan normaalia että oireet häviää jo 8-9 viikolla.. vaikka eikö pahoinvoinninkin pitäis olla sillon voimakkaimmillaan ?

Tii*~21v~EKKS~ensimmäinen

Laskettuaika omien laskujen mukaan 6.8.
 
Hello!

Tervetuloa uusille :)

Lemmikkejä täältäkin löytyy 3kpl kissoja ja 1 pk collie.
Hyvin ovat lapsiin jo tottuneita että en usko siinä ainakaan tulevan ongelmia.

Jonsu123 : Neuvola ajan varasin itse heti plussattuani, joka siis on huomenna.

Viime yö tuli nukuttua huonosti, noin tunnin välein heräilin vessaan ja muutenki nukuin "koiranunta"
taitaa mennä kokeilemaan josko nyt saisi nukuttua paremmin.

Shadowy ja rv 8+3
 
Ehkäpä varaan ens viikolla sit ajan neuvolaan,kun tulee käytyä lastenneuvolan puolella poitsin kanssa,raukka joutuu piikitettäväksi taas.:(

Täälläkään ei tahdota saada unta vaikka väsy olisi, ei kivaa koska viim.puol kasi herättää pikkumies ja pakkohan se on nousta. Vähä kyllä jännittää elo kahden lapsen kanssa..:)

kuinka moni haluaa tietää sukupuolen ultrassa?
 

Yhteistyössä