~elokuun epelit 2012~

raskasko?: Laitatko tietojasi punaisella, jos haluat listaan? Eli nikki~ ikä ~ synnäri ~ monesko lapsi, kiitos :)

Kysymykseesi vastauksena omakohtaisesti; erittäin vähän on ollut oireita. Rinnat on kyllä kipeät niin pirusti, mutta muuta ei oikeastaan ole. Eilen vähän tuli huono olo syödessä, kun olin sinnitellyt nälän kanssa vähän liian kauan, muuten ei mitään pahoinvointia. Nipistelyjä harvakseltaan, juilintoja tai repäisykipuja ei ole ollut oikeastaan yhtään...

-pansku- ja bubu 7+0 (poksista vaan! :D)
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen kans teenjuoja, mutta mulle nuo suositukset ei merkkaa mitään, kun en muutenkaan juo kuin sen korkeintaan kolme kupillista/päivä. Kahvia en voi juoda ollenkaan, kun on tuo kofeiiniyliherkkyys.. Jo tuommoisesta 0,33 tölkistä kokista/muuta kofeeiinia sisältävää tulee heikotustärinä olo. Tai oikeastaan huomasin sen lauantaina kun olin juonut ensin joku tunti sitten 2,5dl kokista ja kotona päälle tuon 0,33 pepsiä, ni johan tuli levoton olo :|
 
jenny90 mie kanssa olen tupakoinut, ja vielä menee 1-2 röökiä päivässä. Lopettaminen on vaikeeta, mut yritän kovasti. Tsemppii siullekin siihe projektiin.

raskasko täällä tähän asti oireeton raskaus täällä, ja huoli potenssiin mijoona, kun ei oireita ole ollenkaan.
 
Jenny90: Mäkin poltan.. poltin koko esikoisen odotuksen, ja mua hävetti se ihan kamalasti (en kyl polttanu paljoa päivässä, mutta silti :ashamed:) hävettää kyllä vieläkin. ei sitä sitten varmaan osannut ajatella, että siellä oikeasti on elämää, vaikka liikkeet ja kaikki tunsi, kun oli tosiaan ensimmäinen. nyt tässä raskaudessa aion lopettaa aivan 100% varmasti. en oo vielä kyllä ees vähentäny, ku tuntuu ihan kamalalta tää stressi kun ei oo varmuutta koko raskaudesta. niin paljon nyt jo ollut ongelmia tän raskauden kanssa. 28pv on ultra, niin jos siellä on elämää, nii mä lopetan seinään. piste.

kahvista joku kyseli .. mä vähensin esikoisen odotuksen aikana siihen max. 2 kuppiin päivässä, ja se jäikin päälle. :) joten juon aamulla sen puolen kuppia-kupillisen, ja sitten samat ehkä vielä päivällä. välillä menee se kolmekin kuppia, mut sitä kolmea oon pitäny ihan ehdottomana rajana. ennen esikoisen odottamista mä join ihan tajuttomasti kahvia, mut se olikin sit helppo vähentää ku tuli kahvista aina niin huono olo. kokonaan en sitä sit kuitenkaan pystyny lopettaan, vaiks se tekikin tosi huonoo välillä.

raskasko?
: mulla ei muita oireita oikein hirveemmin oo, muutakun noi mahakivut mitkä ilmeisesti johtuu siitä kun kohtuun ja oikeen puoleiseen munasarjaan on vuotanu jostain verta, ja ihan vähän on huono olo. eipä oikeestaan muuta. ei väsytä normaalia enempää, eikä tisseissä oo mitään erikoista, ei kipuja ei turvotusta. eilein teki kyllä ihan älyttömästi mieli vuorotellen jotain makeaa, ja välillä taas raikasta, mut se nyt saatto johtua vaikka mistä :D ja ennen kun plussasin, mun teki taukoomatta mieli kahvia. välillä muuten kyllä pyörryttää.. en sit tie onko se yks raskausoire :O nii, ja vesikin kyl maistuu ehkä tavallista enemmän, en nyt siitäkään varma ole, ja sekin voi johtua miljoonasta asiasta :D

on: verta ei oo nyt sen yhden päivän jälkeen vuotanu, mut aamuyöstä heräsin kohdun alueen kipuihin. semmosiin kuukautiskipumaisiin kipuaaltoihin, ja mä säikähdinki aivan älyttömästi taas :ashamed: onneks se meni kuitenki ohi särkylääkkeellä, eikä tullu verta. eilen aamusti taas sattu tonne munasarjan kohdille.. mä jo luulin et ne ois loppunu, ku muutaman päivän ei sattunu mihkää, mut taas näköjään alko :snotty: viikko vielä ultraan.. tai pikkusen päälle.. sais nyt kyl aika kulua ja nopeesti, että saisin selvyyttä tähän touhuun! mulla ei oo enää viikoistakaan mitään hajua :O
 
Heissulivei Kaikille! Ja uusia putkahtelee kuin sieniä sateella,hienoa :kiss:
Täällä yritetään selvitä laivamatkasta,armoton väsymys painaa. Heräiltiin esikoisen kanssa vasta klo.12. Oli jotenkin NIIIIIIN väsynyt olo ja onneksi myös tyttö oli yhtä väsynyt kaikesta peuhaamisesta pallomeressä ja uimisesta että sain itse nukkua kunnolla.
Oksentanut olen joka päivä kerran kaksi,ja voin kertoa että kuvottaa 24/7 kaikki hajut ja ruoka yms.
Ymmärrän että joku jollain ei ole minkäänlaisia pahan olon tai muita tuntemuksia on huolestunut onko kaikki hyvin,mutta voin kertoa että kyllä tämä aikalailla raskasta on kun pitää koko ajan miettiä mitä söisi seuraavaksi ja yleensä mikä menisi alas ilman oksentelua.
Ja keittiö on edelleen jotain kaameaa.......tänä vuonna ei sitten kinkkua meidän perheessä paisteta,muistan edellisestä raskaudesta sen kuvotus olon kinkun kärystä. : /
Mulla alkoi 9 raskausviikko ja vielä olis edessä 14 raskasta viikkoa jos kaikki menee kaavan mukaan :LOL:
En oikeesti tiedä miten tästä selvitään.........ja nyt on vielä huolehdittavana 2,3v tytteli joka tarvitsee huomiota ja ruokaa säännöllisesti!!!
Me joudutaan kertomaan jouluna vanhemmilleni ja miehen vanhemmille koska meikäläinen on sellainen viinin lipittäjä hyvän ruuan kanssa,arvaisivat kuitenkin kun kieltäydyn.
Onko kellään jo masu putkahtanut esiin? Musta tuntuu että välillä oon niin raskaana olevan näköinen ja välillä taas en ollenkaan,outoa.
Sanle ja Emilien toivottavasti kaikki olisi hyvin, voin kuvitella että tuntuu varmaan aivan kamalalta tuollainen tiputtelu. Itse en osaa sanoa mistä tommoinen johtuu kun itseltä ei ole tullut kuin alussa paksua valkovuotoa,siinä kaikki.....halit teille :hug:

Kata ja 8+jotain
 
Mä olen kanssa teen lipittäjä, vähän koitan rajoittaa sitäkin..

Neuvolassa sekä ultrassa käyty tänään! Neuvolatäti oli aikamoinen hössöttäjä, mutta kaikin puolin mukava :) Papereitten täyttelyä se tosiaan oli, mutta mies tuli mukaan kuitenkin, ja oli se ihan kiva juttu mun mielestä :) Ainoo oli vaan että näin siellä sitten yhen tutun tutun,saa nähä lähteekö juttu kiertämään! :D

Ultra oli ihana, siellä näkyi pikkunen katkarapu ja sydän joka sykki hurjasti <3 kyllä sulatti miun syrämmen totaalisesti,meinasin siinä jo itkua tihrustaa :)
Ja vastasi viikkoja 7+0 (ite laskekelin että 7+1) :) varattiin sitten samalla aika seulontaan,tai mihkälie :LOL: tammikuun puoleen väliin jolloin ollaan 11+0 :) sinne on sitten seuraava jännääminen,vaikka luulen että käydään vielä tässä yksityisellä joskus 9-10 viikolla tsekkaamassa että kaikki ok :) <3

Päivän jatkot naiset :) Ja tsemppiä, ja onnea kaikkille uusille,meitä on täällä jo tosi monta,ihanaa! :)

ja anteeksi omaan napaan tuijottelu :ashamed: parannan tapani! Nyt piti vain iloita <3 :)

Hattara ja Pupu 7+0 (7+1) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on ollut tähän asti aika oireetonta. Väliin pikkasen etonut mutta ei oksettanut kunnolla mikään ja rintoja nipistelee päivittäin. Mahassa on myös ollut tunnetta, nipistelyä ja vihlaisuja.

Teetä olen juonut myös, mutta kahvikin menee alas, tosin vain harvakseltaan nykyään. Ei vain maistu vaikka ei tee pahaa.

Miten muuten noiden jouluherkkujen suhteen? Mitä niistä uskaltaa syödä/juoda?
Esim joululimppu (tumma) on mun suursuosikki nykyään ja glökiä ilman ei kyllä pärjää koko joulua. Suklaan suhteen nyt uskaltaa käyttää hieman järkeä ettei nyt aivan mahdottomaksi herkuttelu mene mutta nämä muut ruuat ja juomat. Ja porkkanalaatikko on myös yks sellainen mikä mietityttää että paljonko uskaltaa syödä ennen kuin tulee jotain häikkää.

-Aali ja MarttaMikael 7+2
 
Tupakasta: Poltin askin päivässä kunnes yksi aamu ei tehnyt mieli polttaa ,oksetti. Samana päivänä plussasin, loppui tupakointi seinään :) Nykyään pelkkä hajukin oksettaa, mies polttaa ja sanoinkin sille et haiset ihan tuhkikselle :) Tähtäimessä meillä että mieskin lopettaa ennen vauvan syntymää.

Oireista: Eipä täällä ole muutakun tissit hellät ja että wc:ssä pitää ravaata, mitään muuta en ole vielä havainnut :)

Kahvista: juon n.4-6 kuppia päivässä, mielessä kyllä tuo vähentäminen ja/tai vaihtaa muutama kupillinen teen juontiin.

Tuosta joulu ruuasta tahtoisin tietää kanssa ?!

rv 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Tupakoinnista: Poltin säännöllisesti, kunnes sain plussan siihen se sit loppu :) Tupakan haju ei kyllä tuota mitään ongelmia, haisee mielestäni jopa ihan hyvälle, kuten kai monien mielestä jotka tupakoinnin ovat lopettaneet. Olen ihmetellyt ettei mitään vaikutuksia ole vielä ainakaan tullut esim. että haistaisi paremmin tai huomaisi hengittävänsä paremmin. Toisaalta en kyllä hendityksessä mitään vikaa tupakoidessanikaan huomannut. Kahvia en ole koskaan juonut joten sitä pahetta ei tarvitse murehtia.

Tänään tuli neuvolan paperit ja opaskirja. Meillä ei ainakaan tullut miehen tottumuksista mitään eri kyselyä esim. alkon käytöstä ja tupakoinnista. Onko muissa neuvoloissa tullut miehelle omaa lappusta?

Jouluruoista saa käsittääkseni suurinta osaa syödä. Kypsentämätön kala, mäti ja maksaruoat(jos jonkun joulupöytään ne kuuluvat) ovat käsittääkseni kiellettyjen listalla. Tietenkin runsas suloaisia/sokerisia ruokia kannattaa myös välttää, mutta ei kai se niin vaarallista ole jos kerran syöt vähän tuhdimmin, kun joulukin on :)
 
Scarlett89: Ei tullu meille muuta lappusia kuin se voimavara kysely, molemmille oma. Ei tullu edes sitä opaskirjaa. Ennemmin itse odotin että siellä ois ollut esim. lappuja missä halutaan sairaalaan tietoja tai että halutaan tietää miten aikaisemmat synnytykset ja raskaudet sujuneet. En vain haluaisi paljastaa kaikkea meidän parisuhteesta neuvolassa.
 
Minunkin puolestani tervetuloa uusille! :)

Kofeiinista en kuulu kahvinjuojiin, mutta joskus sosiaalisissa tilanteissa juon colaa. Kun aloitimme yrityksen, luovuimme colan ostamisesta kotiin. Normaalisti siis joisin lasin tai pari jouluaterian kanssa, mutta tänä vuonna taitaa jäädä väliin, sillä ennen testi tekoa nautin kylässä pienen lasillisen colaa ja se maistui pahalle.

Jouluruoat Minun kohdallani suurin kiusaus olisi maksalaatikko, jota syön jouluna hyvällä ruokahalulla. Tänä vuonna olen jo vihjaissut äidilleni, ettei osta mitään megakokoista laatikkoa, sillä en syö sitä tällä kertaa. Jos äiti ihmetteli tai arvasi, niin eipä mitään sanonut...;)

Miten teette raakojen vihannesten kanssa? Rakastan vihanneksia ja syön niitä paljon normaalisti, mutta nyt olen hieman epävarma. Riittääkö pesu, kuoriminen ja vielä pesu tuhoamaan kaikki huolenaiheet esim. porkkanasta?

On muuten todella kivaa lukea muiden ultrakokemuksia. Täällä pohditaan, että mennäänkö vai ei.

Omaa napaaTäällä on kaikki hyvin. =) La tuli tosiaan puuhastelun jälkeen vain vähän punaista paperiin, siinä se. Kipuja ei ollut eikä tullut.

Jenni* kiitokset! Opin, että se on normaalia, mutta esikoista odottaessaan ja näin alussa, niin kaikki uusi hieman hätkähdyttää.:)


Luckygirl + vintiö 5+3
 
Luckygirl: Minä olen ainakin kaupasta ostettuja kotimaisia porkkanoita syönyt ihan huoletta kunhan ne kuorii ensin. Niissä en ole havainnut mitään multaa tms. vielä ollenkaan. Kotimaiset vihannesten luulisin olevan ihan turvallisia syödä näin raskaanakin ollessa ja eikö se ole jopa suositeltavaa? ;) Mutta ulkomaisten suhteen olisin pikkuisen varovaisempi.
 
Kofeiinista: Kahvia menee entiseen tapaan.. aamulla saavillinen ja iltapäivällä toinen ;)
Tupakoinnista: Ennen plussaa poltin varmaan askillisen päivässä, nyt plussan jälkeen oon saanut vähennettyä yhteen päivässä!! Mä oon niiiiiin ylpeä! Enää en osta yhtään, et tää loppuu ihan muutaman päivän sisällä kokonaan... Onnea myös muille lopettamiseen! Tekemistä vaan pitää keksiä kovasti, ettei tupakalle tee mieli...

Edellisissä raskauksissa oon syönyt melkein kaikkea ja niin meinaan tehdä nytkin. Huolellinen pesu salaatteihin ja vihanneksiin riittää.. Siis apua, ehän mä enää edes muista mitä kaikkea piti välttää! Edellisestä raskaudesta kun on melkein 8 vuotta aikaa.. kai niitä uusiakin on tullut.

Mulla ensimmäinen neuvola vasta 3.1, sillon viikkoja jo 10+ jotain.. ultraan pääsen vasta 26.1, sillon viikkoja jotain 13. Onneks tuli käytyä tuolla yksityisellä ultrassa, ei muuten näillä hermoilla ois jaksettu tuonne tammikuun loppuun asti.

Täälläkään ei oloja pahemmin ole, ainoa varma raskausmerkki on tuo rintojen arkuus. Ja kyllä tuo alamaha tuntuu turpoavan näin iltaa kohti.. onneks mä oon päivällä töissä, ni eivät siellä ala katselemaan pitkään ;)

On kai se vissiin raskausoireeksi laskettavissa, et itkettää koko ajan.. Tai siis kaikki suloiset asiat meinaa tuoda tipan linssiin. Oon päiväkodissa töissä ja tänään jo yks työkavereista sanoi, et ootkai sää raskaana ku kokoajan itkettää =) oli siinä kiirus vaihtaa puheenaihetta... Me ei olla vielä kerrottu kuin kahdelle ihmiselle. Töissä ajattelin kertoa kuitenkin tammikuun puolenvälin tietämillä, kun meillä on iltapalaveri, jossa kaikki ovat paikalla. Julkista tietoa kai tämä on sitten tuon ultran jälkeen.. Ahdistaa kyllä jo valmiiksi kun tietää miten osa sukulaisista hössöttää ja ylihuolehtii, käskee kokoajan levätä ja olla tekemättä mitään yms.. No, ehkä mä jaksan =)

Ihmemamma ja mukelo 7+3
 
Luckygirl: Minä olen ainakin kaupasta ostettuja kotimaisia porkkanoita syönyt ihan huoletta kunhan ne kuorii ensin. Niissä en ole havainnut mitään multaa tms. vielä ollenkaan. Kotimaiset vihannesten luulisin olevan ihan turvallisia syödä näin raskaanakin ollessa ja eikö se ole jopa suositeltavaa? ;) Mutta ulkomaisten suhteen olisin pikkuisen varovaisempi.
Juuri noin minäkin olen asian ajatellut.:) Pesen muutenkin hedelmät, kasvikset ja vihannekset huolellisesti, joten toivon mukaan se riittää myös nyt.
 
Kahvia ei uponnut täälläkään. Ennen oon polttanut, lopetin jo ennen raskautta. Kaivan varmaan itsekkin verta nenästä, mut mua ÄRSYTTÄÄ noi kommentit että "ei saa tuomita" ja päläpälä. Kyllä minusta saa tuomita jos raskausaikana polttaa, ja minä tuomitsen. En todellakaan kuulu näihin pyhimysäiteihin tai mene kaikessa oppikirjojen mukaan mut nää tämmöset on kyllä ihan ehdoton ei! Keskustelinkin ihan "huvikseni" asiasta esikon neuvolalääkärin kanssa ja hän ihan tosissaan oli aika kiukuissaan siitä miten jotkut terveydenhoitoalan ammattilaiset ohjeistaa että on ihan ok jos polttamisen lopettaminen tuo kamalaa stressiä, ni polttaa vaan vähemmän. Huhhuh.
 
Jouluruoista
Miksi porkkanalaatikosta tulisi jotain häikkää? Mätiä ei saa syödä eikä vakuumipakattua kylmäsavu-/graavilohta. Lohi on helppo graavata itse joten ei ilman sitä tarvitse joulua viettää eikä sitä tarvitse kypsentää. Käsittääkseni ainoastaan Itämeren lohta pitää rajoittaa mutta norjalaista saa vetää miten paljon haluaa. Myös pehmeitä juustoja pitää varoa, esim. homejuustoja ei saa syödä "perinteiseen tapaan" eli kuumentamattomina.

Neuvolan kaavakkeista
Mulle (Helsingissä) sanottiin että tulosta kaavakkeet netistä ja täytä ne etukäteen niin pitkälle kuin mahdollista. Tulostin peruskaavakkeiden lisäksi vain yhden päihdekaavakkeen itseäni varten mutta sitten neuvolassa hoitaja sanoi että miehen pitää myös se täyttää joten hän täytti sen siellä paikan päällä.

Kofeiinista
Kuten joku jo totesi, neuvolan ohjeissa sanotaan että kolme kahvikupillista saa päivässä juoda. Colajuomia saa jopa kaksi litraa 8)
 
Viimeksi muokattu:
No tuomitahan tietysti saa, mut mitä se hyövää... En itsekään hyvällä katso raskaana olevaa, tupakoivaa naista, mutta itse tiedän, millaista taistelua se itsensä kanssa on! En pysty tuomitsemaan ihmistä, jos en ole päivääkään hänen housuissaan elänyt! Edellisessä raskaudessa en pystynyt lopettamaan tupakointia. En vaikka mitä tein. Tuomitsin itseni, olin täydellisen huono äiti. Mikään ei saanut ajatuksiani muuttumaan. Poltin ja itkin, elin jatkuvassa stressissä. Tuttavien halveksunta sai voimaan pahoin. Se kun toiset sanoivat "etkö rakasta lastasi tarpeeksi, lopettaaksesi" loukkasi syvästi ja aiheutti vaan sen, että tupakkaa teki enemmän mieli.. Tiedän, tyhmää mutta näin se vaan meni. Tällä kertaa olen itsestäni äärettömän ylpeä, kun olen voinut vähentää tupakoinnin jo tässä vaiheessa yhteen savukkeeseen päivässä ja tiedän, että tällä kertaa tämän saan myös loppumaan. Jos joku tämän tuomitsee, niin siitä vaan! Itse käyn itseni kanssa taistelua ja vastaan tekemistäni ratkaisuista lopun elämääni, eikä siihen tarvita enää toisten tuomioita.

kiitos, pakko oli purkautua. Edelleen kannustan jokaista tupakoitsijaa lopettamaan. Kyllä siihen pystytään, toinen toistamme tukemalla, mutta ketään tuomitsematta!
 
Mä poltin vikat tupakat n. viikkoa ennen ekaa testiä ja plussasta sain vaan lisämotivaatiota.
Aloitin tupakoinnin n. 13-vuotiaana hölmöyksissäni, joten aloin miettimään missä kunnossa mun keuhkot ja terveys on nyt ja kymmenen vuoden päästä.
Muutenkin kun katselin ympärilleni niin, en vaan halunnut kuulua siihen porukkaan enää, jonka on pakko bussipysäkillä hengata röökin kanssa ja jotka on ihan sikaryppysiä ja käheä-äänisiä nelikymppisinä.

Pahinta oli olla polttamatta ne ekat kaks viikkoa, mut aina kun ajattelin tupakkaa niin sanoin itelleni mielessäni ei ja tein jotain muuta.
Nyt on ollut hyvä lopettaa kun ei käy baareissa, baari-illat usein on kaataneet mun tupakkalakot.
Yksi tuttu teki niin, että laittoi joka viikko säästöpossuun ne rahat jotka oli säästänyt kun ei ostanut tupakkaa ja lopulta lähti niillä rahoilla reissuun ( mut vissiin sillä reissulla alkoi polttamaan taas :p)

ON:
Eka neuvola oli perjantaina ja saatiin mukava neuvolatäti.
Mun hb oli 96, joten meen neuvolalääkärille keskiviikkona. Aluksi th ehdotti äitipolia ja säikähdin vähän.
Mulla on ollut aina alhainen hemppari, mut katotaan mitä lääkäri tuumaa asiasta. Oon kyllä syönyt tässä rautaa mutta ei näy imeytyvän.

Eka ultra-aika saatiin tammikuun puoleen väliin. :)

Tänään sit kerroin/myönsin vanhemmilleni ja ne tuntuivat olevan todella iloisia ja myös ilmoittivat että vauvaa ei sit muka kotona nähdäkään kun kaikki haluaa sen hoitoon :heart:

Väsymys on kova, ummetus vaivaa ja oksentelu jatkuu; eniten kuvottaa kaikki.

Tsemppiä kaikille oloihin ja epävarmuuksiin.

Laatta-Maygory ja 7+0
 
Saanko liittyä joukkoon? Yritystä takana 5 kk ja eilen plussattu :) Epäuskoisin fiiliksin liikkeellä, ei yhtään "raskaana oleva" olotila, vaan pakko kait uskoa kun jo 5 testiä tehty ;) Laskurilla la olis 25.8 ja ensimmäinen tulossa :)
 
Täällä tänään käyty varhaisultrassa ja siellä se pieni oli ja sydän sykki kovasti.

Ultran mukaan nyt olisi 6+6 kun joten muutaman päivän vähemmän kuin itse ajattelin. Mittaa pienellä oli 9mm. LA siirtyi 7.8 tällä hetkellä joten voi päivittää tuonne etusivulle.

Oli kyllä huojentava tunne kun näki että pienellä kaikki hyvin kun oli pieni pelko että kun oireet on vähentyneet ettei siellä olla kunnossa.

Saatiin mukaan ultrakuvia ja oli kiva lääkäri ja tulosti vielä muutaman kun kerrottiin että voitaisiin tuleville isovanhemmille viedä jouluna kuvat.

Huomenna aamulla on neuvola sitten.

Täällä tosiaan ei ole oireita kuin pientä kuvotusta joskus aina ja rinnat ei ole enää niin arat kuin aluksi.

Piukke ja Pikku-Kala 6+6
 
Eikös se noista ruuista mee jotenkin niin että pastorimattomat juustot, ni niitä ei suositella juustolautaselta syötävän (mut esim. ruuan joukossa sopii käyttää, kunhan kuumennetaan väh. 70 asteeseen), kalasta en osaa sanoa mitään (en saa syödä niin ohitan asian aina), maksalaatikkoa ei saa syödä, mut maksamakkaraa saa syödä (olikohan se nyt n 30g päivässä), porkkanalaatikkoa ainakin itse ajattelin hyvällä omalla tunnolla syödä. Sit oli olisko ollu pellavansiemen jota ei suositella (neuvolatäti sanoi kyllä mulle et jos jossain leivässä on ja sitä vaikka siivun pari joskus syö niin ei ole haitallista), raakaa (ei edes medium kypsyistä) lihaa ei saa syödä.

Itse oon tällä hetkellä hukassa et mihin porukkaan kuulun, ku en niitä viikkoja tarkaks tiedä.

Maijamehi rv 12+2 (neuvolan mukaan)
 
Viime viikon torstaina olin ekalla neuvolakäynnillä, jolloin laitettiin paperit synnärille, oottelen sieltä nyt sitten kutsua. Sydänäänet neuvolatäti kyllä löysi joten aika liki varmaan viikot pitää paikkaansa, itse vaan oon vieläkin vähän hämilläni kun aattelin että viikkoja olis nyt jotain 7. Jos sitten joulun jälkeen heti pääsis ultraan. Niin ja neuvolatäti ei soitellut sitä ultra aikaa ku en haluu niihin seuloihin, ainoastaan siihen ultraan
 
Mulla on ollut turvotusta nyt enempi tässä kuin aikasemmissa näin alkuun. Maha on kuin rantapallo ja tuntuu kuin ois pidemmälläkin kuin vain rv 7+ , varsinkin iltaisin... Tosin mulla on vielä tuota ylimääräistä hieman tässä mutta on tuo selkeästi turvotusta normaaliin mahaan verrattuna.
 

Yhteistyössä