~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Pahoitteluni kaikille suru uutisia kokeneille!

Mulle vois päivitellä listaan et ikää 25v ja LA 10.8.

Eka neuvolla käynti terkkarin juttusilla olis sitten koettu ja ultra aika olis 24.1. Seuraava neuvola aika lääkärille helmikuun alussa.

Kertomisesta: Me ollaan kerrottu kummankin vanhemmille, mä vaihdoin työpaikkaa tässä vuoden alussa, kerroin pomolle ekan neuvola käynnin jälkeen kun varmistus asiasta saatiin että oikeasti ollaan raskaana, totesi vaan että hyvä kun kerroit, niin nyt meillä on aikaa rauhassa etsiä sulle tuuraaja sitten tulevaa varten. Vaikka ei olisi ollut vielä mikään pakko kertoa halusin olla rehti ja sanoa suoraan miten asia on ,ettei sitten jälkee päin kuule että " pimitin " asiaa.

NO: Etovaa oloa on kun maha tyhjenee ja huomannut että pitää syödä pitkin päivää jotain, hedelmä tai jugurtti niin olo paranee. Ja huomattu myös että ei pysty syömään kun pieniä annoksia kerrallaan tulee vähästäkin täysi olo. Mutta niin kai tuota kuuluukin syödä ,usein mutta pieniä annoksia.
Rinnat on edelleen arat ja vessassa saa rampata yhtenään.
Toivon että odotusaika olisi helppo loppuun asti :)

Me ollaan kanssa päätetty että naimisiin mennään ennekun lapsi syntyy , ollaanhan me jo kihloissa oltukin riittävän kauan ja muutenkin "pakko avioliitossa" asuntolainan myötä :)

Hyvää viikonloppua naiset! Tää lähtee lataileen akkuja tulevaa työviikkoa varten.

Jenni* ja Mini 9+0
 
inieh mullakin se on sellasta et pitää vaan saada kakistettua ulos. Esikoisesta olin 6kuulla kun istuin äidin kanssa aamiaispöydässä ja puol tuntia pyörittelin samaa sanomalehden sivua käsissä ja sit vaan kakasin sen et "äiti oon raskaana". Äiti oli silleen et "just joo" ja jatko lukemista. Sit mä rupesin itkee ihan hulluna et "Mikset sä voi kerranki uskoo mua ku oon yrittäny puol tuntii tässä sulle kertoo?!":D

Jos haluu FB RYHMÄÄN niin mulle voi ainakin laittaa viestiä:)

Jenny ja Papu 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Callisto ja emmin
tuosta huimauksesta,mulla huimaa aina kun pitkälleen rupeen tai kun vaihdan asentoa,esim. kyljeltä selälle tai toiste päin. pystyssä ollessa ei huimaile ollenkaan. verenpaineet ok,ei pitäs niistä johtua. helpottaa kun pidän silmäni väkisin auki,jos paan silmät kiinni niin pyöritys pahenee.
saas nähä kuin kauan pystyn olemaan työelämässä,olen perhepäivähoitaja ja tällä hetkellä 5 lasta hoidossa,yks niistä vielä vaipoilla joten nostelua ja kyykistelyä ym tiedossa aika lailla..kaikkia joutuu auttaa pukemisessa ja paria nostelemaan pöntöllekkin. saikulle en haluis välttämättä heti jäädä mutta voinnin mukaan kait se on mentävä. eihän tässä ammatissa muuten mitään vaaraa ole,nuo nostot vaan hieman arveluttaa,varsinkin näin alussa.
 
Jenny90: Mulla on ollut aina jotenki vaikea kertoa äidille asioista. Muistan senkin, kun piti menkoista kertoa, niin jaaritellen kysyin sitten että voiko saunassa käydä niiden aikana :D En osan suoraa sanoa "mulla alko muuten menkat" :´D Olishan tuo varmaan tajunnut kun siteitä alkaa kaapista huveta :p
 
Mielenkiinnolla olen lueskellut näitä kertomisjuttuja :) Minun täytyy sanoa, että itse jännitän ihan hirveästi kertomista miehen vanhemmille ja minun äidilleni. Isäni ottaa asian varmasti lunkisti, eikä äitinikään alkujärkytyksen jälkeen asiasta pahoillaan ole, kunhan on huolissaan että miten selviämme kolmen kanssa... Tiedän että tulee olemaan.. Itse olen vanhempieni ainut lapsi, joten välillä minusta on tuntunut, että äitini on sitä mieltä että maks kahden lapsen kanssa on mahdollista selvitä hengissä :D Ihan oikeasti! Hän tässä syksyllä motkotti, että olisi järkevää keskittyä kahteen lapseen ja hakemaan töitä sitten jne jne. ja vähän tuli sellainen olo että varmisteli että emme kai vielä putkeen hanki kolmatta kun on tuore asuntolaina ja remontoitava talo + hevostalli lisänä. Mutta me olemme nuoria, ja uskon että jaksamme hyvin. Olin 19 kun esikoinen syntyi, ja esikoiseni täyttää tämän vuoden syyskuussa viisi vuotta. Olen siis nyt 23, täytän huhtikuussa 24 ja mieheni täyttää keväällä 28. Keskimmäiselle ja kuopukselle tulee ikäeroa noin 1,4 vuotta.

Sitten onkin mieheni vanhemmat, joille kertomista pelkään ehkä eniten! Varsinkin miehen veljen "iloisen" reaktion jälkeen... Miehen vanhemmilla on meidän lapsien lisäksi kolme muutakin lastenlasta ja nyt sitten kaksi uutta tulossa kesällä (meidän pikkuinen ja miehen veljen lapsi, joiden laskettujen välissä on kuukausi...) Sieltä tulee tulemaan taas päivittelyä siitä kun minä olen varmaan liian nuori kolmen äidiksi (24 täyttänyt kun kolmas syntyy......!!!!) ja että pitää mennä töihin mielummin eikä maksattaa koko lainaa heidän pojallaan ja blaa blaa. En tiedä, minusta tuntuu että kaikkein vaikeinta on kertoa lähisukulaisilleen raskaudesta, vaikka sen pitäisi vain ja ainoastaan olla iloinen asia.. Miehen siskollakin on kolme lasta, ja siihen suhtaudutaan hyvin koska hän on melkein 40 ja vakityössä.. Myös ammatinvalintani on ollut kehno heidän mielestään, eikä kunnon ammatti... Kauneudenhoitoalalla kun olen... Siellä on miehen sisarusten puolisoilla korkeakoulututkinnot joista olen saanut kuulla että "fiksua olisi ollut opiskella korkeakoulussa" appiukko antoi ymmärtää kun valmistuin kauneudenhoitoalalle.... :ashamed: Näin ajatellaan mieheni perheen puolella ikävä kyllä :( onneksi mieheni ei ole sellainen <3 :) ja onneksi appivanhemmat osaavat olla myös oikein oikein ihania, mutta joissain asioissa vanhanaikaisia ja tahdittomia...
 
Kilu mulla on BMI yli 40 joten mun maha tuli just sullon 6 kuulla esiin ja sitten se kasvo valtavasti, joten musta ei huomaa puoleen vuoteen kyllä yhtään päälle päin muuta ku että vähän lihoon lisää :D

Appivanhemmille kerrottiin kyllä jouluaattona. Kirjotettiin niitten pakettiin T. -perheenjäsenet ja Papu 7+5 vai mitä se oli. Oli hauskaa kattoa kun anoppi minuutin verran toisteli sitä ja mietti mitä se tarkottaa :D Kyllä se sitte purskahti itkuun ja tuli halaamaan. Viimekski kerrottiin niille pari kk aiemmin ku mun vanhemmille. Mun isä ei tosiaan puhunu mulle moneen kuukauteen kun sai tietää, enkä haluis sen toistuvan..

Jenny ja Papu 10+3
 
Mirkku76 Meillä miehen kanssa juteltiin veriseuloista ja tultiin siihen tulokseen että aiotaan niihin osallistua.

Ihmemamma Poika/ tyttö merkkeihin en oikein usko, kun tuosta tytöstä oli toisen mallinen maha ja toisen viiva. En enään muista kumminpäin oli nuo. Esikoinen kun on kohta jo 6v. niin on päässyt unohtumaan.

Jenny90 Minäkään en ole omalle äitille vielä kertonut. Oon odottanu että milloin se asian tajuaisi itse mutta ei vielä ole.
Kerrotaan sitten joskus nt- ultran jälkeen.

Iästä en nyt enään koe olevani nuori äiti 25v, kun taas silloin kun olin esikoisen saadessani 19v. Silloinkin sain vain positiivista palautetta. Tai ainakaan kukaan ei päin naamaan mitään sanonut. Ollaan naimisissa oltu kohta vuosi ja meillä on mies töissä ja minä niitä kovasti olen hakenut mutta ei ole tärpännyt. Sen siitä saa kun ei nuorena ole tiennyt mitä haluaa isona tehdä. Sitten kun keksii niin ei opiskelu paikkaa saa.

Inieh Tuosta tupakoinnista, itse lupasin myös miehelle että heti kun olen raskaana niin tupakointi loppuu. Noh ei se ihan niin helppoa ollutkaan ja lopetin vasta 17pv sitten. Poltin myös siihen asti yhden päivässä ja huono omatunto tuli siitä myös. Tsempit sinulle lopetukseen, uskon että onnistut. :)

FB ryhmään ajattelin itse liittyä hiukan myöhemmin.

Tänne ei kummia, mies päätti tänään ostaa meille rintarepun ja rintapumpun.:) Vaunuja itse olen kovasti jo katsellut mutta onneksi ei ole vielä kiire niin voi rauhassa pohtia mahdollisuusksia. Mahdollisimman kevyistä vaunuista haaveilen.
En tiedä olenko kipeäksi tulossa vai johtuuko äänen käheys ja yskä siitä että keuhkot alkaa puhdistua.
Nyt täytyy mennä unelle..

Shadowy ja 9+6
 
Viimeksi muokattu:
Shuri: Mulla oli esikoista odottaessa tuota huimausta. Se johtuu matalasta verenpaineesta. Mulla paineet oli normaalisti ok, mut sitten aina selittämättömästä syystä ne yhtäkkiä tipahti ja meinas taju lähteä. Pari kertaa meinasin tosiaan pyörtyä kun ei heti makuulleen päässyt kun alko huono olo tuleen. Kerran olin kaupungilla yksin ja täyty sitten pysähtyä yhden patsaan luo istumaan kun tuntu että silmissä sumenee. Hetken siinä hengittelin ja sitten lensi oksu :D Toisen kerran olin vanhemmillani ja ne yritti multa sitten verenpaineita mittailla. Ekalla mittauksella kone ei saanu lukemia ja toisella yrityksellä antoi 50/30, joten ei ihmekään että meinas taju lähteä. Runsaasti vaan nestettä ja suolapitosta ruokaa niin helpotti.

Mulla alko eilen illalla tää pahoinvointi isolla volyymilla. Illalla oksentelin ja koko päivän ja yön oli ihan hirvee olo. Aamulla lensi ekana sappinesteet ulos. Mut en valita, keskenmenneissä näitä rajumpia pahoinvointeja ei oo ollut, niin tää on vaan hyvä merkki.
 
Heippa kaikille,

Fiilikset on vähän apeat, sillä olen melko varma, että keskenmeno tulossa tai siis jo tapahtunut. Keskiviikon omituisten olojen jälkeen kaikki vähäiset oireet kaikkosivat kokonaan. Toissapäivänä alkoi beige vuoto ja sellaisia tuntemuksia mahassa, kuin ennen menkkoja. Täysin erilainen fiilis, kuin keskiviikkoon saakka. Maanantaina on ultra ja olen melko varma mitä siellä näkyy. Vaisto sanoo. Sori tällainen negatiivinen vuodatus, mutta on aika ankeet tunnelmat ja ajatukset jo seuraavassa pakastetun alkion siirrossa tai voihan tää kroppa nyt olla vastaanottavainen myös luomulle, kun kerran on nyt raskaana ollut, eikä mitään vikaa ole löytynyt meistä.

Onnis & Hippu 7+0
 
LA 9.8~32v~oas/oys~viides

4.1 kävin neuvolassa. Siellä se pieni tiitiäinen sitten oli :). Hieman liikahtelikin.
Lapsille kerroin eilen uudesta tulokkaasta. kaikki olivat ihan intona. Nimiäkin jo miettivät. Nyt katsotaan neuvolasta saatua dvd:tä.
 
Onnellinen75,tsemppiä ja toivotaan parasta! Kyllä tänne saa tulla vuodattamaan,ei täällä mitään yltiöpositiivisuutta tarvi harjoittaa :)

Täällä on ihan mukavat oltavat kun vihdoin saatiin lunta :) Maanantaina pitäis taas kouluun, ihan outoa ku oli melkeen kuukauden loma :D Muita lomia ei sit ookkaan...

Maha tuntuu olevan kasvanut mut kohtua en kyllä tunne, se on taaksepäin kallistunut niin sekin varmaan vaikuttaa ja varmaan vielä niin pieni ja alhaalla. Mites muilla? :)

Oon kyllä niin onnellinen kun on raskaana, mutta herkkä kuin mikä :D Yks päivä tässä mies vähän korotti ääntä kun keskusteltiin sen työasioista ku piti tehdä iso päätös ja rupesin siinä sitte itkemään :D Ja katottiin samana iltana semmonen ihana leffa kun Marley & Me (suosittelen!) ja itkin siinäkin ihan kauheesti :D Vähän mies katsoi että ei hyvänen aika... :LOL: Muutenkin kiukuttaa kauheesti välillä, mies saa sitte kärsiä ja koirakin välillä...

Tilasin muuten semmosen bola-korun netistä, semmosen missä on se tiuku. Tosi kaunis, semmonen vaalenpunanen kristallinen pallo :D Tiedän, teiniä mutta se sattuu olemaan mun lempiväri. 26 jotain euroa maksoi :)

Anteeks suuri omanapailu!

Minea ja maha-asukki 9+5 :heart:
 
minea mäki haluun sen bola-korun heti ku on sen verran ylimäärästä rahaa laittaa:) Seki on vähän niinku sellanen hömpötys mutta niihin on niin kiva uskoa:p

Onnellinen75 toivotaan parasta, mun mielestä olis ihan hirveätä jos teillä ei muka nyt onnistuis tällä kertaa kun ootte niin pitkään odottaneet.

Täällä on ihan hirveitä raivokohtauksia, mies tuli siihen tulokseen eilen, ettei se keskustele mun kanssa enää mistään koska vastaan kaikkeen huutamalla. Kauhee riita tuli kun haluaisin niiiiiiiiin kovasti ne Britaxin B-Dualit ja sen vaununkopan siihen pikkuselle, mutta siitä tulee 540e yhteensä ja tähän mennessä me ollaan kaikista meidän vaunuista ja rattaista (3) maksettu yhteensä 180e joista yhet oli vielä uudet. Ne Dualit sais vielä osamaksulla, mut miehen mielestä ne on vaan liian kalliit ja huh ku me riideltiin.
Mä aion ne kyllä hankkia ilman miehen suostumusta, kyllä mun kodinhoitotuesta liikenee 20 euroo kuussa (seuraavan 3 vuoden ajan) :D :D

Jenny ja Papu 10+4
 
Heippa:wave:

Emilien: Mahtavaa, että kaikki oli teitin asukilla hyvin.:heart: Mulla oli muuten kans pari viikkoa sitten iha sama himon kohde..hesen kanahampurilainen. Tuli syötyy viikon sisällä kolme..nyt vähän laantunut..onneks:) Tällä hetkellä tekee koko aika mieli kaalilaatikkoa..ihan ihme mielitekoja:)

Nepo: Huomenna sullakin poksuu:heart:

Onnellinen75:
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Niitä menkkamaisia kipuja tulee olemaan pitkin raskautta ainakin täällä oli esikoisesta ja on nytkin ollut. Ja muista kysyä maanantaina ultraajalta, et onko hänen mielestä emätin tulehdus mahdollinen, koska itellä nyt se beige vuoto kadonnut ja ne kivut kun alotin sen dalacin kuurin. Toivotaan, että kaikki olisi hyvin!

Minea:[/B] Mulle lääkäri sano, et mulla on suorakohtu eli ei mihinkään päin kallellaan. Se lääkäri, joka mulle teki sektion ni sano, et mul oli jotenkin kaks osanen kohtu viimeks..tiiä sitten että onko samanlainen nyttekin. Ei vaikuttanu muuhun kun et vauvalla vähemmän tilaa liikkua.

Ikäkysymyksestä: Ite aina ennen ajattelin, et opiskelut, vakityö, talo ja avioliitto ekaks ja sitten vasta lapset. No näinhän meillä sitten kävi mutta lopputuloksena enkelilapsi. Joten iällä, duuneilla, taloilla ym. ei tee yhtään mitään. Nyt jos uudestaan sais päättää niin lapset oltais tehty jo aikapäiviä sitten..12 vuotta yhdessä oltu.

ON: Täällä hieman panikoidaan kun olo on ollut vähän parempi..pikkasta etomista on koko aika mut oksua ei oo lentänyt nyt pariin päivään. Tietääkö kukaan et millon tuon pahanolon sanotaan helpottavan tai koska se istukka rupee siellä enenmmän toimimaan? Esikoisesta kun ei ollut kun etovaa oloa ja se kesti kyl melkein koko raskauden.

Annubella, joka alkaa tekemään seuraavaksi perinteistä kaalilaatikkoa ja toivottavasti hyvin voiva Onni-Ilona 10+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Minea: :) Mikäköhän siinä niin hyvää on, koska loppupeleissä aika kuivaahan se on :)

Ja heti kun kirjoitin, et olo on pelottavasti helpottunut niin eiköhän sitä sitten päästy oksuilemaan taas. Hyvä niin..voi taas huokasta helpotuksesta. Näköjään tänne kannattaa kirjoitella kaikista peloista:)

Annubella, jolla kaalilaatikko vaihtui ruisleipään ja selvästikin hyvin voiva Onni-Ilona 10+1:heart:
 
Onnellinen75 Paljon tsemppiä! Toivoa kannattaa kuitenkin pitää yllä kunnes olet päässyt sinne ultraan. Kaikki voi olla oikein hyvin kaikesta huolimatta.

Lumi-Helmi onnea pikkuisen näkemisestä! Oli varmasti aivan ihana hetki.:)

Minea Bola - korun hankkiminen on ollut mielessä minullakin. Vaihtoehtoja näytti olevan aivan liikaa...:LOL: Katsoin muuten myös sellaista kristallista, joskin lilaa. :)

Mieliteot Aivan alussa himoitsin vain hedelmiä ja tuoretta appelsiinimehua, nyt tekee mieli perunaa. Se huvittaa kaikkia, jotka ruokamieltymykseni tuntevat, sillä en paremmin perunasta ole välittänyt. Nyt sitten on tehnyt mieli ranskalaisia, perunamuusia ja perunapiirakoita! Ranskalaisia söimme uutena vuotena, kokkaan juuri muussia ja jääkaapissa on paketillinen perunapiirakoita...;)
Täälläkin muuten himoitaan kanaa, joskin eilen syötiin suikaleina ja uunissa tulee kanankoipia.:) Sen sijaan jauhelihaa en voisi edelleenkään kuvitella syöväni.

Pahoinvointi on ollut vaimeampaa eilen ja tänään (tähän mennessä). Kakomista on tosiaan ollut, mutta nyt ruoka on pysynyt sisällä ja olen ihan tyytyväinen asiasta. Onkohan sitten istukka toiminnassa vai mistä on kyse? Olettaisin, että vintiöllä on kaikki hyvin, koska merkkejä muusta ei ole ja muut raskausoireet ovat läsnä.

Rasvoittuvat hiukset Joudun pesemään hiukseni paljon useammin kuin ennen. Pesin hiukset eilen illalla ja nyt jo tuntuu, että pitää pestä uudelleen. Olen hyvin tyytyväinen siitä, että shampoota riittää. Muuten olisinkin kohta ongelmissa!

Lastenvaunuista Mahtavaa, että teillä Jenny ollaan jo niin pitkällä, että malli ja merkki on tiedossa. Minä olen vasta noutanut pari esitettä ja aloittanut pohtimisen. Aikaista se kai on, mutta olen käsittänyt, että vaunujakin voi joutua odottelemaan hyvän tovin. Heittoaisan haluan ja kunnon pyörät, kaikki muu onkin sitten auki.

Luckygirl & Vintiö 8+1
 
Pahoittelut suru uutisia kuulleille :hug:

Minea: Mullekkin lääkäri sanoi, että olisi kohtu taaksepäin kallistunut. Oon yrittänyt sitä tunnustella, mutta en ole löytänyt. Varmaan vielä näillä viikoilla piilossa. Elättelen toiveita, että ei tulisi kovin isoa mahaa ja sen seurauksena raskausarpia, kun kohtu on takana. Me katottiin tuo Marley & Me kotimatkalla lentokonees, niin itkin aivan hulluna. Vähä nolotti, kun muut matkustajat kahteli kun vollotin niin pahasti, mut minkäs sitä hormooneille mahtaa. :D

Nereida: Oon itsekkin valmistunut kauneudenhoitoalalta, mutta opiskelen nyt ihan eri alaa yliopistossa. En kuitenkaan ikinä menisi vähättelemään kyseistä ammattia, koska ainakin oma ammattini, on raskasta sekä fyysisesti, että henkisesti (jos on hankalia asiakkaita).

ON Mulla on nyt viime päivät ollut hirvee himo karjalanpiirakoihin. Lisäksi mulla on päällä kamala flunssa. Laittaa tuo lima yökkäsyttää jatkuvasti. :(

Sorruin eilen tilailemaan äitiysvaatteita hm:ltä. Tuntuu kauppoista pienet koot menevän heti, niin ollaan sit nytten ennakossa noitten raskausfarkkujen kanssa. Tuntuu omat farkut jo painavan inhottavasti mahaan. Lisäksi rinnat on kasvanut huimasti, että kohta joutuu jo uusi liivejä ostamaan. Hankala tietää minkä kokosia ostaa, ettei heti tarttis uusia ostella.

Meillä on muutto eessä ennen vauvan syntymää, joten menee varmaa suurimmat hankinnat sinne heinäkuulle asti. :( Ollaan kuitenkin sen verran puhuttu, että jos saataisiin siskolta vähän käytetyt emmaljungat, niin ne voitaisiin ostaa. Käytettyinä niistäkin saa ainakin 500 maksaa, et toisaalta sillä hinnal sais eri merkkiset vaunut uutena.

Jaanel ja 10+0 POKS
 
Jaanel, se on kyllä hyvä leffa! Ja tosiaan siitä mahan kasvusta en osaa sanoa, musta tuntuu et iso maha mulle tulee jokatapauksessa :D

Annubella, se on parempaa jos pistää lisää sitä kurkkumajoneesia :D ihanaa.

Noista mieliteoista vielä että välillä tekee mieli kaikkee raikasta ja terveellistä ja välillä taas rasvasta :D Vahva fiilis on kuitenki pojasta. Jännää!

Nuo Bola-korut on niin makeita, mut kristalliset ehdottomasti mun tyylisiä. :) Oottelen myös sitä masutyyppi-kalenteria saapuvaks. Ja lastenvaunuasioista sen verran että haluaisin uutena ostaa että niitä vois käyttää sitte monta vuotta. Merkistä en vielä tiedä, ehkä Briot tai Emmaljungat.

Mutta tosiaan stressaa ihan hulluna kertominen porukoille maanantaina... Jännittää niin paljon että tuleeko siitä kauhee haloo!
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille :hug: Kovasti surua tässä ryhmässä ollut.
Ja kiitokset Jennylle uudesta pinosta.

Täällä jatkuu etova olo ja väsymys. Toisaalta toivoisi helpotusta, toisaalta pelkää, että helpottaa liian aikaisin.... Km-pelko. Missä vaiheessa teillä on yleensä helpottanut? Mulla ei ekassa näin heikko happi ollutkaan eikä oikein enää tarkalleen muista.
Päätämpä tässä vielä jappasuni tästä hiusasiassa. Mie sitten kampaajan kanssa käydyn keskustelun jälkeen päädyin pitämään pääni blondina :)

Missä vaiheessa alkio on teillä näkynyt ultrassa? Ajattelin, ettei tätä piinaa kestä ja varaan varhaisultraan ajan.

Mariaana 6+?
 
rattaista... meillä esikoiselle ostettiin sellaiset halpisyhdistelmät kuin Emma Bestar Combi. Maksoi silloin 250 €, isot pyörät, heittoaisa, pehmeä kantokoppa (joka toimii myös rattaiden lämpöpussina). Ei niissä ole kyllä ollut yhtään mitään vikaa. :) Edelleen toimii rattaina tytölle ja hyvin kulkee lumessa ja loskassa. Taittuu näppärästi autoon jne. eikä ole mitenkään rumat. Et se on tietty jokaisen oma valinta mihin rahansa laittaa, mut ei ihan aina kannata maksaa vain nimestä. ;) Kun ihan yhtä hyviä ja kivoja saa halvemmallakin. No, jos ois ylimääräistä rahaa niin ostaisin nyt varmaan kakkoselle briot. Mut en viitti kyllä laittaa sellaista rahasummaa menemään vain siks kun mä haluisin. On meillä vähän tärkeämpiäkin menoeriä... :D

Samoin kun en ostele lapselle POPin, espritin, Me&I:n benettonin, metsolan tms vaatteita. ehkä joskus spesiaalitilanteessa saatan jonkun yhden kalliimman ostaa. Ei vaan tunnu olevan mitään järkeä ostaa tuon ikäiselle lapselle 30 euroa maksavaa paitaa, jonka se kuitenkin sotkee johonkin suklaaseen, mustikkaan tai tussiin. Lindexin ja H&M:n vaatteet ja markettivaatteet kelpaa ihan hyvin. Mut en mäkään tietty ihan mitä vaan kamalan näköistä haluu lapselle pukee... ;) Mä oon siinä mielessä vähän pihi. En kyllä itsellenikään kovin usein uusia vaatteita osta, enkä varsinkaan mitään kalliita merkkituotteita.

Mut sit taas ruoka on sellainen asia mistä mä en tingi! Jos haluan syödä avokadoja, katkarapusalaattia tai ostaa luomuketsuppia (suosittelen muuten kokeilemaan, ihan superhyvää) niin minä ostan. Mä käyn myös välillä syömässä lounasta ulkona ja joskus käydään koko porukka jossain syömässä. :)

Bola -koru mulla onkin tytön raskaudesta jäljellä. :) Se on ihan kiva kilistin!

Himot mulla on hiilareihin (pastaa pastaa pastaa!), maitotuotteisiin, hedelmiin ja kaikkeen suolaiseen. Ja se on tuttua et usein saa sen himoitsemansa ruuan eteensä ja sit sitä ei teekkään yhtään mieli. :D Lihaa ei tee mieli YHTÄÄN. Tää on tuttua tytön raskaudesta kans... yök. Mieluusti syön siis hiilareita ja kasviksia. Ehkä raskaanaolevan naisen kroppa kertoo että mitä se milloinkin tarvitsee, näin mä haluaisin uskoa. :)

Onnellinen, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! :heart:

No, tulipahan taas sepustus. :D Kuulumisiin!

-EM & mötikkä 8+5
 
LUCKYGIRL Kiitokset onnitteluista. Onhan se ihana nähdä kun uutta elämää on tulossa.

Väsyttänyt on kovasti niin kuin aina alkuraskauksieni aikana. Aamulla kun tulen töistä niin on pakko ottaa pienet unet, että jaksaa päivän tehdä askareita ja koulukkaita hakea sekä vielä illaksi töihin takaisin mennä. Illalla pitää aikaisin mennä nukkumaan kun aamulla kello soi 4.30. Viiden jälkeen pitää olla menossa navettaa kohti.
Onneksi minulla ei ole pahoinvointia raskauden aikana. Ei nytkään. Välillä vain ruokahaluttomuutta.
Huutonetistä on tullut katseltua äitiysvaatteita. Vauvatarvikkeitakin joudun hankkimaan kun kolmevuotta sitten muuton yhteydessä tuli annettua ja myytyä vauvatarvikkeita. Turvakaukalon ja hoitopöydän joutuu ainakin hankkimaan.
 
Huh miten paljon tekstiä! Mutta onhan meitä paljon kirjoittajiakin ;)

Onnellinen: Toivottavasti kaikki on hyvin, tiedän tuon tunteen ja pelon liiankin hyvin. Mutta menkkamaisia kipuja on mullakin ollut alusta alkaen ja tietysti sitä vuotoa välillä enemmän ja vähemmän. Kerran meni 4 tunnissa yösidekin, mutta onneksi siitäkin selvisin säikähdyksellä... Onneksi pääset maanantaina tarkistamaan asian! Onnea ultraan!

Joku kyseli varhaisultrasta, että milloin näkyy jotain. Suositellaan kait käymään kun rv 7 ois täynnä vähintäänkin (koska hedelmöittyminen/kiinnittyminen voi olla tapahtunut myöhemminkin). Itse kävin rv 6+2 vuotojen ja kipujen vuoksi ja silloin molemmilla sydämet sykki ja näkyivät kuvissa. Tosin eihän ne kuvissa näyttäneet kuin valkeille "möykyille" näin amatöörin silmin... Mutta toki mitä pidemmälle jaksaa odottaa sitä enemmän ultrasta näkee. Esim rv 9+0 siellä minulle jo toinen pikkuisista heilutteli kättä...

Täällä jännäillään kestääkö raskaus, luget jätin ekaa kertaa eilen ottamatta... alavatsakipuja ollut enemmän, mutta toisaalta kun niitä voi olla kohdun kasvamisen myötäkin... Viikon päästä maanantaina ois vasta seuraava ekstra paniikki ultra :)

Jenny: En nyt haluais mitenkään pelotella tai mitään arvostella, mutta kannattaa mielestäni miettiä todella tarkaan haluatko seuraavat kolme vuotta maksaa joka kuukausi vaunueriä. Siihen mennessä voi tulla kenties muitakin hankintoja. Olen vain nähnyt niin paljon työssäni ihmisiä, jotka velkaantuvat osamaksuostosten takia. Toki asia varmasti ok, jos sinulla perheelläsi ei ole mitään muita osamaksuja, eikä tule olemaankaan tulevaisuudessa. En missään nimessä halua loukata tai arvostella, mutta itse olen kokenut että ensin kannattaa säästää rahat kasaan ja sitten ostaa mitä haluaa. Ainoo tietysti asunto, johon on järkevääkin ottaa lainaa, koska siinä yleensä arvo säilyy (vaunuissa arvo tippuu)... Ja osamaksut tulee yleensä aika kalliiksi kun laskee korot ja laskutuspalkkiot ym. Vauva varmasti on aivan yhtä tyytyväinen saamaansa rakkauteen ja uniinsa myös edukkaammissa vaunuissa ;)

Meillä ei ole vielä hankintoja uskallettu pajon miettiä, mutta ilmeisesti aika paljon saadaan tuplana hankinnat tehdä :) Meillä ei edes ole mitään käsitystä mitä kaikkea vauvoille tarvitsee hankkia etukäteen, toivottavasti antavat neuvolasta tai jostain valmiin listan, jonka kanssa menemme kauppaan :) Meillä ei ole edes käsitystä minkä verran hankintoihin tulisi varata rahaa, mutta uskon säästöjemme riittävän niihin hyvin. Vaikka meillä olisi varmasti varaa ostaa hienot vaunut, sängyt ym. Aiomme kuitenkin ensisijaisesti hankkia käytettyinä, koska en usko vauvojen olevan sen onnettomampia/onnellisimpia onko heillä uutuutta kiiltävät merkkivaunut vai vähän käytetyt. Pääasia, että ovat käytännölliset ja mahtuvat hyvin auton kyytiin. Eiköhän sitä saa sitten niitä kalliita merkkivaatteita ostella kunhan pienokaiset kasvavat ja rupeavat jotain itse pyytämään ;)

Nippe 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: ElinaMaria
Muuten noista vaatehankinnoista. Kannattaa (jos jaksaa/aika riittää) pitää jotain kirjaa että mitä on ostanut jo. Itse olen merkannut kaikki eri vaatekappaleet kokoluokittain vihkoon, jotta nään että mitä tarvitsee vielä. Ei sitten jää jotain ostamatta tai tule 56senttisiä bodyja 50kpl :D
 
Hei!

Uusi ilmoittautuu varovasti mukaan. Eli joulun alla plussattu ja nyt kuukatisista laskien 7+1. Oireita on niin vähän (väsymystä ja lievää kuvotusta) että vaikea uskoa olevansa raskaana. Epäuskoa lisäksi vahvistaa se että eka raskaus (kaksosraskaus) sai alkunsa lapsettomuushoidoista (inseminaatio) ja nyt tämä sitten ylläriluomuplussa. Ensi viikon torstaille varattu alkuraskauden ultra, sitä ennen en uskalla edes neuvolaa varata.

Laitan tarkempia tietoja etusivulle jos torstain ultrassa kaikki hyvin.

Nipelle piti tulla huikkaamaan että näin itse kaksosraskauden kokeneena suosittelen liittymään monikko-onnea palstalle (jos et vielä ole liittynyt). On suljettu palsta vain kaksosia odottaville/kaksosten vanhemmille. Sieltä saat varmasti parhaan vertaistuen kaksosodotukseen ja mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Oikein kovasti onnea tuplaraskaudesta ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun saakka!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä