~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Ollaanpas täällä oltu taas ahkeria kirjottajia. Kamalasti tekstiä tullut kesti hetki ennen kun kerkesin lukea kaikki. :)

Jenny90 Kiitos uudesta pinosta ja tsemppiä tupakoimattomuuteen. :) Itse olen nyt ollut 2vk tupakoimatta.

Santtu81, Ruska79 :hug:

emmin oireista kyselit . Täällä ei oikeastaan ole muita oireita kuin mahan turvotus mikä sekin tulee enemmän esiin illalla. Rinnat on vieläkin kovat ja kipeät. Vessassa saa juosta jatkuvasti yölläkin 1-3 kertaa.

Sukupuolesta kirjoitin jo aikaisemminkin että täällä on tyttöolo. Mies on sitä mieltä että olisi poika tulossa. Esikoisesta tosin olin sitä mieltä että poika tulee ja tuli tyttö. :)

Täällä on paino noussut 4,5kg. Mielitekoina on salmiaikki ja kahvi.
Ultra on varattu 18.1 nyt sitä odotellaan jo kovasti :) Seuraava neuvola sitten tammikuun lopulla.

Shadowy 9+3
 
Ruska: Suuret pahoittelut! Jaksamisia sinne ja kerää voimia rauhassa.

Marde: Toivottavasti kaikki on kunnossa!

Devil: Ihanaa, että kaikki oli hyvin ultrassa!

Monet ootte miettiny miten pärjätä useamman lapsen kanssa ja jakaa huomiota kaikille tasapuolisesti. No meillä ei ole lapsia entuudestaan ja jos ihme käy ja molemmat kyytiläisistä selviävät loppuun saakka, niin jännittää miten pärjätään. Taloudellisesti ei onneksi tarvitse pelätä pärjäämistä, toki tulot tippuu ja menot kasvaa, mutta onneksi asuntolaina alkaa olla jo loppusuoralla. Mutta meillä kummallakaan ei oo mitään kokemusta lastenhoidosta tai vauvoista. Oon ehkä kerran elämässäni pitänyt vauvaa sylissä 1 minuutin. Mutta eiköhän sitä kokemusta kertyne... ;) Jos siis kaikki menee hyvin...

Hattarapupu: Mullakin on ultra heti aamusta huomenna. Saas nähdä onko masussa mitään elämää ja kuinka hematooma siellä jakselee... Jännittää kanssa ihan pirusti. En tiedä miten kestäisin jos nämä eivät selviäisi, oltaisiin sitten menetetty jo neljä lasta saamatta yhtään...

Nippe rv 9+1
 
Devil, mun kotikaupungissa ainaki sanottiin että siellä ei ees yritetä kuunnella sydänääniä ennen viikkoa 12. Eli eri käytännöt eri paikoissa! Senkin takia fiksumpaa olla yrittämättä kuunnella ettei äidille tule paniikkia jos ei saada kuulumaan.

Santulle paljon halauksia ja voimia! Tosi ikävää että kävi noin!

Tosiaan vanhassa ketjussa sanoinki jo että maanantaina mennään miehen kans neuvolaan, ihanaa kun pääsee mukaan :)

Minea ja maha-asukki 9+2 :heart:
 
Mut voi poistaa listalta.

Kävin ennen joulua yksityisellä ultrassa, laskettuaika siirtyi 31.7 ja kaikki oli hyvin, sykekin löytyi.
Eilen ei saatu neuvolassa sydänääniä kuulumaan joten varasin taas ajan yksityiselle utraan missä kävin tänään. Sydän on pysähtynyt muutamia päiviä sitten ja perjantaina menen osastokeskeytykseen.

Tsemppiä kaikille raskauteen!
 
Santtu81, Ruska79 halauksia :(

Kyllä tämä pistää itseä pelottamaan aina itsestä enemmän, kun toisille sattuu harmia :( Voi että. :( Vielä niin monta viikkoa, ennen kuin itse saa tietää varmuutta. Voih. On tämäkin.. Ikinä ei ennen raskautta ajatellut, että tästä tulisi näin pelon sävyttämää!

Meillä kävi äsken vauvavieras :) Olipa komia parikuukautinen herra, heitti oikein komeasti puklut päällenikin syöttämisen yhteydessä :D
 
Kaikille surua kokeneille paljon voimia ja jaksamista! Ihan liikaa näitä uutisia, huoli meinaa tulla itsellekin kun ekaa neuvolaa tässä odotellaan..

Aika hiljaisena olen tähän asti ollut, lähinnä seuraillut miten muilla menee, kun ei mitään erityisen mainittavaa ole täällä päässä tapahtunut oireissa tai muuten.. Niin ja listaan voi lisätä ikä 27v.

Kävinpäs sitten ekan saikkulapun hakemassa, vajaa kolme tuntia olin töissä kaupassa (ja postissa ja matkahuollossa) alavatsakipujeni kanssa kunnes päätin, että ei tätä yheksää tuntia loppuun asti kestä.. Loppuviikko meneekin sit lepäillessä, ei pitäisi olla kuitenkaan mitään hätää. Sen verran sai iloa tuolta visiitiltä, että sanoi kohdun kasvaneen mukavasti! Nyt on sitten jotain muutakin kuin tikkutesti ja lievät oireet vakuutena! Maanantaina eka neuvola, saapi nähä onko tällä paikkakunnalla ultraa/doppleria vai mennäänkö vieläkin puolisokkona eteenpäin..

Miumau rv 8+6 (huomenna POKS!)
 
Heissan! varovasti tänne jo mukaan ilmottaudun! viikko sitten tein positiivisen raskaustestin :) yritystä takana 3 vuotta,clomeilla saatiin sitten tulosta aikaan.
elikkäs 28v,sairaala KYS,toinen lapsi (tulikohan nyt kaikki?) laskettua aikaa en vielä varmaksi tiedä kun en ole vielä neuvolassa käynyt ja diabetekseni takia tulen synnyttämään keisarinleikkauksella hieman ennemmin,elokuun puolella kuitenkin.ensimmäinen vauvveli on enkelityttö s-08 ja toista nyt odottellaan innoissaan!
oireista sen verran että nännit on hieman arat ja alavatsassa painon tunnetta,välillä on öllö olo muttei ole oksettanut,hampaita harjatessa saa kyllä yökkäillä miehekkäästi!:D
Epävarmat ja pelonsekaiset fiilikset on,edellinen raskaus piti keskeyttää rv 22+3,vauvan munuaisvian takia. nyt ei ole oikein uskaltanut tuuletella ennen kun on rakenneultra takana ja siihen on vielä matkaa... monta viikkoa saa siis vielä jännätä!
kaktuspiikki rv5 (?)
 
Onnea kaktuspiikki!

hattarapupu ja nippe mulla on kans huomenna heti 8.30 ultra! Toivottavasti saadaan hyvä kolmensuora ja kaikille ihania uutisia!

Callisto monet sieltä fb:stä käy täällä kans kommentoimassa, sielä on tapahtunu muutama inhottava keskenmeno, josta ainakin parista on tieto täälläkin. En viitsi sen enempää kommentoida kun sielä on niitä just jotka ei julkisesti halua jakaa asioitansa:D
Mutta hei, mä oon tänäänki oikein odottanu että tulee päivitettävää joten voin päivittää NT ultra aikoja!!


PÄIVITÄN ETUSIVULLE NT ULTRA-AIKOJA, JOTEN LAITTAKAA PUNASELLA KUN TIEDÄTTE!
 
Ruskalle & muille menetyksen kokeneille paljon voimia ja tsemppiä toipumiseen ja tulevaan. Olen todella pahoillani puolestanne. :hug:

Devilille onnea ihanista uutisista! :)

Scarlett aivan mahtavaa, että teillä mieskin punnittiin ja mitattiin. :D Meillä neuvolantäti mittasi kyllä miehenkin verenpaineen ja kyseli, että miten miehen raskausaika on sujunut, että onko paino noussut...:D

Tänään oma olo on ollut niin innoissaan koko raskaudesta neuvolan jälkeen, vaikka en oikeasti tiedä, että onko pikkuisella kaikki hyvin...

Silti tuli mainittua asia äidille tänään, kun varmistui, etten paria vitamiinia voi käyttää nyt ja ne purnukat piti saada saman tien pois kaapista kuljeksimasta. Äiti sitten arvasi aika lailla heti, että jotakin on meneillään, kun ladoin purkit pöytään. Äiti oli muuten kuullut, että voin pahoin jouluaattona, mutta oli päättänyt olla kommentoimatta asiaa. Nyt hän kyllä kysyi, että oliko kiusaus kertoa jouluna uutiset ja oli pakko myöntää, että kyllä oli. :)

Kun kerran avasi sen sanaisen arkkunsa, niin eihän siitä vauvajutustelusta meinannut tulla loppua! Vaikka mieli tekisikin kertoa kaikille, odotamme muiden suhteen helmikuulle. Mutta oikeastaan on kivaa, että nyt äiti tietää, sillä hänen luokseen kuitenkin menisin kertomaan, jos jotakin ikävää tapahtuu ja kuten liian hyvin kaikki tiedämme: kaikki on aivan mahdollista. Pidetään peukkuja, että tämän ketjun huonot uutiset ovat historiaa ja saamme lukea jatkossa ihania uutisia roppakaupalla.:)
 
Jenny90 ja Nippe Toivotaan tosiaan että saadaan kaikki hyviä uutisia!:heart: mulla on se aika 12.20

Nt-ultra 17.1

:hug: kaikille menetyksen kohdanneille! Tsemppiä jatkoon!

Hattarapupu ja Rautis ( mieheni anto uuden nimen :D) 9+4
 
Meillä tulis lapsille ikäeroa 1v10kk..ja pitää kyllä lähemmin sitten katsoo mitä tehdään, mutta luultavasti hommataan tuplat, kyl se vähäsen ainakin helpottais, ehkä. Tiedä sitten miten tuo pikkuherra tykkäis seisoskella seisomalaudalla, mutta uudet vaunut haluan kuitenkin, koska nykyiset on ihan liian matalat, ostin kaverilta halvalla esikoiselle ja kun me molemmat ollaan todella pitkiä niin ei ollut hyvät vaunut ollenkaan. :-/

Te kenellä monta muksua jo niin miten ootte sängyt järjestäny? Onko ollut vielä pinnasängyssä yksi, kun toinen on syntynyt? Meillä tällä hetkellä poitsulla toinen laita poissa kokonaan ja meidän sänkyä vasten..no seuraus siitä, että poika kömpii joka yö kainaloon nukkumaan. x) Viime yönä heräsin, kun nukkui kokonaan mun päällä. :D oi voi...vauvasta asti nukkunut vieressä niin kaippa siihen sitten tottuu, saa vain nähdä miten käy, kun tulee vaaveli...Toivon vain, ettei esikoinen olisi kovin mustasukkainen, olis yhtä hoivaviettinen kuin mä oon ollut mun pikkusiskoille aikoinaan. :D siinäkin omat "vaaransa" jos lapsi tahtoo hoitaa vähän liikaa sitä vauvaa ja vielä ominpäin. :/

Saa nähdä miten tuo poitsu jaksais keskittyä vaikka dvd:hin, kun ei tahdo jaksaa katsoa lastenohjelmiakaan juniori kanavalta, vain jos tulee musiikkia niin menee hytkymään tv:n eteen. :D Helluunen!!

Täällä myös hengästyttää..O_O Äsken vain tein keppijumppaa hartioille ja selälle niin ei happea meinannut saada, järkyttävää!!Toiseen kerrokseen raput kävelee niin aivan puhki kun pääsee ovelle. Ja siihen vielä 15kg poitsu toiselle kädelle, toisessa kauppakassit ja vielä koira siihen lisäksi. X-D Toki poitsu välillä kömpii itekkin nuo raput ylös, mutta välillä se on sellaista haaveilua, että oltais rapussa koko päivä jos en kantaisi, suuttuhan se siitä, mutta ei voi mitään, kun mamman pinna ei aina jaksa katella sitä haaveilua. :D

Toivon kyllä, ettei toisesta tulisi yhtä isoa kuin esikoinen on, syntyessään painoi 4,1kg ja pituutta 57cm ja pääkin oli tarpeeksi iso_O_O Nykyään onkin sitten 85cm ja 15kg..
 
Pikakuulumiset: Eilen meni isännän kans hermot, pelkästään siksi kun se sattui olemaan oma itsensä... Sama piirre mitä rakastan, ottaa myös päästä! Varsinkin nyt hormonihöyryissä..
Tänään töissä: Väsytti niin ettei meinannut silmät pysyä auki, niitä hommia ei oltu tehty mitä piti ja joku oli keittänyt vaniljakahvia!!! mur.
Kotiin tullessa mies oli ostanut mulle kukkia, kävin kavereitten kanssa ravintolassa syömässä ja elämä maistuu taas paremmalta ;)
Unten maille pitää taas lähteä, toivottavasti huomenna ei näin paljon väsytä...

Ja Nt-ultra 26.1

Ihmemamma ja Rönttönen 9+5 (10+1)
 
Ketä muita on sielä facebookissa? Mäkin sinne kovasti tahtoisin, mutta ei mua kukaan ole vielä lisännyt, vaikka tarinoin jotain jo itestäni emmielle. :)

Munkin mieheltä sais mitata verenpaineen ja punnita. Esikoisen raskausaikana, sillä oli kamala väsymys, lihoi, äksyili. :-D Selvästi kärsi raskausoireista, ehkä enemmän, ku minä. Ja nyt on taas paino noussut, toki johtuu varmaan tupakanpolton lopettamisesta ja "huonoista" geeneistä. ;)
 
Ruska Osanottoni ja paljon voimia!

Selkäkivuista ja vessakäynneistä.. Mulle on vaan toi öinen vessassa ramppaaminen pikkuhiljaa tullu tutuksi. Siis mulla ei oo selkäkipua, eikä mitään muutakaan, vieläkään! :headwall: Melkein tekis mieli jo varata varhaisultra, koska alkaa pää hajota kohta tän oireettomuuden takia. Paitsi että se vitamiinipore alko maistuu ihan kammottavalta mun suussa :) Ja nyt ei tee enää niin kauheesti mieli suolaa, nyt enemmänkin kaikki raikas, viinirypäleet, salaatti jne maistuis. On tää kummallista.
 
Kaikille suru-uutisia saaneille :hug: ja ja paljon voimia :heart:

Jonsu, meillä kans on pohdittu, että mitenkähän sitä sängyt sitten järjestettäis kun kakkonen syntyy. Alku varmasti menee samanlai ku esikonkin kanssa, eli uusi tulokas nukkuu vaunukopassa vanhempiensa sängyssä. Mut miten siitä sitten siirrtttäis, niin on ihan auki...

Ja mulla taas oli toive, että uusi tulokas olisi syntyessään himppusen isompi ku esikoinen, joka syntyi rv39+2 mut painoi vajaa kolme kiloa. Ei tarvis sit niin huolehtia pienipainoisuudesta jos sattuukin syntymään vähän etuajassa, tai jos tulee heti alussa joku tulehdus, esim. jos nielee myrkyllistä lapsivettä tai jotain. Tietty pienempi ois ehkä helpompi synnyttää... Mun pitää muutenkin ekalla neuvolakäynnillä varata aika pelkopolille, kun ei niin kovin suloiset muistot ole tuosta ensimmäisestä synnytyksestä.

Ihmemamma, mulla kans on miehen kans sama juttu. Tilanteesta (ja varmasti hormooneistani) riippuen joko arvostan tai vihaan hänen samaa luonteenpiirrettään, nimittäin periksiantamattomuutta :D

Vessakäynneistä. Mää yritän päivisin aina pidättää viimeiseen saakka, tavallaan totuttaa rakkoa venymään. Ei sitten tarvii yölläkään niin kovin rampata. Rakkohan kutistuu ja venyy aivan kuten vatsalaukkukin sen mukaan miten sen totuttaa, vaikka rajansa tietysti kaikella.

Shuri ja pupunen rv6+?
 
Ketä muita on sielä facebookissa? Mäkin sinne kovasti tahtoisin, mutta ei mua kukaan ole vielä lisännyt, vaikka tarinoin jotain jo itestäni emmielle. :)
Mä olen siellä vielä toistaiseksi...

Laitapas Jonsu sama tarina mullekin niin lisäilen sut sinne. Kun kerrot nimesi niin kerro samalla asuinpaikka tms josta tunnistaa. Paras on tietty sähköpostiosoite, niitä kun ei ole siellä kuin yksi ;)





Tänään oon menossa gynepolille kuulemaan lopullisen tuomion.... Toivoa tosin ei itsellä ole vaan ajatukset on jo tulevaisuudessa.
 
Tiinelli :hug:

Ihmemama Mulla myös menee hermot tuohon mieheen syyksi olen miehelle kertonut sen että on "tuollainen" eli omaitsensä ja kiukuttelenkin sille sitten ihan turhasta. Mitään syytä tähän ei ole mutta onneksi mies ei ota sitä kovin vakavasti ainakaan yleensä. Jälkeenpäin itselle tosin tulee huono omatunto. :ashamed:



Shadowy ja 9+4
 
Tervehdys pitkästä aikaa! :)

Oon niin jämähtäny tonne fb:n puolelle etten ole tänne edes muistanu tulla, jos nyt vähän ahkerammin rupeis täälläkin kirjoittelemaan.

Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saanneille yhteisesti ja voimia jatkoon :hug:

Kirjoittelin eilen tänne pitkät tarinat kännykällä ja kun painoin lähetä nappia niin teksti katosi taivaan tuuliin..: / sillä on muutenkin niin hankala ja hidas kirjoittaa, että vähän otti päähän..

Täällä on kärsitty melkein 24/7 huonosta olosta ja väsymyksestä, jonka puoleen mieliala on ollu aika matalalla vaikka ihanan asian takia tässä kärvistelläänkin. Syöminen on pakko pullaa ja silti pitää koko ajan syödä vaikka mitään ei mieli tee. Yöllä ramppaan vessassa vähintään 4 kertaa. Kävin ultrassa viime viikolla ja siellä näkyi pikkuruisella syke ja kaikki näytti olevan kunnossa :heart: Viikot vaan muuttui parilla viikolla..ilmeisesti kierto kuitenkin ollu sen verran sekaisin edellisen keskenmenon takia.

Oon kanssa miettinyt eloa kahden pienen kanssa, välillä kieltämättä kauhistuttaa ajatus.. varsinkin nyt kun oma olo on tälläinen ettei mitään jaksa. Onneksi nää olot loppuu, mutta onhan siinä nyt tuplaten kuitenkin hommaa kun on se toinenkin siinä huolehdittavana. Lisäksi nukkumisasiat mietityttää, oon niin tottunut nyt näihin kokonaisiin öihin ja kohta se valvomisrumba alkaa alusta.. Kärsin vielä itsekin ajoittain unettomuudesta. Yhden kanssa kun pääsee kaikesta niin helpolla :) En kuitenkaan malta odottaa, että kohta (toivottavasti) pääsen hoivaamaan pientä nyyttiä vaikka välillä väsyneenä ajatukset heitteleekin.

Onko muilla, ketkä pahoinvoinnista kärsii niin välillä parempiakin päiviä ettei ole niin huono olo? tää on varmaan ensimmäinen aamu pitkään aikaan ettei ole niin huono olo..ja sehän taa huolettaa..:|

Yritän nyt paremmin pysyä kärryillä täälläkin puolella, jaksamisia kaikille :wave:

8+3 olis viikot tänään :)
 
jonsu123 sorry tää sekoilu, jos löydät miut facesta, niin lisää kaveriksi tai sitten santulle viestiä niin jompa kumpa meistä laittaa siut ryhmään. Miulla on ollu tässä sen verta heikko happi että jää netissä pörrääminen vähälle :/
 
Kyllähän nämä surulliset uutiset pistää vähän mietteliääksi. Yritän vaan ajatella, että otan vastaan mitä tulee, enkä asialle voi mitään. Oma varhaisultra on ensi maanantaina, joten voin kuvitella jännitystä silloin. Kuten on nähty, sykkeen näkeminen siinä ei takaa mitään, mutta onhan jokainen askel eteenpäin. Meneeköhän joka pinossa samassa suhteessa virallisten keskenmeno ja tuulimuna tilastojen kanssa luvut? Olisi kiinnostavaa laskea vähän lukuja tässä valossa. En ole seurannut muita pinoja, mutta eihän Elokuun epelit voi olla ainoa epäonnekas pino.

Omassa olossa edelleen ihmetyttää tämä oireettomuus. Ainoastaan yhtenä päivänä oli sitä omituista oloa ja närästystä ja hieman on rinnat erilaisen näköiset. Mitään vuotoon viittavaa ei ole kertaakaan näkynyt, mikä lienee ihan positiivista. Onkohan kaikilla tämän pinon keskenmenon tai keskeytyneen keskemenon kokeneilla ollut jotain tiputtelua? Kauheeta päänsisäistä speksausta ja asioiden googletteluahan tämä raskaus tuntuu olevan.

Tsemppiä kaikille.

Onnis & Hippu 6+5
 

Yhteistyössä