~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Voi ei, kun huonoja uutisia.:-(

Valitettavasti kyllä tässä alkaa miettiä, että mitä siellä omassa ultrassa näkyykään..se olis viikon päästä.

Tää väsymys on jotain järkyttävää, en meinaa aamuisin pysyä hereillä ja nukahtelenkin olohuoneen lattialle, kun yritän leikkiä ja olla pikkumiehen kanssa. O_O Ja sitten kun pitäis illalla mennä nukkumaan niin en saa millään unta. Muilla samaa?
Kyllä on tullu tässä mieleen, että mitähän sitä on tullu tehtyä, kun toista muksua halutaan..
Ja huono olo lisääntyny entisestään, tekee pahaa, kun jotain yrittää syödä, pakottamalla saan ruokaa alas. Esikoisesta en saanut syötyä mitään, koska se tuli samantien ulos ja kestihän sitä 16 viikkoa alusta asti, hyi että.
Nyt näköjään paheni vasta nyt 6+ viikolla....
 
Täällä on ruskea niukka kivuton vuoto jatkunut. Varasin torstaille ultra-ajan mutta tänä aamuna totesin etteivät rinnatkaan ole enää kipeät ja olen vaan itkenyt koko aamun joten varasin ajan tälle iltapäivälle. Ilmoitin pomollekin etten tule töihin. Itken vaan hysteerisenä. Tämä on oikeasti ihan hirveää.
 
Santtu81 Paljon voimia ja jaksamista...:hug: Olen hyvin pahoillani puolestanne.

Devilille paljon tsemppiä tähän päivään, toivottavasti saamme kuulla hyviä uutisia myöhemmin! :)

Ihmemammalle onnea ihanista neuvolakuulumisista! Oli varmasti aivan ihanaa kuulla sydänäänet. :)

Tulin juuri kotiin ekasta neuvolasta ja jäi hyvä mieli. :) Meilä on mukava, nuori neuvolantäti. Verikoetta tai virtsanäytettä ei tänään tehty, ne hoidetaan erikseen, koska tässä terveyskeskuksessa ei ole enää omaa labraa. Seuraavan neuvolakäynnin aluksi pitää kuitenkin muistaa käydä vessassa tekemässä virtsatesti.

Saimme ison kasan oppaita kotiin ja koneelle täytettiin paljon tietoja. Molempien verenpaineet mitattiin ja minua taisi jännittää, sillä paineet olivat korkeammalla kuin äidin luona viikonloppuna tekemässäni verenpainemittauksessa. Onkin todella hyvä, että voin käydä äidin luona tsekkaamassa verenpainettani säännöllisesti, sillä seuraavan kerran tapaan neuvolantädin rv18 tienoilla. Äidilläni verenpaine aloitti nousun juuri raskausaikana, joten haluankin, että sitä pidetään silmällä.

Myönnän olevani hieman sokissa painostani, joka on noussut yrityksen aikana 8kg...:ashamed: Okei, turvotus selittää hieman, mutta ei läheskään kaikkea.Täytyy ottaa itseään niskasta kiinni liikunnan suhteen ja tarkistaa, että mistä olen ne kiloni saanut, kun en syö makeisia tai leivonnaisia ja sipsejäkin syötiin pitkän tauon jälkeen uutena vuotena. Kaipa olen vain vetänyt hieman enemmän arkiruokaa ja siinäpä se. Neuvolantäti ei onneksi mitään asiasta sanonut, vaikka olin aivan varma, että huutia tulee. Hän vain totesi, että raskaus tuo sitten noin 12 kiloa lisää.

Hieman neuvolantäti taisi sekoilla äitiyskorttia täyttäessä, sillä hän vahvisti, että tänään on rv 7+5, mutta kortin yhdessä kohdassa lukee 8+5 ja toisessa 7+3! :LOL:

Todella kiva fiilis jäi. Ensi kerralla kuunnellaankin jo sydänääniä, nyt olisi ollut aivan liian aikaista niille. :)

Luckygirl & Vintiö 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Ruska79 Onneksi sait ultran jo tälle iltapäivälle! Pidän kovasti peukkuja että kaikki on hyvin :hug:

luckygirl Mulla on kans paino noussut reippahasti yrityksenkin aikana :D Olen 5 kg painavampi kuin viime kesänä! Minulla tosin karkkia ja herkkuja on mennyt luvattoman paljon. Nyt on pakko vaan ottaa niskasta kiinni täällä :) Ja lisättävä liikuntaa.

Miten muut, meinaatteko jatkaa ryhmäliikunta tunneilla, jos sellaisilla käytte? Itse käyn kerran viikossa zumbassa ja kerran viikossa tyttäreni kanssa vauvajumpassa. Ajattelin jatkaa molempia. Onkohan zumbasta jotain suosituksia ettei raskauden aikana saisi harrastaa? Kolme tuttua odottajaa on lopettanut zumban heti raskaudestaan kuultuaan ja jäi vähän mietityttämään että mitäköhän vahinkoa siitä voisi olla? :O
 
Ruska79 Paljon voimia...:hug: Haluaisin kuitenkin olla vielä optimistinen ja toivoa, että pikkuisellasi on kaikki hyvin. Todella hyvä, että pääset ultraan jo tänään, niin olet jo paljon viisaampi sen suhteen, että missä mennään. Epätietoisuus on varmasti pahinta. Paljon voimia.
 
Ruska79, tsemppiä :hug: Toivotaan, että pikkuinen on kunnossa. Kerroinkin tuossa jo aiemmin, että itse vuodin ensimmäisestä raskaudesta pitkin raskautta, ja sitä tuli kaikenlaista: kirkasta, tummaa, tuhrua ja kökkäreistä ja pari kertaa ihan lorahti pönttöönkin. Istukasta ei vuotanut, eikä mitään muutakaan normaalia syytä keksitty vaikka ultrassa kävin monesti, myös senkin takia, että minua supisteli aivan alusta saakka. Lapsi voi koko ajan ihan hyvin. Toivon toivon todella, että sinunkin masuasikillasi olisi kaikki hyvin, vuodosta huolimatta :hug:

Nereida, minä jotenkin muistelisin, että zumba on ihan ok joitai liikkeitä lukuunottamatta. Mutta kannattaa varmasti kysyä siltä zumbaohjaajalta, yleensähän ne ovat aika hyvin perillä näistä asioista ;)

Petite, tervetuloa mukaan :flower: Minulla myös on välillä tosi epävarma olo tän perheenlisäyksen suhteen. Miten sitä antaa molemmille lapsille sitten riittävästi huomiota, ja miten taata esikolle rauhalliset yöunet ja miten sitten lohdutella mustista siinä imettäessä ja miten ylipäänsä pärjään kun mies on työreissulla (on joka toisen viikon pois kotoa) ja miten me saadaan kaikki tavarat mahtumaan tähän asuntoon ja onko meillä rahaa ostaa tuplia ja entä jos masennun taas synnytyksen jälkeen ja milloinkohan minä sitten saan ne opintoni suoritettua ja ja ja... Siinä nyt osa mitkä mietityttää :D Mutta toisaalta olen päättänyt pysyä optimistisena ja meillekin tämä lapsi on oikein tervetullut ja useamman kuukauden yrityksen tulos.

Varhaisultraan varasin sitten minäkin ajan ensi viikolle. Inhottavan oireeton olo täällä jatkuu. Mut kun sain ton ultran varattua, niin tuli tosi positiivinen fiilis. Olen nyt vaikuttanut asioihin niin paljon kuin voin. Jos jotakin on pielessä, niin saan tietää siitä mahdollisimman pian ja tehdään sitten uudet suunnitelmat. Mulla on jotenkin semmoinen olo, että jos vaan riittävän usein tsekataan masuasukin tilannetta, niin pystyn ajattelemaan positiivisesti aina seuraavaan tsekkaukseen saakka :)

Shuri ja Piiperöinen rv6+?
 
Samaa täälläkin mietin, että miten tässä pärjää henkisesti ja fyysisesti kahden lapsen kanssa. :-O +koira. Omakotitaloa pitäis katella, tänne kaksioon ei tahdo enää mahtua tai toki mahtuu, mutta ahdistaa. Miten imetys, kun ja jos esikoinen päättää keksiä aina juuri siihen aikaan jotain jäynää, onko mustasukkainen. Tarviiko tuplarattaat,JNE.....JNE..
 
Jonsu123Millainen ikäero teidän pienokaisille on tulossa? Sanoisin että ehdottomasti tuplat kehiin jos ikäeroa on alle 2v. Ja mahdollisesti jopa alle 3v kanssa suosittelen, varsinkin jos liikutte paljon ulkona. Mutta se on niin lapsikohtaista, että tarvitseeko esikoinen vielä levätä rattaissa vai riittääkö seisomalauta (joka voi sekin päättäväisen pikkuisen kanssa olla haaste joskus... serkun tyttö ei laudalla pysynyt, niin voimakas oma tahto oli 2,5v neidillä että ihan taistelua oli kauppareissut ja muut) Minäkin mietin toista odottaessani syöttöjärjestelyjä... Mutta niin vain asiat lutviutuivat, eikä kaikki ole sujunut helposti silti, mutta pienten kommellusten saattelemana aisat kuitenkin rullasivat ihan mukavasti. Meidän esikoisella oli kova mustasukkaisuus, esikoisella ja kakkosella on ikäeroa 3,5 vuotta. Tuosta imetyksestä, siihen voin antaa vinkin että laita vaan viihdekeskus toiselle pystyyn siksi aikaa (jos annat katsoa dvd.tä niin laita piiretty siksi aikaa vaikka) tai anna paperia ja kyniä tms. touhua jossa voit itse olla vieressä mutta lapsi ei sinua siihen niinkään tarvitse. Tosin ainahan ei ole aikaa järjestää kun vauva haluaa ruokaa sillä siunaaman sekunnilla, mutta uskon että kommelluksista huolimatta saat kaiken sujumaan :) Minä täällä kanssa pohdin, että miten selviän kolmen kanssa :DDD mutta kaipa selviän, kun esikoinenkin melkein viisi siinä vaiheessa kun tämä masuasukki syntyy niin hänellä jo jotain järkeä touhuissaan. Lähinnä mietin sitä huomion jakamista kolmelle, sillä haluanhan olla mahdollisimman tasapuolinen.. että jos en olekkaan kaikille yhtä paljon läsnä, mutta yritän tottakai parhaani. Välillä vaan mietityttää että apuaaaaa olenkohan aivan surkea kolmen kanssa sitten... Kai nämä kuuluvat asiaan, ja on hyväkin että tällaisia pohdintoja tulee mieleen, niin niitä käsittelee raskausaikana kun vielä on aikaa hetken miettiä miten käytännössä kaikenmoista toteuttaa.
 
Paljon on tullut ikäviä uutisia. Iso halaus kaikille..

Mulla on nyt kolmena päivänä vuotanut "lusikallinen" verta, joka sitten loppuu saman päivän aikana tuhrutteluun. Samanlaista oli esikoisesta, mutta ei näin usein. Meinasin, etten mene varhaisultraan, mutta olihan se varattava ja sinne on menossa vasta ens viikon torstaina. Mulla ei mitään oireita, ei edes rinnat kipeät, joka oli edellisessä se ainoa oire. Pitkä aika odottaa tuota varhaisultraa..
 
täällä on luvattoman paljon huonoja uutisia :/
ruska tsemppiä ultraan,täällä odotellaan jännityksellä ja toivotaan hyviä uutisia!

täällä moni ressaa tuota miten pärjää kun lapsia on enemmän kuin yksi.. miks mua ei kauhistuta yhtään vaikka meille tulee kuudes :D vanhin on nytten 7 ja nuorin 2,4v.
kyllä se siitä suttaantuu.
meillä on kaksosten rattaat,sellaset junamallit,eli perättäiset ja ne menee kätsysti pieneen tilaan.todella hyvä ostos on ollut. :) meillä päivittäin käytössä kun käydään koko poppoo koirien kanssa lenkillä.
meillä on asuntona rivitalo neliö, meitä on siis 7 ja kaksi chihu koiraa ja ihan hyvin mahdutaan :) sopu sijaa antaa ;)
 
Moikka!
Ihanaa kun on lunta vielä jäljellä. Käytiin just tytön kanssa laskemassa mäkeä ja tehtiin samalla iiso lumiukko tohon pihalle. Kyllä tuli hieno! Sisälle kun päästiin niin kiltisti kömpi tyttö omaan sänkyyn ja nukahti saman tien. :heart:

Ruska ja Marde: toivotaan että kaikki hyvin molempien pikkuisilla! Joko Ruska olet ultrassa käynyt? Miten meni? :heart: Mardelle kovasti tsemppiä odotteluun!

Täällähän on monilla ollut samanlaisia mietteitä kuin minulla. Mies otaa asiat niin ihanan rennosti, voi kun mäkin osaisin! Aina kun stressaan jotain tähän perheenlisäykseen liittyvää asiaa, niin miehen vastaus on aina sama: "älä murehdi, kyllä kaikki hyvin menee" tai jotain vastaavaa. Itteä nyt eniten mietityttää toi esikoisen mustasukkaisuus. Aina jos otan esim. kaverin vauvan syliin niin heti on esikoinen naama nurin päin ja hänen pitää heti olla kiipeämässä syliin.
Ja niitä tuplarattaita oon itekin nyt tosissaan alkanu miettimään. Meillä on kyllä tosi hyväkuntoiset yhdistelmävaunut ja miehen mielestä ehdottomasti paras(ja halvin) ratkaisu on ostaa niihin vaan se seisomalauta. Ikää esikoisella on elokuussa 2v4kk. Musta ois kuitenkin ihana että esikoinenkin vois istua rattaissa huilaamassa, seisominen on kuitenkin aika rankkaa jos pitkiä matkoja mennään rattailla.. Ja tuplat ois itelleki helpommat, ei olis toi riiviö koko ajan karkaamassa. :D

Huomenna eka neuvola ja jännittää ihan törkeesti, en kyllä oikeen tiedä miksi.
Vähän pelottaa että kuunnellaankohan sydänääniä. Toisaalta olis ihana niitä kuunnella niin tietäis että masussa on elämää(en käyny varhaisultrassa). Mutta viikkoja niin vähän vasta että ei välttämättä kuulu vielä ja siitäkös mulle paniikki iskis. :D

Nepo 9+2
 
Tsemppiä Ruska ja Marde! Toivotaan ettei ole mitään vakavaa.

Käytiin eilen miehen kanssa ekassa neuvolassa ja mieheltäkin otettiin verenpaine ja paino sekä pituus. Kai ne haluaa saada miehen tuntemaan että silläkin on jotain tekemistä siellä :D
daizy anoppi joskus sanoi kun hänellä on viisi lasta, että ei siinä tohinassa yksi lapsi enää mitään tehnyt jos tuli vaikka naapurin lapsi hoitoon :D Kai kun lapsia on enemmän niin niillä on keskenäänkin enemmän tekemistä ettei tarvi niin paljon hoivata. Moni lapsihan saattaa olla mustasukkainen, mutta toisaalta voihan käydä niin että vauvaa halutaan hoitaa innoissaan. Ainakin mieheni siskon pojat ihan innoissaan hoitivat pikku siskoaan kun syntyi :)

Oireista onko kenelläkään muulla ollut alaselkä kipua? Mulla tuli tänään töissä alaselkä häntäluun kohdalta kipeäksi. En tiedä tuliko sitten liiasta seisomisesta, mutta veikkaan että liittyy raskauteen kun ei ole muuten ollut selkävaivoja. Yölliset vessa käynnit on myös tulleet tutuiksi.. Viime yönäkin jouduin nousemaan kahdesti vessaan.

Keskenmenon pelko on hellittänyt onneksi jonkin verran, koska oireita on sen verran että uskoo ja tuntee olevansa raskaana. Tiedän että keskeytynyt keskenmeno on silti mahdollinen, mutta kun sitä ei voi oikein mistään havaita niin turha kai sitä on hirveästi pelätäkään.

Scarlett ja sissi 8+
 
Ultrassa tänään käyty ja siellä se pieni pyöri ja sydän sykki :heart:
Vastasi täysin viikkoja. Parin viikon päästä sit nt-ultra. Hyvillä mielin siis eteenpäin.

Ruskalle pahoittelut :hug:
 
Huomenna tulee mulla täyteen se 9 vk. Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti, eipä siellä mitään erikoista täti kertonut kun yhteen kertaanhan mä jo edellisessä raskaudessa kerkesin käydä neuvolassa. Loppukuusta ois sitten eka ultra, pitää huomenna yrittää aika varata.

Pahoinvointi ei onneks oo ollut nyt niin hirveetä kun vielä pari viikkoa sitten kun olin vielä töissä, silloin sai oksentaa moneen kertaan aamulla ja oli uskomattoman väsynyt ja vetämätön olo. Nyt selviää jonkinlaisella epämääräisellä kuvotuksella/ällötyksellä aamuisin ja sekin menee suunnilleen ohi kun yrittää vaan syödä jotain. Koko ajan on pelottanut että jos tämäkin menee kesken, mutta ei ole ainakaan toistaiseksi ollut yhtään mitään huolenstuttavia oireita, vuotoa ym. Jospa tää tästä :)
 
Ainiin ja tsemppiä kaikille muille pahanolon/väsymyksen kanssa, jospa se helpottaa ajan kanssa. Pahoittelut ja osanotot niille joilta raskaus keskeytynyt :(

Kovasti odotan jo ultraa. Vaikka ei nyt vielä tässä vaiheessa uskallakaan "huokaista" että kaikki sujuu hyvin, mutta on kuitenkin vähän varmempi tunne tän raskauden kanssa.
 
Ruskalle pahoittelut ja lämmin hali, vaikkei se tässä lohdutakaan :hug:
Meille kävi samalla tavoin tuossa edellisessä raskaudessa, joten ymmärrän osittain miten pahalta tuo tuntuu.

Toivottavasti kuitenkin jaksat kirjoitella kuulumisia kun toipumiselta selviät - tai haluat juttuseuraa :heart:

Mardelle toivon kovasti tsemppiä, että kaikki olis kunnossa. Ei mullakaan niitä oireita ole, eli ei se välttämättä kerro mitään :heart:

Devil, Onnittelut ihanista ultrakuulumisista =) Millä viikolla pääset NT-ultraan?
Mietin tässä vaan sellasta että olisko mitään ajatusta keräillä tonne etusivun listaukseen myös NT-ultran päivämääriä, jos Jenny90 vaan niitä jaksaa päivitellä :D ;)
...ku huomasin, että melko monessa pinossa on nuo ultrat välietappeina :p

Nereida, täällä jatketaan harrastuksia lähes samaan malliin kun ennenkin,
tosin omalla kohdalla olen huomannu, että hengästyn jo paljon helpommin ja muutenkin tuntuu, että sydän tekee extratyötä, varmaan tuon verimäärän lisääntyessä.
Luulen et tuo zumbaamisen lopetus liittyy siihen, että ei ole suositeltavaa älyttömillä sykkeillä tehdä, jotta sikiölle riittää myös happea (tais olla joku suositus 150).
Meillä ainakin on salilla noi vauhdikkaimmat zumbat sellasia, että syke nousee helposti ton yli.

Scarlett meillä kans viimeks neuvolassa myös isä punnittiin ja mitattiin :D
Kovasti oli myös muuten kiinnostunut miten liikkuu ja millanen työterveys yms. koska mies on yrittäjä.
Mielestäni ihan kiva, että tulee vähän enemmän sitä osallistumisen fiilistä.

Callisto & tenava 8+5
 

Yhteistyössä