**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

hei vaan oikein pitkästä aikaa. Nyt vihdoin tuntuu että on aikaa kirjoittaa ihan rauhassa kun on saanut muuttohässäkän tavaroiden laittamisten kanssa paikoilleen. Tai olenhan minä tätä järjestystä täällä ehtinyt jokusen kerran jo muuttaa :D

Ihanaa miten paljon vauvoja on syntynyt !! Ja tälläkin hetkellä saattaa joku meistä olla tositoimissa ! Mahtavaa. Vielä kun se ilo sattuisi omalle kohdalle..

No mutta jos omia kuulumisia tässä ensin.. Muutettiin siis tänne sipooseen, ja sattui oikein ihana ja asiantunteva neuvolatäti omalle kohdalle. Määräsi liikkumis/tekemis kiellon pariksi viikoksi heti, suppareiden takia, mutta siitä siis on aikaa jo varmaan kuukauden verran aikaa. Nyt kun niitä saisi tulla, niin ei mitään ! Muutenkin tehnyt kotikäyntejä nyt sillävälin kun neuvola ollut suljettuna. Aukeaa onneksi ensi viikolla, eikä sittenkään matkaa ole kuin 300m. Olen kyllä niin onnellinen että saatiin tämä asunto, mihinkään ei ole pitkä matka, ja tilaa on kumminkin ihan kivasti. 93m2 jos tarkkoja ollaan :) Muuten oma vointi on ollut mitä milloinkin, häpyluu on ihan uskomattoman kipeä, vauva painaa kipeästi virtsarakkoon ja alas, että aiheuttaa kamalia kramppeja reisissä, ja tuntuu että jalat pettää alta. Lääkäri minulla oli pari viikkoa sitten, kanavaa 2.5cm jäljellä, ja paikat pehmeät. eikä ollut ainakaan silloin vauva kiinnittynyt. toivottavasti nyt jo olisi, ei tarvisi sitä asiaa stressata. Muuten tässä nyt ollaan touhuttu niin perhanasti, että synnytys alkaisi, mies ei enään seksiä tahdo harrastaa näin loppuvaiheessa, joten sitä keinoa ei ainakaan voi kokeilla.. Sama juttu esikoisen kanssa muuten aikoinaan. Eikä saunaa kerrostalossa ole, niin ei auta kuin siivota niin paljon kuin pystyy ! :) Ainakin meillä on siistiä jos jotain.

Miehistä olette paljon puhuneet, ja kaljasta. Inhottavaa jos ei oikeasti tajua olla ottamatta, kun on synnyttämään jokainen meistä lähdössä any second. Meillä on mies ollut nyt jo muutaman kkden juomatta tippaakaan. Sanoi että tahtoo tosiaan olla skarppina, eikä haista yhtään alkoholilta. Olen ollut niin yllättynyt, koska mies on aina ollut todella oluen ystävä. Ja nyt ei juo yhtään. Ihanaa! Varpajaisia kuulemaa tosin odottaa aika lailla, eikä ihme ! Ja harrastuksista sen verran, että kun kummallakaan meistä ei ajokorttia ole, niin ei tuo auto kiinnosta miestä pätkän vertaa. Mutta kun rumpali on, niin rummuthan on sitten se juttu. Osti juuri uuden rumpusetin, ja nyt miehen huoneessa onkin vanha setti, uusi setti plus sähkörummut, että ahdasta on sielä ! Omasta mielestä ihan hyvä harrastus, varsinkin kun siitä olisi tarkoitus sitten tulla ammatti jossain vaiheessa, tai ainakin se on miehen tavoitteena, että voisi päivätyönsä lopettaa, ja keikkailulla meidät elättää. Saas nähdä miten käy.

Kun muutettiin tosiaan, niin nyt asutaan anoppia, ja appea vastapäätä, eli meillä on yhteinen kerrostalojen sisäpiha. aika paljon tekemisissä siis ollaan nykyisin. Anoppi on kyllä ihana, ja hoitaa meidän 2.5v aika paljon, ja on ollut suuri apu. Nyt lähti matkalle ja palaa vasta maanaintaina, joten jos vauva päättää tällävälin tulla, täytyy varmaan taksilla lähteä sairaalaan, ja yrittää soittaa tutut läpi, kenelle saadaan poika hoitiin. Mies kumminkin kun käy helsingissä töissä, kestää ainakin tunnin päästä bussilla tänne kotiin.

Sitten puhuitte ristiäisistä/nimiäisistä. Meillä on seurakunnantilat kotiamme vastapäätä, joten siinä sitten pidetään juhlat. Ja otetaan kyllä pitopalvelu. Tiedän etten jaksa leipoa, enkä tahdo anoppia meille leipomaan (voi on tarjoutunut jo moooonta kertaa siihen hommaan) eikä tarvitse sitten stressata astioista, tarjoilusta ja sen sellaista. (ja saa kaikki ylijäävät herkut itselle..)

Synnytys tosiaan on alkanut täälläkin kyllä jännittää ihan kauheasti, esikoisen synnytys kun tosiaan oli kamala, niin tämä nyt sitten jännittää kamalasti. Ja se miten paikat kestää, kun tosiaan ekassa se eppari tehtiin, että repeääkö se kun arpikudos ei periksi anna, vai leikataanko taas sen takia. Ohhoh. Kun ei tiedä !!

ja synntyssairaalaha mulla on nyt sitten Porvoon sairaala
Sielläkin on näköjäs jotain sulkuja menoillaan, hoitavat nyt 13.8 asti synnytyksiin liittyvät päivystystoimenpiteet, että kaipa sinne nyt voi mennä synnyttämään. On mukava olla asioista näin hyvin perillä.

Voimia nyt kaikille loppuaikaan hurjasti !!

-pauliina ja alma 38+1
 
Nimestä: Ei olla vielä päätetty, mutta kyllä se salassa pidetään ristiäisiin asti. Tosin luulen että se lopullinen nimi päätetään sitten vasta ristiäisaamuna niinkuin aikasemminkin :D itse myös leivon ristiäisiin tarjottavat. Tykkään väsätä erilaisia täytekakkuja ja voileipäkakkuja. Äiti tekee ehkä kuivakakun mut ite väsään muut alusta lähtien. Ja meillä on aina juhlissa aika runsaat tarjottavat. Yleensä teen ison voileipäkakun ja sit jonkun suolasen piirakan. Sitten vaalea täytekakku ja ehkä suklainen tai joku juustokakku toiseksi. Sit kuivakakku ja pullaa ja pikkuleipiä. Yleensä niitä kyllä jää yli mut tykkään että on vierailla valinnanvaraa kun ei kaikki kuitenkaan kaikesta tykkää.

Isien kiinnostuksesta raskautta kohtaan: Mun mies ei oo ikinä raskausaikaan ollut mikään hössöttäjä tai kauheen kiinnostus raskaus/vauva-asioita kohtaan. Enkä oo kyllä mitään mahan hierontaa tai erityisiä huomion osoituksia kaivannutkaan. Minä oon meillä se joka on perehtynyt kaikkeen tarvittavaan ja kertonut asioista miehelle jos sitä on kiinnostanut. Minä oon valinnut vaunut ja muut tarvikkeet. Eikä mies oo kohdellut minua mitenkään erityisesti raskauden takia. Ehkä siksi että en oo ikinä mitenkään valittanut oireita tai ollut muutenkaan mitenkään erilainen kuin normaalisti. Vasta pari päivää sitten se oli vailla että olisin kiivennyt rakennustelineille tuonne 4m korkeuteen avuksi asentamaan rännejä autotalliin. Sanoin sitten vaan että ehkä mä en enää kiipeä että soitas joku kaveris apuun. Ei se tuu ajatelleeksi tuommosia asioita että en johonkin kykenis koska aika vähän niitä asioita on mitä en pysty tekemään. Miehen kiinnostus lasta kohtaan on aina herännyt syntymän yhteydessä ja on aina ollut aivan ihana isä lapsilleen ja hoitaa niitä siinä missä minäkin. Meillä onneks mies ei juo olutta, sillon tällön ottaa saunasiiderin mut yleensä riittää se yks. Yleensä vapaa-ajat viettää kotona puuhastellen ja ottaa lapset mukaan. Joten mun ei oo ikinä tarvinnut stressata miehen alkoholin käyttöä tai kavereitten kans luuhaamista. Toki miehellä on jo hieman enemmän ikääkin, kun on 36v eikä enää mikään reilu parikymppinen jolle kaverit ois kaikki kaikessa.

Eilen illalla pakotti häpyluuta ihan kunnolla nukkumaanmennessä. Aattelin jo että jos se ois vauva vaikka kiinnittynyt. Mut luulen että johtu vaan eilispäivän touhuilusta. Tuli pestyä mattoa, pomittua mansikoita, siivottua ja leivottua, oikeastaan koko päivä oltua jalkojen päällä niin kai se siitä ärsyyty.

tänään ois sitten tosiaan 38+0 täynnä niinkuin Wiwilläkin, eli se on sitten max 4vko kun vauva on täällä, toivottavasti aikasemmin.
 
Numbatti Tympeäähän se on pyöriskellä itekseen päivät pitkät. :(
Vaan jospa tämä tästä, mukavaahan se on kun on töitä, saapi ainakin rahaa säästöön!

Toivottavasti ei tosiaan pyörähdä perätilaan, mielestäni ainakin edelleen on rt, sillä jalat ja peppu työntyy niin makeasti taas tuonne kylkeen. On kyllä hellänä tuo toinen sivu kun sinne koko ajan toinen monottaa. Käy ihan hullun kipeää :stick:
Mutta pikkuinen kääntyilee siis edelleen yksiössään, piru vie.

Nimensalassapito Meillä nuo nimiäiset on n. kuukauden päästä syntymästä, joten eiköhän siinä malta nimen salassa pitää tuon hetken verran. :)
Kutsukortitkin teen tosiaan nyt jo etukäteen kun ne lähetetään aikalailla heti syntymän jälkeen, pitkänmatkalaisia kun tulee käymään ja heille pitää kuitenkin ilmoittaa etukäteen ja ajoissa juhlista, jotta varmasti pääsevät tulemaan.

:LOL: Täällä huudetaan ja kirotaan samalla kun kirjoitan. Pikkuinen myllää ihan julmetusti mahassa ja sukkapuikot vetää rallia alakerrassa.
Nyt pääsee ruma sama. ***** :stick: Miten ihmeessä pääsen kaupngille kävelemään tämmöisessä olotilassa. :LOL: Mennään sitten vissiin pari metriä tunnissa vauhtia.

Jos lähtisi lyllertämään sinne pysäkille etten myöhästy linkusta.
 
Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille!

Jenny kiitos taas uudesta pinosta. Ja kieltämättä houkuttaa jo minuakin kovasti tuo virkkuukoukku juttu.....

ON. Neuvolassa kävin pari päivää sitten ja viikossa tullu 1,6kg :O eli "vähän" turvotusta... Alunperin oli puhe että olis tehny lähetteen jo kokoarvioon, mut oli sijainen ja anto vaan viikon päähän neuvola ajan... :kieh: En jaksais enää yhtään... Välillä saattaa lähemmäs puol vuorokauttakin kipeästi mutta epäsäännöllisesti supistella ja sit taas loppuu. Ei mikään kiva olo. Nyt ei taas mitään oireita joten käynnistämään varmaan vielä joudutaan. Ai luoja että odottavan aika on pitkä.....

Devil+pyöriäinen 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
ja korvikkeista sen verran, että me kokeiltiin pojan kanssa aikoinaan melkein kaikki merkit lävitse, ja ainoastaan semper ei aiheuttanut vatsavaivoja. Mutta se mikä tosiaan sopii toiselle, voipi olla ihan väärää toiselle.

ja nyt minäkin aloin oikeasti miettimään, huomaako ne sen sielä sairaalassa jos on itse kalvot puhkaissut ? :D

ja nimi meilläkin on valmiina, ja veljilleni ja äidilleni sen olen kertonut. Sen verran varmoja ollaan että se nimi on ja pysyy !

Onko teistä kukaan muuten syönyt nukkumiseen melatoniinia? Itse käytän sitä joka ilta, ja nukkuminen olisi kertakaikkiaan aivan mahdotonta ilman sitä.
 
Heippa :wave:

Onnittelut sulo-sylvia, penni ja jonskuuh :flower:

Nimensalassapito: Meillä ollut siis nimi jo kauan tälle tulevalle tytölle ( Toiv ultralupaukset pitää paikkaansa) ja ollaan miehen kanssa käytettykin tätä nimeä tosin sillain että jos muita ollut paikalla niin sitten puhuttu vain vauvasta. Ristiäiset olisi tarkotus pitää niin sinne asti olisi tarkoitus pitää tulevan perheenjäsenen nimi salassa, saa nähdä kuinka hyvin onnistumme :p

(.) Ai että mä nukuin hyvin viime yön..!! en muista edes että milloin viimeksi olisi ollut öitä etten olisi herännyt kertaakaan, en edes vessaan. No nyt nukuin.. heräsin ensimmäisen kerran vasta 9ltä eli nukuin n.9h yhteenkyytiin, kyllä nautin. Tämä kylläkin johtui varmaankin siitä kun edelliset yöunet jäi osastolla olon takia vain tunnin mittaisiksi joten olin ihan poikki illalla nukkumaan mennessä.. :) kiva että joskus näinkin!
- Täällä muuten taas menty ihan normaalisti siis kipujen ja suppareiden kanssa. Välillä supistelee mut ei mitenkään säännöllisesti ja selkää vähän jomottelee silloin tällöin. Tuskin on tämä vauva vielä ihan heti tulossa ( Tai nyt ainakin tuntuu siltä :D ) vaikka kylläkin lääkäri eilen sanoi et on niin alhaalla ja kiinnittynyt ja paikat oli sormelle auki ja kanava lyhentynyt et niiden asioiden puolesta voi olla piankin valmis syntymään mut saap nähdä. =)

Olen yrittänyt nyt viimesiä valmisteluja vauvaa varten tehdä kun vielä kerkeää ja pystyy..ihana ajatella että jo kohta meillä on oikeasti se vauva mistä ollaan puhuttu ja odotettu jo pitemmän aikaa :heart:

No mutta nyt taas jatkamaan, pyykkejä kuivumaan jnejne.
Hauskaa ja aurinkoista päivää kaikille! =)

Hemami & Pikkuinen Tänään siis poksuu 38+0 (olin eilen päivistä niin sekaisin et luulin et jo eilen poksui :LOL:
 
Oi, paljon onnea taas vauvansa saaneille! :heart:

eilen luulin jo että olisi lähtö täälläkin sairaalaan, pari tuntia nimittäin supisteli sen verta kovaa.. sit loppu ku seinää ja parin tunnin päästä sama juttu, yölläkin monta kertaa heräsin kunnon supistuksiin.. mutta tänään ei sitten niin mitään kipua..
kotimittauksilla verenpaineet on tänään ollu himppusen koholla.. normaalisti ollu sen 120-135/60-75, niin tänään on ollut jotakin 138/83.. hmm..

Meillä toi mies on tosi hyvin nyt ryhdistäityny ton kaljan suhteen, ennen meni miun mielestä aika reippasti sitä.. nyt ei oo tainnu kkahteen viikkoon ku kaks kaljaa juoda! :)

tsempit kaikille kipujen kanssa kärsiville, sekä myös niille keillä ei ole mitään tuntemuksia =)

jepatin ja poju 38+5
 
Hei onks kellään muulla samanlaista kun minulla, että alapää on vähän kuin tulessa, kipeä ja turvonnut?
Koko kohtu tuntuu siltä, että sitä olisi hakattu :$ Enteileeköhän mitään.. Vai onko vaan kipu siitä et paikat pehmenee ja lapsen pää painaa? Osaako kukaan sanoa..

Ettei vaan mitään tulehdusta oo olemassa tai jotain mistä paikat menisi näin helläksi.. Supistuksia en oo tuntevinani ja en usko et seksi saa samanlaista kipua aikaan vaik sitä ollaa nyt päivittäin harjoitettu.. :ashamed:
 
Nimen salassapito Me päätettiin, että jos pieni on yhtään kaavaillun nimen näköinen, niin se on sitten siitä eteenpäin se. Eli ei pidetä salassa. Raskausaikana ei käytetä ku työnimeä, mutta sitten kun vauva on ulkona ni hänellä on oma nimi. :) Varmaan jo syntymäilmoitustekstiviestiin laitetaan ensimmäinen nimi. Vielä arvotaan, että onko pienellä kaksi vai kolme etunimeä. Mutta se ehditään päättää vielä. ;)

Ristiäiset on tiedossa. Itse varmaan leivon suurimman osan. Tykkään leipoa. =) On ihanaa kun saa värkätä kakkuja ja muuta, kun on syöjiä. Ei oikein kahdenhengen taloudessa hirveesti viitti täytekakkuja yhtenään tehdä. ;)

( . ) Täällä ei mitään uutta voinnissa. Turvotusta. Vähän jotain menkkajuilintaa välillä, mutta ei oikeestaan muuta. Tänään terkkari lohdutti, että toisilla ei ole mitään ennen synnytyssupistuksia. Sen verran piristi tuo neuvolakäynti, että pieni oli pikkasen nytkähtän alaspäin. Vielä ei oo ns. laskeutunut, mutta suunta on oikea. :D Eli pää on lantiossa, mutta ei vielä alhaalla asti.

Sen verran on pakko valittaa, että ei raskaus muuten alkaisi tuntua liian pitkältä, mutta noi säryt vähän häiritsee elämää. Jos ei olis kipuja niin mikäpä tässä raskaana ollessa. :LOL: Tuntuu aika zombilta, ku ei saa nukuttua tarpeeksi. Miehellekin sanoin, et kyllä mie välillä yöllä kateellisena kattelen toisen kuorsaamista. ;) :heart:

Jaksamisia kaikille!

Taiteilijatar ja Tättägluu 38+4
 
Neuvolassa taas vaihteeksi käyty!

Hemppa 116 (113) :D
Verenpaineet matalat ja hyvät
Pissa puhdas
Vaavin sykkeet 150
Painoa oli tullut vajaa kilo, mikä tasoittui kun viimeksi ei ollut onneksi tullut juuri yhtään.

Pikku-ukko oli rt, ei saanut päätä enää hirveästi liikkumaan, kiinnittynyt ei kuitenkaan vissiin ollut? Ihmetteli kyllä kun mainitsin että aamusta oli poikittain masussa, ei kuulemma pitäisi hirveästi enää liikkua. Liekkö ollut sitten jotenkin aivan ihmeellisessä asennossa, sillä masu oli tosiaan sellainen neliö, molemmilla sivuilla hirmuiset pahkurat ja kävi tosi kipeää ja tuntui että maha repeää siihen paikkaan.:LOL:

Painoarviota ei vieläkään tosiaan saada, eikä tulla saamaan,sf mittojen ja muiden perusteella veikkaavat normikokoista 3,5-4kg vaavelia. Kuulemma sen näkee sitten kun lapsi maailmaan putkahtaa. :)

Tulipa kaupungilta shoppailtua vaikka mitä, painun nyt laittamaan ja hypistelemään ostoksiani paikoilleen :LOL: Masukkikin oli kiltisti niin sorruin ostamaan sellaisen ihanan hupparin ja housut. Niitä pääsee käyttämään sitten syksymmällä. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Numbatti
Surusilmät. Mullakin on siis ihmetystä herättänyt tää, että tuolta vatsanahkan alta nousee jos jostakin erilaista muhkuraa ja sellasia isoja pahkuroita. Niitä vois ajatella aina olevan pää ja pylly, mutta ei ne vain ole kun polvia ja pyllyä, ehkä kättäkin joskus, koska pää on alhaalla ja ei sieltä enää nouse. Vatsa on iltasin kun pistää selälleen niin aivan sellanen neliö. Ja sitten välistä nousee pieni terävä jalka sieltä sitten ilostuttamaan minua, siitä saa ihan napattua kiinni, jolloin tulee voimakas potku, että elähän häiritte venytyksiä. Olen muutaman kerran ottanut videolle näitä hytkymisiä ja ai että niistä tulee mukavat muistot.

Mulla on taas päivä, jona olen rakkautta täynnä tätä vauvaa kohtaan ja ei malta niin millään odottaa syntymää. Vaihteeks jotain muutakin kuin jännäystä ja pelkoa jaksamisesta.
 
Pumppa: Niimpä se vissiin taitaa olla, sitä ei vain pysty hahmottamaan miten se vauva tuolla oikein pyörii ja mikä osa on mikä, sillä niitä isompia muhkuroita ja pahkuroita nousee tosiaan useampi. :D Ultran mukaan meidän riiviöllä on vain ne neljä raajaa, pää ja pylly joten ne ne nämä hassut muodot jollain lailla aikaan saa. :LOL:

Meilläkin mies eilen sanoi kun katseli aivan ihmeissään mun mahan hytkymistä (pikkuisella oli kunnon iltajumpat), että noita liikkeitä pitäisi saada videolle niin olisi kiva katsella joskus sitten uudestaan. :)

Täälläkään ei malteta millään odottaa pikkuisen syntymää, haluaisin kovasti jo pikku-ukon syliin tuhisemaan.

Maltetaas vielä kuitenkin hetki ja annetaan pojan kasvaa. :heart:
 
Nimi on aina pidetty salassa kastetilaisuuteen saakka :)

Limatulppaa mie en ole huomannut aiemmissa raskauksissa poistuneen.

Tänään taas lenkkeillyt (kuten joka päivä muun liikkumisen lisäksi). Matkan pituus vaan kasvaa mut mitään ei tunnu missään. :| Kohta taas saunaan kypsyttelemään vauvaa kuten esikoinen asian hienosti ilmaisi :LOL:

Onnea Shadowylle vauvasta :heart:
 
Shadowylle onnittelut vauvasta! :flower:

Joka päivä saa lukea vauvauutisia, ihanaa! :)

(.) Täällä on ollut maha sekaisin, siis ihan kuralla tänään! Ja tuossa alkuillasta iski ihan törkeen huono olo, oikein kuvotti. Mun sisko on ihan varma, että vauva syntyy pian, kenties jo huomisen päivän aikana. :D Mahaakin jomotteli taas, mutta sekin loppui. Tuskinpa tää täältä mihinkään vielä tulee, taitaa mun maha olla liianki hyvä paikka oleilla. :headwall:

Nimi aiotaan pitää salassa ristiäisiin saakka. Mulle ei oo yhtään vaikeaa pitää salassa, päinvastoin oikeen kutkuttaa kun kaikki epätoivoissaan yrittää arvailla. :D Kukaan ei oo vielä arvannut oikein!

Kyselyjä on tullut täällä tänäänkin jo aika monta, että joko vauva on syntymässä tai onko mitään oireita. No miltäs näyttää? :D Nytkö se kyselytahti alkaa kiivastua vaikka LA on vasta sunnuntaina. Luulis että vasta sen jälkeen alkaa oikein kunnon kyselyt jos ei sitä ennen synny. :D Jotenkin musta tuntuu, että vielä ens viikollaki oon yhdessä koossa...

En nyt muista mitä piti kirjoitella, joten lopetan tähän. :D Tsemppiä kaikille meille, jaksaa jaksaa! :)

Minea ja maha-asukki 39+4
 
Shadowy Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:

Tii Tsemppiä sinne! :) Me muut varmasti jännitämme täällä kanssasi.

minea Jännää! Kiva tietää, että onkohan siskosi oikeassa.:)

Numbatti Hauska tuo esikoisenne kommentti vauvan kypsyttämisestä.:D

Masun hytkymistä on päästy ihailemaan tällä viikolla täälläkin. Ihan oma reality show.:D Kuvatkaa ihmeessä sitä liikettä, kun kerran videokamerat löytyvät. Meillä ei ole, joten tyydymme tallentamaan pikkuisen jumppaa mieleen.:)

ON Jomotukset ovat jatkuneet tänään ja pikkuisen möyrinnät ovat pommittaneet häntäluun helläksi. Mutta eiköhän täällä synny monen monta vauvaa ennen Vintiötä, täällä ei ole kiire äidillä eikä vauvalla. Mies kyllä veikkasi, ettei vauva käynnistykseen asti viihtyisi massussa, mutta mistä sen tietää, en menisi vannomaan...
 
Viimeksi muokattu:
surusilmät juu mulla kans masu neliönä useasti, kyllä se vaan peppuaan ja käsiä&jalkoja siellä puskee ahkeraan että metkalta näyttää :)

numbatti musta tuntuu että musta tulis sun esikoisen kanssa hyvät kamut, niin tappo hauska juttuja suoltaa että olis kyllä silmät kosteena ja posket kipeänä siinä seurassa :D voiku toi oma esikoinen alkais kans pikku hiljaa höpisemään niin sais kuulla noita ihania aivotuksia!

tiille tsempit, kyllä se nyt niin on että sieltä tulee seuraava vauva uutisen kertoja :)

shadowylle onnittelut pikkuisesta :)

aika moni ilmoittautu tohon salassapitoon, huomaa kyllä että oon niin malttamaton tapaus. ja vielä toi että joku jos arvais nimen niin mun naama ei varmasti pysyis peruslukemilla :D ! te jotka pidätte ristiäiset niin pidättekö sen 2kk syntymän jälkeen niinkuin yleensä on tapana vai jo aikasemmin? ja se joka puhu pitopalvelusta niin on kyllä houkutteleva ajatus kieltämättä! jos olis isommat juhlat&pitkänmatkalaisia niin varmasti itsekin kääntyisin pitopalvelun puoleen.

wiwi no mulla on osittain tollasta oiretta. välistä tuntuu että häpyhuulet tai varmaan koko ala osasto olis aika turvoksissa ja kosketusherkät ei hyvällä tavalla. en kuitenkaan epäile että mitään virusta olis siellä koska ei kuitenkaan esim. pissalla käynti satu. mutta en sitten osaa sanoa mistä johtuu toi turvotus ja kipeys siellä, varmaan ehkä jos veripakkautuu herkästi sinne kun vauva painaa tjsp? joku fiksumpi varmaan osais kertoa :D
 
Mun piti tulla tänne hehkuttamaan mun uusia imetysliivejä! Tilasin bravadon silk body seamless liivit ja jää on ihanat. Istuu mielettömän hyvin, tukevat eikä purista mistään. Päihittävät kyllä kaikki muut liivit mitä oon päälleni pukenut. Ja näissä tuli mukana vielä semmoset muuntoklipsit joilla näistä saa tehtyä ihan tavalliset liivit sit kun imetys loppuu. Nää on varmasti huiput just urheillessa ja ihan millon vaan kun on niin mukavat päällä. En osta enää yksiäkään lindex/hm lerppuja vaan tilaan toiset tämmöset mikäli imetys lähtee onnistumaan.
 
Viimeksi muokattu:
NP
Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;26819744:
te jotka pidätte ristiäiset niin pidättekö sen 2kk syntymän jälkeen niinkuin yleensä on tapana vai jo aikasemmin?
Aiotaan pitää 2 - 2,5 kk päässä syntymästä, riippuu milloin tää suvaitsee pullahtaa maailmaan. Meillä on siis jo lyöty lukkoon kastejuhlan ajankohta, koska se vkonloppu sopii varmasti kaikille osallistuville parhaiten. Ev.lut.kirkon suositushan on, että 2 kk ikään mennessä, mutta tällä kertaa saa mennä vähän yli sen, jos syntyy ennen laskettua aikaa.

Jonkun verran olen miettinyt kastejuhlan tarjoilua. Aika perussettiä tulee olemaan. Uskoisin, että mummot ja kaverit tekevät tarjottavat - minä se en ainakaan ole. :D

Niin ja nimeä ei aiota pitää salassa. Kun syntyy niin nimikin kerrotaan.
 

Yhteistyössä