||Elokuun Epelit 2012||HUHTIKUUSSA<3

Ninzi: Periaatteessa tarvitaan vaan yksi kirkkoon kuuluva kummi joka saa sen kummitodistuksen ja tulee johonkin rekisteriin. Meidän kummeista siskoni (sylikummi) ja hänen miehensä kuuluvat kirkkoon, kun taas kaksi kaveria eivät kuulu. Pappi ystäväni kertoi että näin on useinkin ja hänen mielestään asia on ok. Kun lapsi siunataan ja kummit laittavat kädet lapsen pään ylle, voivat ei-kirkkoon kuuluvat osallistua tai sitten eivät.

Ja mekin mietittiin että halutaan kummeista aikuisia ystäviä lapselle, henkilöitä jotka ovat läsnä eri elämän vaiheissa. Emme sitä kristillistä kasvatusta todellakaan odota, vaan ennemminkin elämäntaidon jakamista. Eli meille ei ole väliä kuuluuko kirkkoon vaiko ei.

Penni ja pikkunen 24+6
 
Kela papereista kannattaa tosiaan viedä ajoissa sinne kelaan ne hakemukset kun kaiken näkösiä mutkia voi tulla matkaan jos tilanne on vähänkään epäselvä. Mulla esimerkiksi tuli tänään päätös, mutta oli väärin perustein myönnetty, koska en ollut vielä tehnyt kelaan olosuhde muutosta siitä etten aio opiskella syksystä lähtien. Kysyin asiasta kelan tädiltä kun vein niitä papereita sinne, mutta hän sanoi että voi tehdä sitten joskus kesällä sen olosuhde muutos ilmoituksen. Et näköjään ne ei aina oo ihan perillä näistä hommista eli varmin on soittaa siihen palvelu numeroon, joka on tarkotettu perhe etuuksien käsittelyyn. Siellä ne ainakin tietää mistä puhuu jos on epäselvyyksiä. Onneks täs on vielä aikaa tehdä toi korjaus pyyntö siihen tukeen mut ärsyttää vaan ku joutuu moneen kertaan tekee samoja asioita kun ei saa oikeaa informaatiota kerralla :headwall:

Kummit tällä hetkellä lähinnä ahdistaa koko kummi asia. Mulla on yks varma kummi ehdokas mut siihen se sit jääkin. Kun haluaisin ehkä pyytää mun siskon kummiksi, mut mun äiti sanoi että sit pitäis pyytää siskon mieskin. Haluaisin pyytää vaan sellasia, jotka tiedän et on sit aina sen lapsen elämässä ja jotka tunnen läpi kotaisin nii siks ei huvittais pyytää siskon miestä, mut en tiiä oisko se sit epäköhteliasta olla pyytämättä. Toisaalta haluaisin et mies saa pyytää omalta puoleltaan kahta ja mä omalta puolelta kahta, niin ei siinä siskon miehelle jäis ees tilaa kun olen päättänyt jo että mun paras kaveri on sylikummi. Mieskin on sanonut ettei hän oikein tiedä löytyykö kaveri piiristä ketään joka ois kummi ainesta. Onneks tässä on vielä aikaa miettiä :)

Scarlett ja sissi 25+0 Poks!!
 
Vauvan liikkeistä, välistä poitsu on tosi hissukseen, mutta toisinaan potkitaan sellaisella vauhdilla että oksat pois. Ihan hyvin tuo tuntuu liikuskelevan, huolihan se aina nousee päälle kun ei liikkeitä hetkeen tunnu, vaan ei mene kauaa kun pieni hento tumaus tuntuu ja huolet onneksi häviää. :) Edessä oleva istukka tosiaan vaimentaa nuita tuntemuksia, ihan erilaiselta tuntuvat potkut ylämasussa ja sivustalla.
Pääasia että kaveri liikkuu!

Kummit on meillä vissiin ihan nimelliset kun ei kirkkoon kuuluta.
Omaa pikkuveljeäni olen ajatellut pyytää ja miehellä on kaksi vanhempaa siskoa joista toisesta olemme kummia kaavailleet.
Ongelmaksi muodostuu vain että miten pyytää sitä toista kummiksi?
Pitäisikö antaa siskojen itse päättää (jos vaikka jompikumpi ei haluakkaan), sillä me ei kyllä tiedetä miten ihmeessä valinta tehdään. :/ Emme missään nimessä halua loukata toista pyytämällä toista kummiksi. :headwall:
 
Tervetuloa kaikki uudet! :wave:

Kiitos Uusiäippä78! Ihan hyvin tän pahoinvoinnin kestää, mutta mä en kestä noita lääkäreitä, jotka juoksuttaa mua paikasta A paikkaan B, ku niistä kukaan ei älyä, että sitä pahoinvointia voi oikeesti olla koko raskausajan. : /

Tehdäänkö sokerirasitus kaikille? Mä en kestä, jos joudun tässä olotilassa vetämään jotain litkua ja olemaan syömättä. :x

Kummeista: Meille tulee kummeiksi meidän parhaat kaverit, miehen sisko ja mun sisko ja sen mies. Mulla on myös veli, joka ei nyt tällä kertaa pääse kummiksi. Me tehtiin valinta noiden mun sisarusten osalta sillai, että otettiin kummiksi vanhempi (eli mun sisko) ja sitte mietittiin, että veli voi olla toisen lapsen kummi, jos me joskus sellanen saadaan. Ei olla vielä kerrottu tätä päätöstä mun sisaruksille, mutta en usko veljen loukkaantuvan asiasta. :)
 
NP
NP: Ei se vakuutus välttämättä jää vauvalle saamatta tuon yhden arvon vuoksi.
Juu ei se siksi jäänyt saamatta (päätös tuli tänään). Mun verenpainetauti oli niille liikaa.

Kummiasia aiheuttaa täällä(kin) harmaita hiuksia. Ykkösen kummit oli helppo valita ja tiesimme myös etteivät he kieltäydy. Mutta tällä kertaa asia ei olekaan niin yksinkertainen. Tiedämme ketkä haluaisimme, mutta osa ei kuulu kirkkoon ja osa ei välttämättä halua kummiksi. Onneksi sentään yksi on jo antanut lupauksensa. Muilta kysytään sit syntymän jälkeen. :)
 
Vauvan liikkeistä Vintiö on pääosin hyvin runsaasti liikkuva vaavi, mutta olen minäkin pariin otteeseen pelästynyt, kun en ole tuntenut potkun potkua pitkään aikaan. Onneksi vauva tuntuu aavistavan tämän ja on potkaissut kohta huolestumisen jälkeen. Aktiivisin vaaveli on ehdottomasti alkuillasta alkaen.

Kummeista Mekään emme ole vielä päättäneet kummeja. Minulla on muutamia ehdokkaita mielessä, yksi kamuistani on kysymistä vaille valmis kummi. Mieheni veli taas on minun mielestäni selvä kandidaatti, mutta kysymmekö hänen avopuolisoaan myös? Sitä täytyy pohtia, sillä he ovat olleet aika vähän aikaa yhdessä. Mies on tosin sitä mieltä, ettei veljeä tarvitsisi edes pyytää, sillä hän olisi läheinen vaavelille joka tapauksessa. Minusta taas tuntuu, että suku hyökkää sieltä suunnasta päälle jos ei pyydä, sillä mieheni on veljensä tyttären kummi. Mies harkitsee omia kamujaan, mutta nimiä ei ole vielä tullut esille. Olettaisin, että kahdesta läheisestä kamusta jompi kumpi saa kunnian. Haluaisin vauvalle edelleen myös pariskuntakummit, mutta emme ole siitä vielä miehen kanssa jutelleet.
Meilläkin on se idea, että kummien ei tarvitse tuoda uskonnollista puolta pikkuisen kanssa, sen hoidamme me. Osa kuuluu kirkkoon, osa kaiketi ei. Toivomme heistä lapsellemme luottoaikuisia, jotka antaisivat jonkin verran aikaansa joka vuosi, itselleen luontevalla tavalla.

Sokerirasituksesta Mesikämmenelle Sain sen käsityksen, että sokerirasitus tehdään lähes kaikille. Niin neuvolantäti sanoi. Olen myöhemmin lukenut, että jos on alle 25v, odottaa esikoistaan, on normaalipainoinen ja ei ole sukurasitusta, niin koetta ei silloin tehdä. Jos on aiemmin ollut RD, on sukurasitusta, niin koe saatetaan tehdä kahdesti raskauden aikana. Korjatkaa, jos olen käsittänyt asian pieleen...:) Minulla ainakin merkittiin jo ekalla neuvolatapaamisella äitiyskorttiin, että sokerirasituskoe tehdään ja viikot, 24-28. Luulisi, että jos sinulle se tehdään, niin se merkittäisiin korttiin ja/tai neuvolassa täti mainitsee asiasta jossakin vaiheessa.

Huomenna suuntaammekin sitten Lapsimessuille & PetExpoon, kun saimme liput. Sieltä löytyy osio Odottajan maailma, johon aion tutustua innolla.:) Ja toki menemme katsomaan myös marsuja, jos sieltä vaikka sattumalta niitä löytyisi.

Luckygirl & Vintiö 24+6
 
Sokerirasitusta ei tosiaan tehdä ihan kaikille automaattisesti, juurikin syistä mitä luckygirl sanoi. Minä kuuuln onneksi siihen ryhmään joka tämän saa jättää väliin, hiki kirpoaa otsalle aina kun luen kertomuksia kyseisestä toimenpiteestä. Huh.: /

Tulin vain poksumaan 23+0! :heart:
 
Huomenta! :) täällä päin Suomea aivan ihana lämmin auringon paiste ja koiran kanssa on käyty lenkkeilemässä. Tosi kova tuuli vaan vähän kylmentää ilmaa. Mutta kesä tulee ;)

sokerirasituksesta minäkään en olisi ikäni ja painoni vuoksi sinne joutunut ja olen ensisynnyttäjäkin, mutta sukurasite tosiaan molemmilta puolilta olemassa. Omaksi parhaaksihan se on että "pääsee" tutkimuksiin. :)

Tänään lähdetään iltapäivästä ajelemaan kotikaupunkiin kunhan mies pääsee töistä. Vähän reipas neljä tuntia pitäis jaksaa istua autossa, ei siinä muuten mitään mutta kun tuntuu ettei veri kierrä jaloissa kunnolla ja pitää pysähtyä pissalle usein :D

kummeja ei olla vielä kovin paljoa mietitty, tiedän kuitenkin että mun sisko pyydetään kummiksi ainakin. :) Mutta sitten varmaan pitäis hänen miestäänkin pyytää. Se ei kyllä sinänsä haittaa, koska minäkin olen heidän lapsensa kummi ja tulen siskon miehen kanssa kyllä hyvin toimeen. Mies on puhunut, että haluaisi pyytää yhtää ystäväpariskuntaa, ja se on ok. Mutta itse oon vähän sitä mieltä että joku miehen sisaruksista pitäis huomioida tässä, heitä on kuitenkin neljä. :D

vauvan liikkeistä meidän murulla on jo jonkun aikaa ollut ihan selkeä rytmi, hereillä hän on juuri näihin aikoihin aamupäivästä ja illalla alkaa sitten ihan kunnon potkijaiset :D Pitkin päivää sitten muistuttelee mua olemassaolostaan möyrimällä ja potkimalla. Välillä kun on ollut oikein kiireinen päivä, olen mennyt illalla nukkumaan ja miettynyt että oonkohan tuntenut potkuja ollenkaan... Mutta siellä se pikku jalka pian on heilahtanut :D Ja toissapäivänä kun olin pitämässä 45 minuutin pituista esitelmää, pikkuinen antoi kivoja monotuksia virtsarakkoon :D

Eipä tässä muuta, nyt pitäis suihkuun mennä ja ruveta pakkailemaan. En varmaan kirjottele reissun aikana, joten toivotan tässä vaiheessa hyvää viikonloppua ja hauskaa vappua kaikille mammoille! Voikaa hyvin ja nauttikaa :heart:

Minea ja maha-asukki 25+6 (huomenna poksuu)
 
Hei kaikille! :wave:

Kummeista olitte jutelleet. Täällä ollaan vähän mietiskelty asiaa, mutta eiköhän meillä sisarukset oo etusijalla ainakin näin esikoisen osalta. Miehen puolelta aika varmasti pyydetään hänen siskoaan ja siskon miestä ja minun puolelta veljeäni. Neljättä kummia mietitään, että pyydetäänkö vai riittäisikö nuo kolme. Katsotaan. :)

Sokerirasituksessa kävin viime viikolla. Arvot oli hyvät. Yllätyin kyllä, koska koko ikäni olen tykännyt karkkia syödä ja muutoinkin ollut hyvän perään. ;) Tai ehkä yllätys johtui siitä, että olin varautunut siihen, että nyt narahtaa.
Eli tällaisia tuli (suluissa raja-arvo joka ei sais ylittyä)
paasto 4,3 (5,3)
1h 5,3 (8,6)
2h 5,6 (10,0)

Sokerilitku oli sellaista makeeta, kirkasta glukoosilientä. Ei mitään lisämakuja. Saattoi olla itseasiassa parempikin ettei ollu mitään esanssin makua. Olisi voinnu alkaa ällöttää. Nyt meni ihan hyvin alas. Kokemuksena rasitustesti ei ollut kamala. Ensin otettiin verinäyte, että nähdään paasto ja sitten neste kurkusta alas. Sitten vain odottelin ja välillä tuikattiin näyte. Odottelukin sujui hyvin, kun olin varannut tekemistä mukaan. Kuuntelin iPodilla musiikkia ja pelasin pasianssia ja muita pelejä. :)

Äitiyspakkauksesta. Me päätettiin ottaa ja onkin jo tilattuna. Kävin Kelassa papereiden kanssa, kun muutama kohta oli vähän epäselvä. Hyvin neuvoivat ja sai onneksi paperit jätettyä heti sinne, niin ei tarvitse lähetellä. Nyt vain pakkausta odotellessa. Kuvia onkin tullut tiirailtua tuolta Kelan sivuilta ja ihan kivoilta vaatteet näyttävät. Odotan jo innolla että pääsee hypistelemään. :)

Vauvan liikkeitä tuntuu päivittäin. Iltaisin aina varmistan ennen nukkumaan menoa, että jotain liikettä tuntuisi. Hauskan näköistä, kun toisen liikkeet ja möyrimiset näkyy vatsan läpi. Mies pitää varmaan ihan hassuna ku toinen kattelee tärisevää mahaansa. :D Se vain on jotenkin siistiä nähdä toinen liikuskelemassa. :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Taiteilijatar 24+6
 
Viimeksi muokattu:
Ei mulle varmaan sitten tehdä sitä sokerirasitusta. Olen alle 25v, odotan esikoista, oon normaalipainoinen ja ei ole sukurasitusta.. Helpotuksen huokaus! :D Ei mulle oo neuvolatäti puhunut asiasta yhtään mitään. Mietin vaan asiaa ku täällä on niin moni siinä ollut.

Mesikämmen 24+2
 
Kiitos vaan Kelaneuvoista kaikille, kyllä tää mamma taitaa varata ajan toimistolle ja pyytää apua asiantuntijoilta :D

Sokerirasitusta ei tehdä mullekaan kun oon normaalipainonen ja alle 25v :) Kauhulla jo ajattelin että voi apua jos sinne joutuukin..

(.) Tänään kävin kaverin kanssa shoppailemassa ja pääsin vihdoinkin ostamaan HMn mammaosastolta itelleni uudet farkut, caprihousut ja parit legginsit :) Sit ostin ihan normaalit collegeshortsit ja yhen vähä isomman topin :) Ja sit siinä tuli käytyä joka liikkeen lastenvaateosasto läpi mun voin olla ylpeä itestäni kun ostin tyypille vaan 2 bodya ja yhet housut. Ihan tuottoisa reissu, nyt ei tarvii valittaa kun ei kohta oo paitoja tms mitä ei mahdu päälle.. :)

Tyyppi onkin möyrynny pitkin päivää, ilmeisesti tykkää shoppailusta :) Yleensä meil jumppaillaan aamulla vähäsen, iltapäivällä vähäsen ja sit illalla kunnolla pitkän kaavan kautta. Ja tosiaan kun liikkeet näkyy mahan läpi niin sitä on vaan niin ihana katsella :heart:

inieh ja tyyppi 22+5
 
Inieh Minulla on käytössä H&M:n äitiysfarkut ja tykkään niistä kovasti.:)

Kävimme tänään lapsimessuilla ja oli kivaa katsella, mitä kaikkea pikkuisille on tarjolla. Katselimme vaunuja ja muita tarvikkeitakin, mutta tällä kertaa emme hankkineet pikkuiselle mitään uutta. Ilma oli sen verran ihana, että teimme kävelyn jo ennen messuja ja messuillakin tepasteltiin sen verran runsaasti, että olen ihan kuitti. Saisikohan sitä jo mennä nukkumaan? :LOL:

Luckygirl & Vintiö 25+0 POKS!
 
POKS 27+0!! :heart:

Perjantaina kävin sokerirasituksessa ja arvot kunnossa. Helpotuksen huokaus... Samoin neuvolassa kävin viikolla ja kaikki hyvin. Sf mitta oli 28 :whistle: ... että kivoissa lukemissa. Terkkari oikein kahteen kertaan mittas. Eka sai vielä sentin pitemmän lukeman. Hb pysyny päälle 130 ja verenpaineet kohdillaan.
Reilun viikon päästä olis neuvolalääkäri ja jos olo on tällainen niin saikkua aion pyytää. Kun ei näitten liitos ja selkäkipujen kanssa pysty oikein kotonakaan tekemään mitään niin ei töissä olostakaan mitään tule. Se on huono jos ite on kipeämpi kun potilaat :D

Nyt aamukahvin keittoon. Saatiin nukkua pari tuntia normaalia pitempään miehen kanssa kun poika on mummolassa yökylässä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Hei vaan kaikille :wave: ja ihanan aurinkoista Sunnuntaita!
En olekaan juurikaan tänne palstalle aikaisemmin kirjoitellut, vaikka aktiivisesti olen teidän muiden juttuja kyllä lueskellut lähes päivittän. Toivottavasti huolitte vielä mukaan?

Sokerirasituksesta olitte jutelleet.. Itse olen sitä koko ajan pelännyt että siihen joudun, kun ikää jo kuitenkin 28, mutta eipä ole neuvolatäti asiasta mitään puhunut. Pidetään peukut pystyssä etten siihen joudu :)

Kelanpaperit saatiin torstaina neuvolasta ja ne olisi tuosta täyteltävä ja vietävä ilmeisesti työnantajalle. Saa nähdä kuinka monta kirosanaa pääsee kun niitä lappuja yrittää taas itse tulkita :D

Kummeiksi ajattelimme pyytää miehen kaksois siskoa sekä parasta kaveria. Pariskunta kummeja ei siis oteta ja muutenkin olemme sitä mieltä, että kaksi kummia kyllä riittää ihan hyvin. Laatu korvaa määrän, vai mitensemeni?? ;)


Oma raskaus on mennyt kyllä alusta asti aika hyvin. Pahoivointia ei ole juurikaan ollut missään vaiheessa, lähinnä se oli sellaista jatkuvaa kuvotusta mutta oksentaa ei onneksi tarvinnut kertaakaan. Seuloissa ei jääty kiinni ja rakenneultrassakin oli kaikki loistavasti. Me saatiin tyttölupaus Vaunutkin menin ostamaan perjantaina lapsimessuilta.. Meille tulee nyt sitten Dorjan Sportit..

Vauvan tulo jännittää nyt koko ajan enemmän ja enemmän, kuinka sitä pärjätään ja miten sitä oikein osaa niin pientä edes hoitaa?? Ehkäpä nämä on ihan normaaleja ajatuksia kuitenkin, kun esikoista odotellaan ja hän ilmoitti tulostaan aika yllättäen.. Suurimpana huolena on kuitenkin se, kuinka koirat ottavat pienen vastaan.. Toinen koirista on aika terävä eikä siedä nopeita ja äkkinäisiä liikkeitä, voi näykätä hyvinkin nopeasti ilman ennakko varoitusta ja toinen pelkää kovia ääniä...

Sekopo ja mönkiäinen 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
NP
Tuosta sokerirasituksesta pari asiaa. Siis onko niin, että monille tulee huono olo siellä ja siksi siihen ei haluta? Mulla ei ole tähän mennessä koskaan tullut pahaa oloa, mutta vihasin sokerirasituksia sen litkun maun vuoksi. Aina meinasi oksennus tulla. Mutta sitten opin sulkemaan nenän(?) sisäisesti ja makua ei enää tuntunut. Niinpä nykyään mä ihan tykkään käydä siellä, koska saan siinä sen pari tuntia omaa aikaa (tietokone vaan mukaan). :)

Mullahan on jokaisessa raskaudessa se keskimmäinen sokerirasitusarvo (1h) ollut koholla ja ne kaksi muuta (paasto ja 2h) normaalit. Tästä on seurannut kotiseuranta omalla mittarilla. Just ehdinkin kirjoittaa blogiini siitä, miten nämä kotimittaukset on musta vähän rasittavia, koska niitä pitäisi tehdä 4 x päivässä. Kun esimerkiksi tässä pari iltaa sitten söin litran jäätelöä ja tunnin päästä mittasin lukeman, joka oli vain 4,8. Muutenkaan en ole aivan kamalasti muuttanut syömisiä raskauden aikana tuon yhden sokeriarvon vuoksi (karkkia ja jäätelöä menee). Se on vaan se rasituksen sokerilitku, joka pompsauttaa sen arvon pikaisesti koholle.

Niin tai mistäs mä tiedän, mitä se seuraava sokerirasitus kertoo (nyt alkavan viikon perjantaina), mutta tähän asti on ollut näin. :)
 
Huomenta! :)

Liikkeistä: olen huomannut että vilkkaimmat hetket on aamusta ja ihan illalla, muuten päivän mittaan liikuskelee miten sattuu. välillä on sit niitä hiljasiakin hetkiä, mutta kyllä sieltä sit kuitenkin hennompia liikkeitä tuntee. :)

Kummeista: joskus alussa vähän puhuttiin kummeista että ketä valittas, sillon mietittiin sisaruksia, mutta olisi kiva jos joku/jotkut hyvät ystävistämme olisi kummeja, joten en sit tiedä keihin päädymme lopulta.

sokerirasitusta ei onneksi tehdä mullekkaan, HUHHUH! :)

Onko muille tullut raskauden aikana ihottumaa? Huomasin itselläni muutama päivä sitten kädessä ja polvissa punertavat laikut, ja niissä oli sellaisia näppyjä, niinkuin itikan puremia. Luinkin jostain että raskauden viimeisellä kolmanneksella voi puhjeta tälläinen raskausihottuma, täytyy vielä varmaan seuraavassa neuvolassa kertoa tästä. :)

nansku: ja maha-asukki 25+3 <3
 
Mitähän tarkoittaa tuo kun ei saa yleensä viimeisellä kolmanneksella nostella painavia asioita? Mitä tarkoittaa painava?
Itsellä koskee jo alamahaan nytkin jos nostan jotain hiukan raskaampaa esim. töissä. Mihinkä kilomäärään asti sitä on turvallista nostella?
Meilläkin joutuu töissä liikkeeseen päivittäin roudaamaan tavarat sisään ja ulos ja osa näistä hyllyistä ja rullakoista on melko painavia. :/

Muutoin omanapailen hiukan raivopäissäni, lääkekuuria on jäljellä vielä viikko.
Tuntuu että vaipat housuissa saisi kulkea kun koko ajan valuttaa lääkettä ulos. :stick: Lisäksi lääkkeen laittaminen sattui ja kirveli eilen niin paljon että itkua piti vääntää. Liekkö meni jotenkin väärässä asennossa sisään.
Tämän jälkeen saan taatusti riesakseni hiivan eli lääkkeet ei varmaan lopu tähän.
Tympäisee.

Pikkukaveri on tosin ollut vilkkaalla päällä ja potkiskelee oikein mojovasti välistä.
Mun rakko on suosikkikohde varsinkin öisin.

Huomenna siintäänkin vappu, toivottavasti lämmin päivä tulossa! :)
 
iltaa!

ikähän ei kai merkitse hirveen ratkasevasti tohon sokerirasitus testin tekoon? ku joku sitä oli ihmetellyt. että enempi se sukurasite, meillä kyllä tolla isä papalla on kakkostyypin diabetes ja siis aivan itse aiheutettu.. ei oo toistaseks neuvolantätönen mitään puhunut mulle asiasta ja toivon ettei puhukaan.

kivaa kun uusia ilmestyy kokoajan, mitä enempi sitä kivempi ;) täällä kans yks jolla 2 henkkamaukan mamma farkut käytössä :) ollut jo pidemmän aikaa. toistaseks ei ahdista mutta en usko että kesällä tulee juurikaan noita käytettyä :) nyt viikonloppunaki ollut niin kaunis ja lämmin sää että voinu pitää jo mekkoja, myönnän olevani aika vilukissa. eipä oo hirveesti aikasemmin tässä tullut pidettyä mitään hame-mekko osastoa päällä.

kummeista esim. samulla on kummeina mun vanhin sisko ja nuorin pikkuveli, miehen sisko ja miehen paras ystävä. tällä seuraavalle mukulalle kummeiks pääsee sit toinen iso sisko ja toinen pikkuveli&sen kihlattu, mun paras ystävä ja yks paikka olis viel auki. ei sillä kummi määrällä ole mitään väliä, voi olla vaikka se 1 jos se on sellanen kunnon "lottovoitto" tapaus joka ottaa asian sydämmellään vastaan. eipä tunnu et kukaan samun kummeista olis luistanut tehtävistään, silloinku niitä mietittiin niin yks mun vanhimmista ystävistä sano suoraan että turha kaavailla hänen kohilleen moisia juttuja. en suuttunut vaan enemmän ihailin että sanotaan suoraan eikä mitään rivien välistä-touhua. kyllä sen vaan jotenki tietää että ketkä niiden lasten kanssa ylipäänsä ees viihtyy ja olis otettuja kummiudesta. tuolla mitäs nyt-puolella on jotkut vähän miettiny kans kummin varallisuus juttuja, ne ei musta oo tärkeitä että kummit sit keskenään kilpailee että kuka tois kalleimman ja hienoimman lahjan, vaan se läsnäolo on tietty parasta. ittellä on vaan 1 kummityttö ja nyt onneks asun sen ihanan neidin naapurissa niin pääsee tarkkailemaan sen touhuja päivittäin ;) mutta ainaki omalla kokemuksella kun kysyttiin samun aikoina tulevilta kummeilta että miten ois niin aika sanattomaks ekaks se vetäs ja sitten hymyssä suin otettiin titteli vastaan :)

noista painavista asioista, en kyllä tiedä että missään lukis kilo tai litra määräisiä asioita mitä ei sais enään nostella mutta esim sillonku tähän uuteen kotiin muutettiin öö maaliskuun alussa en muista mitähän viikoja silloin oli mutta meillä oli pahvilaatikoita joihin sai maks 25kg pakata ja ei varmaan tullut silloin painorajoitus täyteen mutten silloinkaan enään jaksanu saati että kukaan olis antanu mun kanniskella mitään! sain sitten muuton ajan olla työnjohtaja.. vaikee tässä arjessa arvioida mitä mikäkin painaa että kyllä mä tollasta ikean isoa säkkiä joka täynnä pyykkiä jaksan kiikuttaa pesutupaan ja takas ilman mitään ongelmia. poika painaa päälle 10kg ja kyllähän sitä nostelee mutta esim tänään repäsin niin pahasti ku poika kenkkuili ja nostin sit kainaloon "supermies" asentoon kantoon niin oli tunnin vatsa ja koko alakerta niin kipeä et meinasin jo et lähetään käymään sairaalassa tsekkaa tilanne. onneks sit kipu helpotti, enpä vaan oo koko loppu päivänä mitään kantanu ja mieski heti ymmärs et ei voi nyt mammaa rasittaa millään ja kiltisti puuhaillu ne vähäiset pakolliset jutut. ehkä paras neuvo tässä on se että kyllä sen ite sit tietää milloin liika on liikaa, loppu vaiheessa maha on niin kauheen kokonen ettei pysty sen takia oikein mitään nostellakkaan!

huomen aamul sit vähän kotia vappusemmaks eli serpentiiniä ja ilmapalloja kehiin, käydään aamul vapputorilla ja haluun jotain leikkokukkia jostain käydä viel ostamassa, harmiku pionit on tähän aikaan vuodesta niin kalliita :( nään varmaan koko yön unta meidän grilliherkuista hahah!

se olis öitä sitten,
samunäiti&alex 24+5
 
Ihanaa ja aurinkoista vappua kaiklle!!

Täällä jo kovasti odotellaan äippäpakkausta saapuvaksi, keskiviikkona vein laput kelalle ja pe oli tullut jo päätökset sivuille, pari viikkoa sivujen mukaan pitäisi malttaa viel odotella että pääsee hypisteleen pakkauksen sisältöä. Kamala vauvakrääsäkuume iskeny, kaikki pitäis saada jo laitettua valmiiksi!! Täs vapun aikana ois tarkotus käydä tutulta kattelemassa mummolavaunut ym tavaraa ja vaatetta.
Kummeja ei olla vielä suuremmin mietitty, kummatkaan meistä ei kirkkoon kuulu, joten nimiäiset siis tulossa, mutta kummit aiomme silti vauvalle ottaa, luultavasti molemmat valitsevat kaksi, omat ehdokkaat kyllä ovat olleet tiedossa jo monia vuosia :)
Liikkeistä Täällä on vilperi vauhdissa pitkin päivää, mitään suurempaa rytmiä en ole huomannut. Kovasti löytyy jo iskuvoimaa kun joku/jokin painaa mahaa, isukki saa mojovat potkut jos uskaltaa päänsä laittaa vatsan päälle :D Samoin neukkatäti sai kuulla kunniansa kun kuunteli sydänääniä.
Sokerirasituksen sain siis minä jättää väliiin, ilmeisesti ikä, paino ja koska suvussa ei ole diabetesta vaikutti tähän, no en valita :)

Maanantaina oisi jo ensimmäinen perhevalmennus, joko muilla on alkanut tai alkamassa? Tuntuu niin oudolta jo mennä valmennukseen, mutta eihän tässä ole enää laskettuunaikaankaan kuin alle 15vk!!! Hui....
Ensi viikolla ois myös lääkärineuvola, toivottavasti näyttäisi ultraa ja pääsisi kurkkaamaan pikkuista :)

Mutta nyt vappusiivousta jatkamaan ja siman ostoon :)

- hipsuk 27 & vilperi 25+3 -
 
Samoin täältä aurinkoista vappua!

Äitiyspakkaus viikko sitten vein nuo paperit ja ei ainakaan vielä ole päätöksestä kuulunut Kelan sivuilla. Mutta jospa sieltä jotain pian kuuluis. Jotenkin jäi itselle vain olo että taisin jotenkin väärin täyttää :/ Että tulee pian lisäkyselyjä sieltä suunnalta. Oli kiire ja en niin jaksanut perehtyä niihin papereihin.

Vappu Omat simat on tehty ja tänään olisi tarkoitus paistaa munkkeja. Huomenna käydään vappupalloja ostaan, jos niitä vain vielä jossakin myydään. Ja sitten päivällä käydään kaupungilla katsomassa amerikan auto -kulkuetta.

(.) Potkuja tuntuu vähän väliä. Mitään rytmiä en ole kerennyt tässä alkaa seuraileen. Ja nyt tuntee ihan selvästi kun vauva työntää itseään ulos päin:) Peruin koulupäivät tältäkin viikolta kun meinaa tuo perjantain sydän-, ja kasvukontrolli jännittää :/ Tai itseasiaassa olen jättämässä opiskelut ihan kokonaan tauolle. Vielä jaksan toivoa että vauvalla olisi kaikki normaalisti. Mutta voi olla että torstai-perjantain välisenä yönä ei paljoa nukuta..

petite 23+1:heart:
 
Aurinkoista Vappua kaikille!
täällä suunnalla ollaan sit niin laiskoja kirjottelee vaikka joka päivä käyn lukemassa kuulumisia!

Äitiyspakkausta en malttas enää oottaa yhtään, päätös tuli nettiin samana päivänä kun minea lle.. eli siis paperit jätetty 18.4 ja päätös tullut 20.4 mut ei vaan näy täällä pakettia :(
Kummeista ollaan mietitty mutta kauheen vaikeeta kun asuu ihania ystäviä ja sukulaisia niin kaukana että nähään todella harvoin, ne olis ollu hyviä kummeja... Onneks on vielä aikaa!

Aika tuntuu menevän niin nopeesti, kohta huomaa varmaa että kuukaus LA ja vielä kaikki järjestelemättä :D Miehen mielestä mitään ei tartteis ennen heinäkuun loppua olla valmiina :D vois tulla vähän kiirus xD

Nyt ois tää päivä viel vapaata et sit huomenna voi mennä ilosena iltavuoroon!

Jepatin ja poju 25+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Täällä on tänään kesäloman ensimmäinen päivä menossa. :cool: :heart: Eli sovittiinkin työnantajan kanssa, että pidän ensin kesälomani alta pois ja jään sitten sairaslomalle 14.5 alkaen sinne heinäkuun alkuun asti. :)

Vappu siivous tehty. Simaa tehtiin itse ja tänään tarkoituksena paistaa munkkeja. Illaksi pitäisi mennä kaveripariskunnan luo ja huomenna siskoni ja hänen avomiehensä tulevat meille. :) Ilmapalloja onkin jäljellä vielä rutkasti viime vkl olleilta pojan 2-vuotis synttäreiltä. ;)

Äitiyspakkaus saapui tänne viime perjantaina, eli 27.4 ja hakemuksen tosiaan jätin tästä Kelaan 16.4. Nopeaa toimintaa. :) Nyt vielä odotellaan päätöksiä vanheimpainpäivärahoista yms. :)

Onkos muuten jollain tietoja miten Kisuliinan pienokaiset voivat? :eek:

Hauskaa Vappua kaikille! :)

Sinful89 ja tupla-pampulat 25+4
 

Yhteistyössä