ELOKUUN CLOMIEN POPSIJAT

Yksityisellä puolella lääkärille soittaminen ei maksa, kävimme Felicitaksella muutama vuosi sitten ja silloin ei maksanut. Puhelinlaskua lisää, tietty...Mulla menkat alkaa yleensä "kunnolla" eikä tipoittain, joten en osaa sanoa tuohon juuta tai jaata. Otaksuisin, että tuhrukin on vuotoa eli eka päivä. Olen laskenut ekaksi päiväksi silloin kun on alkanut verta tulemaan. Clomeja syödään yleensä 3.-7. päivä ja olen siis aloittanut päivien laskemisen ekasta päivästä, kun vuoto on alkanut.

 
Oon kuullut sellaista ohjetta, että kp1 lasketaan vasta kunnon vuodosta. Ei siis tuhrusta, mitä voi tulla useempi päivä.

Kiva kuulla Sandeman, että clomit on auttaneet. Onnea! :flower: Jospa mullakin tällä kolmannella kierrolla, täytyy varmaan kellistää mies, että on edes jotain mahkuja :LOL:
 
lumikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 20:48 Anni kirjoitti:
Jeps... Mie kuulun tuohon 80% jolle clomit auttaa, siiis ovuloimaan... Toisaalta se on aika vähän, jos vain puolet 80% raskautuu... btw et enää muista mistä tuollasen artikkelin löysit?

Tää on nyt mun kolmas kierto clomeilla. Joten se näyttää sitten toden???!!!
Surfffailin netissä ja etsin kaikkea lapsettomuuteen liittyvää, mutta nyt en kyllä muista mistä sellaisen artikkelin löysin. Jos löydän sen vielä niin painan mieleen.
 
lumikko
Minäkin kuulun tuohon 80%. Kävin viime viikolla gynellä ja se näytti taas vihreää valoa. Sanoi, että vastetta tulee kun ovulaatiotestit näyttävät positiiivista. Määräsi nyt kuitenkin miehen sperma testiin, jos vikaa on myös siellä. Joten epäili sitä kun en ole tullut raskaaksi. Sanoi kuitenkin myös, että siittiöllä ja munasolulla on vielä pitkä matka edettävänä ennekuin löytävät toisensa vaikka kaikki olisikin ok. Joten mies menee nyt ensi viikolla antamaan näytteen. Mulle tehdään aukiolotutkimus. Nyt menossa kolmas clomi kierto ja jännät päivät käsillä. Tänään kp 29. Väsyttää aivan hirveesti, mutta taitaa liittyä viikonlopun valvomiseen. Vatsaa nippailee kyllä vähän silleen menkkamaisesti. Lauantaina ajattelin testata jollei täti sitä ennen kurvaa paikalle. Silloin saan sitten myös aloittaa terot jollei testi ole plussa tai menkat ennen alkaneet. Jännittää aivan hirveästi. Pelottaa taas se pettymyksen tunne ja sietäminen ja siitä eteenpäin jatkaminen.
 
riksu82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 20:46 riksu82 kirjoitti:
Kyselisin taas neuvoa...
Elikkä terot takana( 6päivä kuurin loppumisesta) ja eilen ja tänään tullut muutama tippa menkka vuotoa. Clomit pitäisi aloittaa mutta kun en tiedä koska??? Elikkä laskenko kierron ensimmäiseksi päiväksi sen päivän jollain vuotoa tullut tippa vai onko eka päivä se kun ja jos menkat varsinaisesti alkaa????
Täytyy varmaan soitella lääkärillä... Muute maksaako jos soittaa yksityiselle lääkärille???
Kiitoksia taasen avusta...
Kävin tk:ssa kysymässä asiaa ja sieltä sain ympäri pyöreitä vastauksia. No varmistin vielä asian koskiklinikan gyneltä ja hän oli myös sitä mieltä että ekat menkka tipat lasketaan kp1, koska hormoneilla käynnistetyt menkat saattavat käyttäytyä näin...
Hyvä näin sillä tänään pääsin aloittamaan ensimmäiset clomit!!! Nyt sitten jännittely alkaa!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 20:09 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
Clomifeenipurkin ohjevihossa lukee että tiputteluvuotoa ei lasketa vuotopäiviksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niinpä mie meinasin, että jostakin oon tuon lukenut. Ja on ollut toisilla palstoillakin juttua tosta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 21:02 Anni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 20:09 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
Clomifeenipurkin ohjevihossa lukee että tiputteluvuotoa ei lasketa vuotopäiviksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niinpä mie meinasin, että jostakin oon tuon lukenut. Ja on ollut toisilla palstoillakin juttua tosta.
mullekin sanoi naistentautien erityis lekuri,et vasta kunnon vuotopäivä lasketaan kp 1. :heart:
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 23:35 pietu- kirjoitti:
Nyt ottaa pattiin... eilen alkoi menkat.
Mie taas odotan ees menkkoja, mutta turhaan. Clomeja on syöty mutta ei tässäkuussa teroja joten ei tule menkkojakaan. eli luomuvauvaa on turha meille kaivata, sääli vaan että ei edes clomifeeni 4krt/pv auttanut myöskään. Mulle menkat olis mahdollisuus uuteen yritykseen edes, vaan sitäkään ei mulle suoda.

Koitetaan me tytöt kestää, vaikeaa tää kyllä on! :hug:
 
riksu82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 20:09 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
Clomifeenipurkin ohjevihossa lukee että tiputteluvuotoa ei lasketa vuotopäiviksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En kyllä löytänyt tällästä tekstiä... Suoraan sanoen vi...., kun lääkäreiltä kysyy ja jos nyt ovat neuvoneet väärin!!! Tänään on soittoaika sille mun omalle gynelle, joten taidan vielä siltäkin varmistaa...
Mitäköhän jos nyt olen ottanut vääränä päivänä?? Meneekö koko kierto pilalle? Raivostuttaa :kieh:
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2006 klo 09:38 riksu82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 20:09 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
Clomifeenipurkin ohjevihossa lukee että tiputteluvuotoa ei lasketa vuotopäiviksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En kyllä löytänyt tällästä tekstiä... Suoraan sanoen vi...., kun lääkäreiltä kysyy ja jos nyt ovat neuvoneet väärin!!! Tänään on soittoaika sille mun omalle gynelle, joten taidan vielä siltäkin varmistaa...
Mitäköhän jos nyt olen ottanut vääränä päivänä?? Meneekö koko kierto pilalle? Raivostuttaa :kieh:
Mie ne nyt enää löydä niitä mun ohjevihkoja, olen tainnut laittaa tyhjän purkin mukana roskiin. Mutta siitä minä muistan lukeneeni, jossain loppupäässä paperia se sanottiin, lyhyellä lauseella (en siis muista sanatarkasti miten se oli muotoiltu). Samaa sanoi mun lapsettomuushoitoihin erikoistunut lääkärini...

En usko että kierto menee ihan sekaisin, mutta vaikutus saattaa jäädä laimeammaksi tai jotain (en tiiä, arvailen vaan). En nyt huolestuisi mitenkään ihan kamalasti.
 
riksu82
Ruovahuldahuoleton: Googlettamalla löysin jonkun lapsettomuusklinikan clomi tekstin ja siellä tosiaan mainittiin et tippoja ei lasketa!
Soittoaika olikin huomenna. Soitan varmuuden vuoksi ja kysyn niin tietää sit seuraavalla kerralla toimia oikein!

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti! =)
 
lumikko
Sain tänään viime torstaina otettujen labrakokeiden vastaukset. Prolaktiini arvo oli ihan hyvä. samoin ovulaation osoittava labra koe, se oli 75. gyne sanoi, että aivan huippu hyvä! Nyt vaan sitten pitää malttaa odottaa lauantaiseen asti jolloin teen testin. jännittää aivan hirveesti. no nyt tuli ainakin taas vähän positiivisempi olo. jotain ne clomitkin sitten saa kehossa aikaiseksi. B)
 
ONNEA LUMIUKKO!!!!! :hug: :hug: :hug:

Omaan napaan... tuli runsaat välivuodot jotka erehdyksissäni tulkitsin menkoiksi... Alotin clomit ja kolmantena clomipäivänä huomasin, että nythän ne menkat vasta raivolla alkoi.. en tiiä menikö nyt ihan sekasin, mutta söin clomit normaalisti loppuun. enpä nyt sitten tiedä milloin ois hyvä alkaa bongailemaan sitä ovista.. menkoista laskien vai siitä "valemenkkapäivästä", no juu, taitaa mennä vaan fiiliksellä tää kierto. Miehen kaa puhuttiin, että jos vaikka oltais ihan rauhassa ja koitettais vaikka nauttiakin yhteiselostamme ikuisen vauvantekopaineen allaolemisen sijaan.. helpommin tosin sanottu kuin tehty.
 
lumikko
kiitos kaikille onnitteluista. olo on edelleen aika epätodellinen, kaitpa se tästä vähitellen selkiintyy. ajattelin kyllä vielä varmuuden vuoksi tehdä muutaman päivän kuluttua uuden testin, ettei vaan ole kemiallinen raskaus tms. mutta tulkaahan muut perässä. tämä oli siis minun kolmas clomi kierto.
 
Sorruin myöskin ennusta ellin kykyihin...vaikka itse skeptisesti ja varauksella tuollaiseen suhtaudunkin... Lupaili tyttöä ens vuoden syyskuussa, poikaa 2010 ja tyttöä 2011 :LOL: toivoa siis on.. Poden clomi-hedaria pahemmasta päästä.. on joka kierrossa ollut nyt clomin vikana päivänä migreeni. Kaipa se niistä sitten johtuu. Ihana kuulla onnistumisia, antaa toivoa itsellekin.
 

Yhteistyössä