ELOKUUN CLOMIEN POPSIJAT

mites annin päänsärky,jatkuuko?mulla ei aikasemmissa clomi kierroissa ole ollut näin voimakasta oiretta oviksen tietämillä,kuin nyt.
eli äsken riisuutuessa hipasin tissin päätä niinvoi tajuton,miten kipeet ja tissit on muutenkin tosi turpeessa.
tuli vaan mieleen että raskaana ollessahan oisi sit samanlaista,jos n yt enää ikinä sitä onnea meille suodaan :ashamed:
mulla oli eilen niin v.tutus mieli ala,et tuntu et olkoon koko homma.vaikka pahalta aina tuntuu,kun täti tulee.kaksi vuotta oottanu ja ei mitään.viimenen vuosi sit tehny testejä jne.alkaa ottaa päähän :headwall:
ja toiset sikiää,kuin sienet sateella...hei tänään tulikin rankasti vettä,mitenkähän tuo ois??joka tapauksessa nyt pupuiluun valmistumaan :D
 
Juuh.... vieläkin särkee... aina välillä, se ei ole sellaista jatkuvaa. En tiedä onko tulossa jokin flunssa, kun tuntuu muutoinkin kipeältä... :) Pelkään vaan tätä kummallista särkyä, että tulee jokin aivoverenvuoto :ashamed: Ni, toivottavasti ei sentään... Muutama päivä vielä maholliseen ovikseen ;)

himmeli pupuiluintoa :hug:
 
Jännäilyt ohi täällä.. kp2 meneillään. :'(
miten sitä jaksaakin aina kerta toisensa jälkeen uudestaan innostua ja sitten tippuu taas korkelta ja kovaa...aina vaan kovemmin. On sellanen :headwall: :headwall: :headwall: olo, että oksat pois. Ja pitäs vaan jaksaa orientoitua taas uuteen kiertoon. prkl!!!!
 
Ilmottaudun uutena mukaan, jos mukaan mahtuu!! Eli eka clomikierto pärähti tänään käyntiin. Kaksi lasta jo on 00 ja 01. Nyt kolmosta yritetty yli vuosi ja kovan tahkoamisen jälkeen sai clomit! Lääkäri kun sitä mieltä, että kun kaksi jo on niin kyllä kolmaskin tulee...eipä vaan oo näkynyt! Mulla myös terot loppukierrolla. Toiveet on korkealla.. niin kp nyt 3/24-29
 
riksu2
Sellainen tuli mieleen et osaako kukaan sanoo arviolta että kuinka moni hyötyy clomeista eli tulee niiden avulla raskaaksi?

Ja toinen kysymys koska teillä on alkanut menkat tero kuurin jälkeen? Itselläni 3 päivä menossa ja menkkoja ei kuulu... Viikon sisällä kai pittäis kaiken järjen mukaan alkaa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 20:04 Apua kirjoitti:
Hei!
Tulin tänne hieman "väärälle puolelle" kyselemään asiaa, kun en vastausta muualta ole saanut...En siis popsi clomeja (vielä), mutta minulla on epäilykseni pco:n suhteen.
Onko niin, että jos pco on, niin ovulaatiota ei yleensä tapahdu? Entä ovatko menkat epäsäännöllisiä vaiko jäävät kokonaan pois? Olen saanut tikutettua oviksen, joskus parinkin päivän ajan (=liikaa?).
Olisin kovin kiitollinen, jos joku osaisi vastata..
Hei!

Ymmärtääkseni pco:n oireet ja seuraukset ovat hyvin yksilöllisiä.. Toisilla saattaa kierrot ja ovulaatiot heitellä ja olla epäsäännölliset, toisilla jäädä kokonaan pois (jne). Variaatioita löytyy, yhtä "kaavaa" ei ole olemassa. Myös lääkärien pco-diagnoosit tuntuvat olevan hieman eri kriteerien takana..

Kaikenkaikkiaan monirakkulaisuus munasarjoissa saa siis aikaan hormoonien epätasapainon -toisilla vaikeammin, toisilla helpommin korjattavan.

En tiedä oliko tästä mitään apua. Mene vain rohkeasti lääkäriin, siltä saat varmasti oikeat ja luotettavat vastaukset. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 23:16 riksu2 kirjoitti:
Sellainen tuli mieleen et osaako kukaan sanoo arviolta että kuinka moni hyötyy clomeista eli tulee niiden avulla raskaaksi?

Ja toinen kysymys koska teillä on alkanut menkat tero kuurin jälkeen? Itselläni 3 päivä menossa ja menkkoja ei kuulu... Viikon sisällä kai pittäis kaiken järjen mukaan alkaa..
Eiköhän tuo raskautuminen clomin avulla riipu myös siitä, onko toisessa osapuolessa vikaa :) Kannatta etsiä vaikkapa netistä jotain tilastotietoa tai vastaavaa.

Teroluttien kanssa minulla ainakin menkat on alkaneet viikon molemmin puolin viimeisestä Terosta :) Taitaapi niissä ohjeissakin olla siitä, että voi sen viikon viedä, joten turhaan ainakaan vielä hätäilet ;)
 
toinen clomikierto menossa kp12/30... ihanaa kun clomien ansiosta tätikin on aina aikataulussaan. olisi pitänny varata ultra nytten, mutta kävi työpaikan kanssa vähä huonosti, ja meillä maksaa yksityisellä 75? se käynti, että joo se jäi sitten väliin. :( mutta ei olla nyt pupuiltukkaan..vai voiko? kun kaikillehan ei määrätä edes kontrolliultraa?!?!!?!?

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 20:30 djich kirjoitti:
toinen clomikierto menossa kp12/30... ihanaa kun clomien ansiosta tätikin on aina aikataulussaan. olisi pitänny varata ultra nytten, mutta kävi työpaikan kanssa vähä huonosti, ja meillä maksaa yksityisellä 75? se käynti, että joo se jäi sitten väliin. :( mutta ei olla nyt pupuiltukkaan..vai voiko? kun kaikillehan ei määrätä edes kontrolliultraa?!?!!?!?
mulla oli sduranta ultra vasta kolmannessa clomi kierrossa.ja ihan julkisella puolella.
 
riksu82
[/quote]

Eiköhän tuo raskautuminen clomin avulla riipu myös siitä, onko toisessa osapuolessa vikaa :) Kannatta etsiä vaikkapa netistä jotain tilastotietoa tai vastaavaa.

Teroluttien kanssa minulla ainakin menkat on alkaneet viikon molemmin puolin viimeisestä Terosta :) Taitaapi niissä ohjeissakin olla siitä, että voi sen viikon viedä, joten turhaan ainakaan vielä hätäilet ;)
[/quote]

Täällä on vaan niin kauhee paniikki taas päällä. Hermot riepaleina ja itku kurkussa koko ajan. Hormonit varmaan heittää kärrynpyörää... Halu saada se oma vauva on vaan niin kova ja tieto siitä että hankalaa tulee olemaan on koko ajan päässä!! Mitenköhän sitä sais itsensä rentoutumaan ja ajattelemaan jotain ihan muuta??
 
Minullakin vei aikansa, ettei ajatukset enää koko ajan pyörineet tuossa. Periaatteessa tuo polin kesätauko oli hyvä hetki hengähtää. Kun ei ollut mahdollisuutta enää hakeutua erikseen hoitoon/tutkimuksiin tai jatko meni syksyyn niin pääkin pääsi selkiytymään.

Kannattaa mahdollisimman paljon koettaa touhuta ja harrastaa niin vähän pää pääsee lepäämään :)

(Yksi kikka voisi olla muuten meditaatio.. itse olen harkinnut sen aloittamista. Vain 5-15 min. hiljentymistä ja ei minkään ajattelemista. Vaatii harjoittelua, mutta kuulema toimii..)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 20:19 pietu- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 23:16 riksu2 kirjoitti:
Sellainen tuli mieleen et osaako kukaan sanoo arviolta että kuinka moni hyötyy clomeista eli tulee niiden avulla raskaaksi?

Ja toinen kysymys koska teillä on alkanut menkat tero kuurin jälkeen? Itselläni 3 päivä menossa ja menkkoja ei kuulu... Viikon sisällä kai pittäis kaiken järjen mukaan alkaa..
Eiköhän tuo raskautuminen clomin avulla riipu myös siitä, onko toisessa osapuolessa vikaa :) Kannatta etsiä vaikkapa netistä jotain tilastotietoa tai vastaavaa.

Teroluttien kanssa minulla ainakin menkat on alkaneet viikon molemmin puolin viimeisestä Terosta :) Taitaapi niissä ohjeissakin olla siitä, että voi sen viikon viedä, joten turhaan ainakaan vielä hätäilet ;)
Mä oon koittanut ettiä tilastotietoa clomeilla plussanneista, mutten ole löytänyt. Mitä nyt joillain keskustelupalstoilla on sellaisia kokoomia. Ne ei kuitenkaan liene kertovan koko totuutta. Onko joku löytänyt joitain tilastoja? Millä hakusanoilla sen voisi löytää? Olisin tosi kiitollinen, jos tiiätte/kerrotte

nimim. tilastofriikki
 
lumikko
löysin sellaisen tilaston jossa sanottiin, että clomit auttaa 80 %:lle niitä syövistä. ja noin puolet siitä määrästä tulee raskaaksi (siis tosta 80%)ja yleensä raskautuminen tapahtuu kolmen ensimmäisen clomi kierron aikana.
 
riksu82
Niin eiköhän se tästä rauhotu... Kai tää on jotain alku paniikkia. Reilun viikon vasta olen tämän PCO diagnoosin kanssa elänyt.

Toivottavasti kuulumme kaikki siihen 80%!!! :D
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 20:40 riksu82 kirjoitti:
Niin eiköhän se tästä rauhotu... Kai tää on jotain alku paniikkia. Reilun viikon vasta olen tämän PCO diagnoosin kanssa elänyt.

Toivottavasti kuulumme kaikki siihen 80%!!! :D
Mie en kuulu tuohon 80%ryhmään joten teoriassa se lisää mahdollisuuksia siihen, että muut kuuluu!
 
Jeps... Mie kuulun tuohon 80% jolle clomit auttaa, siiis ovuloimaan... Toisaalta se on aika vähän, jos vain puolet 80% raskautuu... btw et enää muista mistä tuollasen artikkelin löysit?

Tää on nyt mun kolmas kierto clomeilla. Joten se näyttää sitten toden???!!!

 
Niin minäkin kuulun ryhmään jolla clomit saa aikaseksi ovulaation, mut neljä kiertoa takana ja ei plussaa joten en ainakaan sit taida kuulua tohon puoleen jotka raskautuu :/
Tosin en kyllä uskonutkaan näiden auttavan kun meillä vika on pääsääntöisesti miehessä, ovuloisin ilman clomejakin..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 20:48 Anni kirjoitti:
Jeps... Mie kuulun tuohon 80% jolle clomit auttaa, siiis ovuloimaan... Toisaalta se on aika vähän, jos vain puolet 80% raskautuu... btw et enää muista mistä tuollasen artikkelin löysit?

Tää on nyt mun kolmas kierto clomeilla. Joten se näyttää sitten toden???!!!
sama vika rahikaisella.kolmas kierto mullakin clomeilla.ja kuulemma ovuloin.
 
neeta
Heips,
kyselin täällä n. viikko sitten limakalvon paksuudesta, että voiko ohut limakalvo paksuuntua vielä myöhemmin, kun ultraus tehtiin kierron 10. päivä. Ajattelin vain kertoa, että mulle kävi niin, että viikon päästä ekasta ultrasta kävin vielä varmistamassa tilanteen. Ja niinhän siinä kävi, että limis oli paksuuntunut sittenkin hyvin ja munarakkula juuri irtoamassa. Eli joskus voi käydä niinkin, että homma käynnistyykin vähän myöhemmin. Lääkäri kehoitti silloin ekan ultran jälkeen suoraan pistoshoitoihin...onneks olin itsepäinen ;)

t. neeta
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 10:21 neeta kirjoitti:
Heips,
kyselin täällä n. viikko sitten limakalvon paksuudesta, että voiko ohut limakalvo paksuuntua vielä myöhemmin, kun ultraus tehtiin kierron 10. päivä. Ajattelin vain kertoa, että mulle kävi niin, että viikon päästä ekasta ultrasta kävin vielä varmistamassa tilanteen. Ja niinhän siinä kävi, että limis oli paksuuntunut sittenkin hyvin ja munarakkula juuri irtoamassa. Eli joskus voi käydä niinkin, että homma käynnistyykin vähän myöhemmin. Lääkäri kehoitti silloin ekan ultran jälkeen suoraan pistoshoitoihin...onneks olin itsepäinen ;)

t. neeta
Oliko sulla kuitenkin se kypsyvä munarakkula nähtävissä silloin 10. päivä?
 
neeta
RouvaHuldaHuoleton:
Mulla oli sillon 10. pv n 11 mm munarakkula, jonka lääkäri ei uskonut jaksavan kasvaa. Lisäksi siellä oli useampi n. 9 mm rakkula (oiskohan pco tyylisten munasarjojeni ominaisuus??). Anyway, se yksi sieltä jaksoi kuitenkin kasvaa :). Mulla oli aika kovia sivuvaikutuksia noista clomeista kierron alussa, ja epäilinkin että ei kovin hyvin reagoinut silloin mun kroppa.
 
Sandeman
Vaikutan normisti tuolla muilla palstoilla mutta oli "pakko" tulla kertomaan että meillä kolmas clomikierto tuotti plussan!!
Lapsettomuutta takana 2,2 vuotta, ikää 35 v, miehen simot ok, mun ovulointi myös, endo leikattu 2/06, oli tarkoitus siirtyä tämän kierron jälkeen pistoshoitoon.
Ihan alussa ollaan vielä mutta nautin jokaisesta päivästä, on tätä niin kauan odotettu!! Oireita on mutta en valita!

Tsemppiä teille yritykseen ja jaksamista!!
 
riksu82
Kyselisin taas neuvoa...
Elikkä terot takana( 6päivä kuurin loppumisesta) ja eilen ja tänään tullut muutama tippa menkka vuotoa. Clomit pitäisi aloittaa mutta kun en tiedä koska??? Elikkä laskenko kierron ensimmäiseksi päiväksi sen päivän jollain vuotoa tullut tippa vai onko eka päivä se kun ja jos menkat varsinaisesti alkaa????
Täytyy varmaan soitella lääkärillä... Muute maksaako jos soittaa yksityiselle lääkärille???
Kiitoksia taasen avusta...
 

Yhteistyössä