~~ Elokuun 2013 Ihmeet maaliskuussa ~~

3ssi mä oon kans mahallaan nukkuja. Ja oon nyt parin viikon aikana joutunu pikkasen jo siirtymään kylkimäisempään asentoon. Ei tunnu enää niin kivalta olla koko painollaan mahan päällä. Muistelisin, et ekaa odottaessa nukuin puoleen väliin asti ainakin mahallaan eikä tuntunu ollenkaa pahalta.
 
Meillä on silleen et mun äiti toivoo et tää ois tyttö.Meidän esikkokin haluais mieluummin pikkusiskon ja miehestä en tiedä..ja vaikka mulla onkin tyttöolo niin en varsinaisesti toivo et ois tyttö,toisaalta luulen et elämä ois helpompaa jos meidän talossa on vain yksi tyttölapsi,jos toinenkin sattuis yhtä tempperamenttinen olemaan kun esikoinen niin huh!
se on aika äkäpussi välillä,kuten minäkin...:rolleyes: mut TOISAALTA, oishan semmonen pieni tyttö ihana...:heart:

huomenna pitäisi käydä hieman töissä heilumassa,saa nähä joko maha tulee eteen kun joutuu nostelemaan ja kumartumaan ja heilumaan ees takasin.
 
17+0 ****POKS***** :)

Siis alussahan oli tyttöolo ja nyt on vankka poikaolo. Mies meillä odottaa pientä prinsessaa sekä tytöt, juniori haluaisi leikkikaverin eli pojan ja minulle kaikki vauvat ovat tervetulleita: )

Kerttu ja sintti
 
Täällä myös entinen vatsallaan nukkuja. Enään ei pysty, samasta syystä kun liikunnassakin teen mahalla tehtävistä liikkeistä jollain variaatiolla liikkeet: Tuntuu, että olisi kuorelleen käännetty kilpikonna... Selälläkin tulee huono olo, joten yritän kyljellä olla ja nukkua..
 
Aurinkoista perjantaita kaikille!

Mulla oli alussa tosi vahva poikaolo mutta nyt on semmonen että voi olla kumpi vaan. Tuntuu et ultraanki on viel niin pitkä aika. Meille molemmille on aivan sama kyllä kumpi tulee. Siskolla on tyttö, joten siltä sais sitte vaatteita. Jos tulee poika ni varmaan mies alkaa muovaamaa siitä heti huippufutaajaa :D

Tänään poksahtelee 18+0! Ja mahakin on taas poksahtanu eteenpäin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
täällä toivotaan tyttöä ja tyttö ololla mennään isäntä tosin on ihan varma et tulokas on poika :) noh sen tietää sitten elokuussa viimestään <3
Onko teillä muilla kuntohuonontunu? kun musta tuntuu et jalat painaa tonnin ja jotenkin niitten liikuttaminen vaatii hirveentyön !
Kovasti liikkeitä täällä jo odotellaan <3 ja kunnon vauvamasua mikä kyllä on jo pikkusen esiin työntynyt ! tota omaa mahaa kun on jo valmiiks ni ei (ainakaan nyt) tule sellasta pientä söpöä kumpua :DD luultavasti valtaisa reppu :DD painoa ei ole tullut grammaakaan vielä :) JIHUU !!

salpe+rupsu 17+3
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Täällä on tyttöolo :)
Pahoinvointi ja kaamee päänsärky ja väsymys pojista ei näitä olluna :)

Täällä väsyttää ja nivuset on toosi kipiät olluna, salilla pystyy käymään hyvin, mutta pitempi lenkki niin heti ilmoittavat itestään. Sit täällä on turvotusta ihan mukavasti, mut samat vaatteet mahtuu päälle :) painoa kyllä o tullu ja tulee mut sen saa sit pois!!
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
salpe: Kyllä tuntuu että paljon pienemmästä väsyy/hengästyy kuin ennen. Rappuja tai ylämäkeä kiivetessä tai pyöräillessä jalat tuntuu jo pienen ponnistelun jälkeen voimattomilta. Etukäteen ajattelin että tollasta alkais tulla vasta kun maha on oikeesti iso ja painoa tullu selvästi lisää, mutta mulla se tuntu alkavan jo ennen kun maha edes alko kunnolla näkyä :p
 
Hengästymisestä saa syyttää kasvavaa verimäärää. Jos en ihan väärin muista, niin se oli aika hurja se lisäys, johon sydämen pitää sopeutua, veritilavuus kasvaa 50% ja iskutilavuus alkaa nousta heti alkuraskaudesta. Seurauksena korkeampi syke ja helpommin iskevä hengästys. Ei siis riipu mahan koosta tai suoraan huonosta kunnosta. Toki hyvällä peruskunnolla varustettu sydän- ja verenkiertoelimistö sopeutuu noihin muutoksiin helpommin.

Eli puuskutetaan vaan rauhassa :) Pääasia on, että mihinkään ei ala sattua tai että syke ei oo kovin pitkiä aikoja tapissaan. Pitää muistaa, että meidän kropat työskentelee nyt jatkuvasti, myös levossa ja siks vauhti väkisinkin hiljenee.

PH 19+3
 
Juu täälläkin hengästytään, mutta kunto ei oo huonontunu! Musta tuntuuu että jaksaa jaksaa vaan ja salilla menee hyvin jioksu onnistuu ja kävely! Sykkeet on katossa mutta sekin kuuluu kuvaan !

Tänään oltu nauttimassa lasten ja koiran kanssa auringosta jäällä. On juostu riehuttu kävelty hypitty ja nyt palkinnoksi pannaria kera kermavaahdon ja hillon :) tartte miettiä mistä niitä kiloja tulee :LOL: mut oli niin hyvää !

Meijän terkka oli vähän jännä ja törkeä kun mun kesäntyön teosta oli sitä mieltä että ei sua kuule sillo enää kukasn palkkaa! Oon siis opiskelija, mutta samalla teen töitä. Ja mulla on ihan varma työpaikka! Nyt jouduin sinne kertomaan raskaudesta ja tilanne on se ettei mua oteta sinne kun siellä on väkivallan uhka liian iso pomo ei halunnut ottaa ridkiä että jotain kävisi. Mutta siis mä olin vklopun toisessa yksikössä ja sieltä sain heti listan täydeltä töitä ja kesäksi! Onneksi! Ja mulla on 8 vuoden historia mun työpaikan kanssa niin varmaan kyllä saan töitä, mutta se terkkari oli jotenki tosi inhottava mua kohtaan muutenki!

Meijän tytär oli tossa ihana tänään idtu omalla sängyllään nukke sylissä ja luki sille satua :heart: ja yks ilta otti kaameet itkut kun hän ei saa omaa vauvaa :O ei vielä ei! Ja sit tää hoivaviettinen muru kerto että vauva tulee hänen huoneeseensa ja nukkuu silloin kun iidakin nukkuu ja valvoo kun iida leikkii :) ja sit se pohti tossa että pojat ja hän on tullu äidin mahasta niin äiti on tullu iskän mahasta :LOL:
Pojat ei ooo yhtään niin innoissaan, mutta iiduska on niin äidissä kiinni :)

Jaanino ja hippunen 17+3
 
haha,meillä 4v poika on sitä mieltä et kun hän ja sisarukset on tulleet mun mahasta niin myös iskäkin on tullut sieltä...huvittavaa... :)
ja esikolle 7v olen jo kuopuksen odotusaikana pari vuotta sitten joutunut kertomaan et miten se vauva on sinne mahaan päätynyt,ja ei tosiaankaan riittänyt mitkään selitykset mistään vauvan siemenistä jotka isukki äitille antaa,vaan ihan kunnolla sain selittää asian oikean laidan että MILLÄ ne siemenet sinne mahaan oikein saadaan ja mitä kautta...no vähän aikaahan tuo sitä silloin mietiskeli ja sitten oli vaan et aijaa,vai niin.Ja yllätyksekseni ei se mun mielestä ees ollu mitenkään noloa sille kertoa.Ihan asiatietoahan se on eikä mitenkään hävettävää.

Kyllä oli mylläysten yö vauvalla.Nytkö se alkaa herättelemään öisin jo.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Cocker: Mulla oli ihan ihan aluks yks uni, jossa selkeä visio sukupuolesta. Sen jälkeen ei mitään fiilistä ei suuntaan eikä toiseen, vähän ihmettelin sitä. Nyt sitten ultrassa tuo eka uni vahvistui todeksi. Myös äitini ja isoäitini näkivät hyvin alkuvaiheessa samantyyppisen unen (minun unista ja toisistaan tietämättä), mutta he ovatkin olleet aina meidän suvun "noitia", joilla on vähän pelottava kuudes aisti monissa asioissa. Esikoisesta olin jostain syystä ihan koko ajan varma ja paikkansa se pitikin. On nämä jänniä asioita :)

PH
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Mä tein kaikki humpuukitestit, katsoin kiinalaiset kalenterit ja JOKAIKINEN povas meille tyttöä mutta niin tällä vaan vehkeet löyty :D Viimeksi sentään kiinalainen oli oikeassa mut nyt ei sitäkään. Kaikki vanhankansan uskomuksetkin on tytön puolella... Enkä oikeen usko että alansa huippuammattilainen olisi väärin tulkinnut viime viikolla, ei oo testit mua varten :) Seuraavan kerran tietää et jos itellä on tyttöolo niin se on poika ja toisinpäin :D

Loppuun poksumiset 20+0 :heart: ja hypättiin 6. kuulle :)
 
Mun tekis jo mieli ostaa tytönvaatteita, mutta kun onhan se vaan niin että katsastetaan ja varmistetaan ensin kumpi siellä oikein majailee! Oikeastaan ihan sama kumpi siellä on , kummallekaan ei ole enää mitään !! :)

kävin koiran kanssa 10 lenkin jäällä ja nyt voi sitte lukea tenttiin lopun iltaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heips!

Niin se minäkin vain löysin tieni tänne ketjuun, kun alkoi tuntumaan siltä että vertaistuki olisi paikallaan... Joten vieläkös mukaan mahtuu? Tässä hieman taustaa meistä:

Odotan esikoistamme mieheni kanssa, kohta molemmat 26 v ja viime kesänä mentiin naimisiin. Tänään rv 18+2, la 17.8., ru 4.4, synnäri OYS. Vielä siis muutama viikko ennen kuin saamme tietää kumpi sieltä on tulossa! Mulla on kovasti "tyttöolo" vaikka työnimenä onkin Väinö :D Kovasti olemme, yllättäen, tohkeissaan tulevasta lapsosesta vaikka ihan hukassa oikeasti olemmekin.

Liikkeitä en ole kunnolla vielä tuntenut, jotain hipaisuja on ollut pari viikkoa. Akne vaivaa järkyttävästi, mutta raskausarpia ei ole tullut kuin yksi pieni. Olo on ollut alusta asti ihan hyvä, tosin ennen plussatestiä jo alkoi iskiaskivut vaivata ja ovat helpottaneet vasta nyt. Tilalle tosin tuli viikonlopun aikana ihmeellinen kuvotus, eli väkisin on melkein pitänyt yrittää jotain kevyttä (hedelmiä yms) syödä. Vatsakin on ollut ihan sekaisin, ja lauantain metsälenkillä tuntui siltä ettei kotia asti pääse. Taas herää kysymys, onkohan tämä nyt ihan normaalia? Vaiko onko mulla vaan oikeesti joku vatsatauti...

Vatsa on jo näkyvissä ja olen HIDAS. Lenkkeilyvauhti on tippunut n. 1,5 km/h, eli tuntuu lyllertämiseltä. Uin alussa vähintään kerran viikossa, nyt teen niin paljon töitä etten ole jaksanut lähteä (lisäksi ilmat on niin komeat ettei malta sisälle mennä!). Työviikot venyy välillä ihan törkeiksi... Kauhulla odotan mihin kunto menee ja miten paljon helteellä ahdistaa :D onneks kohta on talviloma ja sitten toukokuussa työasiat jo helpottaakin! Ja kesäkuun puolessa välissä voi jäädä kesälomalle ja siitä sitten suoraan äitiyslomalle :)

Eipäs muuta tällä erää! (pahaoloyökyök)

Jayhoy + "Väinö"
 
Hoi!
Minä kanssa voisin mukaan tulla. Kirjasin itseni alkuun heinäkuisiin mutta LA muuttui, niin aloin lueskelemaan myös teijän juttuja :)

Elikkäs mun ikä on 26v, toista ootellaan ukon kanssa. Esikko syntynyt 8/2012. Uuden pötkön LA 19.8. RU on 8.4 ja Jorvin sairaalaan tarkoitus mennä synnyttämään.
Kärsin RD:stä, ja tämä raskaus ei muutenkaan ole ollut helpoimmasta päästä.

äit & pötkö 18+1
 
Tervetuloa uusille!! :wave: Kiva kun saadaan lisää porukkaa :)

Mahallaan nukkuminen on loppunut täälläkin, nyt nukun silleen puoliksi kyljellään/mahallaan toinen polvi koukussa edessä ja tyyny sen alla :D Ja mies väittää että ei mahdu kohta enää sänkyyn ollenkaan.. :LOL:

Liikuntamuotoja pitäs kehitellä uusia, enää ei lempiharrastus ratsastus tunnu hyvältä.. Eikä siitä ole oikein kummallekkaan (minulle tai hevoselle) vastaavaa hyötyä, viime viikon "treenit" kun meni kaavalla: kiipeä selkään - avaa housut - kävele hevonen lämpimäksi - käy hakemassa hevoselle hiki hankirämpimisellä - palaa ratsastuskentälle ja laukkaa sen verran että mahassa alkaa tuntua - loppuverryttele hevonen kevyellä ravilla niin kauan kunnes selässä alkaa tuntua ja/tai housut valuu - tule alas selästä - laita housut kiinni (jos enää saat) - taluta loppukäynnit... :LOL: Makea maistuu myös pitkästä aikaa, eikä liene kovin hyvä yhdistelmä tuo vähentynyt liikunta ja mässytys, ennen kun ratsasti 4-5 krt viikossa 45-60min hiki päässä ja hengästyen oli kulutuskin varmaan vähän eri luokkaa kuin nyt..

Töissä yksipuolinen tekeminen tuntuu myös selässä, siis jos pelkästään purkaa kuormaa monta tuntia tai istuu kassalla monta tuntia, sen sijaan jos pystyy vaihdella niin että tekee vuorotellen 15-30min kumpaakin olo pysyy hyvänä ja jaksaa vielä vetää täyden päivän. Hedelmä- ja vihannesosastolle en enää mene kun siellä laatikot on järjestään 15-25kg painoisia mutta muita kuormia pystyy kyllä purkamaan. Joskin huomaan kyllä itse vauhdin hidastuneen..

Ensimmänen & Tyyppi 20+0 POOOKKKKKKSSSS!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Iltoja!

Liikunta on kivaa, mutta Ensimmäinen, hui! Minä en oo uskaltanu mennä hevosen selkää lähellekkään :eek: En vaikka olen ratsastanut sen 15 vuotta... Lenkkeily ja uinti on riittäny mulle. Miten muut ratsastajat?

Nukkuminen ei oo muuttunu mihinkään kun kyljellään oon nukkunu ja nukun edelleen :)

Sitten seuraa kysymys: miten paljon painoa teille on tullut?? Itselle n. 3,5 kiloa, onko se paljon? Lähtöpainoakin oli jo liikaa. Raskauden alussa lopetin tupakan polton, joten olisin voinut syödä määrättömät määrät ruokaa. Otin vähän liikaa painoa, mutta sain poiskin. Sitten menikin hyvin, kunnes tuli flunssa, ja sen jälkeen tuntuu että jäi siitä vähän liikaa. Voiko näin ajatella? Mahani on pallo, mutta kova pallo. En tiiä miltä pitäs näyttää tai tuntua. Apua.

ps. Nöttö, mikä on muuten RD?


Jayhoy&Väinö
 

Yhteistyössä