~~ Elokuun 2013 Ihmeet elokuussa ~~ MEIDÄN KUU!

Koko pitkä vastaus haihtui jonnekkin...plaah..:|
Elikkä, itsekkin lasken supistusten välin alusta-seur.alkuun.
NLAoli tänään ja vartissa ohi...ei suurenpia. rr alapaineet hiukan koholla, mutta pissa puhdas.
Paino laskenu puolikiloa, turvotukset heittelee painoa sinnetänne..
Vauva ihan ihme asennossa, eileniltaiset supistelut laitto vauvan liikkumaan ihan mahottomasti!! :D Yleensä vauva ollu toisella kyljellä ja potkut tuntuu toiselle puolelle. Samoin kaksviikkoa sitten oli niin lähtökuopissaan ja pää just ja just liikkui, nyt huiteli ylhäällä ja vauvan selkä mun selkärankaa vasten...siis potkut tuntuu JOKAPUOLELLA tuossa vatsan päällä! :D Noh josko hän löytäis jonkun asennon missä tulla ulos.
Seukki nla ens ma. jospa ois jo viimeinen.
Inkkukinkku 38+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Tämän päivän saldo on taas yksi kipeä supistus (jomotellut on kyllä muuten ja vatsakin on ollut vähän sekaisin, mutta en tiedä johtuuko ihan muista jutuista/jännäilystä enemmänkin), vauvan iltakairaus (alakertaa kohti) ei ole ainakaan vielä alkanut joten sikäli ilta on ollut huomattavasti helpompi kuin useimmat illat viimeaikoina. Potkiskelee ja liikuskelee jonkin verran kuitenkin, joten huolissaan ei tarvitse olla. Huomenna iltapäivällä olisi sitten neuvolaa tiedossa.

Vähän hehkutan: Ystäväpariskunta sai tänään tyttövauvan syliinsä <3 ^^ Reilun viikon lasketun ajan ohi kerkesi mennä, mutta käsittääkseni ihan itsekseen lähti lopulta kuitenkin tulemaan! Tutuissa tiedossa toinenkin elokuinen la (ihan kuun lopussa), saas nähdä kumpi tulee ensin, minä vai hän :)

39+2
 
Tuli muuten mieleen sellainen hullu juttu kuin autolla ajaminen :D Mites teillä on tämä mennyt?

Itse olen onnellisena kruisaillut autolla menemään ihan tähän päivään saakka, kun kerran pystyy. Pari viikkoa sitten anoppilassa piipahtaessa meinasi kuitenkin appivanhemmat saada jonkin sortin slaagin kun minä hyppäsin auton rattiin kotiin lähtiessä :D Olivat siis sitä mieltä, että eihän nyt tässä vaiheessa raskautta voi enää autolla ajaa kun on se mahakin ja kaikkea! Meillä mies ei kovin mielellään rattiin hyppää (ajokortti ja osaamista kyllä löytyy, ei vaan tykkää) ja aika vakio onkin, että minä olen kuskina. Ei me siihen päivään mennessä oltu edes juurikaan asiaa kummemmin ajateltu, minullahan tuo auto on pääasiassa käytössä täällä kaupungissakin ja omien olojeni mukaan olen liikkeellä ollut muutenkin. Sitäpaitsi itselleni autolla matkustaminen on ollut kokoajan huomattavasti mukavampaa kuskin penkillä kuin matkustajana ollessa (jostain syystä harkkasuppareita tulee paljon enemmän matkustaessa kuin ajaessa...).
Sanotaan, että nyt ihan viime päivinä olen näiden jomotteluiden ja muiden kanssa alkanut siirtämään aktiivisemmin sitä ajelua miehelle ja muutenkin alkanut miettimään, että onkohan tässä nyt enää mitään järkeä vai olenko puhtaasti hullu kun vieläkin ajelen? :D Synnyttämään en meinannut sentään itse ajella, sen saa hoitaa sitten mies kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: tieti ja Blaeksoose
( . ) Ei tänäänkään mitään uutta ja samaa vanhaa kaavaa mennään. Odotellaan iltapäivän neuvolaa, ainoa "kiva" asia tämä. :p

Nyt kun ilmat alkaa kylmetä, niin kotiintulovaatetukseen täytyy näemmä tehdä pieniä muutoksia.

Tissikyselyä teille! Vuotaako teillä rinnat nyt jo?


Soose ja poju 40+0 (PUM!)
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
hallittu kaaos: Kyllä mä oon autoa ajanut ihan normaalisti. En ymmärrä miksi raskaus sinänsä sen estäisi jos asento ei aiheuta kipuja tms. :confused: Oon muutenkin ollu sillä periatteella, että omien olojen mukaan voi elää ihan normaalia elämää. Polkupyörälläkin ajelin viimeks eilen :D (RV40) Ainoa mistä olen nyt luopunut on uiminen, kun luin jostain että jos paikat on lähtenyt avautumaan niin infektioriski kasvaa, ja ajattelin että mistäs mä tiedän mikä tilanne on, kun jotkut tutut on kertoneet että avautumista on tapahtunu vaikkei oo ite huomannu mitään erityistä. RV38 kävin viimisen kerran hallissa uimassa.

Blaeksoose: Mulla on useemman viikon ajan tullu rinnoista satunnaisesti muutama tippa kirkasta nestettä. Mutta tosiaan ihan pisara tai pari kerralla, eli ei oo mitään liivinsuojia vielä tarvittu tms.

Tänään olen ajatellut vihdoin pakata sen sairaalakassin, kun miestä niin ahdistaa kun sitä ei oo valmiina :D
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :) :heart:

Meillä oli viime maanantaina yliaikaiskontrolli äippäpolilla ja jäätiinkin samalla reissulla käynnistykseen vähäisen lapsiveden takia. Synnytys oli lääkärien mukaan nopea (säännöl. avautuminen reilu 8h, ponnistusvaihe 1h10min, jälkeisvaihe 8min.)

Meidän pikkumies syntyi 13.8 klo 4.40 mitoin 3458g, 51cm ja pipo 36cm :heart:

Blogiin kirjoittelin eilen synnytyskertomusta, jos joku haluaa käydä lukemassa. :)

pamsku ja pikkumies 1vko :heart:
 
Kipeitä 7-8min välein tulevia suppareita klo 23->, synnärille klo 6.30, ei vielä kypsää (kanavaa sentti, sormelle auki. En nukkunut koko yönä joten otin kipupiikin ja päivystysosastolla tunti unta. Nyt sitten odotellaan että tahti kiihtyisi ja kivut kovenisi vaikka näissäkin saa jo puhallella, eikä unta enää saa. Harmi vaan, kun eivät tunnu tekevän mitään kohdunsuulla. Ollaan nyt siis odottelemassa valmiina aamun mahd klo 8 käynnistystä.

PH
 
Onnea Pamskulle pojasta! :heart:

Pippurihännälle voimia ja tsemppiä! Toivotaan, että ennen aamua saat vaavin syliin, ettei aamulla enää tarvisi käynnistysrumbaa alottaa ilman unia...

Minä ainaki oon autolla ajanu edelleen. On paljo helpompi olla kuskina ku kyydissä kun pystyy paremmin ennakoimaan liikkeitä. Synnärille saa sit kyl mies ajaa... :D

Täs on jo pari viikkoo rinnat vuotanu silleen tipoittain, esikon aikaan oli muistaakseni kans et pari viikkoo ennen lähtöö alko... katotaan meniskö nytki niin...

Viime yönäkin nukuttu tosi hyvin, oisko tää tyyntä myrskyn edellä... Illalla kyl supisteli suht säännöllisesti, mut loppu sit kohta kun menin nukkuun. Eli sama meno jatkuu ku tähänki asti...

tieti
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Onnea pamskulle pojasta <3
Ja phlle isosti tsemppiä koitokseen :) <3
(päivittelen listaa kun pääsen koneelle)

neuvolassa käyty. Pää on niin kiinnittynyt kuin voi vaan olla ja mahakin on laskeutunut (33,5cm oli enää sf). Verenpaineet, pissat, sykkeet ihan normaalit. Painoa on tullut vieläkin, olikohan +750g, siitä tuli aavistuksen sanomista mutta pisti kuitenkin turvotusten piikkiin :D vaikka oon mä kyllä aika huolettomasti syönytkin kieltämättä..

Seuraava aika 29.8 jolloin olisi 40+5 ja siitä seuraava mulla olisi vasta ya-kontrolli n. 41+5 (sairaalassa). Jos ei siis synnytetä ennen sitä. :)
 
Onnea Vauvan saaneet! :heart:

Pippurihännälle tsempit että käynnistyis kunnolla itsekseen! :flower:

lisään tännekin pitkä ja sekavan synnytyskertomuksen :) pahoittelen :flower:
Lukee ken jaksaa

perjantaina 26.7 mentiin aamupäivällä 10.45 äitipolille, kontrolliin poikkitilan käännöstä. Tiesin että vauva on taas kääntyny väärinpäin viikossa ja olin luottavaisin mielin kun oltiin edellisellä viikolla sovittu että jos vauvaa joudutaan kääntään ja jos se käännös onnstuu niin sitten aletaan käynnistellä. Lääkäri pyysi meidät sisälle ja alettiin melkein heti ultrata, sanoin siinä lääkärille et en kyllä enää ilman vauvaa lähde ja sain aika nuivan "että sehän ihan riippuu siitä mitenpäin vauva on" vastauksen. Sitten alettiin kääntää. Lääkäri tais olla jo viikonloppu tunnelmissa kun rasvas ensin mun vatsan ja kädet sit hänelle tuli mieleen et varmaan tarvis laittaa mut ihan selälleen ja antaa nitrosuihke (YÄKYÄK!) ja viel sain jonkun tyynyn toisen kyljen alle. Sit lääkäri tarttu vauvaa pepusta ja päästä ja rupes kääntään, ensin "väärään" suuntaan, vauva ei ollu ollenkaan samaa mieltä. Vihdoin lääkääri luovutti ja kokeili vielä toiseen suuntaan ja 2 muljausta ja vauva oli pää alaspäin, siinä kohtaa huokasin ja tais alkaa vähän hymyilyttääkin. Sit käyrillä alko taas niin tuttu mylläys et iski paniikki et ei kai taas kääntyny? Lääkäri tarkasti vauvan sydänkäyrän ja sit hoitaja tuli sanoo meille et suunnitelmiin tuli muutos. Osaston ja ballongin asettamisen sijaan lääkäri haluaa mut oksitosiini tippaan et saadaan vauva supistuksilla asettumaan kunnolla. Kätilö tuli ottaa käyrää ja näin et oli vähän huolestuneen näkönen asetellessaan sitä sydänääni anturia kun äänet löyty niin korkeelta, siinä sit pyydettiin lääkäri ultraamaan uudelleen vauvan asento ja melkein jo itku tuli siinä kohtaa, mut lääkäri sano et on edelleen pää tarjoutuvana osana HUH, taas. sit olinkin tipassa 3 tuntia supistukset oli sellasia kovia mahan kovettumisia. Sen jälkeen mulle laitettiin ballonki ja pääsin sinne osastolle lepäilemään kello oli jotain 18. Supistukset laimeni siinä iltaa kohden. Lauantaina 27.7 ei mitään mainittavaa ollu, jotain supistuksia tuli ja käytiin kävelemässä miehen kanssa. Illalla otettiin ballonki pois ja lääkäri kysy et haluanko mennä kotiin yöks ja tulla aamulla takas vai ottaa ekan cytotecin ja olla osastolla. otin cyton. Nukuin yön tosi hyvin. Sunnuntaina aamulla sain toisen cytotecin (annokset siis puolikkaita) ja otettiin tietty käyrää. Olin käytävällä kävelemässä kun kuulin et joku sano mun nimen ja käännyin ja lääkäri oli etsiny mua sitte pyysi mut tutkimushuoneeseen että vois katsoa onko vauva jo niin alhaalla et vois kalvot puhkasta mut ei ollu. Ei oikeestaan mitään mainittavaa vielä sunnuntaina päivälläkään, paitsi toinen samanlainen tilanne. Oltiin perheen kanssa päiväsalissa ja kätilö tuli kysymään mun huonekaverilta et onko mua näkyny ja näytti että tossa vieressä ja kätilö totes että on etsiny mua jo jonkun aikaa kun pitäs antaa lisää cytoteciä. Illalla kattelin sitte Siltaa ja alko tulla supistuksia aika napakoitakin jo 5-7 min välein, menin nukkumaan mut heräilin aina supistuksen tullessa. Kuumavesityyny vatsalla kärvistelin kunnes keksin pyytää särkylääkettä, alotin panadolilla ja kun se ei tehonnu enää niin sain aamuyöllä Oxanestin ja se helpotti, supistukset oli jo aika kovia ja tuli 7-10 min välein. Maanantaina 29.7 aamulla lääkäri tuli sitten tutkimaan olin tiukasti 2 sormelle auki ja kohdunsuu vielä kaukana. Olin taas lähössä kävelemään kun kätilö tuli sanoo et ota kamoja mukaan niin mennään, olin vähä et mitä kamoja tarviin, mihin oon menossa? Tutkimushuoneessa eka tarkistettiin tarjoutuva osa ja se edelleen pää. Oli siinä sen verran aikaa soittaa miehelle että tulee suoraan saliin ja kaiken lisäks anoppi viel vastas sen puhelimeen Saliin mentiin siis 9 aikaan aamulla. Sitten kalvot puhki ja vauvalle pinni päähän. Sen jälkeen olinkin sänkyyn kahlittu. ainoostaan vessassa sain käydä kun joka kerta kun nousin ylös vauvan sydänäänet laski. Sitten ne alko laskemaan jo kyljellä ollessa ja vaihtelin asentoa. Kätilö ehdotti kontillaan oloa ja olinkin siinä tunnin et vauva laskeutuis. Supistukset oli aika kovia ja niitä tuli 5 min välein ja sainkin 11 aikaan ekan kohdunkaulapuudutteen ilokaasun kera olin 2 sormelle auki, Vedin ihan överit sillä ilokaasulla kun muistan et radiossa soi Asteen spaceman ja sit yhtäkkiä musiikki vaan katos . siitä laskettiin synnytys alkaneeks. Ilokaasu oli koko ajan siinä kaverina ja 13-14 välillä sain kohdunkaulapuudutteen uudestaan kun edelleen 2cm auki mut se ei enää auttanu. Sen kanssa jaksoin hetken ja sitte kätilö tutki ja klo n 15 kätilö ehdotti epiduraalia vaikka olin vaan 3 cm auki kun supistuksia tuli 2 min välein, se oli ihan järkyttävää olin tähän mennessä saanu uuden oxanest piikin ja olo oli ihan kun humalaisella lauleskelin radion mukana ja jossain vaiheessa labrahoitaja tuli ottaa verta niin sain sen verran skarpattua että sotu meni kerralla oikein.. Anestesia lääkäri meinas tympääntyä muhun kun koko ajan selkä karkas ja mä sanoin miehelle ja kätilölle että pitäkää musta kiinni. En siis pelkää neulaa tai sitä tilannetta mutta kun joku on selän takana ja sanoo että kohta pistää niin siinä tulee joku vaistomainen reaktio. Epiduraali toi taas taivaan maan päälle ja enää jäi vaan paineen tunne peppuun. Taas ehdotettiin polvillaan oloa sängynpäätyä vasten ja kätilö teki mulle siihen kunnon nojailu paikan. Siinä vaikka olin polvillani niin pystyin torkkumaan ja se nauratti tätä kätilöäkin joka oli muuten aivan IHANA, vanhempi nainen joka oli tarpeeksi topakka eikä mikään lässynlässy vaan just sellanen kultanen keskitie. Olin ihan solmussa kaikkien piuhojen ja letkujen kanssa lopulta kun mulle meni sokerivettä ja oksitosiinia, epiduraalia ja jalkovälissä oli vauvan pinnin piuhat ja paineanturi. Jossain vaiheessa alko tulla taas sydänäänten laskuja ja siinä vaiheessa lääkäri tutki ja olin 4 cm auki. SItten lääkäri sano ne kirosanat: hänen mielestään olis paras luovuttaa ja mennä leikkuriin (okei, ei ihan näillä sanoilla mut...) Itku kurkussa nyökkäilin koska oli niitä sydänäänten laskuja joka supistuksella joita tuli koko ajan. kello oli 20 jotain ja mä itkin kun mua irrotettiin kaikista koneista ja supistukset lopetettiin ja siirryttiin toiselle pedille, kätilöt yritti lohduttaa mut mun maailma kyllä romahti siinä niin mikään ei auttanu. Leikkurissa ihmiset esitteli ittensä mut en kyenny edes tervehtimään kun vaan itkin. Sitten sain spinaalin ja taas pyysin henkilökuntaa pitämään mua kovaa kiinni et anestesialääkäri saa laitettua sen kunnolla. Se yritti siinä vitsailla että kuinka korkeelle laitetaan, että hoidetaanko hampaat samalla jos olisin ollu yhtään vitsikkäämmällä päällä niin olisin pyytäny poistaa viisurit samalla. Tällä kertaa ei tullu sellasta tukehtumisen tunnetta. Sitte lääkärit alotti, alko tuntumaan inhottava napsuna ja töniminen ja lopulta pieni paine

Ja maailman ihanin parkasu. Poika oli maailmassa 21.25.apgar 9-10 napanuora kerran kaulan ympäri. Kätilö lähti viemään poikaa isälle saliin punnittavaksi ja pestäväksi kun mua kasattiin. Tuntu ikuisuudelta se aika. Sain tietää pojan mitat ja suu varmasti loksahti auki kun hoitaja sano että 3665g ja 52 cm. Aattelin oikeasti et sieltä tulis vähän pienempi vauva kun viikkojakin "vasta" 38+6. Siinä kun mua ommeltiin niin olin jo vähän toipunut pettymyksestä ja juttelin lääkärin kanssa sektiosta ja lasten lukumäärästä. Pääsin saliin takas 22.20 ja kuulin et poika oli käyny ottaa alkuvauhdit teho-osastolla jossa oli saanu hengitysapua 25 min samoin kuulin että lääkäri oli nirhassu poikaa poskeen leikkauksessa, pieni pinta naarmu. Mua tarkkailtiin salissa vielä melkein 3 tuntia ja sain imettää poikaa ihan omaan tahtiin, kukaan ei yrittäny tunkea sitä tiukkaa kapaloa väkisin mun rintaan. sen jälkeen mies lähti kotiin ja mä pääsin takasin osastolle. Vauva meni kansliaan ja sovittiin että tuovat hänet ensin mulle rinnalle ettei anneta pullosta muuta kun tarvittaessa. Aamulla sain aamupalan jälkeen nousta ylös ja katetrin pois. Pääsin pian hoitaan itsekin vauvaa ja liikkumaan vaikka kipeä olinkin. 3 päivää oltiin osastolla vauvan kanssa vaikka itselle niitä kertykin 6. Lääkäri kävi mun kanssa leikkausta pikasesti läpi ja sano että mun lantio ei olis sopinut synnyttämiseen, on väärän mallinen ja liian ahdas. toisaalta olen kyllä tyytyväinen siihen että sain yrittää alateitse vaikka lopputulos olisi saanu olla toinen. ja tietenkin olen iloinen siitä että poika on elossa ja terve!!

Joku voi pitää mua itsekkäänä ihmisenä kun petyin synnytykseen vaikka sain maailman ihanimman palkinnon ja tiedän kyllä itsekin että olen ihan yhtälailla äiti vaikkakin sektiolla synnyttänyt. ja pettynyt osin siksi että esikoisen synnytys meni samalla kaavalla paitsi että käynnisty itsestään. olisin niin toivonut normaalia synnytystä toipumisineen esikoisen takia.

Tsempit vielä hautoville!

Kista ja E 22 vrk
 
Mä samaistun tohon Kistan pettymykseen. Itsekin haluan kokea sen ns. normaalin synnytyksen eli alakautta, eikä heti miel. toistamiseen sektiota. Ei ole itsekkyyttä! Hurja tarina kyllä, mutta lopputulos on ihana! :heart:

Nukuin pitkästä aikaan tosi hyvin. Tänään odotellaan soittoa neuvolasta tai sairaalasta, katsotaan mitä sanovat. Jännittää vähän, mutta pitäisi kuit enkin malttaa vielä et joutuu odottamaan kotona tovin. Ei sais tulla itselle enempää pettymyksentunnetta. Se kun vie mehut aika reippaasti.

( . ) Toistaiseksi ei supistuksia tai mitään muuta. Eilen käytiin neuvolassa ja juteltiin tosiaan tuosta keskeytyneestä käynnistyksestä ja muista murheista. Täti oli aika ihmeissää koko touhusta ja lupasi selvitellä asiaa. Sentään joku kuuntelee meitä.

40+0 (38+3)
paino +573 (-389)
RR 116/75 (114/70)
pissa puhdas (puhdas)
SF 37 (36)
Syke +125 (+130)
Liikkeet ++ (++)

Kaikki toistaiseksi ok. Paitsi psyyke. :p

Ensiviikon perjantaina 30.3. on ya-kontrolli. Sentään on nyt joku takaraja. Vielä pitäisi jaksaa odottaa...


Soose + poju 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Tunnin päästä ois lähtö äitipolille, eilen illalla rupes jännittään tää käynti aiva kaameesti... Eikä aavistustakaa miks, rutiinikäynti... Ootan kyllä sitä et saan tietää kohdunsuun tilanteen...

Eilen supisteli melko säännöllisesti 19.30-24 ja yölläki heräsin pari kertaa supistukseen. Muutenki nukuin tosi huonosti... Paha olo, ku väsyttää...
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
tieti: Oho, mulla ois kans 2h päästä käynti tuolla äippäpolilla tsekkaa tilanne. Tiiä vaik jos päästäis jo tositoimiin TAI se ärsyttävin: takas kotiin odottamaan. Jännittää kans, mut ei uskalla toivoa liikoja.

Tuli tosiaaan äsken soitto neuvolasta et hop sairaalaan keskustelemaan vielä kerran ja katotaan alapään tilanne.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
voi herranjestas kun en tiedä miten päin olisin.. En varmastikaan nuku ensi yönä tältä jännitykseltä joten taidan yrittää nukkua päikkärit! Mielessä pyörii vaan että mitähän kaikkea olen unohtanut tehdä/hankkia tms. ja pää lyö tyhjää että minkälaista elämä tulee olemaan tästä eteenpäin.. Avoimin mielen kuitenkin huomiseen ja olen kyllä todella todella onnellinen <3!

(sektio)TJ 1!!

3ssi & poitsu 38+6
 
Luulen, että alkaa tositoiminta olemaan lähellä kyllä täälläkin. Mulla on liikkuminen mennyt sellaiseksi slow motion -tyyppiseksi kun ihan pienestä jo kiristyy vatsa aivan totaalisesti. Kaikki yli 50m kävely saa aikaan kanssa ihan hillittömiä harjoitussupistuksia. Eilen niitä tuli sitä tahtia, että mitä hittoa..!?! Kaupassa piti pysähtyä hengittelemään ja odottelemaan joksikin aikaa, että menee ohi yksi aivan tajuton harkkasuppari ja sain pari huolestunutta katsettakin osakseni.. Tein suurinpiirtein kuolemaa mielessäni siinä jo. :D Todella, todella epämukavia ja siis ihan omassa sarjassaan painivat nämä tuoreet supparit vrt siihen mitä ne on koko raskauden olleet. Hyvä, että pääsin sieltä kaupasta ulos kun kiristi.. Voisi ihan kirkkaita kipeitä supistuksia tulla niin olisi vähän selkeämpää tämä homma. Alavatsakipua (tuntuu lihaskivulta, ei mitään supistuksia) on ollut kanssa enemmän nyt, mutta tuo on sitä samaa mitä on pidempään tullut kovasta rasituksesta. Nyt sitä tulee ihan jos yritän ajaa autoa tmv. Ne oikeat kipeät supistukset vaan puuttuu |O Montaa päivää en jaksa kyllä olla liikkumattakaan.. -.- Järkyttävä väsymys on painanut pari päivää myöskin, mutta hyvin on pari yötä tullut kyllä nukuttuakin.

Fiilikset on kyllä sellaiset, että jos ei tällä viikolla olla synnyttämässä niin ihmettelen. (Välillä iskee kieltämättä kyllä paniikki, että en mä haluakaan! :D Kun se sattuu ja sitten joutuu siellä sairaalassakin olemaan ja kaikkea...)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Kista: Sulla on ollut suhteellisen samanlainen synnytys kuin mulla. Itse avauduin tosin siihen 5 cm ja siihen jämähti. Lisäksi vauva oli alhaalla kiinnittyneenä ja painoi kohdunsuuta auki, mutta silti ei mitään tapahtunut. Meidän anestesialääkäri oli ihana:LOL: Miehen kanssa todettiin kotona, että enää ei olis voinut olla yhtään flirtimpi lääkäriksi. Siitä jäi niin hyvä mieli (kun esikoisen sectiossa mulla oli joku pubin pitäjän näköinen epäsiisti pyylevä äijä ja se vaan puhui, kuin kamala hänen viisaudenhampaan poistonsa oli ollut toissapäivänä tai jotain...). Kätilötkin oli kiireistänsä huolimatta ihan huippuja.
Jaan kyllä niin tuon pettymyksen tunteen, mikä seurasi itsellänikin siitä, että en saanut taaskaan normaalia synnytystä. Mulla vaan sitä syytä ei edelleenkään tiedetä (Ensin oli iso vauva, jonka arveltiin, ettei mahtunut tulemaan, mutta nyt ei vauvan koossa tai tarjonnassa tai missään ollut vikaa. Tällä kertaa ei päästy edes 9 cm kuten viimeksi.). Kolmanteen sectioon saan kerätä 10 vuotta rohkeutta...
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Lueskelin tuota Pamskun blogia, ja täytyy sanoa, että tuli kyllä ihan tippa linssiin! Kuinka kauniisti ja nätisti osaatkin kirjoittaa tuntemuksistasi. Ja sävy kuitenkin niin optimistinen, vaikkei mitään ruusuilla tanssimista tuo sinunkaan synnytyksesi kuitenkaan ollut. Juuri sinunlaisillesi sitä suo lapsen jos toisenkin, ihanaa kun vauva on oikeasti odotettu ja rakastettu :heart: Jotenkin omaakaan synnytystä kohtaan ei ole enää niin epäileväinen fiilis, tuli jotenkin rohkeutta lisää :)
(Ja kaikenlisäksi sain lisätukea siihen, että tuo Doomoo ei ollut mikään hutiostos ;) )

Omaa nyyttiä odotellessa...

tykoistuva 39+3
 
Äitipolilla nyt tosiaan tänään käyty. Nyt oli aivan ihana lääkäri, jäi tosi positiivinen olo tuosta reissusta... Kaikki ok, vauva ultran mukaan keskikäyrällä (ei siis normaalia pienempi mitä se edelliskertanen haahuilija sai tulokseks), painoarvio nyt 3,7 kg, mut painotti tosiaan et se on arvio, varsinki kun päästä ei saatu mittoja kun on niin alhaalla. Et ei tarvi ressata onko liian iso/pieni. :) Kohdunsuu oli väljästi kahelle sormelle auki, et kyl nää supistukset on jotain tehny... Ja koska vauva ei ollu mitenkää liian iso ja sokerit on pysyny kuris, niin kattellaan täs nyt sit koska päättää syntyä. Ja jos ei ala kuulumaan niin yliaikakontrolliin 3.9 ja katellaan mitä tehään. Toivon kyllä et syntyy vaikka tulevana viikonloppuna, olot on sitä luokkaa ja varsinki tuo liikkuminen ja nukkuminen niin mielenkiintoista et sais tulla jo...

Niin joo, otettiin nyt vihdoin se streptokokki näyte, se viimekertanen lääkäri ei ollu tajunnu ottaa sitä... Et toisaalta ihan hyvä ettei olla vielä päästy synnyttään...

Nyt on taas supistellu viidestä asti, välillä ihan napakastikki, pitänee varmaan mielenkiinnosta kattella välillä kelloo sillä silmällä et tietää kuinka usein näitä tulee... Tuos esikon kans puuhailles ei niin tuu kattottua kelloo, mut aika paljo näitä nyt on ollu...

3ssille onnea sektioon, kohta on vauva kainalossa. Toivottavasti saat edes vähän nukuttua jännitykseltä. :)

Nyt vain ootellan ja seurataan kuka meistä on sit seuraavana vuorossa...

tieti 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Tyttö syntyi todella viivyttelevän spontaanin lähdön kautta (lievästi avosuinen tarjonta hidasti synnytystä viimeisille senteille asti) tänään 42+0 klo 12.01 koossa 3695g ja 52cm. Vaikka valvottuina öinä laskettuna mentiin kolmannelle vuorokaudelle, jaksoin hyvin loppuun asti ja olin 3t synnytyksestä ihan valmis kotiin. Saatiin kuitenkin perhehuone ja nyt naatitaan. Niin on valmis vauva kun loppuun asti hautoi. Ja vaikka kypsyminen ja aukeaminen olivatkin järjettömän kipeitä vauhtiin nähden, niin lopulta helppo ja rauhallinen ponnistusvaihe kruunasi kokemuksen, jota voisi ehkä kuvailla sanoilla huutosuppareita ja morfiinipöllyjä :)

Onnea kaikille tulevaan!
Pippurihäntä ja Möyrikki
 
Suuret onnittelut pippurihännälle :heart::flower:
Minun on pitänyt käydä täällä tsemppaamassa kaikkia jotka vielä odottavat, mutta vuorokauden tunnit eivät ole riittäneet! Vauva nukkuu päivät ja syö yöt, joten väsymys painaa päälle! En malta levätä päivisin kun haluan olla esikoisen kanssa mahdollisimman paljon! Kaikki on mennyt hyvin vaikka esikoinen kokeileekin rajoja nyt ihan hirveästi, mutta sehän kuuluu asiaan! Nyt hän pääsi päiväkotiin ensimmäisen kerran kesäloman jälkeen ja yritän itse hieman huilia! Oikein paljon voimia ja onnea kaikille jotka ovat loppusuoralla! Olette ajatuksissani päivittäin!

Pimatsu ja tyttö 5 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Heipä hei taasen!

Eilen jäätiin lääkärivisiitin jälkeen sairaalaan oksitosiinitiputukseen. Suppareita joo tuli, muttei tehokkaita. Ei kypsentänyt yhtään paikkoja ja jäin sitten yön yli osastolle. Aamulla lääkärin kanssa keskusteltiin toistamiseen ja päätimme että emme ota tänään cytoteciä, joten lähdettiin takaisin kotiin odottamaan. Tuntui vain etten ollut valmis monen vuorokauden kypsyttelyyn sairaalassa.
Sanoin jopa pelkääväni, et yliaikakontrollissa annetaan cytoteciä. Mut vaihtoehtoja ei ole. Mä niin nyt toivon, että vauva syntyisi ennen tota yliaikakontrollia.

Unohdettiin kans äitiyskortti sinne sairaalaan, noh kiva lääkäri lupasi pitää tallessa.

En tiedä miten jaksaa ensiviikkoon, saati sitä seuraavalle. En yhtään tiedä. Kokoajan syytän itseäni, kun mies joutuu palloilemaan töiden ja sairaalan väliltä, ja miehen isä joutuu ravaamaan meilä hakemassa esikoinen yöksi. Näitä ukkoja ei haittaa tämä, mut mua haittaa ihan hirveästi. Tuntuu et itken kohta ja paineet kasvaa vain.


Soose ja poju 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Voimahali Sooselle! :hug:

(.) Kotona ollaan kans, eiliset supparit loppu kohta kun menin nukkuun. Onneks sain nukuttua kohtuu hyvin... Yksittäisiä suppareita ollu aamusta asti ja limatulppaaki tuos bongailin. Et kyllä jotain sentään tapahtuu, toisaalta kärsimättömyys kasvaa kans...

Tänään siis laskettuaika, 40+0 (poks vaan)

tieti ja tiitiläinen

Muoks. Ai niin ja seuraava neuvola 29.8 ellei tää ymmärrä sitä ennen syntyä...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä