~~ Elokuun 2013 Ihmeet elokuussa ~~ MEIDÄN KUU!

Soosella taitaa olla jännät paikat. Täällä peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin ja saatais sitten pian taas vauvauutisia :)

Täälläkin pylleröllä on pitkiä jumppasessioita. Tai oikeammin ne tuntuu siltä niinkuin uis "sammakkoa" alaspäin. Kaipa se pyrkii kohti uloskäyntiä ;)

Pippurihäntä: mulla on siis jatkunut juurikin tuota kaavaa nyt viikon - alkoi viime viikon sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Toivottavasti sulla johtais nopeampaa ihan oikeisiin toimiin. Tänä aamuna kun heräsin oli taas niin TURHAUTUNUT olo. Jos kerran tulee suppareita niin tulis edes tiheämmin....
 
  • Tykkää
Reactions: Blaeksoose
catida: Ei oo supistellu kun ainoastaan töissä ollessani kun jouduin nostelemaan kaikkea raskasta ja lopetinkin työt jo aiemmin. Nyt ei ole vaivannut kun ne sukkapuikko kivut ja niiden alkamisen jälkeen onkin paikat auvautuneet ja pehmentyneet :) Ajattelin vaan kun niiiiin rakastan piikkimattoa mutta nyt kun sektio-aika on sovittu niin on ehkä turhaa yrittää aikaistaa syntymistä. :D
pippurihäntä: mitä tuo vyöhyketerapia on? ihan vieras juttu mulle! :O

perhana kun laittoivat mulle ajan vielä neuvolaankin tälle viikolle.. Olisin hyvin voinut varttua ensi viikon sektioonkin..
 
3ssi: Oon siis shiatsuhieronnassa käynyt kolmisen kertaa loppuvaiheessa ihan vaan rentouttamassa itseäni. Perustuu itämaisen lääketieteen käsitykseen kehon meridiaaneista, eli samoihin energiaratoihin kuin akupunktio kai käytännössä. Se on semmoista kevyttä paineluhierontaa vaatteiden läpi, maataan kyljellä ja käsitellään käytännössä koko kropan tärkeimmät meridiaanit varpaista päälakeen. Ihan käsittämättömän kevyen ja rentouttavan olo tuottaa, niissä kohdissa, joissa selvästi on jotain tukkoja tai lukkoja, niin tuntuu kyllä ihan kipakkana se painelu. Kävin odotusajan shiatsuhoitoja tarjoavalla hierojalla eli pureuduttiin erityisesti raskausajan rasitusten poistamiseen. Suosittelen! Sitä voidaan myös käynnistykseen käyttää, mutta nyt en ole jotenkin edes jaksanut ajatella enää meneväni sinne.

iiips: voi ei... En kyllä viikkoa suostu, en millään enää!
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Sain eilen illalla koottua itteni taas "normitilaan"... tais olla ihan väsymyksestä johtuvaa aikas pitkälti... Sit kun mies ei saanutkaa tennisporukkaa kasaan, niin lähti esikon kans kaverin luo leikkimään ja olivat melki koko illan siä. Siinä sit kun sai olla ihan itekseen ilman mitää vaatimuksia miltää taholta tuli jo paljo parempi olo...

Tuo närästys nyt vain on enää semmonen joka oikeesti ärsyttää... pitää käydä apteekista kysymäs tuota toista ainetta, kiitos jaanino vinkistä...

Nyt vain vauvauutisia odotellessa...

Toivotaan et Soosella käynnistys tuottaa nopsasti tuloksia... :) ja muutkin kärvistelijät pääsee pian tositoimiin... varsinki pippurihäntä ja iips.
 
Viimeksi muokattu:
Sooselle tsemppiä käynnistykseen! Onpas jännät paikat jo siellä.
Täällä myös vauvalla iltaisin ollu ihan mahottomat jumpat !:D:heart: Puskee jokapaikasta kattä ja jalkaa.. ;D Ihana!
Samoin vatsantoiminta ollu vilkasta, että ihan loppuajan merkkejä ovat! :D
Oma turvotus on selvästi kovempaa nyt, jo aamusta sormet ja varpaat ihan nakkeina....Samoin tuo toinen jalka alkaa olla illasta ihan mahoton.. Turpoaa ja kipeytyy niin kovasti,että hankaloittaa jo kävelyä. Mulla suonikohjuja siinä. Neuvolassa tänään näytin sitä, eipä auta muu kuin tukisukkia pitää.
Jokapäivä oon yrittäny ehtiä lenkille, jotta jalka saisi liikuntaa, se auttaa selvästi!
Lenkit jo hiljaisempia, vauva puskee päätä tuonne alas ja vihloo...auuuts..
Toivoisin, ettei tässä enää tarvis montaa viikkoa kärvistellä, alkaa jo niin vaivaista olla tää elo.
Mehustus hommia tääällä puuhaillaan ja kohta muksujen kanssa kauppakeskukseen. Huomenna alkaa koululaisialla koulut ja normi arki!!
Inkkukinkku 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Blaeksoose
Kiitos kaikille tsempeistä! :heart::flower:

Käynnistyskuulumisia tulee nyt, ja joo, yhdessä kasassa ollaan edelleen. Mentiin aamuksi sinne polille. Otettiin ensin sydänkäyrät, priimaa olivat. Lääkäri tutki kanavan tilanteen ja paljonko kohdunsuu auki: kanavaa paljon jäljellä ja sormelle edelleen auki. Tästä mä sitten ahdistuinkin enemmän. Tiesin tavallaan et paikat erittäin epäkypsät kun ei tosiaan ollut niitä oikeita suppareita missään vaiheessa kypsyttämässä.

Sitten se kokoarvio.... nyt sanoikin että on 4kg. Meinasin pyörtyä sinne tutkimuspöydälle ja aloin hermostua entistä enemmän. Asiaa ei auttanut se, kun lääkäri ehdotti että käynnistetään myöhemmin. Ilm. lääkäri ymmärsi savuavaa päätäni katsoa ja suostui lopulta kokeilemaan saako balonkin paikalleen vaikka vauva on "kaukana" vielä.

Saatiin se balonki vaikeuksien kautta lopulta paikalleen, ultrattiin vielä et on oikeassa kohdassa. Sain mielenrauhan. Heti alkoi kipeät supistukset. Otettiin vielä lopuksi vauvan sydänkäyrät ja siellä samalla näkyi supistuksista merkkejä. :) Käveleminen oli aivan kamalaa ja autossa istuminen kotimatkalla oli kans ehkä hirveintä mitä voi olla.

Supistelin kipeästi klo 10-14 väliltä säännöllisesti ja lupaavalta näytti kunnes hiipuivat nekin pois... Masennuin vähän, mutta lohduttauduin sillä, et kyllä ne vielä palaavat jossain vaiheessa. Vedin katetria 1-2h välein, ei tuntunut niin pahalta kuin mitä voi kuvitella.

Ja tässä nyt sit sohvalla istutaan ja odotellaan.... Voi kunpa tapahtuisi jo jotain. Lekuri tosiaan varoitti että VOI mennä neljäkin päivää. Turhauttavaa.

Huomenna sitten klo 11 takaisin sairaalaan ja mietitään seuraavaa siirtoa.


Soose ja vastahakoinen poju 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
sooselle vielä tsempit toivottavasti käynnistyy pian :)

Täällä on tänään supistellut js vauva on painanut kovasti tonne alas.. poikaa saatoin kouluun ja se oli tuskaa kävellä tota pientä matkaa ! Mutta ei siis lähtöä ei!

Ihanan synttärilahjan sais jos huomenna syntyis, mutta niinhän se menee että tulee kun haluaa :)

Siitä närästyslääkkeestä että sain sille reseptin neuvolasta!
Jaanino 38+ 4
 
Kiitos jaanino =) Toivotaan että teillä lähtis kans käyntiin!

Tilannepäivitystä: Yllätyksekseni balonki lähti itsekseen ulos äskettäin. Olin just menossa paskalle, kakka osoittautuikin palloksi. :LOL:
Vissiin nyt kohdunsuu on laajentunut. Pallo näytti olevan jotain halk. 4cm(?), ei mikään pieni pallo. Toivotaan, että huomenna on paikat kypsemmät jotta voidaan käynnistää cytomikäonkaan:lla. Toisaalta olisi mukavaa jos itsekseen alkais supistella yön aikana tai tulisi edes vedet.

Seurataan tilannetta!
 
Sooselle paljon tsemppejä! Kiva kun jaksat päivittää tänne :) en ole ennen kuullutkaan tuollaisesta käynnistämisestä!
Toivottavasti pian alkaa tapahtua!
Omat kuulumiset huomenna, jos olen pirteämpi ja paremmalla päällä kuin tänään!
On ollut todella raskas päivä esikoisen uhman takia ja henkisesti aivan poikki!
 
  • Tykkää
Reactions: Blaeksoose
sooselle täältäkin tsempit käynnistelyihin :) Ja PHlle kanssa jotta lähtisi vauva tulemaan jo!

Täällä ei mitään ihmeellistä. Joka päivä tulee pari kipeääkin supistusta ja muitakin tuntemuksia alapäässä on, että siellä jotain tapahtuu, mutta ei nyt mitään lähdön tunnelmaa nyt kuitenkaan sen kummemmin. Ja järjellä ajateltuna nyt ei vielä kiire olekaan, sitä vaan alkaa olemaan niin malttamaton näin loppua kohden ^^ Neljä päivää ja miehellä alkaa loma taas ja malttamattomana jo sitäkin odotan. Mietityttää vaan nämä jomotukset ja muut jotka selvästi paikkoja valmistelee tulevaan, että miten nopeasti se sieltä tulee pihalle sitten tositilanteessa.. Edelleen olisi toiveissa saada puudutksia kuitenkin..

rv 38+2

p.s. sauna-myytti varmaan kaadettu jo aikaa sitten, itse olen käynyt 2-4krt/vk saunassa koko kesän ;) Kaksi muuta ässää on jäänyt vähemmälle viimeaikoina, joten niistä en mene sanomaan mitään. (Ei niin, että mitään yrittäisin, satun vain olemaan innokas saunoja..) Yksi naapurikin jo kyseli, että vieläkö uskaltaudun saunaan.. kyllä ajattelin ihan loppuun saakka käydä, hyväähän se vaan tekee!
 
  • Tykkää
Reactions: Blaeksoose
Huomenta vain mammat!

Käynnistyskuulumisia: Kuuma tee ja mansikkainen puuro nautittunna. Suihkussakin viitsi käydä, sekä siistiytymässä ennen sairaalaan lähtöä. Ei enää jännitä niin paljoa kuin toissapäivänä. Itseasiassa jännitys muuttui hermostumiseksi. En edes tiedä mitä tulee tästä päivästä. Mietin vain yhtä asiaa: Milloin päästään synnyttämään?

Voimia ja jaksuja Teille malttamattomille <3 Klisee, tiedän, mut samaa koetan itsellenikin hokea. :D


Soose ja poju 39+0 POKS!
 
Viimeinen neuvolakäynti oli eilen ja kaikki muuten ihan hyvin mutta sf-mitta huiteli taas yläkäyrillä (37cm rv 39+3). Terkkari kutsu viel takas just ku oltii lähössä ja laitto lähetteen synnärille, että tarkistavat koon ultralla. Oon vähän siitä ollu huolissani, että jos vauva kasvaa liian isoksi ja en saa sitä synnytettyä, kun täällä Jyväskylässä ei rutiinisti synnytystapa-arviota tehdä. Mites muualla?

Käytiin tosissaan sitten synnärillä ja ottivat myös käyrät, jossa sitte näky 5-6min välein supistuksia. Ite en ees tajunnu, että supisteli :D Parina päivänä on ollut muutamia kivuliaita supistuksia, just niiku joku täällä sano että vatsa menee killilleen ja selkäpuolelle tulee kipu. Myöskin uutena juttuna on tullu sellanen paineen tunne tonne alas. Lääkäri katto ultralla vauvan koon ja normaalikokoselta vaikutti eli 3,5kg tässä vaiheessa. Vauveli kyllä riehu niin kovasti, että lääkäri jo tuhahti että "vaikee mitata ku pää pyörii koko ajan"..

Tuli ihan helpottunu olo, kun sai tietää ettei mitään jättivauvaa ois tulossa. Se myös toi vähän levollisuutta lisää mieleen, kun näki sen synnytyssairaalan (täällä siis joku evakkorakennus). Ei se ollutkaan mikään rekkakontti niiku luulin :D

Perjantaina häämöttäis laskettu aika. Saa nähä mennäänkö sitä yli sitten. Seuraava kontrollikäynti onkin sitten vasta se 41+5 yliaikaiskontrolli. Onko muualla samoin, ettei tässä välissä oo enää neuvolakäyntiä?

Ikku 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Onpas täällä taas lisäännytty! Onnittelut kaikille uusille äideille! :)

Täällä menossa 38+2, ja eilisessä neuvolassa täti sanoi, että on vauva lähtövalmiina, kun joku vain antaisi käskyn! Tarkoittaa kaiketi kiinnittymistä :)
Tämä meidän tyyppi on melko rauhallinen tapaus, yleensä iltaisin tulee pitempi jumppasessio, mutta muuten saattaa pitää hiljaiseloa lähes koko päivän. Välillä painaa peppua kylkiluihin, muttei juuri muuta liikettä, paitsi tietysti tuota samaa paineen tunnetta, josta Ikkukin mainitsi, on alkanut tuntumaan melkolailla alapäässä. Eilen oli lähes koko päivän taas niin rauhallinen asukki ihan tähän aamuun asti, etten meinannut unta saada. Täytyi heti herättyäni kuunnella vähän dopplerilla sydänääniä, ja kyllä ne ainakin löytyivät heti :) Rauhallisuudesta päätellen taitaa tulla ulos vasta siellä vk 42 :D
Fundus oli 35½, eli ihan yläkäyrillä mennään, mutta terkan mielestä erittäin sopusuhtainen maha. Tietysti tähän lähes 180cm kroppaan mahtuu hieman tuota kohtuakin :)

Tarjonta ollut jo pitkään RT, mutta eilen merkkasi neuvolakorttiin RT I. Onko jollakin tietämystä, mitä tuo ykkösmerkintä meinaa? Kiinnittymistä?

Seuraava neuvola taas ensi maanantaina 19.8.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Mulla on ensviikolla neuvola rv 39+3 ja sen jälkeen luulen, ettei välttämättä ole enempää neuvolakäyntejä kun 2 viikon välillä (jota mun terkka on kanssani noudattanut) se tulisi rv 41+3 ja silloin taitaa olla jo yliaikaiskontrolli sitten sairaalassa.. Sen näkee sitten jos noille viikoille mennään. Voi tietysti olla, että terkkakin haluaa mua nähdä vielä 40+ viikolla tjtn.

Ei helsingissäkään tehdä ilmeisesti synnytystapa-arvioita mitenkään rutiinisti. Ainakaan itselle ei ole tehty kummassakaan raskaudessa. Toisella nlalääkärikäynnillä lääkäri mun huoliini totesi vain, että "käsikopelolla paikat tuntuu siltä, että kyllä sieltä mahtuu tulemaan" mutta suhtaudun pienellä varauksella tuohonkin tietoon.. Olisi kyllä huojentavaa kun olisi saanut tähän loppuun vielä ultramittauksen vauvasta (eikä olisi ollut pahitteeksi vaikka sitä lantion tilavuuttakin olisi katsottu..) mutta näillä mennään nyt. Ei tuo nyt miltään jättiläiseltä omiin käsiinikään tunnu tuo vauva, mutta huolettaa nimenomaan siksi kun ne lantion liitokset meni niin huonoon kuntoon jo paljon pienemmästäkin vauvasta (eikä mahtunut ilman episiotomiaa/paria pientä repeämää esikoisenkaan pipo ulos tulemaan). Se lääkäri oli vähän sellainen "kun kaikki muutkin pystyy, niin kyllä sinäkin"-tyyppinen kaikissa vastauksissaan.. Lähden synnyttämään mahdollisimman avoimin mielin ja tilanteen mukaan sitten toivottavasti saadaan vauva ehjänä ulos, itselleni ei muita vaatimuksia ole kuin että kipulääkitys toimii moitteettomasti.

p.s. hehkutusta Täällä on mamma "vapaa" ja saan rauhassa löhöillä (ja siivoilla) pari tuntia kun vanhempani noutivat juuri esikoisen eläintarhareissulle :) hih. Sää olisi voinut olla parempikin (sadekuuroa ja tässä meillä nyt ukkostaakin...) mutta lähtivät kuitenkin. En kovin montaa kertaa ole yksin kotona ollut viimeisen 3 vuoden aikana (voi laskea melkein yhden käden sormilla), aina yhtä jännää :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iips
Täällä taasen moi ja oon erittäin vittuuntunut. Anteeksi rage. :(

Käynnistyskuulumisia: Aamu alkoi kivasti ja oli positiivinen fiilis tästä päivästä. Onhan tätä odotettukin piitkään. Mentiin synnytysvastaanottoon, otettiin vauvan sydänkäyrät.
Lääkäri katsoi kohdunsuun tilannetta ja todettiin balonkin avanneen kohdunsuun 3senttiin ja kanavaa jäljellä 2cm. Ultrattiin vielä vauvan kokoa toistamiseen, samoin virtaukset ym.

Lääkäri päätti ettei cytotecia anneta. Tai mitään muutakaan. Passitti meidät takaisin kotiin ja pyysi tulemaan huomenna uudestaan näytille. Tässä vaiheessa mulla kilahti totaalisesti. En edes voinut katsoa lääkäriä kasvoihin. Olin niin vihainen et näin kävi.

Nyt on kyllä sellainen fiilis etten halua enää käydä sairaalassa. Saati miettiä koko odotusta. On niin pettynyt olo. Pettymys omaan kroppaan, joka ei tunnu sitten toimivan loogisesti. Ei suppareita, ei mitään.

En tiedä mitä tehdä nyt enää. On vain niin paha mieli ja harmistus päällä. Samoin miehellä.

Anteeksi tämä vuodatus. :(


Soose ja poju 39+0
 
Heips!
Kyselin täällä aikasemmin kans tuota Rt2 ja viimeksi muistin kysyä neuvolassa asiasta ja neukkutäti selitti sen niin että, kummalta puolelta sydänäänet kuuluvat, eli joko vasemmalta tai oikealta (Rt tai Rt2) ja siitä voi sitten päätellä onko vauva päässyt vielä kääntyilemään puolelta toiselle -> eli jos on, niin pää ei ole vielä kiinnittynyt.
Uudelleensynnyttäjällä ei välttämättä kiinnity ollenkaan ennen synnytystä, ja on kuulemma ihan normaalia.

Täällä oli parempi viime yö jalkojen suhteen ja sain jopa nukuttua hieman enemmän.
Täälläpäin oli vain hirveä rankkasade, mikä herätti esikoisen pariin otteeseen yöllä ja hän tuli sitten viereeni nukkumaan.

Omassa voinnissa ei mitään mainittavaa.
Olo on hyvä kaikin puolin.. vähä liiankin hyvä =)

Eilen oltiin katsomassa siskon viikon vanhaa vauvaa ja hän nukkui sylissäni melkein kaksi tuntia ja voi apua kun oli ihana tapaus :heart:
Helpotti hieman tuo oma vauvakuume ja ikävä omaa masuasukkia, kun sai pidellä pikkuista niin kauan. Nyt jaksaa taas odottaa omaa, mutta ei liian pitkään enää kumminkaan ;)

Jaksamisia kaikille!
Erityisesti Pippurihännälle ja oliko se iips, jolla oli kans jo mennyt yli lasketun!?
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Paljon tekstiä tälle aamulle! Soosen lähtöviestiäkin ehdin tuossa peukutella ja sitten luin vasta tuon myöhemmin iskeneen pettymyksen. Onhan se niin, että taatusti ottaa päähän, kun hommat ei etene. Mutta näin se ikävä kyllä taitaa olla noiden käynnistysten kanssakin, että jos kroppa ei ole valmis, niin väkivalloin sitä vauvaa ei synnytetä. Koska lopulta se olisi sekä vauvalle että äidille se huonompi vaihtoehto, uskon ihan vilpittömästi niin. Varmasti lääkärit ajattelevat siinä teidän molempien vointia siltä lääketieteelliseltä kannalta eniten. Hyvin ymmärrän kuitenkin, että pääkopan vointia se asioiden "seisomaan jääminen" vaan rasittaa ja vetää mielen matalaksi. Kun on niin kovasti odottanut sitä edistymistä.

Mä oonkin monesti miettinyt, että näitä odotusajan tilanteita hoidetaan kuitenkin ennen kaikkea lääketieteellisestä näkökulmasta, psykologinen puoli jää sitten odottajan omalle vastuulle hoitaa. Niin monissa tarinoissa toistuu töksähtelevät terkkarit/lääkärit, jotka varmasti kyllä ihan asiantuntevasti hoitavat oiretta ja odottajan fyysistä tilaa, mutta täysin unohtavat sen, miltä kaikki se mahtaa tuntua. Ja kun nämä etenkin synnytykseen liittyvät jutut ovat semmoisia, missä stressi vaan sotkee kehon luonnollista hormonitoimintaa, niin pitäisi mun mielestä olla extraherkillä tuntosarvilla. Ei se tarkoita, etteikö lääkärit ja hoitajat joutuisi aina välillä sanomaan ja tekemään asioita, joihin odottaja/synnyttäjä väkisinkin pettyy, mutta sen pettymystilanteenkin voi hoitaa niin monella tapaa, jos vaan ehtii ja on ne tuntosarvet kohdallaan.


Noniin. Tämän avautumisen jälkeen sitten neuvolakuulumiset. Pienellä varauksella suhtaudun terkkarin näkemykseen, mutta haluan kuitenkin uskoa, että vauva olisi nyt ainakin laskeutunut, eikä terkkarin mukaan pää "liiku senttiäkään". Itse vähän epäilin ja toivoin näin, koska olossa on ollut tiettyjä muutoksia su-ma aikana (ensin tiheä harkkasupparipäivä, ja sitten uudenlainen paineen tunne lantiossa ja selässä, lonkkakivut ja muutos vauvan asennossa). Sf-mitassa tämä ei oikeastaan näkynyt mitenkään laskusuuntaisena, koska aiemmin vauva oli jotenkin vähemmän tilaa vievässä kylkiasennossa, nyt töröttää selkä keskemmällä, suorempana, vaikka pää onkin (kai) alempana. Sykkeet nimittäin kuuluivat nyt sen verran alhaalta, eikä terkka saanut huolellisten paineluidenkaan jälkeen päätä keskeltä enää heilumaan.

Synnytystapa-arviota ei tehty mullekaan (HKI) rutiinisti, olen toissynnyttäjä ja ekassa ei komplikaatiota. Eikä tämä ole ollut iso ennusteeltaan missään vaiheessa, huom! sf-mitta 37cm eli yläkäyrällä, eikä mulla ole missään vaiheessa epäilty isoa vauvaa silti, päinvastoin. Tänään käsikopeloarvio koosta 3,2kg - vastaa rv30 tehtyä ultra-arviota kehittymisestä. Neuvolakäynteja mulla oli 39+6 ja sen jälkeen tämä 40+6, josta sitten sain ohjeen soittaa 41+2 eli perjantaina synnärille yliaikaiskontrollia varten aikaa. Se tehtänee sitten alkuviikosta ja käynnistysaika selvinnee siinä, ilmeisesti pyrkivät käynnistämään 42+0 eli viimeistään ensi viikon keskiviikkona!!!

Vauva oli sykkeiden perusteella virkeä ja hyvävointinen, monotti vatsanahkaa tutkimuksen aikana ikäänkuin vahvistaakseen, että hyvin menee vielä :) Mamman kaikki arvot (pissat, RR, paino, joka oli muuten laskusuunnassa jne.) ihan kunnossa. Kuten olen sanonutkin, fyysisesti mä voisin olla raskaana ikuisuuden, mutta nuppi ei kestä :D Jotenkin hienoa huomata, että näin 36v kehäraakkina edelleen pystyy kantamaan lapsen normaalisti, eikä vointi ole sen huonompi kuin nuoremmilla siskoilla.

Kiinnostava muuten tuo RTI/II merkintätapa. Mulla vauva on ollut viimeiset pari-kolme viikkoa selvästi eniten selkä oikealle (mutta vaihdellut päivän aikana myös toiselle puolelle, kun ei kerta ollut kiinnittynyt) ja nyt on alkanut kiertyä vähän keskemmälle. Mitään merkintää tuosta ei ole kortissa kuitenkaan käytetty. Käsittääkseni RTI olisi se optimaalisin. RTII asennosta on vähän pitempi matka pään kääntyä kanavassa.

Viikon kestänyt ahdistus helpotti siis tänään, mutta viime tingassa neuvolakäyntiä ajatellen kun su-ma vasta nämä muutokset itse bongailin, en kyllä uskaltanut toivoa edistymistä. Limatulppahommeleita ei oo näkynyt edelleenkään, mutta eipä näkynyt esikoisen aikanakaan.

Nyt mä jatkan tästä lantionalueen ja alaselän ahtaustunnelmasta (kun just nyt ei satu, tuntuu vaan ahtaalta) nauttimisesta. Möyrikki se siellä matkaa vaan ulospäin :)

Pippurihäntä 40+6
 
liiisulle onnea pontevasta pojasta !

Mua kansa kiukuttaa ihan järjettömästi ! Lääkäri sanoi ettei vauva pääse enää liikkumaan .. HAH terkka sano tänään että pää on kuitenkin tullu ylös! Eli tää ei synny ollenkaan .. osti sen oman yksiön sitte niin ! Mä oon niin pettyny kun ajattelin pääseväni synnyttämään mut ei ja sit tänään iskee vieraita tupa täytee juhlimaan jotain surkeen synttäreitä .. itku herkässänhormonit sekasin selkä kpiä vituttaa ja mies töissä .. ihanata ihanata!

Mä en enään jaksa vastata kysymykseen eikö vieläkään, et oo sit lähteny synnyttämään ... no vittu en oo en .. ettekö te nää !!

Hb oli 101
Sf mitta 34cm isoin mitä koskaan!!!
 
  • Tykkää
Reactions: liiisu
Voi itku jaanino! Suoraan sanottuna mä oon henkisesti edelleen varustautunut siihen, että tää tän päiväinen "laskeutunut ja kiinni" ei oo vieläkään mikään pysyvä tila, välttämättä. Mullehan kerran jo rv38 tarkastuksessa terkka sanoi, että hän ei saa enää päätä liikkumaan. Paskanmarjat. Sitten seuraavat kaksi viikkoa olikin tyyppi ylhäällä.

liiisulle onnittelut!!! Melkoinen ylläri kyllä tuo perätilahomma, mutta siitäkin selvisitte!
 
  • Tykkää
Reactions: liiisu
Onnea liiisu!

Voimahalit jaaninolle!!!! :hug:

( . ) Tän päivänen lääkäri tais olla kovakouraisempi, kun äsken tippu ISO, tummanpunainen, etanamainen limaklöntti paperille. Toisaalta en olisi halunnut tietää että moinen tippui, kun herättää turhia toiveita synnytyksen lähestymisestä.

PH: Kiitos kirjoituksestasi. :) Koetan pitää itseni henkisesti kasassa. Tietty pitää puhua jonkun kanssa IRL jotta ei jää yksin näiden fiiliksien kanssa.
 
Onnea liiisulle potrasta pojasta!

Voi soose, voin melkein tuntea tuskasi. Käynnistys kun antaa jo omalla tavallaan lupauksia, mutta jos ei vieläkään... :/

Samoin jaanino ja muutkin. Vaikka se tosiaan kliseeltä kuulostaa, niin yrittäkää jaksaa.:hug:

Tämä on TOSI turhauttavaa aikaa itse kullekin, joten minua ainakin helpottaa tieto siitä, että eihän tässä tilanteessa yksin ole, vaan on siellä teitä muita siskoja, jotka ymmärtää tämän hetkisiä fiiliksiä paremmin kuin hyvin :)

iips + Pyllerö 41+2
 
Onnea liisulle pojasta! :heart:

Sooselle paljon voimia synnytyksen odotteluun... (ja varsinki lääkäreiden pompoteltavana olemiseen...)

Täälä ei mitää uutta, paitsi yks oikeesti kipee supistus :D , mut just nyt tuntuu siltä et ihan varmasti meen perjantaina vielä neuvolaan, neukkutädin epäilyistä huolimatta... No onhan täs nyt viä yli viikko laskettuunki jäljellä, mut kun oon jo niin kärsimätön...

tieti ja tiitiläinen 38+5
 

Yhteistyössä