Heipat kaikille :wave:
Täällä onkin ollut vähän vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja kaikennököisiä vastoinkäymisiä. :O
Pari viikkoa sitten olin lähdössä normaalille vaunulenkille koiran ja pojan kanssa, kun naapurin Shar Pei riuhtoi itsensä narusta irti ja tuli päälle. Yritti siis ilmeisesti käydä Siirin (russeli) kimppuun, mutta minä hädissäni tietysti nostin koirani syliin, ja sain itse ne osumat. Näinhän ei kai saisi missään nimessä tehdä, mutta siinä kohtaa hätä oli suurin pojasta, joka istui kärryissä ja piti saada pedon huomio pois hänestä. Onneksi sitten toinen naapuri ehti hätiin ja vei pojan turvaan. Molempiin käsiini tuli kunnon haavat, samoin kylkeen ja toiseen reiteen. Kävin päivystyksessä, jossa haavat putsattiin ja sain antibioottikuurin tulehdusvaaran takia.
No, kun viikon kuuri loppui, sainkin siitä lääkkeestä yliherkkyysreaktion ja hirveän ihottuman kutinan kera. Ei kun taas lääkäriin, määrättiin allergialääke ja kortisonivoide. Ja jotta en pääsisi liian helpolla, sain tuosta allergialääkkeestä allergisen reaktion ja naama turposi. Sen lääkkeen käyttö loppui siihen. :stick:. Onneksi tuo voide sentään tehosi ja vei sen suurimman kutinan pois ja aika hyvin tuo ihottumankin parantunut. Haavoista sen sijaan jää arvet :'(. Tää asia sovittiin silloin koiran omistajan kanssa, hän maksoi kulut ja oli tietysti pahoillaan ja sanoi lopettavansa koiran. Ajattelin silloin että ok, kun asia saatiin hoidettua näin hienovaraisesti, eihän se kivaa ole hänellekkään mutta varmasi helpommalla pääsi nyt kun uhrina oli kuitenkin naapuri, eikä mikään ventovieras. No, tällä viikolla sitten selvisi ettei koiraa ole lopetettu, ovat vaan olleet reissussa niin ei ole näkynyt. Toki nyt koiraa ei pidetä enää pihalla, vaan ilmeisesti sitä käytetään yömyöhään ulkona, ettei muut näe. Todella raivostuttavaa, varsinkin kun kyseisestä koirasta on ollut harmia ennenkin. Nyt täällä sitten muiden naapureiden kanssa puhistaan ja mietitään mitä tehdään. :kieh::kieh:.
Muuten meillä on elo suhteellisen ihanaa, ekoja kertoja ollaan käyty hiekkalaatikolla ja voi sitä ihmetyksen määrää :heart:. Tänään ostin kirpputorilta istuimen pyörään, viikonlopun aikana kokeillaan mitä poika siitä tykkää.
Syöminensitten alkoi taas tökkimään. Ihan sama mitä tarjoaa, niin ruokaa huidotaan pitkin seiniä ja lopulta vedetään tuolissa selkä kaarella huudon kera
Tämän seurauksena syö taas tosi pieniä määriä, mutta eihän sitä ruokaa voi väkisinkään suuhun tunkea. Pariin kertaan olen nyt ottanut pojan syliin ja pitänyt käsiä varovasti paikoillaan ja syöttänyt siitä. Hetken aikaa se toimii, mutta kohta alkaa taas venkoilu. En taas tiedä mistä johtuu..:| Olen myös antanut kokeilla syömistä itse, mutta siinä vaan lusikka lentää lattialle ja ruokaa litsutetaan sormissa. Pienet leipäpalat kyllä syödään hienosti.
Mutta kohtahan se on jo varattava 1v-kuvaus ja suunniteltava synttäreitä. Järkyttävää miten nopeasti aika kuluu.. :O
Siiruska ja Jere, kohta jo 1v.