*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

Mammy Mitä tasoa sun sokerit sit on? Varmasti ahdistaa, mutta muista ettet itse voi vaikuttaa sen enmpää tuohon.. mitä nyt seurata tiiviimmin sokereita.. (mutta jos nekin suh koht hyvässä tasapainossa..nii eipä siitä lisä seurailusta oo hyötyä..)
 
Huikkikselle tsemppiä ja jaksamista makoiluun - onneksi tosiaan viikkoja alkaa olla jo hyvin kasassa, mutta jokainen päivä masun suojissa on aina plussaa pienelle. Mutta varmasti olet siellä hyvässä hoidossa ja uskotaan, että kaikki menee hyvin! :heart:

Pikaisesti omaa napaa eli pääsin juuri sairaalasta kotiin edelleen vuodelepoon. Eli maanantaisen neuvolan jälkeen jouduin menemään kontrolliin äippäpolille matalan verenpaineen sekä matalan pulssin takia ja ottivat minut osastolle. Siellä testattiin erilaisia lääkkeitä ja nyt sitten Propralia (josta aiemmin minun piti äippäpolin lääkäreiden kehotuksesta ehdottomasti luopua) pitää ottaa pieniä annoksia, jottei rytminvaihtelut ole niin pahoja. Välillä tosiaan pulssi oli mulla levossa melkein sata ja sitten laski yhtäkkiä 40:een. Vauvan sydänkäyrässäkin oli vähän liian suuria laskuja, joten sitä tarkkailtiin sekä myös mun supistuksia. Nyt siis kotiuduin, mutta supistelee sen verran kipeästi, ettei oikein pysty missään asennossa olemaan. Lämmin jyväpussi vatsalla on koko ajan ja 1 g Para-Tabsia olen nappaillut. Saa nähdä, jos ei kohta helpota, niin onko pakko illasta vielä lähteä näytille... Maanantaina kohdunkanavan tilanne oli kyllä vielä hyvä ja kohdunsuullakaan ei lisää muutoksia. Vauvan painoarvio oli silloin 2300 g. Huomenna aamulla on mulla aika äippäpolille + diabeteslääkärille, joten jos nämä supparit tästä laantuisivat, niin aamulla sitten näkisi tilanteen.

Blanco + Öttiäinen 33+2
 
Huikkikselle paljon voimia! Ja uusille tervetuloa!

Nimiä ollaan mietitty vähän ja yksi on tiedossa. Me tykätään myös perinteisistä suomalaisista nimistä, mut onhan se valitseminen ihan kauhean vaikeaa. Tytölle olisi helpompi keksiä nimiä, jos meille olisi tulossa tyttö vaihtoehtoisia nimiä olisivat Anni, Sara, Olivia, Helmi, Linnea, Orvokki, Emilia...

Mielitekoja tällä hetkellä olis liki kaikki makea. Aikaisemmin vedin kaurapuuroa monta kertaa viikossa, mut se meni ohi. Myös hapolliset juomat maistuisi, varsinkin Pepsi Max, mut ei sitäkään voi juoda ihan älyttömästi...harmi ku en yhtään tykkää vissyistä, niitä voisikin juoda enemmän.

( . ) Mulla oli tänään neuvola:
paino +485g/vk (kiitos kuuluu erityisesti isolle FilmTownin namisäkille)
Turvotus + -
Verenpaine neuvolassa 142/92, kotona 131/72
Pissi - -
Hb 131
Sf 32,5
rt, liikkeet ++, sykkeet 135-140

Tänään otettiin kilpirauhasen kokeet ja vasta-ainetestit.
Ensi viikolla olisi loppuraskauden neuvolalääkäri ja sit neuvolassa saakin käydä kerran viikossa.
Valmennukset on käyty, joten kohtahan tuo poikanen saisi jo tullakin. Eihän tässä ole enää kuin vajaa 3 viikkoa ja baby on valmis.

Biliga ja poikanen 34+2
 
Hyppy pitkäsokeri oli noussu nyt ja oli 6.1..ei siis paha,mutta nousu suunnassa..aterian jälkeiset arvot nousee joskus muutaman yksikön yli sallitun..ovat siis noin 8 luokkaa..yleensä kuitenkin noin 7 eli normaalit..isot annokset insuliinia han mulla menee jo että eipä ne nostot sinällään mihinkään hetkauta,kun vaan nyt oppis ennakoimaan niitä nousuja paremmin=/ oli muuten lääkärinä tämä ihana T.W :D
 
Mammy, hyvät sokerithan sulla on, vaikka insuliini meniskin isommalla. Mutta eipä nuiden seuraamisesta välttämättä oo mitään hyötyä (siis jos meinasit lisää seurata..) Kun kerran nuin hyvää luokkaa on. Onhan se varmasti ärsyttävää ja veetuttaa, mutta onneksi viikot noin pitkillä..eipähän tarvii pitkään stressailla niitä! :)
Toivottavasti ko. lääkäri oli hyvällä päällä :D me mennään huomenna Kyseiselle lekurille kuulemaan taas "uutisia". HUOH.
 
Neuvolalääkärikäynti takana. Syytä krampille ei löytynyt, muuta kuin, että supistuksien lisääntyminen selittyy pissatulehduksella joka löytyi eilisestä näytteestä. Nyt siis antibioottia naamariin ja toivotaan, että supistelut vähenee. Paikat on edelleen kiinni, joten terästä on kohtu. :D Jos tulee kramppia uudelleen niin lääkärin sitten heti, ei saa jäädä miettimään. Toivotaan,että jää uudelleen kokematta. :kieh:

RR: 104/62
Paino: +400g/vko. 6kg tullut lähtöpainoon.
Pissa: vilj.positiivinen, U-glut ja prot -.
Sf: Ei mitattu, taidan yrittää mitata ihan itse.
Hb:121 eli rautaa jatkan edelleen.
Tarjonta: rt
syke ja liikkeet: ++ (ultrattiin ja siellä se möhömaha asustelee. Kuulemma vilkas. :heart: Silta se tuntuukin.)
Jotain kaavakkeita sain taas täytettäväksi, imetykseen liittyvää ja perheväkivaltaan liittyvä.

Leo rv 30+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips! :)

Eli esikoistyttöään odotteleva täällä! Laskettu aika tuossa 10.8 ja ikää tuli juuri alkukuusta täyteen 19. :)) TAYSissa synnytys.

Tänään raskausviikko 33 pyörähti käyntiin. :D
 
Viimeksi muokattu:
Blancolle tsemppiä! Toivottavasti supistus rauhoittuu.

Mielitekoja kaikki epäterveellinen :ashamed: Erityisesti jäätelö. Lisäksi mandariinit, omenat ja päärynät.

Tänään oli neuvolakontrolli sen proteinurian vuoksi, ei onneksi sitä enää. Prot pissassa +/- eli käytännössä neg ja gluk neg.
Muuten
Paino +1089 g/vko :O HUI. Nyt sitten se herkuttelu kostautui. Tähän asti samalla syömisellä painoa tullut ihan maltillisesti mutta nyt....Pitää vähentää. Yhteensä painoa tullut nyt 9 kg :ashamed:
RR 108/72
Turvotukset +/-, sormukset ei enää mahdu

Kaksi seurattava asiaa kävi ilmi. Ensinnäkin, Hb 99, toisella mittauksella 106. Viikko sitten 121! TÄhän mennessä Hb on ollut 135-123-125-124-121-ja nyt siis noin matala. Rautaa en ole vielä syönyt. Esikosta oli jo rv 14 Hb matala, nyt vasta nyt!! Ei ihme, että en ole mitään jaksanut oikein tehdä, tai siis tosi helposti viime pvät väsähtänyt ja kahdet päikkärit pitänyt nukkua. Retaferin hain apteekista ja sitä alettava nyt popsimaan.
Toiseksi, SF mitta jätättää. Viikko sitten notkahti keskikäyrältä alimman ja keskikäyrän välille. Nyt edelleen hieman notkahti alemmas. Viikko sitten 28.5, nyt 29. Kasvua, mutta ei paljoa. Syke kyllä hyvä ja vaihteleva, keskimäärin 145/min, ja liikkeet tuntu ja kuulu anturiin asti. Ens ma kontrolli, jos edelleen jätättää, kuulemma äitipkl:lle tarkistamaan istukan tilannetta. Siitähän mulla tässä on huoli, kun esikoinen syntyi spontaanisti 37+1 niin istukka oli aivan kalkkinen ja sanoivat että selvästi veteli viimeisiään silloin. Ettei taas olisi istukassa häikkää...:(
Ja vielä, arveli että vauveli taas perätilassa, no se kontrolloidaan myös 1-2 vkon kuluttua.

Kirppiina ja Rooneymuru 34+2
 
Leo - Mulla lääkäri sanoi kans viime viikolla että vilkas kaveri kun ultras, kirjotti vielä neuvolakorttiinkin "vilkas". Ja sitähän tämä on :D

Kirppiina - Vaikka olikin nyt tullut noin paljon painoa, niin eipä sulla kuitenkaan paljoa ole painoa tullut! :) Mun on useaan otteeseen pitänyt kommentoida tota teidän masu asukin nimeä, että se jää aina mun päähän soimaan, ja joskus kun oltiin ylä-asteella yhdellä mun luokkalaisella pojalla oli sama nicki joskus käytössä! :D
 
hyppy seurata tarvii sen takii et jos vähäki meinaa nousta niin on lisättävä ateriainsulliinia ja aamuunki pitkävaikutteista..ko tarve siis nousee koko ajan mitä pitemmälle raskaus menee,reagoin ilmeisesti liian hitaasti nousemiseen eli nostan annoksia liian hitaasti :/

Lekuri oli ihan jees,,,ei nyt mitenkää yli ystävällinen,mut ei mitenkää kamalakaan...Toivotaane t huomenna olis kiva :D jos ei niin sano sille suoraan,et miks oot tommonen :D mie varmaan ainaki kysyisin ;)
 
Huikkikselle jaksamisia osastolle ja toivotaan, ettei vielä kuulla niitä ensimmäisiä vauvauutisia.

Imetyksestä olette kirjoitelleet. Itse täysimetin esikoista vaan 2kk, silloin hän sairasti viikon kestävän ripulin ja maito ei enää riittänyt, joten oli pakko antaa korviketta. Oli kyllä jo pakasttetuakin maitoa mutta ei riittänyt silti tarpeeseen. Muutaman kuukauden sit vielä osittaisimetin mutta sit lopetin kun ei maitoa tullut. Se siis loppui totaalisesti koska kysyntää ei ollut.

Tulevan kanssa imetän sen minkä onnistuu ja sit korviketta pullosta. En aio ottaa siitä stressiä, pääasia että kasvaa ja voi hyvin. Toivon kuitenkin, että imetys onnistuisi pidempään kun esikoisesta mutta eihän sitä etukäten tiedä.

Nimi meillä on jo päätettynä molemmille. Esikoisen aikaan päätetty pojan nimi tulee nyt siis käyttöön koska silloin ei sitä tarvittu. Mieheltä tulee pojalle toinen nimi, esikoisella on mun toinen nimi toisena. Pojan etunimestä käytiin silloin esikoisen aikaan keskustelua mutta aika helpolla sit päästiin yhteisymmärrykseen.

Hikkaa en ole bongannut kertaakaan, en kyllä silloin esikoisen odotuksessakaan hikkaa huomannut. Lieko sit vauva joka ei hikkaile ollenkaan
masussa.

Mieliteoista kyseltiin, mulla on nyt tullut Pantterikarkit. Niitä menee sellanen pussillinen päivässä. muuta ie oikeastaan ole ollutkaan koko raskauden aikana. Nääkin on tullut nyt vasta parin viimeisen viikon aikana.

ON: neuvola oli tänään ja painoa nyt 800g enemmän kun lähtöpaino. Verenpaineet hyvät, pissaa eikä hb:tä ei katsottu. Sykkeet yli 150 ja sf mitassa huomattava kasvu, nyt 34. epäili, että sf mitan kasvuun vaikuttaa kun kaveri kääntynyt rt. Pari viikkoa sitten oli poikittain ja on varmaan siitä sit kääntynyt.

Kovin liikkuvainen kaveri masussa on ja tekee kipeää kaikki potkut ja liikkumiset. Onneks vaan sen hetken kun siellä touhuaa. Supistuksia on alkanut tulemaan enemmän, ei onneks kovin kivuliaita mutta masu kovettuu. Menevät onneks ohitse nopeaan. Viikon päästä olis jälleen pelkopoli ja toivon jo saavani sektiopäivän tietoon. Pasin viikon päästä sit neuvola, tästä se varmaan alkaa se kahden viikon välein käynti.

vauva-10 ja kuutti 30 + 2
 
Täälläpä onkin enemmänkin neuvolakuulumisia tälle päivälle :).
Justiinsa kotiuduttiin neuvolasta mekin. Kaikki hyvin, hb ainoastaan laskenut 118 ja rauta aloitellaan siis täälläkin. Sf-mitta menee edelleen yläkäyrillä, 33 cm kun raskauviikkoja 33+5. Meillä oli tänään tarkoitus puhua synnytyksestä enempi (meillä päin ei valmennusta ole) kun on nyt tuo tutustuminenkin takana. Aloin melkein saman tien itkemään kun kerroin noista peloista... Terkka oli tosi ymmärtäväine ja myötätuntoinen ja sanoi mahdollisuudesta mennä sairaalaan puhumaan tuota pelosta. Jäin nyt vielä miettimään sitä ja sovittiin että soittelen jos tulee jotain. Toisaalta tuokin ainakin tilapäisesti helpotti oloa kun sain sille puhuttua. Mutta kyllä tää aihe vaan itkun saa mulla heti aikaan...

Mieliteoista joku mainitsi PepsiMaxin ja täällä ihan sama juttu, nyttenkin muki kourassa :LOL:. Ja jätskiä kyllä menee ihan päivittäin...
 
kirppiina mulla oli esikosta kans näillä viikoilla yks kerta neuvolassa painon nousu reilu kilon viikossa. Seuraavalla kerralla oli joku 200g, ja sit seuraavalla putoskin kilon :) Eli älä huoli tota kilon nousua. Mulla ainakin selkeesti johtu turvotuksesta, vaikka en itse huomannu sillon et oisin ollu turvonnu. Ja toi sf-mitta, ihan samoissa mennään. Mulla kans viimeks notkahti. Terkka sano vaan et voi olla et tulee samanlainen pieni vauva ku esikko, mut todennäkösesti mitta jättää vaan sen takia kun vauva oli enemmän poikittain tällä kertaa. Mut tietty sulla takana toi istukka-juttu, varmaan sitä kontrolloidaan nyt paremmin (?)

Juhannusta lähdetään nyt sitten huomenna viettämään ja lauantaina oon kaasona. Eli tulee palstataukoa. Viikon päästä saadaan uuden kämpän avaimet ja ei kun roudaamaan kamaa, huh.

hemari ja helmiäinen 34+5
 
Huikkikselle edelleen tsemppiä, toivotaan tosiaan että pari viikkoa pysyisi vielä sillä puolen mahaa ja että viikot menisi nopeasti... ei sen puolen, sitä toivon ihan itsenikin takia :D Huomenna pitäisi saada kevään suuri urakka valmiiksi, ja ensi viikolla on vielä edessä summer school ja konferenssi, sitten alkaa loma. Tulee tosi tarpeeseen, olin ihan aivokuollut tänään kun töistä lähdin : /

Siobhan ja Plutte 34+0
 
Huomenta!

Eilisia neuvolakuulumisia..
RV 32+5

paino tippunut parisataa grammaa..
Turvotukset +
rr 125/83
pissa puhas
Hb 122
Sf mitta 31
rt ja syke + ja liikkeet ++

Mielitekoja... Limppari :D sitä on pakko olla.

Mammy Nii tekis mieli ihan kysyy että miks tosiaan oot tommonen :D mutta saisin varmaan sen kiukustumaan.. :D

Ommoo nappoo: ei ihmeitä, kipuja jos jonkinmoisia ja yöunet katkonaisia. Näillä mennään etiäpäin :)

Hyppy ja poitsu 32+6
 
:wave: Tervetuloa uudet!

Mielitekoja on ainakin mansikat ja vadelmat. Voisin syödä pelkästään niitä. Ruokaa ei juuri tee mieli. Entinen pepsi max-addikti olen, mutta tänä vuonna en ole lasillistakaan light-juomia juonut, neuvolassa varoitteli ensimmäistä odotellessa niistä niin paljon, että lopetin kokonaan.

Tänään taas aika p*ska päivä. Yö meni katkonaisesti, aamulla heti hirveät huimaukset ja silmissä pimenee koko ajan, nyt päätä särkee niin paljon, että oksentanut sen takia kolme kertaa. Toivottavasti toi panadol jotain auttaisi. Juhannusruokia pitäisi lähteä ostamaan, mutta en mä nyt viitsi sinne kauppaan mennä oksentelemaan. :( Ehkä sitten illemmalla.

31+4 :)
 
Huomenta!
Onneksi ei tarvi enää nousta kellon soittoon aamuisin kuin poikkeustapauksissa, tänään kilahti herätys klo 7 ja en ois millään viittinyt nousta niin aikaisin... No, syy oli hyvä; kävin suuhygienistillä ja hampaisto putsattu + kaikki ok:)

Viime yö oli ihana! Nukuin niin hyvin kuin tässä tilassa vaan voi:D Illalla otin parasetamolia ja yhden ainoan kerran heräsin yöllä kipuiluun ja vessareissulle, mutta senkin jälkeen onnistuin nukahtamaan uudestaan suht nopeesti. Muutamat edelliset yöt kun meni ihan haahuillessa pakara/lonkkakipujen ja supistusten takia, samoin eilinen päivä. Illalla piti taas itkeskellä lähes ilman syytä ja olin jo viittä vaille perumassa juhannusreissua, mutta nyt jälleen paremmalla mielellä! Tosin kuuden tunnin automatka ei ihan kamalasti houkuttele, mutta jospa se menis kun pysähtelee riittävän tiheästi. Viimeisiä kamoja pitäis vielä pakkailla ja sitt tien päälle heti kun isäntä kotiutuu töistä:)

Imetyksestä vielä sen verran, ett on se vaan jännä miten paljon tuollainen asia herättää mielipiteitä! Siis tarkoitan ihan positiivisessa mielessä, on hyvä että siitä puhutaan kunhan kukaan ei tuomitse ketään, mitä ei kyllä ainakaan täällä keskusteluissa onneksi ole tapahtunut. Henk.koht. en ota siitä stressiä, toivon että onnistuu ilman kommervenkkejä ja jos ei, niin sitten vauva saa pullosta ravintonsa. Ja jos imetys+lypsäminen onnistuu, niin oon ajatellut ett aina mahdollisuuksien mukaan mies saa syöttää vauvaa pullosta. Ihan vaan sen takia että hän saa siinä kontaktia vauvaan ja minä saan vähän omaa aikaa! Aika näyttää miten käy:)

Mielitekoja: Jäätelö, mansikat, mehut... Limsaa ja vissyä oon juonut nyt kans paljon enemmän kuin ennen, normaalisti en niitä juo kuin silloin tällöin. Alkuraskaudesta vedin salmiakkia ja edelleen sitä on ajoittain saatava, mutta ei enää ihan päivittäin:D Kaikkinensa ei siis ihme ett paino nousee...Varsinkin kun liikuntaa rajoittuu lähes kokonaan kotitöihin ja lyhkäsiin kävelylenkkeihin!

Hauskaa ja rauhallista juhannusta kaikille, täällä ollaan kans osittain nettipimennossa seuraavan viikon ajan :wave:

Tuulia ja papu 32+0 (Hui!)
 
Eea
Ruokia/herkkuja, jotka maistuu tällä hetkellä on mm. jäätelö, suklaa, mehujäät, mansikat, mandariinit, omenat, tuoremehut, jogutti. Siinäpä niitä. Esikoista odottaessa himoitsin etikkasäilykkeitä mm. suolakurkkuja ja punajuuria. Normaalisti en noita syönyt juuri koskaan.

Tyttöjen nimiä, joista itse tykkään Helmi, Ilona, Alma, Matilda, Elna, Helga, Milja, Minja, Pinja, Tinja, Elli, Anni....

Eea & Urkki 31+0 POKS!! :heart:
 
Voihan nenukka!

Eilinen otti ja verotti oloa siten, että tänään en jaksa tehdä sitten mitään ja lapsetkin vetää vielä unta kuuppaan :D Eli laiska päivä tulossa! Ei ollenkaan paha vaihtoehto ;)

Eilen illalla mä suorastaan uitin jalat magnesiumgeelissä, kun käveltyä tuli sitten 9-17 välillä ihan kiitettävästi, MUTTA särkylääkettä en tarvinnut yöksi, nyt kyllä mietin.... selkä on niin kipeä ja jalat.... mutta eipä taas sitten turvota :O eli tasaisesti tulee hyvää ja huonoa! Wau, kyllä tää siis tästä!

Eilen sain postia joka ilahdutti, nimittäin joku oli poiminut mun omaisuuttani talteen ja tiputtanut kelan lootaan josta kela postitti mulle! Siis ei voi olla totta,e ttä näin on tapahtunut, koska mä itkin perjantaina oikein urakalla menetystäni ja nyt sainkin takaisin!!!!! Harmi ettei löytäjä ollut jättänyt omaa nimeään edes...

Ja nyt vois vaikka mennä katsomaan mitä ipanat tekee, kun äänestä päätellen ne on hereillä :heart:

-Miuski & "Jimpula" 31+5
 
Viimeksi muokattu:
Huikkikselle tsemppiä ja jaksamista makoiluun - onneksi tosiaan viikkoja alkaa olla jo hyvin kasassa, mutta jokainen päivä masun suojissa on aina plussaa pienelle. Mutta varmasti olet siellä hyvässä hoidossa ja uskotaan, että kaikki menee hyvin! :heart:

Pikaisesti omaa napaa eli pääsin juuri sairaalasta kotiin edelleen vuodelepoon. Eli maanantaisen neuvolan jälkeen jouduin menemään kontrolliin äippäpolille matalan verenpaineen sekä matalan pulssin takia ja ottivat minut osastolle. Siellä testattiin erilaisia lääkkeitä ja nyt sitten Propralia (josta aiemmin minun piti äippäpolin lääkäreiden kehotuksesta ehdottomasti luopua) pitää ottaa pieniä annoksia, jottei rytminvaihtelut ole niin pahoja. Välillä tosiaan pulssi oli mulla levossa melkein sata ja sitten laski yhtäkkiä 40:een. Vauvan sydänkäyrässäkin oli vähän liian suuria laskuja, joten sitä tarkkailtiin sekä myös mun supistuksia. Nyt siis kotiuduin, mutta supistelee sen verran kipeästi, ettei oikein pysty missään asennossa olemaan. Lämmin jyväpussi vatsalla on koko ajan ja 1 g Para-Tabsia olen nappaillut. Saa nähdä, jos ei kohta helpota, niin onko pakko illasta vielä lähteä näytille... Maanantaina kohdunkanavan tilanne oli kyllä vielä hyvä ja kohdunsuullakaan ei lisää muutoksia. Vauvan painoarvio oli silloin 2300 g. Huomenna aamulla on mulla aika äippäpolille + diabeteslääkärille, joten jos nämä supparit tästä laantuisivat, niin aamulla sitten näkisi tilanteen.

Blanco + Öttiäinen 33+2
Mulla on Blanco kanssa Raskausdiabetes riesana ja juhannuksen jälkeen joudun vuorokausi ekg:hen johtuen pulssin hyppelystä 120 laskee yht´äkkiä tonne 50:iin onko sulla myös rytmihäiriöitä?
Huikkikselle :hug:
neuvolassa käyty
rv 32 painoa tullut +1036/vko:ashamed:, verenpaine 126/82, hb 128(normaali mulla 150-170), Sf 36cm:O , pissat --, tarjonta RT, sydänääneet ja liikeet ++.
seuraava kätilöopistonkontrolli 5,7 vauvan painoarvio, viimmeksi oli keskikäyrillä toi paino eli rv 29+5 1,4kg.
8viikkoa jäljellä tosin mulla harkitaan käynnistystä viikoilta 38 alkaen, riippuu vauvan painosta, mutta joka tapauksessa käynnistetään laskettuna aikan, ei päästetä yli raskausdiabeteksen takia, raskausmyrkytys voi myös uusia, edellisessä kaksos raskausdessa plussailin proteiineja jo rv 30 lähtien...
 
Majj ja hemari, kiitos lohdutuksesta painon suhteen, pitää nyt vähän tsempata ton herkuttelun suhteen vaan :ashamed:
Majj, ton työnimen tarina on niinkin yksinkertainen, että esikoisen työnimi oli Ruth, tiedettiin tytöksi. Tämän vauvelin sukupuolta ei tiedetä, mutta kun aloitti liikkumisen on siitä asti ollut todella kova potkimaan, joten mies nimesi Wayne Rooneyksi, josta tuo Rooney jäänyt elämään, meidän lasten työnimet siis Ruth ja Rooney :)

Eipä tänne ihmeempiä, kodin laittoa ja lepäilyä, juhannuksen odotusta.

Hyvää Juhannusta kaikille!
Itse ainakin osittain koneen äärellä, joten tulee tätäkin varmaan seurattua :)

Kirppiina ja Rooneymuru 34+3
 
Omaa napaa: eilen illalla jouduttiin lähtemään synnärille, missä olen edelleen tarkkailussa. Kaikki mahdollinen on tehty supistusten loppumiseksi, mutta edelleen supistelee tosi kipeästi lääketipasta huolimatta. Viime yönä en nukkunut ollenkaan, kun supparit oli niin kivuliaita ja tulivat 4-5 min välein. Ilmeisesti lääkkeet ja tippa ovat sen verran auttaneet, ettei kohdunsuu ole vielä kuin sentin auki, mitä se oli jo aiemminkin. Itse en meinaa jaksaa enää näitä supistuksia, mutta vielähän se olisi vauvan hyvä pysyä masussa.

Blanco + Öttiäinen 33+3
 
Blancolle kovasti voimia!!toivottavasti supistukset loppuisivat ja pieni saisi kasvaa vielä masun suojissa <3 kurja on aloittaa elämä mahdollisesti tehotarkkailun kautta. Meillä se jälleen edessä,eikä se ole kivaa=/

meille tuli eteen kaukalon hankinta. Kaverilta piti saada ostettua kaukalo,mutta pitävätkin sen varalla vielä itsellään,jos tarvitsee muussa autossa kulkea kun omassa..mie olen tosi arka ostamaan käytettyä tuntemattomalta,joten jos ei löydy tutuilta niin se on uuden osto edessä,mikä tuntuu hullulta kun viimeinen lapsi kyseessä..
 

Yhteistyössä