Elokuun 2009 odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja jonsku_86
  • Ensimmäinen viesti
*Muumitutti*
Gynegologi yllätti minut eilen, kertoi että olen raskaana! Ultrasta oli tarkoitus katsella ihan muuta, mutta kohdussa olikin iloinen yllätys :)
Myös omien laskujen mukaan la elokuun alussa. Tai alkion koon mukaan pitäisi olla nyt viikko 6 menossa suurinpiirtein. Tämä on minulle toinen. Enpä osannut aavistaa vaikkei ensimmäinen raskaus olekkaan! *Onnellinen*
 
jonsku_86
Onneks olkoon *Muumitutti* :)

Mulla on viel niin alussa (rv. 5+?)ja muutaman kuukauden takainen keskenmeno vähän jarruttaa raskaudesta iloitsemista. Koko ajan miehen kans puhutaan, että jos nyt kaikki menee hyvin. Toivotaan että menee... :)
 
Nacksu
Hei! Kiva että elokuun odottajille on avattu jo oma ketju. Itselläni la 6.8, jos vaan vauveli malttaa niin pitkään masussa pysyä. Esikoinen syntyi nimittäin jokusen viikon etuajassa ;). Meillä siis toinen vauva tulossa ja ikäeroa lapsukaisille tulee reilu vuosi. Hirvittää tietenkin aika ajoin, että kuinka rankat ajat onkaan vielä tiedossa, mutta aivan toivottu lapsi tämä kakkonenkin on. Tällä hetkellä siis rv 6+2 menossa.
 
*Muumitutti*
Kiitos, ja onneksi olkoon myös ketjun muille naisille :)
Meidän esikoinen on 1v 1kk ja elokuussa sitten ... 1v9kk kun pikkusisarus olisi tarkoitus syntyä. :) Varmaan ihan kiva ikäero. Odotan ja yritän malttaa etten ihan vielä soittaisi neuvolaan ja varaisi aikaa. Kävin ekasta lapsesta ekan kerran neuvolasta rv 7+5, jolloin jo ultrattiin. Eilen GyneKologi sanoi ettei syke vielä näkynyt, mutta ei sanonut mitään että pitäisi näkyä, hedelmöitysajankohta kun on vähän pimennossa vielä kun menkat ovat olleet parin kuukauden välein ja milloin nyt on tykänneet tulla niin ei oo kauheen helppo laskea koskahan on onnannu. Että raskausviikot ei ole ihan satavarmat niin olis pian kiva päästä neuvolaan ja saada tietää millä viikolla ja päivällä mennään ja nähdä syke!
Olen ihan hyvillä mielin silti, kaikki on varmasti hyvin. Nacksulla onkin aika säpinää sit, mä en ois jaksanu ihan noin pientä ikäeroa.
jonsku_86, itse en ole saanut keskenmenoa mutta siskolle on parikin kertaa niin käynyt kunnes sitten tärppäsi kunnolla. Tiedän siis tunteesi! Toivon sinulle onnea raskauteen ja hyviä vointeja! Onko ollut jo oireita? Nyt kun olen kaksi päivää elänyt tiedossa että olen raskaana, niin olen miettinyt että on mulla pahoinvointia ollut jo pari viikkoa silloin tällöin, mutta ajattelin aiemmin et se johtuu siitä että en ole syönyt pitkään aikaan mitään ja tyhjään mahaan join vaan vettä ja laatta meinas lentää, muttei käynyt mielessä että vauvaa oottasin.. :) Ja väsymys painaa, armoton väsymys lisääntyy päivä päivältä. Ekassa raskaudessa olin niiiin väsynyt töissä, et kävin vessassa nukkumassa, istuin pöntöllä ja nojasin pään vastapäätä olevaan seinään ja nuokuin siinä ja ihmettelin miten mä en meinaa pysyä hereillä!!! Pahoinvointi jatkuu tässäkin raskaudessa varmaan sinne johonkin rv17 asti. Kauheeta! Pitäis tammikuussa mennä töihin.
Olipas sekavaa tekstiä, väsyttää aika reippaasti taidan mennä nukkumaan.. toivottavasti saadaan eläväinen ketju :)
 
jonsku_86
Kiitos *Muumitutti* :) Toivon tosiaan iteki että muksu pysyy matkassa loppuun asti.

Mulla on edellisten kuukautisten alkamisajankohta muistissa, mutta koska kierto on ollu vähän mitä on ollu keskenmenon jälkeen, en tiedä tarkalleen kuinka pitkällä raskaus on.

Mulla itellä on ollu oireita jo jonku aikaa, enkä ite ees tajunnu että voisin olla taas raskaana. Mies vaan kysäs tossa viikko sitte että oletkos varma ettei nyt ole tärpänny. Mulla on ollu etova olo, närästystä, rinnat tosi arkana ja erityisesti tuo väsymys. Ja varsinki silloin sen huomaa ku kouluun pitäs jaksaa nousta, opiskelija kun olen. Nälkä tulee entistä helpommin ja jos ei muista syödä niin sitte tulee heikko olo.

Onnea myös muille odottajille minunki puolesta. Mukavaa ku saa jutella toisten samassa tilassa olevien kanssa. :)
 
jonsku_86
Soitin tänään jo neuvolaan. Aika aikasta, tiedän, mutta itselläni on APC- resistenssi, jonka vuoksi luulen aikaisemman raskauden menneen kesken. Otettuani asiasta selvää, joudun mitä ilmeisemmin alkaa pistämään verenohennuslääkettä itseeni. Saa nähdä miten se onnistuu kun pelkään neuloja. :/

Toinen mikä on ollut ajankohtaista, on tupakoinnin lopettaminen. Toivottavasti ei miehellä mene hermot ku hermoilen ite muutenki ja nyt sitte ku tupakan jätin pois niin varmasti vielä enemmän.

Mites teillä muilla on mennyt?
 
Nacksu
Jonsku, mä kans lopetin tupakanpolton heti plussatestistä. Täytyy myöntää että alkuun oli vaikeeta ja pelkällä sisulla menin eteenpäin. Mulla ei niinkään ollut vieroitusoireita, mut psyykkinen riippuvuus oli kamalaa. Tuntu jotenkin tyhjältä, kun ei voinutkaan mennä tupakalle niissä tilanteissa missä aiemmin on polttanut. Oon nyt ollu kolmisen viikkoa polttamatta ja nyt on jo helppoa. Sen verran pahana toi pahoinvointi on, ettei todellakaan enää tee edes mieli tupakkaa. Ärsyttää vaan, kun mun mies polttaa edelleen eikä tunnu tajuavan kuinka paha olo mulle tulee siitä tupakanhajusta. No saapi nähdä mitä tapahtuu, mies lupasi lopettaa jouluna tupakoinnin (joululahjaksi meidän perheelle)

Vielä lohdutuksen sana tosta itsensä pistämisestä... ne neulat on tosi pieniä eikä varmasti satu. Itseäni en tosin ole joutunut pistämään, mutta työssäni sairaanhoitajana olen joutunut tekemisiin kyseisten piikkien kanssa.

Niin kuin tuossa aiemmin kerroin, täällä pahoinvointi on aika mahtavaa. Ympärivuorokautisesti paha olo, tosin vasta tänään oksensin ekan kerran. Muita oireita väsymys, viluisuus ja ärtyisyys. Oireet alkoivat jo samana päivänä kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja tiesin jo ennen testin tekemistä olevani raskaana. Esikoisesta oireet alkoivat vasta myöhemmin ja jatkuivat rv 17 asti eli pitkät kuukaudet tulossa jos pahoinvointi jatkuu yhtä pitkälle.

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisianne!
 
Pinja
Onnea kaikille elovauvaa odottaville!
Täällä olmoittautuu mukaan uusi odottaja. Tai oikeastaan vanha. Toinen lapsi meillekkin tulossa. Esikoinen on nyt 1v7kk. Pahoittelenkin jo nyt, että en ehkä kerkiä käymään täällä kovin aktiivisesti kun tuo poika on aika vauhdikas kaveri ja pitää äidin liikkeessä. Mutta yritän parhaani. Täällä on kuitenkin niin mukavaa käydä jakamassa tuntemuksia ja saamassa vertais tukea.
Mulla on omien laskujen mukaan menossa 6+0 ja laskettu aika on kait 13.8 Kerkesin jo hätäpäissäni tilata ajan neuvolaankin. Innostukseni johtunee siitä, että yritettiin tätä kakkosta niin kauan 9kk, että en malttanut olla soittamatta. Aika moni läheisistänikin tietää jo asiasta ja lopuille laitoin joulukortteihin hauskan tekstin missä kerron uutisen.
Mä arvasin kanssa jo ennen testiä olevani raskaana. Lähinnä mulla oli rinnat kipeät. Aamuisin pientä kuvotusta. Onneksi vielä olen välttynyt sen pahemmilta. Jos ei oteta mukaan sitä väsymystä. Jos mulla ei olesi tuota pientä poikaa kääriytyisin vilttien väliin ja nukkuisin , ja nukkuisin..
Tuosta pistämisestä. Mä olen kanssa hirveän piikki kammoinen ihminen ja pyörryn jo verikokeistakin. Esikoinen synty sektiolla ja jouduin sen jälkeen piikittämään itseeni verenohennus lääkettä. Yllätyksekseni ei ollut ollenkaan niin paha mitä kuvittelin. Ehkä mulla asiaan autto se, että itse sain pistää. Mutta luulen, että hyvin se menee.

Nyt täytyy rientää poika heräsi päikkäreiltä.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille. Voikaa hyvin:)
 
jonsku_86
Kiitti Nacksu ja Pinja rohkaisevista sanoista. :) Ja tervetuloa ja onnea myön Pinjalle.

Minun piti vielä tänään tehdä varmistustesti ja positiivinenhan seki oli. Kai sitä ei usko ennen ku näkee sykkeen. En vaan jaksais enkä toivottavasti joudukaan odottamaan np- ultraan.

Toi tupakoinnin lopettaminen on tosi paljon rankempaa ku kuvittelin, varsinki ku kaikki ympärillä polttaa.

Oikeastaan koko päivän oon maannu sängyssä. Pahaa oloa ei ole ollu mut muuten väsyny ja "omituinen" olo. Rinnat on tosi arkana ja itku meinaa tulla jos mies vähänkään hipasee. En saa illalla unen päästä kiinni jos en ota tyynyä ja rutista sitä. Auttaa siihen ettei vahingossakään mikään osu. Toivottavasti tuosta tavasta pääsee yli jossain vaiheessa... :)

Toivottavasti minut tällä kertaa otetaan tosissaan ja saan aikaisemmin ajan lääkärille kuin siihen np- ultraan. Viimeksi sanottiin että se on ihan tarpeeksi aikasin mut toisin kävi. Nyt kyllä neuvolan tätin kans jutellessa tuli sellanen tunne että se otti ihan joka sanan tosissaan mitä sanoin ja hän lupasi järjestää ajan niin pian kuin mahdollista.
 
hensku
Täällä kans uus ilmottautuu. Toinen tulossa, LA 30päivän kierron mukaan laskettuna oisi 23.8. Oireita oli ennen plussaa joista jo aavistelin, mutten millään halunnu uskoa.. Eilen siis plussasin ja pää on vieläkin ihan sekaisin kaikista ajatuksista..

Tänä aamuna heräsin kuudelta pissalle, enkä saanu sen jälkeen enää unta, luovutin ja nousin koneelle.. Sain juotua aamukahvit, kun otin tortun ja piparia kaveriksi. Pelkkä kahvi ei enää uppoa, ei missään vaiheessa päivää.
 
Maruzen_
Terve...

Ensimmäinen neuvola-aika on vasta tammikuussa mutta laskurin mukaan oma LA ois myös 18.8...joten mukana ollaan... :) Kiiren keskeltä pikana kirjoittelen mutta pitää syventyä myöhemmin paremmin...
 
jonsku_86
Heissan.

Tämä odottaja on lievästi sanottuna väsyny. Yöllä ei millään meinaa saada unta jos on koulua seuraavana päivänä ja sit taas jos on vapaata niin uni maistuu turhanki paljo.

Tänään pääsi ensimmäisen kerran huono olo yllättämään. Kuitenkaan ei ylös asti tullu, ainakaan vielä. Hedelmiä olen koettanu syödä ettei se paha olo pääsiskään yllättämään kovin pahasti.

Koko ajan meinaa olla levoton olo ku ei oo omin silmin pikkusta vielä nähny. Neuvolasta olivat lähetteen laittaneet, mutta ei ole äippäpolilta mitään vielä kuulunu. Odottavan aika on pitkä.

Rv tänään 5+6 ja kohtu tuntuu jotenki painavalta ja turvonneelta. Ei kai se tässä vaiheessä pitäs vielä tuntua? Alkiohan kuitenki on vielä niin pieni...

Mites teillä muilla on menny?

Ja onnea uusille odottajille! :)
 
Pinja
Täällä kanssa yksi tosi väsynyt äippä:( Vielä kaiken muun lisäksi on tuo meidän esikoinen heittäytynyt todella hankalaksi. Nukkumaan ei meinaa mennä millään muutakun ½h-2h huutamisen jälkeen. Ja nyt sama juttu päiväunien kanssa. Konstit rupeaa olemaan vähissä. Toivon totisesti, että on vaan jokin vaihe ja loppuu ajallaan.
Kolmen päivän päänsärkykin loppui. Meinasin jo olla huolissani, mutta taisi olla vierotusoireita kahvista. Kahvi kun ei enään maistu niin jätin sen sitten kokonaan pois. Johan alko mieletön hedari. Onneksi loppui. Sitten tuli kaupan päälle flunssa ja voi kunpa kerkiäis jossain välissä nukkua. Nyt ajattelinkin mennä hetkeksi pitkälleen kun poikakin vielä nukkuu. Saa kaikki muu odottaa...

Jonsku_86: turvotus taitaa olla ihan normaalia. Mulla oli ekasta raskaudesta heti alussa kova turvotus. Nyt tuota makkaraa on sen verran kertynyt tuohon vyötäröön, että turvotukset ei tunnu missään:)

Pikkusen meni valittamisen puolelle, mutta kunhan kaiki tästä joskus normalisoituu eikä kolota mistään niin josko sitten tulisi vähän muunkin laista tekstiä.

Hyvää joulun odotusta ja älkää stressatko!
 
Nacksu
Täällä menossa rv 7+1 ja olo kohtuullisen huono. Esikoinen tekee ensimmäistä hammastaan, mikä tarkoittaa valvottuja öitä. Tuntuu etten oo koskaan ollu näin väsyny kuin nyt oon. Yritän vaan ajatella et muutaman vuoden päästä tää jo helpottaa ja sit onkin kohtuullisen helppoa kun lapsista on seuraa toisilleen.

Mitenkäs te muut odottajat, meinaatteko jouluna jo kertoa esimerkiksi sukulaisillenne raskaudestanne? Me ajateltiin antaa anopille erilainen joululahja ja kertoa, vaikka kaikki vielä onkin kovin epävarmaa. Haluaisin kuitenkin uskoa että masussa kaikki on hyvin.
 
plussa_
hui, uskaltaiskohan jo ilmoittautua tänne.. Mä en edes oo tehny testiä vielä :) Mutta oireet on täsmälleen samat kun ykkösen kanssa, jopa kiinnittymisvuototipat niin oon aika varma jo. Jännittää vaan hirmuisesti. Meillä kanssa esikoinen 1v1kk. Mutta pitää nyt varmaan vielä testata.. En vaan halua ostaa lähikaupasta testiä kun ne myyjät tuntee meidät niin pitäis lähteä johonki kauemmas :) Laskin ite, että la ois joskus 22.8 varmaan. Anteeksi jos tämä jää häiriköintiviestiksi.. Onnea kaikille odotukseen!
 
*Muumitutti*
Hei kaikki!
Tännehän on tullut nopeasti uusia odottajia, kiva! Ja onnittelut kaikille :)
Varasin eilen neuvolan ja neuvolalääkärin. Ei mun tarvinnut kuin sanoa että haluan ultra-ajan neuvolalääkärille, niin sain sen, ei edes kyselty mikä viikko menossa, joko nyt tungen muka sinne... kun en tosiaan ihan varma ole mikä viikko ja päivä on menossa. Ois jo kiva tietää pian! Ajat sain vasta uudenvuodenviikolle. Pitkää odotusta...:) Kun kävin neuvolassa paikan päällä varaamassa aikaa, siellä oli joku nainen jota en ole nähnyt. Kysyin onko oma neuvolatätini paikalla, ja kun ei ollut, pyysin tätä naista varaamaan mulle ajat. Tämä täti sitten kysyi kun sanoin että olen raskaana ja tarvisin ajan,että: "Niin ja haluat siis raskauden jatkuvan?" Voi helvetti! No mitä mä siellä neuvolassa tekisin jos en haluaisi! Kai olisin varaamassa ihan muualta aikaa siinä tapauksessa! Musta se oli aika törkeesti kysytty, joku on saattanut yrittää vaikka kaks vuotta lasta, ja sit ku onnistuu ja innosta piukeena menee varaamaan aikaa ni terveydenhoitaja kysyy että haluatko nyt varmasti että raskaus jatkuu??!! Olin ihan öönä että tottakai....mikä kysymys toi nyt tollanen oli... Eikä muuten onnitellut raskaudesta, eikä myöskään se gyne onnitellut, jolla kävin viikko sit joka kertoi et ootan vauvaa... musta sekin oli vähän tökeröä, kai se on sellanen kohteliaisuus jo vaikkei ihmistä tunne, et onnitellaan... mitä te muut ajattelette..??
Aika herkkänä tässä ollaan, loukkaantuuko sitä sit vaan liian helposti. Mä oon miettinyt koska tästä alkais sitte kertoa muille... mun vanhemmat ja sisko tietää, mutta ei muut. Miehen äitille ei haluta kertoo, kun sen reaktio voi olla mitä vaan, en halua mitään ilonpilausmeininkiä tässä.... maha aika nopeeta lähtee toisessa raskaudessa kasvamaan ettei tässä nyt mitään salailutouhuja pysty kauheesti kehitteleen. Ajattelin et se neuvolakäynti eka ja sydänäänet eka ja sitten kerron kavereille, ehkä sille anopillekkin...en tiä, oon aika äkkipikanen että ei musta tiä vaikka huomenna jo möläyttäisin ensimmäiselle sen!
Hei taas ja kuulemisiin :)
ps. te toisen odottajat, mikä teidän lähtöpaino oli täs toisessa raskaudessa? Mulla kun se on +8kg enemmän kuin ekassa, jännittää ettei paino vaan nousis samaa tahtia kuin ekassa(+20kg) kun mähän oon sitten ihan tajuton möhköfantti jos tähän vielä tulee 20kg lisää!!!!
 
jonsku_86
Heippa taas!

Tämä odottaja lähti eilen vanhempien luo joulunviettoon. Väsyny olo on edelleen ja víime yönä nukuin reilusti kellon ympäri.

Me ollaan kerrottu kummanki vanhemmille jo ja eilen kerrottiin kummanki iso vanhemmille. Mietittiin ensin ettei kerrota, mut sitte mietittiin, että mieluummin se, että ihmiset tietää jos tulee keskenmeno ku se että alkavat kyseleen koska muksu tulossa eivätkä tiedä mitä on tapahtunu.

Ja toiseksi vielä se, että olisin kärähtäny muutenki. Minä, ikuinen kahvisieppo, en nykyään juo pahemmin kahvia. Ja tupakalle en enää lähde jos joku pyytää.

Mulla on jännä sinänsä, ettei mulla ole ruokahalua juuri ollenkaan. Syön kyllä säännöllisesti jotain pientä, mutta sekin ruoka tulee väännettyä väkisin.

No, eikähän tämä tästä. Mulla ois neuvola 30.12.

Eiköhän tässä tullu jo jotain kuulumisia täältä päin. Hauskaa ja lämmintä joulunodotusta! :)
 
Nacksu
*muumitutti*: Oli kyllä munkin mielestä tosi törkeetä käytöstä neuvolan puolelta sua kohtaan kysyä noin, tuli ihan paha mieli sun puolesta. Olen myös itse monta kertaa miettinyt että neuvolan terveydenhoitajat pitäisi lähettää jollekin käytöskurssille. Viime raskaudessani suorastaan pelkäsin neuvolassa käyntejä, kun aina tuntui olevan jotain huomautettavaa. Olisi pitänyt liikkua enemmän (yritin sanoa että alan kyllä liikkumaan kunhan olo helpottuu sen verran ettei tarvitse pelätä jokaisen liikahduksen aiheuttavan oksennuskohtausta...kärsin siis todella voimakkaasta alkuraskauden pahoinvoinnista), milloin painoa tuli liikaa (terkan mielestä söin silloin vain pelkästään herkkuja, vaikka söin normaalia ruokaa) ja milloin painoa ei ollut tullut tarpeeksi (syönkö nykyään enää mitään? Odottajan TÄYTYY syödä...ja söinhän minä, mutta kun kilot eivät tulleet tasaisesti) ja milloin mitäkin. Punnitukset olivat silkkaa helvettiä ja monta kertaa tulin itkien neuvolasta kotiin, kun olin jo ennen synnytystä niin huono äiti. Neuvolassa olivat varmoja että synnytän todella suuren vauvan. Kävin läpi sokerirasitustestin (sillä aivan varmastihan minulla täytyy olla raskausdiabetes), puhtain ja hyvin tuloksin, ja pelkäsin synnytystä kuollakseni (sillä miten niin iso vauva voi mahtua minusta ulos). No tämä jättivauva syntyi hieman muutama viikko ennen laskettua aikaa ja oli 46cm ja 2790g! Varsinainen jätti...Tässä raskaudessa aion sanoa jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä, miten minua ei ainakaan kohdella! Huoh, tulipa vuodatusta, mutta kummasti helpotti taas omaa oloa. Jaahas, nyt täytyy lähteä ruokkimaan esikoinen... Oikein mukavaa joulunaikaa kaikille!
 
Elviira 82
Moiks!
Tein jouluaattona plussa testin ja netin laskurin mukaan LA 27.8. Oireita ei juurikaan ole, alkoholia tosin ei tee tippaakaan mieli. Ekaa vauvaa odotellaan, molemmat ihmeissaan, mutta epa todellinen olo, ei meinaa uskoa tata uutista! kirjottelin aiemmin syksyn yrittelijoissa ja nyt sielta on porukkaa plussannut ja ex-yrittelijaat ketju on perustettu, katon tassa aikaa myoden minne eniten kirjottelen, mutta taalla lienee LA lahimpana muiden LA:ta. Eikohan tehda lista mista voidaan kattoa "perusjuttuja" toisistamme, laitetaan vaikka jarjestykseen LA:n mukaan, eli eka LA ylimmaiseksi aina. OK?
Nimimerkki, monettako odotellaan, missa synnytys ja LA. Muuta?

LISTA:
Elviira, 1, PHKS, 27.8.
 
jonsku_86
Mulla tänään rv 7+1 menossa ja ekaa kertaa sai juosta vessaan oksentaan. Tais tällä neitillä jäädä kahvinjuonti pois. :)

Ois pikkuhiljaa tarkotus lähteä ajamaan takasin kotiin, matkaa tulee n. 450km. Saa nähdä mitä matkasta tulee jos iskee taas huono olo.

Se on ihan tosi että ainaki osa neuvolatäteistä ei osaa asiakkaan kans kommunikoida. Ensimmäistä oottaessa menin neuvolaan ensimmäistä kertaa, ja tämä täti alko saarnaamaan ylipainosta, jota on n. 5kg. Ite olin huuli pyöreenä et anteeks mitä? Tietääkseni kenenkään lähtöpaino ei pitäs kuulua niille. Tai jos sitä ei ole hälyttävän paljon.

Sit ku sain keskenmenon ja soitin neuvolaan peruakseni ajan, mulle tokastiin vaan että ahaa, kiitos tiedosta. Tuntu todella mukavalta siinä tilanteessa.

Kaveri taas sano et sillä oli neuvolatäti kyselly suurinpiirtein et missäs asennossa olette lapsen saaneet alulle. Onneks mulle ei silloin sattunu sama täti kohdalle, vaan on virkavapaalla.

LISTA:
Nacksu, 2, KHKS, 6.8.
jonsku_86, 1, LPKS, 18.8
Elviira, 1, PHKS, 27.8.
 
*Muumitutti*
Mä tiän vasta tiistaina mikä mun LA on, kun on lääkärin ultra... En pysty ite laskeen kun menkat ollu joskus ties koska lokakuussa viimeks en oo merkannu ylös niin LA voi olla monikin päivä toistaseks... listailen itteeni kun LA selviää.. odotan enemmän kuin malttamttomana :) Tod näk elokuun ihan alussa. :)
Täällä voidaan pahoin ja nuokutaan :)
 
Pinja
Huh,huh. Joulusta selvitty nipin napin. Mä olen kanssa voinut koko viikon huonosti. Huono olo on alkanut heti aamusta. kerran tosin vain oon käyny oksulla. Joulu ruokien valmistuskin oli aika tuskaa kun kaikki rasvaiset hajut puhumattakaan sillin haju sai mahan kääntymään ylös alasin. No, oli tässä se hyvä puoli, että eipähän tullu syötyä juurikaan. Karkkikin varsinkin suklaa etoo ja pahasti. Mutta se vois mun puolesta jäädä päälle vaikka pysyvästi:) Nyt sitten olen muutamana päivänä voinut hyvin. Ei ole ollut huono olo eikä väsy. Outoa. Voiko tuntemukset heitellä näin. Tuleeko se oksettava olo sitten taas puun takaa yhtäkkiä?

Me ollaan kerrottu jo varmaan kaikille. Kortilla heitin kavereita ja vanhemmile kerrottiin ihan kasvotusten. Mä olen kanssa sitä mieltä, että jos kävisi niin, että tulisi keskenmeno niin mä haluan, että kaikki mun läheiset tietää missä mennään ja saada siten vastaavasti tukea ja paljon haleja.

 

Yhteistyössä