ELOKUU 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos Lena ja Toiveikas! Kyllähän noi kommentit jotenkin auttavat.
Eniten vaan harmittaa, että miksi söin, kun tiesin, että sitten kamala morkkis.. Noh, ryhtiliike loppuraskauteen ja sitten synnytyksen jälkeen herkuttelen taas. Ainakin toi vauva kovasti koko ajan potkii ja siitä lohen syömisestä on jo pian 24 h.
Vauva tuntuu muuten nyt kääntyneen, eli potkii tonne kylkiluihin :)

Hyviä vointeja kaikille ja leppoista viikonloppua!

hysteerikko Puh

Hyvä että hivenen lohdutti.

Osa teistä on joutunut käymään sokerirasituksessa. Onkohan tää tökerö kysymys, mut minkä kokoisia olette olleet ennen raskautta? Mä ihan norm. kokoinen (oliskohan mun BMI ollut 21 ennen raskautta) ja mulle tullut kiloja jo liki 10. Toiveikas kauhisteli 5 kiloa, että ajattelin vaan... =) Mulle tuli aluksi ihan sallittavat n.500g viikko tahtia, mut nyt oli tullut 1004g. Hups. Täytyy vaan alkaa varoa herkkuja.

En muista ollaanko keskusteltu mitä kukakin tekee työkseen. Ketjuamme vilkastuttaaksemme kertoisitteko mitä teette? Mä oon tosiaan hoitoalalla. Tällä hetkellä toimin terv.asemalla. OK. Saatte haukkua kyseisen laitoksen ja palvelut. En loukkaannu =). Olen tehnyt töitä sairaaloissa jne., mutta kokeilen nyt tälläistä vaihtelun vuoksi.

lena 26+

Työmotivaatio hyvä, kun roikun täällä ;)

Olen myös ihan normipainoinen, 58/ 168 ja juuri meni 70 rikki. Mutta minusta painoa ei ole tullut kuin vatsaan ja ehkä vähän takapuoleen. Aika tasaisesti kuitenkin. Vähän sormissa turvotusta. En ole onneksi joutunut tai edes uhan alla mennä sokerirasitukseen. Toivon, että imetys sitten sujuu, niin lähtee myös paino tippumaan. Samoilla menen kuin ekassa raskaudessa.

Minä teen työkseni terapialuontoista työtä. Siksi esim. tämä listeriahysteria itseäni jotenkin huvittaa, kun työkseni neuvon muita ottamaan rennosti ja sitten itse nipotan jokaisesti pikkujutusta!

Puh

Mä oon ollut tänään vapaalla, ihanaa. Käytiin kiinalaisessa syömässä ja ruoka oli aika suolaista. Ei ehkä paras valinta, sillä pientä turvotusta on jo havaittavissa sormissa. Saa nähdä, liikkuuko sormukset mihinkään aamulla.
Mä en halua tarkkoja mittoja lähteä kertomaan, mutta sanotaan nyt vaikka näin, että kiloja löytyy ihan omasta takaa jo ennen raskautta. Siksi jouduin sokerirasitukseen. Ja ihan hyvä niin. Raskaus on tuonut kiloja lisää vajaat 7 ja olen TODELLAKIN syönyt ihan mitä lystää (en vaarallisia ruokia kylläkään). Enkä jaksa ottaa kiloista pulttia, sillä en voi niille nyt mitään (tai tietenkin voisin hiukan tarkemmin katsoa, ettei niitä liikaa tule slisää). Laihduttaminen oli mielessä kyllä jo ennen raskautta, mutta olen ajatellut sitä vuoden 2008 projektiksi. Nyt oon raskaana ja sillä sipuli.
Mun työ on sosiaalialan työtä. Ei varsinaisesti, mutta suuri osa sitä on. Siistiä sisätyötä virka-aikana :) En jää kaipaamaan työtäni äitiyslomalla ja hoitovapaalla!

Jos nyt rentoutuis vähän telkkarin ääressä... Mukavaa viikonloppua!

Claire 28+6

No niin paino asiaa.. On tota liikaa ollu kun just alotin rankan ja päättäväisen painonpudotuksen ja sitten, poks olinkin raskaana. No Bmi oli siis raskauden alkaessa 30 joten en soisi paljoa lisää tulevan. Esikoisesta tuli 15 kg ja jäi 7kg. Kakkosesta tuli 4kg ja lähti 8kg =)! Nyt on siis tullut se reilu 5kg joten en kyllä enempää haluaisi mutta toisaalta olen myös syönyt kaikkea mitä mieli tekee ja varmasti anooskokokin riittäisi useammalle... Aion vakaasti palata aloittamaani elämäntapamuutoksen raskauden jälkeen, olin jo päässyt jo hyvään vauhtiin ja pudottanut n.5kg, kunto oli kohentunut ja mieli iloisempi! Mutta nyt ei auta rutista, nautin vaan raskaudesta ja murehdin noita liikakiloja sitten joskus ensi vuonna =)!

Mä olen kaupallisella alalla työssä, osastovastaavana eräässä myymäläketjussa. Opiskelen myös työn ohessa, tai syvennän opintojani jotta voisin joskus siirtyä kokonaan ehkä pois asiakaspalvelusta! Joskus sekin on kivaa mutta harvemmin...

Nyt siivoamaan kun aurinkokin paistaa niiiiiiiin ihanasti =)!!

Toiveikas74 rv 26+6

P.S. Meille iski muuton tähän vielä, saatiin viimein se talo josta haaveiltiin! Nyt vaan pitää jostaibn löytää energia pakkauspuuhiin...

huomenia ketjuun!

Kiitokset Mervi kuvanlatausohjeista. Yritän jossain vaiheessa mieheni avustuksella saada 3d-kuvan tänne.

Galluppeihin; mulla BMI oli 34, joten sokerirasitukseen pääsin automaattisesti. Mulla on tullut raskauden aikana painoa lisää 2,4 kg (viime kuun osuus oli 2 kg). Minä puolestani olen yrittänyt ottaa raskausajan vähän niinkuin dieetin kannalta eli pyrkinyt välttämään herkkuja ja liikkunut jopa normaalia enemmän. Ekat 5kk olikin helppoa, esim. suurinta herkkuani suklaata ei edes tehnyt mieli. Nyt kaikki herkut maistuis, mutta yritän pitää itselläni vain yhden herkuttelupäivän viikossa. Tavoittena on että laitokselta lähtiessä paino on alkuraskauspainoa alhaisempi.

Töissä olen maahantuontifirmassa ostoassistenttina eli teen ihan kevyttä toimistotyötä.

Mun tuli syötyä äitienpäivänä hiukan graavilohta, jota oli voileipäkakussa. Kuukausi sitten söin paistettua maksaa ihan hyvällä omallatunnolla; jostain kun luin että maksa ei olisi i-h-a-n totaalisesti kiellettyä. Tuo kerta oli kuitenkin ainoa jolloin raskausaikana maksaan kajoan.

Aurinkoista viikonloppua!

Joanna 28+6

Moi elokuiset! Ota puh ihan rauhassa, riski on olemassa, toisaalta huonolla säkällä esim. toksoplasmoosia voi olla hedelmissä jne tai voi saada jonkun bakteerin, ties-mistä. Olen itse syönyt suhteellisen huolettomasti, euroopassa lomaillessamme jätin majoneesit, salaattikastikkeet yms syömättä, mutta niitä en niin muutenkaan lomilla välitä syödä (olen joskus onnistunut hankkimaan itselleni sellasen p...a-tauti-kuumeen lomalla ruosta, että siitä johtuu.

Paino G; mitoiltani olen aina ollut normaalipainoinen/hoikka, lähtöpaino oli muistaakseni 52 (pituutta 166) ja olisko nyt vajaa 56 mittarissa. Viimeksi ei mennyt 60kg rikki, saa nähdä miten nyt käy. Olen tosin aktiiviliikkuja (tanssin n. 5 krt viikossa + opetan itse tanssia) ja kuntosalitreenit päälle.
Täällä on muitakin hoitoalan ihmisiä, eli mä ilmoittaudun tähän sakkiin. Hyvää viikonloppua!
RV 28

Piti ihan käydä vaa'alla tämänhetkisen tilanteen vuoksi ja meinasin pyrstölleni lentää. Alkupaino minulla oli n. 58 kg (167 cn) ja nyt meni 70 kg rikki (vaatteet päällä), kääk! No, eipä tuo ole mikään ihme, kun pahoinvoinnin takia on edelleen syötävä tunnin välein. Mutta en ole tästä painon lisäyksestä kuitenkaan huolissani, sillä esikoista odottaessani lihoin yli 20 kg, mutta kilot karisivat itsestään imetyksen myötä. Luotan siihen, että tällä kerralla menee saman kaavan mukaan. Ja jos ei mene, niin alan taas treenata aktiivisesti tanssia. Siinä viimeistään kilot saavat kyytiä.

Kiva huomata, että täällä on toinenkin tanssija. Minun tanssiharrastukseni on nyt valitettavasti katkolla, kun mikään liikkuminen ei onnistu supistelujen, liitoskipujen ja pahoinvoinnin takia. Tänään oli taas niin huono olo, että oksensin. Sen verran kuitenkin toivuin iltapäiväksi, että sain kylvettyä kesäkukkia ja kasviksia puutarhaan. Nyt vain odotellaan innolla satoa. Tuntuu aivan sanoinkuvaamattoman mahtavalta, kun on oma puutarha. Onnea Toiveikkaalle unelmatalon löytymisestä! Me olemme saaneet nauttia unelmatalostamme kohta vuoden ajan. Elämä tuntuu nyt täydelliseltä, kun puitteetkin ovat kunnossa. Ihanaa, kun ei tarvitse enää elää sitku-elämää.

Minä olen biotekniikka-alalla ja työskentelen laboratoriossa.

Leppoisia kesäpäiviä toivotellen,
Sinda 25+6

Hei kaikki!

Mukavan vilkasta on ollut nyt meidän ketjussa, kiva tulla lukemaan kuulumisia!

Viikonloppu on ollut säiden puolesta aivan mahtava, oonkin yrittänyt nauttia ja ulkoilla paljon. Joku ihmeen itsesääli-puuska tosin on vaan vaivannut eilisen ja tämän päivän, siis jollain lailla olo tuntuu vaan tosi kurjalta. Eikä asiaa helpottanut se, että mies oli kavereitten kanssa rilluttelemassa ja makasi olotiloissaan koko viikonlopun sohvalla. Ja kun minä olisin toivonut jotain muutakin ohjelmaa. No, ehkäpä ne hormonit nyt vaan yrittää jyrätä, en mä yleensä näin herkkä ole...

Noista painoasioita ja sokerirasituksesta. Mun lähtömitat oli 56/173, nyt kiloja 63. Neuvolantäti sanoi, että lähtöpainoon nähden noita kiloja ei ole tullut yhtään liikaa. Sokerirasitukseen mä en muuten varmaan olisi joutunut, mutta pissanäytteessä oli vähän viitettä kerran siihen suuntaan, että kannattaa käydä tsekkaamassa. Sokeriarvot oli kuitenkin erinomaiset ja nyt pissa on ollut puhdas.

Kävin kurkkaamassa Kelan sivuilla uutta äitiyspakkausta ja tykkään kovasti! Laitan huomenna paperit Kelaan menemään ja todella toivon, että saan sen uuden...Mun mieleen on juuri tuollaiset vaaleat sävyt, tosin hirveesti ei nuo retrovihreät innosta..;)

Puh, älä huoli. Riski tosiaan siihen listeriatartuntaan on todella pieni...Mutta toki ymmärrän sua. Itse pesen kaikki hedelmät ja vihannekset aivan hysteerisen tarkasti ja jos jossain piirakassa/pitsassa on esim. homejuustoa, kuumennan sen aivan kiehuvaksi..;) Eli kyllä varmaan itselläkin hirveä huoli olisi, jos jotain "kiellettyä" suuhun laittaisi.

Mä olen töissä terveydenhuoltoalalla ja tällä hetkellä toimin terveysasemalla. Suunnitelmissa olisi katsella uutta tyopaikkaa äitiysloman jälkeen, sen verran olen kypsähtänyt nykyiseen työhön. Onneksi meidän alalla töitä riittää, joten on varaa valita!

Mulla olisi vielä tasan 4 viikkoa töitä, sitten alkaa loma! Onhan se lyhyt aika, mutta silti tuntuu, että ei enää millään huvittaisi. Tsemppiä muillekin viimeisiin työviikkoihin! Ja onnea Toiveikkaalle talon löytyisestä! Meillä myös haaveena oma talo ja varsinkin näin kesäaikaan "kuume" eikun nousee...

Tuikku 29+2

Kävin lääkärissä tänään. Verenpaine oli melko alhainen 111/70. Ihme kyllä, ei ole suuremmin huimannut. Pissassa oli häivähdys proteiineja, joten lääkäri antoi lähetteen jatkotutkimuksiin. Samalla otetaan verikokeita pahoinvoinnin takia. Kohdunsuun tilanne oli normaali eli hyvä. Parasta kaikessa: sain sairauslomaa kaksi viikkoa, kun sitä pyysin. Tulee tarpeeseen.

Itse en ole mahani kokoa alkun huiman kasvun jälkeen huomioinut, mutta lääkäri kysyi ensitöikseen, että oliko minulla esikoista odottaessakin suuri kohtu. Olihan se ja taas mentiin yläkäyrällä eli sf-mitta oli 25,5 cm. Lääkäri sanoi myös epäilevänsä, että poika on tulossa voimakkaan ja jämäkän sydämen sykkeen sekä vauvan ison koon perusteella. Ihan oikeaan osui, mikäli myös ultrakuviin on luottaminen.

Millaisia sf-mittoja teillä on ollut ja millä viikolla?

Sinda 26+1

Moikka!

Sinda-> Mulla sf mitta oli 28 viikolla 26+1, eli sul ei oo viel ees yläkäyrillä...

Eilen oli sokerirasituskoe ja tänää soitettiin neuvolasta että paastoarvo oli 5,2 ja 1h arvo 10,0 joten lähete lähti äitiyspolille ja joudun osastolle vuorokauden sokeriarvokäyrään, blaah vihaan osastolla makaamista... tulee aina mieleen se keskenmeno silloin vuonna 2004, tai synnytyshän sekin oli...tavallaan...rv:llä 17...

No nyt harmittaa mutta toivottavasti en joudu pistelemään itteäni loppuraskauden ajaksi, se olis hyvin hyvin ikävää...(neulakammoinen)!

Nyt vaan ootellaan että tulee sairaalalta aika... Minkälaisia arvoja teillä muilla on ollut sokerirasituskokeessa? Mulla on sukurasite tossa diabetes hommassa ni siks mun arvot nousee aina.. =(

Toiveikas rv 27+3

Heip,

Juu, kiitos vielä lohdutuksen sanoista, olo onneksi helpotti. Ja kun vauva koko ajan liikkuu, niin sekin lohduttaa. Mutta itsensä tuntien, täytyy nyt vaan vältellä niitä asioita, joista tietää paniikin nousevan. Tottahan se on, että pöpöjä tai bakteereja voi saada oikeastaan mistä tahansa, jos huono tuuri käyp.
Tuikku, valittelit matalaa mieltä, kun mies oli ollut menoillaan.. samaa huomaan täällä, jotenkin tulee heti sellainen ihmefiilis, vaikka mieheni ei kyllä kovasti missään oikeastaan käy. Menee kyllä meillä ihan hormonien piikkiin, en varsinainen ole hänen menoistaan mustasukkainen :)
Mun vatsani sf- käydä oli nyt hieman tasoittunut, eli rv 29 se oli 26. Palasin keskikäyrälle, kun se koko alkuajan oli ihan siellä yläviivalla. Tajusinpa juuri, että mulla meni rv 30 rikki, eli aika pitkällä jo.. huip. Jännää. Siivosin pari hyllyä tyhjäksi, joihin saan alkaa laittamaan kakkosen vaatteita valmiiksi. Mutta ehkä vasta myöhemmin kesällä.

Puh rv 30 + 1

Toiveikas74: oon kirjottanutkin tolle 2sivulle omista tuloksistani..mulla oli arvot sillon sokerirasitustestissä tämmöset
0h pitäs olla alle 5,3 mulla oli 5,8 (paastoarvo)
1h pitäs olla alle 11 mulla oli 14,9
2h pitäs olla alle 9,6 mulla oli 10,2

Tänään olin itse osastolla tossa seurannassa. Menin kasin aikaan ja ysin pintaan mitattiin arvot mittarilla jonka sain mukaani näytti 7,6 pitäisi olla alle 6,7 siitä eteenpäin 5-10min labrassa mitattiin ja tulos oli 6,5. Heittoa siis oli jo noissa (kumpi lie ollu sitte oikeampi.) Sitten söin mittauksen jälkeen välipalan ja klo 11 mitattiin uudelleen ja silloin oli alle rajan. Sitten sain syödä lounaan 11jälkeen ja sitten klo 13 mitattiin vielä ja taas oli alle rajan. siinä välillä juteltiin hoitajan kans niitä näitä ja katsottiin ruokapäiväkirjaa jota siis piti pitää kahdelta edelliseltä vuorokaudelta. ja silloin ruuan jälkeen pääsin pois sieltä ettei tarvinnut seinille katella, kun oli juteltu jo tarpeeksi, menin vaan takaisin mittuuttamaan silloin klo 13.
Eli ei tarvinnut maata yhdessä kohti jne.. Mulla tietty oli kaikki arvot koholla, eli en tiiä onko asia sitte erikseen vai onko se sama periaate "jokatilanteessa"..

painosta sen verran et BMI oli ennen raskautta 31 ja nyt on joku 10kg tullu lisää,mutta onneksi on näköjään hivenen pysähtynyt tuo painon nousu...

Mervi 29+4 kirjoittelen paremmalla aikaa enemmän...

" 0h pitäs olla alle 5,3 mulla oli 5,8 (paastoarvo)
1h pitäs olla alle 11 mulla oli 14,9
2h pitäs olla alle 9,6 mulla oli 10,2 "

Miten noi raja-arvot voi olla niin erilaiset eri puolilla suomea? Meillä paastoarvon raja on alle 5,0, 1h alle 10 jne... Mulla siis rajoja hipoen yli (paasto 5,2 ja 1h 10) ja siksi joudun osastolle!

Omituista kyllä kuinka noi erilaiset rajat ja suositukset ovat eri puolilla suomea täysin erilaisia! Mutta sama kai se on, huonot noi mun arvot on joka tapauksessa...

Esikoisesta mulla oli paasto 5,4, 1h 8,6 ja 2h 8,0, silloin en joutunut mihinkään lisätutkimuksiin enkä muutenkaan syyniin.. Kuopuksesta noita sokerirasitus juttuja ei edes mitattu...

Mä en meinaa saada mun pakkausurakkaa käyntiin! Ei vaan kertakaikkiaan jaksa kiinnostaa..

Toiveikas rv 27+3

no niin jatketaan uudestaan... tabulaattorilla liikkuessa tulinkin painaneeksi "vastaa" ilman hiirtä...

outoja tosiaan noi verensokerin raja-arvot.

Meillä ilmoitettiin raja-arvot seuraavasti:

0h 5,1 mulla 5,4
1h 10 mulla 7,5
2h 8,5 mulla 7,6

mulla kun oli vain yksi arvo koholla, joudun vain kerran kuussa paastoarvon mittaukseen.

Olin eilen neuvolalääkärin vastaanotolla ja sf-lukema oli pienentynyt kolmen viikon takaisesta lukemasta eli se ainakin lupailee hyvää ettei vauva kasva ihan jättiläiseksi. Edelliset mittaukset oli vähän yläkäyrän yläpuolella, nyt mentiin sopivasti keskikäyrällä.

Joanna 29+3

No onpas erilaisia arvoja.. No ollaanha myö niin erilaisia ihmisiäki ku eripuolilla suomea asutaan *heh*
mulla meni nyt illalla pasmat sekaisin kun rupesin kattelee noita iltapala juttuja jne, kun sen ohjaajan kans katottiin et iltapäivällä syön toisen lämpimän aterian n. klo 17-18 ja sen mukaan välipalan söisin klo 20 ja iltapalan 22.. ja sitte ku arvot pitäs mitata iltapalan jälkeen, niin en minä kyllä ala klo 24 heräämään arvojen mittaukseen... sit rupesin miettimään, et sovittiinko me ton iltapalan osalta et syön sen klo 20 ja kevyen välipalan tuolloin klo 22 eli ennen nukkumaan menoa.. pitää huomenna soittaa sinne ja tarkistaa et mitenkä myö sovittiin, ku ei enää muista. ja meinasin tänään mitata ennen iltapalaa eli tuo klo 20 syödyn välipalan jälkeen 2h siitä... eli ennen kymmentä ja sitte syön jotain pientä vielä.. hedelmä tms.. soittelen sitte huomenna ja tarkistan et miten me sovittiin, ku tuntuu aika tyhmältä "tankata" täyteen ennen nukkumaan menoa ku muutenki hieman närästys vaivaa.. edelleen on arvot olleet normaalit tänäpäivänä.
Meillä olikin se kasvukontrolli 14.5 ja silloin ei kyllä ollut vauvassa merkkejä liiasta sokerista, että oisi isoksi kasvamassa.. Tuskin sieltä mitään jättiläistä tulee, etenkään nyt kun ruokailu muuttuu parempaan. mut 29.5 on seuraava aika äitipolille jollain ilmeisesti katsotaan taas tilanne.. ja sit seuraava on rv 34 eli 25.6

Moi!

Töistä pikaseeen... Joku kyseli sf-mittoja. Mulla 26+2 23cm eli ihan keskikäyrällä mennään. On kai mennyt koko ajan aika tasaisesti.

Kiva, että tääkin ketju vilkastunut hieman, vaikkakin aihe sok.rasitus on valitettava. Toivottavasti kaikki saavat pidettyä arvot kurissa pelkällä ruokavaliolla, ettei tarvisi alkaa pistämään.

Onneksi ollaan jo loppuviikon puolella. Mulla alkaa olla jo unen kanssa ongelmaa. Vessassa täytyy ravata ja hyvän asennon löytäminen vaikeaa. Aamulla olen sitten tosi väsynyt.

Päivänjatkoja Lena 27+3

Sairausloma on tehnyt minulle hyvää. Viime viikko meni pääosin nukkuessa, mutta pari viimeistä päivää olo on ollut harvinaisen normaali. Olen hyödyntänyt heti tilaisuuden ja ryntäsin oitis puutarhaa ropsuttelemaan. Tänään istutin vadelmia ja muutama peruna olisi vielä tarkoitus laittaa maahan. Ihanaa, kun sataa öisin ja aurinko paistaa päivisin. Oikeat kotipuutarhurin unelmasäät.

Minulla on yöllinen vessassa ravaaminen loppunut alkukuukausien jälkeen. Muuten kyllä heräilen ihan riittämiin milloin minkäkin kolotuksen tai linnunliverryksen takia. Siksipä otankin päiväunet aina kun mahdollista.

Sinda 27+1

Joo, kylläpä noi yöunet alkavat olla pikku hiljaa aika katkonaisia... että ehkä minäkin siihen saikkuun sitten tyydyn, olen jo neuvolaan menossakin.

Eilen aktivoiduttiin sängyssä :) ja arvatkaapa millaisia supistuksia se laukaisi.. Ensin tuli 2 min. välein, sitten 5 min. ja sitten 10 min. kunnes rauhoittuivat. Jos olisin muutamia viikkoja pidemmällä, niin voisin olla jo ihan toiveikas, mutta tässä vaiheessa vielä en. Onneksi nukuin ihan hyvin, mutta en tiedä uskallanko enää seksiä harrastaa.. pöh. Noi supparit oli jo ihan tuntuviakin.

Minäkin pidän puutarhan hoidosta, nyt se vaan alkaa olemaan vatsan kanssa hieman hankalaa..
Huomenna vielä yksi isompi juttu töissä, mutta kun siitä selviän, niin taidan olla valmista kauraa pois jäämäänkin. Sijaiseni voin perehdyttää kyllä sitten vaikka saikultakin käsin, eri asia sitä on työstään kertoa ja opastaa, kuin stressata sitä tehdessään.
puh rv 31

Hei!

Huh hellettä! Kyllä tosiaan ottaa voimille tämä kuumuus! Meillä töissä tosi kehno ilmastointi ja loppupäivästä tuntuukin, että happi loppuu ja heikottaa. Kolmisen viikkoa olisi vielä töitä, saas nähdä jaksaako. Todennäköisesti pian tuo sääkin taas viilenee ja olotila sitä mukaa paranee.

Olin viime viikolla neuvolassa ja hemoglobini oli tippunut niin alas, että aloitinkin heti raudan syönnin. Kaikki muut arvot oli ok ja painoakin tullut kiitettävästi. Kohta jo +10 mittarissa!

Joku kyseli sf-mitoista, mulla taisi olla 26 cm. Keskikäyrillä siis mennään.

Aurinkoista viikkoa!

Tuikku 30+4

Tänään tuli sitten määräys jäädä lepäilemään kotiin. Esikko on vielä hoidossa, joten nyt pyörin kotona osaamatta vielä tarttua yhtään mihinkään.. Ensi viikolla käyn vielä laittamassa työhuoneen sellaiseen kuntoon, että kehtaan sinne sijaiseni päästää.. :) Onneksi hieman jo ennakoin tätä olotilaani ja laittelin hommia sillä tavalla kuntoon, että tänään oli helppo pois jäädä. Soitin juuri esimiehelleni, onneksi suhtautui ihan myönteisesti asiaan.
Pidän siis esikkoa kesäkuun ajan vielä osapäiväisesti hoidossa. Kun lepään, niin jaksan iltapäivät touhuta paremmin, kun supparit hieman saavat päivän aikana rauhoittua.
Josko sitä osaisi keskittyä vaikka johonkin kirjaan, puutarhaan en viitsi mennä mönkimään, että en laukaise lisää supistuksia.
Mulla olisi nyt aika lailla 2 kk laskettuun aikaan, saapi nähdä kuinka pitkälle päästään!
Mikäs muiden olotila on? Nauttikaapa viikonlopun helteistä!

Puh rv 32

Moikka täältäkin=)!

Kotiuduin tänään sairaalasta jossa vietin vuorokauden sokerikäyriä seuraille. Arvot oli ihan ok koko ajan ja nyt ei kummempia ohjeita loppuraskauteen tullutkaan, onneksi! Painoarvio eilen oli 1220g ja sf-mittakin edelleen se 28 joten käyrille ollaan palauduttu=)! Esikoisen painoarvio viikolla 29 oli 1470g eli sen mukaan tää tulokas olis (ainakin tässä vaiheessa) pienempi vaikka sokeriarvot on huonommat kun esikoisen aikaan, no aika näyttää mikä sieltä sitten tupsahtaa...
Eilen illalla sykkeet oli 162 ja reilusti möyrittiin! Tää on kyllä sellanen elohiiri että unta taitaa tarvita kovin vähän, apuva...
Nyt sitten muuttopuuhia tässä touhutaan ja yritetään lepäillä aina välillä. Jotenkin vaan oottelen jo synnytystä, en nauti kyllä raskaana olosta kesähelteillä, en sitten ollenkaan!

Mukavaa odotusta kaikille ja hyviä vointeja =)!

Toiveikas74 rv 28+5

Helou helou ja missä kaikki on???

Pitäs alkaa liittoon lähetellä lappusia ja tietty täytää ne ennen sitä, mutta eipä kiinnostaisi näin hyvää ja kaunista päivää tuhlata sisällä möllöttämiseen.. Mut pakkokait neki on täyttää...
Sain sairaslomaa äippäloman alkuun, eli ei tarvi enää mennä töihin. jes. Helpotti kuulkaas kummasti omaa mieltä kun ei tarvi enää sitä stressata.
Sokeriarvot on pysynyt suht hyvin kuosissa, jos on ollu vähä korkeammalla tms, niin itse olen tietoinen siitä mistä se johtuu.. koetin juuri soitella diabeteshoitajalle (kertoa tulokset) mutta hää ei joutanut puhelimeen niin nyt odottelen hänen soittoa.
Ja edelleenkään ei ollut merkkiä vauvan kasvussa siitä että kasvaisi liian isoksi. Verenpaineesta hätäilivät ja käskivät ottaa mittarin neuvolasta lainaa.
Ja kotona mitatut verenpaineetkin on ollut normaalirajoilla, eli ei hälyyttävää..
Seuraava neuvola on ennen juhannusta ja äitipolille seuraava aika juhannuksen jälkeen rv 34
Joo-o, eipäs tässä tämän tärkeempiä tainnu uuden ketjun alkajaisiksi olla. Nyt on pakko rueta "hommiin" et pääsee uloskin tälle päivälle..

Mervi 31+2

Kaivelin listan tuolta keskustelujen uumenista ja sitä on vara korjata tarvittaessa.
Koetin meidät asettaa järjestykseen LA:n mukaan..

Puh1.........31.7.2007..........2.lapsi........
odottelija23...1.8.2007.......2.lapsi....pohjoinen
Tuikku81.........3.8.2007........1.lapsi.....Etelä-Suomi...25v.
Claire..........4.8.2007........2.lapsi........länsirannikko 29v.
Mervi83... 4.8.2007... (1.lapsi avolla poika).... Kainuu 24v.
Viivi............5.8.2007........1.lapsi.......
Joanna.........5.8.2007........1. lapsi....... Vantaa...33v
Kata 76........5.8.2007........1. lapsi
Hipsu76.....9.8.2007..........1.lapsi..... Pohjois-Karjala 30v.
Antsa....... 13.8.2007.......1.lapsi.......Pohjois-Karjala 22v.
Bellamariia...16.8.2007 (??)...2. lapsi......
Toiveikas74.. 19.8.2007......3.lapsi.....Kymenlaakso 32v.
Meirami.....19.8.2007.........1.lapsi.......Vantaa 24v.
Lena.........20.8.2007.........1.lapsi.......Helsinki 22v.
Milla Magia 24.8.2007.......3.lapsi
Sinda.....n.27.8.2007..........2.lapsi.......Vantaa 35v

Yhteistyössä