ELOKUU 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys.
On joo melko hiljaista meiän ketjussa.. Ite sain viikon sairaslomaa kun alkanut supistelemaan ja viime yönäkin piti hommata töihin kaveri kun ei enää tosiaan tunnu hyvältä. ensi viikolla on "ylimääräinen" ultra ylipainon takia. Mulla on kyllä semmonen kutina että osa syynä on myös se lapsivesipunktio ja niskaturvotus juttu tuohon ultraan.Mut siihen asti saikkua ja sitte katsotaan taas jatko, mutta kyllä minä esimiehelle sanon että minneen enää rappuja juokse!!!
Poitsu muistaa potkiutua ja ilmoitella olemassa olostaan jo melkeenpä tietyin kellonajoin. Sitä rytmiä kyllä aina vähä muuttaa nuo työt yms, jos ei esim.kunnolla ole saanut nukuttua. Olo on muuten hyvä. Nivuset on kipeänä, mut sehän on pikkuvika ku muuten on hyvä fiilis =D
Ainiin ja tosiaan, Sokerirasitustestiin oisi tarkoitus mennä huomenaamuna. saa nyt vaan nähdä et tuleeko itsellä siirrettyä ku niinhän tuo on monena iltana tehnyt pitsaa mieli iltapalaksi, mutta ei ole saanut aikaiseksi hakea, niin jos tänä iltana syötäs pitsaa niin ei sitä huomenna kannata sinne testiin mennä kun ei saisi kahdeksan jälkeen syödä eikä juoda mitään, ja senhän tietää, et pitsa syyään iltapalaksi ja janoki siitä saattaa tulla!!! ja nythä mulla on viikko saikkua niin voin itse valita jonku muun päivän millon mennä.(en oo kiero en en =) )

Miten muilla menee??

Mervi rv 27+2

Heips!

Eipä mitään uutta täälläkään. Närästys jatkuu ja neidin potkut tuntuvat päivä päivältä paremmin. Viime yönä nukuin vähän huonosti, jotenkin alkaa kai olla vaikea löytää hyvää asentoa. Yleensä kun on tottunut nukkumaan vatsallaan.

Käytiin tuossa vkl:na katsomassa sellaista viiden pvä:n ikäistä poitsua. Kylläpä ne on pieniä. Mies ei oikein uskaltanut syliinkään ottaa. Noh, kohta se on pikku pakko.

Mites teidän miehet meinaa pitää isyyslomaa? Meillä pidetään se 3 vko:a saman tien.

T. Lena rv 25+1

Eipä ole ollut isyyslomasta sen kummemmin vielä puhetta, mut uskoisin, että pitää kaikki kerralla.

Mulla oli joku vaatteiden ostointo joku aika sitte, ja ostinki sen verran tuttavilta pois ettei tarvi yhtään ostaa ennen synnytystä, kahtoo sitte sen jälkeen et onko jollekin tarvetta.
Hoitopöytä ollaan ostettu ja yksi sitteri saatu ja toinen ostettu varalle. Saatu sitteri on tärinäsitteri joka ei ole ihan mieleiseni mallinen niin halusin toisen siihen rinnalle.
Veljen perheeltä saamme kehdon, jota aluksi on tarkoitus käyttää sänkynä ja myöhemmin hommataan pinnasänky.
elikkäs rattaat, turvakaukalo, pinnasänky on oleellisimmat mitkä uupuu, ja tietty sitte kaikki hoitojutut, mut ne varmaan kerkee ostaa sitte lähempänäkin.

Mulla on kans vähä asennon löytymisen kanssa pienoisia ongelmia. Ja sitä myötä nukkumisvaikeuksia. Nukuinhan minä viimeyönäkin kyllä 13h et sen puoleen ei auta valittaa mut oli kyllä katkonaista unta.
Enhä mie sinne sokerirasitustestiin vielä mennykään ku sain viikon saikkua, niin on vara toisenakin päivänä käydä.. jos vaikka huomen aamuna..

Moikka!

Ja terkut lomareissulta Ranskasta! Olipas ihanan virkistävää ja mukavaa pitkästä aikaa käydä ulkomailla. Muutenkin tuo loma tuli tarpeeseen. Ilmat oli kehnot, mutta ei annettu sen haitata. Kierreltiin lähiseutuja autolla ja aika paljon käveltiin. Vointi oli hyvä koko reissun ajan. Käytiin myös kirpputorilla, josta tarttui muutama vauvanvaate mukaan...:)

Mulla olisi sitten vielä tämä viikko lomaa. Kotihommia lähinnä ajattelin tehdä. Ensi viikolla menen töihin ja sitten olisikin enää kuukauden verran töitä. Luulisin, että jaksan hyvin loppuun asti, ei ainakaan vielä ole mitään vaivoja ollut.

Meillä on jo aika paljon kaikenlaista vauvatavaraa. Ollaan ostettu/saatu lähes kaikki käytettynä, ainoastaan turvakaukalo on ostettu uutena. Ainoa mikä oikeastaan puuttuu on pinnasänky.

Joko olette saaneet äitiyspakkauksia? Mä laitan Kelan paperit menemään vasta ensi viikolla, joten menee varmaan kesäkuulle ennenkuin itse sen saan. Tiedättekö, joko vuoden 2007 pakkaus on jaossa? Itse haluisin mieluummin sen.

Hyviä vointeja kaikille!

Tuikku 27+5

No tälle aamulle kävin siellä sokerirasitustestissä ja kivasti yllätti, että kaikki arvot oli koholla.

0h pitäs olla alle 5,3 mulla oli 5,8 (paastoarvo)
1h pitäs olla alle 11 mulla oli 14,9
2h pitäs olla alle 9,6 mulla oli 10,2

Pikkusempa v*tuttaa.. ei voisi vähempää kiinnostaa tutkailla syömisiä ja parina,kolmena päivänä viikossa mittailla sokereita.
Perjantaina on terkalle varattu aika verenpaineen mittaukseen, ja samalla jutellaan asiasta ja jatkosta. Yksi positiivinen asia tässä on, mulla ei tarvi enää mennä sen oman neuvolalääkäri pa*ka salorannan luokse vaan jatkotarkastukset yms. tullaan tekemään äitipolilla. Mie vaan en tykkää siitä salorannasta.

Äitiyspakkaus tietojeni mukaan tulee jakoon tässä kuussa, en vaan tiiä tarkempaa aikaa. Just kävin Kelan sivuilta kattomassa, mut ei ollu siellä ainakaan uusia kuvia vielä.
Minä ite koitan venyttää papereiden laittoa varmaanki tämän kuun loppuun, että saisin uuden pakkauksen, ihan vaan kun en välitä '06 vuoden toppapuvusta =D Toki olen kiitollinen vaikka tulisi vanhakin, mutta itsekin ottaisin mieluummin uuden. Oletko Tuikku81 nähnyt kuvia uudesta pakkauksesta??

Uuden äitiyspakkauksen pitäisi tulla jakoon ensi viikolla. Kysyin asiaa Kelasta.

Täällä vointi ihan hyvä. Olen kyllä alkanut harkitsemaan sellaista tukivyötä, kun tuo vatsa on alkanut "painamaan" aika lailla. Vessassa saa rampata jatkuvasti. Vielä olisi kuukausi töitä ja sitten jään vapaalle :)

Minäkin olin sokerirasituksessa eilen. Odottelen vastauksia varmaan ensi viikkoon, kun silloin on neuvola/lääkäri. Ottavat varmaan ennen sitä yhteyttä jos jotain hälyttävää on. Menin testiin omasta pyynnöstä, kun suvussa on sokeritautia.

rv 27+3

Moi

HArmi Mervi, että sulla oli nuo sokerit koholla! MÄ ite jännäilin tuloksiani tähän päivään asti, ja onneksi mitään hälyyttävää ei tuloksissa ollut. Tosiaan pelkäsin, että saan myös ruveta mittaamaan arvoja, kivaahan se ei ole. Siitä voi tietysti olla (laiha) lohtu, että sun ja vauvan parhaaksihan nuo on.

Muutenkin neuvolassa kaikki ok, hemppa ja verenpaine kunnossa. Sydänäänet luokkaa 135-140. SF 25cm.

Hankinnoista: Meidän ei paljon tarvi hankintoja tehdä, sillä ykköseltä on kaikki valmiina. Joitain pikkuvaatteita olen ostellut uusia ja kirpparilta, ettei kaikkea tarvitse periä isoveljeltä. Seisomalauta vaunuihin pitäisi hankkia, tuplat ovat harkinnassa... Tuplarattaista on vaan monta mielipidettä: jotkut vannovat niiden nimeen, toiset eivät ole tarvinneet. Siispä vielä mietitään.

Tuikku ihanaa varmasti oli käydä reissussa. Mulla on kova matkakuume, kun joka vuosi on tavattu jonnekin lähteä, mutta nyt taitaa olla pakko jättää väliin. Sitten kun kakkonen on vähän kasvanut voi taas harkita. Oltiin pojan kanssa Portugalissa , kun hän oli juuri täyttänyt yksi ja kaikki meni hienosti, koko perhe nautti.

Kata: Mulla on Anitan tukivyö (huuto.netistä) ja se on kyllä passeli, jos joutuu olemaan paljon jalkojen päällä tai kävelemään. Istuessa ei voi oikein pitää, painaa alavatsaa. On jonkinverran auttanut mulla lonkkakipuihinkin kun pidän vaan tarpeeksi alhaalla sitä.

Ja hei: 17 aamua ennen lomia! JEEE!

moi,

mulla on puolestaan huomenna luvassa sokerirasitustesti. Kuinka paljon sitä litkua pitää juoda kerralla, 4 dl? Minkä makuista se on, jostain luin että tarjolla olisi eri makuisia, joista kolan makuinen menisi paremmin alas?

Me ollaan tilattu uudet yhdistelmävaunut, hankittu huutonetistä kakkosvaunut takapihalle sekä pinnasänky. Äitiyspakkausta ei otettu, sain siskolta melkein täydellisen v. 01 pakkauksen. Turvaistuin saadaan lainaksi, joten enää pitää miettiä hoitopöytäasia kuntoon. 50-60 senttisiä vaatteita on kaks lipastollista täynnä pestyinä odottamassa käyttäjää!

Mulla on vielä yli 30 aamua ennen lomia, mutta nopeasti tuntuu päivät vähenevän!

Joanna 27+4

Joanna: Mun piti juoda "kolan"makuista nestettä kaljapullollinen eli 0,33. Siinä oli hiilihappojakin mukana. Ykkösen aikaan join väritöntä nestettä, joka oli makeampaa ja muutenkin ällömpää.

moips. tuolla oisi muutamia kuvia uudesta äitiyspakkauksesta.. http://irc-galleria.net/view.php?nick=MiRaAkKeLi_&image_id=56068581

Minä join kans sitä "kolan" makuista juomaa pullollisen. Ei se ollutkaan niin pahaa mitä kaikki oli sanonut. Ihan ok vaikka tuskin sitä vapaaehtoisesti joisin. Ja kylmääkin se oli, joten oli helpompi juoda, mitä esim.huoneenlämpöistä "kolaa" =)
kommentoin ja kerron huomenna lisää kun käyn siellä terkan juttusilla verenpaineen mittauttamassa ja juttelemassa niistä arvoista...

Heip elokuiset ladyt! Joku kyseli hankinnoista..öh, mä taidan olla ainoa, joka ei ole hankkinut yhtään mitään ja mitään ei ole valmiina. Olen ajatellut, että mies saa hommata tarvittavat kun olen sairaalassa ja mun likkakaverit on luvanneet hankkia kotiinlähtövaatteet ym.

Paitsi että..sikakalliin vauvavakuutuksen olen tilannut, se pitää tehdä raskausaikana. Meidän tytöllä on, ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä, nielurisaleikkaukset, lekuri- ym käynnit hoidettu aina nopsaan yksityisellä, lääkkeet mennyt vakuutuksen piikkiin jne.

Vointi on erinomainen, painoa tullut 3 kg, liikuntaa olen jaksanut harrastaa vielä 5krt/ viikossa. Ei siis valittamista. Sillon tällöin töissä supistelee.

Ikävää Mervi, että arvot olivat koholla, voisitteko valaista tyhmää, eli milloin tuollaisessa sokerirasituksessa kannattaa käydä?
Tuikku oli käynyt reissussa, mekin oltiin Euroopassa kahdestaan yli viikon mittaisella lomalla, lämmintä oli ja varsin ihanaa päästä kaksin johonkin. Lennotkin meni odotettua paremmin.

Viikonloppuja; BM

moi,

kiitokset Claire ja Mervi infoista. Menin sokerirasitukseen aamulla luottavaisin mielin, mutta... mulle tarjotiin huoneenlämpöistä, hiilihapotonta väritöntä sokerilitkua. Säästösyistä! Oli kuitenkin sen verran kova jano, että litku meni alas ongelmitta. Odotus käytävällä oli vähän puuduttavaa, sillä en päässyt käymään kauppareissulla odotteluaikana, kuten olin vähän suunnitellut. No, nyt on testaus läpikäyty ja tuloksia odottelen ensi viikon alussa.

Viikonloppuja ja hyvää äitienpäivää kaikille melkein-mammoille sekä jo ihan "oikeille" äideille!

Joanna 27+4

Mitenkäs elokuun leidit aikovat viettää äitienpäivää? Kyläilettekö omien äitien ja anoppien luona? Me jätetään tänä vuonna äitivierailut väliin. Välimatkaa on yli 100 km kummankin vanhempien luokse, eikä minua oikein nappaa istua pitkiä matkoja autossa. Mies ehdotti, että hän lähtee esikoisen kanssa kahdestaan vanhempiensa luokse, jotta mummo saa nähdä rakasta lapsenlastaan. Mummo oli meillä viikko sitten 3 päivää, joten meinasin hikeentyä miehen aivoituksiin ja sanoin, että eikös oma äiti sitten saa viettää lapsensa kanssa äitienpäivää. Ei tainnut mies käsittää, että myös minä kuulun äitienpäivän sankareihin, eikä pelkästään hänen äitinsä.

Minun osaltani matkustelut jäävät haaveeksi, kun kävely alkaa olla kovin vaikeaa. Kävin juuri kauppakeskuksessa kiertelemässä, mutta jokainen askel on tuskainen, kun jalkovälissä vihloo pahasti. Pitää varmaan kokeilla fysioterapiasta saatuja venyttelyohjeita. Jospa ne auttaisivat näihin liitoskipuihin.

Meidän ei tarvitse tehdä ennen vauvan syntymää mitään hankintoja. Itseäni varten varastossa odottaa iso pino liivinsuojia ja isoja siteitä. Vauva perii kaiken esikoiselta. Ehkä käyn kuitenkin ostamassa kissaverkon vaunujen päälle, uudella kotipihallamme kun liikkuu kissoja. Tuplarattaat ja/tai seisomatelineen ajattelin hankkia vasta syksyllä sen mukaan, mikä tuntuu silloin toimivimmalta ratkaisulta.

Ihanaa viikonloppua kaikille nykyisille ja tuleville äideille.

Sinda 24+5

Heippis,

Mekin kotiuduttu reissulta ja kivasti meni. Mutta kyllä nyt ollaan matkustelun suhteen sitten lomalla hetken aikaa. Välillä tulee tosi ärhäköitä suppareita, mutta lääkärin mukaan mitään hälyyttävää ei vielä ole. Töissä jaksaa sen voimalla, että kohta, kohta, kohta alkaa loma.
Mistäs olitte puhuneet.. äitienpäiväst ja MErvi taisi ainakin olla saikulla. äitienpäivänä varmaan vähän kierrellään mummuloita, meillä ne asuvat melko lähellä, joten tuntikaupalla ei autossa tarvitse istua.
BM, onpas sinulla pysynyt paino kurissa, minulla on jo varmaan 10 täynnä, mutta kyllä tämä vatsakin on suuri! Ehkä vähän takapuolessa ja reisissä kertymää, mutta lähteehän se sitten toivottavasti pois. Olen kyllä syönyt tosi huolettomasti ja nauttinut niistä herkuista, mistä voi! :)
Toivottavasti sokerit pysyvät kaikilla kurissa, se pistely olisi inhottavaa..

Sitten sellainen ällö- eritekysymys.. sorry.. Mulla tulee valkovuotoa ihan tolkuttomasti. Siis paljon enemmän kuin ekassa ja siinäkin sitä tuli. PItääkö mun nyt kulkea joku hiivatin side housuissa koko ajan, kun tuntuu jo siltä, että tulee vaatteista läpi.. Tosi inhottavaa.. Onko kohtalotovereita? Toisillahan vaikutus on päinvastainen ja ikävää varmaan sekin.

Mutta kaikki siis ok ja vointeja ihmisille ja erittäin hyvää äitienpäivää. Muistakaa leikkiä nukkuvaa, kun kahvinkeitto alkaa!

Puh rv 28+ 3

Päivää tännekin.
Kasvunseuranta ultrassa on nyt käyty. Verenpaine huiteli taas siellä jossain korkeuksissa, mutta siitä ei huolestuttu kummemmin, kun vasta perjantaina mitattiin ja oli ihan hyvä, ja mitattiin myös lopuksi kun otetiin sydän käyrää niin sittenkin oli normirajoissa paineet. Painoarvio oli 1300g, lapsivettä normaalimäärä ja liikkeet tuntui ja näkyi. Ainakin tällä hetkellä baby on raivotarjonnassa ja toivottavasti pysyisikin. pissa oli puhdas ja kaikki oli muutenki ok. Perjantain neuvolassa oli painoa tullut lisää 483g/vko ja silloin kohdunpohjan korkeus oli 25
23.5 sain ajan sille diabeteshoitajalle jonka kanssa käydään siten läpi tota raskausdiabetes hommaa ja suunnitellaan dieettiä... ei hirveesti edelleenkään kiinnosta, mutta mitäpä sitä ei pikkuisen eteen tekisi kun on niin ihana. (musta aukko päässä ei siis ole vika, vaan johtuu kuvakulmasta tms..et jotain on eessä.. eli pää on ihan kokonainen) Laitan nyt ihan kuvan, kun tuo ei isompi ole... Jos vaan tällä foorumilla näkyy, kun ei voi esikatsella viestiä etukäteen...
toukkakasvot.jpg
Minäku oon niiiiin onnellinen ja tohkeissani niin kaikille kuvaa esittelen. =D
Sairaslomaa tuli 1.6 asti (seuraavaan neuvolaan) ja sitten mahdollisesti/oletettavasti jatkuu äippälomaan asti tms..
Rv siis nyt 28+2 ja vointi on ihan hyvä.

Koitin Kelasta kysellä tulevasta äitiyspakkauksesta, mutta eihän ne sieltä mitään tarkkoja aikoja anna, et milloin alkaavat jakamaan.. pitänee siis ens viikolla tai viimeistään viimeisen viikon alussa laittaa laput menemään niin kerkeää..
Mä oon niin onnellinen ja ihana kun avokin sanoi että oli töissä ollu hyvä mieli ultran jälkeen.

moikka,

edellisen viestin lähettäjä lienee ollut Mervi, joka oli niin tohkeissaan että unohti nimensä laittaa viestiin :-) Miten muuten onnistuit liittämään kuvan tekstiin? Mäkin voisin laittaa oman 3D-kuvan, niin voidaan vertailla babyjen kasvonpiirteitä!

Sain eilen sokerirasituksen tulokset; paastoarvo oli hiukan kohollaan: mulle ilmoitettiin raja-arvoksi 5,1, ja mun lukema oli 5,4. 1h ja 2h arvot oli reilusti alle rajan. Joudun nyt vaan tarkkailemaan syömisiäni ja kerran kuussa pääsen/joudun paastoarvon mittaukseen, mutta ilmeisesti silloin otetaan vain se yksi verikoe, eikä makeaan litkuun tarvitse enää kajota!?

Kuinka vahvoja teidän vauvojen potkut on? Ovatko vahvistuneet viikkojen aikana? Mulla on tuntunut liikkeitä nyt nelisen viikkoja, eikä ne tunnu vahvistuneen ollenkaan. Muutenkin tuntuu olevan melko laiska kaveri :-)

Joanna 28+2

Täällä tuntuu potkut ja muljahtelut tosi ärhäköinä. On tuntunut alusta alkaen. Esikoisella oli istukka edessä vaimentamassa liikkeitä, mutta tällä kakkosella istukka on takana, joten äiti on välillä hätää kärsimässä pojan melskatessa mahassa.

Olipa kiva nähdä oikea kuvakin jonkun masuasukista.

Sinda 25+2

Niin joo totta tosiaan, minunhan se kuva on ja viesti. Enpä sitten muistanut mainita viestissä nimeäni.
kuvahan laitetaan siten, että ensin se pitää lisätä jonnekin (esim.photobuchet:iin) ja sitten näpätään kuvaa oikeanpuoleisella hiiren napilla, ja katsotaan ominaisuuksista osoite joka kopioidaan ja laitetaan
. tosi huonosti selitetty, mut ainakin photobichetilla sen saa suoraan ton img jutun kopioitua..
Täällä potkut tuntuu vaihtelevasti, toisinaan tosi kovasti ja toisinaan vaan vähä muljahtelee.. Oli kyllä jännä tunne ultrassa kun aiemmin on ultrattu pieneltä alueelta alamahasta ja nyt piti kylkiä myöten koko mahan alueelta ultrailla... just tuli sellanen olo, et onko se noin iso =)
Minäpäs menen ottamaan välipalaa, et jaksaa mennä kolmeksi tunniksi istumaan erääseen perhejuttuun..

Tarkempia kuulumisia myöhemmin....

mervi 28+4

Moikkis.

Meillä oli keskiviikkona nla ja kaikki mallillaan. Keskikäyrällä mentiin oikeen tasaisesti. Painoa oli mulle tullut vähän liikaa, mutta sekään ei huolestuttanut kun itseäni. Täytyy nyt hivenen vähentää herkuttelua =). Hb oli matala kuten aina, mut yritän muistaa rautaa syödä.

Me ollaan ostettu jo liki kaikki valmiiksi, sänky, hoitopöytä jne. Vaunuthan oli varattu jo aika päiviä sitten. Ne täytyy vaan hakea liikkeen varastosta säilytyksestä. Nyt sitten ei puutu kun käyttäjä. Vaatteita ei olla paljoakaan hankittu. Joitakin, jotka ovat olleet vastustamattoman suloisia on tullut ostettua.

Mitäs mieltä olette uudesta äitiyspakkauksesta? Meile kun on pikku prinsessa tulossa niin minä kyllä tykkään tästä uudesta. Viime vuoden oli aika poikasävytteinen. Kivan neutraaleja värejä ja kuosit minusta kivan retroja. Tykkään etenkin siitä pallo kuosista sekä vihreästä raidasta.

Meillä neidin liikkeet kyllä tuntuu. Mutta kun istukka etuseinässä, niin en kyllä tunnista onko kyseessä potku vai nyrkki. Sen verran hyvä iskunvaimennin istukka on. Aika laiska neiti kyllä on ollut. Eikä liikkeet kyllä ole hirveästi voimistuneet viime aikoina.

Ihanaa kun on taas viikonloppu! Hyvää viikonloppua kaikille!

Lena rv 26+4

Mustakin se äitiyspakkaus on ihan kiva tänäkin vuonna. Me ei kyllä nyt sitä otettu, kun on noita vaatteita niin paljon kuitenkin. Muutenkin hankintoja toiselle ei juuri olla tehty. Taitaa se mennä niin, että toinen lapsi tulee siihen elämään enemmän mukaan, kun eka lapsi jo raskaudessa muokkaa koko elämän ihan uuteen uskoon. Siis toinen on tietty yhtä rakas, mutta tietänette mitä tarkoitan.
Mutta voi tätä huolta ja jatkuvaa varuillaan olemista: nimittäin, söin tuossa hieman graavia lohta, en tiedä miten se oli pakattu tms.. Jotenkin en edes tajunnut, paitsi jälkeenpäin. Ja nyt sitten piiskaan itseäni.
Koitan lohdutella itseäni, että hitsi jos asuisi jossain muualla maassa, siellä listeriavaroitukset ovat varmasti erilaisia tms.. mutta, mutta.. voi miksi olin taas niin ajattelematon. Olen muuten ollut tosi rauhassa tämän raskauden suhteen ja yleisesti pelkoja tosi vähän, mutta nyt tuli tämä. Kertokaahan minulle jotain lohduttavaa, eikä mitään moraalisaarnoja.. Olen tyhmä, tiedän sen. Nyt kyttään noita liikkeitä ihan hermona, pööh.

Puh rv 29+ 3

Lohdutukseksi Puh1:lle. Olen töissä ta:lla ja lääkäriltä kysyin listerian yleisyydestä. Se kertoi, että melkein pääsee otsikoihin mikäli listerian jostain tuotteesta onnistuu saamaan. Toivottavasti lohdutti yhtään. =)

Moikka täältäkin!

Meillä neuvolassa viimeks kaikki ok, sykkeet 140-150, kohdunpohjan korkeus huimat 28cm, pissat ok, paineet 128/73, hb 139 ja painoa tullut kaikkiaan 5,7kg, eli ihan liikaa!! Sokerirasitus olis tiistaina ja neuvola lääkärille aika 30.5.! 16.5. työterveyslääkäri laittoi mut sairaslomalle äitiysloman alkuun asti, suppareiden ja selkävaivojen vuoksi! Tylsää olla "lomalla" kun ei voi mitään tehdä=(!

Meillä potkitaan ja nyrkkeillään kyllä siihen malliin ettei voimaa puutu ja näin on ollut jo useiden viikkojen ajan. Onneksi rytminä on päivät melskausta ja yöt nukkumista!

Puh1:lle-> olen itsekin syönyt pieniä määriä graavilohta ja kyselin heti joka paikasta todennäköisyyttä listeriaan (kun mulla siis takana yks selittämätön, listeriaepäilty keskenmeno rv:llä 17) niin mua lohduteltiin että riskihän on tietysti olemassa mutta sen tartunnan saaminen on äärimmäisen epätodennäköistä! Joten päätin lopettaa murehtimisen ja lopetin graavilohen syönnin...

Toiveikas74 rv 26+5

Yhteistyössä