Tuli mieleen se, onko osassa myytävänä olevista kalaöljykapseleista ehkä liikaa jäänteitä raskasmetalleista ja muista ympäristömyrkyistä ja siksi ois kielletty? Osa myrkyistähän on nimenomaan rasvaliukoisia ja niiden vuoksi Itämeren kalaa ym suositellaan vain rajoitetusti. Jos taas sitten ne tutkimuskäytössä olevat ois puhtaiksi tiedettyjä? Tää on siis vain spekulaatiota.Mäkin ihmettelin, kun kalaöljykapselit olivat neuvolan antamalla kiellettyjen listalla. Meinasin juuri itse osallistua raskaustutkimukseen, joissa 1/3 osallistujista olisi syönyt kalaöljyä, 1/3 maitohappobakteereja ja 1/3 molempia, mutta muista syistä en osallistukaan. Mutta kuinka tuollaisia tutkimuksia voidaan yliopistosairaalan puolesta järjestää, jos kalaöljy on raskaana olevilta kielletty?
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille!
Ketkäs kaikki olikaan saaneet kotidopplerilla sydänäänet kuulumaan jo aikaisilla viikoilla? Onko hyviä vinkkejä kuunteluun?
Innostuin kovasti kun to-iltana Raskauskeijulta tilaamani doppler tulikin Postin pakettiautomaattiin jo tänään, aika nopeaa palvelua mielestäni! Pakkohan sitä oli kokeilla vaikka viikkoja onkin vähän (virallisesti 9+1, oikeasti uskon että 3-4 pv vähemmän). Pitkän hakemisen jälkeen sain kuin sainkin ihan alavatsalta hentoisen naputuksen esiin, tahti peräti 168-170. Sitä kesti sen verran pitkään että uskon oikeiksi ääniksi. Keskeytyksen (lapset,grrr) jälkeen en sitten enää saanut mitään kuuluviin mutta välillä näytöllä kävi hurjiakin lukemia kuten 239. Mietin toiveikkaana olisiko summaa kahden pienen äänistä, voi kyllä olla ihan vaan häiriötäkin tietty. Minkälaisia lukemia teidän laitteet antaa?
Mulla on nyt jotenkin hurja tarve saada jotain elonmerkkiä mahasta. Kaikkein eniten tekisi mieli mennä taas ultraan mutten taida raaskia kun np-ultra voisi parhaimmillaan olla jo parin viikon päästä. Lähinnä pelkään että np-ultraan mennessä huomataan että toinen kaksosista on kadonnut/kuollut. Netistä löytyy niin paljon juttuja, joissa varhaisultrassa näkyy kaksi ja toinen sitten meneekin kesken. Sinänsä hassua, että en ole koskaan toivonut itselleni kaksosia ja käytännölliseltä kannalta katsoenhan olisi paljon kätevämpää jos noin kävisi ja syntyisi vain yksi. Mutta nyt kun on ehtinyt tottua ajatukseen ja nähnyt ne kaksi pientä ultrassa niin ajatus toisen menettämisestä olisikin tosi ikävää.
Jee mäkin sain tänään hennon jumputuksen kotidopplerilla kuulumaan, rv 9+2. toi kivasti mielenrauhaa, kun paripäivää olo ollut vähän liiankin normaali ei kai auttais valittaa mites muilla, joko alkaa pahoinvoinnit hellittää? Ja onko kenelläkään tyttö/poikaoloa? Mä olen ihan varma toisesta tytöstä, vaikka on kyllä aivan erilaiset alkuraskaudet ollu!Mä sain doplerilla äänet kuulumaan 8+0 ekan kerran, heikosti ja hetkellisesti. Siitä viikko niin kuulu jo paremmin. Edelleen pitää välillä hakea kauan mutta sieltä ne lopulta aina on löytyny
Kaikkea hyvää teille! Nyt vaan surette rauhassa ja onneksi on ystäviä tukemassa! Ja ihan varmasti on vielä teidänkin vuoro!Heippa. Suru kohtasi meidänkin perheen. 11+5 lakkasi sydän sykkimästä( ultrassa 12+2 todettu,ei muita oireita) ja tänään tehty onnistuneesti lääkkellinen tyhjennys. Suru on kova,mutta perhe ja ystävät jotenkin huojentunut että ei lapsille vielä keretty kertomaan mutta muutama tärkeä ystävä tiesi ja ovat kultaakin arvokkaampia tällä hetkellä.
Facesta lähdin paniikinomaisesti,kiitos vielä teillekkin ja tännekkin puolen
Ihanaa odotusta teille..ehkä me vielä joskus...t Bea.S