elokuu 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amorphis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Amorphis
Unelmoija la 9.8
Amorphis la 10.8. kaksi lasta, 34v
Santtu81 la 10.8. yksi lapsi-03, 28v
Neppu la 22.-23.8.
kirsikka la 24.8. kaksi lasta, poika -06 ja tyttö -07, 30v.
Selia la 24.8.
AnuMK la elokuun loppu

Päivitin tuohon minunkin tietoja :)

Jatkuvan väsymyksen vallassa mennään eteenpäin ja sit tää etova olo kyllä välillä tympii..varsinkin iltaa kohti tuntuu pahenevan, meinaa päivitäiset toiminnot jäädä minulla aika vähille, ei vaan jaksais mitään. Mutta onnellisia ollaan silti :) neuvola varattu tammikuulle.

rv tänään 7

Unelmoija la 9.8
Neppu la 22.-23.8.
Selia la 24.8. yksi lapsi -08, 28v.
AnuMK la elokuun loppu

Päivitystä, oli mun tiedot tippuneet matkalla pois :).

Moikka!

Ultrassa käyty ja pikkuinen nähty ensimmäisen kerran. :-) Kaikki oli kuten piti ja sykekin näkyi selvästi. Laskettu aika pysyy samana eli 10.8. Voi tätä mielenrauhaa.. Kerrotaan varmaan jouluna vanhemmille uutiset.

Santtu, mullakin etenkin iltaa kohden tulee se paha olo. Välillä on vaikeuksia saada unen päästä kiinni, kun ällöttää niin paljon. Nytkin taas hiipii kuvotus päälle..

Hyviä(?) vointeja kaikille
Amorphis

Unelmoija la 9.8
Amorphis la 10.8. lapset -03 ja -05, 34v
Neppu la 22.-23.8.
AnuMK la elokuun loppu

tänään käyty ultrassa ja kaikki oli onneksi hyvin. Se olikin sitten meidän ensimmäinen joululahja itsellemme. Siellä sydän sykki tiuhaan tahtiin ja matkassa oli 8mm möykky :) Tällä hetkellä kaikki hyvin ja viikkoja oli sitten hieman vähemmän mitä kuukautisten mukaan mutta gynegologi sanoi että helposti saattaa muutamalla päivällä heittää näin alkuvaiheessa.
Tänään kerroimme meidän äitille ja isälle ja anopille ja apelle kerrotaan seuraavan kerran kun nähdään eli kun englantiin palataan. Melkoinen kuvotus päällä tällä hetkellä pitkin päivää ja väsy mutta iloisin mielin otan kaikki oireet vastaan. Laskettu aika taitaa hieman muuttua elikkä se oisi nyt laskujen mukaan 12.08 mutta kirjoittelen tarkemmin kun olemme jälleen koto englannissa.
Oikein hyvää joulua kaikille

Hyvää joulua kaikille elokuun ketjulaisille :) täällä yritän selvitä kunnialla tämän päivän vanhempieni kanssa, kun en vielä halua julkistaa uutista...mut hitsi vie kun etoo niin paljon, et saapa nähdä huomaavatko.

Yritetään syödä joulukinkut kunnialla :)

la 10.8 rv 7+2

Amorphis ja Unelmoija, ihana kuulla, etä ultrassa todettiin kaiken olevan niin kuin pitää. Toivotaan samaa meille kaikille muillekin :).

Santtu81, tsemppiä kinkun kanssa :D. Mä joudun varmaan kertomaan vanhemmilleni jo tänään tai sit varmaan arvaavat, kun pyydän glögin ilman terästystä ja punaviiniäkin otan ruuan kanssa vain omasta pullosta (alkoholitonta) tai sit vaan tilkan... Viimeksi kävi just näin ja äiti jossain vaiheessa iltaa kuiskasi, et ootko sä raskaana :D. No, jospa se ei nyt tenttaisi, kun on lapsia mukana, niin alkoholi ei luonnollisesti kuulu asiaan sen kummemmin...

Nyt pakkauspuuhiin ja kohta startataan kaupungin toiselle laidalle :)

Rauhallista joulua ja lämpöistä mieltä kaikille!

Selia rv 5+2

Unelmoija la 9.8
Neppu la 22.8. yksi tyttö-07, 27v
AnuMK la elokuun loppu

Täällä on joulu mennyt kauheassa flunssassa ja pahoinvoinnista kärsien.. Jospa ei sit tulis joulukiloja niin montaa.. :) Nyt jo paranemaan päin, mutta taitaa Tapsan tanssit jäädä välistä. Tavallisesti olen aina käynyt tyttökavereiden kanssa ulkona, mutta nyt on hyvä laittaa väliinjättö flunssan piikkiin ettei tarvitse kuivin suin lähteä mukaan.. Arvaisivat nimittäin heti että raskaana ollaan ja ihan vielä en ilouutista uskalla julkaista..

Jouluaattona kerrottiin kyllä isovanhemmille. Tai laitettiin meidän pikkutyttö 2-v kertomaan "musta tulee isosikko" :) olivat kyllä ihmeissään.. Aikaisinhan me kerrottiin, mutta mietin että vaikka jokin menisikin huonosti niin varmasti haluaisin äidilleni soittaa ja kertoa..

Väsymys on aivan loputonta ja tosiaan melkein koko aika vähän etova olo.. Jospa tämä tästä menis ohi.. Pikkuhiljaa alan kuitenkin ymmärtää ja uskoa että raskaanahan tässä ollaan! (kyllä se vaatikin 5 eri testiä..)

Ihanaa ja rentouttavaa joululomaa!

Neppu 5+5

Pari päivää ennen joulua tehtiin testi ja niin vaan etukäteisjoululahja tulla tupsahti! Esikoista odotellaan, kolmisen vuotta yritystä takana. Tämä vuosi käyty jo hoidoissakin, mutta inssit eivät tuottaneet tulosta. Tämä raskaus saatiin alkuun ihan kotikonstein :D

Huomenna viikkoja koossa tasan kuusi ja hiukkasen on jo oireita alkanut ilmaantua. Levollisin mielin olen ja odotan jännityksellä mitä tuleman pitää!

Petra

Unelmoija la 9.8
Neppu la 22.8. yksi tyttö-07, 27v
Petra la 22.8., 31v
AnuMK la elokuun loppu

Ilmoittaudun mukaan elokuisiin. Plussasin 4+3 18.12., tänään siis meneillään 5+4. Meille tulossa toinen lapsi. Tytär on nyt 3 v 9 kk ja tälle kakkoselle on annettu 'lupa' kesäkuussa. Itse olen 31 v.

Ensimmäinen lapsi tuli oikeastaan itsestään, joten nyt ollaan ensimmäistä kertaa ihan yrittämällä yritetty. Puolisen vuotta siinä kaikkiaan meni, mutta täytyy myöntää, etten alkukuukausina ollut ihan perillä ovulaatiopäivistä, parhaista mahdollisista yrityspäivistä tai omasta kierrostakaan. Eli käytännössä laskisin, että oikein tosissaan kalenteri kädessä yriteltiin muutama kierto. Join vikassa kierrossa tölkkitolkulla greippimehua, kun luin jostain sen edistävän kiinnittymistä. Nyt sitten uskon, että tämä plussa on tullut greippimehusta. Vaikka tuskin sentään ihan pelkästään siitä... :)

Oireina on tällä hetkellä melko mietoa iltaan päin lisääntyvää kuvotusta, vähän rintojen arkuutta, turvottelua ja ankaraa palelua. Nukun villapaidassa ja -sukissa, vaikka yleensä nakuna. Olo on myös ollut "light headed", vähän pyörryttävä ja päätäkin särki tuossa muutama päivä sitten. Samoin tuntuu, että väsyttää normaalia enemmän. Varsinkin nyt joululomalle päästyä voisi nukkua vaan päivät ympäriinsä.

Unelmoija la 9.8
Neppu la 22.-23.8.
Hamma la 24.8., tytär -06, 31 v.
AnuMK la elokuun loppu

Kiva saada Hamma ja Petra mukaan ketjuun :)

Mitens siellä on jouluaika mennyt kaikilla? Minä jo eilen ja toissapäivänä olin vähän hätäinen kun tuntui että oireeni hävisivät vähän..mutta kyllä taas tänään tuntuu jo pahemmalta tää etova olo ja minulla on siis kerrassaan kokoajan nälkä, ei todellakaan ole ennen ollut..nyt saa kokoajan olla syömässä, muuten ihan kurnii vatsassa ja pahaolo iskee päälle. Päänsärkyä on myös ollut nyt paljon, jokapäivä ihan migreeniin saakka, että panadolia olen kyllä joutunut syömään. Väsymys on myös valtavaa...paitsi öisin, voisin kukkua vaan :/

Mukavaa viikonlopun jatkoa :) saapa nähdä miten ensi viikolla käy kun töihin pitäisi mennä, toivottavasti sen verran pysyy kurissa tämä paha olo, että pystyy työskentelemään.
Onko kenelläkään mitään hyväksi havaittuja keinoja tämän pahan olon lievittämiseen?

rv 7+4

onko joku jolla laskettuaika elokuussa 2010 vuonna ja kuinka mones lapsi silloin tulee ja minkä ikäisiä lapsia ennestään jos on ja tuleeko kaksonen vai ei ja missä sairaalaan menette synnyttämään ja tiedättekö lapsen sukupuolen ja oletteko jo miettineet nimeä

Heippa!
Ihanaa, kun on joulu ohi! On se jännä juttu, että aina sitä odottaa, mutta huokaisee helpotuksesta, kun se on ohi. Vähän sama, kuin matkoille lähtö, että ihana on lähteä, mutta lopulta on vielä kivempi tulla kotiin :D. Olittekos olleet kilttejä? Mä oli ollut aika kiltti :). Sain mm. ihanan Nomination-rannekorun ja kauan himoitsemani punaisen Mariskoolin :).

Mutta asiaan...
Tervetuloa mukaan Petra ja Hamma! Kivaa saada lisää jutustelijoita! Meitä onkin sitten jo kolme 24. päivälle tuossa listassa. Uskoisin kyllä omani vielä muutuvan vähän myöhemmäksi... Ja tosiaan jos vanhat merkit paikkansa pitää, tää vauva syntyy siinä syyskuun 8. tienoilla :D.

).( Mulla on aika hyvä olo tästä raskaudesta, mikä on kyllä ihana juttu. Ei oo sitä fiilistä, et tuntuis, et joku on huonosti. Pitää vaan luottaa nyt itseen ja tuntemuksiin! Eilen näytti pahoinvointi ekaa kertaa vähän kynsiään ja toivon todella, ettei se tuosta paljoa yltyisi. Sellaista aika ajoin ällötystä on päällä ja just siksi pitäisi syödä vähän väliä jotain, ettei paha olo pääse yltymään. Rinnat mulla ei oo kipeet, eikä edes nännit. Selkää juilii välillä ja repäisykipuja (olikohan ne niitä liitoskipuja jo...? eikai sentään?) on varsinkin, kun nousee ylös istumasta. Ja nukuttaa. Mutta siinäpä ne. Hyvä, että pieni alkio kuitenkin ilmoittelee olemassaolostaan, eikä :).

Santtu81: Konsteja pahoinvoinnin lievittämiseen taitaa olla kourallisia, mutta se mikä toimii kenelläkin (ja miten missäkin raskaudessa!), onkin sitten salatiedettä :D. Mä havaitsin hyväksi esikoista odottaessa sen, että mies toi mulle aamulla sänkyyn kylmän tuoremehulasillisen, jonka sitten pillillä join ennen kuin nousin jalkeille. Mulla oli pahin olo aamuisin, joten hoidin meikkaamisenkin selälläni sohvalla ja söin siinä samalla aamupalankin :D. En kyllä tiedä, miten moinen tällä kertaa onnistuisi, kun on tuo pieni ihmislapsi huollettavana. hmm.
Pidät Santtu81 töissä jotain välipalakeksejä tms. mukana ja mutustelet niitä :). Pitääkö / haluatko sä pitää raskauden salassa työpaikalla?

Hamma: ihana toi sun greippimehu-uskomus :D! Pidä vaan uskosta kiinni ja tiukasti! Mäkin uskon, että raskauduin ihan vaan CB:n ovistikkujen ansiosta, kun halusin ehdottomasti niitä kokeilla. Ekasta tikuttelukierrosta tärppäsi!

Petra: Mahtava tuo teidän tarina, kun kotikonstein kuitenkin tärppäsi :). Antaa taatusti uskoa monelle samassa tilanteessa olevalle, että aina on toivoa, konstilla jos toisella :).

Selia rv 5+5

Ps. Tarrasukkia meidän kaikille vauvanaluille edelleen! Pidetään kaverit kyydissä, eikö niin :)!!!

Uskaltaisinkohan mäkin liittyä seuraanne? Täällä tuntui olevan monia keskenmenon kokeneita, joten pino tuntuu aika omalta.. Meillä on pitkä ja kivinen tie takana.. yritystä ollut 2 v, tuloksena yksi keskeytynyt keskenmeno (joka todettiin viikolla 10 ultrassa) ja neljä kemiallista raskautta. Ollaan yritetty auttaa luontoäitiä hoidoilla, ja takana mm. inseminaatio-hoitoja ja yksi ivf-hoito. Kaikista tullut negaa.. Nyt sitten hoitotauolla saatiin lomatuliaisena plussa! Ja kemiallinen tää ei ainakaan onneksi tällä kertaa ole, kun viivat on joka päivä vahvistunut..

Tosi pelokas ja epävarma olo vielä tän suhteen kaikenkaikkiaan.. nyt meneillään vasta rv 5+0 ja ekaan ultraan vielä melkein kaksi viikkoa.. Oireita ollut myös aika vähän, joten sekin lisää paineita ja pelkoa. Lievää pahoinvointia ollut muutamana päivänä, vilutusta ja nippailuja. That's
all... :S Mutta nyt ei auta kun toivoa että tää tällä kertaa onnistuis!!

Unelmoija la 9.8
Neppu la 22.-23.8.
Hamma la 24.8., tytär -06, 31 v.
AnuMK la elokuun loppu
papuliini la 28-29.8.

Uusia odottajia tullut mukaan, hyvä hyvä!

Joulu tuli ja meni, arki koitti ihan liian pian. Helmikuun puolivälissä saan minäkin pitää viikon loman onneksi. Nyt kun jäi jouluvapaat vain kolmeen päivään. Väsyttää ja heikottaa, eipä oikein jaksaisi mitään tehdä. Lapset jäi onneksi muutamaksi päiväksi mummolaan lomailemaan, niin että nyt saa illat huilia.

Pahoinvointiin mulla on tepsinyt mandariinit. Otan heti aamulla yhden ja töissäkin syön päivän mittaan pari. Aamut on olleet vähän hankalia syömisen suhteen, kun minulla on kilpirauhaslääkitys ja lääkkeet on otettava tyhjään vatsaan noin puoli tuntia ennen aamupalaa. Olen nyt ratkaissut asian niin, että herään ottamaan lääkkeen noin puoli tuntia ennen ylösnousua. Sitten mandariinia ylösnoustessa ja leipää/puuroa sen perään.

Kerrottiin jouluna uutisia isovanhemmille. Tai oikeastaan kuopus kertoi, että hänestä tulee isoveli. ;-) Täytyy sanoa, että äitini ja anoppini olivat kumpikin aika yllättyneitä. Olivat vissiin ajatelleet, että meidän lapsiluku on jo täysi. Iloisia toki olivat ja tuttu hössötys alkoi heti. :-D

Petralle ja Papuliinille kovasti tsemppiä ja jaksamista alkutaipaleelle! Teillä on ollut erityisen kivinen alkutaival vauvahaaveiden kanssa. Toivotaan, että tällä kertaa mennään porukalla loppuun asti! Oireiden vähyyden/puuttumisen kanssa täällä on jännäilty vähän jokainen, mutta niin sieltä vaan jotain vähän kerrassaan on ilmaantunut. :-)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Amorphis 7+6

Täälläkin on popsittu mandariineja:)

Tervetuloa uusille odottajille!

Joulu meni rauhallisesti. Tapanin päivänä alkoi kaamea pahoinvointi, ihan piti oksulla käydä. Nyt parina päivänä onneksi vähän helpottanut, mutta iltaa kohden olo on etova.

Raskaudesta on sitten kerrottu koko lähipiirille. Piti niin pitää salaisuus aina helmikuulle saakka, mutta eihän se niin mennytkään. Kälyni osasi jostain syystä kysyä heti oikeita kysymyksiä, onko lomia alkamassa, onko jotain uutisia kerrottavana....jännä homma, hän tiesi edellisenkin raskauteni heti alkuviikoilla. Sitten sitä kerrottiin muillekin.

Tsemppiä kaikille!

Unelmoija la 9.8
Neppu la 22.-23.8.
AnuMK la netistä katottuna 25.8, esikoispoika synt 3/09

Joulunjälkeistä kaikille!

Pikapikaterveiset ja kysymys että onko teillä kellään muulla minkäänlaista vuotoa? Mulla jo kohta 2 viikkoa ollu päivittäin ihan pikkusen useimmiten ruskeeta tuhnuvuotoa, parina päivänä ihan oikeeta verta, tänään taas ei oikeestaan ku pikkusen ruskeeta..kokoajan mielessä ja kova huoli..soitin neuvolaan ja varasin ensi viikolle jo ultran, haluan varmuuden, että onko siellä kaveri matkassa..mitään oireita ei oikeestaan satunnaista mahakipua lukuunottamatta vielä ole..neuvolasta rauhoteltiin et pikkuvuoto voi olla täysin normaalia mut esikoiselle ei mitään vuotoja ollu..

Netissä oon liianki kans lukenu keskenmenon oireita ja pitäs vissiin kova vatsakipu tulla..ja menkkojen tietty alkaa jossain välin mut näin ei oo toistaseks käyny..apuva..

Joulu meni kinkkua syöden ja näkyy jo puntarista..jos tää kaveri ei ookkaa pysyny matkassa ni tammikuussa alkaa armoton laihis..moikamoi

Kiitokset tervetuliaistoivotuksista! :)

Tänään on vähän oireitakin alkanut ilmentyy, jee! :) Tässä kun on vähän paniikissa kaikkien vaikeuksien jälkeen, niin jopa pahoinvointia odottaa innolla.. tänään siis lievää pahoinvointia ja vilutusta. Maha tuntuu olevan vähän kovana.. Munasarjoissa tuntuu pientä nippailua, mitä lie se sitten onkin..

Me ollaan kans kerrottu vanhemmille ja sellaisille ystäville ketkä tietää meidän lapsettomuushoidoista ja keskenmenoista. "Julkisesti" ei kyllä kerrota vielä pitkään aikaan.

papuliini 5+1.

AnuMK, kyselit vuodosta. Mulla ei oo ollut vuotoa, mutta tosi monet on kertonut että vuotoa on ollut alkuraskaudessa ja kaikki on ollut hyvin! Eli vaikka se varmasti pelottaa, niin varmasti kaikki on hyvin!

Mulla oli viimeksi keskeytynyt keskenmeno, eli mitään vuotoa ei tullut, mutta silti todettiin keskenmeno.. sitä tietysti taas pelkään eniten omalta kohdaltani, mutta ei auta kun uskoa että tällä kertaa onnistuu.

Heippa vaan ja alkanutta viikkoa kaikille!

Selia kiitos pahoinvointi vinkeistä, en tosiaan halua vielä että kukaan tietää.

Enkä minä ole nyt voinut edes niin pahoin, ihan taas vähän väliä ajattelen että josko tämä on keskeytynyt keskenmeno, tuntuu jotenkin oudolta että on näin vähän pahoinvointia nyt, riippuu aina päivästä..vuotoa minulla ei tule, mutta ainoa selkeä oire tällä hetkellä on rintojen arkuus. Mutta ihan rauhallisin mielin olen, en jaksa nyt jotenkin vaan miettiä ja murehtia..mutta saapa nähdä olenko kohta varailemassa ultraa.

Minulla oli parina päivänä tuossa vk 5 rusehtavaa vuotoa, hyvin lievää sellaista..mutta ainakin sen jälkeen näkyi sikiö vielä ultrassa, että kuka sitä nyt kyselikään :) niin uskon että voi olla ihan normaalia, minulla oli juuri silloin aivan järkyttäviä alaselkä ja alavatsakipuja...sekä munasarjassa (jossa todettiin kysta), olin ihan varma että keskenhän se on menossa, mutta ei ollut. Nyt taas kun on ihmeen hyvä olla niin sekin mietityttää...puuh :)

varovaisin mielin siis mennään, juuri siksi en ihan kaikille halua kertoa, mutta ne tietää joiden kanssa olen halukas jakamaan myös keskenmenot.

Onnea meille matkaan siis edelleen!

rv 7+6 vai joko se alkaa olla 8 ;)

Uskaltautuisiko mukaan.. Meille on tulossa kolmas, yllätysvauva :)
Olemme olleet mieheni kanssa aika ymmyrkäisinä!

AnuMK onkin jo tuttu "tapaus" tuolta 9kk:n takaa kun meillä saman ikäiset pojat. Eli meillä tyttö kohta 3v ja poika 9,5kk.

Kolmas raskaus taitaa olla jo aika tuttua kauraa kun edellisistäkin on niin vähän aikaa, joten olen ajatellut nauttia tästä kaikin siemauksin. Ajattelin antaa ajan kulua ja odotella, milloin sukulaiset kehtaavat kysellä lihomisestani.. :) Voin jo kuvitella kaikkien ilmeet kun saavat kuulla, että kolmas on tulossa. hih! Varsinainen äiti-tyyppi kun en kait ole ikinä ollut.. Tietysti rakastan lapsiani ja teen kaikkeni heidän eteen. Uuh, mitä tarinan kerrontaa. Taitaa hormoonit olla "pikkusen" sekaisin. Itkukin kun aika herkässä koko ajan!

Viikkoja ilmeisesti tällä hetkellä 8+1.. Pitänee soitella nlaan ja varata aika. Ensimmäisessä ultrassahan se varmistuu.

Terkuin MillaLilla

MillaLilla la x.8. lapset ....
Unelmoija la 9.8
Neppu la 22.-23.8.
papuliini la 28-29.8.

Listaa päivittelen, oli papuliinin tiedot tippuneet matkalla pois. Lisäsin myös MillaLillan: laita la:n mukaan itsesi oikeaan väliin :). Ja tervetuloa jutustelemaan! :).

AmuMK, mulla ei oo ollut vuotoa, mut oon kyllä kans kuullut lähipiiristä, et tuntuu olevan melko yleistä alkuraskaudessa.. Peukut pystyssä, että kaikki on hyvin ja varmasti onkin bd!

Hei tuo mandariini voiskin ajaa saman asian kun tuoremehu! Täytyykin testata. Mulla on kurkku jotenkin niin siivilä ollut aamuisin, et en kyllä tiedä, meneekö mandariini aamutuimaan alas, mutta välipalana ainakin. Nyt on tän päivän ja eilenkin ollut tasaisesti koko ajan vähän kehno olo ja ihana raskausajan vitsaus _närästys_ tekee kans tuloaan :/. Yäk. Mut koitan olla valittamatta :D!

Me ei olla kerrottu vieläkään muille, kun mun vanhemmille ja mun siskolle. Ens maanantaille tilasin varhaisultran ja sen jälkeen uskaltaa taas ehkä vähän enemmän... Jännittää odotella vielä viikko. Neuvolaan soittelen sitten sen jälkeen, jos vielä asiaa piisaa.

Hei, pakko kysyä näin sikaflunssakautena, että aiotteko rokotuttaa itsenne ja jos, niin missä vaiheessa?

Selia rv 6+0

Selia, mä oon kans miettinyt paljon sitä sikapiikkiä.. en varmaan aio ottaa sitä, ainakaan nyt alkuraskauden aikana. Mua jotenkin pelottaa se liikaa.. mun kaveri sai keskenmenon viikolla 12 sen piikin jälkeen. Tottakai keskenmeno on voinut johtua jostain muustakin, mutta väkisin pistää miettimään. En ole siis ihan varmasti tätä päättänyt vielä, mutta siihen suuntaan on mieli nyt kallellaan. Mä toivon että mahdollisimman moni suomalainen kävis nyt ottaa sen piikin, niin kevään uusi aalto ei tulisi niin voimakkaana.

Mulla on tänään kans ollut lievää pahoinvointia ja närästystä.. Pakotin itteni lenkille vaikka väsytti. Nyt on pakko painua pehkuihin!

Papuliini 5+2

MillaLilla la x.8. lapset ....
Unelmoija la 9.8
Neppu la 22.-23.8.
papuliini la 28-29.8.
Paukku la 28.8. yksi lapsi -08, 30v

Heippa kaikille!
Uskaltauduin viikon sivustaseuraamisen jälkeen mukaan:)
Sekavin tuntein mennään. Meillä on 1v 8kk ikäinen tyttö, jota "teimme" melkein kaksi vuotta. Viimein tärppäsi hormonihoidoilla ja inssillä. Kesällä jätimme pillerit pois ja joulukuun alussa kävimme taas lapsettomuuslääkärimme luona katsastamassa missä mennään. Hän suositteli heti samaa "hoitoa", millä viimeksikin tärppäsi. Ja nyt sitten ekan inssin jälkeen raskaustesti näytti plussaa!
Tuntuu uskomattomalta, miten tällä kertaa toiminta oli niin nopeaa! Henkisesti olin taas valmistautunut pidempään taisteluun. Nyt vain toivotaan, että salamatkustajalla on hyvät tarrasukat ja hän pysyy matkassa mukana loppuun asti.
Meillä on tuolla klinikalla ultra 14.1. Neuvolan ajattelin koittaa varata tänään -jos muistan :)
eipä tuolla kait vielä niin kiire ole.

Joululahjaksi kerrottiin uutinen tuleville isovanhemmille. Olivat todella onnellisia:) Ystäväpariskunnalle piti myös kertoa, koska tulevat meille juhlistamaan uutta vuotta ja voivat hieman hämääntyä meikäläisen pelkästä Pommacista:)

Pahoinvointia ei onneksi ole ollut. Eipä sitä ollut viime raskaudessakaan. Tuntuu, että alavatsa on jotenkin "turvonnut". Voi toki johtua tästä joulunajan mässäilystäkin :)

Yhteistyössä