Elokuu 2006/16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jatkuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jatkuu

Vieras
Elokuu 2006
ewa 28.7. 21v. esikoinen. Kättäri
Sitrus 31.7. 30v. esikoinen
Killi 1.8. 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, NKL
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v. neljäs tulossa, KYS
Mariska 4.8.2006. 25 v. toinen tulossa P-HKS
Justiina 4.8. 31v. esikoinen, SatKS
Nallukka81, 4.8. esikoinen, TAYS
stitch 6.8. 27v. esikoinen
Vilhelmi 6.8. 31v. toinen tulossa
Esmeralda 6.8. 31v. esikoinen, Tyks
annastiina 7.8.
Salula 8.8. 27v. esikoinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Pompula 9.8. esikoinen, 26v.
tuulia82 9.8. esikoinen, Tays
Jensku 10.8. 28v. esikoinen Oys
-poika?
Mimi85 10.8. 20v. esikoinen
Shanti 11.8. 26 v. esikoinen
Iiq 11.8. 23v. esikoinen, Kättäri kaiketi
Piukki 12.8. 24 v. esikoinen
Meri 13.8. 24v. toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
-tyttö?
Eevi 15.8.?. 38. esikoinen, pks?
Minttu 15.8. 32 v., esikoinen, Tyks
Sinikukka 17.8. 27v. esikoinen, Tyks
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 17.8. 29v. esikoinen
Odottaja81 17.8. 25, esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Mutteri 18.8. 27v. esikoinen, Kättäri
Sartsa 18.8. 21v. kolmas tulossa, Itävalta
Nipsu 20.8. 22v. esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8. 31v. kolmas, Oys
Mari 23.8. 25v. esikoinen, Jorvi
Lellu81 25.8. 24v. esikoinen, Seks
Alisa 25.8. 27v. esikoinen
tigi 28.8. 26v. esikoinen, NKL

No enpä tietenkään osannut sitten oikein tehdä sitä uutta ketjua vaan meni otsikko ja nimimerkki väärinpäin! No, onneksi joku viisaampi olikin samanaikasesti aloittanut uuden. Eli käytetään tätä.

Elokuu 2006
ewa 28.7. 21v. esikoinen. Kättäri
Sitrus 31.7. 30v. esikoinen
Killi 1.8. 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, NKL
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v. neljäs tulossa, KYS
Mariska 4.8.2006. 25 v. toinen tulossa P-HKS
Justiina 4.8. 31v. esikoinen, SatKS
Nallukka81, 4.8. esikoinen, TAYS
stitch 6.8. 27v. esikoinen
Vilhelmi 6.8. 31v. toinen tulossa
Esmeralda 6.8. 31v. esikoinen, Tyks
annastiina 7.8.
Salula 8.8. 27v. esikoinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Pompula 9.8. esikoinen, 26v.
tuulia82 9.8. esikoinen, Tays
Jensku 10.8. 28v. esikoinen Oys
-poika?
Mimi85 10.8. 20v. esikoinen
Shanti 11.8. 26 v. esikoinen
Iiq 11.8. 23v. esikoinen, Kättäri kaiketi
Piukki 12.8. 24 v. esikoinen
Meri 13.8. 24v. toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
-tyttö?
Eevi 15.8.?. 38. esikoinen, pks?
Minttu 15.8. 32 v., esikoinen, Tyks
Sinikukka 17.8. 27v. esikoinen, Tyks
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 22.8. 29v. esikoinen, NKL
Odottaja81 17.8. 25, esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Mutteri 18.8. 27v. esikoinen, Kättäri
Sartsa 18.8. 21v. kolmas tulossa, Itävalta
Nipsu 20.8. 22v. esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8. 31v. kolmas, Oys
Mari 23.8. 25v. esikoinen, Jorvi
Lellu81 25.8. 24v. esikoinen, Seks
Alisa 25.8. 27v. esikoinen
tigi 28.8. 26v. esikoinen, NKL

Huomenta....jatketaan siis tästä?
Tänään kävin neuvolan lääkärillä, kaikki o.k.
Sg-mitta oli 27...eli aika järkky iso vatsa mulla...saa nähdä tasoittuuko se loppua kohden.
Sokerirasituksenkin tulokset olivat hyvät!!

Hihii! Tein äsken inventaariota mitä sitä on jo tullut osteltua ja huh huh! Mulla on nyt jo 5 kpl 60cm pitkähihaisia bodeja. :))) Niitä tai samankokoisia potkareita ei siis enää lisää. Toisaalta jos oikein kivoja löydän niin varmana ostan kun nämä on ostettu kirpparilta tai huuto.netistä niin hinta per kpl on ollut 1€ luokkaa max.

Parit 56cm asut pitänee ihan varmuudeksi hankkia joko rahalla tai tuttavilta. Niin ja muutama lyhythihainen jos vaikka on kuuma kesä elokuussa. Ja sitten myöhemmin kun tietää kumpi tuli niin ostaa kyläilyvaatteet näitten kotivaatteitten lisäksi.

Ostin tänään Fabrissosta (ex Halpala) tikkikankaan päivä/lattiapeitoksi. Siellä kun on kaikki kankaat -50% niin kohtuu edullinen ostos oli. Sööttiä vihreensävyistä pupukangasta. Nyt kun saisin otettua itseäni niskasta kiinni niin aloittamani kudottu peitekin voisi edistyä.

Kukkuu tytöt, oltiin taas tiputtu jo toiselle sivulle, taitaa olla kevättä rinnassa kun ei ehditä paljon kirjoittelemaan. 8)

Mä oon nukkunut nyt kaks yötä aivan älyttömän huonosti, kohta palaa pinna. :/ Yöt on semmosta kääntämistä ja vääntämistä, kolmeen asti melkeen nukkuu sellasta koiranunta että kokoajan on hereillä, sit onki vessareissu jonka jälkeen ei nukuta sitäkä vähää. Ja lopulta ku nukahtaa ni näen ihan hirveitä painajaisia. Ei kiva. Nyt oon parina yönä ollut unissani vetämässä kaksin käsin viinaa raskaana ollessani, viime öisessä unessa vilisi joka paikassa kyykäärmeitäkin. :( Hirveä olo koko unen ajan ku niissä unissakin tajuaa tavallaan sen ettei pitäis viinaa juoda mutta silti juo. Mitähän mun unet kertoo musta..??!

Supistusten takia soittelin neuvolan tätsälle eilen joka varas ajan neuvolalääkärille ens tiistaiksi. Olin tiistaina nelisen tuntia shoppailemassa(l. etsimässä mammavaatteita) niin supisteli koko reissuja ajan ja nukkumaan mennessäkin vielä melkeen parikymmentä kertaa tunnissa. En jaksanut kyllä enää laskea kun niitä tuli niin paljon. Ihan hillitöntä ku ei voi makuulta ylös nousta kun jo taas supistaa. Tarkastetaan siis kohdunsuun tilanne. Itteä vähän pelottaa että jos nää supistukset jotenki onki jo pehmentänyt sitä tai kaula olis lyhentynyt tai peräti auennut. Mä oon muutenkin nyt jostain kehittänyt ittelleni ihan älyttömän ennenaikaisen synnytyksen pelon. Ku odotusoppaista on lukenut että joissain tapauksissa vauva ehkä selviäis jo hengissä niin nyt sitten pelkään ihan kauheesti noitten suppareitten takia että vauva päättää tulla tuolta yksiöstään maailmaan ihan ennen aikojaan.. Mitähän ihmettä tälle pelolle vois tehdä..? Alkaa olee jo samaa luokkaa ku alkuraskaudesta mulla oli keskenmenon pelko. :(

Hihii, päivä näyttää lupaavalta jälleen, oon jo kolmena päivänä ottanut tällä viikolla aurinkoa, jos jatkaisin samaa linjaa tänään. 8) Sitten oon ihan innoissani kun sain omasta mielestäni ihan loistavan idean millaiseksi voisin maalata ton meidän partsin pienen puupöydän. Voi kyllä olla ettei se toteutettuna sitten ole niin loistava mut sen näkee sitte. Onko mitään hajua kuinka paljon sellaset pienet maalitönikät maksaa?

Sitten yks tosi irrelevantti juttu.. Jos vauva nyt malttais tuonne laskettuun aikaan asti kuitenkin majailla kämpillään ja syntyis vasta sillon elokuun lopussa niin mitähän ihmettä sille pitää pukea päälle kun laitokselta kotiudutaan..? Vähän ajoissa mietiskelen tällasia juttuja mutta kun mulla ei yksinkertaisesti ole pienintäkään hajua. EIkä pätkääkään kokemusta pienistä vauvoista..

Mitäs meinaatten tehdä vappuna? Meillä mies meinasi pestä parvekkeen mutta tuskin siinä saadaan koko vappua kulumaan..

Hola kanssasisaret!

MInä jo tänä aamuna aloitin toisen ketjun - toivottavasti jätätte sen omaan arvoonsa. Tätä ketjua en kyllä nähnyt vaikka sivulle 3 saakka rullasin! Ihmettelin vain, että miten eilenkään kukaan ei ole mitään kirjoitellut. No, tässäpä vastaus. Laskuoppini piti ilmeisesti kutinsa - tämä on 16. ketju jo:)))

Toivottavasti saat Mari levolla supparit rauhoittumaan. Mullakin on tullut nyt mielestäni kovasti supistuksia, muttei kyllä noin kovasti kuin sulla. Mun supparit johtuu tästä jatkuvasta rykimisestä. Kauhea yskä. Eilen sain antibiootit ja toivon kyllä, että ne nyt auttaisi. Lääkäri sanoi, että on parempi vauvalle, että aloitat nyt sen lääkekuurin, kun kuulostin varmaan tosi vastahakoiselta. Setä meinasi, että tää rykiminen on paljon haitallisempaa kuin antibioottikuuri. No, uskon setää ja aloitin eilen kuurin.

Aurinko paistaa, mutta sairaana ei viitsi ulkonakaan olla. Meinattiin tosiaan lähteä wapuksi Ylläkselle, mutta skipattiin sit tän mun yskän takia... että lepäisin. Siellä tuskin malttaisin mökissä kököttää:)

Oikein aurinkoista wappua!

Hobitti & toukka 26+3

Huh, enpä ookaan aikoihin kirjoittanut. Kirjoitinko kuitenkin reissun jälkeen? Noh, joka tapauksessa sen jälkeen oon ollut niin väsynyt ja stressaantunut ja huonotuulinen, että on ihan ihme, että mun kasvojen iho on parantunut näin paljon. Ilmeisesti runsas ulkoilu ja aurinko viikonloppuna tekivät kuitenkin tehtävänsä :) Korttarin tarve on vähentynyt huomattavasti ja oon saanut pidettyä pisimmän tauon sitten raskauden alkuajan (jolloin olin ennätykselliset viikkomäärät käyttämättä korttareita). Ollut vähän huolia rakkausrintamalla, mutta ollaan nyt saatu puhuttua ja asiat näyttää olevan paremmin (siis ihmettelen, että mun mies kesti koko alkuviikon kestäneen kiukuttelun ja tiuskimisen ja kaiken, mä en tajua mikä muhun meni). Kai toi matka jotenkin sekoitti mun pään ihan täysin.

Vauva voinee hyvin ja potkiskelee paljon :) Eilen oli koko päivän vähän hiljaisempi, ja potkiskelikin poikkeuksellisesti keskelle mahaa ja yläviistoon, jolloin ne ei juurikaan ulos päin tuntuneet. Ja just silloin kun olin vanhempien luona kylässä, tuleva mummi on niin kovasti halunnut nähdä ja tuntea liikkeet. Yhden potkun sitten onnistui potkaisemaan tonne sivummaksi ja onnellisesti juuri kun mummin käsi oli vatsalla. Oli kai jotain puhetta täällä tosta sikiön asennosta...meillä se ilmeisesti kelluttelee tavallisesti jalat mun oikeaan kylkeen päin, kun siellä tuntuu ja näkyy liikkeet kaikkein voimakkaimmin. Nyt ois muuten vauvan vakuutuksen varausmaksu maksettu :)

Sukkahousuja oon kaipaillut kovasti, mulla kun yleensäkin on tapana käyttää paljon hameita ja niiden kanssa kesälläkin sukkiksia... Mulla on nyt ollut parit paksummat sukkahousut, jotka on myös olleet mahan kohdalta sen verran korkeat, että menevät vielä kivasti. Nyt kuitenkin kaipailisi jo vähän ohuempia. Ajattelin ihan mammamallit ostaa kun nuo tavalliset ohuemmat eivät oikein mukavilta enää tunnu. Onko kellään hyviä kokemuksia jostain merkistä? Tuntuvat kalliita olevan nuo mammasukkikset :O Jotain 30-40 den paksuisia ajattelin.

Terkkari muuten suositteli nyt mulle sitä tukiliiviä, kun maha on vähän roikkuvaa mallia :O tai jotain. Tai siis kun valittelin niitä kävellessä ilmeneviä alavatsakipuja, ja taisi se jotain sanoa, että maha näyttääkin sellaiselta, että se saattaa painaa. Hillittömän hintaisia nuo tukivyöt vaan, mun budjetilla ei juuri sellaisia ostella. Ja kun pelkään, että ne on sitten ahdistavia ja epämukavia, ei olisi kivaa huomata 40 euroa siihen tuhlattuaan, ettei voi käyttää sitä. Hmm...miten te, joilla on tukivyö, olette kokeneet sen käytössä toimivan? Lähinnä mukavuuden kannalta?

Heippa taas, pitää käydä täällä nyt lukemassa ennen kuin pakataan kone muuton alta pois :).

Mari, taisin jo aikasemmin kirjottaa tuosta samasta pelosta, ennenaikaisesta synnytyksestä. Myönnän olevani todella hysteerinen, vaikka mitään järkevää syytä mulla ei ole, ei ole tietääkseni järin supistellut. Onneksi parin viikon päästä on lääkäri, niin se ehkä tuo helpotusta. Päivittäin mietin, että mitä jos vauva syntyisi nyt, jäisikö se henkiin, säilyisikö terveenä jne... Asiaa ei auta se, että olen mennyt netistä lukemaan kaiken maailman kertomuksia (osa surullisia ja osa toivoa antavia) aiheesta, koska kaikkea voi tapahtua. Mutta yritetään ottaa vaan rauhallisesti päivä kerrallaan. Käy kuitenkin niin, että oon täällä vielä syyskuussa marisemassa, että saisi vauva tulla jo :).

Nukkumisesta, mä nukun myös tosi huonosti. Heräilyä tulee monta kertaa yössä närästyksen takia, ja sen lisäksi monta vessareissua. Närästyksestä tulikin mieleeni, itsellä on ruvennut närästämään nyt oikein kunnolla ja jatkuvasti. Millään ruualla en ole havainnut olevan vaikutusta, ainoastaan maito helpottaa (ja rennie). Olisko jollain jotain vinkkejä närästyksen karkottamiseen.

Vappu menee muuttaessa, mutta tarkoitus olisi kuitenkin päästä Kaivariin brunssille :). Mulla on lapsille tarkoitettua mansikanmakuista kuohujuomaa varattuna...

Moi,

mulla on sellainen Anita-tukivyö käytössä ja ainakaan siitä ei ole haittaa ollut ja olo tuntuu mukavammalta (vaikka selkä- ja liitoskipuja on edelleenkin). Tein silleen, että kävin kaupassa sovittamassa mikä olisi oikea koko ja sitten ostin tukivyön nettikirppikseltä (joita on esim. Vauva-lehti, KaksPlus, huuto.net jne). Suosittelen, sain alle 10 eurolla tosi siistin tykivyön.

sitrus 26+4

Iiq: Taisin jo tästä aiemmin kirjoittaa mutta kirjoittelen nyt uudestaan. Eli ainakin meidän kunnasta noita tukivöitä saa lainaksi terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta ilmaiseksi. Neuvolassa luulisin tietävän onko teidän kunnassa sama käytäntö. Itse kun tuollaisen hain niin sanoivat siellä että kyllä Suomessa jokaisesta kunnasta niitä pitäis saada mutta enpä sitten tiedä...

Mulle tuo vyö ei sovi :(( Sen kun laitan päälle niin yhä suuremmaksi automaattisesti korjaan selän kaarta joka sitten lisää kipuja. Ilman pärjään paremmin kunhan muistan istua ja seistä selkä hyvässä ryhdissä.

Itse ostin tukivyön - ja palautin 2 pvän kuluttua. Ei vaan sopinut, hankasi ja ahdisti. Jos sitä löystytti, valui pois paikoiltaan. Hankin sen sijaan tukevat alushousuliivit, jotka samaa materiaalia mutta housuosan avulla pysyy jämptisti paikoillaan. Paljon olen babybeltistä kuullut kehuja, itselläni se ei toiminut (vaikka oli oikean kokoinenkin:).

Kiitti tukivyötä koskevista vastauksista :) Ilmeisesti vähän kahtia jakautuvat mielipiteet, eli toisille sopii ja toisille ei. Mä tossa nettikauppoja selailin ja mietin tosiaan jotain tukevia alushousuja vaihtoehtona. Noh, täytyy vapun jälkeen katsella mitä teen asian suhteen. Luulenpa, ettei meidän terveysasemalta löydy, olisi terkkari varmaan siitä maininnut vyötä suositellessaan :/

Lähdetään tänään mökille ja näen pitkästä aikaa 3-vuotiaan kummipoikani, joka on edelleen aivan ¨täpinöissään tulevasta serkusta. Ihme, että on jaksanut vielä odottaa :) Nyt kun on vatsa kasvanut niin saas nähdä, mitä serkkupoika tuumaa :) Ja jos vielä pääsisi tunnustelemaan vauvan liikkeitä...

Höh, maistoin just itsetekemää simaa ja ihan hiivaista lierua, ettenpä sanoisi kiljua onnistuin tekemään. Liekö nuoruuden kokeilut vielä vahvasti verissä :)!?On se ihme kun ei edes sima onnistu, mitenkähän sitten kun pitäisi osata kaikenmaailman vauvamössöjä ..
Mutta, se mitä piti kysymäni koskee neuvolan valmennusta. Mitä siellä tarkalleen ottaen tehdään? Mulla alkaa vkolla 24 valmennus ja harmittelen jo nyt kun isukki ei pääse töiden takia osallistumaan joka tunnille. Onko se sitä puhaltelua ja ponnistusharjoittelua vai mitä? 8-)

Oikein hyvää vappua kaikille - ja onnistumisen tunteita siman teossa toivottaa Mutteri!

Mä teen siman Tuoppi Sima-uutteesta. Ja ainakin tähän asti on onnistunut hyvin. ""oikeeta"" simaa en oo koskaan ees viittinyt kokeilla. =)

Perhevalmennus täälläpäin on tähän asti ainakin ollut sellaista tärkeiden asioiden läpikäyntiä. Vielä ei oo kauheesti uutta tietoa tullut vaan kaikki asiat on jo ennen tullut luettua kirjoista. Puuskuttamaan ei oo vielä päästy.

Aamulla meinas alkaa harmittamaan oikein kunnolla kun mökille lähtiessä tuulipuvunhousut ei enää mahtuneet päälle. :( No onneks miehen vastaavat sitten oli hyvät ja niitten kanssa täällä nyt sitten on haravoitu ja nautittu auringonpaisteesta.

Mies lähti just metsään katsomaan josko korvasieniä löytyis. Mulle niitä ei kuulemma tarjota... =)

Vinkkejä närästyksen helpottamiseksi: Nosta sängyn päätä jjalkopäätä korkeammalle, itselläni on vanhat puhelinluettelot ja pari tyynyä patjan alla. Nuku kyljellään ja jos voit, käytä kahta tyynyä. Vältä rasvaisia, maustettuja ruokia, kahvia, teetä. Itselläni on palleätyrä eli ruokatorven läppä ei sulkeudu kunnolla. Olen joutunut sen takia jo usean vuoden miettimään noita närästysvaivoja ja sairaus pysyy kurissa ruokavaliolla. Alkuraskaudesta närästystä oli jonkun verran ja jouduin turvautumaan Gaviscon- merkkiseen närästyslääkkeeseen. Olen käyttänyt sitä jo kun sairastuin ja lääkäri sanoi sen olevan turvallinen myös raskausaikana. Itse vältän mm. näitä ruoka-aineita: kahvi, tee, omena, kurkku, tavallinen keräkaali,sipuli, rasvaiset ruoat, sipsit, liika limsa, liika ruisleipä tai moniviljapuuro.
Nyt närästystä ei ole ollut varmaan kuukauteen ja yleensäkin jogurtti ja piimä helpottaa lievempiä oireita.

Nostan tämän taas ylös ja samalla onnittelen alussa tähän elokuu-porukkaan kuulunutta Mariiaa uudelleen raskautumisesta ja tulevasta tammivauvasta. Tällaisen ilouutisen luin tuosta lyhyemmästä elokuu-ketjusta, mutta kuten siellä toivottiin, jatkettakoon keskustelua täällä.

Onnea Mariialle minunkin puolesta! Hieno uutinen.

Itse jonottelen sokerirasitustestiin. Onneks en ennen raskautumista syönyt aamupalaa joten helposti tänne pääsin. Saa nähdä miltä juotava liemi sitten maistuu.

Eilen pääsi hormonit ensimmäisen kerran oikein jylläämään kun ekaks nauroin ihan vedet silmissä ja seuraavassa hetkessä tuli itku. Aivan ilman syytä! No meni onneks nopeesti ohi.

Nyt tiskille!

Vastaanpa itselleni. =) Selvitty on rasituskokeesta. Suoraan sanoen ei tuntunut missään. Juoma ei maistunut lainkaan pahalta ja väliajat luin lehteä, nukuin ja kuuntelin radiota. Huomenna lääkärissä kuulen sitten tuomion.

Vaavi pitää masussa kovaa jumppaa. Tuntuu kääntyilevän joka suuntaan. Mulla ei oo ainakaan mitään tietoa kummin päin siellä ollaan. Mites muilla?

Hyvää kuun alkua vain kaikille.

Moi!

Tukivyöstä sen verran, että oon käyttänyt Anitan tukivyötä ahkerasti n. 15.-20. viikolta, mutta nyt se ei piru vie enää mahdu! :( Onneksi mun selkä on ollut ihan hyvässä kunnossa eivätkä vatsalihasten krampitkaan ole enää vaivanneet. Juuri noiden vatsalihasten kramppien ja repäisykipujen vuoksi sen vyön silloin ostin.

Me käytiin lauantaina tekemässä oikein isot ostokset Lastentarvikkeen alennusmyynnissä. Me ostettiin vaunut (Emmljungan City crossit city-kopalla ja ilmakumirenkailla, värinä tummansininen vaaleansinisillä raidoilla), turvakaukalo (merkki oli muistaakseni Akta Graco Baby plus, siinä on semmonen penkkiin kiinnitettävä ""telakka"" mihin kaukalo napsautetaan kiinni, ennemmin oltaisiin otettu Britaxin Baby safe, mutta siihen meillä oli liian lyhyet turvavyöt), Emman sitteri ja ihan perusmallia oleva kylpyamme ja jalat. Lisäksi ostettiin vielä pestävä lampaantalja. Rahaa meni enemmän kuin laki sallii, mutta pakkohan nuo hankinnat oli tehdä ja kuten jo aikaisemmin taisin kertoa, ihanat appivanhemmat toimivat sponsoreina. Mutta kieltämättä oli ihanaa tehdä noita ostoksia ja nyt vauvan tulo tuntuu taas vähän konkreettisemmalta! :)

Vappu meillä meni oikein mukavan rauhallisesti, oltiin bileissä joissa viidestä pariskunnasta kolme odottaa vauvaa ja yhdellä oli mukanaan neliviikkoinen vauveli. Kyllä kieltämättä kävi sääliksi sitä ainoota naista joka ei vielä ole lisääntymässä... Ei siis mistään muusta syystä kuin siitä, että puheenaiheet liikkui kyllä tosi rajatulla alueella! ;) Hyvin jaksettiin istua iltaa ilman alkoholiakin, kotona oltiin vasta neljän maissa aamulla. Huomasin kyllä taas sen, että pitkän viikonlopun aikana vauva pyöri ja mellasti mahassa tosi paljon, nyt taas töissä on mahssa paljon hiljaisempaa.

Tällä viikolla onkin taas paljon toimintaa, huomenna eka perhevalmennus, torstaina gyne ja perjantaina se sokerirasitus. Jännää!

Hui, tänään tasan kolme kuukautta laskettuun aikaan... Aika menee nyt kyllä tosi nopeesti! Ja enää 37 työaamua ennen äitiyslomaa!

Heippa!!
Vapusta on selvitty täälläkin. Ilmat oli niin ihanat, että tuli ulkoiltua oikein kunnolla.
Laitoin tänään kelan paperit vetämään. Menin kelaan täyttään ne koska en ite osannu. Se täti siinä jutellessa sitten täytti ne paperit mun puolesta, oikein mukavaa palvelua. ;) Jännää katsoa kummanvuoden pakkauksen saa. Mulle ei oo mitään väliä oikeastaan. Mielellään tietty tavallaan ottais sen vuoden jonka lapsen saa, muttei muuten.
Selkäkivut on jokapäivänen riesa ja nyt on tullut öiset suonenvedot........joita on joka kohdassa jalkoja. Välillä se on tuskaa, mutta muuten olo on mainio.
Vauva rupee vilahteleen puheissa paljon useammin. Se tulee otettua joka asiassa huomioon ja juteltua siitä miehen kanssa enemmän.
Huomenna on lääkäri ja mieskin pääsee mukaan sitten ekan neuvolakerran.......

-Janna 26+6

Hei vaan kaikille! Vappu tuntuu sujuneen hyvin. Me oltiin vain kotosalla, koska olen edelleen kipeä:((( Ei tehonneet antibiootit millään tavalla. Lääkäri antoi ohjeeksi: lepo, lepo ja lepo. Pitää tämän päivän jälkeen jäädä taas kotiin lepäämään.

Niin mulla oli eilen se lääkärinevola ja kaikki oli hyvin. Hieman kovakouraisesi mies masua käsitteli, ihan säikähdin. Yritti määrittää, että mitenkäs päin se sielläköllöttelee, muttei saanut selvää. Sormin sitten tunnusteli kohdunsuuta ja sanoi sen olevan vielä hyvin kiinni ja koska tunsi suulla jotain kovaa, epäili sen olevan vauvan pään. No, oikeastaan ei sillä väliä, mullakin ne potkut tuntuu välillä ylhäällä, välillä alhaalla.

Mutta minäpäs jatkan töitä niin pääsen sitten lepäämään.

Hyviä vointeja elomammat!

-Hobitti & toukka 27+1

Hei taas!

Mullakin on ollut suonenvetoja pohkeissa öisin. Toisinaan ne ovat niin pahoja että tuntuu kuin joku yrittäisi väkisin katkaista jalkojani. Johtuvat kai siitä että olen joutunut jättämään villasukat/sukat pois kuumuuden takia jo viikkoja sitten.

Painokin on alkanut nousta (uhkaavasti). Nyt sitä on tullut jo 7 kiloa raskauden alkuviikkojen painoon (laihduin tuolloin 5 kiloa). No toisaalta ei kai tuo niin huolestuttavaa ole. Vatsa ainakin on kasvanut ja eilen huomasin että kohta napani varmaan pullahtaa ulos kun kuoppaa ei ole enää juuri ollenkaan :p

Vauvan kanssa on nykyisin kivaa kommunikoida. Lähes aina kun laittaa käden (ja vauva on hereillä) niin se vastaa muksaisemalla kämmentä vasten. Isäänsä vauva potkii jopa kasvoihin :)

Keväistä keskiviikon jatkoa!