Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Mulle terkka sanoi,et makuulla sairaalaan jos lapsi perätilassa,sama neuvo pätee myös jos lapsi ei ole kiinnittynyt.

Täällä ihan olo kuin ei raskaana oiskaan :D Joten lähdetään shoppailemaan tyttöjen kans.

A-Mam ja Lahja(ihanuus pysytellyt kiltisti nyt rt:ssa :heart: )
 
Menen perjantaina neuvolaan niin täytyy kysyä asiasta. Hyvä tietää jos vaikka vedet sattuisivat menemään kotona. Toisaalta autollahan sinne sairaalaan mennään niin helposti sitä takapenkille pääsee pötköttämään.
 
Hmmm, mitenhän meillä on, kun vauva on todella alhaalla lantiossa, muttei siltikään kiinnittynyt. Pitääköhän silti mennä makuulla? Meidän neuvolatäti ei ees tiedä, onko kiinnittynyt, mut näin sanoi lääkäri viikko sitten. Ei tullut puheeksi vesienmeno.
 
Mie olen yrittänyt tietoa löytää tohon makuulla sairaalaan -menoon. Mua mietityttää eteisistukka ja lapsivesien meno. Täytyy yrittää muistaa to neuvolassa kysyä. Serkulla keväällä syntyi poitsu napanuora kaulanympärillä. Hänellä oli eteisistukka. Olen ymmärtänyt, että istukka kääriytyy helpommin kaulanympärille, kun on eteisistukka. Ja jos vedet menee, niin pitäisi makuulla sairaalaan mennä!?
 
Noppis
Mä olen yrittänyt yrittämistäni kysyä neuvolassa, onko vauva kiinnittynyt vai ei, mutta vastausta en ole saanut, vain ympäripyöreetä höpinää. Lisäksi kysyin, pitääkö mennä makuullaan, jos vedet menee eikä oo kiinnittynyt, mutta vastausta en saanut siihenkään. Vain että se on kuulemma mukavampaa mennä takapenkillä maaten. Itse en ainakaan ilman asiallisesti kiinnitettyjä turvavöitä lähde liikenteeseen jos ei oo pakko, mutta mistä hitosta sen tiedän, onko pakko vai ei, kun ei mihinkään kysymykseen vastata. |O
 
Keskiviikkohuomenet kaikille Eloveenoille!

Ja ihan ekaksi onnea Marisa!

Tervetuloa Kassu! Täällä ihan malttamattomana odottelen jo sinun ja kaikkien muidenkin elomassujen synnytyskertomuksia! ;)

Täällähän monella supistelee jo siihen malliin että itseäni ihan kateeksi käy! Edelleenkään en ole yhtään napakkaa supistusta kokenut, ja laskettu aika kuitenkin jo nyt tulevana viikonloppuna :/. Miehellä on tänään viimeinen työpäivä ennen kuukauden mittaista kesälomaa, ja eilen jutteli massulle että nyt olis sitten hyvä aika lähteä syntymään sieltä niin ehtis iskäkin kesäloman aikana olla mahdollisimman pitkään kotona vauvan kans ?. Eipäs tainnut viesti mennä perille. :D

Eilen neuvolassa kaikki ok, painokin oli tippunut viikon aikana (vähäinenkin turvotus hävinnyt ;) ). Käsikopelolla arvioi vauvan painavan noin 3300g.

Täksi päiväksi lupasi vettä tänne Savon seudulle, mutta tuollahan paistaakin aurinko! Pitäisköhän lähteä ihan pikkuselle kävelylenkille.


inom 39+3
 
Inom Älä ole supistuksista kateellinen..ei tää kivaa ole kun on vaan tosi kipeitä ennakoivia jotka ei tee mitään. Onnea loppuodotukseen! Veikkaan että saat nyyttisi kuitenkin ennen mua! :)
Sanottiin mulle eilen synnärillä että jos alkaa olo olemaan ihan väsynyt ja kipeä supistusten takia niin voihan sinne osastolle mennä niin antavat kipulääkettä ja voivat sitten myös vauhdittaa synnytystä jos huomaavat että mun olo aivan tuskainen. No ei kyllä yhtään huvita sitten ylimääräistä aikaa osastolla maata..eli mieluummin kuitenkin kotona kuin sairaalassa.
 
77mm: Luin tuolta synnytys-osiosta että sullakin huonot kokemukset KOKSin synnyttäneiden vuodeosaston osastonhoitajasta. Mulla ihan saman kokemukset, tosin vuodelta -01. Eli synnytysosastolla henkilökunta oli mukavaa, mutta osastolla tuo vuorossa ollut osastonhoitaja. |O Tiedätkö onko siellä vielä sellainen tummatukkainen vanhempi nainen?
 
Pitkääääästää aikaa olen mukana jengissä!
Valtavan paljon onnea jo synnyttäneille!:flower:
En osaa kuvitellakaan sitä onnen ja autuuden määrää, jonka se ihana vauva saa tuntemaan - yritän kuvitella kyllä ;)
Olen pitänyt hiljaiseloa täällä varmaan toista kuukautta. Tuli jonkinlainen tarve irtaantua nettiriippuvuudesta B). Hyvin on silti mennyt, mitä nyt supistuksia tulee ja yks yö oli tuskainen Elmerin painaessa kylkiluihin, mutta onneksi se meni ohitse. Supistuksista osa on kipeitä mut pääosin en meinaa huomata niitä. Sit lisäks enää ei oikein jaksa tehdä kunnolla lenkkejä koiran kanssa, tai lähinnä arveluttaa se, että jos se alkaa vetämään, et jaksanko pitää kunnolla kiinni.. No, kultani on ottanut asiakseen ulkoiluttaa poitsua kaikilla lenkeillä.
Muutenkin mies on ollut aivan ihana. Komentelee tosin paljon, etten sais tehdä yhtään mitään.. mut hullukshan täällä tulee jos ei saa ahertaa! Eilen olin shoppailemassa nelisen tuntia ja sen huomasin olevan kyllä liikaa.. Olin aivan poikki koko illan.. Täytyis se muistaa ottaa vähän iisimmin.

May -86: Näin sinun kirjoituksiasi jossain välissä ja tuli mieleen meidän alkuaika tuolla kuumeilijoiden puolella. Aikasta ihanaa että olemme molemmat nyt jo näinkin pitkällä! Kohta jo synnytys edessä!

Mutta kirjailehan Kassu kertomustasi. Odotan innolla miten Alma syntyi! Ja miten sinä jaksat nyt!!

Lauantaina onkin ne häät jossa olen kaasona. Ihanaa, että pääsen mukaan todistamaan sitä hetkeä. Koko raskausajan on ollut niin epävarmaa, et pääsenkö mukaan vai en.. mutta nyt näyttää vahvasti hyvältä. Toki eihän se vieläkään ole kiveen kirjoitettua, mutta.. Kaikki "työt" siellä häissä olen sälyttänyt muille.. taitaa olla rankka päivä ilman ylimääräistä työtäkin :whistle:

Ihanaa elokuuta kaikille ja valtavasti tsemppiä synnytykseen!
t: Marisk ja Elmeri 37+5
 
täälä se alkoi näköjään taas vesisateella. :/ mut positiivista on se, että jospa vauvelit sitten tässäkuussa syntyy! olis se järkyttävä, ku kaikki oltais vielä syyskuussa yhessä paketissa. :D

ei ole mullekkaan sanottu tuosta lapsvesien menosta ja makaamisesta mitään. tosin en kyllä edes tiedä onko vauva kiinnittynyt.. lääkäri tunsi pään kun sisätutkimuksen teki, mutta ei mitään muuta sanonut kuin että "hyvänen aika ku se on alhaalla"... tänään on synnytysvalmennus ja aiheena synnytys.. jospa siellä tulis tietoon mitä pitää tehdä, jos ne vedet menee...
tässä oonkin monena iltana iltarukouksessa muistanu pyytää, että jospas seuraavalla vessa-reissulla alkais lorisemaan tuossa matkalla.. siis lapsveet.. mut ainakaan vielä ei oo tulosta tullut. :LOL:

turvotus niin kamalaa taas, että illalla jouduin ottamaan het jalasta kuvan, kun oli nilkkaketjun, housunpuntin ja sukan painaumat.. ja aivan järettömän syvällä kaiken lisäks. nyt taas tää kamala "aamukanki" sormissa et nyrkkiin on ihan turha yrittää edes laittaa. :$ vähän on kyllä semmonen prinssinakki-olo. ja naamaansa ei enään ees tohi oikein kahtoa peilistä, ku on niin levinny. tuntuu ettei aamusin saa edes silmiä auki :D

no se tästä narinasta...

joo ja ehottomasti uus ketju!!! onhan nyt tytöt hei ELOKUU :heart:


-yopa ja pellervo rv 37+3-
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mami:
Inom Älä ole supistuksista kateellinen..ei tää kivaa ole kun on vaan tosi kipeitä ennakoivia jotka ei tee mitään.
Sorry, tosiaan olin kyllä vähän ajattelematon sanomisissani :ashamed:. Toki olen tyytyväinen siihen että vointi on niin hyvä vielä näin viime metreillä. Mutta kun toisaalta jo odottaa sitä synnytksen alkua niin kovin...|O


inom 39+3
 
Turvotusta, ja proteiinit yhdellä plussalla. Painonmuutos viikkoa kohden +513g. Verenpaineet 106/73. Hemoglobiini noussut hieman, oli nyt 110. Verensokeri ok (sitä ne jaksavat epäillä, etenkin nyt kun tuo vauvan painoarvio oli yläkanttiin...) Sydänääniä kuunnellessa terkan sijainen (nuori, kenties vasta opiskelija?) meni kumman näköiseksi, sitten kysyi minulta että kuulenko epätasaisuutta äänissä. Ja kuulinhan minä, ihan kuin olisi välissä pätkäissyt ja alkanut sitten eri rytmissä uudelleen jumputtamaan. Sitten puhelu äitipolille ja sinne käyrille.... joissa ei tietenkään näkynyt mitään vikaa. Lääkäri minulle siellä selitti että ihan vaarattomia ovat tuollaiset, hengitysharjoitukset saattavat kuulema noita pätkimisiä teettää. Mutta kyllä silti säikäytti. :eek:

Eilen illalla ja tänä aamuna on poltellut melko kipeästi alamahaa, ei kuitenkaan selvästi supistellut... enemmän oikealla puolella tuntuu tuo kiristävä/polttava tunne aina välillä. Pahoinvointi tuntuu olevan taas täällä, pari kertaa saanut todella pidätellä kun on ollut oksennus kurkussa. Kaikki tuntuisi taas haisevan pahalta alkuraskauden tyyliin... yöks.

Violet, rv 38+2
 
Inom: no en mä sitä pahalla vaan sitä ettei tää vaan kyl ole mikään kadehdittava tilanne koska sattuu ja kovasti! Ja olisin tyytyväisempi kun tulis vaan kerran ne kunnon supparit eikä tällasta pitkittyvää ennakoivaa. Joo mutta onnea vaan loppuodotukseen! Toivottavasti saadaan pian vauvamme!
 
voita!
Olo meni sitten kertaheitolla ihan rapakuntoon. Kerroinkin jo aiemmin aamuisen viiltelyn ja kivun joten kun hetken aikaa olin ollut pystyssä alkoi oksettamaan ja huimaamaan. Sitten lensi p...a kaaressa vaikkei sillälailla sattunutkaan. Sitten jouduin menee petiin kun silmissä alkoi sumenee ja siellä ollut sitten tähän asti, oli vaan pakko nousta kun on se pelkopoli kahdelta.
Taksilla tämäkin kilometri mentävä kun en pysty kävelee tässä kunnossa.
Meikäläinen väsyy siis niin helposti pienestä kivusta että alatiesynnytyksestä en kyllä selviä, joten yritän saada sen sektion. Eihän tästä nyt herranjestas mitään tule kun alkaa kunto mennä sekä henkisesti että fyysisesti.

Jep jep, voikaahan hyvin muut!

TinniPinni
 

Yhteistyössä