Elokuisia varovasti huhuilen..

Mä olen kanssa aika arkaileva tuon fb-ryhmän osalta, juuri siksi kun on niin varhaisessa vaiheessa.. Voidaanhan me jatkaa täällä keskustelua, ketkä emme vielä halua muille foorumeille mukaan..?

Täällä ollaan viidennen viikon puolivälissä, linssi-tomaatti-kookoskeittoa tässä vetelen lounaaksi, joululahjoja pitäisi paketoida ja fyysisesti olo on suht hyvä. Ainoastaan huomaa, että aavistuksen enemmän väsyttää kuin normaalisti, mutta ei mitään katastrofaalista. Välillä hieman vatsaa juilii tai aivan aavistuksen etoo, mutta etenkin jälkimmäiseen tuskin edes kiinnittäisin huomiota jos en tietäisi raskaana olevani :) Toivottavasti olo pysyykin hyvänä mahdollisimman pitkään!
Jatketaan täällä ehottomasti! (y) oi että tuo keitto kuulostaa niin hyvälle, että pakko tehdä itekkin jotain tuontapaista huomenna!:barefoot: mä vaan söisin kokoajan... :whistle: :sick:
 
Jatketaan täällä ehottomasti! (y) oi että tuo keitto kuulostaa niin hyvälle, että pakko tehdä itekkin jotain tuontapaista huomenna!:barefoot: mä vaan söisin kokoajan... :whistle: :sick:
Siitä vaan, helpointa ikinä :D itse laitoin vain linssejä, paseerattua tomaattia, sipulia ja kookoskermaa sekä kunnolla mausteita (paprikaa, chiliä, pippuria, valkosipulia, mistä nyt tykkääkään) :)

Ai että mua on ruvennut stressaamaan tuo joulu... Että miten selvitä vanhempien, isovanhempien ja appivanhempien joulupatojen ääriltä paljastumatta. Mieluummin olisin vain miehen kanssa kaksin kotona noin muutenkin, mutta vielä lisä-ärsytyksen puolipakolliseen sukuloimiseen tuo tämä ihmisalun mahdollisuus.

Neuvolaankin soitin jo, vaikkakin näin aikaisin, kun en tiennyt missä vaiheessa täällä päin Suomea sinne ensimmäisen kerran pyydetään (ilmeisesti jonkin verran vaihtelee..?) Neuvolan täti sanoi, että vaikka onkin aikaisessa, niin ihan hyvä että soitin, kun on sitten vielä mistä valita niitä aikoja. Sain ensimmäisen neuvolakäynnin muistaakseni viikolle 8+5, mutta ensimmäistä ultraa pitää silti odottaa vielä sinne 12vkon kieppeille. Odottavan aika on pitkä... :D
 
Hei
Varovasti tulen kuikuilemaan tänne :)

Hedelmöitys tapahtunut mitä luultavimmin 8.12. Positiivisen testin tein jo dpo 10 eli maanantaina. Viiva ei ollut tokikaan kovin vahva mutta kuitenkin ihan selkeä ja värillinen. Tänään 4+0. Oireita on kyllä aika paljon jo nyt. Tai oikeastaan erilaisia oireita on ollut jo ovulaatiosta asti. Tällähetkellä oireina rintojen kipeys (kuin maito nousisi), turvotus, ajoittainen alavatsakipu, ja iltapainotteinen pahoinvointi.

Huolena mulla on kuitenkin kovasti ollut, että testissä ei edelleenkään tasavahvat viivat. Onko teillä tällaisesta kokemuksia? Pelottaa kauheasti, että tässä ei nyt kaikki ole kunnossa :unsure:tämä kolmas mun raskaus, keskenmenoja ei ole vielä ollut.

Ja vielä, onnea plussista!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pandamama
Hei.
Minä myös ajattelin uskaltautua tänne. En ole varma LA tai viikoista, mutta veikkaisin että siinä 26.8. paikkeilla. Kolmas raskaus mulle. Enemmän stressaan tästä kuin aiemmista, ehkä kun ikääkin alkaa olla jo.

@annis_ Mulla myöskään ei tasavahvat viivat, mutta luotan digiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pandamama
@Marceline Oletko tehnyt sillä digitestillä missä viikot? Mitä lukemia olet saanut? Mulla kanssa sellainen kaapissa odottaa, mutta en ole vielä uskaltanut tehdä :(
Ja mulla myös kolmas raskaus ja heti alusta aivan riekaleina huolesta ja stressistä (n)o_O
Joo tein sillä viikkonäytöllisellä ja myös sillä toisella mihin tulee se + merkki. Tein sunnuntaina muistaakseni ja sain 1-2vkoa siihen. En ole sen jälkeen tehny että en tiedä näyttäiskö se vielä samaa, mutta oon pari viivaa näyttäviä tehny ja niissä se viiva on pysyny yhtä haaleana.
 
  • Tykkää
Reactions: annis_ ja Pandamama
Hei kaikille ja onnea plussista ➕❤
Minulla on 2 lasta (9&10v) ja uuden miehen kanssa yritys alkanut 05/16. Tammikuussa menimme jo lapsettomuustutkimuksiin; miehessä ei mitään vikaa mutta minulla todettiin munasarjojen ennen aikainen hiipuminen (31vuotiaana). Lääkäri suosittele valmistautumaan henkisesti piakkoinkin alkaviin vaihdevuosioireisiin... arvot oli niin huonot, ettei hoitoihin saisi edes kelakorvauksia... Raskauden todennäköisyys noin 5%. Tämä oli todella kova isku, miehelleni tämä toivottu lapsi olisi ollut ensimmäinen oma...
Meillä on iso remontti menossa ja päätimme miehen kanssa, että mietimme tätä lapsi asia remontin jälkeen...
nyt 3vk sitten alkoi yleinen huono olo, ajattelin sen liittyvän kuukautisiin liittyvään aikaan (vuoto ollut aina todella niukkaa, jopa olematonta) ... mieskin sanoi että voisitko nyt kuitenkin käydä lääkärissä ja kysyä saisiko noihin vaihdevuosioireisiin saada jotain helpotusta...
menin sitten työpaikka lääkärille ja naurahdin kun hän sanoi teettavänsä ison liudan verikokeita, mm.raskaustestin...
Odotin vastauksia aulassa ja laitoin miehelle viestin että tekee mulle raskaustestin niin mies kysyi ”miks ihmeessä?” ... no sitä minkäkin
Menin kuulemaan tuloksia: ”kaikki näissä näyttäisi olevan kunnossa, myös raskaustesti näyttää positiivista - ei nämä mitään vaihdevuosioireita ole, vaan päin vastoin, raskausoireita” itkuhan siinä tuli

Eli nyt viikolla 5+6 ja laskurin mukaan LA 18.8 (joka piti olla meidän hääpäivä - häät siis siirtyy vuodelle eteenpäin!) ❤

Varasin lapsettomuuslääkärilleni ajan varhaisultraan, 3.1. - katsotaan mitä hän sanoo minun ”ennen aikaisista vaihdevuosista” jolla toivottavasti sydän lyö

Itse mieluusti liittyisin myös FB-ryhmään myöhemmin, kun tiedän elämään todella olevan...

Ihanaa Joulun aikaa kaikille ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Pandamama
Heipähei! Täällä ollaan viikolla 5+1 ja ensimmäistä kertaa raskaana. Kaikki kauhean uutta ja jännää. Samalla olo on onnellinen ja pelokas. Mielialat vaihtelee itkusta nauruun, rintoihin koskee ja ala vatsaa nipistelee. Nyt tuli vielä flunssakin päälle. Neuvolasta sain 3.1 ensimmäisen käyntiajan
 
Onnea plussanneille!

Mulle iski joku lentsu ja nenä on niin tukossa ettei saa nukuttua. Mitä tähän voi ottaa, kun ilmeisesti nenäsuihkeet ja allergialääkkeet on kiellettyjä? Nenähuuhtelu ei juuri auta kun limakalvot on niin turvonnu.
 
Hei, tuosta flunssasta ja sen hoidosta raskausaikana (kukin toki luottaa mihin lähteeseen haluaa, kun tähänkin löytyy melkeinpä yhtä monta vastausta kun on kysyjää) mutta itse luotan seuraavaan lähteeseen:
http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/Sairastaminen/nuhayskakuume/Sivut/default.aspx
Eli otrivin ja nasolin kävis ja niiden kanssa yhdessä käytettynä sarvikuonotus varsin tehokas tapa saada röörit auki! Myös höyryhengitys avaa ja kosteuttaa limakalvoja!
Toivottavasti helpottaa!
Itsellä huonovointisuus loppui jouluaattoon (kun pahimmat kofeiinin vieroitusoireetkin loppuivat!) - huh, onneksi! Edellisissä raskauksista (lähes 10v sitten) ei ollut pahasta olosta tietoakaan!
Remonttia tehdessä huomasin että hengästyn nopeammin!
Leppoisia välipäiviä teille ❤
 
Täällä mennään tänään 6+0.

Menkkamaisia nipistyksiä ja jomotuksia on erityisesti iltaisin. Pahoinvointia luojan kiitos ei, välillä lähinnä etovaa oloa. Voiko näin vähän raskausoireita edes olla?

Ennen testiä huomasin makuaistissa hauskoja muutoksia, moni ruoka maistui älyttömän suolaiselle eikä makea maistunut(!), mutta nyt sekin on tainnut mennä ohi :barefoot:

Oletteko noudattaneet raskausajan ruokavaliota, ja kuinka tunnollisesti?
 
Hei!
Kirjoittelin tuolla jo aiemmin haaleasta viivasta. Tänään testattuna jo oikein vahva viiva :love: kai se on uskottava, että raskaana ollaan :D nyt siis viikkoja 4+4.

@Piikulain3n Kiitos tästä linkistä! Just viime yönä tuskailin, että kun otriviniä ei saa käyttää. Enkä siis ole nyt flunssassa :ROFLMAO: itselle nenän tukkoisuus tosi hankalaa jos iskee. Tulee herkästi poskiontelontulehduksia.

@joulutoive Mulla on tällähetkellä aika vähäiset oireet. Tosin viikkojakin vasta tosi vähän. Ennen plussaa ja heti sen jälkeen oli paljon kaikenlaisia masutuntemuksia. Nyt siellä tuntemuksia vain tosi harvoin. Oireina nyt aivan hirveä turvotus (todella!), itkuherkkyys ja yleinen hermoilu sekä kipeät rinnat, erityisesti nännit. Ja ovat muuttaneet muotoaankino_O Makuaistissa kyllä sen verran, että makea ei maistu o_O
Jouluruuista olen jättänyt nyt pois pehmeät juustot, raa'at kalat, mädin ja tietysti alkoholin. Itseä mietityttänyt nyt noi yrttiteet. Tykkään hirveästi niistä, mutta en niinkään tavallisesta teestä (n)
 
Kiitos @Piikulain3n! Jotenkin ihmeellisesti nenä kuivui viime yönä ja pysyi auki että sain nukuttua koko yön. Toivottavasti pahin olis ohi.

Mulla ei ole vieläkään mitään oireita. Silloin tällöin vatsa kipuilee, mutta jos en olis tehny testiä en edes tietäisi olevani raskaana. Toivottavasti ei ole huono merkki. Tosin muistan viimeksi raskaana ollessani kävin ultrassa aikaisin juuri oireiden puuttumisen takia.

En enää muista mitä kaikki oli kielletty raskausaikana (tuntuu että ainakin suurin osa lääkkeistä). Söin vuohenjuustoa yks päivä, tosin uunissa paistettua. Ja piparminttuteetä (onko se edes kielletty?).
Ja koska meille kivasti tuli just kihomato vierailemaan oon syöny kurpitsansiemeniä ja aion neilikkaa kokeilla myös, kun en lääkettäkään saa ottaa. :(
 
Hei!
Kirjoittelin tuolla jo aiemmin haaleasta viivasta. Tänään testattuna jo oikein vahva viiva :love: kai se on uskottava, että raskaana ollaan :D nyt siis viikkoja 4+4.

@Piikulain3n Kiitos tästä linkistä! Just viime yönä tuskailin, että kun otriviniä ei saa käyttää. Enkä siis ole nyt flunssassa :ROFLMAO: itselle nenän tukkoisuus tosi hankalaa jos iskee. Tulee herkästi poskiontelontulehduksia.

@joulutoive Mulla on tällähetkellä aika vähäiset oireet. Tosin viikkojakin vasta tosi vähän. Ennen plussaa ja heti sen jälkeen oli paljon kaikenlaisia masutuntemuksia. Nyt siellä tuntemuksia vain tosi harvoin. Oireina nyt aivan hirveä turvotus (todella!), itkuherkkyys ja yleinen hermoilu sekä kipeät rinnat, erityisesti nännit. Ja ovat muuttaneet muotoaankino_O Makuaistissa kyllä sen verran, että makea ei maistu o_O
Jouluruuista olen jättänyt nyt pois pehmeät juustot, raa'at kalat, mädin ja tietysti alkoholin. Itseä mietityttänyt nyt noi yrttiteet. Tykkään hirveästi niistä, mutta en niinkään tavallisesta teestä (n)
Onnea varmistuneesta plussasta:love:

Just tajusin, että fetajuusto taitaa olla kiellettyjen listalla, se on näistä ehkä pahin :cry:
 
Yliopiston apteekilla chatti jossa voi kysellä. Olen flunssassa ollu ja kyselly sieltä. Otrivin compin tuoteselosteessa luki että ei saa käyttää ja chatin farmaseutti suositteli nasolinia. Sillä onneks pärjätty nyt voiton puolelle tässä taudissa
 
Mä käytin kans pari kertaa kunnes googlettelin ja tämmöinen tuli vastaan ja tietty sitten pieni paniikki :unsure:
https://www.nhs.uk/news/pregnancy-and-child/decongestant-sprays-linked-to-rare-birth-defects/
Se farmaseutti tarkasti sillon siellä apteekissa että saako käyttää ja sano että saa kun ei oo löydetty mitään mikä estäis tai jotain sen tapaista. No mutta jos sitä nyt alle viikon käyttää niin en usko että se hirveesti haittaa, eri asia jos käyttää monta kuukautta. Tossa tutkimuksessahan sanottiin myös että ei voida sanoa varmuudella että nenäsuihkeet aiheuttaa ton
 
  • Tykkää
Reactions: Marceline
Hei kaikille! :)
Saako liittyä joukkoon? Täällä plussattu joulun kunniaksi 23.12. :D LA ois näillä näkymin 30.8. Takana lokakuussa tapahtunut keskeytynyt keskenmeno, siinä välissä kerkes yhdet menkat tulla ja nyt jo tärppäsi. Mulla esikoinen on 5-vuotias ja mun miehelle tämä olisi sitten ensimmäinen oma lapsi.

Vaikea uskoa, että oon jo raskaana vaikka tämä on niin kovin toivottu ja odotettu raskaus. Ehdittiin surra keskenmeno pois alta mutta toki se vaikuttaa vähän niin, ettei oikein uskalla heittäytyä tähän vielä täysillä. Myös viimeinen reilu kuukausi on ollut aivan mielettömän stressaavaa aikaa mun elämässä, joten todella yllätyin että edes tulin raskaaksi.

Kiva kun täällä on jo paljon keskustelua, pitää lukea paremmalla ajalla mitä ootte kirjoitellut. :)
Menossa vasta 4+6 :ROFLMAO:
 
Huh joulunpyhät ohi ja ehkä hyvä niin voi että mitä kommellusta oli aattona, kun ei haluttu kenenkään arvaavan raskautta. Oltiin ostettu mulle alkotonta viiniä niin ettei oma juomattomuus aiheuta kysymyksiä no tietysti oli jotenkin miehen kanssa vaihtunut lasit ja tajusin maistettuani että ups nyt kävi moka..siinä sitten yritän vaivihkaa miehelle viittilöidä että pitää vaihtaa lasit

Huomenna olis jännä päivä, kun saadaan arvio miten pitkällä tämä raskaus olisi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mini-n-n
Huh joulunpyhät ohi ja ehkä hyvä niin voi että mitä kommellusta oli aattona, kun ei haluttu kenenkään arvaavan raskautta. Oltiin ostettu mulle alkotonta viiniä niin ettei oma juomattomuus aiheuta kysymyksiä no tietysti oli jotenkin miehen kanssa vaihtunut lasit ja tajusin maistettuani että ups nyt kävi moka..siinä sitten yritän vaivihkaa miehelle viittilöidä että pitää vaihtaa lasit

Huomenna olis jännä päivä, kun saadaan arvio miten pitkällä tämä raskaus olisi :)
Meillä kävi aattona vähän sama juttu, miehen sisko oli ostanut alkumaljaksi kuoharia sekä lapsille alkoholitonta muumi-kuoharia. Meitä oli 10 aikuista ja neljä lasta ja laitettiin vaan noin 7 lasiin alkoholillista kun kaikki aikuisista ei halunnut alkoholillista. No joka kerta kun yritin vaivihkaa ottaa itelleni lasin, jossa muumi-juomaa niin joku otti sen lasin multa kädestä ja sanoi että "ei ei se on alkoholitonta, ota tää toinen" :D lopulta sitten esitin vain juovani muiden mukana kun kilisteltiin ja annoin oman lasini miehelle sen jälkeen. :D Toivon että kukaan ei kiinnittänyt huomiota asiaan kun en haluais vielä paljastaa tätä raskautta.
 
Tulempas sitten minäkin, piti pysyä poissa, kunnes ultrassa (2.1.) Käyty, ei pysty ;). Raskaana ollaan 7+5, kunnes/jos toisin todistetaan. Pelko persiissä ed. Raskaus kkm 6+ (9/16). Ikää jo komiat 40+, lapsia haitarilla 22-3v. Nuorimmalla 3v pojalla molemmin puoliset kampurajalat. Nyt vaan jäitä hattuun ja odotellaan ultraa, neuvola 3.1. Toivottovasti tällä kertaa sitä ei tarvitse perua.
 
  • Tykkää
Reactions: annis_ ja Mini-n-n
Katselin näitä edellisiä pinon sivuja, "alkuperäinen" salainen face ryhmä taitaa olla täynnä?:D Oisko kukaan kiinnostunut perustamaan uutta? Ois kiva jo jutella sielläkin vaikka ei koskaan tiedäkään mitä tapahtuu.
 
Täällä vielä yksi, laskettua aikaa 31.8. tarjoaa laskurit. Vähän varovaisin mielin, kun tänä vuonna kaksi kemiallista syyskuussa ja marraskuussa. Nyt ehkä kuitenkin jo vähän vahvempi viiva... Mutta pelottaa ihan hirveästi! Meillä ennestään tyttö vm. 2011 ja poika 2014, kolmatta toivottu nyt elokuusta.

Salainen FB-ryhmä kiinnostaa, harmi jos on jo täynnä! Perustanko uuden...?
 
  • Tykkää
Reactions: Piikulain3n

Yhteistyössä