Onko ryhmässä myös niin, että siitä ei tule ehdotuksia muille? Eli ei ole riskiä sitä kautta paljastua?Onnea uusille plussanneille! Täällä etominen palannut muutaman päivän tauolta. Toisaalta jees, että tietää et jotain siellä tapahtuu, mutta toisaalta taas... mulla haju on niin älyttömän herkillä ja kaikki yököttää. Tänään pyöräkellarissa jokin haisi aivan kauhealle, että ei meinannut pystyä pulkkaa sinne viemään.
Fb ryhmä on siis salainen, eli sitä ei löydä haulla, eikä kukaan muu näe, että olet sellaisessa ryhmässä.
Olen itse vähän hysteerinen ruuan suhteen jo ihan ammatin puolesta. Tässä kohtaa tieto lisää tuskaa, kun kemian ja mikrobiologian ymmärrystä Haluan tietää ruuan alkuperän sillä erityisesti tuontituotteisiin en luota. Mutta tämä tulee meidän perheessä luonnostaan kun teemme ruokaa 90 % itse. Suosimme suomalaista, jonka tiedän olevan puhdasta.Mulla tosiaan ei ole joulupöydässä alkoholi ongelmana, kun en (emme) sitä juo muutenkaan, ehkä kerran tai kaksi vuodessa joissain juhlissa lasin skumppaa.
Ruoka tuntuu sen sijaan olevan ongelmallista, sekä jouluna, että muutenkin. En tajua, miten olen saanut siitä niin ison ongelman tässä kolmen plussatun päivän aikana.
Tänään söin aasialaista ruokaa, kaikki kypsennettyä, mutta seassa oli bambua. Vasta nyt illalla tajusin, että saakohan bambua syödä edes. Englanninkielisiltä sivuilta löytyi hyvin ristiriitaista tietoa, joidenkin lähteiden mukaan bambua pitää todellakin välttää, koska siinä on jotain syanidiaineita. Joissain taas sanottiin että voi hyvin syödä ja on terveellistä ja turvallista oikein käsiteltynä (eli siis kypsennettynä, jolloin nuo myrkyt häviää suurimmaksi osaksi).. Nyt stressaan siitäkin ihan liikaa, vaikka kaiketi ravintolat käyttää jotain valmiiksi käsiteltyä bambua (säilyke tms) ja sitten se on vielä siinä wokissa kuumentunut/kypsennetty. Eli tuskin siellä raakaa syanidibambua on ollut alun perinkään, mutta tämä stressi ja huoli pienistä asioista on valtava!
Olen muutoinkin herkkä stressaamaan terveyteen liittyvistä asioista. Tänään huomasin myös kaupungilla, bussipysäkillä yms, että jokseenkin automaattisesti pidätän hengitystä esim. tupakoitsijoiden ohi kuljettaessa. Tuntui, että kaupunki on täynnä erilaisia pakokaasuja ja savuja, ja piti yrittää muistuttaa itseä että välillä on pakko hengittääkin, että selviää hengissä.. Yritän kyllä hengitellä ja rauhoittua, muuten tässä tulee hulluksi vielä monta kertaa ennen elokuuta!
Joo, tieto nimenomaan lisää tuskaa. Tavat ei stressaa, mutta tämä raskaus näemmä vähintään triplaa kaikki "itsesuojelutoimet", ja siihen yritän ihan tietoisesti keskittyä että olisin rentona.Olen itse vähän hysteerinen ruuan suhteen jo ihan ammatin puolesta. Tässä kohtaa tieto lisää tuskaa, kun kemian ja mikrobiologian ymmärrystä Haluan tietää ruuan alkuperän sillä erityisesti tuontituotteisiin en luota. Mutta tämä tulee meidän perheessä luonnostaan kun teemme ruokaa 90 % itse. Suosimme suomalaista, jonka tiedän olevan puhdasta.
Koeta rauhoittua ja aloittaa pienistä valinnoista, jos nykyiset tavat stressaavat. Jos ne eivät stressaa, sitten ei kannata tehdä asiasta itselleen ongelmaa. Stressi se pahin hormoni taitaa olla