Elokuiset2021

Tsemppiä, ja tosiaan on ilmeisen yleistä kuitenkin niukka vuoto mutta tottakai se säikäyttää!
Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Jos oikein huolestuttaa niin neuvolaan voi olla yhteydessä. Meillä noi sydänäänet kun alkaneet kuulua, saa kivasti mielenrauhaa. Mulla vuonna 2000 keskeytynyt km 9+6 ja huomattiin vasta ekassa ultrassa. Silloisen miehen tyttöystävä oli päivää ennen saanut tietää ett odottaa kaksosia. Se oli oikeesti kamalaa. Ja seurata kun niillä oli onni vauvoista ja vatsa kasvoi. Myöhemmin molemmat lapset otettiin huostaan. En tosin silloin enää ollut mukana kuvioissa. Kuitenkin, en pääse ikinä yli kuinka kamalaa se oli. Kaikki vaan joku ett olen niin nuori ett aikaa on. Toinen km tuli 2004. Tytöt syntyi lapsettomuushoitojen jälkeen, ei siis niiden avulla, vaan kokonaan jälkeen 2009 ja 2011. Ja nyt tämä pieni ilmoitti tulostaan kun ajattelin etten enää raskaaksi tulisikaan. Itse en ole koskaan lapsia voinut tehdä, olen vain saanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Sanjoh
Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Jos oikein huolestuttaa niin neuvolaan voi olla yhteydessä. Meillä noi sydänäänet kun alkaneet kuulua, saa kivasti mielenrauhaa. Mulla vuonna 2000 keskeytynyt km 9+6 ja huomattiin vasta ekassa ultrassa. Silloisen miehen tyttöystävä oli päivää ennen saanut tietää ett odottaa kaksosia. Se oli oikeesti kamalaa. Ja seurata kun niillä oli onni vauvoista ja vatsa kasvoi. Myöhemmin molemmat lapset otettiin huostaan. En tosin silloin enää ollut mukana kuvioissa. Kuitenkin, en pääse ikinä yli kuinka kamalaa se oli. Kaikki vaan joku ett olen niin nuori ett aikaa on. Toinen km tuli 2004. Tytöt syntyi lapsettomuushoitojen jälkeen, ei siis niiden avulla, vaan kokonaan jälkeen 2009 ja 2011. Ja nyt tämä pieni ilmoitti tulostaan kun ajattelin etten enää raskaaksi tulisikaan. Itse en ole koskaan lapsia voinut tehdä, olen vain saanut.
Ja vastasin näemmä vahingossa väärään ketjuun...
 
Mulla tuli eilen ihan puskista veristä vuotoa, vessakäynnin yhteydessä huomasin ihan sellasta kirkasta verta, paha sanoa määrää kun pöntössä pienikin määrä näyttää siltä että joku olis teurastettu. Loppui kuitenkin onneksi, sen jälkeen tullut muutama punertava tippa (laitoin pikkuhousunsuojan ni pystyn vähän seurailemaan). Sellasta menkkamaista selkä ja mahakipua on kyl, mut sitä on toisaalta ollu enempi vähempi kolmisen viikkoa. Nyt siis rv 7+1. Toivotaan et oli vaan joku omituinen pirskahdus ja olis siinä. Se kyllä vahvistu, kun mulla sahaa edelleen tunteet paniikista onneen että kyllä tä vaan on hyvä juttu. Sen verran paljon säikähdin, että mitä jos keskeytyykin
Toivottavasti on harmitonta alkuraskauden vuotoa ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Sanjoh
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
5.8. / Antzu / 3. / TAYS
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
15.8. / Jossuttt / 2. / TAYS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
18.8. / KIMALLUSS / 2. / KHKS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
19.8. / Loree / 1. / -
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
27.8. / Ulpu91 / 1. /TYKS
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
28.8. / Punapää_ / 1. / KHKS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Jos oikein huolestuttaa niin neuvolaan voi olla yhteydessä. Meillä noi sydänäänet kun alkaneet kuulua, saa kivasti mielenrauhaa. Mulla vuonna 2000 keskeytynyt km 9+6 ja huomattiin vasta ekassa ultrassa. Silloisen miehen tyttöystävä oli päivää ennen saanut tietää ett odottaa kaksosia. Se oli oikeesti kamalaa. Ja seurata kun niillä oli onni vauvoista ja vatsa kasvoi. Myöhemmin molemmat lapset otettiin huostaan. En tosin silloin enää ollut mukana kuvioissa. Kuitenkin, en pääse ikinä yli kuinka kamalaa se oli. Kaikki vaan joku ett olen niin nuori ett aikaa on. Toinen km tuli 2004. Tytöt syntyi lapsettomuushoitojen jälkeen, ei siis niiden avulla, vaan kokonaan jälkeen 2009 ja 2011. Ja nyt tämä pieni ilmoitti tulostaan kun ajattelin etten enää raskaaksi tulisikaan. Itse en ole koskaan lapsia voinut tehdä, olen vain saanut.
Silloisen miehen VELJEN tyttöystävä!! :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
@mamatus88 Vaikeaa on, kun koko elämä on tauolla näitten olojen takia. Yökin ja oksentelen, jos yhtään nousen ylös ja teen sen enempää. En ole päässyt tänään uloskaan, kun olo ollut niin kamala. Mun onneksi mies on kotona tällä hetkellä ja touhuaa paljon lasten kanssa, niin mä saan levätä. Toivon, että olot helpottaa ennen kuin mies palaa töihin. Hurjasti voimia ja tsemppiä sulle näihin oloihin - toivottavasti helpottaa pian ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: mamatus88
Tää mun viesti tulee vähän myöhässä, kun en oo taas jaksanut hirveesti kirjotella, mutta siis tosta ultrauksesta piti vielä lisätä @Punapää_ @lillium ja @Neilikka191919 että mulla oli siis varhaisultra (viikoilla 7+2) HUSin toimesta, koska on hoitoalkuinen raskaus ja silloin tehdään aina varhaisultra. Meillä oli ivf-hoidot 2019 ja viime vuoden neljännestä pakastealkionsiirrosta tämä sitten tarrasi kiinni :) Mutta siis ihmettelin sitä vaan, että täällä näköjään kaikki ultraukset on "ulkoistettu" erikoissairaanhoidolle, eli Helsingin kaupungin neuvoloissa ei ultrata ollenkaan. Ei ainakaan meidän neuvolassa. Se tuntuu vähän hassulta. Ekalla neuvolakäynnillä ei edes kuunneltu sydänääniä, mutta ehkä ne ei siinä vaiheessa vielä kovin yleisesti kuulu edes.

Johtuen hoitoalkuisesta raskaudesta ja kaikista näistä riskeistä (ikä nyt ainakin) pelottaa aika paljon, että mitä jos meneekin kesken, ja etenkin pelottaa se että jos on keskeytynyt keskenmeno ja tietämättäni kannan sisälläni kuollutta alkiota viikkokaupalla... oon lukenut kaikenlaisia kokemuksia ja noinkin on joillekin käynyt, että vasta pitkän ajan kuluttua ultrassa näkyy että alkio onkin kuollut :( se on sellainen kauhuskenaario mitä pelkään. Siksi harkitsin sitä, että olisin mennyt yksityiselle ultraan tässä välissä. Mutta kun katsoin niitä aikoja, niin ei niitä oikein ollut lähiaikoina ollenkaan vapaana, joten täytyy tyytyä siihen että reilun 2 viikon päästä on se seulontaultra... eilen kävin jo verikokeissakin. Dopplerin tilasin myös ja se tuli jo, katotaan milloin uskallan sitä testata :D

Raskausoireet vähenee koko ajan, sekin tässä pelottaa että onko hirveän aikaista jo nyt (10+5 viikoilla) että ne on nän vähentyneet... melkein on jo normaali olo! :oops: Eli onko normaalia, että on näin normaali olo tässä vaiheessa?:unsure:
 
Tää mun viesti tulee vähän myöhässä, kun en oo taas jaksanut hirveesti kirjotella, mutta siis tosta ultrauksesta piti vielä lisätä @Punapää_ @lillium ja @Neilikka191919 että mulla oli siis varhaisultra (viikoilla 7+2) HUSin toimesta, koska on hoitoalkuinen raskaus ja silloin tehdään aina varhaisultra. Meillä oli ivf-hoidot 2019 ja viime vuoden neljännestä pakastealkionsiirrosta tämä sitten tarrasi kiinni Mutta siis ihmettelin sitä vaan, että täällä näköjään kaikki ultraukset on "ulkoistettu" erikoissairaanhoidolle, eli Helsingin kaupungin neuvoloissa ei ultrata ollenkaan. Ei ainakaan meidän neuvolassa. Se tuntuu vähän hassulta. Ekalla neuvolakäynnillä ei edes kuunneltu sydänääniä, mutta ehkä ne ei siinä vaiheessa vielä kovin yleisesti kuulu edes.

Johtuen hoitoalkuisesta raskaudesta ja kaikista näistä riskeistä (ikä nyt ainakin) pelottaa aika paljon, että mitä jos meneekin kesken, ja etenkin pelottaa se että jos on keskeytynyt keskenmeno ja tietämättäni kannan sisälläni kuollutta alkiota viikkokaupalla... oon lukenut kaikenlaisia kokemuksia ja noinkin on joillekin käynyt, että vasta pitkän ajan kuluttua ultrassa näkyy että alkio onkin kuollut se on sellainen kauhuskenaario mitä pelkään. Siksi harkitsin sitä, että olisin mennyt yksityiselle ultraan tässä välissä. Mutta kun katsoin niitä aikoja, niin ei niitä oikein ollut lähiaikoina ollenkaan vapaana, joten täytyy tyytyä siihen että reilun 2 viikon päästä on se seulontaultra... eilen kävin jo verikokeissakin. Dopplerin tilasin myös ja se tuli jo, katotaan milloin uskallan sitä testata

Raskausoireet vähenee koko ajan, sekin tässä pelottaa että onko hirveän aikaista jo nyt (10+5 viikoilla) että ne on nän vähentyneet... melkein on jo normaali olo! Eli onko normaalia, että on näin normaali olo tässä vaiheessa?
Moikka Tuutikki! Mulla nyt 10+6 ja huomattavasti on olo normalisoitunut verrattuna viikkoihin 6-8 jolloin oli 24/7 etova olo. Tissitkään ei oo enää niin kipeet, vain arat. Maha on kyllä pompahtanut esiin.. Mulla on reilun viikon päästä seulontaultra, jolloin 12+1..Verikokeissa olin uudenvuoden aattona. Ja joo munkaan neuvolassa eivät ultraa vaan joutuu menee ihan toiselle paikkakunnalle sairaalaan ultriin.
 
Tää mun viesti tulee vähän myöhässä, kun en oo taas jaksanut hirveesti kirjotella, mutta siis tosta ultrauksesta piti vielä lisätä @Punapää_ @lillium ja @Neilikka191919 että mulla oli siis varhaisultra (viikoilla 7+2) HUSin toimesta, koska on hoitoalkuinen raskaus ja silloin tehdään aina varhaisultra. Meillä oli ivf-hoidot 2019 ja viime vuoden neljännestä pakastealkionsiirrosta tämä sitten tarrasi kiinni Mutta siis ihmettelin sitä vaan, että täällä näköjään kaikki ultraukset on "ulkoistettu" erikoissairaanhoidolle, eli Helsingin kaupungin neuvoloissa ei ultrata ollenkaan. Ei ainakaan meidän neuvolassa. Se tuntuu vähän hassulta. Ekalla neuvolakäynnillä ei edes kuunneltu sydänääniä, mutta ehkä ne ei siinä vaiheessa vielä kovin yleisesti kuulu edes.

Johtuen hoitoalkuisesta raskaudesta ja kaikista näistä riskeistä (ikä nyt ainakin) pelottaa aika paljon, että mitä jos meneekin kesken, ja etenkin pelottaa se että jos on keskeytynyt keskenmeno ja tietämättäni kannan sisälläni kuollutta alkiota viikkokaupalla... oon lukenut kaikenlaisia kokemuksia ja noinkin on joillekin käynyt, että vasta pitkän ajan kuluttua ultrassa näkyy että alkio onkin kuollut se on sellainen kauhuskenaario mitä pelkään. Siksi harkitsin sitä, että olisin mennyt yksityiselle ultraan tässä välissä. Mutta kun katsoin niitä aikoja, niin ei niitä oikein ollut lähiaikoina ollenkaan vapaana, joten täytyy tyytyä siihen että reilun 2 viikon päästä on se seulontaultra... eilen kävin jo verikokeissakin. Dopplerin tilasin myös ja se tuli jo, katotaan milloin uskallan sitä testata

Raskausoireet vähenee koko ajan, sekin tässä pelottaa että onko hirveän aikaista jo nyt (10+5 viikoilla) että ne on nän vähentyneet... melkein on jo normaali olo! Eli onko normaalia, että on näin normaali olo tässä vaiheessa?
Monessa kaupungissa (mm. Turussa ja Tampereella) on keskitetty ultrat erikoissairaanhoitoon. Siellä on juuri näitä seulontoja ja rakenneultria varten koulutettu henkilökunta. Musta se on ainakin hyvä juttua, saa varmasti parasta mahdollista hoitoa.
 
Mulla on myös vähentyneet reilusti oireet. Niin teki myös edellisessä onnistuneessa raskaudessa alkuvaiheessa vaikka alussa tuntu että pahoinvoinnit vaan yltyi. Mutta täällä kans alkanu vatsan turvotus ja ehkä jo pieniä liitoskipuja. Aika aikaista kyllä niille
 
  • Tykkää
Reactions: Suffeli87
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
5.8. / Antzu / 3. / TAYS
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
15.8. / Jossuttt / 2. / TAYS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
18.8. / KIMALLUSS / 2. / KHKS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
19.8. / Loree / 1. / -
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
27.8. / Ulpu91 / 1. /TYKS
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
28.8. / Punapää_ / 1. / KHKS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
29.8. / haavelija93/2./LKS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Onnea @mamselli78! ♥ Ihana saada se kunnon varmistus että tyyppi on siellä.

Tänään ollu tosi pahat menkkatuntemukset alamahassa kohdun tienoilla. Pahoinvointi hellittänyt yllättäen otettaan. Pelottaa. Piti töissäkin välillä ottaa tukea ja hengitellä kun jomotti niin äkäsesti. Yritän uskoa edelleen että päivät vaihtelee ja tää on vaan kohdun kasvamista.

Mies haluaa uutta raskaustestiä, ei oo viel ihan konkretisoitunu ajatus hänelle :D
 
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
5.8. / Antzu / 3. / TAYS
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
15.8. / Jossuttt / 2. / TAYS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
18.8. / KIMALLUSS / 2. / KHKS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
19.8. / Loree / 1. / -
21.8. / mamselli78 / 3. / TAYS
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
27.8. / Ulpu91 / 1. /TYKS
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
28.8. / Punapää_ / 1. / KHKS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
29.8. / haavelija93 /2. / LKS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
Onnea @mamselli78! Ihana saada se kunnon varmistus että tyyppi on siellä.

Tänään ollu tosi pahat menkkatuntemukset alamahassa kohdun tienoilla. Pahoinvointi hellittänyt yllättäen otettaan. Pelottaa. Piti töissäkin välillä ottaa tukea ja hengitellä kun jomotti niin äkäsesti. Yritän uskoa edelleen että päivät vaihtelee ja tää on vaan kohdun kasvamista.

Mies haluaa uutta raskaustestiä, ei oo viel ihan konkretisoitunu ajatus hänelle
Mulla jatkui ihan jäätävä menkkapolte rv9asti. Kuin ois oikein pahat menkkakivut olleet. Nyt helpottanut, mutta tää turvotus ja jäätävät ilmavaivat vaan jatkuu ja jatkuu. Mulla ollut myös todella pahoja vatsan repimisiä ja pahoinvointikin jatkuu aina vaan. Oon jo ihan väsyksissä, mut toki en poiskaan vaihtaisi. Ei vaan millään mene tajuntaan, ett on oikeesti pikkuinen tulossa! Ei vaikka näki ultrassa ja nyt jo sykkeetkin kuulee dopplerilla! Sitä kai se pitkä lapsettomuus teettää. Samaan aikaan jopa ihan paniikinomainen tunne, että kuinka kaikki järjestyy, miten selvitään, ym. Vaikka tosiaan molemmilla jo kaksi lasta entuudestaan. Että ei tämä sinänsä kauheesti mitään muuta. Kai se sitten on luonnollista tuntea hetkittäistä pakokauhua.
 
Hei,

Uskaltauduin vasta nyt kirjoittelemaan tänne, vaikka jo jouluna teimme plussa testin. Olemme kärsineet 3,5v mieheni kanssa tahattomasta lapsuudesta ja takana on 4 tuloksetonta inssiä vuonna 2019 ja tämän vuoden syksylle eka ivf, josta tulokseton tuoresiirto sekä nyt joulukuun alussa lääkkeelliseen kiertoon tehty PAS, josta sitten tulikin toistaseksi ensimmäinen toivottu tulos. Hoidot on toteutettu HUS:ssa.

Olen jo useamman kerran vuotanut ja pelko on varjostanut odotusta. Eilen kuitenkin oli varhaisultra ja siellä sykki vahva sydän, joten nyt sitä kai uskaltaa alkaa uskomaan kaiken olevan totta. Eilen vielä saatiin tietää olevamme viikkoa pidemmällä mitä olin osannut laskea. Viikot nyt 7+3.

Ihanaa odotusta kaikille plussanneille. Toivon myös pääseväni osallistumaan facebook ryhmään, koska vertaistuki on nyt paikallaan. Matka tähän on ollut pitkä ja raskas, mutta kaiken tämän arvoista.
 
Tilannepäivitys liittyen elokuisten fb-ryhmään!

Otamme salaiseen ryhmään uusia jäseniä helmikuun loppuun saakka tai kunnes 60 henkilön raja ylittyy - tämän jälkeen ryhmä sulkeutuu. Tuohon ajankohtaan mennessä kaikki ovat ehtineet käydä ultrassa
Meillä nt ultra 8.2, joten toivottavasti sitten vielä ehtii liittyä, aiemmin en taida uskaltaa (y) :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
@Kartsa86 ihana uutinen tuollaisen matkan jälkeen, onnea teille! Toivottavasti ikävät asiat on kohdallanne takana päin ja odotus menisi lopulta vuodoista huolimatta hyvin loppuun saakka.

Omista oireista puheenollen, tässä on nyt n. viikon ajan ollut kovempia menkkakipumaisia tuntemuksia. Vähän ihmetyin kun ne yhtäkkiä alkoi niin reilusti kovempina, kun monta viikkoa oli mennyt että alamahan tuntemukset oli tosi lieviä. Jospa ne olisi niitä täälläkin puhuttuja kohdun kasvukipuja. Pahoinvointi voisi olla ehkä hippasen lieventynyt, mutta edelleen hallitsee päiviä tosi kurjalla tavalla. Ei huvita kotoa liikahtaakaan kun olo on aina vähän väliä sen verran hirveä. En ole kuitenkaan yhtä pahasti yökkinyt kuin viikko-pari sitten. Väsymys ehkä myös on vähän lievempänä. Voisiko tää kroppa jo antaa oireiden lieventymisen merkkejä...nyt menossa omien laskujen mukaan 9+3.

Me käytiin myös viikon alussa kontrolliultrassa tk:ssa; syke siellä edelleen näkyvissä, sydämen rakenteet olin jo erottavinani: eteiset, kammiot ja sydänläpät, aivokammiot oli myös muotoutumassa jne. Se mikä jäi huolettamaan oli, että terveydenhoitaja mitattuaan alkion arveli iäksi 8+0. Omien laskujen mukaan, ja edeltävän lääkärin ultran mukaan koko olisi pitänyt olla 8+6. Th ei ollut huolissaan, sanoi että rakko oli sen verran täysi että alkiota oli vaikea saada oikeaan asentoon mitattavaksi. Silti tuon ultran perusteella nyt määritettiin seulonta verikokeet ja nt-ultra. Inhottavaa, että vaikka th olisi oikeassa, niin pakostikin mietin varmaan seuraavaan ultraan saakka (3vk) että onkohan kasvu kuitenkin hidastunut ja jokin pielessä. Onko muilla tämmöisiä kokemuksia ultrista, että koko/ikä arvio onkin heitellyt ultrien välillä?
 

Yhteistyössä