Elokuiset2021

Mulla on ollut pahoinvointia kummassakin raskaudessa - sekä tyttö että poika. Tytössä ehkä pahemmin. Tältä pohjalta veikkaisin tätäkin tytöksi, mutta nähtäväksi jää. Kummatkin on kuitenkin yhtä tervetulleita :love:
 
Millai teillä tuntuu raskaus pahoinvointi? Mulla tuntuu pahoinvointi kurkussa sellaisena kuvotuksena, ei siis mahassa ollenkaan, ja tosi jännä sellanen vähänkun kurkun ärsytys ja kutina myös... Refluksitaustaa on ja nimenomaan kurkkurefluksi että jotenkinkohan raskaus saa sen oireilemaan...

Suffeli 10+4
 
Millai teillä tuntuu raskaus pahoinvointi? Mulla tuntuu pahoinvointi kurkussa sellaisena kuvotuksena, ei siis mahassa ollenkaan, ja tosi jännä sellanen vähänkun kurkun ärsytys ja kutina myös... Refluksitaustaa on ja nimenomaan kurkkurefluksi että jotenkinkohan raskaus saa sen oireilemaan...

Suffeli 10+4
Mulla kans ollut refluksia aiemmin, vanhastaan mahan läpät herkillä.
En oo joutunu oksentelemaan hirveesti mut pahoinvointi ihan jäätävä. Ennemminkin yökkäyttää vaan ja sit nousee ylös mutta aika hyvin saan tasapainoiltua senkans ku tungen jotain suuhuni kun etoo.

Vähän jännittäö kuinka pahasti nousee mahahapot sitten kun vauva oikeasti painaa tuolla sisuskaluja.
 
  • Tykkää
Reactions: Suffeli87
Mulla kans ollut refluksia aiemmin, vanhastaan mahan läpät herkillä.
En oo joutunu oksentelemaan hirveesti mut pahoinvointi ihan jäätävä. Ennemminkin yökkäyttää vaan ja sit nousee ylös mutta aika hyvin saan tasapainoiltua senkans ku tungen jotain suuhuni kun etoo.

Vähän jännittäö kuinka pahasti nousee mahahapot sitten kun vauva oikeasti painaa tuolla sisuskaluja.
Jep sama juttu jännittää!
 
Tääkin on kyllä niin mielenkiintosta miten voi samaan aikaan olla siis raaaastava ihan järkyttävä nälkä ja etova olo luin että nyt 11. viikolla alkaa joku superkasvukausi sikiöllä ni tää nälkä varmaan siitäkin johtuu.. En tajuu miten pysyn tolpillani sit sokerirasituksessa kun on pitänyt olla syömättä niin kauan... Ehkä tää nälkä tasaantuu siihen mennessä.

Suffeli87 10+5 (nt-ultra 15.1.2021)
 
Tääkin on kyllä niin mielenkiintosta miten voi samaan aikaan olla siis raaaastava ihan järkyttävä nälkä ja etova olo luin että nyt 11. viikolla alkaa joku superkasvukausi sikiöllä ni tää nälkä varmaan siitäkin johtuu.. En tajuu miten pysyn tolpillani sit sokerirasituksessa kun on pitänyt olla syömättä niin kauan... Ehkä tää nälkä tasaantuu siihen mennessä.

Suffeli87 10+5 (nt-ultra 15.1.2021)
Tsemppiä, mäkin mietin aina kun etoo että tällä viikolla se kasvattaa aivoja, 10 000 hermosolua päivässä. Mä kestän kyllä kunhan pallero saa hyvät aivot :D
 
Hei kertokaapa viisaammat, useamman lapsen äidit:

Mulla ois se eka neuvola ens viikolla ja enkä saakkaan ketään taaperoa vahtimaan siks aikaa. Otanko nyt siis jatkossa aina taaperon mukaan neuvolaan ja lääkärikäynneille ja vaikkapa labraan?
Mukavasti osuu toi neuvolakäynti myös päikkäriaikaan, mut ehkä päikkärit sitten neuvolan jälkeen.
Mietin myös että otanko lapselle jotain omia leluja tms tekemistä mukaan. On kyllä kovin touhukas tyttö, että tuskin pysyy koko aikaa rauhassa leikkimässä.
Ajattelin, että kun yksi lapsi jo on niin kaikki on helppoa kun tietää ekasta raskaudesta. Mutta nyt tulikin mieleen tää, et onhan kaikki sittenkin erilaista kun on jo se yksi lapsi :ROFLMAO:
 
Täälä vointi ollut ihan hyvä, mitä nyt väsyttää vähän normaalia enemmän ja oksennusreaktio tulee kun avaan tiskikoneen oven ja sielä likaiset astiat haisee.

Nälkä olisi, mutta kaikki ruoat ei tällähetkellä oikein mene alas ja maha täyttyy nopeasti.

Mulla tyttöfiilis kun on niin samanlainen raskaus kun meidän tytöstä. Pojasta oli aamupahoinvointia, migreeniä ja etovaa oloa. Toivon mukaan ei tarvitsisi tälläkään kertaa käydä sokerirasituksessa kun ei tarvinnut nousta kahdestakaan
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
@Neilikka191919 Meillä on ainakin lapset tervetulleita neuvolaan - uskoisin, että näin on joka paikassa. Mitä leluihin tulee, niin neuvolasta löytyy niitä kyllä. Tietysti, jos haluat ottaa omia, niin tuskin sekään haittaa :)

@haaveistatotta Mä kävin esikoisesta sokerirasituksessa, kuopuksesta ei sitten tarvinnut - eikä kuulemma tästäkään, jos vain pissa pysyy puhtaana. Tuskin säkään joudut, jos et kuulu riskiryhmään :)
 
Hei kertokaapa viisaammat, useamman lapsen äidit:

Mulla ois se eka neuvola ens viikolla ja enkä saakkaan ketään taaperoa vahtimaan siks aikaa. Otanko nyt siis jatkossa aina taaperon mukaan neuvolaan ja lääkärikäynneille ja vaikkapa labraan?
Mukavasti osuu toi neuvolakäynti myös päikkäriaikaan, mut ehkä päikkärit sitten neuvolan jälkeen.
Mietin myös että otanko lapselle jotain omia leluja tms tekemistä mukaan. On kyllä kovin touhukas tyttö, että tuskin pysyy koko aikaa rauhassa leikkimässä.
Ajattelin, että kun yksi lapsi jo on niin kaikki on helppoa kun tietää ekasta raskaudesta. Mutta nyt tulikin mieleen tää, et onhan kaikki sittenkin erilaista kun on jo se yksi lapsi
Täällä ei ainakaan saa koronan takia ottaa neuvolaan mukaan kuin isän ja senkin syvää harkintaa noudattaen.
 
  • Vau!
Reactions: lillium
Täälä alkaa nyt tulee vihlontaa nivusiin, kylkiin ja kohdunseudulla menkkamaista kipua. Ei mitään kovia kipuja mutta huomaa kyllä. Lohduttaudun sillä että laps vaan tekee tilaa itelleen mutta aina pieni pelko noista menkkamaisista kivuista vaikka ovatkin vissiin yleisiä raskausoireita alussa.
 
Täälä alkaa nyt tulee vihlontaa nivusiin, kylkiin ja kohdunseudulla menkkamaista kipua. Ei mitään kovia kipuja mutta huomaa kyllä. Lohduttaudun sillä että laps vaan tekee tilaa itelleen mutta aina pieni pelko noista menkkamaisista kivuista vaikka ovatkin vissiin yleisiä raskausoireita alussa.
Mulla nyt rv10 menossa. Viime viikkoon saakka jatkuva, paha, menkkapolte vatsalla. Mulla takana 5 raskautta, kaksi meni kesken ja niissä kahdessa toi polte puuttui. Toki, jokainen ollaan yksilöitä, mut ainakaan omalla kohdallani eikivut ole meinanneet mitään. Nytkin saikulla kun kaikki isommat liikkeet repäisee vatsaa niin etten meinaa jaloillani pysyä.
 
@lillium meidän neuvolassa on yleiset lelut kerätty pois koronan takia. Ehkä koitan kaupungin sivuilta vielä katsella onko ohjeita. Jos lasta ei saa ottaa sisälle niin ehkä yritän nukuttaa rattaisiin ulos ja jätän johonkin huoneen ikkunan alle näkyville. Ei sekään kyllä paras vaihtoehto ole. Kaikenlaisia tyyppejä kuitenki kulkee siinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu ja lillium
@Neilikka191919 Meilläkin on yleisestä odotustilasta kaikki lelut pois, mutta huoneista lelut löytyy kyllä. Olen pyrkinyt käymään tänä korona-aikana neuvolassa, kaupassa jne yksin, mutta aina se ei vain onnistu. Vaikeaksi menisi monilla, jos lapsia ei saisi ottaa mukaan. Soittamalla ja kysymällä ohjeita asia tietysti selviää :)

@Punapää_ Mullakin erilaisia vihlontoja ja jomotuksia kohdun ja munasarjojen kohdilla. Lienee normaalia, mutta aina herää pieni epäilys :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Punapää_
Kaupungin sivuilla löytyi tieto, että yksi saa olla mukana. Oletan siis, että on ok ottaa lapsi mukaan. Taidan neuvolassa sitten kysyä, miten esimerkiksi labroihin meno yms. Ultran ajaksi pakko sit tietty saada lapselle hoitaja.

Mulla kans noin parin päivän välein menkkamaisia kipuja. Aina vähän säikähtää mut sitten kun niitä ei oo niin sekin mietityttää.

Mulla on muuten nyt tänään ollu pahoinvoinnin kanssa paljon helpompi päivä. Mahtaako raskausvitamiinien poisjättäminen olla syynä? Toivotaan että pysyy tällaisena!
 
  • Tykkää
Reactions: lillium ja lamaman
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Mulla oli melkein viisi päivää kuvotus ja närästys poissa, mutta molemmat palasi tänään oikein rytinällä.

Lisäksi raskaus on tuonut ikävän vieraan: unettomuuden. Mulla saattaa mennä aamuviiteen ennen kuin nukahdan. Toki nyt joululomalla on onneksi saanut nukuttua vähän pidempään aamupäivästä, mutta ei se ~6 h yöunia oikein toimi. Ja torstaina pitää taas palata töihin. Lisäksi unettomuus provosoi migreenejä, joka taas johtaa siihen, että on pakko nukkua päikkäreitä. Ja sit illalla ei tietenkään väsytä. Kiva kierre.

Onneksi mulla oli tänään soittoaika lääkärille labroista, ja sain nyt nukahtamislääkkeen. Toivottavasti sillä saisin rytmin kääntymään ja migreenitkin vähenisi.

Lamaman rv 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sanjoh ja lillium
Mulla tuli eilen ihan puskista veristä vuotoa, vessakäynnin yhteydessä huomasin :( ihan sellasta kirkasta verta, paha sanoa määrää kun pöntössä pienikin määrä näyttää siltä että joku olis teurastettu. Loppui kuitenkin onneksi, sen jälkeen tullut muutama punertava tippa (laitoin pikkuhousunsuojan ni pystyn vähän seurailemaan). Sellasta menkkamaista selkä ja mahakipua on kyl, mut sitä on toisaalta ollu enempi vähempi kolmisen viikkoa. Nyt siis rv 7+1. Toivotaan et oli vaan joku omituinen pirskahdus ja olis siinä. Se kyllä vahvistu, kun mulla sahaa edelleen tunteet paniikista onneen että kyllä tä vaan on hyvä juttu. Sen verran paljon säikähdin, että mitä jos keskeytyykin :cry:
 
Mulla tuli eilen ihan puskista veristä vuotoa, vessakäynnin yhteydessä huomasin ihan sellasta kirkasta verta, paha sanoa määrää kun pöntössä pienikin määrä näyttää siltä että joku olis teurastettu. Loppui kuitenkin onneksi, sen jälkeen tullut muutama punertava tippa (laitoin pikkuhousunsuojan ni pystyn vähän seurailemaan). Sellasta menkkamaista selkä ja mahakipua on kyl, mut sitä on toisaalta ollu enempi vähempi kolmisen viikkoa. Nyt siis rv 7+1. Toivotaan et oli vaan joku omituinen pirskahdus ja olis siinä. Se kyllä vahvistu, kun mulla sahaa edelleen tunteet paniikista onneen että kyllä tä vaan on hyvä juttu. Sen verran paljon säikähdin, että mitä jos keskeytyykin
Tsemppiä ja tarrasukkia ja magneetteja sinne ♥
Aika monelta raskaana olevalta kyllä saattaa tulla verta hetkellisesti ja on silti ok. Jotain vaarattomia hematoomia tai jotain ylimäärästä istukan tieltä tms. Halit sulle ja keskityt vaa hoivaamaan ittees ♥
 
  • Tykkää
Reactions: Sanjoh
Mulla tuli eilen ihan puskista veristä vuotoa, vessakäynnin yhteydessä huomasin ihan sellasta kirkasta verta, paha sanoa määrää kun pöntössä pienikin määrä näyttää siltä että joku olis teurastettu. Loppui kuitenkin onneksi, sen jälkeen tullut muutama punertava tippa (laitoin pikkuhousunsuojan ni pystyn vähän seurailemaan). Sellasta menkkamaista selkä ja mahakipua on kyl, mut sitä on toisaalta ollu enempi vähempi kolmisen viikkoa. Nyt siis rv 7+1. Toivotaan et oli vaan joku omituinen pirskahdus ja olis siinä. Se kyllä vahvistu, kun mulla sahaa edelleen tunteet paniikista onneen että kyllä tä vaan on hyvä juttu. Sen verran paljon säikähdin, että mitä jos keskeytyykin
Tsemppiä, ja tosiaan on ilmeisen yleistä kuitenkin niukka vuoto mutta tottakai se säikäyttää!
 
  • Tykkää
Reactions: Sanjoh ja Antzu
Onko muilla mitään ruoka-aine kömmähdyksiä? Sitä kun on yrittänyt olla niiiiin tarkka, niin tänä aamuna (kun pitkästä aikaa teki mieli puuroa) heitin puuron sekaan pakkasesta pensasmustikoita. Tajusin vasta jälkeenpäin katsoa pussia ja Serbia alkuperämaa... Noh, pikkupaniikin jälkeen järkeilin että pussi oli avattu jo aiemmin ja olin siitä syönyt eikä ollut tullut mitään ruokamyrkytyksiä niin ehkä tuo pussi nyt on "puhdas"... Sitä yrittää niin täydellisesti ja tunnollisesti ottaa kaiken huomioon mut ei näköjään väsyneenä tajua kaikkea...

Suffeli87 10+6
 

Yhteistyössä