Mulla kans ollut refluksia aiemmin, vanhastaan mahan läpät herkillä.Millai teillä tuntuu raskaus pahoinvointi? Mulla tuntuu pahoinvointi kurkussa sellaisena kuvotuksena, ei siis mahassa ollenkaan, ja tosi jännä sellanen vähänkun kurkun ärsytys ja kutina myös... Refluksitaustaa on ja nimenomaan kurkkurefluksi että jotenkinkohan raskaus saa sen oireilemaan...
Suffeli 10+4
Jep sama juttu jännittää!Mulla kans ollut refluksia aiemmin, vanhastaan mahan läpät herkillä.
En oo joutunu oksentelemaan hirveesti mut pahoinvointi ihan jäätävä. Ennemminkin yökkäyttää vaan ja sit nousee ylös mutta aika hyvin saan tasapainoiltua senkans ku tungen jotain suuhuni kun etoo.
Vähän jännittäö kuinka pahasti nousee mahahapot sitten kun vauva oikeasti painaa tuolla sisuskaluja.
Tsemppiä, mäkin mietin aina kun etoo että tällä viikolla se kasvattaa aivoja, 10 000 hermosolua päivässä. Mä kestän kyllä kunhan pallero saa hyvät aivotTääkin on kyllä niin mielenkiintosta miten voi samaan aikaan olla siis raaaastava ihan järkyttävä nälkä ja etova olo luin että nyt 11. viikolla alkaa joku superkasvukausi sikiöllä ni tää nälkä varmaan siitäkin johtuu.. En tajuu miten pysyn tolpillani sit sokerirasituksessa kun on pitänyt olla syömättä niin kauan... Ehkä tää nälkä tasaantuu siihen mennessä.
Suffeli87 10+5 (nt-ultra 15.1.2021)
Täällä ei ainakaan saa koronan takia ottaa neuvolaan mukaan kuin isän ja senkin syvää harkintaa noudattaen.Hei kertokaapa viisaammat, useamman lapsen äidit:
Mulla ois se eka neuvola ens viikolla ja enkä saakkaan ketään taaperoa vahtimaan siks aikaa. Otanko nyt siis jatkossa aina taaperon mukaan neuvolaan ja lääkärikäynneille ja vaikkapa labraan?
Mukavasti osuu toi neuvolakäynti myös päikkäriaikaan, mut ehkä päikkärit sitten neuvolan jälkeen.
Mietin myös että otanko lapselle jotain omia leluja tms tekemistä mukaan. On kyllä kovin touhukas tyttö, että tuskin pysyy koko aikaa rauhassa leikkimässä.
Ajattelin, että kun yksi lapsi jo on niin kaikki on helppoa kun tietää ekasta raskaudesta. Mutta nyt tulikin mieleen tää, et onhan kaikki sittenkin erilaista kun on jo se yksi lapsi
Mulla nyt rv10 menossa. Viime viikkoon saakka jatkuva, paha, menkkapolte vatsalla. Mulla takana 5 raskautta, kaksi meni kesken ja niissä kahdessa toi polte puuttui. Toki, jokainen ollaan yksilöitä, mut ainakaan omalla kohdallani eikivut ole meinanneet mitään. Nytkin saikulla kun kaikki isommat liikkeet repäisee vatsaa niin etten meinaa jaloillani pysyä.Täälä alkaa nyt tulee vihlontaa nivusiin, kylkiin ja kohdunseudulla menkkamaista kipua. Ei mitään kovia kipuja mutta huomaa kyllä. Lohduttaudun sillä että laps vaan tekee tilaa itelleen mutta aina pieni pelko noista menkkamaisista kivuista vaikka ovatkin vissiin yleisiä raskausoireita alussa.
Tsemppiä ja tarrasukkia ja magneetteja sinneMulla tuli eilen ihan puskista veristä vuotoa, vessakäynnin yhteydessä huomasin ihan sellasta kirkasta verta, paha sanoa määrää kun pöntössä pienikin määrä näyttää siltä että joku olis teurastettu. Loppui kuitenkin onneksi, sen jälkeen tullut muutama punertava tippa (laitoin pikkuhousunsuojan ni pystyn vähän seurailemaan). Sellasta menkkamaista selkä ja mahakipua on kyl, mut sitä on toisaalta ollu enempi vähempi kolmisen viikkoa. Nyt siis rv 7+1. Toivotaan et oli vaan joku omituinen pirskahdus ja olis siinä. Se kyllä vahvistu, kun mulla sahaa edelleen tunteet paniikista onneen että kyllä tä vaan on hyvä juttu. Sen verran paljon säikähdin, että mitä jos keskeytyykin
Tsemppiä, ja tosiaan on ilmeisen yleistä kuitenkin niukka vuoto mutta tottakai se säikäyttää!Mulla tuli eilen ihan puskista veristä vuotoa, vessakäynnin yhteydessä huomasin ihan sellasta kirkasta verta, paha sanoa määrää kun pöntössä pienikin määrä näyttää siltä että joku olis teurastettu. Loppui kuitenkin onneksi, sen jälkeen tullut muutama punertava tippa (laitoin pikkuhousunsuojan ni pystyn vähän seurailemaan). Sellasta menkkamaista selkä ja mahakipua on kyl, mut sitä on toisaalta ollu enempi vähempi kolmisen viikkoa. Nyt siis rv 7+1. Toivotaan et oli vaan joku omituinen pirskahdus ja olis siinä. Se kyllä vahvistu, kun mulla sahaa edelleen tunteet paniikista onneen että kyllä tä vaan on hyvä juttu. Sen verran paljon säikähdin, että mitä jos keskeytyykin