Elokuiset2021

Mun vatsa on ihan järkyttävän turvonnu, näyttää niinku olisin jollain kuudennella kuulla jo
Ja eipä tää jatkuva syöminen ainakaan auta asiaa, mutta pakko syödä, että pysyis pahoinvointi edes jotenkin siedettävänä
Alkaa kyllä pikkuhiljaa rasittaan tää olo, oon ihan poikki ja paisunu pallo, jatkuvasti oksennusta pidätellen
En kykene pitämään minkäänlaisia liivejä kun kaikki kiristää ja pahentaa yökötystä, toppeja pidän löysien neuleiden alla, mutta nekin välillä kiristää liikaa. Nudistina pitäis kulkia
En tiedä miten kykenen huomenna putkeen työvaatteet päälle ja töihin on varmaan pakko jotku liivitkin laittaa
Onneksi on omasta takaa suht. pienet tissit, niin ei kukaan noitten neuleiden kans edes huomaa ettei mulla oo alla mitään
Normi housuja en kykene käyttää kun kiristää ja oksettaa, pidän vain tollasia legginssi/kalsareita joiden vyötärön käännän vatsan alle, pitkä neule vain päällä niin ei huomaa sitäkään.
Ulkohousujen nappia en voi laittaa kiinni mutta pysyvät päällä ja toppatakki peittää ne
Kuulostaapa tutulta! :ROFLMAO:Tsemppiä töihin!
 
Ulkohousuihin ja esim. farkkuihin sellainen vinkki, että hiuslenkistä voi tehdä housunläpeen kätevän silmukan, minkä sitten voi laittaa napin ympäri. Pysyy housut ylhäällä paremmin nappi auki. Toki toimii vaan perinteisillä napeilla, ei neppareilla. Tällä keinolla sain pidennettyä farkkujen pitoaikaa ekassa raskaudessa aika mukavasti!

Tsemppiä pahoinvoiville ja ummetuksesta kärsiville! Mulla on ollut nyt päinvastaista ongelmaa, eli maha liian löysällä. En tiedä, onko mulla joku lievä flunssapöpö (kävin jo korontestissäkin varuiksi ja nega oli), vai mikä vaivaa, kun monta päivää ollut vähän kurja olo.
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikka_ ja Ulpu91
Varhaisultrasta hyviä uutisia, sikiö oli siellä missä kuuluukin ja sydän löi vimmatusti ❤ koko vastasi viikkoja myös. Ultrassa näkyi pieni verenpurkauma tms. kohdun suun ulkopuolella, gyne sanoo että selitystä niille ei aina ole, mutta siitä todnäk johtunut vuoto. Oli sellaisessa paikkaa, ettei pitäisi aiheuttaa vaaraa vauvalle vaikka vuotaisikin uudestaan. Kylläpä helpotti! Raskausoireet väheni pari päivää sitten ja ehdin jo pelkäämään pahinta, mut sainkin sit vaihdossa hiivatulehduksen joten kauhun tasapaino säilyy.
 
Varhaisultrasta hyviä uutisia, sikiö oli siellä missä kuuluukin ja sydän löi vimmatusti koko vastasi viikkoja myös. Ultrassa näkyi pieni verenpurkauma tms. kohdun suun ulkopuolella, gyne sanoo että selitystä niille ei aina ole, mutta siitä todnäk johtunut vuoto. Oli sellaisessa paikkaa, ettei pitäisi aiheuttaa vaaraa vauvalle vaikka vuotaisikin uudestaan. Kylläpä helpotti! Raskausoireet väheni pari päivää sitten ja ehdin jo pelkäämään pahinta, mut sainkin sit vaihdossa hiivatulehduksen joten kauhun tasapaino säilyy.
Ihanaa, että kaikki on hyvin! :love:
Varmasti helpotti omaa oloa, kun kaikki kunnossa. ❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Antzu ja Sanjoh
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
5.8. / Antzu / 3. / TAYS
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
15.8. / Jossuttt / 2. / TAYS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
18.8. / KIMALLUSS / 2. / KHKS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
19.8. / Loree / 1. / -
21.8 / Diipadapa / 1. / PORI
21.8. / mamselli78 / 3. / TAYS
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
24.8. / Kartsa86/ 1. / HUS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
28.8. / Punapää_ / 1. / KHKS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
29.8. / haavelija93 /2. / LKS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
Viimeksi muokattu:
ELOKUISET 2021

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
5.8. / Antzu / 3. / TAYS
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
15.8. / Jossuttt / 2. / TAYS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
18.8. / KIMALLUSS / 2. / KHKS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
19.8. / Loree / 1. / -
21.8 / Diipadapa / 1. / PORI
21.8. / mamselli78 / 3. / TAYS
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
27.8. / Ulpu91 / 1. /TYKS
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
28.8. / Punapää_ / 1. / KHKS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
29.8. / haavelija93 /2. / LKS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
Mut saa lisätä listaan.
24.8/ Kartsa86/ 1./ HUS
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Moikka elokuiset!
Mukaan ilmoittautuu 35 vuotias yhden lapsen äiti.

Taustatietoa sen verran itsestäni, että ensimmäinen lapsi on jo koululainen. Hänen kanssaan oltiin kahdestaan. Nyt kuvioissa mukana ihana mies ja tämä tuleva lapsi on pitkään ollut puheissa. Ja tärppäsikin heti kun jätin pillerit pois.

Alkuraskaus on ollu henkisesti haastava. Raskaus alkoi usean päivän runsaalla verenvuodolla. En siis edes tiennyt olevani raskaana, luulin että tuli menkat. Tämän jälkeen päätettiin heti kierron alussa alkaa tikuttaan ovulaatiota, koska viime kierrolla ei sitä saatu näkymään tikkuihin. Heti verenvuodon loputtu, tikutin ovulaatiotikkuun plussan, kuten myös 4 seuraavanakin päivänä. Tehtiin siis raskaustesti joka näytti tietenkin positiivista. Koska olin vuotanut verta niin paljon, neuvolan kautta sitten seurattiin hcg:n nousua. Se nousi juuri niinkuin pitääkin. Viime viikolla loppiaisena alkoi taas ihan valtava verenvuoto. Siis tuli vartissa terveyssiteestä yli. Vuoto jatkui menkkamaisena ( ilman minkäänlaisia kipuja) muutaman päivän. Loppuviikosta pääsin varhaisultraan, jossa todettiin, että kaikki on hyvin. Sydän sykkii, eikä mitään syytä vuodolle löytynyt. Nyt yrität mennä päiväkerralla onnellisena sekä samalla kauhusta kankeana.
 
Jäin tänään kolmen päivän sairaslomalle jatkuvan migreenin ja pahoinvoinnin takia. Tietokoneella olemisesta ei tule yhtään mitään, ja sitähän mun työ on 100 %:sesti. Huomenna oma työterveyslääkäri, jonka kanssa mietitään mitä tehdään. Ehdin jo aiemmin iloita, että migreeni ei pahenisikaan raskauden aikana, mutta oli ennenaikaista. Ahdistaa tosi paljon, kun lääkkeitä kuluu, kun ei tän jatkuvan säryn kanssa muuten pärjää. :(
 
Jäin tänään kolmen päivän sairaslomalle jatkuvan migreenin ja pahoinvoinnin takia. Tietokoneella olemisesta ei tule yhtään mitään, ja sitähän mun työ on 100 %:sesti. Huomenna oma työterveyslääkäri, jonka kanssa mietitään mitä tehdään. Ehdin jo aiemmin iloita, että migreeni ei pahenisikaan raskauden aikana, mutta oli ennenaikaista. Ahdistaa tosi paljon, kun lääkkeitä kuluu, kun ei tän jatkuvan säryn kanssa muuten pärjää.
Mulla myös huomenna lääkäri. Tammikuun alusta olen ollut pois kipujen ja pahoinvoinnin takia. Nyt neljä päivää vaivannut migreeni. Esikoisesta oli aivan jäätävää, toivottavasti tää ei mene niin pahaksi. Ja panadolista ei kyllä apua ole.
 
On aika hurjaa tuo migreenihomma. Ei sitä osaa varmasti kuvitella tällaiset, kenellä ei migreeniä ole. Isosti tsemppiä!

Täällä eka neuvolakäynti takana ja hyvä käynti. Vaikka yksi lapsi onkin, niin silti tuntuu että tunti käytettiin järkevästi.

Mulla nyt viikot 8+3 ja huono olo tuntuu muuttavan muotoaan. Tulee pikkuhiljaa enemmän niitä hetkiä kun on reipas olo eikä okseta tai väsytä. Mutta toisaalta kun tulee se etova olo niin se on jotenkin entistä pahempana. Ihan pienestä kiinni ettei tule oksennus. Olen aina ollut aika hyvä pidättämään oksennusta, mutta nyt mietin onkohan vaan järkevämpi antaa sen oksennuksen vaa tulla. Onko jollain tästä kokemusta ? Helpottaako se yhtään? Nyt tekee hajut kyllä erityisen pahaa ja esikoinen saa ihmetellä usean kerran päivässä et mitä se äiti oikee yökkäilee.

Kovasti odotan ekaa ultraa! Vielä pitäis 8.2. odotella.
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
@Neilikka191919 Mulla oksentaminen helpottaa oloa joka kerta ja hetken aikaa sen jälkeen on jopa hyvä olla. Yritän kuitenkin välttää oksentamista viimeiseen asti. En saa tällä hetkellä syötyä/juotua kunnolla, niin kaikki mikä vaan pysyy sisällä on positiivista.
Toivotaan, että sulla alkaa pian olo kunnolla helpottua!
Tota oon miettinyt, et ehkä nyt on just tärkeetä saada pidettyä ruuat mahassa jos se vaan onnistuu. Pelkään että alkaa enempi oksentelu jos "päästän sen valloilleen". Kauheen suuria määriä ei muutenkaan tuu syötyä eikä erityisen monipuolisestikaan. Painokin oli vähän tippunut tässä kk sisällä. Mutta kyllä tämä tästä! On vaan niin erilaista kuin ekassa raskaudessa, että ei oikein tiedä miten suhtautua ja pelottaa, että koko raskaus on tällästä.
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Mulla myös huomenna lääkäri. Tammikuun alusta olen ollut pois kipujen ja pahoinvoinnin takia. Nyt neljä päivää vaivannut migreeni. Esikoisesta oli aivan jäätävää, toivottavasti tää ei mene niin pahaksi. Ja panadolista ei kyllä apua ole.
Voi ei, tsemppiä! Mitä lääkäri sanoi?

Mulla aloitetaan nyt beetasalpaaja, se on ainoa migreenin estolääke, jota voi raskaana syödä. Oon loppuviikon nyt saikulla, katson maanantaina, pystynkö palaamaan töihin.

Oletteko muut huolissanne mahdollisesta koronatartunnasta? Mua vähän huolestuttaa tää uusi variantti, joka tarttuu helpommin. Etätöissä nyt kontaktit pystyy pitämään ihan minimissä, mutta esim. ensi keskiviikkona meillä olisi toimistolla valokuvaus. Ei yhtään huvittaisi mennä sinne, varsinkin kun aiemmista raskauksista tiedän, että mulla laskee vastustuskyky raskauden myötä. Se, että sitten pitää piikittää hepariinia 10 päivää, jos tartunnan saa, ei yhtään lisää houkutusta altistaa itsensä joukkoliikenteessä. Varsinkin kun ihmiset käyttävät hyvin vaihtelevasti maskia...
 
  • Surullinen
Reactions: Antzu
@Neilikka191919 Toivotaan. Sehän tässä just on, kun tulee syötyä huonosti muutenkin ja sitten ravinnonlaatukin on vähintään kyseenalaista + oksentelut päälle. Kaikki haisee ja maistuu pahalle :sick: Mullakin on paino tippunut jo 3 kiloa, mutta niin se on tippunut joka raskaudessa ennen kuin lähtenyt nousuun. Toivottavasti sullakin helpottaa olot pian ja tietysti kaikilla muillakin ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Neilikka191919
Toivotaan, että sulla alkaa pian olo kunnolla helpottua!
Tota oon miettinyt, et ehkä nyt on just tärkeetä saada pidettyä ruuat mahassa jos se vaan onnistuu. Pelkään että alkaa enempi oksentelu jos "päästän sen valloilleen". Kauheen suuria määriä ei muutenkaan tuu syötyä eikä erityisen monipuolisestikaan. Painokin oli vähän tippunut tässä kk sisällä. Mutta kyllä tämä tästä! On vaan niin erilaista kuin ekassa raskaudessa, että ei oikein tiedä miten suhtautua ja pelottaa, että koko raskaus on tällästä.
No joo, kävin työterveyslääkärillä jolla ilmeisen huono päivä. Ja en saa enää nukuttua, en jaksa ees pesulla käydä kun sit kun on ihan pakko. Kaikesta ja koko ajan tulee vaan huono olo. Oksentaminen onneks jäänyt vähemmälle onneksi. Mutta tiedättekö kun kiilusilmin kyseli, ett oonko nyt kokeillut mitään jippoja. Ja ett mitä mä oikeen syön. Ja koska ties aikaisemmasta ett poltan niin oli muka haastavinaan tupakan! Että mua alkoi ärsyttään!! No, toki näillä hormoneilla lähinnä itketti se suuttumus, sain kyllä pidettyä. Mutta jäi jopa vähän pohtimaan, ett kirjoittaako sairaslomaa. Kirjoitti se viikon, hyvin nyrpeästi tosin.

Anteeksi kauhea valitus. Jotenkin ei vaan nyt yhtään jaksaisi tälläistä. Hyvä kun jaksaa johonkin aikaan aamusta nousta kun öisinkin heräilen hörppiin mehua kun herään huonoon oloon. Koirat haisee, kissat haisee, jääkaappi haisee. Kaikki vaan lähinnä haisee. Paitsi se tupakka. mies siis polttaa edelleen, kuten mun muu perhekin. Jostain syystä se ei ota nenään. Ja tää jatkuva migreeni jäi käsittelemättä kun totesin, ett ei kannata, haluun vaan pois sieltä.

Nt-ultra vasta 27.1. Toivon, ett pääsisin oikeesti töihin tässä välissä. Mietin jo nyt ett olisin mennyt, mut ei kyllä pysty vaikka kuinka haluaisi. Oon vaan miettinyt, ett tän paskan olon kanssa täällä kotona oleminen ei ole herkkua tämäkään. Mielelle siis.
 
Äh, kirjotin vielä vahingossa vastauksena jollekin tän viestini.

Mulla edellisestä raskaudesta migreeni hoidettiin vaan tipalla. Mistään beetasalpaajasta en ole edes kuullut migreeninhoidossa.

Tsemppiä meille kaikille! Eikös tän kohta pitäisi alkaa oikeasti jo helpottaankin? Mulla rv 11 vielä menossa, kohta vaihtuu.
 
Moikka elokuiset!
Mukaan ilmoittautuu 35 vuotias yhden lapsen äiti.

Taustatietoa sen verran itsestäni, että ensimmäinen lapsi on jo koululainen. Hänen kanssaan oltiin kahdestaan. Nyt kuvioissa mukana ihana mies ja tämä tuleva lapsi on pitkään ollut puheissa. Ja tärppäsikin heti kun jätin pillerit pois.

Alkuraskaus on ollu henkisesti haastava. Raskaus alkoi usean päivän runsaalla verenvuodolla. En siis edes tiennyt olevani raskaana, luulin että tuli menkat. Tämän jälkeen päätettiin heti kierron alussa alkaa tikuttaan ovulaatiota, koska viime kierrolla ei sitä saatu näkymään tikkuihin. Heti verenvuodon loputtu, tikutin ovulaatiotikkuun plussan, kuten myös 4 seuraavanakin päivänä. Tehtiin siis raskaustesti joka näytti tietenkin positiivista. Koska olin vuotanut verta niin paljon, neuvolan kautta sitten seurattiin hcg:n nousua. Se nousi juuri niinkuin pitääkin. Viime viikolla loppiaisena alkoi taas ihan valtava verenvuoto. Siis tuli vartissa terveyssiteestä yli. Vuoto jatkui menkkamaisena ( ilman minkäänlaisia kipuja) muutaman päivän. Loppuviikosta pääsin varhaisultraan, jossa todettiin, että kaikki on hyvin. Sydän sykkii, eikä mitään syytä vuodolle löytynyt. Nyt yrität mennä päiväkerralla onnellisena sekä samalla kauhusta kankeana.
Noi vuodot on kyllä ilkeitä varsinki just jos on oikee veristä vuotoa ja runsasta semmosta ni pelkää heti keskenmenoa. Itellä ekassa raskaudessa keskenmenossa tosi kovaa veristä vuotoa ja kipuja. Tässä raskaudessa välillä tullut onneks vaan semmosta ns vaaleanpunaista valkovuotoa ilman kipuja ja ultrassa kaikki onneks hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu
Me saatiin huonoja uutisia tänään vultrassa. Pienen kehitys oli pysähtynyt 6+6 eli n. 5päivää sitten. :cry:Tuntuu aika kamalalta mutta onneksi lääkäri oli mukava ja positiivinen. Kai tästä sitten pikkuhiljaa selviää. Tuntuu inhottavalta nyt vain odotella että kroppa tajuaa hoitaa tyhjennyksen, kun keltarauhanen siellä vielä aktiivisena näkyi.:( Hyvä että käytiin niin ei tarvinnut pidemmälle odotella pettymystä ja samalla kuitenkin näki että kohtu ym on priima kunnossa, että tämä oli vain huonoa tuuria. Muutenkin saatiin paljon uutta tietoa mitä en mäainakaan mistään netistä ole löytänyt.

Eli minut saa poistaa listalta.

PALJON TSEMPPIÄ TEILLE MUILLE :giggle:
 
Me saatiin huonoja uutisia tänään vultrassa. Pienen kehitys oli pysähtynyt 6+6 eli n. 5päivää sitten. Tuntuu aika kamalalta mutta onneksi lääkäri oli mukava ja positiivinen. Kai tästä sitten pikkuhiljaa selviää. Tuntuu inhottavalta nyt vain odotella että kroppa tajuaa hoitaa tyhjennyksen, kun keltarauhanen siellä vielä aktiivisena näkyi. Hyvä että käytiin niin ei tarvinnut pidemmälle odotella pettymystä ja samalla kuitenkin näki että kohtu ym on priima kunnossa, että tämä oli vain huonoa tuuria. Muutenkin saatiin paljon uutta tietoa mitä en mäainakaan mistään netistä ole löytänyt.

Eli minut saa poistaa listalta.

PALJON TSEMPPIÄ TEILLE MUILLE
Voi Ulpu Osanottoni menetykseenne. :cry:
 

Yhteistyössä