ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

sulla kikka89 nuo raskaushormoonit taitaa tosiaan tehdä kanssa osansa tohon soppaan.. :whistle: mitä noita sun tekstejä oon nyt lukenut,niin aika paljonhan te ootte viimepäivinä aikaa yhdessä viettäneet,shoppailleet,olleet juhlissa,suunnitelmat mökkeilystä ym.. niin ei mun maailma ainakaan siihen kaatuis jos mies vähän lähtis palloa potkimaan. ja pyysihän sua mukaansakkin. että josko niitten raskaushormoonien takia välillä vähän turhan herkästi hermostut? :/

itsekkin oon erittäin tulisieluinen ihminen ja välillä ärräpäät lentää ajattelematta kyllä.. :ashamed: ja jälkeenpäin nolottaa..

en oo saanut tänään aikaseksi otettua poksumiskuvaa,mut otan sen sit huomenna ja lisään tänne.. =)

ai niin juu, ja tää mamma sai tänään jo pienet rusketusrajat :D ja huomenna lisää aurinkoa!

=)

ajatar&vempula rv 30 & veera9,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja meelaie:
Onnea Tyttönen90 :) :flower:

p.s. tajusin että meillähän on toi Laattapuisto vaa tossa välissä. Vois mennä lenkille joku päivä yhdessä? :)
Jahas, mistäs sitä niin tajuttiin? :D

Voitais kyllä mennä lenkille joku päivä, nyt ajattelin vain maata ensimmäiset pari päivää ja ottaa aurinkio, näin loman kunniaksi.

Niin ja kiitos.
 
Mä ymmärrän kyllä Kikkaa, toki hormonit voi tehdä osansa, mutta toisaalta jos takana on niin paljon pettymyksiä ja huonoa kohtelua niin ei se ihme ole jos sitten joskus tulee räjähdettyä helpommin :( Toivottavasti sulla olisi tänään parempi olo :hug:

Ajattarelle onnea poksuista! :)
 
Huomenta elo-mammat! B)

Tulossa kunnon hellepäivä, tosin täällä rannikolla (asun 15km Porista) ei taida vielä lämpötila nousta yhtä korkealle, kuin jossain Tampereen suunnalla.. Meri on kuitenkin vielä niiiiin kylmä.. :/ Mennään iltapäiväksi mieheni ja veljeni kanssa mun vanhempien mökille Yyteriin (jossa vietin kaikki lapsuuden ja nuoruuden kesät), herkutellaan ja saunotaan ja aattelin löhötä bikineissä, kuten eilenkin tein omalla terassilla. IHANAA!!

Massussa alkoi aamujumppa, seuraan tässä vatsan liikkeitä samalla, kun kirjoitan.. Villiputit siellä oikoo kinttujaan ja parantelee asentojaan! :heart: :heart:

Mun pitäisi vielä 5-6 viikkoa pitää nämä tiitiäiset sisälläni, viikolla 34 kaksosten annetaankin sitten jo syntyä, jos niin välttämättä tahtovat. Voin ainakin vielä niin hyvin, että toivon koko sydämestäni, että pysyvät massussa ainakin koko kesäkuun, koska 1.7. mulla on viikkoja kasassa 32 ja saan synnyttää Satakunnan Keskussairaalassa Porissa, eikä tarvitse lähteä Tyksiin! Täällä on sellainen raja (kesällä sairaalan henkilökunnan lomien takia 1-2 viikkoa "tiukempi", kuin muuten).. Sen vaan oon nyt tajunnut porilaisten kaksosodottajien kanssa verkostuttuani, että turhaan ei kaksosodottajia ohjeisteta jäämään saikulle viimeistään 26-28 viikoilla, kohdun kokohan vastaa sillon jo täysiaikaista yksisikiöistä raskautta ja ennenaikaisen syntymisen riski erittäin suuri. Kivuttomat supistuksetkin lyhentävät vähitellen kohdunkanavaa, kun kahden sikiön takia painetta alapäässä on niin paljon. Pari näistä kaksosodottaja-kavereistani (la:t heinäkuun lopussa ja elokuun puolessavälissä ) on jo tässä kolmen viimeisen viikon aikana määrätty ensin osastolle muutamaksi päiväksi pakkolepoon ja nyt (vuode)lepo jatkuu kotona.. Kohdunkanava lyhentynyt niin paljon. :/ Kuten tänne jo aiemmin kirjoitin, mutkin äitiyspoli-lääkäri määräsi jo saikulle äitiysloman alkuun asti kanavan lyhentymisen takia, mutta onneksi saan vielä puuhailla kevyesti! Kanavan lyhentymistä ei tosiaan tunne, mulla on ollut vaan lähinnä portaissa kävelyn jälkeen puolen minuutin pituisia vatsan kovettumisia, jotka eivät ole olleet kivuliaita. Sama juttu niillä kavereillani, jotka ovat jo vuodelevossa, ei isompia kipuja. Tosin heillä on tullut painoa ja vatsat kasvaneet jo paljon enemmän, kuin mulla. Mulla tullut tosiaan vasta 5kg ja vatsa suhteessa vauvojen kokoon tosi pieni. Ja sen kyllä tuntee, että niillä paroilla on ahdasta siellä..

Iiiisot onnittelut muuten valmistuneille, en muista nimiä, mutta ainakin joku täällä oli.. :flower:



 
Mukava kuulla Lilliputit että teillä on kaikki hyvin :heart: Toivotaan tosiaan että vauvat malttaisi olla masussa vielä hyvän tovin :)

Niin ja onnea muuten minultakin valmistuneille, jäi epähuomiossa aiemmin onnittelematta :) :flower:
 
Hei piiiiiikästä aikaa!! En ole kirjoitellutkaan aikoihini :ashamed: Lukemassa olen käynyt pari kertaa viikossa rättiväsyneenä ennen nukkumaanmenoa ja koko ajan olen jäänyt lukemisessakin jälkeen. Töissä on onneksi nyt muutaman viikon ajan ollut paljon rauhallisempaa. Sitä ennen oli tosi kiireistä ja olin kyllä aivan poikki aina iltaisin. Esikon kanssa sitten koitin käydä ulkoilemassa ja en paljon muuta jaksanutkaan tehdä.

Masu on kasvanut viime viikkoina huikeasti =) Olo on ollut pitkään hyvä. Nyt kyllä parin viikon aikana on huomannut, että väsymystä on normaalia enemmän. Kävelyllä käyminen on onnistunut paljon paremmin kuin ekan raskauden aikana, jolloin supisteli kivuttomasti tosi paljon jo about 16 viikolta lähtien. Välillä kävellessä kuitenkin yhtäkkiä tule jotain ihme vaivoja, että on pakko hidastaa vauhtia ja levähdellä välillä. Mulla on vatsa koko ajan ollut tosi alhaalla, sellainen pallo. Painoa on tullut enemmän kuin ekassa raskaudessa ja vähän hirvittää mennä ens keskiviikkona neuvolaan, kun painoa on varmaan tullut kolmessa viikossa ihan liikaa. Vauva liikkuu paljon. Lääkärineuvolassa kolmisen viikkoa sitten kaikki vaikutti olevan kunnossa. Vauva liikkuu vielä miten sun sattuu ja taitaa tälläkin hetkellä olla edelleen peppu alaspäin. Ekassa raskaudessa vauva asettui jo varhain, varmaan ainakin rv25 lähtien raivotarjontaan, jossa pysyi loppuun saakka.

Ruokahalu on tosi hyvä, liiankin hyvä mutta toisaalta kovin paljoa ei voi syödä kerralla, kun tulee kauhea ähky.

Kauheesti en voi kommentoida nyt muiden juttuja, kun olen lukemisissa niin paljon jälkijunassa. Ihania masukuvia täällä on ainakin ollut =)

Tsemppiä teille kaikille, jotka joudutte olemaan jo levossa ja kaikille, joita jokin kurja vaiva piinaa :hug:

Mulla on neljä viikkoa enää töitä ja sitten on muutama lomapäivä. Äitiysloman aloitan n. viikon varhennetusti. Ihanaa kesäpäivää kaikille

=)

T:Soila ja pikkuinen 30 tasan :heart:
 
Piti nyt vielä tulla kirjoittamaan siitä eilisiltaisesta "purkautumisesta"...
Siis varmasti kyllä hormoonit osaltaan vaikuttavat siihen kuinka helposti nykyään menetän hermoni, ja varsinkin siihen kun yleensä en itke vaikka mitä tapahtuisi, ja nykyään saan välillä oikein kunnon hyysteeria-itkukohtauksia.
Mutta siis pointtina siinä kuitenkin oli se että vietän todella paljon aikaa yksin, ja olisi kiva jos mies voisi joskus viettää ihan kokonaisen päivän mun kanssani ilman jalkapalloa ja tietokonetta...
Ja nyt tosiaan tilanteeseen vielä vaikutti sekin että mies tosiaan tänään lähti pariksi päiväksi taas muualle.

Ja meillä nyt on muutenkin tosi paljon ongelmia miehen kanssa, mutta ei mies niitä edes tajua olevan.
Mutta siis joo, tietysti hormoonit vielä pahentavat asioita ja se kun välillä tuntuu että kaikki menee ihan päin mäntyä..

Kauheeta kun tuli taas tälläinen kauhea "puolustuspuheenvuoro" :D
Ja siis tiedän etten itse todellakaan ole mikään täydellinen, ja voihan se olla että vaadin vaan mieheltä liikaa..
 
tässäpä tämän päivän massukuva eilisen poksumisen kunniaksi =) :heart:



ajatar&vempula 30+1 ja veera 9,5kk

miten voi olla muuten,että tämä kuumuus vie nälän niin kovin pois? tänään ollaan syöty vasta aamupala eikä vieläkään tee mitään mieli.. jäätelöä ollaan kyllä syöty tässä välissä.. :whistle: :p ja aamupala oli tukeva puurot,croisantit,hedelmää =)
kun siis muuten tämän raskauden aikana oon ollut vartin välein mussuttamassa jotain.. :D

tiistaina neuvola niin,silloin viimeistään lisää! :wave:
 

Yhteistyössä