ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

OnSiisKevät hurjan kuulosta, mutta jos ei vielä ole kummempia tullut, niin etteköhän päässyt säikähdyksellä. Onneksi sulla noita viikkojakin on kuitenkin jo mukavasti, mutta toisaalta koko masu ei oo vielä vauvaa, vaan on sitä suojaa ympärillä. Oma äitee tippu minua odottaessa rappusilta ihan viimeisillään, mutta eipä meikä siitä ottanut onkeensa ja syntynyt vaan yli lasketun mentiin. Paljon näitä sattuu ja onneksi harvon käy vauvalle mitään. Mutta varmasti on paikat itellä kipeenä, puhalluksia :)

Seksielämää ei tohtorin käskystä ole ja vaikeeta on...mun unet on ihan hervottomia ja varsinkin aamuyöstä kun niihin herää, on vaikee pitää näpit erossa ukkelista. No kesällä sit koko kevään edestä sano lääkärikin :p Oikeestaanhan tämmönen selibaatti on hyväksi suhteelle, virkistää tämmösen vanhankin liiton oikein mukavasti :) Tuntuu ihan alku ajoilta, kun ei meinaa pystyy pitään toisesta näppejä erossa ;)

Rasvoista mä käytän aurinkorasvojakin ihan surutta, niitä nyt ei kummiskaan joka päivä laita lähellekkään ja body shopin Africa spa rich body balm on mun suuri kulutustuote, ihanaa rasvaa. Se on kans kaakaoo, mut aika miedon tuoksunen.

Neuvolakäynneistä vielä...meillä ei mies oo ollut kertaakaan tästä toisesta mukana, enkä oo ees aatellut et tulis, kovasti on silti odotuksessa mukana ja joka lääkärikäynnin jälkeen on soittanut, ennen kuin oon ees pois ehtinyt. Mä en kyllä oikeestaan oo ees käynyt millään normikäynnillä, kun ravaan näillä 2viikon välein lääkärillä käynneillä. Muusta ei koskaan ees puhuta, kun supistuksista ja kohdun kaulasta. Ultrat ollut mukana ja synnytystavan arvioon tulee mukaan ja lisäksi jos/kun tuota edellsitä synnytystä käydään läpi. Traumaattisempaa se oli varmaan mun miehelle vielä kun mulle, kun joutu sen kaiken ns. selvänä katsoon, mä olin ilokaasu- ja kipuhuuruissa. Eikä täti kyllä miestä oo yhtään kaivannut, kaippa tää on vähän eri kun toista ootelleen ja kaikki on silleen jo tuttua.

Huomenna taas lääkäri, jännittää onko tapahtunut lisää muutosta, supistelut ehkä kuitenkin vähän vähentyneet, koska mitään en oo tehnyt. Eilen olin esikoisen kauden päätösjuhlassa ja saldona onnellinen poika, kun äiti lähti mukaan, mutta myös parit aika kipeet supistukset ja koko ajan lisäksi maha ihan kireenä. En voi kutenkaan täysin esikoista unohtaa, vaikka vauvan sisällä pysyminen onkin nyt tärkeetä :(Tänään on tarhan kevätjuhla ja sinnekkin meinaan kyllä lähteä, ei onneksi kestä kovin kauaa, kun on vaan pojan ryhmän. Pitää tää päivä ottaa ihan iisisti ja vaan köllötellä.

Permis ja Veikko 27+1
 
päiviä kaikille.
Opettelen tätä käyttämään ja helppolukuiseksi tekemään, yritän siis lihavoida...
Rasvoistaolen käyttänyt vatsaan Body shopin mustikkavoidetta ja nyt mango-voidetta. Hyviä on ollut, raskausarpia ei ole tullut.
Neuvolakäynneistä vielä, olen itse alalla, joten käynneissä ei hirveämmin uutta tietoa minulle ole ollut, mies samoin, joten mies vaan sanoi, että kerro sitten kaikki ja niin ole kertonutkin =)
Supisteluja on ollut täälläkin tosi paljon. MOlemmissa aiemmissa raskauksissa ollut myös, aina vaan aiemmin alkaa. Mulla siis fyysisestä rasituksesta vatsa menee ihan kovaksi ja kireäksi ja jos ei heti istu, niin sitten alkaa säännölliset kipeät supistukset. Kohdunsuun tilanne oli onneksi hyvä, että ihan tavallinen sairasloma on riittänyt rauhoittamaan tilannetta.
Yritän tehdä viimesiä työasioita loppuun, mutta koko ajan tulee jotain lisää hoidettavaa :)

ssihinä 27+4
 
Mandy81 (toivottavasti meni oikein, en jaksanut selata taaksepäin luntatakseni :D ):
Valitettavasti ei kyllä taida lääkärikäynnistä huolimatta aueta yhtään sen kummemmin noita kohdun salaisuuksia :) Mutta niin tuon kai kuuluu ollakin, elokuuta odotellessa...! Jos itse tahtoo sitä vauvan tarjontaa arvioida niin yritä kokeilla missä kaikki "isot rojut" on :) Yleensä näillä viikoilla vauva on pää alaspäin ja potkiskelee kohti kylkiluita, mutta väisteleekö tyyppi sitten sitä miun edessä olevaa istukkaa vai mitä... :D

BB: Ei ainakaan vielä tässä vaiheessa ollut, viimeisen kuukauden aikana kasvoikin kyllä ihan kiitettävästi, kun vauva on lähinnä viimeistelyvaiheessa ja pulskistuu :)

outiko: Mikä seksielämä?

Raskausarpia ei ole tullut, ainakaan toistaiseksi. Esikoisesta ei tullut ollenkaan, niin paitsi maidon noustessa tissien alle, mutta onneksi paremmalle puolelle, niin että jos niitä haluaa ihastella, pitää nostaa ja kurkata :LOL:

Turkasen tuherokipu !!! |O Saa kohta lepattaa maata kiertävälle radalle, tollasella romulla ole miulle mitään tekoa... :kieh:

Toisinaan itseäänkin pelottava kielletty & pikkuinen 28+2
 
Ihanaa, iskä kävi äsken moikkaamassa ja tuomassa samalla parvekevaunut. Ovat 81 mulle ostetut Oran vaunut, ruosteessa on alaosa, mutta koppa kuin uusi, joteskin niin sulosat. Olivat esikoisestakin parvekkeella, kun asuttiin kerrostalossa. Nytr rivarissa meinasin kummiskin yläkerran parvekkeelle laittaa ne taas, vaikka takapihalle saiskin rauhalliseen paikkaan nukkumaan. Lisäksi tässä on paljon kissoja ja tuolla ylhäällä ei niistä ainakaan tarvi huolehtia. Jotenkin niin liikutuin, kun porukat on sillon nuorina vähistä rahoista ostanut nuo vaunut ja nyt käytän niitä jo toisella vauvalla, ei mennyt rahat hukkaan. Lisäksi mulla kaksi pikkusisko, joita noissa on myös kärräilty. Ei taida nykyajan vaunuista jäädä samanlaista muistoa meidän lapsille, mutta ehkäpä nuo vaunut sit jo on 50v. vanhat ja edelleen käytössä :) Suomalaista laatua, kun ovat, niin kaikki tärkeät osat saa pestyä ja tuo ruoste musta sopii mainioisti meidän partsin sisustukseen. Ostelen jotain kukkaruukkujakin, mitkä sit menee tyyliin. Oi mä oon ihan innoissani. Harmi, kun meidän kaikki vanhat vaatteet on aika tyttömäisiä, kun siis ollut kolme tyttöä, eikä anoppi oo säästänyt mitään miehen vaatteita, kun heillä ois ollut kolme poikaa.
 
outiko: Tuskin niitä enää voi vaihtaa... Oon yrittänyt katella Gracoja tms. käytettynä...

Musta tuntuu jotenkin muutenkin että kun yritän jotain sanoa niin noi porukat vähättelee, eivät ota kuuleviin korviinsa.. Sama taas kun tässä eräs päivä väänsin muksulle jauhelihakeittoa, niin mummi olis sinne ollu työntämässä suolaa.. Siinä mä sitten kimmahdin ja sanoin ehkä ensimmäistä kertaa että "Tässä on kyse mun lapsesta, minä päätän mitä soppaan laitetaan, ja siihen ei laiteta suolaa" Mummi siihen sitten että "niin, niinhän se on sun lapsi.." Silti piti vielä jatkaa että "Mutta kyllä sitä on ennenkin...." Mä olin ihan et *GRAAUUUH!*. Tai sitten kun synnäriltä lähdettiin ja elokuussa kun poju syntyi niin tietty aurinkoa oli vielä päivisin, niin peitin ulkoillessa vauvan tietysti ettei auringonvaloa kovasti rattaisiin pääse, niin piti tulla sitten kaikki yhdessä mua ärsyttämään siinäkin asiassa, "Herranjestas, eihän se lapsi saa mistään sitten D-vitamiinia.. " ym. "Nyt sä kyllä ylireagoit..", "Onks vähän naurettavaa..". Ja nyt, kun lapsi on 9kk, tulee mummi mulle sanomaan että joku kaveri oli hälle kertonut käyneensä jossain infossa tms. missä kerrottiin kuinka pieni lapsi ei saa saada aurinkoa koska säteily on niin vahvaa nykyään... Siis VEE! Ja ovat mua kiusanneet ja dissanneet koko vauva-ajan! Kysyinkin että "ai oliko ihan uus juttu... Mun mielestä mä oon yrittänyt teille sanoa...".

Eikä siinä mitään, meikäläisistä on kovasti apua, ja niiltä saa hyviäkin neuvoja ym. Mutta välillä kyllä käy nyppimään ihan totaalisesti, kun määrättyjä juttuja eivät vaan älyä..
 
Kimalle84 Höh, kuulostaa tosi kurjalta. Itsellä ei oo vielä asiasta kokemusta, kun esikoista odotan, mutta ois kyllä varmasti ärsyttävää, jos ulkopuoliset aina olisivat tietävinään paremmin mikä on lapselle parasta.
Lapsen vanhemmathan ne kuitenkin on päävastuussa kasvatuksessa ja heidän mielipiteitään ja kasvatusmalleja pitäs muidenkin kunnioittaa.

Toivottavasti meillä ei sukulaiset rupee jakelemaan omia "fiksumpia" neuvojaan. Menee kyllä hermot aika äkkiä jos näin tapahtuu :kieh:

outiko 29+6
 
heh

tuosta asioihin puuttumisesta... eilen just ukkelin kanssa puhuttiin asian tiimoilta. anoppi on tässä viimeaikoina jaellu mulle ohjeita mitä saan tehdä ja mitä en saa esim syödä raskausaikana ja kuinka en saa nousta korkealle ja pestä ikkunoita jne jne... (toisesta korvasta sisää, toisesta ulos) oma äitini ei ole sen huonompi tässä ohjeitten annossa ja kerran ne on jo lyöneet viisaat päänsä yhteenkin asian tiimoilta.

tehtiin selkeä periaate päätös, että me kasvatamme omat lapsemme omalla tavallamme ja meidän säännöillä mennään kun ollaan kotona. jos isovanhemmat haluaa omia sääntöjä tai "huojennuksia" niin se tapahtuu sitten vaan heillä hoidossa ollessaan. tuntu kivalta, kun mieskin oli niin samalla linjalla näistä anopusten asioihin puuttumisesta, että se ei vetele :)

raskausarvista...2 löytyy jo navan vierestä, semmoset parisenttiset punaset ne nyt on.
ja suonikohjuista joku mainitsi. multa löyty kans toisesta pohkeesta kiva kohjun alku, prkl!

seksin kanssa on aika hiljasta. ei tee ees mieli. mut toisaalta, eipä mieskään ole ollut viimeaikoina samaan aikaan himassa, kun ollu aika paljo yöajoissa :p oma on häpiänsä.
nyt se lähtee isänsä luo loppuviikoksi pohjanmaalle hakemaan moottoripyörää, että varmaan sitä näkee viel vähempi nyt kun se raahaa sen sielt tänne etelään, et jos ei oo töis, ni pyörän kimpus.

saa nähdä kerkiikö se ikuna sinne neuvolaan. np-ultrassa oli äiti ja rakenneultrassa kaveri mukana. perhevalmennus jutut on kai kesäkuussa, ehkä se sinne joutaa. synnytykseen on sanonut kuitenkin tulevansa, paitsi että varas LA viikonlopuksi itsensä muurikkinäyttelyihin firmaa edustamaan...noh se on sitte sen ajan murhe :p äippä kyllä lupas lähtä sinnekkin jos tarve vaatii...mut siihen en taida suostua kuitenkaan! :LOL:

huominen viel töitä, sitten pitkänpitkä viikonloppu, ei siis valittamista :D muutenkin kokonaiset 8 pv töitä jälel

sissi ja papana 26+ 4
 
Kimalle84: Voi, niin tuttua, niin tuttua :D Ymmärrän kyllä täysin ärtymystäsi, meillä esikoinen pari kuukautta vanhempi ja nyt varsinkin näissä hormoonimyrskyissä tekisi välillä mieli paeta vaikka johonkin pimeään luolaan tuon taaperoiseni kanssa kun tuntuu että kaikki muut vaan sotkee minun hienoa kasvatustyötäni :LOL:
Olen nyt kuitenkin yrittänyt (varsinkin isille) antaa enemmän tilaa, mutta tämän symbioosin läpi ei valitettavasti helpolla pääse. Ja järjellä tätä on ihan turha yrittää selittää, se on se emo-pentu-juttu ;)

Yritä pitää pääsi kylmänä - sinähän kuitenkin tiedät paremmin, onhan hän sinun lapsesi - vaikka toiset kuinka yrittäisivät väittää muuta. Ja sekin, että varmasti kysyt, jos sinulla jotain kysyttävää jonkun suhteen on, senkin voi sanoa. Totea vain tyynesti että kiitos neuvoista, mutta tämä on minun lapseni, minun kasvatusprojektini. Sinä äitinä kannat sen pääasiallisen vastuun päivästä toiseen, jolloin on minusta kohtuutonta muilta vaatia sinua toimimaan mitenkään muutoin kuin itse tahdot. Usko itseesi! :)
 
Seksielämää ei ole :D Ei nappaa.

Kimalle, onpas kurjaa :| Ymmärrän sua. Meillä on kans aika puuttuvaista sukua välillä... Mut aika hyvin oon saanut rajat asetettua.

Sain tänään äitiyspakkauksen :) 09 versio oli ja tykkäsin oikein kovasti. Puku ei ollut ollenkaan niin ruma kuin millaiseksi se on haukuttu. En tuollaista varmaan ostaisi jos valita saisin, mutta ihan sievä se on ja varmasti vauvan päälle laitan :)
 
Meillä anoppi varoo puuttumasta mihinkään ja äiskäkin on hyvin sisäistänyt nää uudet "kasvatusnormit". Yhteen törmäyksiä tulee kuitenkin esim. iskän kanssa, just tätä, että ette tekään pilalle menneet...jepjep, onneksi ei kuiteskan paljon kommentoi. Me ollaan kans otettu se periaate, että meillä on kotona nämä säännöt ja mummilassa saavat sitten vähän soveltaa, mutta ei sielläkään syödä esim. samalla lusikalla :kieh:
Se mikä ärsyttää kans on ulkopuolisten kommentit näistä supistuskista ja saikusta. Ennen vanhaan otettiin konjakkia, ei ennen saikulle saanut jäädä, sitä annettiin vaan supsituksia estäviä lääkkeitä jne. No nyt noita lääkkeitä saa sairaalassa, kun on jo tosi huono tilanne ja kylläpä vaan oma mammanikin, nyt 88 on aikaoinaan ollut reilu pari kk vuodelevossa, vaikka kuinka oli tila hoidettavana ja muut lapset. Heillä muutti mamman sisko noiksi kuukausiksi tilalle hoitaan mamma hommat. Tulee vähän sellanen fiilis, että nää nykyajan mammat on vähän heikompia...taitaa tosiaan vaan mieli olla vähän herkillä, mutta kun muutenkin ketuttaa olla tekemättä mitään, ni ei auta että ennen tästä selvis konjakilla... :)
 
Moikka!

Lääkärineuvola kuulumisia!

Rv 28+1
Painonmuutos/viikko:+552
Turvotus +
RR 138/85
U-Prot + , leuc + , U-Gluk -
HB 122
Sf-mitta 27.5
Syke +170-175
Liikkeet ++

Pissanäytteen vien perjantaina labraan kun mullon sillon se sokerirasitus.
Sit vauvan sydänäänet oli tosi korkeet, lääkäri meinas et saattaa johtua siitä et oli niin hirveesti liikkeessä, mut ens ke siitä sit neuvolassa kontrollikäynti ja kuunnellaan ne.
Kohdun suu oli kiinteä ja kiinni (3cm) eli hyvä juttu! Mä vähä jänskäsin et varmaankin jo ainakin pehmentyny mut ei onneksi. Rautaa syön ainaki sinne seuraavaan oikeaan neuvola aikaan asti eli 4.6 seuraava aika!

Kirjoittelen myöhemmin lisää. Oli tullut niin paljon viime kerrasta tekstiä et pakko keskittyä niihin paremmalla ajalla.
 
Täällä oli kysymys seksielämästä mikä itseasiassa osuiki nappii ku meinasin just kysyy muilta samaa :D Meillä selvästi vähentyny ja siis reippaasti seksin harrastaminen eikä kyl oikeen innostakaan. Tuntuu ettei mikään kiihota mihinkää suuntaan vaikka toinen mitä yrittäis. :/ Jsoksu sellainen spontaani seksi että yhtäkkiä vaan siihen päädytään saattaa innostaa mutta yleensä mennään sänkyyn toinen kysyy "haluttaisko" ja toinen vastaa "eiks voitais vaan nukkua" :D Kysyin mieheltäki et "tuleekhan seksielämä takas ku vauva on syntyny vai häviääkö se kokonaan?"

Raskausarpia toistaiseksi ei ole. säikähdin jo yks päivä mut sit huomasin et ne oliki verisuonia. Navan ympäriltä jo alkaa olee iho aika kirjavan näköinen ja se varmaa repeeki siit jossai välis.

Rasvaamisesta Äiti kertoi vanhan hassun keinon pitää kropan kunnossa ettei tuu arpia. Se oli kuulemma mun aikana laittanut TUMMELIA masuun ja muualle ja kun se on niin tuhtia rasvaa niin sekoittanut siihen vähän OLIIVIÖLJYÄ. viime yöksi laitoin ja masunahka on ollu ihan sileä ja pehmoinen tänään eikä kertaakaan sellaista "kiristävää" tunnetta tullut. :) tosin se öljy kuivuu hitaammin kuin muut. :)

GALLUP: miten Ruokailu tottumukset muuttuneet raskausaikana? Onko tehnyt jotai uutta ja ihmeellistä hirveesti mieli, jos nkyllä niin mitä? ja onko jokin vanha lempiruoka alkanut etomaan?
 
permis Voi että kun noi vaunut on ihanat. Harmi, kun mun omat vaunut ei oo enää tallessa. Ne oli sellaset ruskeet samettikankaiset..todella retroa olisivat tänä päivänä.

Tilasin tänään netistä sitterin ja pinnasängyn reunapehmusteet. Eilen kylläkin kävin ostamassa jo kangaskaupasta sellasta ihanaa nallekuvioista tikkikangasta, kun ajattelin, että teen ne reunapehmikkeet itse. Mutta päädyinkin ostamaan ne uutena ja teen siitä kankaasta sitten päiväpeiton vauvalle.

Sitten (tyhmä) kysymys teille jotka asuu omistusasunnossa, tai no miksei vuokralla asuvillekkin, koska kai se yhtä lailla koskee niitäkin.
Elikäs, havahduttiin miehen kanssa tänään siihen, että eikös sitten kun muksu syntyy niin asumiskustannukset kasva ainakin vesimaksun osalta? Meillä on vesimaksu 20 eur/ hlö ja peritään aina yhtiövastikkeen yhteydessä. Niin meneehän se 20 eur sitten muksultakin, vai? Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta tuli vaan tämmönenkin asia mieleen mitä en oo aiemmin ajatellutkaan..
Toisaalta tuntuu hurjalta että niin pienestä ihmisestä menis täysi maksu, mutta toisaalta, veden kulutus kasvaa varmasti paljon, kun tulee enemmän pyykkiä, pyllypesuja jne.

Laitoin just koneellisen vauvanvaatteita pesuun. Tällä kertaa kaikki uudet vaatteet mitä ollaan hankittu..rupes vaan pelottamaan että toivottavasti joukossa ei oo sellasia mitkä päästää väriä :| Kun ekassa pesussahan ne yleensä eniten värjää, jos värjää. No toivotaan ettei tapahdu mitään vahinkoa.

Kohta pääsee saunaan, ostin ittelleni muumilimpparia saunajuomaks :p

Outiko 29+6
 
Nonni outiko, nyt pitää miehen kauppalistalle lisätä tota muumilimpsaa, alko niin tekeen mieli ja jostain syystä sen kyytipojaksi pantterikarkkeja :p

Ja jeps, vesimaksut nousee, meiltäkin menee sit jo neljältä... :| Mutta kyllä tyo esikoinen ainakin veden kanssa läträäkin ja tosiaan toi pyykkivuoren kasvu... Itekkin ajattelin alkaa peseen nuita vaatteita ja lakanoita.

Parhaillaan oon taas netissä shoppaamassa pojille vaatteita. Harmittaa vaan, kun kaikki 120 kokoset on housuista loppu sekä kaupoista että nettikaupoista :headwall: Vauvalle ostelen kaikkee, vaikka niitä vaatteita ois jo vaikka kuinka |O
 
Outiko, me asutaan paritalossa ja maksetaan vedestä se mitä käytetään eli todennäköisesti nousee, kun pyykkiä pyöritetään enemmän jne. Musta tää on kiva, että todellisen kulutuksen mukaan maksetaan. :)

Mulla on jatkunut äitiyspakkauksen kamojen pesu. Nyt on kuivumassa peitto ja makuupussi sekä haalari. Silitystä odottaa edelleen kaikki. Väsähdin eilen enkä jaksanutkaan ja tänään olikin kaikkea muuta mm. kummipojan kanssa hengailua ja perhevalmennusta.

Huomenna illalla mökille naatiskelemaan. Heippa hetkeksi! :wave:

Luminella ja matkustaja 28+3
 
heissan
seksielämästä hmm halut hävinny melkeenpä kokonaa.. :| vällillä mutta tosi harvoin tekee mieli.. mies tuntuu kaipaavan enempi mut kun itteä ei taas yhtää kiinnosta.. :|
äsken oli ensimmäinen synnytys/perhe valmennus.. ja pakko oli tulla tänne kertomaa että siellä oli telkkari "julkkis", nastolan ja iitin uusi ylilääkäri joka on siis siitä sairaala sarjasta se SAMI VÄHÄSANTANEN vatsaelinkirurgi... =) kävi puhumassa siinä alussa vähäsen.. vähäks hienoo et me saatii se tänne.. heh
vetäsin justiisa suklaa levyn ihan tosta noin vaa.. :whistle:
mulla ei oo ollu mitää ihmeellisiä mieli haluja.. yhellä kaverilla oli ollut kuulemma että oli kaurapuuronkaa kermavaahtoa vetänny ku oli raskaana..heh yök..

piritta ja rakas moggulaa 27+3
 
Piritta88 Voi vitsi, se Sami Vähäsantanen on ihan huippu. Ainakin telkkarissa.

Mä oon miettinyt että te jotka asutte Tampereella, niin saakohan kukaan teistä kätilökseen sitä "julkkis kätilöä" mikä on siinä Sairaalassa :D

outiko 29+6
 
Meillä kanssa palautetaan vesimaksusta ylimääräset, mutta pääluvun kasvaessa menee enste enemmän.

Mulla oli synnytyksessä se Jorma Uotila (tai jotain sinne päin) ottamassa pojan pihdeillä ulos, kun oli jumissa. (on usein esim. seuraamassa riskisynnytyksiä ). Kätilökin on jotenkin tuttu, mutta ei varmaan synnytyksessä ollut. Yksi muukin telkussa vilahtanut lääkäri oli mulla mukana, puolestaan repimässä imukupeilla ja tikkaamassa umpeen varmaan tunnin, mutta hyvää työtä teki. Mutta niitä olikin tosiaan lopussa semmonen kymmenkunta, että ei ihme, että osu jokunen paikalle. Mua ei kyllä ainakaan kuvata, vaikka mies sanoi, että hän siellä sit taustalla näyttelee kavereille merkkejä, just joo :) Ois varmaan hassua jos tuo kätilö osus synnytykseen.
 
Piritta88 taidettiin olla samassa synnytysvalmennuksessa :) tunnistin sut heti sieltä, mua et varmaan tiennyt ku olen enemmän vain käynyt lukemassa täällä ja kirjoittaminen on jäänyt vähemmällä. Meillä tais olla la melkein samaan aikaan?
 
Mielihaluista: mulla oli hieman ennen keskivaihetta raskautta kiiwit kovasti himona. Nyt en oikein osaa sanoa mitään. Mut sen oon huomannu et tollaset hesen ranskalaiset jotka on ennen maistunu hyvin, ei jostain syystä enää mee alas. :)

ps. sain 5 päivää saikkua(ihan vaan työnraskauteen liittyen), ens viikolla katotaan uudestaan ku on lääkärineuvola.
 
Ihmettelin itsekin tuota seksielämän vähyyttä, ja mietin, että ollaan varmaan poikkeus. :) Ei onneksi. Suurinpiirtein kerran viikossa, ja seki on jo mulle vähä, että ei kiinnostaisi. Mutta sen verran pitää miestäkin yrittää ymmärtää.. :) Ja ihan mukavaa se on, kun vain jaksaa aloittaa sen touhun. :D

Raskausarpia on ollut jo vähän ennestäänkin, lihoin ja sain muodot yläasteikäisenä kaikki yhtäaikaa. Mutta nyt on ihan yksittäisiä arpia tullut reisien sisä-alaosaan, vähä ennen polvia, vaikka oon rasvannu sieltäkin. Reisiin on tullut paljon turvotusta, mutta esim.sormissa sitä ei ole.

Kimalle84 täällä kans vähätellään, hieman eri tyylillä. Meillä se koskee vain näitä tulevia ostoksia. "Ei kannata vielä ostaa" "vähä lähempänä sitten" yms. Enkä oo ostanu oikeastaan vielä mitään. Ja tiedän jo valmiiksi, että äitini ja anoppi varmasti tietää juuri kuinka lapsia on hoidettu ja kuinka niitä kuuluu hoitaa. Sanoin jo anopille, että mun lapselle ei sitte sanota että sä et osaa(kuten miehelle on kotonaan sanottu). Vaan mielummin, että aina pitää edes yrittää. Mielellään otetaan apua vastaan, mutta tietenkin meidän "ehdoilla". Esikoisen kanssa on kaikki vähän hankalaa, ja aina miettii että osaanko varmasti oikein..

Permis ihanat retro-vaunut! :)

Täällä kans omakotitalossa maksetaan vedestä se mitä kulutetaan. Kuutio kylmää tai kuumaa vettä ei kuitenkaan maksa ihan maltaita, ja mun mielestä tuo 20e/hlö on aika paljon, jos yhdestä lapsesta se veloitetaan... Meillä ei mene kuin ehkä 40e/2 kk, ja silloinkin on tosi paljon pesty tiskiä ja pyykkiä ja huljutettu vettä. :)

Huoh, huomisen neuvolaa ja painontarkistusta jännittäessä.. :)

Vaavitar + tintta
 
Voi reikä. Saatiin juuri valmennuksessa kuulla että vierihoito-osasto on elokuusta alkaen remontissa ja kotiutus tapahtuu ensisynnyttäjilläkin tosi nopeasti.. Neuvolasta kuulema tulevat sit nopeaan kotikäynnille ja vauvan kanssa käydään sairaalalla tarkastuksessa. Mut silti harmittaa kun olisin niin halunnut saada imetyksen hyvin käyntiin ja eihän se maito ihan heti nouse. :|

Permis, aivan ihanat vaunut!

Piritta, teki varmaan lääkäri moneen vaikutuksen :)

G: Pitsa ja kevytmaito oli aina pinnalla tuossa vielä hetki sitten. Ja alkuraskaudessa mehu ja mehujäät. Mut nyt on aika seesteinen vaihe. Janottaa vaan kyllä koko ajan.
 
noniin, odotin koko päivän soittoa neuvolasta että alanko ottaa lääkettä enemmän vai menenkö käymään äitipolilla..... ei tullut soittoa, kun yritin soittaa niin sieltä ei enää vastattu..
Pitää heti aamusta soittaa :/ nyt kahtena iltana supistellut enemmän.... hmmm mutta päänsärky onneksi loppunut!
 
Outiko Me ollaan menossa TAYSiin synnyttämään ja oon kans miehelle naureskellut että saadaankohan se Sairaala-sarjan Eva-Mari kätilöksi... :LOL: Mun mielestä sitä sarjaa on kuvattu nyt huhti-toukokuussa, joten veikkaan että kameramiehiä ei elokuulla ole odotettavissa =)

Kimalle84 Mua ärsyttää jo valmiiksi kun tiedän että oma äitini ja anoppini tulevat taatusti hyvin auliisti jakelemaan niitä omia neuvojaan kun on varmaan molemmilla tosi tuoreessa muistissa 25 vuoden takaa :kieh: Tiedän jo nyt että hermot menee samantien ja saan kyllä tarvittaessa suuni auki, oma äitini osaa vaan kääntää asiat aina niin päin että onpa kumma kun ei apu kelpaa yms. Asiat on kuitenkin muuttuneet niin paljon niistä ajoista kun ovat olleet itse pienen lapsen äitejä, tottakai perustarpeet lapsella ovat täysin samat mutta omia mielipiteitään ei tarvitse tuputtaa väkisin. Äiti tietää parhaiten mikä on omalle lapselle parasta ja piste. Tämän aion tehdä kyllä molemmille mummuille selväksi jos alkavat liikaa arvostelemaan. =)

Ihanaa kun huomenna on vapaapäivä!!! :D

Jeppis & Pikku-papu 28+4
 

Yhteistyössä