ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Mä nyt päätin jäädä kuitenkin töihin, vaikka henkeä ahistaakin. Ei mulla oo kuitenkaan enää kun reilu 3 tuntia töitä. En kehtaa olla pois, kun kohta alkaa kuitenkin se kesälomakin. Tai no kohta ja kohta mutta ens viikon jälkeen.

Mäkin hengästyn ihan pikkujutuista, jo siitä kun solmin kengännauhat. Sekin vaatii nykysin jo sellasta ponnistelua, kun on maha tiellä :D

Miehellekin äsken kuvailin tätä mun hengenahdistusta ( ollaan onneksi samassa paikassa töissä.) että tää on vähän sama, kun lähtis ilmat pihalle palleasta. Ei nyt ihan niin paha, mutta kuitenkin. Erona tietysti se, ettei se mee ohitse ajan kanssa.
Ja tosiaan, kun istumatyötä teen niin tuntuu että sisäelimet on muutenki enempi lytyssä :/

Outiko 28+5
 
Tervehdys taasen välillä! :wave:

Lueskelemassa tulee käytyä ahkeraan, mutta kirjoittelemaan on laiskempi :whistle: Ens viikolla olis sokerirasitus, sitä odotellessa... Väsymyskin on lähtenyt, kun olen noita rautatabuja syönyt, on taas hemppa tainnut kohota normaali lukemiin. Mulla laski jostain 146->125 ja olin ihan nukkuneen rukous. Sain rautatabletit kun kinusin ja nyt on taas ollut normiolo jo jonkin aikaa. Seuraava neuvola onkin 26. päivä, sitten näkee mihin on hemppa noussu. Närästys on tullut kiusaksi ja Rennietä kuluu. :D Selkä kiusaa ja supistelee välillä mojovasti, välillä kivuliaastikin. Lauantaina maha kovettu koko ajan ja se päivä meni sitten enempi lepäillessä. Myös paineen tunne kiusaa, mutta samanlaista tämä on ollut edellisissäkin raskauksissa. Neuvolalääkäri on joskus kesäkuun alussa, muistaakseni. Tukivyötä olen huutiksesta yrittänyt bongailla. Tuntuu vaan aika toivottomalta... :|

Eilen oli kolme ihanaa pirpanaa sängyn vieressä pakettien, korttien ja kukkien kera. Mies toi sitten aamuteen ja leivät. :D Käytiin anopin kera äitienpäivälounaalla ja siinähän se päivä sitten vierähti. tuntui oudolta kun ei tarvinnut kaikkia paikkoja kiertää. Oma äiti töissä, mamma ja mummo sairaalassa. Tuli hiukan rauhallisempi äitienpäivä, välillä pitää kiirettä.

Tulipas taas omaa napaa, sen siitä saa kun harvoin kirjoittelee, jollekin piti jotain kommentoida mutta en nyt muista. Raskaustodistusta KELAA varten en ole vielä edes saanut, ensi kerralla sitten. Eipä tässä kiire, otan sen kuitenkin rahana. Vaatteita riittää, tulee kumpi tahansa ;) Eipä tässä vissiin kummempia, nyt jatkamaan ruuanlaittoa.

Ritsanampuja 24+6 (vissiin)
 
Osaatteko sanoa, että kun vauva oli viime viikolla ( rv 28+0) jo raivotarjonnassa, niin miten todennäköisesti se pysyy sillei loppuun asti ?? Musta oli niin helpottavaa kuulla, että oli jo nyt RT, mutta voihan se vielä kääntyäkin...
 
Apuwa,auttakaa nyt tyhmää. Soitin äsken pohjolaan siittä ku tarvittais se vakuutus vauvalle. Lupas lähettää paperit kotiin ja sanoi, että siihen pitää sitten liittää kopio neuvola kortista ja mun terveys selvityksestä. Siis mikä terveys selvitys?? Pitääkö mun sellanen erikseen hakea vai?

jenzka 24+5
 
jenzka: ei tarvi olla sokerirasitustuloksia, vaan ne jotka sulla siihen mennessä on neuvolakorttiin merkattu, riittää. papereiden mukana tulee äidin terveysselvityslomake jonka itse täytät oikeilla tiedoilla. ei sen kummempaa.

sissi ja papana 25+3
 
Jenzka me ollaan otettu vakuutukset tapiolasta, mutta siellä toi terveysselvitys meinaa vaan sitä, että jos sulla on jotain sairauksia tai ollut muuta sellasta, mitään erillistä lappua en minä lähettänyt, siis vakuutusyhtiöstä tulleiden lisäksi, joskaan itellä ei mitään perussairauksia ole.

Outiko mulla esikoinen pysyi raivotarjonnassa tuosta keskivaiheen lääkärineuvolasta asti. Monet vauvat kuulemma löytää sellasen mieli asennon, missä sit viihtyvät loppuun asti. Kuitenkin nykyinen masuasukki tuntuu heittävän koko ajan kärrynpyörää, eikä selkeesti tiiä, että missä malttas eniten olla :)
 
Hei kaikille! Yritän kommentoida sen mitä muistan!

Tsemppiä mamikalle ja kaikille, joilla oli ollut ikäviä tapahtumia. Ollaan hengessä mukana, täällä nyt kuitenkin suht hyvin menee.

Aurora81 kerrotko sitten, että joustiko ne Joyfulit yhtään? Tai oliko niissä heittoaisallisissa jousitusta mitään? Kun en halua tykkyjä vaunuja missään nimessä tänne hiekkateille, vaan semmoiset jotka joustavat hyvin/ja voi heijata vaunuja.. Olivat kivan pienen näköiset vaunut. Vaikkakin oon yli 99% valinnut jo vaunut. :)

Jenzka meille tuli tapiolasta vain sellainen "terveyskysely", eli piti ruksia ruutuun sairaudet yms. ja liittää äitiyskortti mukaan. Tästä on siis jo kohta puolitoista kuukautta, ja soitinkin meidän vakuutusmiehelle, että mikä kestää, jos vaikken jostain syystä sitä vakuutusta saa. Se lupas vauhdittaa sitä, ku kohta on se 3kk täynnä. Tai taitaa ollakki jo! Piru, meen linjoja pitkin huutaen, jos ne ei sitä vakuutusta mulle anna, mutta olisin sen esim.nordean kautta saanut....

Outiko onko tuo raivotarjonta sama kuin pää alaspäin? voi kauheus mikä nimi tuolle asennolle. Joku joskus sanoi, että se hengästyttää enemmän, jos se on jo pää alaspäin.. Mulla ainakin suurin osa liikkeistä tuntuu tuolla alavatsassa, joten ei varmaan ole pää alaspäin. :)

Supisteluista piti kysyä, eli välillä supistelee niin, että tiedän että supistelee. Mutta välillä on vähän kuin "meinaisi" tulla supistus, jotenkin pienempi tuntuinen, että maha vähä kovettuu tai sitte se on sitä että vauva liikkuu ja tulee johonkin painetta.. Tosi hankalan oloista tietää, mikä on supistus ja mikä ei. Ja jos nämä kaikki lasketaan, joudun varmaan saikulle..

Ja raskausoireista tms. Täällä myös närästää, erityisesti kahvi ja rasvaiset ruoat iltaisin. Nousee happoa hyvinkin suuhun asti.. Ja välillä tulee ihan hirveitä röyhtäisyjä. Siskonpojat (4v ja 8v) keskusteli tytöistä ja pojista, ja satuin heidän eteensä esimerkiksi tytöstä. Sitten röyhtäisin, ja 8v sanoi, että oot kyllä enemmänki poika, ku röyhtäilet noin. :D Sanoin olevani tyttöpoika ja siitähän 4v innostui.. :)

Vilmav2 etkös sä käynyt sjoella siellä sairaalassa, kun susta tuntui ettei vauva liikkunut? Mulla meni 2-3 päivää ilman elonmerkkejä, nyt on kyllä liikkunut. Käytin tuon pari päivää lappuhaalareita, jotka eivät kiristäneet mistään, joten nyt tuntuu liikkeitä, kun on vähä tiukemmat äitiysfarkut jalassa..

2 viikon päästä kasvukontrolli-ultraan, vaikka mennään jo yläkäyrillä.. :D

Palailen taas vastailemaan, pakko mennä töihin! Aurinkoista viikkoa kaikille!

Vaavitar + tintta ja jo rv 27..
 
vaavitar Raivotarjonta on juuri se, että vauva on ns. oikein päin elikäs pää alaspäin :)
Mä en liikkeistä sitä ois tiennyt, kun mun mielestä liikkeitä tuntuu vähän joka suunnalta :D Mutta lääkäri ultras viime viikolla ja sanoi että on raivotarjonnassa jo.

outiko 28+5
 
Vaavitar meille sanottiin, että tapiolassa on hirmu ruuhka noiden käsittelyjen kanssa. Meinas kuitenkin, että saapumispäivä ratakisee ton 3kk. Muussa tapauksessa mäkin menen niitä linjoja pitkin ja me ollaan jo aika isoja ja pelottavia siihen hommaan ;) ;)

Niin ja ne supistelut, joista pitää olla huolissaan kyllä erottaa. Mä en ainakaan niiden ollessa pysty oikein mitään tekeen, töiden tekemisestä ei ois tullut esim. mitään. Lääkärin mukaan just nämä supparit vaikuttaa kohdun suulle, muut on niitä harkkasuppareita, mitä voi kuulemma paljonkin tulla päivän aikana. Mutta aina on tietty hyvä käydä näytillä, jos huolettaa. :)

Permis ja Veikko 26+0
 
Moi taas !!

Me oltiin tuossa miehen kanssa tänään kaupungilla kiertelemässä.
Ensin oli tarkoituksena että mies olisi mennyt yksin ( ei siis edes kysynyt haluanko lähteä mukaan ) , mutta minähän sitten hermostuin ja sanoin ihan tippa linssissä että olisi se kiva jos en aina joutuisi vaan olemaan yksin kotona.
Sitten vasta mies tajusi kysyä että haluanko lähteä mukaan.

Sanoin sitten miehelle että pitäisi varmaan alkaa vauvalle jo vähän vaatteitakin ostamaan, ja sitten vasta tajusin että lähipiirissä on 3 vuoden ikäistä vauvaa joiden vanhoja vaatteita varmasti saisi.
Mies oli niiden lasten isien kanssa jo puhunutkin asiasta ja tietysti kaikki kysyivät heti että kumpi meille on tulossa.
Toisaalta tämä on aika hankalaa juuri kun ollaan sovittu ettei kerrota kumpaa odotetaan, ja kun näistä kolmesta 2 on poikia ja vain 1 on tyttö.
Tietysti mielummin ehkä niitä tytön vaatteita sitten otettaisi, vaikka meidän vauvaa ei kyllä mihinkään pinkkeihin vaatteisiin puetakaan.
Noh, vaikeaksi menee tämäkin.
Tietysti haluan jotain ihan itsekin ostaa, mutta onhan se nyt paljon järkevämpää jos saa vaatteita, niin niitä sitten tutuilta ottaa.

Mulle sanottiin viimeksi neuvolassa että vauva on perätilassa.
Toivottavasti sitten vaan kääntyy toisinpäin siellä sitten lähempänä LA:ta...
Aamuisin kyllä tuntuu että olisi pää alaspäin kun liikkeet tuntuvat monesti ihan tuossa rintakehän alapuolella, mutta sitten ilmeisesti aina kääntyy toisinpäin koska muuten liikkeet tuntuvat monesti alhaalla.

Sitten kuulin samalla kerralla että kuulemma se jos vauva on perätilassa niin se vaikuttaa myös mahan kokoon.
Olikohan se nyt niinpäin että silloin kohtu on isompi...?
En nyt ihan varma ole..
Mutta se selittäisi kyllä käyrien yläpuolella menemisen osittain jos vauva on ollut aina niinpäin kun on mittailtu..

Mutta kai sitä pitäisi kohta taas lähteä koiraa viemään ulos kun tuo sadekin lakkasi.
Mies tosin kielsi lähtemästä kun kauheasti supisteli kaupungilla, mutta pakkohan tuon koiran on ulos päästä kun mieskin tulee vasta 8:n jälkeen illalla kotiin.
 
Huh, kun täällä on taas tullut paljon tekstiä viime käynnistä...

Nyt ei oo aikaa lukea kuin noita viimesimpiä kuulumisia, mutta ajattelin tulla meidän touhusta vähän kertoilemaan.

Eli, meillä poju on nyt puolentoista viikon sisään oppinut konttaamaan, nousemaan tukea vasten, istumaan nousemisen, sekä ottaa jo askelia tukea vasten, sekä myös ilman tukea (kunnes kupsahtaa nurin). Vähän tuntuu olevan hurjapäinen tuo poika, niin rohkeasti lähtee tekemään sitten kun oppii... Ei niinku mitään itsesuojeluvaistoa :/

Tässä siis oli kovasti puuhaa ja taisin sitten puuhata liikaakin kun alkoi niin kovat kivut alakerrassa, melkein jatkuvat (kivuttomat) supistukset ja sitten lävähti ruskea vuoto ja kivuliaita supistuksia, niin olen vaan yrittänyt nyt rauhoittaa itseäni puuhaamasta liikaa. Kävin lääkärissä ja kohdunsuun tilanne oli hyvä, kiinteä ja kiinni.... Onneksi, kyllä silti vähän kerkesi herättelemään tuo tilanne, ja nyt sitten varon lääkärinkin kehotuksesta nostelemasta poikaa liikaa ja tekemästä mitään liian raskasta...

No, mutta tuossa tuo pikku äijä taas tietysti vaatii huomiota kun pääsin koneelle...

Kimalle rv 24+6 ja Pikkudude melkein 9 kk
 
Hello! Mamika, jaksamisia! Se on tosiaan jännä yhtälö, että sitten tosiaan kaikki sattuu samaan aikaan. Silloin, kun meillä oli kaikki vakavat epäilyt vauvan terveydestä niin esikoisella oli todella paha tulehdus päällä, että ei varmasti nukuttu. Nyt, kun taas on vauvan sydänäänet seurannassa niin esikoiselle tuli joku ihme allerginen reaktio ja mulla itellä iski v-loppuna järkyttävä hammassärky. Lisäksi on päällä tämä siitepölyallergia, joka tekee oloa väsyneeksi. Vaikka olen yrittänyt olla ilman lääkkeitä.

Tänään kävin sitten hammaslääkärissä ja kivun tekee viisaudenhammas. Sille ei nyt voida oikeastaan mitään tehä. Syksyllä kuvataan ja tod.näk. leikataan. Se on jo monta vuotta tehnyt tuloaan, niin just nyt sitten oikein kunnolla. Särkylääkettä (panadolia) syödä ja toivoa, että helpottaa. Hyvin pitää suu puhtaana ja jos ei millään helpota niin kirjoitti jo antibiootti lääkekuurin. Voi, voi...

Kivusta huolimatta äitienpäivä meni mukavasti. Aamulla sain vessassa ollessani lahjaksi esikoisen tekemän kranssin ja kortin sekä kukkia. Sitten käytiin ulkona syömässä.

Huominen taas jälleen kerran sekä pelottaa että jännittää, on sinne äippäpolille aika. Mä nyt vaan niin toivon, että kaikki menee hyvin ja elokuussa syntyy terve pienokainen!

Outiko. Kelan papereista. Mulla se on tarkka määrä 72 arkipäivää, jonka työnantaja maksaa. Sen ajan laskin kelan papereihin. Tai itse asiassa siellä kelan sivuilla syötin sen 72 päivää niin laskuri laski mulle sitten senkin ajan tarkalleen. Siellähän on se laskuri, jossa voi laskea ne pituudet.

Mukavaa viikkoa kaikille!


 
Vaavittarelle nopsaan, joo s-joen synnärillä kävin silloin. Oon edelleenkin tyytyväinen että menin, koska se tosiaan vaikutti sille, että ei yhtään olisi liikkunut :| Ja kun silloin munuaiskivien ja vahvan lääkityksen aikaan käskivät liikkeitä tarkkailla. Niin minähän sitten tein työtä käskettyä. Vauvalla oli silloin jokin liikeratojen vaihtoviikot menossa kun oli pitkään sellaista mylläämistä vaan. Nyt taas ymmärrän paremmin sen touhut :D Hyvä että teillä alkoi vaavi liikkua :heart: Mut siellä on mukavaa porukkaa, joten jos huolettaa niin soita vaan rohkeasti :)
 
Kiitokset outiko, permis ja vilmav2 kommenteista. Nyt sain taas lisätietoa ja vähä rauhoituttuakin. :) On se vaan hyvä tällainen palsta. :)

Mamikalle ja Nipsulle se on kyllä totta, että kaikki pas*a tulee aina kerralla. Meillekin tuli vesivahinko, kaksi autoa suurempaa korjausta vailla, ruohonleikkuri hajalle, paljon laskuja yms., ja koira tuli sairaaksi, joten eläinlääkäri tulee maksamaan maltaita.. Nämä tuli siis viikon aikana. Toki ei mitään fyysistä onneksi silloin. Aiemmin, kun jännitettiin lapsivesipunktion tuloksia, kaikki flunssat ja kivut ja hirveät parisuhderiidat.. Mutta kun käy pohjalla, niin sieltä ei pääse taas kuin ylöspäin. :)

Kimalle toivottavasti pysyy paikat hyvin kiinni, ja tsemppiä!

Vaavitar + tintta
 
kikka89:
Sitten kuulin samalla kerralla että kuulemma se jos vauva on perätilassa niin se vaikuttaa myös mahan kokoon.
Olikohan se nyt niinpäin että silloin kohtu on isompi...?
En nyt ihan varma ole..
Mutta se selittäisi kyllä käyrien yläpuolella menemisen osittain jos vauva on ollut aina niinpäin kun on mittailtu.
Mä en usko, että vauvan asento vaikuttaa kohdun kokoon. Korjatkaa joku, jos olen väärässä. Ainakin mulla on ollut aina sf mitta yläkäyrillä ja vauvan painoarviokin oli yläkäyrillä ja raivotarjonnassa on pikkuinen.

Söin taas itteni ihan ähkyyn, kun tehtiin miehen kanssa tortilloja :p

Mä oon ajatellut että ompelisin itte tohon pinnasänkyyn ne reunapehmusteet, niin saa ainakin just sellaset kun itse haluaa. Onko kukaan muu tehnyt itse?

Outiko 28+5
 
Masukuvia täältä!

Takaapäin miusta ei uskoisi...


...että sivusta oon jo näin iso :eek:


je vielä edestä


Alkaa vähän huolestuttaa tuo mahan yhtäkkinen kasvu, mitenhän isona sitä heinäkuussa mennään :| kompaktinkokoista mahaa oisin toivonut!

OnSiisKevät ja Tyyppi 27+0
 
Heips!

Täällä taas lukemassa teidän juttuja. Itselläni tuntuu jotenkin olevan kamala kiire, vaikka olen lomalla. Koko ajan jotain. Tänään olimme ensimmäisessä perhevalmennuksessa. Ajoissa ainakin. Kaksi olis viel jäljellä neuvolan puolesta.

Täällä on käyty keskustelua vauvan vakuutuksesta, tai oikeastaan siitä kun se päätös tuntuu kestävän. Minäkin todella toivon että se on siitä jättöpäivästä eikä päätöspäivästä, siis se kolme kuukautta. Meidän kolme kuukautta ennen laskettua aikaa kun umpeutuu huomenna. Hakemuksen tein kuitenkin toimistossa jo kuukauden päivät sitten. Täytin silloin jo kaikki terveysjutut ja saivat kopiot äitiyskortistakin. Jos hylkäävät meidän vakuutuksen niin joku saa kyllä kuulla kunniansa, IHAN VARMASTI.

Kai sitä vois taas palata tuonne sohvalle keräämään voimia huomista kyläilyreissua varten.

Ouska ja Väinö rv 26+5
 
Outiko...meillä sama, tortillapäivä ja oon ihan ähkyssä, mut silti alko tekeen mieli tuoreita sämppejä ja pyysin just miestä leipoon ja lupashan se :)

Tohon massun kokoon vaikuttaa varmaan niin monta asiaa...missä asennossa on kohtu ja tietty vaavinkin asento, varsinkin tässä vaiheessa. (Lopussahan koko maha on vauvaa ja kun laskeutuu niin sillon sf kyllä laskee monilla). Välillä mulla on maha ihan sivussa ja vauva siis siellä ja välillä tunkee itteensä niin ylös että. Mulla tota isoa sf:ää mitatessa vauva oli kuitenkin poikittain, joten sillä ei mun massun koko selittynyt. Melkein sain jo poikaa jalasta kiinni, kun itteensä venytteli :)

Onsiiskevät
, mullakin on näillä viikoilla kasvanut massu hurjasti, sulla oli musta tosi söpö masu :) Ekasta luulin, että lopussa masu ei enää kasva ja olin innoissani, kun noin kk ennen laskettua mulla ei esim. ollut yhtään tullut arpia, vaikka yläläyrillä massu menikin. No sit vimppana kuukautena, kun massu laski, niin kasvo jotenkin niin, että niin vaan repesin massun sivuilta. Mukavasti nuo arvet on kuitenkin haalennut, kunnes varmaan tulee nyt uudestaan takasin :)

Nyt sämppejä oottamaan. Musta tuntuu, että oon koko viikonlopun syönyt viimistä päivää ja aina vähän ajan päästä on taas hurja nälkä. viime yönä neljältä mietin, että kuinka noloo ois mennä syömään, mut en sit vielä viittinyt. Viimisinä kuukausina sitten vasta. Aijai kesäyö ja jädee kaikessa hiljaisuudessa :p

Permis ja Veikko 26+0
 
permis, no kiitos :) Saa nähä miten tää tästä kehkeytyy, miun puolesta ei tartteis enää kasvaa, mutta eipä siltä kai voi välttyä. Arpia vähän pelkään ja kun miulla on vielä tatuointi mahassa. Ja muutenkin, miulla on suunnitelmia heinäkuuksi ja siihen ei sisälly liikuntakyvyttömyys :kieh:
Miulla on kans ruokahalu ihan tajuton! Aina oon kyllä syödä tykännyt, enkä ikinä mistään kieltäytynyt, mutta nyt se on ihan karannut käsistä. Painoa onkin tullut jo noin 9 kiloa lisää, mutta en ainakaan ite ole huolissani, koska olo ei ole yhtään "lihava". Mutta syödä voisi vaikka koko ajan, mikään ei tunnu riittävän ja mikään ei vie ruokahalua.
 
Heippodei!

Mä taas harrastan tätä valvomista. Tuli nukuttua pojan kans 3h päikkärit niin ei oikeen uni meinaa tulla. :D
Mulla olis huomenna hammaslääkäri. Paikkaa tuon yhen reijän. Jospa ei olis enempää ilmaantunu. Inhoan ylikaiken hammaslääkäreitä.

Mä sain äitienpäivälahjaksi ison kasan ruusuja, muumimukin (joita oon aika vasta alkanu keräämään) ja hajuvettä. Sain nukkua aamulla pitkään ja oli tehty aamupala valmiiksi ja herkuteltiin myös kakkukahvit. :heart: Oli kyllä oikeeta hemmottelua! Niin ja mies teki vielä ruuanki ja huolehti siivouksista joten mä sain ottaa rennosti. :)

Mamika :hug:

Mulla olis ens viikolla se sokerirasitus ja lääkärineuvola. Jänskättää hiukkasen :whistle:

Mun tupakkalakko on pitänyt erittäin hyvin ja vaikeuksiakaan ei oo ollu juuri ollenkaan. Mies lupailikin jo että jokaisesta savuttomasta kuukaudesta saan yhden muumimukin. Mä oon aika vasta alkanu niitä mukeja keräillä joten hyvä on palkinto. :D

OnSiisKevät Mä kans oon monesti pohtinut et mitenköhän suuri maha on sitten heinäkuun loppupuolella. Nyt jo niin paljon edessä kun koittaa esim. laittaa sukkia tai kenkiä jalkaan. No sen näkee sitten heinäkuussa. :LOL:

Mut nyt vois lähtee kokeileen unta. Tosin jääkaapin kautta kylläkin :LOL: Ja minähän en harrasta yösyöntiä :LOL:

äiskä ja pikkuinen 27+0
 
Hei, eikös BB:llä ollut eilen neuvola niiden paineiden, alhaisen sf mitan ja turvotuksen takia? Mitähän hänelle kuuluu. Täällä huhuilee yksi huolehtija :D

OnSiisKevät, tosi kaunis masu :heart:

Permis, vähän mä sytyin tuolle "jätskiä kesäyönä hiljaisuudessa" En ollut tajunnutkaan mikä vapaus mulle koittaa lomalla jääkaapinkin suhteen :LOL:

Tänään olis eka synnytysvalmennus.. :eek:

Vilma ja Elma 26+4
 
Huomenta! Taas tulee hieno päivä. Käytiin eilen likan kans keskustas autolla ja siä oli joka paikka jo ihan vihreenä! :eek: Olis niin tehny mieli hakee kotoo likalle rattaat mutta sitte muistin että, perskeles, enhän mä saa kävellä!! :D

Mies sai onneksi töitä ja sai alottaa heti! Josko tästä alkais nyt sitte ylämäki? Noh, kelaan pitäis nyt uskaltaa soittaa ja ilmottaa että miehellä uusi työpaikka, mahtaako ne taas katkasta mun rahat...Sitte kyllä katkee verisuonet pääs.

Hetki sitte oli moni joka juuri muuttanut/teki muuttoo, ihan vertailun vuoksi, kuinka paljon on vuokra ja paljonko on neliöitä? Me asutaan kauhajoella 120-neliöisessä omakotitalossa ja vuokra on 550 euroa. Keskustas asuttiin samanhintases pienes kolmios! :)

Outiko, varmaan pepusta tommonenki vaiva ku elohiiri mutta vaihtaisin sen kyllä heti raskausdiabetekseen, pupun ruokavalioon, insuliiniin, supistuksiin, pehmenneeseen kohdunsuuhun ja täydelliseen liikkumiskieltoon. :whistle:

mamika & turo 26+2
 
äiskä87:
Mä sain äitienpäivälahjaksi ison kasan ruusuja, muumimukin (joita oon aika vasta alkanu keräämään) ja hajuvettä
Muumimukit on niin ihania. Mäkin keräilen niitä, kasassa tällä hetkellä noin 25-30 mukia :heart:

Viime yö meni taas aika pienillä yöunilla. Maha painaa jo niin kovasti, että tosi vaikea löytää hyvää asentoa. Tuntuu, että missään ei ole hyvä olla :/ Niin ja sitten, kun saa vielä ravata vessassa pari kertaa yössä.

Ihanaa, kun yks työkaveri tuli mulle kertomaan, että on tehnyt tänään positiivisen raskaustestin :heart: Jotenkin ihanalta tuntui olla luottamuksen arvoinen.
Ehkä se oli luonnollista hänelle tulla mulle asiasta kertomaan, kun mahani kanssa täällä heilun :D

Mutta nyt taas työntouhuun :wave:

Outiko 28+6
 

Yhteistyössä