ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

aurora81: mulla ei ole edes ajokorttia ja luulisin pärjääväni :D niin ja mies tekee meillä pelkkää yötyötä. se on portsarina vähintään 5 yötä viikossa töissä. oletetaan kuitenkin, että hyvin kaikki menee. ei olla varmaan ainoa pariskunta, josta toinen tekee yötöitä.

tuu-tikki: jep, voipi olla, että olen (toivottavasti) eka meistä joka saa pikkuisen syliin :)

niin ja muuten, en aijo ottaa äityspakkausta, vaikkakin saadaa esikoinen. on niin paljon sukulaisia ja kavereita keltä saadaan KAIKKI :D ihanaa kun on näin....
 
Me voimme vihdoin hieman hengähtää helpotuksesta. Siellä se meidän pikkuinen heilui kun heinämies tämän päivän ultrakuvassa. Pirpana oli totisesti laittanut vipinää kasvuun ja vastasi nyt täysin viikkoja. Kaksi viikkoa sitten mittaa oli vain 4,2 mm ja nyt jo huimat 22,9 mm. Lääkärin mukaan, aletaan pikkuhiljaa olla selvillä vesillä ainakin alkuraskauden keskenmenon suhteen, koska kasvu on niin lupaavaa ja sydämensyke vahva. Onnea myös muille mukavista ultrauutisista.

Ei kannata olla hurjan huolissaan tuosta ekasta varhaisultrasta, näin voin sanoa ainakin nyt omasta kokemuksesta. Tuossa vaiheessa alkio on niin älyttömän pieni, että virheitä sattuu usein mittauksessa ja ultranäkyvyyskin on vähän sitä sun tätä. Meidänkin alkio näytti ihan epämääräiseltä möntiltä ja mitat oli viikon jäljessä.

Myös täällä öklötys on helpottanut hieman ja ruokahalu palautunut (valitettavasti) joten ei kannata olla huolissaan, jos muita oireita vielä piissaa. Minun ainakin on pitänyt pukea yöksi rintsikat, kun muuten on niin tuskainen olo, ettei nukkumisesta tule mitään. Auts. Masu on myös melkoisen turvoksissa, alkaa tehdä tiukkaa omien housujen kanssa. Paleltaa kovasti. Ummetus on todella inhottavaa ja yöllä saa käydä pariin otteeseen pissalla. Olen kyllä tosi onnellinen, että pahemmalta pahoinvoinnilta ja oksentelulta olen täysin välttynyt. Tsemppiä teille, jotka joudutte syleilemään pyttyä, toivottavasti olo pian helpottaa.

Milloin olette ajatelleet kertoa työnantajallenne raskaudesta? Itse ajattelin odotella tuonne kuunvaihteeseen, np-ultran jälkeen.

Oikein rentouttavaa alkanutta viikonloppua kaikille masun kasvattajille, meitä on koolla melkoinen sakki. Ei ihme, että pinon lukemiseen menee toista tuntia, jos yksikin päivä jää välistä. Elokuussa on synnytyssairaaloissa totisesti ruuhkaa! ;)

Tikru+pirpana 9+2
 
Tikru, onnittelut loistavista ultrakuulumisista! Ihan kuulla että pikkunen oli ottanut spurtin ja kasvanut kovasti, meillähän oli sama tilanne eli alkio oli varhaisultrassa melkein viikon pienempi kuin olisi pitänyt. Toivottavsti meilläkin on kasvuspurtti menossa, se nähdään sitten np-ultrassa tammikuun lopullla.

Työnantajalle kertomisesta: Mua vähän jännittää kertoa töissä, kun just sain vakituisen sopimuksen. Yritän pitkittää kertomista helmikuun loppuun, jos vaan maha antaa siihen mahdollisuuden.. :LOL:
 
Nannuz, niinpä, varmaan moni pärjää ilman autoa. Täytyy yrittää antaa anopin vouhkaamisen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. Juu mäkin yritän ajatella että pärjään vaikka olisinkin vaik 4päivää yksin. Onhan monet yksinhuoltajiakin..

Kiva että saatte paljon kavereilta. Mun parhaat ystävät ovat kaikki vielä lapsettomia, mutta varmaan mun veljeltä saadaan jotain. Miehen sisko on kanssa raskaana, joten niiltä ei varmaan saada mitään ku ne tarvii niitä ite. :) Mutta ihanaa kun meidän maha-asukilla ois sitten samanikäinen serkku..

Aurora 8+2
 
aurora81 sä pärjäät varmasti hienosti kaksistaanki vauvan kaa,ei tarvii stressata! käytte vaa vaikka kaupassa reilummin ku lähtee. ei se niin rankkaa ole =) kunhan ei tuu joku mega koliikki lapsi mut ei sitä voi aikasemmin stressata ;)
 
arianrhod mä tiiän miten kurjaa se on :| ,mullakin jotkut kaverit on kaikonneet vaikken nuori sillee ookkaan,28v. ne sinkkubilettäjät ei oo kestäny vaan tätä tilannetta,tai siis 2v sitten jo ku saatiin esikoinen. yks tyttö oli vauvaa kattomassa meil kotona vauva viikon iässä,ja tää kaveri ihmetteli ku en halunnu lähtee paikalliseen viinilasilliselle puhu´maan yhdestä pojasta. mun mies vitsaili että otetaan vauva vaunuissa mukaan ni tää mun kaveri oikeeesti luuli että tottakai lähdetään. :LOL: mulla paloi hihat niin pahasti että en ollu missään tekemisissä sen tytön kanssa,mikä on tosi sääli tavallaan koska ollaan tunnettu 4vuotiaista asti. nyt välit on viileet,soitellaan joskus parin kuukauden välein. sama meno sillä jatkuu,mut se haluis kyl jo kunnon suhteen.
no se siitä, mut löydät varmasti uusia kavereita,mä oon saanut meidän lähitaloista tosi läheisiä kavereita ku vaan pyytää kahville,ollaan hiekkalaatikkotuttuja ja nyt hyviä ystäviä. ei kannata masentua :hug:
 
Olen 24 vuotias kolmatta lasta odottava äiti. Minulla on 2 tyttöä 2,5v ja 10kk, just sain nuorimmaisen nukkumaan. Illalla kerkes vähän aikaa autossa nukahtaa ja siinäpä ne yöunet sitte karkas.

Soitin tänään neuvolaan ja eka neuvolakäynti on 12.1
neuvolassa sanotiin että LA ois 15.8 ja viikkoja nyt 7+6

Pahoinvointia en ole potenut edellisissä enkä tässä raskaudessakaan VIELÄ ainakaan. Kaikki ruoka maistuu.

Äitiyspakkauksen aion ottaa vaikka edellisetkin on tallessa ja hyvässä kunnossa, tuntuu vain siltä että tällekkin tulokkaalle pitää saada oma uusi pakkaus. Ja tuleva synnytyssairaala on oys.

Pittää kai täsä lähtä itekki nukkumaan että jaksaa aamulla nousta lasten kans ylös.
 
Tännekkin kuuluu kovaa pahoinvointia vielä :/ Maustettu ruoka ja sen haju tekee mulle pahan olon...tuntuu et pitää syyä kaikkea kasvispainotteista taikka erilaisia keittoja silloin ruoka pysyy sisällä. Mitään herkkuja en myöskään pysty syömään, saati ajattelemaankaan..joulunakin jäi herkut väliin. Mies paistoi jouluna kinkun ja säilytti sitä sitten jääkaapissa, niin pelkkä jääkaapille meno sai mut silloin oksentamaan. Tuntuu aika pahalta tää oma pahoinvointi. Lopetin tupakan polton silloin kun plussasin..varmasti sekin on lisännyt mun haju ja maku herkkyyttä niin et oksentaa herkemmin.
Joka aamu oon nyt ollu niin pirteä ja heräillyt siinä 6 maissa, mies se vaan nukkuu sujuvasti sinne 10-11 asti :D
Hirveä yskä ja nuha on tullu mulle parin päivän aikana...tänäänki oon koko aamun oksentanu pelkkää limaa ja loppua ei tunnu olevan :(. Jospa se tästä. Kunhan ei vaan muuten kipeäksi tulisi.
Minäkin olen öisin nukkunut rintsikat päällä. Monena yönä oon heränny siihen, et oon kääntynyt mahalleni ja rintoihin on sattunut..niimpä päätin laittaa rintsikat ja oon nyt saanu nukua heräilemättä suuremmin.
Mun raskaudesta tietää mun vanhemmat ja mieheni vanhemmat ja läheisimmät ystävät, ultran jälkeen sitten uskaltaa puhua enemmän :)
Oon nyt kotona joutunu hyppimään pitkikset tai kolitsit päällä..ei hirveemmin muut housut sovi enää. Alennusmyynneistä kävin ostamassa isommat housut, menevät nytten hyvin jalkaan..katsotaan sitte miten kauan nekin sopii :D Uusia rintsikoitakin jouduin jo ostamaan.

Vois yrittää ottaa pikkuiset unet tässä aamutuimaan vielä..:)
Emmi ja Tinttana 8+6
 
Työnantajalle kertomisesta. Mulla oli viimeksi kans sama tilanne ku Auroralla että olin just saanu vakipaikan täältä uudelta paikkakunnaltamme. Hermoilin ja hermoilin kertomisesta ja sitte ku kävin sokerirasituksessa niin ta kysy että onko mulla diabetes. Sillon mää sanoin että voinhan mää ihan hyvin asian jo kertoakki - kolmosesta tulee isosisko. Ta totes siihen vaan että onneksi olkoon. Olihan suuri helpotus ku asian sai kerrottua ;)

Täällä on vatsa kans melkosen kokonen. Turvotusta on vaikka kuin ja vielä ku maha ei kerenny hirveesti pienentyä helmikuun synnytyksestä niin aivan hyvin voisin mahan koon puolesta kohta synnärille lähteä :p

Sinderella 6+0
 
ei ole oikein kerenny koneelle kun esikko on ollu kipeenä, käytii viettää keskussairaalassakin yks yö ja aamu, ku ei henki kulkenu.. :/

mulla tuntus olevan kans tosi oireeton tää raskuas,tuntuu et oonko raskaana ollenkaa.. :whistle: rinnat aristaa välillä, mut ei nekää koko aikaa.. no mut esikosta oli kyl aika sama.. ei paljon oireita ollu.. mulla olis maanantaina se ultra, ni tietää missä mennäämpi sit..

uus vuos meni kotosalla mukulan kans, käytii ulkona katselee raketteja ja vuos vaihtu sit pikku ukon nukkuessa ja mamma pervekkeelta kävi sitä pauketta katselee..meillä ei välittäny mitää raketeista.. :)

olikos täällä monia joille tuölee lapsille pieni ikä ero?? meillä on ikäeroa se 1v ja ööh noin 10kk, ellei tämä sit tosiaa tule ennen aikojaan kans... kovatsi oon pohtinu asiaa et kuinka sitä jaksaa kahen vaippaikäsen kans, ja pitääkö sitä tupla rattaat hommata jne jne.. mun tuo esikko ei meinaa vielä kävele, et luulen et joudun uudet rattaat ostaa,tokka tuo vielä sillo ens syksynä kovin pitkiä matkoja jaksaa kävellä...

meillähän on tässä vielä edessä muuttokin tuon miehen luokse.. huoh..mää vihaan muuttamista.. tänne 47neliöisee lukaalii ei välttämäti mahu koko joukkue.. :LOL: ku miettiie t vielä tuo ukko ja hänen poika jos tulevat ni huh huh... :LOL: :D

mut sellaisia täällä.. voimia kaikille j otka saanu ikäviä uutisia ultrissa... :hug: :hug:

peikko ja masukki 7+1
 
meillä on kahdella ekalla ikäeroa 1v6kk, hyvin se vauva/ taapero aika meni. nyt tuleekin sitte eroa seuraavaan 4v6kk
välillä tuntuu kans niin oireettomalta ettei ole ollenkaan tunne raskaana olosta

meeruska 6+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja aurora81:
Mandy, ai teillä on vielä Leville lähtö maaliskuussa?Millasessa porukassa ootte lähössä?
Meillä on jokavuotisena perinteenä tuo Levin reissu mun vanhempien ja siskojen kanssa. Pienimmillä pikkusiskoilla on talviloma viikolla 10, joten silloin mennään.

Äitiyspakkauksesta Ehdottomasti ajattelin äitiyspakkauksen ottaa! Muistaakseni se uudistuu huhtikuussa eli me saadaan jo uusi pakkaus. :)

nannuz Ilman muuta saat jäädä tänne listaan! =)

Odottelen kummipoikaa 8 kk kylään. :)

Mandy ja nappula 9+6
 
Merkkailen, että tähän asti olen lukenut :wave:

Olettepa ahkeria kirjoittajia ollut. Meillä tämä arki on niin täynnä vilinää ja melskettä että harvoin ehtii koneelle ajan kanssa.

Täällä oli puhetta lasten pienistä ikäeroista. Meillä ikäeroa tulee 1v 5kk ja ei minua ainakaan vielä kauheasti pelota pärjääminen. Meillä nämä kaikki on olleet niin kilttejä vauvoja ja minua on vain raskausaikana koeteltu enemmän ja vähemmän. Niin myös tässä raskaudessa jos vaan alkutaipaleeseen on uskominen. Synnytykset on olleet myös äärimmäisen helppoja ja nopeita.
Edellisessä raskaudessa olin viikolta 12 alkaen sairaslomalla supistelujen vuoksi ja sitä edellisessä viikolta 20. :eek:
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Tällä viikolla kävin päivystyksessä kun mulla on jo kuukauden ollut hurjia vatsakipuja. Syy ei edelleenkään selvinnyt mutta pikku Jellona jakselee hienosti, siellä sydän pamppaili. Vielä ei saatu lopullista laskettua selville vaan se selviää sitten np- ultrassa.

Pahoinvointi alkaa hiljalleen helpottaa mutta ruokahalua ei oikein vieläkään ole. :p

Mun työnantaja tietää jo. Mulla kun on näitä alkuvaikeuksia ollut ja olen joutunut sairaalassa juoksemaan niin halusin olla asian suhteen rehellinen.

Noh nyt täytyy mennä hakemaan puita, että saan tän kyökin lämpimäksi :D

kleopatra (jolla viikot halusessa edelleen)
 
Muuramessa on ihana keli... Tekis miesli kävelylle, mut ei viittis millään lähteä yksin :whistle:
Miehestä on turha yrittää saada seuraa kun on ollu 3 asti yöllä taas töissä....

Itellä oli eilen vapaa perjantai, aika harvinainen sellanen :D Kävin sit laulaa parit karaoket, oli turha selitellä kellekkään tutuille enää mitään kun mahaan rupesivat tuijjottelee :D Ei jää moneltakaan huomioimatta meikäläisen maha.. No mut onneks niin moni jo tietää, ettei oo oikein ees ketään keltä pitäisi salailemalla salailla....

Mulla tietää jo molemmat työnantajat, mut koulussa eivät viel tiiä :whistle: Pitäs vissiin kohta sanoo niillekin, että pitää välivuoden. Ja vähän kysellä ensin, että onnistuuko se edes :D Toisaalta, on niin hyvin tällä hetkellä pullat uunissa, että sain työpaikat kampaamosta, jossa olin harjottelussa just 6 vko. Pitäkää mulle peukkuja, et saisin käydä siel sit oppisopimuksella sen viimesen kouluvuoden :)
Haluun paperit kuitenkin käteen, vaikka töitähän toki voisin tehä ilmankin... Sit joskus kun laittaa oman parturin pystyyn niin tarvii olla ne paperit alalta :)

Mut voimia ihan hirveesti kaikille huonoja uutisia saaneille. Pysykää vahvana! :heart:
 
Moi vaan kaikille! Mietin että uskallanko ilmoittautua mukaan, kun itsellä koko ajan kauhean skeptinen olo tämän kaiken suhteen, mutta plussasin tällä viikolla B)

Edellisten menkkojen mukaan nettilaskurin avustuksella laskettu aika olis 31.8.09, viikkoja nyt 5+5. Ikää itsellä nyt 28v ja esikoista odotellaan. PKKS ois sitte synnytyssairaala.

Huomenna soittelen neuvolaan ja diabetespolille, sairastan nimittäin ykköstyypin diabetesta ja sen lisäksi vielä nivelreumaakin. Odottelen kovasti varhaisultraan pääsyä, koska sitten vasta uskon itsekin tämän raskauden jos asiantuntija sen vahvistaa...

Saimme luvan alkaa yrittämään elokuussa ja kuin salamaniskusta kaikki ovisoireet hävisivät, kierrot venyivät... Kävin sitten perhesuunnitteluneuvolassa ja sen jälkeen varasin ajan yksityisellä gynelle kiertojen venymisen takia. Mutta jos nyt hyvin käy, sinne ei tartte mennäkään!

kipinäkenkä

 
Elikkäs laskettu aika näyttäisi olevan joskus elokuun lopussa, sanotaan vaikka 28.8. En muista tarkalleen, että koska viimesimmät menkat oli. Tuo LA varmaan tarkentuu ekan ultran jälkeen.
Synnytys sairaala on KOKS ja toinen olisi tulossa. Ikää löytyy 29 vuotta, niin kun tuosta nimimerkistä voi päätellä :)
Mulla hieman samantapanen tilanne, kun parilla muulla tuossa aikaisemmin. Aloitin uudessa työpaikassa edellisen äitiysloman/hoitovapaan jälkeen elokuussa ja nyt olen sitten jäämässä pois vajaan vuoden töissä olon jälkeen. En kyllä ajatellut kertoa asiasta ennen kuin on vähintään se 12 vk täynnä. Minun oli tarkoitus matkustella tässä lähiaikoinan töiden puolesta, mutta taitaa se nyt jäädä väliin...
Joku kyseli tuosta ikäerosta. Meille tulee aika tasan kaksi vuotta ikäeroa lapsille ja minusta se tuntuu nyt ihan sopivalta. Tosin meidän esikoinen on hieman liian lellitty :ashamed: Joten siinä saattaa tulla hankala tilanne. Pitää vaan alkaa opettamaan uusille tavoille hieman aikaisemmassa vaiheessa.
Äitiyspakkauksesta, ajattelin sen ottaa vaikka meiltäkin esikoisen jäljiltä löytyy yhtä sun toista tavaraa. On se vaan jotenkin niin ihana saada se pakkaus vihdoin postissa ja päästä penkomaan niitä pikkuruisia vaatteita :) Viimeksi ainakin siinä vaiheessa, kun pesi niitä pikkuruisia vaatteita ja laitteli kaappin odottamaan, tuli viimeistään sellainen olo, että meille oikeasti tulee VAUVA :heart:
 
Tervetuloa kipinäkenka ja heidi ja ONNEA plussasta :D
lenan mistä oot löytänyt sellasen "minusta tulee isosisko" paidan? :D vois harkita tolle omalle esikollekki sellasta..
äippäpakkauksesta en tiedä otanko. On edellinen pakkauskin vielä käytössä tolla esikolla (parhaillaan ulkona nukkuu päikkäreitä äippäpakkauksen haalarissa). Pitää kattoa sit lähempänä
työnantajalle kertomisesta mun pitää käytännössä kertoa liki heti, kun ite tietää olevansa raskaana, koska työskentelen sairaanhoitajana ja raskaana ollessa ei voi esim. käsitellä sytostaatteja, eikä hormonilääkkeitä sekä rtg:ssä avustamista tulee välttää ja sellaisia potilaita ketkä ovat saaneet esim. jodihoitoa jne! :/
 
tulin ilmoittautumaan mukaan.. olen sivusta seuraillut aluksi koska edellinen raskaus meni kesken ja tämä on nyt siis tullut ihan perään.. eli laskettu aika 19.08.08. ja mulla on ennestään 2 vuotias tytär. sairaala vks.
Neuvola on varattu 14.1.

pia & toukka 7+3
 
Kiitos Mandy81 uudesta pinosta!!
Tänne onkin parin päivän aikana tullut ihan hirveesti tekstiä...

Mookalle iiso :hug: ja voimia!!

pikkupeikko85 täällä ihan sama juttu noiden raskausoireiden kanssa eli ei mitään!! Rinnat on välillä arat mutta siihen se sitten jääkin. Edellisessä raskaudessa oli sentään pahoinvointia jonkin verran...
Meillä on tuo esikoinen nyt 9kk eli jos tämä tuleva päättää syntyä elokuussa niin ikäeroksi tulee 1v4kk. =)

Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa tänäkin vuonna, koska se kuitenkin on paljon arvokkaampi kuin se raha minkä saisi...

Tervetuloa uusille! meitähän on jo aika paljon =) :flower:


Tuima ja rv 6+3
 

Yhteistyössä