ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

muratti88 Me ostettiin Oran vaunut sieltä Oran tehtaanmyymälän verkkokaupasta. Ei oo taigat, mutta niissä on Taigan runko. Saatiin ne parissa päivässä ja vaikuttavat erittäin hyvältä!
Tarkempaa kokemusta ei tietenkään vielä ole, mutta ensi vaikutelma todella hyvä. Se heittoaisa niissä on ihan must! Ne vaunut on kuitenkin melko edullisetkin. Ja Ora on pitkäaikainen ja tunnettu valmistaja Suomessa.

Mandy81 Toivottavasti löydätte kivat vaunut. Varoitan, että se Oz baby on täynnä kaikkea ihanaa. Kävin siellä yks päivä ostamassa äippävaatteita ja kaikkea muuta "kivaa pientä" :D

Nyt nautimaan auringosta ja siivoilemaan!

Outiko 22+3
 
onnea vaunujen etsimiseen

Suurinosa käyny joo rakenneultrassa ja onnea uusista ultrakuulumisista. Täällä sitä väännetään muuttoa ja huomenna se sit onkin jo ja kaikki pakkaaminen jäi mulle kun mies on töissä kokoajan. Onneksi oma äitini tulee tänään auttamaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mandy81 Toivottavasti löydätte kivat vaunut. Varoitan, että se Oz baby on täynnä kaikkea ihanaa. Kävin siellä yks päivä ostamassa äippävaatteita ja kaikkea muuta "kivaa pientä" :D
Niinpä! Ja kun siellä ei ole mitään kovin edullista. Joku pieni ja kivakin maksaa maltaita. :) Nyt siellä on muuten erä mammahousuja -50 %. Näytti olevan hajakokoja.

Löysin eilen henkkamaukalta hyvän "telttatakin" kevääksi. Semmonen a-linjainen kaksrivinen trenssi. On niin paljon tilaa, että mahtuu varmaan vielä heinäkuussakin päälle. Mietin kovasti vihreän, beigen ja mustan takin välillä. Ois tehny mieli ostaa pirteä väri, mutta musta oli -20 ?. Joten se lähti mukaan.

Taidanpas lähteä käymään kaupassa kävellen, kun tuo aurinko niin nätisti mollottaa.

Mandy ja nappula 21+5
 
Oi miten paljon on tullut tekstiä, kun olen vähän aikaa ollut nettipimennossa. Täytyy aloittaa oikea luku-urakka. Huh! :p

Täällä Tikrulassa on kaikki hyvin. Neuvolassa kaikki muut arvot paitsi hemppa (114) kohdallaan. Rautaa aloinkin tuossa popsia, jotta saadaan hemppa nousuun.

Pikkuinen jumppailee kovasti vatsassa etenkin iltaisin. Eilen pyysin miestäni laittamaan käden vatsalle ja kohta hänkin tunsi pienen liikkeen. Oli ihan onnessaan. Muutenkin hän tuntuu kovasti odottavan isäksi tuloa.

Pikkuhiljaa pitäisi alkaa hankintoja tekemään. Meillä on muutama vaate hankittuna sekä turvakaukalo (Maxi-Cosi). Seuraavana olisi edessä rattaiden pohdinta; heittoaisa, pehmeä koppa sekä yhdistelmä. Siinä kriteerit ja mallejahan on sitten sen sata. Mistä ihmeestä sitä voi tietää, minkä valita. Huokaus!

Vatsa pullahti tuossa viime viikolla oikein kunnolla näkyviin. Suosiolla on pitänyt vaihtaa omat entiset vaatteet mamma-tyyliin. Ihanaa kun ei purista ja kiristä. Tosin pitää alkaa seurata tuota omaa ruokahalu kun on aivan hillitön... Painoa on jo kertynyt sellainen 6 kg!!

Täällä tuiskuttaa oikein kunnolla lunta, takatalvi tekee tuloaan. Rentouttavaa viikonvaihdetta kaikille leijonamameille

Tikru + pikkutikrutar 21+3
 
kauniita hääkuvia, rakastuin itse tuohon outikon mekkoon :D
Oon nytten ollu ahkera ja aloin tekemään ruokaa jo tähän aikaan, poikkis on kipeänä ja melkein 39astetta ressukalla kuumetta, pelkääkin että on tarttuva tauti kun työkaverilla ihan samat oireet. Mutta eipä mulla ole mitään muuta kuin nuhaa ja paikat jumissa ja niin mulla on ollut jo pari kuukautta :p
Lemmikeistä olen joskus aikaisemminkin vastannut, että kaksi kissaa meillä täällä on ja oma tänä vuonna 7 vuotta täyttävä kultainennoutaja on sitgten suurempaan asuntoon tulossa ja nyt on äidilläni hoidossa.
Mutta nyt karkaan tylysti ruuan luokse kun hylkäsin sen tuonne pariksikymmeneksi minuutiksi kun lueskelin näitä :'( oon hyvä kokki.
 
Mandy81:
Löysin eilen henkkamaukalta hyvän "telttatakin" kevääksi. Semmonen a-linjainen kaksrivinen trenssi. On niin paljon tilaa, että mahtuu varmaan vielä heinäkuussakin päälle.
Just äsken rupesin kokeilemaan mun vanhoja kevättakkeja, kun tuntuu että kohta alkaa toppatakki olemaan liian kuuma. Nuo vanhat kevättakit eivät oikeen vaan meinanneet mennä enää kiinni :/ Sain just ja just ne mahtumaan, mutta eivät varmana enää kauaa mahdu. Pakko varmaankin käydä ostamassa joku takki kevääksi, kun vielä ei kuitenkaan ilmankaan pärjää.

Onneksi muuten meidän loppuraskaus osuu kesään. Voi käyttää kaikkia "helppoja" vaatteita: mekkoja, tunikoita jne. Sellasia mitkä saa helposti päälle :D
Ei ois kivaa olla talvella ison mahan kanssa ja ähertää jotain paksuja vaatteita päälle.

Foxeri Voi kiitos :) Minäkin kyllä (edelleenkin) tykkään tuosta puvustani. Harmi vaan, ettei sille enää oo oikeen käyttöä :p

Täällä onneksi paistaa aurinko, mutta aika viileetä on silti. Mutta täytyy lähteä nyt kauppaan :wave:

Outiko 22+3
 
Oikein ihanan aurinkoista lauantaita kaikille B)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksista, en ainakaan poikalupauksia huomannut :)

Nipsu ONNEA punktiotuloksista, onneksi kaikki on hyvin :)

Lemmikkejä meillä ei ole. Esikoista odottaessa meillä oli koira mut se sit annettiin appiukolle, ku paljastu et oon vähän allerginen koirille. Enkä enää lemmikkejä ottaskaan ;)

Täällä oon tänään heti aamusta siivoillu intona :D Ja nyt ootellaan ruuan valmistumista. Sit ulkoilemaan. Pikkunen on masussa välillä innostunu oikeinki potkiskelemaan, nyt taitaa nukkua :heart:

Eipäs tällä kertaa muuta. Nautiskelemaan vaan auringosta :)

mertsu 19+0 POKSISTA :D
 
Onneksi tosiaan vatsat on isoimmillaan kesällä. Kahdessa raskaudessa mulla on lasketut ollu helmi-ja maaliskuussa. Oon sillon paukkupakkasilla kävelyretkillä kulkenu miehen kelkkahaalarissa :LOL: Siihen vatsa mahtu oikein hyvin.

Sinderella 18+5
 
Hiphei!
täällä on oksutauti pikkuhiljaa selätetty. onneksi ei esikkoon tarttunut,mutta mä ja ukko ollaan kyllä saatu posliinia halailla ihan tarpeeksi.. kiva kun just vielä tähän muuton alle.no,mutta tosiaan tänään olo jo paljon parempi,eikä enää tarvinnut tosiaan eilen sitä pönttöäkään halailla,niin eiköhän se siitä,kunhan vaan tuo neiti säilyis terveenä! =)

nyt ei sen enempää,veera on päikkäreillä,niin vois vähän pakata vielä noita keittiö juttuja..se rapiseva sanomalehti mihin astiat kääritään kun kiinnostais neitiä kovasti ja tietty menis suuhun.. :headwall: :D =)

ja oikein aurinkoisia kevätpäiviä kaikille vaan!! :D

missä se kevät oikein viipyy???:headwall:

ajatar&vempula rv 21 &veera 7kk :heart:
 
Kuulumisia täältäkin pitkästä aikaa.

Käytiin eilen rakenneultrassa, kaikki oli hyvin. Painoarvio 310g :) Ja kaikki mitat vastas sitä mitä pitääkin:)

Kysyin samalla että näkyykö kumpi olisi tulossa, niin poika kuulemma ihan selvästi! :) <3 Oon koko ajan sanonu kaikille että mulla on niin poika olo :)

 
Joo, tosissaan kaunis kevät sää tänään ollut :whistle: sitä odotellessa siis...

Ihanaa kun kaikilla tuntuu tuo paino nousevan tasaisesti ja tuolleen mukavasti. En kehtaa omia lukujani edes ylös laittaa, sillä tosissaan olen varmaankin syönyt sen kahden edestä, mitä ei tosissaan ole hyvä tehdä :D Muilla näemmä mennyt paremmin.. Alaselkäkin reistailee jo pahasti tässä vaiheessa, niin alan jo huolestua, etten ylös pääse sängystä kunnolla :| Täytyy aloittaa liikunta nyt toden teholla, ennen kuin on liian myöhäistä..

Sain itse parvorokon tulokset, kun meilläkin oli se epäillys.. En ole onneksi saanut tartuntaa! =) enkä tosin koskaan ole sairastanutkaan sitä.. Helpottunut olo kuitenkin nyt.

Zinnie 22+1
 
zinnie mulla myös paino nousee huimaa vauhtia. Tosin en ole sen takia huolissaan, kun painoindeksi n.20 ennen raskautta, mutta selkä huonona myös täällä. Oon yrittäny joka aamu tehdä tiettyjä jumppa/venytysliikkeitä, mutta pääsee välillä unohtuu.. Toivottavasti siinä tv2 jumpassa ens perjantaina (!) ois hyviä liikkeitä. Täytyy nauhottaa =)
Mites sulla se parvorokkoepäily tuli? Sanottiinko että pitää vielä seurata, jos saat sen vai onko tartuntavaara jo ohi?

misu75 rv21+5
 
Ai niin, onko muilla ollu vihlontaa sormissa? Mulla vihlasee toista keskisormea aina välillä kun teen jotain (ojennan sormia liikaa?). Kivoja nää vaivat. Yskäkin on jatkunu jo monta päivää. Yöt ja päivät saa yskiä keuhkonsa pihalle. Alkaa vatsalihakset olla jo aika kipeet.
No tulipa taas valitettua oikeen kunnolla :kieh:
 
tyttönen onnea poikalupauksesta!

Zinnie Mulla taas ikuinen huoli kun paino EI nouse... Vedä tosissaa kahden edessä ja tullut vain se vauvan,istukan,kohdun ja lapsiveden yhteispaino ja alkujaan vähä alipainon rajalla niin se painon nousu ei pahaa tekis... :/ Mutta kuten sanottu niin niitä kiloja ehtii murehtii ja karkoittaa lapsen jälkeenkin. Kuulin tällästä huhua että jos äidin paino nousee hyvin raskauden aikana vois olla pienempi riski saada raskausarpia. tiedä sit noista.. :whistle:

misu mulla ei oo ollu sormissa vihlontaa mutta alaselkää vihloo aina välillä ja NÄNNINPÄITÄ KIHELMÖI JA NIPISTELEE ja sit valuu nesteet kirjaimellisesti pitkin rinnuksii sit senkin edestä...

hyvää viikonloppua hudjukellekin!!
 
Hei kaikille, ja onnea uusista tyttö- ja poikalupauksista!

Ja hauskaa lauantai-iltaa, ja sunnuntaita. Meillä vietetään Earth Houria, mutta tietokone on päällä, koska ei kyllä muuten olisi mitään tekemistä. :) Kynttilöitä palaa, ja kävin jopa vessassa vain kynttilän valossa. :)

Mutta nyt täytyy kysyä, onko kukaan tupakoivista repsahtanut raskauden aikana? Olen polttanut noin 3 kokonaista tupakkaa plussan jälkeen. Hävettää ja inhottaa jo tuokin määrä. Tänään meni illalla henkoset, kun ollaan reilusti tapeltu miehen kanssa ja vain niin v*tutti lujaa. Ja kun mies meni tupakalle kaljoineen, niin hermot petti lopunkin. En ole kokonaista onneksi pystynyt polttamaan, vain se yksi tai kaksi henkosta. Mutta nyt ottaa päähän oma heikkous.. :headwall: :headwall: Saa laittaa linkkejä, jos joku tietää jonku "erittäin pahan" sivuston asiasta raskaus+tupakointi, missä on kuvia tai tekstejä, jotka saa niin pahan olon odottavalle äidille, että ei varmasti tee enää koko raskauden aikana mieli!

Vaavitar + tintta, ja istuu pimeässä miettimässä tekosiaan.
 
Tupakoinnista Itse en oo koskaan tupakoinut, mutta äsken teki todella pahaa, kun käytiin yhdessä pubissa ( olin miehen seurana) eikä siellä ollut vapaana pöytää kun savullisella puolella. Sitten siinä mein pöydässä tupakoitiin ihan kauheesti ja oikeen ahdisti kun joutu vetään henkeen sitä hajua. Lopulta menin oksentamaan, kun se teki niin pahaa :(
Nyt on ollut koko illan kurkku tosi kipee.
Oon kiukutellu nyt miehellekin siitä, kun polttivat siinä mun ympärillä. IHan ku se miehen vika oiskin ollut, mutta aina sille kiukkuni puran. Ja kyllähän mun mies itseki polttaa, että sikäli.

tyttönen90 Onnea pojasta

outiko 22+3
 
misu75, joo siis olen ollut pari viikkoa töistä pois (teen siis töitä koulun oheella lapsiparkissa, muutamia kertoja viikossa). Yhden työntekijän lapsella todettiin parvorokko, ja minulle soitettiin tästä epäilyksestä ja he sanoivat työpaikalla että mene lääkäriin ja labraan. Lääkäri ei määrännyt tuloksen jälkeen enää sairaslomaa, sillä jos kuulemma rokko olisi tarttunut, se olisi jo tarttunut. Sillä se tarttuu ennen kuin lapselle tulee mitään läiskiä naamaan. Joten ei nyt ilmeisesti ole hätää :) Toivottavasti sullakin menee kaikki hyvin sen parvorokon suhteen :flower:

Tupakoinnista, en tosissaan ole koskaan polttanut tupakkaa, saati sitten edes kunnolla edes maistanut. Ja vielä etenkin näin raskauden aikana, tupakanhaju ällöttää tosi pahasti, alan voimaan pahoin.

Painosta vielä.. Joo tosissaan kivut on tosi suuret päivä päivältä tuolla alaselässä, tai sen tuntumassa. Liekö iskias? Vaikea paikoin kävelläkin yms. oma äiti taas sanoi, että voi parhaiten raskaana ollessaan.. Ja itse kärsin hirveästi.. No omaa tyhmyyttä tämä liiallinen painonnousu :D liikaa jäätelöä ja ehkä kokista, vaikka paikoin olen pystynyt siirtämään himoni hyvin hedelmiiin. En itse ole mikään metriheikki, olen 160 cm ja painoindeksi oli siinä normaalin ja lievän ylipainon rajalla raskaaksi tullessani.. että onnea vaan mulle elämään :D Pitäisi olla joku mammakaveri, jonka kaa oikeasti ottaisi niskasta kiinni itseään ja lähtisi touhuamaan kaikkea. Tai edes joku kaveri joka asuisi lähistöllä

Herkkyydestä onko muillakin ihan tajuttomia tunnekuohuja? Sain miehelleni tänään ihan hirveän hepulin puhelimessa ja aloin itkemään. En edes viitsi mainita mistä se oli, koska se kirjoitettuna kuulostaisi ehkä naurettavalta, mutta itkusta ei meinannut tulla loppua millään ja aloin pohtimaan asioita pidemmälle, liian pitkälle.. Että jaa, kohta olen yksin ei ole kavereita, kun tulen äidiksi.. jotain tosi typerää.. Mies oli ihan pihalla tästä yhtäkkisestä kohtauksesta.. Jotenkin nyt kaikki tunteet kärjistyy ihan äärimmilleen. Herkkä olen luonnostanikin ja pohtivainen, mutta tämä on jo ihan hullua :D
 
Kiitos :)

Tupakoinnista niin olin polttamatta koko tammikuun, mutta sen jälkeen retkahdin uudelleen..

Ennen poltin n. 10-15 päivässä.. Nykyään jää alle 10.
Jotenkin pitäisi saada taas itseään niskasta kiinni ja lopettaa uudelleen!

Painosta Mulla oli ensimmäisellä neuvolakäynnillä paino 72 kg paikkeella. HUH HUH. Tosin neuvola oli heti joulun jälkeen :D Sen jälkeen oli jotain 70 ja sitte 69 että tippui onneksi tuossa alussa takaisin oikeaan suuntaan :)

Nyt on paino n. 70,5 kg joka on ihan hyvä :)

En ole liikkunut sen enempää kuin normaalistikkaan ja syönytkin olen enemmän mitä yleensä
:D

Tuolla aikaisemmin valiteltiin selkäkivuista niin mulla ei ole mitään kipuja ollut koko raskauden aikana, tosin voi johtua siitäkin että päivät pitkät painelen ympäri maailmaa ja nostelen kaikkea niin saa samalla sitä venytystä ja liikuntaakin siinä :) En sitten tiedä muista.

Semmoinen vinkki että sohvalle ei kannata jäädä makaamaan, koska silloihan ne kivut vasta tulevatkin!

Oltiin ultrassakin perjantaina ja se täti kyseli että jokos olen liikkeitä tuntenut, ja kyllähän se muljahtaa välillä ihan kunnollakin mahassa koko päivän.. Niin täti sanoi että no toivottavasti et ihan kaikkia liikkeitä tunne, että kun meillä on oltu ultrassa aina niin liikkuvia että hyvä kun ultraaja on pysynyt mukana liikkeissä :D


 
Do dii..
elämässä sattuu ja tapahtuu, on jäänyt kirjottamiset vähemmälle. Lukemassa olen kyllä ajoittain käynyt ja nyt pinot luettu :).

Kikka89 Ihme kohtelua olet saanut sairaalassa. Johan tuollaisesta lääkärin sanomisesta voisi tehdä asiakaspalautetta. Aika loukkaavia asioita lääkäri minusta sinulle lateli..
Voimia ja toivotaan, että nuo "halvaantumis"oireet häviäisivät.

Mä asun Helsingissä ja jos on kiinnostusta niin pääkaupunkiseutulaisethan vois pitää jonkinmoista miitinkiä?! Olisi mukavaa!

Mulla piti olla rakenneultra 8.4, silloin viikkoja 21 tasan. Soitin kuitenkin kättärille tuosta ajasta kun suositus on viikoille 18-20. Ilmeisesti on niin ruuhkaista ollut aikaa varatessa ettei aikaisemmin ole aikaa saatu? Mutta sain peruutusajan ja ultra onkin huomenna! Kivaa!
Itse oletan suuresti että se on poika tuolla mahassa, ja kaiken järjen mukaan se poika oliskin. Miehen puolelta jos noita asioita katselee niin poika juu.
Mutta ehkä vähän salaa toivon, että mulle kävis kuten täällä jollekin,(anteeksi, en muista nimimerkkiä..) että tuliskin yllätystyttö :ashamed: Vaikka loppupelissä se on ihan täysin sama kumpi sieltä tulee. Poikia kun meillä on kaksi niin olisi mukava saada kokemus toisestakin sukupuolesta :)

No juu, selvinnee aikanaan tuo.

Paljon on ihmiset muuttamassa ja jo muuttaneet. Rankkaa mutta ihanaa tuo muuttaminen.
Me muutettiin 2v sitten kun nuorempi pojista oli pari kk:n ikäinen. Asutaan kerrostalossa, 4krs ei hissiä ja neliöitä huimat 69. Mutta aiotaan mahtua :)

Oho, pitää kohta lähtee laittaa laatikkoa siihen vaiheeseen, että sen saa uuniin :)

Mukavaa sunnuntaita.

Sunflower-78 ja Joku LA 19.8
 
Tyttönen, onnea tyttölupauksesta! :heart:

Tupakoinnista, varsinkin Vaavittarelle haluan sanoa, kun niin kovin pahoillasi olet polttamisesta, että en mä usko syyllistämisen auttavan mitään. Sä selvästi ymmärrät sen, että se ei ole hyväksi. Ja vaikka mä periaatteessa olenkin nollatoleranssin kannalla niin vähänhän sinä olet polttanut! Voimia sinulle ja Tyttöselle tupakoinnin lopettamiseen :hug: Mun on kamalan vaikea sanoa mitään muuta, koska en ole kuin joskus tupakkaa maistanut, eikä mitään hajua ole siitä millaista on olla siitä riippuvainen.

Outiko, mulla on ihan sama juttu. Tupakansavu ottaa jotenkin niin kovasti nenään, että jos joku polttaa mun seurassa ulkonakin niin on pakko mennä kauemmas. Sen takia en koskaan lähde työharjoittelussakaan tupakkapaikalle happihypylle, vaikka normaalisti niin teenkin.

BB, Voimia muuttoon, kuinka veljesi voi?
 
Tässä on muutama kohta tupakoinnin haitoista. Löytyy vau.fi-sivuilta.

Näitä riskejä otat, jos tupakoit raskaana ollessasi:
* Kohonnut riski keskenmenoon.
* Kohonnut riski veriselle vuodolle.
* Kohonnut riski ennenaikaiselle vedenmenolle.
* Kohonnut riski infektioille.
* Kohonnut riski kohdun suun eteen kiinnittyneelle istukalle.
* Kohonnut riski huonosti toimivalle istukalle.
* Kohonnut riski ennenaikaisesti irtoavalle istukalle.
* Kohonnut riski lapsen syntymiseen kuolleena.
* Kohonnut riski ennenaikaiseen synnytykseen.
* Kohonnut riski kohdun ulkopuoliseen raskauteen.
* Vähentynyt hapen määrä ja ravinto hidastaa sikiön kasvua ja kehitystä sekä saattaa vaurioittaa mm. aivoja, sydäntä ja keuhkoja.
* Kohonnut riski DNA-muutoksille, jotka voivat johtaa sikiön kehityshäiriöihin.
* Kohonnut riski keskushermoston kehityksen häiriöille, jotka voi johtaa oppimisvaikeuksiin ja käytöshäiriöihin kasvuiässä.
* Huonompi vastustuskyky ja alentunut keuhkojen toiminta.
* Moninkertainen riski kätkytkuolemaan.
* Poikalapsen siittiöiden laatu voi huonontua ja kivekset jäädä normaalia pienemmiksi

Näin passiivinen tupakointi vaikuttaa lapseen:

* Moninkertainen riski kätkytkuolemaan.
* Kohonnut riski koliikille, jos äiti tupakoi imetysaikana.
* Kohonnut riski korvatulehduksille, hengitystieinfektioille, keuhkoputkentulehduksille, keuhkotulehduksille, astmalle ja allergioille.
* Passiivinen tupakointi lisää myös aivokalvontulehduksen vaaraa.
* Kohonnut riski joutua sairaalahoitoon.

Ja pakko kertoa. Eräs sukulaiseni synnytti reilu vuosi sitten kuolleen vauvelin joskus viikoilla 34-36. Hän tupakoi koko raskauden ajan. Käsittääksen ihan samaan malliin, kuin ennen raskauttakin. Käsittääkseni istukka irtosi ennenaikaisesti. Suoranaisesti en tiedä, mikä tähän johti.

Tsemppiä kaikille tupakan kanssa kamppaileville! Toivon, että onnistutte selättämään tupakanhimon.

Mandy ja nappula 21+6
 
Täällä ollaan pidetty TODELLA PITKÄ väli kirjoitteluun... :whistle:

Hmm..mistäköhän aloittaisi..
Itselläni oli jo vuoden alusta iskias tyyppisiä kipuja havaittavissa jotka sitten pahentuivat koko ajan ajan myötä.Loppujen lopuksi olin viikon verran saikulla kivun takia
ja sitten kun ei enää tämä vaiva niin kovasti vaivannut niin rupesi tuo häntäluu olemaan niin pirun kipeä,ettei oikein hennonnu istuakkaan!!Mutta onneksi pahimmasta ollaan jo päästy,nyt kipua alkaa tuntumaan "vasta" pe,kun työ viikko on saatu pulkkaan...Jospa tämä tästä..

Tuosta tokasta ultrasta (rakenneultra) emme sitten päässeet nauttimaan,kun meidän alueella ei enää sitä tehdä!!Kiitos uudistuksien!!Se olisi sitten mentävä yksityiselle ja maksettava (mielestäni) aivan naurettava summa siitä ilosta.
Elikkä,myö mennään nyt loppuun asti jännityksessä,että kumpi sieltä tulee!
Itselleni se oli kyllä jotenkin helpotus,kun enää ei ollutkaan vaihtoehtoa,että haluaako tietää vai ei.Onhan se mukava,että pysyy arvailujen varassa,mutta sitten toisaalta,olishan sitä kivempi ollut ostella tietyn värisiä vaatteita/tavaroita,jos tietäisi kumpi tulossa...
Vähän kakspiippuinen juttu,mutta näillä mennään..

Itselläni nuo hermot ovat olleet räjähdys alttiit,pienikin ärsyke saattaa laukaista hirmuisen katastrofin päässä!!
Kuten eilen.Miehen kanssa oltiin suunniteltu ostoksille lähtöä ja hän sitten ei nyt jostain syystä voinutkaan lähteä,joten pakkasin herralle laukun ja viedessäni sitä hänelle näinkin herran kävelemässä kylänraitilla...Joten minä sitten pysäytin auton,avasin takakontin ja viskasin laukun pihalle...ukko vaan kerkesi heittämään laukun takaisin autoon,kun menin autoon istumaan...nousin vielä ulos huutelemaan ja loppujen lopuksi vein lähi ravintolaan herralle avaimensa(mistä otin meidän asunnon avaimen pois) ja sanoin "että sulla ei ole sitten enää mitään asiaa tulla.."
Noh,sitten lähdin itse ostoksille ja vingutin visaa 140? edestä!!!!Ja täytyy sanoa,että kylläpäs helpotti!!! :D

Että näin meillä..toivottavasti en ole ainut oikkuineni!!

- Nuunuu ja masuasukas 21+4 -
 

Yhteistyössä