ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Kielletty ihanan turvonneet jalat, tuota odotellessa ;) Tota, jos olette ehkä mahdollisesti joskus muuttamassa Pähkinärinteeseen tai muuta. Niin olisin itse mielissäni saadessani juttuseuraa! Ja muutenkin olisi kiva jutella. (Saatan kyllästyttää noita omia kavereita vauvapuheilla, vaikka enhän aina koko aikaa puhu niistä :D. Kun tosissaan ketään ei ole aikeissa vielä "hankkia" lapsia. Innoissaan he kuitenkin toisaiseksi tästä ovat). Ja muutenkin jos jossain päin Vantaata asustelet niin olisi kiva jutella yms.
Kuule juttuseuran kroonisesta puutteesta on kärsitty täälläkin päässä jo PITKÄÄN, eli seura on kyllä hyvinkin tervetullutta, muutoinkin kuin siinä tapauksessa että muuttaisimme sinne P-rinteeseen :) Torstaihin mennessä pitää tuon asunnon asia päättää, pitää nyt vähän mittailla ja tuumailla että mahduttaisiinko myö ylipäätään sinne! Mutta ilimoottelen :)

Tänään siis oli aika 12.30 Jorvin äippä-polille rakenneultraan ja mä nukuin viime yön tosi katkonaisesti kun mua jännitti ihan hirveesti. Sitten siinä 12.25 meidät kutsui samaan huoneeseen missä viimeksikin muute ultrattiin sellainen erittäis herttainen rouvashenkilö mikä oli itseasiassa kultani kummitädin työkaveri. :)
Heti alussa esitettiin toive että saataisi muutama kuva ja sukupuoli olisi kanssa kiva tietää. "no tiiraillaanpa sitten sinne jalkojen väliin vähän tarkemmin" vastasin kätilö hymyillen.

Siihen vaa masu paljaaksi ja selälleen makaamaan ja sanoinkin että se vauva on tosi alhaalla yleensä että sieltä sen löytää parhaiten, ainakin potkujen perusteella. Ja alhaallahan se oli kauniisti pääalaspäin niinkun asiaan kuuluikin." HYVÄ! PYSYISIKIN NIIN" hihkasin siinä. Siinä Sitten selitti kätilö kiltisti missä on mikäkin ja vauvapa imi peukkua ja näytti peukkua meille mistä saatiin kuvakin napsastua. NENÄ EI NÄHTY Kun vauva oli koko aajn pää toiseen suuntaan ja sit oli nyrkki nenän edessä. Eipä siis osata sanoa onko isin vai äidin nenä.

Sitten tuli se hetki kun kätilö sanoi että "siinäpä sitä sukupuolta sitten olisi" vauva ku oli jalat nätissi levällään ja sitten katsottii toisestakin kulmasta. Vahvisti vaan kätilön mielipidettä asiasta. "kumpaakos teillä oli mielessä että voisi olla" Kysy kätilö. Mies sano että "Poikahan sieltä varmaan tulee ku tyttö olis aika harvinaislaatuinen vaikka mahtava juttu tietysti."
Mun pulssi hakkas varmaan 200 kun olin niin jännittyny siitä että kohta saataisi tietää ja sitten se kätilö puhkas jännityksen kuplan ja sanoi "Kyllä se kuule siltä näyttää että te saatte esikois TYTÖN"
Multa pääs itkunaurut. Olin just sanonu että "vähänkö olisi hassua että olis tyttö ku niin varma oon pojasta ollut". :D NÄinpä! Katsottiin useemmasta kulmasta ja kätilökin sanoi että jos poika olisi niin pitäis kyllä jotai "extraa" näkyä :D Saatii läjäpäin kuvia ja multa pääsiitku onnesta että onkin PRINSESSA! Kulta sano vaan hölmistyneenä "pikkuveli kyllä sit pitää saada seuraavaksi" :D Taisi se olla Mieheniki vähän ihmeissään.

Beebee & Kirppu tyttönen 20+5

Tulin pikaisesti vaan kysymään, et joko joku on käynyt synnytysvalmennuksessa? Jyväskylässä ois tällä viikolla 2 päiväinen synnytysvalmennus ja ajattelin osallistua. Siellä näyttäis olevan kaikkea hyödyllistä, ainakin esitteestä päätellen.

Hitto että mä odotan että pääsen töistä kotiin ja pääsen testaamaan uusia vaunuja :) Ne toimitetaan meille kotiin klo 16-18 välisenä aikana ja mies on ottamassa niitä vastaan.
Tekis mieli lähtee testaamaan niitä heti ulos mut saa nähdä kehtaako lähtee tyhjiä vaunuja kärräämään :D

outiko 22+0

mamika Meille tulee lasten ikäerosi 2v ja 10kk eli melkein sama ku teillä. Ja mua jännittää aika paljonki kuinka arki alkaa sit luistamaan. Olin esikoisen kanssa aika poikki yövalvomisten takia ja ehkä lievää masennustakin. Nyt jännittää jos vauva on samanlainen valvoja kuinka sit jaksaa, mut kaippa siitäkin hengissä selviää.

Ihanaa BB! :flower: Kyl nää jutut herkäs vetää helposti ;) Itsellä on varma poikaolo ja saan jännittää sitä ihan loppuun asti :)

Tänään on taas tullu tehtyä kaikkea hyödyllistä, hengannut vaan sohvalla ja katsonut televisiota ja seurannut netistä asioita. No kohta menen hoitamaan vähän lapsukaisia, antsaitsemaan lisätienestiä :)

BB, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: Tuleekohan meille sitten poika kun oon ihan saletti, että tyttöä odotellaan jos kerta teilläkin meni noin päin :LOL:

vaavitar, ai sinä olet täältä päin! Oletteko käyneet niissä perhevalmennuksissa? Ja fysioterapeutin luennolla? Mietin vaan että ollaanko samoissa tilaisuuksissa istuttu :)

Kiitos hääonnitteluista! :heart: Miusta on jotenkin kiva olla raskaana oleva morsian :) Tunnen itteni kauniiksi. Muut saa juoda meiän häissä eikä miua haittaa yhtään että en voi ryypätä.
Lähden huomisaamuna Budapestiin reissuun kaverin kanssa. Ja sitten ens viikon pe on häät... Voisin laittaa sitten jonkun kuvan miltä näytin paksuna morsiamena :)

Kylläpäs oli taasen luettavaa :D

Anna333 ja OnSiisKevät Onnea teille pian koittavista hääpäivistä :)

BB Onnea paljon tyttölupauksesta :)

Sisarusten ikäerot Meillähän oli tarkoitus, että esikoiselle ja toiselle lapselle tulisi pieni ikäero, mutta toinen lapsemme siis menehtyi. Esikoisemme syntyi 01/05 ja enkelityttömme 12/06 ja poikamme syntyi 02/08 ja siis pojalle ja tälle tulevalle tulee ikäeroksi n. 1,5 vuotta. Ja esikoinen onkin silloin n. 4,5 vuotias.

Väsymyksestä Täällä kans välillä väsyttää. Luulen sen johtuvan alhaisesta hempasta.

Ihania masuja :)

Täälläkin välillä turvotusta, enempi kuitenki masun kohalla iltaisin joskus.

Onneks mies tulee huomenna reissuhommista kotiin :) Vielä ois hommia mitä tehä, mut tuntuu ettei jaksa kun noi muksut vie kaikki mun voimat melkein :D

Niin itse olen 23, täytän joulukuussa 24v. Mies täytti viime helmikuussa 24, ollaan samana vuonna synnytty eli -85. Ja kyllä minäkin nuorelta näytän. Meidän yks miespuolinen kaveri sano mulle kerran kun oltiin baareilemassa, siis ennenkuin rupesin tätä odottamaan, että näytän ihan teiniltä :D En ottanu loukkauksena, koska hän vielä sanoi ettei hän pahalla että hyvä asiahan se vain on jos nuorelta näyttää :) Varmaan siks sanoi, kun oli jo kolme raskautta takana ja hoikka eikä pyllykään ollut mitenkään erityisesti päässy levenemään :D

Noh, eipä tällä kertaa muuta tainnu olla... Palailen taas kun kerkiän :)

mertsu 18+4

Alkuperäinen kirjoittaja mams:
Täällä ollaan Oulusta. Tais olla joku toinenkin tässä ketjussa ellen väärin muista. Tulee kirjoituksia niin paljon, että omalla luku-/kirjoitustahdilla saa muutaman hetken käyttää lukemiseen.
Itse olen jo 27 vuoden ikäinen ja esikoista odotellaan. Mitään tavaroita tai vaatteita en ole vielä hankkinut, mutta ajattelin alkaa neulomaan jonkinlaista neuletakkia pikkuiselle. Sukupuolta ei meillä ole tiedossa eikä haluta tietääkään etukäteen. Rakenneultra on ens viikolla ja sitten näkee taas piiitkästä aikaa kaverin ultrassa, toivottavasti kaikki on hyvin.

mams 19+1
no mää ainakin olen Oulusta :) :wave:
mihin olet menossa rakenneultraan?
mulla on kahen viikon päästä ja gynegoon menen :) jänskää hiukan :whistle: :D :heart:
meillä on 3 lasta ennestään ja ikää mulla piakkoin 32v. ;)

En tahdo pysyä mukana kun on niin aktiivinen pino :eek: =)

Onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille!!!!

Nyt on sitten tämäkin masunkasvattaja käynyt rakenneultrassa,kaikki oli vatsassa hyvin. Vauva nukkui kokoajan mutta supermukava ultraaja sai käänneltyä vauvaa niin että sukupuolikin näkyi selvästi,emmekä malttaneet olla kysymättä mitä näkyi kun hän sanoi että näki kumpi oli. Meillekin tulee tyttö. :heart:

Ikäerosta oli ollut puhetta. Meillähän muut ovat jo isoja kun nuorena aloitin ja tämänhetkinen kuopus aloittaa eskarin kun vauva syntyy.

Paremmalla ajalla lisää juttua,nyt iltapalan laittoon. Ezmeralda ja ötökkä 20+1

:kieh: just kirjotin taas ihan kivan pätkän tekstiä, ja mihkä lie hävis.. :|
no lyhyesti se mitä kirjotin
elikkäs ..Outiko.. aijaa mulle ei tullut mielee että siitä olis haittaa mutta onhan se kyllä kun alkaa miettimään vähän tarkemmin niin tietenkään ne eivät halua ottaa riskiä että kalliit laitteet menevät rikki.. no pitää muistaa tästä lähtien ottaa pois..:)
Onnea sulle baby butterfly ihanista ultra kuulumisista ja yllätys rinsessa lupauksesta :heart:
On siis kevät minä olisin ainakin oikein innokas näkemään kuvia sinusta hää päivänäsi.. ite seuraan kaikki mahdolliset hää ohjelmat..:)
kokeilen viellä sitä kuvaa laittaa tähän joka oli paras kuva mikä saatiin mukaan.. (pikkainen morjestaa) :heart:

Piritta88 Ihania kuvia, söpösti pikkunen näyttää peukkua :heart:

BB Onnea tyttöuutisista!

Saatiin noi vaunutkin jo kasattua, mies tyypilliseen tapaan: " Ei tässä mitään ohjekirjoja tarvita..sellaset on naisia varten." Onneks kuitenki ovat nyt kasassa. Mies oli kyll' sitä mieltä että parempi ois antaa olla niitte vielä laatikossa, mut en millään malttanut. Vaikka vieväthän ne vähän tilaa.

outiko22+0

Mulla alkaa olla toivo menny tän mun verenpaineen kanssa....

Tänään yltyi päänsärky kovemmaksi joten menin lääkäriin, 152/92... lääkitystä lisättiin taas ja nyt 3 viikkoa sairaslomaa, siihen mun ultraan asti....

Ja Pietarsaaresta ollaan...

elokuussa09 Toivottavasti verenpaineet lähtis laskuun :hug:

Mandy Voisitko lisätä mulle tyttöolon. Alusta asti ollu tyttöfiilis, tosin oon nyt yrittäny ajatella että voihan se olla poikakin.

Paikkakunta Vaasan läheltä. Seinäjoen suuntaan voin kans tulla miittailemaan :wave:

Hei pitkästä aikaa!

Olen taas ollut tosi laiska kirjoittaja, vaikka lukemassa olenkin käynyt ainakin pari kertaa viikossa :ashamed:

Tänään oli meillä rakenneultra ja kaikki oli vauvelilla hyvin :heart: Suuri helpotus oli! Ultraaja oli todella mukava ja puhui koko ajan, mitä oli tekemässä ja mittailemassa. Sai kuulemma hyvät näkymät sukupuolen kannalta kriittisiin paikkoihin ja kuulemma tyttö olisi tulossa :heart: Se oli meille yllätys, sillä oli ollut vahva poikaolo kummallakin. Mutta ihanahan se on tyttö saada esikoispojan seuraksi :heart: Mutta samapa tuo kumpaa sukupuolta, yhtä rakkaaksi kuitenkin tulisi, oma lapsi :heart:

Laskettu aika pysyi samana. Istukkaa on kuulemma sekä etu- että takaseinällä ja kuulemma ihan normaalia on. En kyllä ole aiemmin kuullut, että voisi olla kummallakin mutta kaartaa kuulemma sillain että on kummallakin..?

VAUNUISTA: Meillä on Brion Duo-vaunut, joita tällä kakkosellakin aiotaan käyttää. Olemme olleet niihin tosi tyytyväisiä. Niissä on kova koppa. Vaunut ovat kylläkin melko kookkaat mutta ovat mahtuneet autoonkin ja hyvä vaan, että koppa oli reilu, kun esikko oli isokokoinen jössikkä
:heart: Heittoaisa on ollut miellä kovassa käytössä ja on edelleenkin, kun käytämme vaunuja rattaina esikon kanssa.

Liikkeet tuntuvat nyt jo onneksi säännöllisesti ja ovat voimistuneet selvästi viikon- parin viikon aikana. Ultrassa vauva liikkui tosi paljon ja tunsin vain murto-osan liikkeistä. Istukka vaimentaa siis aika paljon, ainakin päällepäin muuten tuntuvia liikkeitä.

Mukava on ollut lukea, että niin moni on saanut hyviä ultrauurisia =) Voimia kaikille, jotka painiskelevat erilaisten pulmien parissa :hug:

Aurinkoista kevättalvea kaikille!

T:Soila ja Pikkuinen 20+3

Kiitos onnitteluista ja onnea muillekin ultrakuulumisista! :heart:
No kyllä tohon ylläri tyttöön niin videokamera olis pitäny olla ku multa hymy levis niin että jos korvia ei ois ollu olis varmaan pää haljennut. Sit tuli ihme onnen itku että voi ei meidän prinsessa. Tänään sitten kun tulin asioilta kotiin olipa tuo kultaseni käynyt ostamassa vaaleanpunaisen bodyn ja paidan. :) Se vasta herkistikin. Edelleen ihan epätodellinen olo. JA oli ihan varma että poika se on ku tytöt niin harvinaisia kummankin suvussa. :D Koko suku riemuitsee molemmin puolin että ihanaa tyttö. :) Ei niin ettäkö poika olisi ollut yhtään vähemmän toivottu. :)

Anteeksi omanapaisuuteni. Huomenna yritän kirjoittaa muuta kun itsestani,mutta huomenna meen sinne lohjalle ja perjantaina se veljen leikkaus. Saatiin huikeat 9 ULTRAKUVAA kun esitin pyynnön että saisi muutaman ja kerroin että vien veljelleni kun hänellä se vaikea leikkaus perjantaina. Superihana kätilö :)

Yhteistyössä