ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Huh kun on kuuma !!

Tiedän ettei saisi valittaa kun on lämmintä, mutta en kyllä muutakaan voi.
Yöt ovat aivan tuskaa, ja päivällä täytyy käydä välillä ihan jääkylmässä suihkussa että pysyy tajuissaan ( ja olen kyllä käynyt yölläkin vaikka onkin kiellettyä tuo kerrostalossa yöllä suihkuttelu )

Tänää käytiin miehen kanssa kaupoilla ja ostettiin nyt sitten pöytätuuletin.
Nyt se hurisee täällä olohuoneessa, ja ensi yöksi tulee makuuhuoneeseen mun naaman viereen jos vaikka saisin nukuttua.

Tänään hain sitten ne lääkärin kirjoittamat närästyslääkkeetkin ja pitäisi niitäkin nyt alkaa syömään niin ei tuo paino tippuisi enempää ja saisi nukuttua senkin takia paremmin kun ei tarvitsisi yöllä siitä närästyksestä kärsiä.

Muuten täällä menee aika samaantyyliin kuin aikaisemminkin, mieskin on taas pikkuhiljaa unohtamassa sen meidän "keskustelun" ( siis mun itku-hysteeria-raivarin ) ja siis tässä pari viime päivää on taas mennyt koneella istuen.
Joo siis oltiin kyllä tänään ostoksilla ja huomenna mennään uudestaan, mutta se aika mitä kotona on oltu niin mies ei taas keskity muuhun kuin siihen tietokoneeseen ( itse sentään istun koneella vain kun mies on töissä tai pelaamassa )

Täytyisi kohta varmaan koira viedä ulos kun ei ole taas käynyt ulkona aamun jälkeen, kun tota nyt on ihan turha lähteä kauhealla helteellä tonne ulos viemään kun on raukka ihan läkähdyksissä jo parin metrin kävelyn jälkeen ( ahtaat hengitystiet ja musta karva tekevät olon hankalaksi näillä keleillä )
 
Niin ja tosta sheivauksesta piti vielä kommentoida.
Sääret shivaan suihkussa joko lattialla istuen tai sitten yhdellä jalalle seisten toinen jalka tuolilla ( meillä kun on tuoli suihkussa vielä sen mun halvauksen jäljiltä kun silloin piti käydä istuviltaan suihkussa kun ei toinen jalka toiminut niin olisin voimut kaatua )
ja noi kriittiset paikat menee sitten niin että peilistä katson samalla kun en käsikopelolla uskalla ja ei kyllä ole enää pitkään aikaan ollut toivoakaan että sinne näkisi mitään.
Meillä kun on peili lavuaarin päällä eli juuri näkee kun varpaillaan seisoo :D
 
Huh huh, olipas taas muutama sivu luettavaa :) Ei oo päässy ees koneella käymään, kun tehtiin huoneen muutoksia, niin nyt uudessa tietokonehuoneessa ei oo puhelinpiuhalle sitä paikkaa, niin pitää aina raahata kone keittiöön, että pääsee nettiin. Äh. Mies aikoi mennä ostamaan langattoman.

Yöt on ollu melko resusia tällasten ilmojen takia, vois tulla vähän viileempää. Poikakin nukkuu ihan levottomasti, kun on niin kuuma. Meillä paistaa just makkariin tuo ilta aurinko, niin nukkumaan mennessä siellä on jotain vajaa 30 astetta lämmintä. Ihanata.

Miehellä loppu loma, eilen palas töitten pariin. Onneksi sillä on vielä pari viikkoa elokuussa lomaa ja sitten vielä isyyslomat päälle, jos meinaa pitää sitä.

Nimistä... Me ei olla vielä ees ihan varmaksi päätetty, eikä aiota kertoa, vasta kun ristiäisissä. Hätäkastelappujakaan ei olla vielä saatu, pitää muistaa kysyä seuraavassa neuvolassa. Mulla ei oo ollutkaan nyt tavallisia neuvoloita, kun aina on lääkäriaika. Nyt perjantainakin on lääkäriaika. Nyt se on samassa paikassa, missä synnytänkin. Ja taas eri lääkäri. Plaah.

Outiko, mun mielestä synnytystapa-arvio tehdään kaikille ens kertalaisille. Ainakin täällä meillä. Siellä katotaan mahtuuko vauva tulemaan alakautta jne.

Omppulille :hug:

Sinderellalle, ONNEA =)

Joku kirjoitti mahan koosta. Mullakin oli esikoiselta jätti iso maha, sain kyllä paljon kommentteja ja katseita. Neuvolassakin viimesillä kerroilla ihmeteltiin, että kuinka se voikin olla näin iso. SF-mitta oli laitokselle lähtiessä 43cm.

Oih, ois niin ihanaa mennä vaikka parturiin tai johonkin. Mutta tosiaankin tämä kotihoidontuki ei paljoa auta asiaa. Aionkin mennä heti parturiin, kun tulee ekat äippälomarahat, muistaakseni ne tulee just sopivasti laskettuna päivänä. Aion tilata sille päivälle ajan, mutta kerron kyllä kampaajalle, että jos mua ei näy, niin en tuu =)

Olikohan vielä jotakin, mitä piti muistaa.... Niin, mulla pitäis vielä jossain vaiheessa olla se pelkopoli käynti, pitää muistaa siitäkin kysyä seuraavassa neuvolassa.

Ja vielä.. Mulla oli esikoisen synnytys niin rankka, etten halunnu heti poikaa rinnalle, sain sen sitten pesun jälkeen hetkeksi ennen kuin menin leikkaussaliin paikattavaksi. Jotenkin olo oli sillon niin kamalan ihana, ponnistus kesti yli 3 h, menetin paljon verta ja oksentelin koko synnytyksen ajan, niin halusin sen urakan jälkeen hetken hengähtää. Mutta sitten kun sain pojan rinnalle, niin ah, sitä ihanuuden ja rakkauden määrää :heart:

Jeps, nyt syömään vesimelonia ja oottamaan miestä kotiin.

Helmiir ja Kerttu oisko rv 33
 
huhhellettä!
ihanaa sain autoon vihdoin ilmastoinnin toimimaan mutta huh laskua päälle 300e meni uuteen kennoon ja ooppelin liikkeen nesteen täyttö laskuun yhteensä! mutta nyt saa mennä autoon viilentymään! :D

kävin poitsun kanssa tänään uimahallissa, oli tarkoitus viihtyä ulkoaltaalla ja käytiinkin mutta piru kun tuuli niin kylmästi sinne ettei poitsu tarennu olla, ja hetken päästä tyhjentyi pihaaltaat muistakin kun tuli pilvistä.
hetken pulikoitiin sitten sisällä, masuasukki ei tykänny yhtään, luulin jo että pulahtaa sinne altaaseen. sattui niin helkkaristi alas ja tuntui kun yritti painua aina vain alemmas. sitten kun pois lähettiin niin olen ollu todella kipeä. kotona römpsästä valui pahan hajuista aivan kirkasta vettä! en tiiä oisko mahollista että ois kohdun suu auennu vähän ja että tuota vettä ois päässy sinne. :/ olen ollu tosi kipee nyt koko illan sattuu alapäähän ja painaa. ylös ei tuolista pääse. tekis mieli soittaa kaveri kätilölle josko vois tarkistaa paikat kun kuulema sen vois tehä kotona. mutta en kehtaa! :headwall: :ashamed: ihmetyttää kun neuvolassa ei kertaakaan ole kokeiltu paikkoja, vain mahan päältä kokeilee missä tenava on. siinä kaikki. entinen neuvolan täti joka oli poitsun aikaan teki tutkimuksen aina jos vähänkään epäili jotain tai ite sanoin jotain. eli kokeili kohdun suun miltei joka kerta. tämä ei kertaakaan eikä edes kehota lääkärille kysymään. sanoo vain että kyllä se siitä ja koita nyt vain kestää. ens viikolla on taas neuvola.
 
Terve taas :)

Kesti taas lukea kaikki :D Nopeasti kirjoittelen ja menen sitten nukkumaan..

iinaZ joo meille tosissaan paistaa tuo aurinko oikein porottamalla tuohon parvekkeelle ja ikkunoihin. Kahdesta ihan iltaan asti... ihanaa.. ja kun tosissaan ei ole läpitalon huoneistoa, niin tuuletus ei kunnolla onnistu. Tuuletin siis ruksuttaa täysillä ja vähän ikkunat raollaan. Meillä tosissaan nuo kisut aivan kuolleita, yöllä alkavat taas riehumaan kun tulee viileää.

To on neuvola lääkäri ja pe sitten synnytyssairaalaan tutustuminen naistenklinikalla :) Tämmöistä ohjelmaa itselläni tällä viikolla. Ja jos saan luvan lääkäriltä (eli katsoo sopivaksi vielä) että saisin uida, niin mökille sitten viikonloppuna :)

Zinnie 35+5
 
huomenta!

myöhästyneet synttäri onnittelut cinderellalle! :flower:

esikoinen nukkuu vielä,mutta jostain ihmeen syystä heräsin jo itse puolisen tuntia sitten.
kamalan moni teistä on jo laittanut kaiken vauvaa varten valmiiksi.itse en ole tehnyt paljon mitään.. :ashamed: sen vauvan peiton pesin viime viikolla kun siinä luki,että pestävä ennen käyttöä ja kotiintulovaatteet oon ostanut. esikolta kun on kaikki tallessa,niin jotenkin sitä ei oo alkanut stressaamaan.mut josko sitä sais viikonloppuna vauvalle vaatteita jo laiteltua kaappiin =) ja vaikka suurimmaksi osaksi kestoilla aiotaan mennä,niin yksi semmmonen 3-6 kg vaippapaketti ostetaan. viimeksikin käytettiin öisin kertiksiä.

sheivauksesta meillä mun mies hoitaa sen homman :D ja on ihan otettu asiasta, kainalot kyllä sheivaan itse, mutta sääret ja alakerran hoitaa toi ukkokulta.. :heart: kun itse kun yrittää niin jälki on tosiaan myös sen mukaista kun ei sinne ollenkaan nää..

tänään olisikin kolmelta vielä neuvola, kirjoittelen kuulumisia sen jälkeen lisää, ja kommailen jos jotain nyt unohtui.

niin ja tinuli71 onneksi ei pojallesi sen pahemmin käynyt!! =)

ajatar&vempula 34+4 & veera 10kk
 
Koska Esikko on huulirasvaa vailla ja apteekki kilsan päässä, niin en istukkaan aamua partsilla vaan suuntaan neitien kanssa kävelylle sitten Los Serranon. Tää kesälomatekemisen keksiminen alkaa ihan oikeesti olla olon kanssa yhtä raskasta :/

Muistatteko nannuzin? Hää taitaa olla onnellisesti jo topicien mukaan poksahtanut, tai ainakin jo ovella lähdössä :heart:

Kovistelee.. usein, ei kuitenkaan alaspäin työntävällä voimalla eikä kivuliaasti. Harkkasuppareita piti ja sai olla näillä viikoilla, mutta mulla ei kai niitä sallita vielä ja mun tuurilla niitäkään ei ole enää rv 37+0 eteenpäin. Sinne ei oliskaan enää kuin 22 päivää siinä missä LA:n 44 päivää.

Kohtu on todellakin ahdistavan korkealla vaikka pitäisi olla korkeimmillaan vasta rv 36. Ruokapöydässäkin pitää istua selkä nojassa kiinni ja varsinkin keittoja on himppa hankalaa syödä! :LOL:

Ruoasta mieleeni, vaikka vuorokaudessa olenkin kasvanut 1,4kg (turvottaa kenties..), niin aamupalalle on päästävä nyt -->


-iinaZ & Kolmonen 33+5
 
Huomenta!

Ei varmaan oo vielä uutta pinoa tehty, ainakaan en löytänyt?!
Se ois sitten jo heinäkuu, hurjaa! Ihan hullua ajatella että tässä kuussa on jo LA, mutta mä veikkaan kyllä että tää vauva syntyy vasta elokuun puolella.

Liikkuuko teillä vauvat vielä miten paljon? Meinaan täällä liikkuu ja potkii tosi kovaa! Ajattelin, että loppua kohden ei ois enää niin kova meininki, mutta mitä vielä :LOL:
Oikein sattuu joskus kun monottaa äitiään.

Karvojen ajelusta Mä en oo koskaan ajanut säärikarvoja ( juu-u) ihan niinkin yksinkertasesta syystä, että mulle ei kasva niitä! On toki sellasta ihan pientä vaaleeta olematonta karvaa, mutta se on tosiaan sellasta "nukkaa", että se mihinkään näy :D
Sitten kun kaverit on pelotelleet, että jos nää mun onnettomat haituvat vielä sheivaisin, niin ne saattas alkaa oikeesti sen jälkeen kasvaakin.
Mutta noi kriittiset paikat oon vielä koittanut ajaa itse..ihan vaan sillei käsikopelolla tunnustellen :D
Kohta varmaan munki pitää tuo miesraukka laittaa hommiin. Sehän se nykyään mulle laittaa sukatkin yms. jalkaan :D

Mie muistan nannuzin. Aluksi oli täällä meidän pinossa, mutta siirtyi sitten heinäkuisiin. Hän muistaakseni asustelee täällä Jkl:ssä päin. Muistaakseni ihan tässä heinäkuun ekana tai tokana päivänä on hällä LA eli ihan hyvin voi ollakkin jo poksahtanut =)

Mun pitää lähtee kohta pyöräilemään Biltemaan, kun lupasin hakee miehelle sieltä jonkun virvelikassin tms :D Mulla kun tätä aikaa on, niin ihan hyvin voin hoidella toistenkin asioita..

outiko 36+0 poks!
 
Merkkailen taas!

Eilen säikähdin oikein urakalla, tuli ihan kipeitä supistuksia illasta ja kivuttomiakin niin, että hyvä kun toinen ehti loppua niin toinen jo alkoi.. Tänään sitten pitää ottaa rauhallisemmin. Olis kuitenkin hyvä vauvan vielä pari viikkoa olla mahassa :)

Ajatelkaa meille syntyy pinoon tässä kuussa ihan varmasti jo vauvoja!!! :heart:

Vilma ja Elma 33+5
 
Niinpä, jännä ajatella kuka saa seuraavaks vauvan. :)

Viime yönä oli jännä tunne. Terkkari just sano että vauva on vielä aika ylhäällä ja viime yönä ku nousin ylös vessareissua varten niin tuntu ku vauva olis menny alaspäin tosi vauhdilla ainaki tollasen kolme senttiä. Tuntu hirveeltä.

Säärikarvat kykenen itse vielä ajaan, tossa suihkukopissa saa toisen koiven niin kätsysti ylös. muut karvat meneeki sitte ihan käsikopelolla ja oonki luovuttanu niiden kans, mies ei takuulla suostuis ajeleen. :D

Tänään lavatansseihin. :) vaikken itse tanssikkaan. :)

aniit ja taneli 32+5
 
Heips taas pitkästä aikaa!

Aina kun lupaan parantaa tapani, että kirjoittelisen useammin tulee jotain. Nyt olen ollut kaksi viikkoa kipeänä. Ensin normi flunssaa, ja nyt sit jälkitautina korvatulehdus. :( . Antibiottikuurilla olen parhaillaan ja saikulla.

Tänään neuvolassa jälleen käyty. Kaikki muuten ok, mut painoo oli tullut parissa viikossa hurjat 2,9kg. Kiitos sairastelun ja melkein pelkän limun juomisen ja herkkujen syönnin. Kai se nyt on hiukan turvotustakin. (ainakin elättelen toiveita). Nyt yritän parantaa tapani jotta kahden viikon päästä vaaka ei paljoo heilahtais.

eli RV 34+0 POKS! =)
Paino/vk +1350g
RR 128/83
Pissa puhdas
Hb ei otettu
Sf 32
painoarvio noin 2000g
RT
syke + (128)
liikkeet ++

Täällä on nimistä keskusteltu. Meillä on nimi hyvinkin tiedossa ja kaikki tuntuvat sitä käyttävän =) Toivottavasti ei tee meidän poika jekkuja ja olekin tyttö. On meille tytöllekin nimi varattuna kaiken varalta.

Kummeista on myös käyty keskustelua kovasti. Me ollemme kummitkin jo valinneet. Eli minun toinen pikkuveljeni, kaverini, avomiehen sisko ja hänen avomiehensä. Eli neljää kummia ollaan ajateltu.

Meillä vauva liikkuu masussa ainakin viel kovasti. Siis potkii, nyrkeilee ja vaihtaa kylkeä. Th oli sitä mieltä et kerran nyt on raivotarjonnassa niin ei sitä enää vaihta mut kylkeä kylläkin voi vaihdella ja siltä se tuntuukin. Juuri nyt taitaa tulla pylly edellä ulos tuolta mun masusta. :LOL:

Kaipa mun pitäis mennä tekee jotain tällä loputtomalle sekasotkulle. Jos vaikka laittais hiukan vauvan vaatteita järjestykseen ja laatikostoon.

Ouska ja Väinö rv 34+0 (mihin se aika kuluu, enää 6vk) :eek:
 
Ouskalle paranemisia! kesäflunssa on viimeinen jonka tahtoo saada, ja varsinkin raskaana. :hug:

Teidän liivikeskustelua seuranneena päätin minäkin tilata netin kautta liivit.Kiitti linkittäjille!! Löysinkin sit kahdet. toiset oli se toppimalli ja toiset se selästä avattava. Hintahan oli siis tosi jees kun kaupas mitä olen katellut niin kaikki on 40-60? mä sain nyt ne kahdet postikuluineen vajaaseen 60! Kokeilen kokoa L kun normisti mulla on ollut d90-d95 ja nyt jo E95-100. eikä oo ees maito nousuut vielä. toivottavasti mahtuvat päälle.

Täällä taas huh hellettä! mulle tulikin ekstra vapaapäivä omaa aikaa kun kaikki muksut jäävätkin isälleen yöksi. Kaksi vanhinta oli jo yön siellä ja nuorimmainen menee nyt kans yöksi. Jes.

Illalla siis se jalkahoito, vihdoinkin.

Päivällä ajattelin luuhata espoon ikealla ja ties missä et on illalla jalat sit siinä kunnossa et riittää hoidettavaa.

Jännä nähdä kuka teistä jakautuu ekana kahtia. Mulla on siis tosiaan vielä 8vkoa aikaa omaan laskettuun.

omppuli ja öttiäinen tasan 32rv.
=)
 
Mulla on huomenna äitipolilla synnytystapa-arvia ja se tosiaan tehdäänkin tän mun epilepsiani takia. En itsekään sitä tiennyt ennenku tänään :eek:
Eli oon todella hyvin perillä asioista :D
Neurologi voi meinaan kieltää multa alatiesynnytyksen, jos näkee siihen aihetta. Onneksi mulla ei ole ollut yhtään kohtausta raskausaikana eikä viimeiseen 3 vuoteen, joten toivottavasti saan synnyttää normaalisti, kun en millään halua sektiota :(

Nukuimpa tuossa sitten 2h päiväunet ja nyt pää ihan hikinen..ehkä mä nyt vihdoin voisin lähtee uloskin, kun täällä taas koko päivä sisällä oltu :/

outiko 36+0
 
ootteko jo saaneet äitiysrahapäätöksiä?
mie hain viim 6kk tuloilla kun kuvittelin sen olevan niin viisaampaa kun on paremmat tulot kuin 2007...noh... matkavähennysten yms jälkeen ( ja en tajuu miks niitten pitää vaikuttaa kun erikseenhän ne muutenkin ilmotetaan vasta seur vuonna) tuntuu että hävisin tässä hommassa.

voinkohan valittaa asiasta ja vaihtaa hakemuksen perusteeksi v. 2007 jo valmistuneen verotuksen tulon? onko kellään kokemusta?

sissi ja papana 32+4
 
Heippis

Kikka toivottavasti lääkkeet autto ja sait viime yönä nukuttua??

Sissihullu, hae ihmeessä sitä muutosta, yrittää kannattaa ja luulen, että vois onnistuakkin. Laskitko netissä sen edellisen verotuksen mukaan, sillähän eron näkee helposti. Itse sain ton 6kk mukaan ja hypättiin sairaspäivärahojen yli, olin tosi tyytyväinen.

Täällä on päivä taas vietetty rantsussa, poika on niin innoissaan vedessä ja äiskä melkein kyyneleet silmissä katselee hänen intoa :) Täällä Tampereella oli vaan yritetty mahdollisesti siepata yksi lapsi rantsusta, kylmänväreet meni selässä, kun asiasta netistä luin, kun tultiin kotiin. Mekin tolla rannalla usein ollaan.

Nyt syömään ja sit lähetään jädekiskalle :)

Permis ja Veikko 33+2
 
äippä1977
Minulla on se käsitys että vaikka hakee 6kk tulojen perusteella niin jos ed.vuoden verotuksen perusteella ois tulossa parempi päiväraha niin Kela ystävällisesti huomioi tämän ja päätös tehdään siinä tapauksessa sen ed. vuoden verotuksen perusteella. Näin minusta joku virkailija ois joskus sanonut ja ei kai tällainen asia kai virkailijan ystävällisyydestä/kettumaisuudesta voi riippua?? Ihan en nyt vannomaan mene kun nykyinen päiväraha määräytyy edellisen perusteella joka on määräytynyt edellisen perusteella jne.. Mut jos yhtään mietityttää niin puhelin kouraan ja kysy suoraan sieltä kelasta!
 

Yhteistyössä