ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Hei

Valvon täällä koneen äärellä, kun tuo unirytmi on vähän sekaisin... Nukuin vissiin jo yöunet kun töistä tulin. :D

Kiitos neuvoista vuodon suhteen. Vuotoa ei oo enää tullut yhtään, mutta mainitsen siitä neuvolassa ensi viikolla...

Jalkojen turvotus on lisääntynyt entisestään. Sunnuntaina olin rannalla ja tuntui siltä kun olisi ollut pumpulipallot varpaiden välissä... Tukisukatkaan ei enää juuri auta.

Vauvanvaatteita ym. olen pessyt ja silittänyt. Vielä paljon silitettävää, mutta melkein kaikki alkaa olla pestynä. Vielä kun olisi paikka minne laittaa ne! :whistle:

Nyt vois ottaa vähän rennietä ja koittaa saada unen päästä kiinni. Herätykseen enää 3½ tuntia... Työpäivät käy onneksi jo vähiin... 9 päivää jäljellä!

Illusia + Emppu 33+4
 
Huomenta.. |O

Viime yön kovistellu kivuttomasti (ylä )mahaa, koira Ykkönen yrjökurnuttanu kahdesta lähtien ja oma rakkokin on kerjänny huomioo normista poiketen.

Kaunis päivä tulossa mutten tiedä mitä tekis kun kyllästyttää kaikki. Ehkä suunnittelen huikeet ideat tällekkin päivälle ja loppujen lopuksi istun vaan partsilla neuloen ja takapihalla leikkiviä neitejä komentaen..

Alkuperäinen kirjoittaja Maud:
Mä tilasin muuten kans semmoiset Carriwellin painijaselkäiset drop cupit... Mun mielestä niissä on jotenkin pieni mitoitus... Siitä taulukosta kun katsoin niin M-koko olis pitäny olla just hyvä, muuten koko 80 C/D. Jouduin kuitenkin vaihtamaan ne L-kokoisiin. Nekin on sen verran justit, että ei varmaan siinä alun paisuntavaiheessa oo parhaat mahdolliset mutta tilanteen tasaannuttua ihan ok.
Mulla on lähtökoko 85DD-80E ja silti M on mun koko :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Zinnie:
Kotona kerrostalossa on se 30 astetta ja kuolen siihen..
Yleensä kivitalot on sisäviileitä mutta ilmeisesti teidän taloon porottaa porottamalla? Meillä on onneksi helteelläkin mukavan viileää kun pitää ikkunat kiinni, toisaalta meidän pää talosta on aamut varjossakin.

Alkuperäinen kirjoittaja tinuli71:
Olipas sitte viimeyö aika rankka. Poika soitti puolenyön jälkeen et on ambulanssilla viety sairaalaan
Oi voi! :eek: Jaksuja koko poppoolle, kyllä se siitä!

OT: Onko outikolla ollut epi kakrusta saakka? Meillä Esikko ollu aivosähkökäyrissä vierailevana starbana, mutta löydettiin syyksi vähän epiä sivuava vaiva. Nyt lääkityksellä kaikki ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Tänään on viides päivä ilman tupakkaa.. Lopetin ihan vaan siksi ettei enää tehnyt mieli polttaa. Aiemmin olen aina yrittänyt lopettaa jonkun takia, eikä se ole koskaan onnistunut (Niin, ei edes vauvan tähden.. :( ). Nyt mulla ei ollut muuta syytä kuin se että aamuisen tupakan poltettuani, huomasin etten nauti siitä tupakoinnista. Annoin loppuaskin ukolle mukaan kun hän lähti töihin enkä ole sen koommin polttanut.
WAU! \o/ Voiko tänään onnitella jo kuudennesta raikkaasta päivästä? :p

Alkuperäinen kirjoittaja omppuli74:
parisuhde tais olla ja mennä.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja permis:
Ja jädee menee litroittaina!!!
No todellakin. :ashamed: Pitäs varmaan yrittää syödä välillä oikeetakin ruokaa..


-iinaZ & Kolmonen 33+4


muoks: PRKL!! :eek: :D Kustihan vois polkasta jo tänään ne tilaamani helmet! Siinähän sitä tekemistä on.. mulle.. ainakin viideks minuutiks :LOL:
 
Nopsaan vastailen permikselle... En kyllä tarkkaan muista kauanko pumppaamiseen meni kerralla aikaa... Ei nyt mitenkään kauhean kauaa kumminkaan. Itse pumppasin luovutusta varten 1 - 2 kertaa päivässä. Sen muistan, että jos pumppas samaan aikaan kun imetti vauvaa niin paljon nopsemmin sai maitoa tulemaan. Kuulostaa varmaan hullulta ja siltä se varmaan näyttikin :LOL:
Meillä oli muuten semmoinen suositus, että kerralla kotoa haettava määrä olis mielellään vähintään 500 ml eli noin 250 ml päivässä kun haku oli joka toinen päivä... Tämä oli vuonna 2006 eikä nyt ollut siis mitenkään ehdoton. Mut onhan se ymmärrettävää, ettei ne sitte viitsi ajella edestakaisin jos aina on pullon pohjalla joku 100 ml... Mäkin oon miettiny, että haluaisin taas luovuttaa maitoa... Mutta toisaalta mietin kans, että kuinka aika piisaa kun on tuo esikoinenkin.

Musta tuntuu ihan, että tää pikku tyyppi on taas viime yönä kääntänyt kylkee... reilun viikon viihtyikin jo aloillaan rt I...
Oon aloittanu muuten herkkulakon! Neuvolan täti sanoi, että vauvalle tulee kaikista eniten painoa viikkojen 36-40 aikana ja vauvelin syntymäpaino voi olla hiukan pienempi jos katsoo tarkemmin mitä erityisesti näiden viikojen aikana syö. Oon kyllä niin makean perään , että saa nähdä miten tää onnistuu??! Yritys on ainakin kova!


Maud 35+2
 
Omppuli74 ja tinuli71 :hug: voimia sinne kummallekkin!

Huomenta vaan!
Täällä viime yö meni loppujen lopuksi sittenkin muvasti! Aamuyöllä lämpötila laski täällä huimasti ja tuli viileää ja uni maistui oikeen hyvin. Aamulla tuntui että rakko räjähtää koska pitkästä aikaa tuli käytyä yö pisulla vain yhden kerran yön aikana! :D

Enpä ole vielä uskaltanut talviturkkia heittää, kun kehuvat kaikki että se vesi on hurjan kylmää vielä?!? :)

Jätskiä menee täälläkin ja ihan liian kanssa. Oma paino kun huitelee omissa huippulukemissaan niin vois sitä vähän rajoittaakin tuota makean syömistä, mut en jaksa stressata :) Katsellaan sitten synnytyksen jälkeen sitä terveellisempää ruokavaliota. Nyt kaikkien liitos kipujen ja selkäkipujen kourissa pitää saada jotain lohdutusta! Nää turvotukset on ihan tuskaa! Mä haluan mun omat kauniit sormet ja varpaat/jalat takasin!Mulla tää turvotus on kyllä koko vartalo sellaista :D Ja jotta tuntisin itseni edes vähän kauniimmaksi, niin kävin laittamassa ripsiin pidennystä ja tuuhennusta! Voih, ne on niin ihanat! Kun mulla ei ole koskaan ollut kovin pitkät tai tuuheet ripset, edes ripsarilla ei niihin ole volyymia saanut kovin helposti niin nyt on kunnon räpsyt!

Synnytystapa arviosta
Mulla on aika äippäpolille ultraan rv 36 mutta eivät sanoneet että se olis se synnytystapa arvia... enkä siis tiedä miksi se aika on, sanoivat että samat tehdään kun viimeksi polilla rv31 eli ultralla katsoivat PikkuTyypin kokoa ja mittailivat mun verenpaineet ja katsoi pissat. Polille sain lähetteen kamalien turvotusten ja päänsäryn takia. Mutta saan sit ainakin vielä rv36 tietää painoarviota kun ultraavat :) En sit tiedä mitä muuta ne tekee jos se on se synnytystapa arviointi?

Joku oli puhunut hätäkaste nimistä? Meillä ei anneta lupaa hätäkasteeseen, mutta kirjoiteltiin esitietolomakkeeseen kuitenkin tytön ja pojan nimi, että jos vaikka syntyisi aikaisemmin niin täytyy pienellä nimi olla silti vaikka ei kastetakkaan, eli nimi jolla voivat sairaalassa sitten vauvaa kutsua. Ja meillä nuo nimet on ne mitkä jää. Tai siis poikahan sieltä pitäisi olla tulossa niin se sama nimi on se pysyvä :)

Jotka ovat nimiä jo keksineet, niin tohditteko paljastaa? Mä kyllä uskallan kun ei mua niinkään haittaa jos jollain vieraalla on sama, kunhan ei omassa tuttava piirissä nyt joku ryöstä ;) Eli Meillä on etunimet ihan varmat ja toisia nimiä vielä harkitaan..
Poika: Eddie ja tyttö: Marilyn

Taisin kirjoittaa taas kunnon romaanin :ashamed: Pitäisi kirjoitella useammin, niin ei tarvitsis vallata koko palstaa sitten yhdellä kirjoituksella :LOL:

Citilda ja PikkuTyyppi 33+2
 
iinaZ:
Onko outikolla ollut epi kakrusta saakka?
Ei oo ollut. Sain kesällä 2006 yhden kohtauksen, joka ei ollut millään tavoin ns. tavallinen epilepsiakohtaus vaan sellanen mihin ei eka lääkäritkään osanneet oikeen sanoa mitään.
Taju kankaalla menin pitkin kaupunkia, mistään ei mitään muistikuvaa, mutta onneksi mut löydettiin sitten ja vietiin sairaalaan. Jokseenkin pelottavaa ajatella näin jälkikäteen että mitätahansa ois voinut tapahtua.
Mutta tuolloin sain epilepsialääkityksen, jota joudun syömään vielä varmaan aika kauan :/
Kun neurologinen häiriö oli kyseessä.

Mulla on lähtökoko 85DD-80E ja silti M on mun koko
Mullakin varmaan sitten riittänee noissa Carriwelin liiveissä toi M koko, koska nykyisin suunnilleen samoissa mitoissa kun sinäkin...



Hitsit, että on taas kuuma. Meillä ei auta vaikka laittas läpivedon. Ylimmän kerroksen asunto niin katolta hohkaa tuota lämpöä myöskin :/

Hitsit, että mua tympii tää lomailu jo :D Vaikka en mä kyllä töissäkään tahtois olla, mutta kun ei oo mitään tekemistä kotona. Siivota en uskalla, etten rehki liikaa. No pitää kai vaikka hakee joku kirja ja mennä tuohon pihalle lukemaan..

Aurinkoista päivää B)

outiko 35+6
 
ihanaa helettä;)

kyllä on ollut ihana kun talossa on tuo ilmalämpöpumppu jolla saa viilennystä, puhaltaa 16 asteista ilmaa;)
yllättävän innokaasti nyt lähden autoilemaankin, sielläkin nupit kaakkoon ilmastoinissa.

kaikki täällä ok, olo tuntuu jotenkin kummallisen normaalilta, ei ole edes turvotus vaivannut.

meeruska 32+1
 
Tsing!

Ja tosiaan, kuudes savuton päivä menossa :) Eikä oikeastaan tee edes tupakkaa mieli

Päässä mulla kyllä kiristää ihan kohtuullisesti, tänä aamuna räyhäsin tolle lapsellekin kuin heikkopäinen, kun kiersi taas kaikki kielletyt paikat läpi, yritti mennä mm. pesukoneeseen ja työnsi sormia pistorasiaan ja miljoona kertaa vaikka sanoin nätisti "eitä" ja "älä mene" "tulee pipi" ym. nostin sen pois jne... Joka päivä ja jatkuvastihan se menee jonnekin minne ei sais, pöllii kaukosäätimet ja naputtelee niitä, painaa telkkarin, dvd-soittimen ja digiboxin nappuloita vuorotellen, sammuttaa tietokoneen, sammuttaa koko olkkarin sähkölaitteiston tosta jatkojohdon päävirtakatkasijasta, yrittää kiivetä cd-torniin, kiipeää lelulaatikkoon ja jää jumiin sinne, ronklaa ovien saranoita samalla kun työntää ovea kiinni, kiipeää hyllyille, kaataa tuoleja, nousee seisomaan keittiön pöydän alla -> lyö päänsä -> itkee -> nousee uudestaan -> tätä niin kauan kunnes sen vaan ottaa pois sieltä..

Mutta siis niin, ihan on jokapäiväistä toi sen touhuaminen, mutta tänä aamuna, mulla oli pinna niin kireellä että ärjyin tolle pojulle, ja nyt oon vaan itelleni älykiukkunen kun tein niin. Mä inhoan itteäni, paska äiti... Itteään kun on vaan niin paljon vaikeampi kurittaa tai käskeä silloin kun on hermoheikkohetki.. :( Ja niin lupailin itselleni etten koskaan purkaa poikaan turhautumistani tai kiukkusuuttani. Kaipa kaikille äideille näitä turhautumisen hetkiä tulee, mutta mulle vaan piirtyy silmien eteen kuva mun tasapainottomasta äidistä, joka karjui meille aina kun sillä vaan oli huono päivä ja sitten kun karjuminen ei riittänyt niin löi, tukisti ja potki.. Ja mua vaan pelottaa siksi ihan hillittömästi tämmöset hetket kun itse hermostuu, mä en ikinä halua olla niinkuin mun äiti.. Mä haluan että mun lapset oppii rakastamaan mua siksi että mä olin ihana äiti, eikä vaan siks että mä oon niiden äiti....

Hmp. Joo, mietin minäkin tässä että missä lilliputit on?

Nyt mä sitten valitan ihan kauheesti, mua supistelee, selkää särkee, päätä särkee, niskat on jumissa... Enkä oo enää kuukauteen ainakaan voinut sheivata kriittisiä alueita kun en vaan yksinkertasesti näe sinne ollenkaan ja tuntuu epäilyttävältä ajatukselta pelkällä käsikopelolla sheivata, tippuu vielä häpyhuuli siinä toheltaessa :D Tosin ihan yks hailee, enpä mä tota miestä sillälailla oo pitkiinpitkiin aikoihin kiinnostanutkaan että sitä ainakaan toi mun tupee haittais.

Juu, mutta mä menen taas!

Kimalle rv.32 ja Taavi 10 kk
 
Merkkailen jälleen! Kaunis päivä tulossa täällä Keski-Suomessa, ihanan vilpoista kaupungin helteiden jälkeen :)

Pari päivää on supistellut aika ikävästi ja usein. Tuntuu paikat muutenkin valmistautuvan tulevaan koitokseen. En sitten tiedä onko tämä jotain myötätunto kipuilua, koska meidän sukuun syntyi eilen pikkuinen tyttö :heart: Ihanaa kun ei tarvitse enää itsekään kovin kauaa odotella!

Nimistä, meidän tyttö kastetaan isomummonsa mukaan Elmaksi, mikäli lääkärin veikkaus menee kohdilleen. Toiset nimet sitten on salaisuus vielä. Pojasta olisi tullut Joonatan Toivo Aukusti.

Synnytystapa arvio, mä en edes tiedä tehdäänkö mulle. Ei ole ollut neuvolassa yhtään puhetta.

Kimalle, hienoa!! :hug:

Omppulille voimia parisuhdeongelmiin!!!

Kaikille hyvää vointia!!

Vilma ja Elma 33+4
 
Huomenta,

eilinen olikin melkoinen koettelemus! :attn: Lämpöä piisasi ja minä sitten lasten kanssa siivoilin (ei sitä voi ikuisesti siirtää..).. ja siivouksesta huolimatta mikään ei näyttänyt siistille (en tiedä onko silmissäni vikaa :/ vai mistä johtui) ja sekös turhautti, pitkän siivousrumban jälkeen :'( . Ruokakaan ei maistunut, ei ollut nälkä lainkaan ja etenkin kuuma ruoka yökötti, syöminen jäi tosi vähälle, toivottavasti tänään parempi päivä.

Niistä Carriwellin liiveistä.. tilasin itse M-kokoiset, taulukon ja myyjän suosituksen mukaisesti kun oma lähtökoko on 85B ja edelleenkin sen kokoiset liivit käyvät. Mutta nuo Carriwellin M-kokoiset ovat mulle pienet! Jatkopalan viimeiseen hakaan saan ne kiinnitettyä (ympärysmitta siis nafti, ovat muuten kyllä ihanat ja tykkään väristä, viininpunaiset ovat). Ne ois pitäny vaihtaa viikon (vai oliko kahden sisällä ) mutta eipä sitten tullut niitä lähetettyä takaisin... :( Jospa ne nyt menisivät sitten jossakin vaiheessa :snotty:

Väsymys on täällä edelleen ihan kauheaa. Aamulla on vaikeuksia nousta, voisin vaan jatkaa unia.. ja iltapäivällä olen jo ihan valmis päikkäreille ja jos ei silloin niin viimeistään alkuillasta simahdan. Hemoglobiinia mitataan meidän neuvolassa todella nihkeästi vaikka itselläni se on ollut laskusuuntainen jo jostain rv 16.. täytynee ensi kerralla pyytämällä pyytää, että mitattaisiin, jospa tää kaamea väsymys johtuukin ihan siitä.


L3nen 35+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Citilda:
Ja jotta tuntisin itseni edes vähän kauniimmaksi, niin kävin laittamassa ripsiin pidennystä ja tuuhennusta! Voih, ne on niin ihanat!

Eli Meillä on etunimet ihan varmat ja toisia nimiä vielä harkitaan..
Poika: Eddie ja tyttö: Marilyn
Ripsioperatsioonisi kuullostaa ihanalle!!! :eek: :p Musta tuntuu etten viitsi tehdä tällä hetkellä itselleni mitään erikoisempaa kun olo on niin "raskas" ettei se laitatus missään tuntuisi. Hiukset värjään itse (Marimekon tyylikkäästi yksivärinen musta), rakennekynsiä ei tarvita vaikka ranskalaiseen kuluisi aina välillä ehkä vähän vähemmän aikaa ja kotitoplessnaamiot on niin jees ettei niitä kehtaa teetättääkään muualla :D

Nimivalinnat on kyllä "coolit" ;) Toivottavasti saatte tahtonne läpi jos ihan papin mielipidettä pitää kysyä. Me ei olla koskaan taikauskon takia kerrottu nimiä ääneen kenellekkään, ei nytkään Kolmosen kohdalla edes lapsille. Pappi kertoo sen kyllä kovaan ääneen ennen kuin kummit toistaa perässä että "TAHDON". On sekin muuten tyhmä kaava ristiäisissä! :$

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Kun neurologinen häiriö oli kyseessä.

Mulla on lähtökoko 85DD-80E ja silti M on mun koko
Mullakin varmaan sitten riittänee noissa Carriwelin liiveissä toi M koko, koska nykyisin suunnilleen samoissa mitoissa kun sinäkin...
No pienet "valuviat" onneks tekee meistä täydellisen yksilöllisiä ja lääkkeitähän käytetään vaan korvaamaan jokin elimistön oma jutska tai parantamaan elämänlaatua! Itse en voi omia lääkkeitä nassuttaakaan raskaana, sen verran stydiä kamaa ovat.

Liiveistä uskoisin että painijaselkäisissä M on sullekkin passeli. Ainahan voi tilata useamman koon ja pitää vaan sopivat niin ei tartte vaihdella. Runsasrintainen kun haluaa sitä tukeakin ja noissa sitä voi ollakkin kun ei ole saumoja. Napakat on pukea päälle (pujotetaan), mutta eivät kyllä valukaan eikä tuu yläjenkkakahvoja kainaloiden alle. Ja koska saumoja ei ole niin ei haittaa vaikka näkyy vaatteiden alta, näyttää nääs paljolti painijaselkäiselle tavistopille. Ylimääräisen maidon määrä 5. päivänä synnytyksestä mulla hipoo litraa ja osaston kätilöä lainaten rintani painavat "kilon per kappale" ja "noilla vois imettää koko kaupungin tenavat". Silloin ei todella voi käyttää päällään mitään liivejä, korkeintaan masutuubilla pitää liivinsuojat paikoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Ja tosiaan, kuudes savuton päivä menossa :) Eikä oikeastaan tee edes tupakkaa mieli
Ta-Daa! Hienoo! Tsemppiä jatkoon! bd


p.s. Kusti polki kuin polkikin mun helmet! Tasajalkaa piti eteisessä pomppia kun pikkukakara konsanaan. Postiinkin pitää vielä pian päästä nimmareita jakamaan :p
 
Merkkailenpas minäkin välillä.
Viime viikolla meillä olis siis se eka synnytysvalmennus. Kesti kolme tuntia ja pääasiassa puhuttiin synnytyksen käynnistymisestä, etenemisestä ja kivunlievityksistä. Sit päästiin kattoon synnytyssalia ja muutenkin tutustuttiin Haikaranpesän toimintaan. Tänään on viimeinen eli toinen kerta. Ilmeisesti puhutaan nyt ajasta lapsen syntymän jälkeen.
Aluksi luulin, et mua olis alkanu jännittämään synnytyssali ym. mut mä oon kyllä ollut tosi rauhallisin mielin ja ennemminkin vaan odotan sinne pääsyä :) Voipi olla, et ajatukset on ihan toiset tosipaikan edessä..

Mä jouduin viime viikolla käymään sokerirasituksessa, kun paino oli noussut kaks kiloa kahdessa viikossa.(yhteensä tullut 10kg) Tulokset olivat hyvät, kaikki reilusti alle raja-arvojen. En nyt muista niitä lukuja, kun en kirjannut ylös. Jotenkin tuntu turhalta koko homma, mut onpahan nyt sekin tsekattu.

Mua ei oo helteet ahistanu vielä. Oon kölliny rannalla ja keränny katseita mahani kanssa. Mä oon niin ylpeä masustani, et mielelläni sitä esittelen. Ihanaa, kun on ruskettunut! Kävin myös uimassa vaik vesi oli kyyylmäää! rantapäivän jälkeen kyllä saa nostaa jalat ylös ja pötkötellä sohvalla, mut toistaiseksi oon vaan nauttinu auringosta ja lämmöstä. Kovasti jo suunnittelen, et mihin sitä lähtis ens kesänä lomalle. Rantalomalle siis :)

Meillä oli parin kaverin kanssa suunnitelmissa lähteä ens viikolla Tallinnaan kaunistautumislomalle. Oltais yks yö hotellissa ja sit käytäis jalka-ym. hoidoissa. Jotenkin vaan tuntuu, et uskaltaako lähteä, vaikka viikkoja on vielä jäljellä. Kyllä mä taidan uskaltaa..

erityisesti Omppulille :hug:

Rimprenssa ja Leppis 33+6
 
iinaZ:
Me ei olla koskaan taikauskon takia kerrottu nimiä ääneen kenellekkään, ei nytkään
Mäkään en uskalla hiiskua nimi-ideoista vielä yhtään. Ei olla kyllä vielä nimiä varmuudella päätettykään, mutta kuitenkin. Eikä meillä oo kummejakaan vielä mietittynä. Sitten vasta kun saan terveen lapsen rinnalleni niin uskallan alkaa miettiä noita asioita.
En tiedä miksi, mutta mä en vaan uskalla suunnitella asioita liian pitkälle..

outiko 35+6
 
Voi miten mä kanssa haluaisin kaunistautumisjuttuja.. Mutta toi kotihoidontuki on sen verran nihkee määrä rahaa ettei oikein tule kuuloon.. Tässä just mietin että kehtaako sitä edes uutta luomiväriä mennä ostamaan kun edellinen meni rikki..

Meillä muutenkin toi ukko on mun hankintojen kohdalla aina aika rankan pihi.. Viime kesän mieleenpainuvin oli kun oli juuri ostanut itselleen kaksi rc-venettä (minä siis ehdotin että osta, kun toinen niin haaveili..) yhteensä hintaa sellanen 200 euroa, niin mentiin siinä sitten cittariin ja mä kiikutin ostoskärryyn sellasen hiuslenkkikokoelman (tosiaan hintaa se joku 2,5 euroa) niin ukko kattoo mua pitkään ja kysyy "no, ootsä nyt ihan varma että tarviit noita?". Siinä vaiheessa meinas kyllä käpy palaa ihan totaalisesti... Nyt se on jo ihan hauska tarina, mutta silloin kyllä meinasi savu tupruta korvista..
 
Mooooi pitkästä aikaa!!!

Meillä muutto onnellisesti takana ja alkaa jo hiukkasen näyttää kodilta tää uus asunto. Tosin on vielä mattojen ja ikkunoiden pesua ja verhojen ostoa jne. Mut pikku hiljaa sitten. On se vaan niin ihanaa ku on oma piha ja viimein päästiin kerrostalosta pois. Eli rivitaloon muutettiin. :)

Ootte niin kovasti kirjotelleet sillä aikaa että taidan vasta illalla alkaa lukemaan kun mulla nyt melkosesti hommaa tässä. (silti koneella vaan mähötän :LOL: )

Niin joo mullehan annettiin viimeks neuvolakäynnillä ylimääränen lääkäriaika menkkakipujen, vihlonnan ja paineentunteen takia. Eli kohdunsuu oli kiinni mutta pehmentyny ja sain sitte samalle päivää pika ajan äitipolille et ne ultraa viel sen kohdunkaulan et sen sillä näkee parhaiten sen tilanteen. No eli kaulaa jäljellä se 2cm (viimeks toukokuun puolessa välissä 3cm) ja pehmentyny, ponnistaessa kanava aukeaa mut siitä ei kuulemma tarvii mitenkää huolestua ku kohdunsuu oli kii jne. Eli musta oli kyllä toisaalta aika turha reissu mut tulipahan tehtyä ja tietää sit tota alakerran tilannetta. Ja kaikki nostelut ja rasitukset nyt pitäs jättää muille eli miehelle (raukka parka koko aika saa olla tuli perseen alla vaikka lomalla onkin) Ja kovasti lepoa jne.
Muuten ollaanki voitu oikeen mainiosti. Masu on valtava ja vauva on edelleen melko möykkääjä. Mut tota paineentunnetta ja menkkakipuja tulee aina sillon tällön. Varsinki jos oon pikkusenkaan enemmän ollu liikkeessä niin illasta alkaa jo tuntua sit et nyt pitää taas rauhottua.
Ja voi pee tää turvotus näillä helteillä on aivan käsittämätöntä. Tai no sormet ja jalat on ihan järkyt! Mutta en valita, ihana ku on lämmintä B) Ja hikoilla saa kyllä vaikka mitään ei ees tee. Onneks tää uus asunto on sen verta viilee vaikka kuin kuuma onkin et täällä on oikeestaa koko aika ollu se 20-22 astetta sisällä.
Ja mulla taas iskee hirvee kiire. En oo edelleenkää mitään laittanu viel vauvalle valmiiksi. En edes yhen yhtä vaatetta oo pessy. Ja eilen sain aivan valtavasti ihania tyttövauvan vaatteita, jotka kans meinaan pestä vaikka ne pestyjä onkin. Noo, ehkä sitä loppu viikosta vois jo alkaa pesemään niitä :D

äiskä ja pikkuinen 34+1
 
Nimiä en paljasta minäkään. Vaikka ne on kyl mietittynä ja hätäkaste lapussa on ihan lopullinen nimi. :) Ei kerrota niitä kellekään, joten ei palstallekaan. :)

Mä en oo kyllä yhtään kyllästyny lomaileen. Tää on ihanaa. Olis kyl vielä parempi ku sais uida, en oo mikään auringonpalvoja olla ikinä.

Sinderellalle synttärionnea!

Mullakaan ei rahat riitä mihinkään ylimääräseen hemmotteluun. Mut siks mä teen ite itelleni jalkahoitoo. :D

Aniit 32+4
 
Heips taas!

Kauheesti tekstiä ja mä ihan pihalla... :ashamed:

Omppulille :hug:

ja olikos se Sinderella joka syntymäpäiviä vietti? Onnea! :flower:

Ja Kimalteelle isot tsempit lopetukseen! Hienoa! Noinhan se menee, jos syy lopettaa ei ole itsestä, se harvoin onnistuu, mutta kun itse haluaa itsensä takia lopettaa, useimmiten onnistuukin. Mä olen aika varma, että itse sorrun ( taas ) kunhan vauva syntyy ja imetys loppuu... :ashamed:

Jollekin lupasin pistää infoa meidän ylimääräisistä yhdistelmistä, laitan kunhan ehdin...

Neuvolassakin taas käyty: Turvotusta on, mutta helteestä huolimatta ei hurjaa painonnousua, hyvin olen siis juonut ;)
Ja RR:kin ihan ok, korkea mulle, mut vielä ihan siedettävä. Hb 108 Ou Jee... :p On rauta tosissaan taas imeytynyt... :headwall:
Mitäs viel, SF unohtui merkata korttiin ja sydänäänet vauvalla edelleen hurjat, mutta kun kyljellään rauhoittuvat niin ei aiheuta toimenpiteitä.
Jaa, niin lääkäri teki sisätutkimuksen, paikat pehmenneet, kanavaa 1,5cm ja kohdunsuu 3cm auki.
Kaikki siis ihan okei.

Helteet vaan vie voimat, ja kukkaro ei anna periksi viettää joka päivää ostoksilla... :whistle:
Onneksi talosta alakerta pysyy viileänä koko päivän. Kateellinen olen kaikille ilmalämpöpumpun omistajille! :kieh: ;) Sellanen olis hankintalistalla, sitten joskus.

Vauva myllää mahassa vielä kovin, joku kirjoittikin, että tuntee nyt raajat ja kaikki, vaikka istukka edessä ja esikoisesta ei tuntenut niin hyvin, ihan sama juttu. Ihmettelen, että tuliskos tuo matkustaja mahasta läpi, jos istukka olis jossain muualla ja miten voi niin hyvin tuntea? Mutta kyllä ollaan miehen kanssa iltaisin naureskeltu kun ihan selviä kohoumia pyörii mahassa ja niistä saa melkeen kiinnikin! :heart:

Nyt täytyy syödä vähän jäätelöä, ettei pääse "laihtumaan" Heippa! :wave:

Treelo 36+2
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja L3nen:
Huomenta,



Niistä Carriwellin liiveistä.. tilasin itse M-kokoiset, taulukon ja myyjän suosituksen mukaisesti kun oma lähtökoko on 85B ja edelleenkin sen kokoiset liivit käyvät. Mutta nuo Carriwellin M-kokoiset ovat mulle pienet! Jatkopalan viimeiseen hakaan saan ne kiinnitettyä (ympärysmitta siis nafti, ovat muuten kyllä ihanat ja tykkään väristä, viininpunaiset ovat). Ne ois pitäny vaihtaa viikon (vai oliko kahden sisällä ) mutta eipä sitten tullut niitä lähetettyä takaisin... :( Jospa ne nyt menisivät sitten jossakin vaiheessa :snotty:



L3nen 35+2

hei onko sulla siis nää?

http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=86

mulla on nää L koossa ja viininpunaisena ja kerran käytetynä ja pestyinä koska ovat rinnanympärykseltään mulle liian isot. vaihdetaanko päikseen?
mulle sai laittaa vikaan hakaseen ja silti oli liian löysä.. jatkopalaa en edes kokeillut.
 
Moikka :wave:

Nyt olis poika sit leikattu ja heräämössä. Lähetään äitini kans kattoon ja viemään illaks vähä herkkuja et jaksaa yhden yön siellä maata =)

Tuskaa ollu tämä päivä ku on saanu ravata edestakas, jalat ihan pallona ja itikat syöny |O

Kävästiin miehen kans ulkona syömässä, ku sanoin et on sen ruuanlaitto vuoro,
täytyy useimmin vaatia kokkaamaan :D

Nyt hetkeks jalat kattoon ja sit sairaalaan :wave:

Tinuli71 + Morttiina 35+6 Huomenna poksuu
 
Prettymumin (nyk. Carriwell Jenna) pari pitkähihaista imetyspaitaa punaisena ja mustana, valkoiset painijaselkäiset Carriwellin imetysliivit (ei ollu mustana M-kokoa), mustat Carriwellin sporttiliivit, 4kpl bummiksen kuorivaippoja ja Mam Eco-kantoliina puhtaina kuivumassa.

Imetyspaitoja ajattelin hankkia vain pari-kolme, niin että on liikenteessäkin viitseliästä tisuttaa (paljaat vatsamakkarat tavallisella paidalla imetettynä ei oikein imartele). Masutuubi ja tavispaita menee hätätapauksessa mutta kun halvalla sai ja laadusta en tingi niin.. Mamaliciousin pitkähihainen kietaisu-imetyspaita houkuttelis mutta toisaalta sen alaosakin on turhan suora jo ilman raskauttakin pallomahaiselle. Sivurypytykset ois jees kuten Carriwellin Kaj:ssa, joka taas on malliltaan lyhyt kuin mikä.
 
sinderella: paljon onnea sinulle :flower:

Nimiä ollaan mietitty ja mies keksi niin ihanan tytön nimen että taidamme päätyä siihen :heart:

Vauvan huoneen remontti on valmis ja enää puuttuu hoitopöytä mutta senkin pitäisi tulla tällä viikolla. Kaikki vaatteet olen pessyt ja olihan siinä urakka ku on tullut osteltua hieman käytettyjä ja uusia ja ollaan myös veljen perheeltä saatu paljon vaatteita. Joka päivä pitää ihastella vauvan huonetta ku se on vain niin ihana ja ku itse ollaan remontoitu alusta loppuun asti (lattiat vaihdettu, maalattu ja muuta pientä fixausta). Huoneeseen tuli nalle puh-teema ku ei uskallettu laittaa mitään prinsessa hörsyleitä ku jos se onkin poika :) ja ku itsekkin tykkään tuosta nalle puhista.

(.) täällä käytiin taas lääkärissä sisätutkimuksissa nuiden kovien supistelujen takia ja olihan sinne tullut kovastikkin muutosta... kohdunkaula oli lyhentynyt 1.5cm ja kohdunsuu oli pysynyt ennallaan mutta sekin auki saman eli 1.5cm. Lääkäri vain tokaisi että täällä tuntuu vauvan pää...iik :eek: Nyt alkoi tosissaan jännittämään ja tuntumaan siltä ettei mene enää kauan että neiti syntyy. Mielelläni pitäisin sen vielä pari viikkoa masussa. Tällä viikolla menen käymään neuvolan lähetteellä äippäpolilla ku haluavat tarkistaa vauvan painon ku sf mitta lähti yhtäkkiä laskuun mutta mä epäilen tuota yhtäkkistä sf mitan laskua että koska vauva on laskeutunut ihan tuonne alas.
 
Ehtoota

Sinderellalle onnittelut! :flower:

Maud pitääkin sit syödä vähän ennakkoo, et pysyis noilla viikoilla vähän vähemmällä tuo herkuttelu, kummiskin esikoinenkin sen 4300g oli.

Päivät menee täällä taas hurjaa vauhtia tuon esikon kanssa, uimassa käydään joka päivä. Johan se lauantaille lupas kylmempää, pitää nyt nauttia näistä uintikeleistä. Itellä ainoastaan nuo yöt on vähän tuskasia. Ja siis minne ne mun supparit katos???? Täällä ei oo enää ees harkkasuppareita vaikka mitä tekisin. Olo on kuin ei raskaana oiskaan, no ekaa kertaa sekin tän raskauden aikana :LOL: Pitää nyt nauttia. Vielä en uskalla kummiskaan suursiivousta tekeen, lääkäri meinas, että kun 35 viikkoo on täynnä niin saa alkaa supistuksia jo varta vasten hakemaan. Jokohan meillä jo pian uskallettas makkarin puolelle touhuileen :p

Sheivaus tapahtuu täälläkin käsikopelolla, mun on pakko, oon karvakammonen :/ Synnytyksen jälkeenkin sheivailin kainalot ja sääret suihkussa ja hyvä kun tolpillaan pysyin, en ees päässyt suihkuun ilman miestä joka piti mua pystyssä. Eipä mies ees ihmetellyt, kun aina tuon sheivin kanssa heilun :) Mutta ehkä kuitenkin vähän outoa...mutta pakkaanpa sen kummiskin nytkin mukaan. :)

Ripsien pidennys kuulosti ihanalta. Haluisin niin johonkin ihanaan hemmotteluun, mutta tuo rahan käyttö on vähän karannut käsistä. Ja pitäs mennä ostaan vielä yläkertaan telkkari, että poika saa sen aamulla ite auki lasten ohjelmia varten. Voi sit ite pötkötellä vielä sängyssä ja rauhassa imetellä pikkusta. Meillä esikko herää siis aina kukon laulun aikaan, oli arki tai pyhä :/ Ja kun noita lomautuksia voi miehelle vielä tulla lisää, nyt on vaan kuukausi toistaiseksi tiedossa, mutta nää ajat nyt on vähän epävarmat, ni ois hyvä inan varautua, muuten kyllä olen jo aika kiitettävästi osallistunut lamantappotalkoisiin, meitsi ei oo kovin säästelevää sorttia :LOL:

Nyt pizzalle, kokkailtiin ite, namskis.

Permis ja Veikko 33+1
 

Yhteistyössä