ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Tuu-tikki harmi kun voin kysyä vasta jouluaattona niistä ruuista. Meinataan sillon kertoa isovanhemmille.

Galluppiin: Mä saan sen Bola-korun pikkusiskolta. Meinataan just tänään se tilata netistä. kavereilta saatan myös saada vauva-aiheisia lahjoja.

Lasketuista ajoista. Mulla ei pitänyt ne netin laskurit yhtään paikkaansa. Ne anto lasketuksi ajaksi 3.8 ja sit jos laitto pidemmän kierron mukaan ni ei muuttunut kun päivällä eteenpäin. Neuvolassa kaiketi lasketaan kans sen 28 päivän kierron mukaan. Ultrassa pikkunen oli niin pieni et LA ois vasta 9.8

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille :heart:
 
omppuli74 mäkin olen menossa jorvii synnnään tämän kolmannen :wave: laskuri näytti mulle la. ajan 20.8, tiedä sitten pitääkö loppupeleissä...
Itse soittelin tänään neuvolaan, saan ajan vasta 5pvä, kun soitan uudelleen, eli menee ainakin tuo 2vko. ennenkuin varmistuu, että siellä masussa tosiaan joku kasvaisi. Kauheeta odotella nää joulunpyhät :/ Onko kukaan käynyt yksityiselllä varmistamas asian et kaik Ok?
Paljonkohan noin maksaisi?
meinaatteko mennä siihen veriseulaan? Meillä se täällä tehdään vko:lla 8-11. ja samalla se ultra. Itse ajattelin mennä.
Vieläkin pähkään kerrotaanko aattona vanhemmilleni... Toisaalta en millään uskalla, jos kaikki ei menekään/olekaan hyvin, ennen kun saa sen varmistuksen.

hempukka78 olen pahoillani :hug:
 
eli leijonanpentu olisi tulossa... toivottavasti :)
kaksi peräkkäistä km, niin ei nyt vielä uskalla hirveesti tuulettaa. päivä kerrallaan, kädet ristissä mennään että pikkanen pysyisi tällä kertaa mukana :heart:
toistaiseksi näyttää hyvältä, ei ole vuotoa vielä tullu eli positiivisellä mielellä tässä ollaan.
5.1 on alkuraskauden ultra ja 12.1 neuvola, eli vielä on muutama viikko tuskaisaa odottamista :kieh:
esikoista odottellen, LA olis laskureiden mukaan 20.8
rv 5+4 olis nyt menossa :heart:
niin ja synnäri on NKL
voimia kaikille huonoja uutisia saaneille! :hug:
 
Uusia lisää, tervetuloa!!

Me aiotaan kertoa tuleville isovanhemmille aattona, kyllähän nuo ymmärtävät, että kun alkumetreillä mennään, niin mikään asia ei oo pois suljettu, mulla kyllä tuo vatsa iltaa kohden turpoaa ja varsinkin kun masu tulee täyteen ahdettua, niin eipä tää meikäläisen tila jää keneltäkään epäselväks :D

Jouluostokset ruokia myöden on valmiina, huomenna pitäis vielä töiden jälkeen jaksaa siivota |O kuinkahan sitä jaksaa....sitten saakin jo ottaa rauhallisesti ja nauttia 5 päivän vapaista :p

Joulunalusaikoja kaikille!!

Terkuin: maaliskuu ja pikku-onni 6+2
 
Tervetuloa pikkutassu!

Ultrakuulumisia Lääkäri oli aika karu mies ja lyhytsanainen, ihmetteli sitä että olin jo ultrassa :eek: Noh, samapa tuo.. Siellä se pikkuinen köllötteli ja sydän pamppaili (mä en tosin sitä pamppailua nähnyt kun mulla ei ollut rillejä mukana :LOL:) . Vähän oli pienempi kuin mitä laskurit antaa viikoja eli kun nettilaskuri antaa sen 6+5, niin sikiö vastas viikkoja 6+1 eli 6,5mm. Mutta tosiaan lääkäri sanoi että siellä 12vkon ultrassa vasta määritellään laskettu aika ja kaikki on nyt niin kuin tässä vaiheessa pitääkin.. :heart:

Aattona siis kerrotaan vauvauutisia!!! Sorry, en ehdi muuta kommentoimaan, ollaan lähössä katsomaan Madagasgar 2 :sta. Haetaan mukaan vanhempi veljenpoika, ettei ihan kahestaan mennä piirrettyä katsomaan.. :)
 
Huih, menihän se eka työpäivä uudessa työpaikassa joten kuten. Siis vanha työnantaja uusi paikka. Ilettää kyllä alkaa raskaudesta kertomaan, pitänee tehdä heti joulun jälkeen että saavat halutessaan kipata mut vanhaan hommaan, joka olisi kyllä kevyt fyysisesti raskaana ollessa. Siinä menee kyllä luvattu palkankorotus ja lisätunnit olemassa olevaan osa-aikatyöhön. Mutta ehkä valitsisin sen vähemmän, jos saisin valita. Siis vähemmän töitä, kevyempää ja vähemmän palkkaa ja vähemmän äippärahaa. Huoh.

Aattona meilläkin Aurora asia paljastuu. Olen lahjakkaasti osannut pimittää tiedän mieheltä. Tai itseasiassa jollekin kerroin eli yhdelle vanhemmalle tädille, perhetutulle. Olisi pitänyt vauhtaa aaton aikataulu niin että oltais pukki tilattu ennen ruokaa, niin ei jouluaterialla olisi ollut hankalaa, kun kaikkea en syö. Asian kun paljastan mieheni paketin mukana olevassa kortissa, la miehen synttäripäivä.

Minö en oikein tiedä vielä tuosta veriseulasta. Sillä voisi mennä siihen ettei ole vaaraa sikiölle, kuten nämä istukkanäytteet ja muut aiheuttavat jonkun prpsentin keskenmenot. Ihan pienestä tai vähän suuremmastakaan en raskaudenkeskeytykseen lähtisi, joten se ei ole syy mennä seulaan. Toki siinä voi sitten varautua ennakkoon jos jotain höikkää olisi ja ihan mahdottomissa tapauksissa olisi sitten mietittävä tarkkaan armahtaako vauvan ikiuneen kesken raskauden. Vaikka ihan kamalaa olisi joutua siihen tilanteeseen, että pitäisi päättää ryhtyykö jumalaksi vai ei. :(

Jeela ja manteli 4+5
 
Tigrita, on siinä maksassa A-vitamiinin lisäksi myös haitallisia raskasmetalleja, kuten kadmiumia ja lyijyä. A-vitamiinia itsessään jonkin verran tarvitaan solujen rakentumiseeen, näköön ja sellaiseen, mutta liika on liikaa. Ihan tekisi mieli katsoa mikä on maksan A-vitamiinin pitoisuus, se on kuitenkin ihan hirvittävän suuri verraten vitaminoidun mehun a-vitamiini pitoisuuteen. Mutta joku voi juoa litra tolkulla mehuja, ja hyvö muistaa tämäkin asia!!
keski-Euroopassa on listerian vuoksi pannassa monet leikkeleet, se voi suomeenkin rantautua jossain vaiheessa. En itse lähtisi syömään ulkomaisa lihavalmisteita. Olen nyt paljon tarkempi kuin aiemmin, en vain halua riskeerata. Kuitenkin on paljon hyvää mitä voi syödä ilman suurempaa vaaraa. vaikkakin listerian voi tosiaan saada vaikka salaatista, jos tosi huono säkä käy. Joka tapauksessa vältän sitä mistä se helpoiten tulee. Kyllä niitä tapauksia suomessa on vuosittain jonkin verran ja salmonella on aika hirveän yleinen, ei vaan niin toitotettuja nämä ole. Suurin osa ihmisistä ei tiedä mitään sairastaneensa, jose ivät työskentele elintarvikkeiden kanssa niin että näytteitä säännöllisesti labraan veisivät...hyvin moni pöpö on oireeton tai siis pienen vatsataudin takaan on juuri joku...

Jeela pöpökammoinen ;) ja manteli 4+5
 
Täällä pahoinvointia 24/7 :$ sairaslomaa piti käydä hakee, ei tässä olossa töitä pysty tekee :( Sea band rannekkeet käytössä, tiedä sitten onko niistä mitään apua. Ehkäpä, jos niihin uskoo.

Sanoin lääkärissä tänään samalla kun hain sairaslomaa, niin tuosta kun välillä vihlonut mahaa, lääkäri teki sit sisätutkimuksen ja laittoi lähetteen ultraan. Tosin sanoi että varmaan ihan normaalia kohdun kasvukipuja tms. mistä ne vihlaisut johtuu. Niinkuin itsekkin kyl ajattelin. Ymmärsin että 7pvän sisällä pitäs tulla se aika sinne.

Nyt heikottaa taas niin pirusti, pakko lähteä makoilee....

Rv 7+3
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja tervetuloa kaikille uusille.
Iso hali kaikille, jotka ovat joutuneet kohtaamaan ikäviä uutisia. Voimia! :hug:

Töissä olen ollut ihan zombiena viime aikoina, lähinnä paikalla fyysisesti mutta en lainkaan henkisesti. Tuntuu, että jotenkin on ihan ulkopuolinen. Ei oikein saa tartuttua mihinkään eikä ainakaan vietyä mitään loppuun asti. Muistikin pätkii. Ihanaa kun pääsee huilimaan pariksi päiväksi.

Oireet vaihtelevat, välillä on voimakkaampana ja välillä lievempinä. Yksi uusi oire on bongattu naamanäppyjen lisäksi, maha on kuin ilmapallo ja sitä siellä kyllä sitten onkin, siis ilmaa.. Onko muita pierusankareita joukossa?

Minulla on huomenna ensimmäinen neuvola, sen jälkeen käyn pyörähtämässä työpaikalla. Sitten onkin aika hypätä autoon ja ajella kohti mökkiä. Siitä alkaa vihdoin joulurauha!

En taida ehtiä tänne kurkkaamaan ennen sitä, joten oikein lämpöistä ja tunnelmallista joulua kaikille!

Kohta loppuu kiire, lento
- alkaa Joulun aika rento.
Hiljaisuutta kuulostele,
nuku, syö ja nautiskele :)
Kunnossa on silloin kuosi
kun taas alkaa uusi vuosi!

Tikru & pikkutikru 7+5 :xmas:
 
Närästäääää :x

Usko raskauteen vaihtelee noin puolen tunnin välein ja näppylöihin hain tänään apteekista Sebamedin aknesaippuaa. Eihän se mitään auta hormonipohjaiseen kukintaan, mutta jos nyt edes toiveikkaana kokeilen. Molempien tyttöjen aikaan olen kukkinut alusta lähtien - kuten nytkin joten veikkaan ja ehkä jopa toivonkin "Kerttua". Esikoisen tyttöydestä olin 100% varma jo testatessa ja Kakkosesta noin 20 viikolta lähtien.

Kuinka muilla sukupuolen ennustuksien tai toiveiden laita? Se nyt on sanomattakin selvää että jokainen toivoo tervettä lasta ja muulla ei väliä, mutta jos nyt kuitenkin uskaltaisi heittää pientä toiveenpoikasta... kun on se joulukin aivan tuloillaan :xmas:
 
Olisin kerrankin halunnut olla väärässä...

Olin kovin huolissani alusta lähtien raskaudestani. Uusille kertauksesksi; minä plussasin vasta seuraavan kierron kp 10 - eli vasta menkkojen jälkeen. Tänään olisi ollut ultra, mutta ei minun ihan tänne saakka tarvinnut jännittää; verinen vuoto alkoi varhain sunnuntai aamuna ja tännä päivystyksessä käydessäni kohtu todettiin tyhjäksi. Vielä varmistellaan HCG;tä mittaamalla ettei missään muualla enään kasva pikkuista leijonanpentua. Tänään oli ykkös näyte ja toisen näytteen käyn antamassa jouluaattona. Toivon todella että HGC olisi laskussa, ettei tarvitse leikkkauspöydälle lähteä.

Itse olen huojentunut, vaikkakin tosi surullinen siitä että asia ratkesi jo tässä vaiheessa. YK:kin oli vasta ykkönen, joten palaan tuonne kuumeileviin odottamaan sitä seuraavaa kiertoa.

Nyt ei jäädä nuolemaan näppejään, vaan mennään lasten kanssa juhlimaan ihanaa joulua ja palataan asiaan ensi vuoden puolella.

Oikein paljon :hug: kaikille samassa jamassa oleville - häntä pystyyn, toivottavasti tavataan syyskuisissa =)

Oikein ihanaa joulua kaikille ja ihanaa odotusta - nauttikaa pienistä pennuistanne =)



Terkuin, P123 ja YK 2 :wave:
 
maritta1
Tuu tikki kirjoittelit veriseulasta. Samansuuntaisia ajatuksia täällä. Kaikki tuttavani vain sanovat että tietysti kaikki tarjottavat tutkimukset punktiota myöten, mutta itse ajattelen että punktiossa kuitenkin km-riski, ja ei saa kuitenkaan varmuutta kehitysvammaisuuden asteesta ja paljon viikkojakin siinä vaiheessa. Noi NT-ultrat ja veriseulonnat tietysti eri asia, kun ei vaaraa vauvalle, mutta niistä ei saa minkäänlaista varmuutta, todennäköisyys vaan, ehkä huolehtii sitten turhaan...

Vaikeita asioita nämä, vähän tabu-teemojakin, helposti voi herättää paljon tunteita ja voi jotenkin herättää jopa syyllisyyydentunteita puolin tai toisin. Kuitenkin ihan hyvä että joku uskaltaa jutellakin näistä, muuten joutuu painiskelemaan yksin näiden aika suurienkin päätösten kanssa. Haluan tosiaan korostaa että itse juttelen ihan vain siksi että juttelu helpottaa minua, en tiedä oikeata vastausta tietenkään ja toivon että tällaisesta jutteleminen ei pahoita kenenkään mieltä.
 
Ultrakuulumisia:

sydän sykki, kaikki hyvin ja kaverilla mittaa reilu 8 milliä. Laskettu aikakin pysyi samana, 9.8. tai 10.8. sanoi lääkäri. :) varmistuu myöhemmin. Nyt täytyy vaan toivoa, että matkustaja pysyy kyydissä loppuun saakka.

Luminella & matkustaja 7+1
 
P123 ja Hempukka :hug: :hug:

Kiva kuulla hyviäkin ultrakuulumisia! Itselläni jäi vieläkin neuvola-aika varaamatta, kun kävi sukulaisia kyläilemässä tänään, niin oli ajatukset ihan muualla.
Mulla on ollut aika oireeton päivä ja oon taas panikoinut, että onko kaikki kunnossa :/
No, ehkä ne oireet taas palaa jossain välissä, kun ne on muutenkin vaihdellut niin paljon.

Mikä tuo veriseulonta juttu on? Meidän kunta ei ainakaan oo sellaista aiempien raskauksien aikana tarjonnutkaan. Enkä tiedä tarjoaako nytkään.

Ruokasuosituksia oon vähän tutkinut, mutta oon aiempien raskauksien aikana vähän maistellut sellaisiakin ruokia, jotka on olleet kiellettyjen listalla. Maksaa en syö muutenkaan, joten sitä en syö raskausaikanakaan. Mun mielestä se ei oo niin vaarallista, jos maistaa jotain sellaista mikä on "kielletty", kunhan nyt säännöllisesti ei ala sellaisia syömään.

iinaZ kyseli vauvan sukupuolitoiveita/aavistuksia. Mulle on ihan sama kumpi tulossa, ja ainakaan tässä vaiheessa ei oo mitään aavistustakaan kumpi tulee. Ennestään on jo tyttö ja poika, ja molemmissa tuntuu olevan omat hyvät ja huonot puolensa. Meillä on säästössä molempien lasten vanhoja tavaroita ja vaatteita, joten on käytettyä tavaraa hyvin valmiiksi olemassa sekä tytölle että pojalle.

Mä oon tässä miettinyt, että joko uskaltaisin paljastaa jouluaattona mun vanhemmille, että olisi kolmas lapsenlapsi tulossa.
Mulla on nyt parina iltana massu turvonnut aika suureksi, joten voi olla että ne huomaakin syömisen jälkeen illalla :LOL:

Nyt mä lähden saunaan :wave:

RangaTanga rv 6+1 :heart:
 
:hug: :hug: :hug: kaikille tarvitseville.

Joku puhui ilmasta vatsassa,täällä sitä riittää!!!!! :x
Tänään sain jo paperit veriseulasta. Soitin ajan neuvolaan ja lähettivät paperit heti. Täällä otetaan kokeet ultran yhteydessä viikoilla 11-13. Vaikeita asioita,täytyy miettiä tarkkaan. Edellisissä raskauksissa ei vielä ollut tuota. Neuvolaan pääsen raskausviikolla 8. Täällä neuvolassa on ihan uutta henkilökuntaa,kiva nähdä millaista väkeä.

Eipä tässä kummempia,odottelen kinkkua ja perunalaatikkoa..


Ezmeralda rv 6 tänään
 
Irmeli09
Hempukka ja P123: Onpas kovasti ikäviä uutisia :hug: . Jaksamista teille molemmille.

Täällä ollut tänään vähän parempi päivä. Eilen oli lähes koko päivän etovaa oloa eikä saanut oikein mitään aikaiseksi. Tänään otin tuossa päivällä kyllä aika rauhallisesti ja illalla käytiin ruokaostoksilla ja erään sukulaismummun luona jouluvierailulla. Hieman hymyilytti kun se ihana Helmi-mummu sanoi, että kyllä sinä sitten olet hoikkana pysynyt. Sanoin vain, että kyllä on tainnut noita joulunaluskiloja hieman tulla. Minulla oli tuossa varsinkin 5. raskausviikolla ihan mahdoton turvotus päällä. Olinkin jo ihan masentunut siitä, että en millään saa peitettyä tätä raskautta. Onneksi tuo pahin turvotus on nyt poistunut ja saatan ajoittain näyttää jopa suht. normaalilta :saint: . Tuon puoleen siis ehkä tämän salaisuuden saa pidettyä joulun yli. Eri asia on sitten tuo etova olo..... Toivottavasti ei ainakaan pahene tästä, muuten suku kyllä ihmettelee jos minä olen ihan vihreänä koko ajan jossakin sohvalla makoilemassa.

Veriseulasta ollut täällä paljon keskustelua. Minulta myös kysyttiin jo tuossa kun soitin neuvolaan, että haluanko osallistua ja sanoin että haluan. Jotenkin se oli minulle itsestään selvää, että haluan tietää jos jotain tietämistä sitten on. Ajattelen niin, että jos jotain vastoinkäymisiä ilmenee niin mietin niitä sitten, en kauheasti etukäteen.

Ihanaa, valkoinen joulu on sitten tosiasia ainakin täällä Pirkanmaalla. Olin aika skeptinen vielä tuossa jokunen päivä sitten kun maa oli musta ja taivaalta satoi silkkaa vettä. Mutta ainakin tämä toive täytettiin tänä jouluna. Toivottavasti myös tuo toinen suurempi toive koskien ensi elokuuta saisi myös täyttymyksen. Joku kyseli sukupuolesta. Meillä on kaksi poikaa entuudesta ja jotenkin jo tätä raskautta suunnitellessa oli kovasti tyttöolotila. Ihan myös tuossa raskauden alussa tuntui siltä. Nyt en enää ole lainkaan niin varma. Jotenkin on alkanut tuntua enemmän että ehkä sittenkin on kolmas poika. Tietyllä tavalla poika voisi olla henkisesti helpompi ottaa vastaan. Se olisi jo jotenkin tuttua puuhaa. Tyttö voisi "järkyttää" mieltä hieman enemmän en tiedä. Saa nähdä. Olen tiennyt molemmista lapsista etukäteen kumpi on tulossa ja haluan kyllä tästä kolmannestakin jos nyt suostuu jossakin ultrassa sen näyttämään. Haluaisin asennoitua etukäteen siihen kumpi sieltä tulee. Ihan varma on että kaikki sukulaiset povaavat taas kerran tyttöä. Äitini jo tuota pikkukakkosta odottaessani kutoi vain vaaleanpunaisia villa-asuja :eek: , no kyllähän niitäkin voi pojalla käyttää, eiköstä vain :saint: .

Irmeli + Armas-Armi 6+4
 
Kiana78, minulla kallistui kohtu taaksepäin toista lasa odottaessani, esikoiselta se oli vielä ihan tavallisesti, mutta tosiaan viime raskaudessa oli erittäin vaikea lääkärin nähdä sisätutkimusta tehdessä mitään, ja alkuraskaudessa maha ei tullut läheskään niin selvästi esiin kuin esikoiselta. Toivotaan ettei tule tältä kolmanneltakaan ;)
 
iinaz Oon töissä Nilsiässä, lähihoitaja...Ja täällä siis asustellaankin.

Oireita ei ole ollut kuin yhtenä päivänä joskus viime viikolla. Aiheuttaa huolta sekin. Joulutunnelma on tiessään, eikä huvita koko moska. Jospa se tästä kun huomenna viimeinen työpäivä... 8 aamua takana. Mies oli tehnyt Joulusiivouksen :) harmi, kun tuota lumiräntää sataa, niin ei saa kaikkia tekstiilejä ulos! Noh, mutta ompahan joku syy ettei tarviikkaan niitä hilata :LOL:
 
P123 Jaksamista ja :hug: Eiköhän se tärppää vielä teilläkin!

kiana78 ja Luminella Olipas kiva kuulla positiivisia ultrakuulumisia. :)

Tän pitäis alkaa kovaa vauhtia pakkaamaan. Huomenna kohti pohjanmaata sukuloimaan ja tapanina sitten Tahkolle viikoksi. Ihana, kun on lomaa! =)

Mandy ja nappula 8+1
 
heippa kaikille!
elikkäs täällä 4,5v tytön 21v. äiti. meillä uusioperhe joten miehelle tämä tuleva leijonanpentu on ensimmäinen. ollaan kaikki niin innoissaan uudesta tulokkaasta että ei olla osattu olla ollenkaan hiljaa vaan ollaan kerrottu lähestulkoon jo kaikille vauva uutiset:) ja satakunnasta ollaan elikkäs synnyttämään mennään sitten SatKS.

netin raskauslaskureiden mukaan meillä olisi LA 10.8. neuvola on varattuna 8.1.
tuntuu että olis unohtanu jo kaiken kun on niin pitkä aika edellisestä raskaudesta. mutta eiköhän ne sieltä muistiin taas palaudu:)
edellisessä raskaudessa ei ollut mitään oireita mutta nyt on jotain pientä. viimeviikolla alkoi aivan kauhea väsymys joka kuitenkin on jo aika paljon helpottanut. ja ällötys alkoi väsymyksen kanssa samaan aikaan mutta se on vähentynyt kans tosi paljon.
tissit tuli kipeeks ja rupes vuotamaan jo ennen kun tein +testin. kasvanut jo yhdellä kuppikoolla ja on aika arat.
ja mielialat heittelee aivan kauheesti. itken, nauran, ja raivoon samaan aikaan:) välillä pelästyy oikein ittekkin että mikäs taas mahto tulla. mies on kovilla:)

oikein paljon onnea kaikille muillekkin odottajille ja :hug: kaikille keskenmenon kokeneille!

anwi ja pallero rv7+0
 
Viime viikolla viivat testissä, nyt kivistää rintoja niin perhanasti... että uskottava se varmaan tosiaan nyt on :LOL:

Ikäni: 31v (no keväällä 32v)
Perhe: poika pian 3v, mies ja 1 koira
LA: laskurilla laskettuna 24.8.
Paikkakunta: Vantaa
Synnäri: tulee olemaan Naistenklinikka (NKL) -haluaisin Kättärille, mutta en pääse valitsemaan
 

Yhteistyössä