ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Huomenta :wave:

Ihanan paljon tullut uusia mukaan joten kaikki uudet tervetuloa

Ja kaikille niille joilla kovasti jaksuja joilla vuotoja ja muuta häikkää :hug:

Teen seisomatyötä, seison sellaiset 7,5-9h putkeen yhdellä 10min ruokatauolla, ja kärsin aina selkävaivoista :/ Nyt olen huomannut että alkaa särkeä vaan enemmän, pitää yrittää jotain taukojumppaa pitää sielä takosassa et jotakuinkin jaksaa seistä. Ja se kipukun on sellaista inhottavaa vihlontaa :(
Noh onneksi on tuo ihana mies joka tarvittaessa hieroo selkää ja jalkoja kun illalla niin ikävästi pakottaa.

Pahoinvointia ei edelleenkään näy aamuisin ainoastaan vatta kuralla. Illalla meinaa vähän oksettaa mutta menee onneksi ohi veden juonnilla ja terveellisellä ruokavaliolla. Onneksi tässä raskuadessa en voi haistellakkaan karkkeja ja muita imellyksiä *tuulettaa* vaan kaikki hedelmät ja JÄISET mansikat (tässäkin) on pop :p
Aamupalaksi vedinkin kaksi omenaa ja satsuman.

Päivät kun on liikeessä illalla huomaa että vatsaa juilii mutta menee ohi kun asettuu aloilleen ja lopettaa hössöttämisen :D

En meinaa jaksaa odottaa sitä eka neukkukäyntiä, niin pitkä aika vielä |O

jaahas mutta nyt on poistuttava taas vessaan.. :headwall: :wave:

La vida & Öntykkä :heart:

H-a-n-n-e:lle suuren suuri voimaahaluas :hug:

Noita neuvolatätejä on kyllä joka lähtöön... Esikoisen kanssa oli oikein mukava keski-ikäinen nainen, joka ei tosin ottanut mihinkään kantaa eikä kertonut mulle mitään. Aina piti itse osata kysyä kaikki asiat. Onneks vietin paljon aikaa lukemalla raskaudesta ja sitä kautta sain paljon tietoa. Nyt sit taas sama täti, mutta en varmaan nyt niin plajon sitä tukea tarvitsekaan.

Toi tuhruilu on muuten tosi ikävää. Viime raskaudessa sain tietää raskaudestani kuuden viikon reissulla heti matkan alussa. Kyllä oli kamalaa olla pois kotoota kun viikoilla 6 ja 7 vuosin välillä ihan kirkasta verta. Sairaalassa käytiin kolme kertaa ennen kuin ultrasivat, jolloin näin sit pienen sydämen sykkivän. Jännä juttu, etten vieläkään osaa pelätä keskenmenoa. Toisaalta kun siihen ei voi vaikuttaa, niin turhaa sitä kai on pelätä...

Nyt ajattelin pyytää neuvolassa, että ultralla tarkistaisivat mun lasketun ajan kun heittää mun mielestä niin paljon jos kuukautisista lasketaan (11pv). Sillä on kuitenkin merkitytä sen nt-ultran ajankohdan valinnassa. Meillä on siinä mielessä kiva terveyskeskuslääkäri, että se ultraa joka lääkärikeikalla. Pääsee aina vähän kyytiläistä kurkkaamaan.

Kamala kun tää raskaus tuppaa unohtumaan, kun ei ole mitään oireita ja toi pikku kundi pitää kyllä päivät kiireisinä. Lisäksi meillä on vielä vilkas bokseri, joka vaatii oman osansa huomiosta. Ajateltiin vielä kaiken kukkuraksi vaihtaa asuntoa. Mihinköhän sitä on taas päänsä työntänyt?

Mut viikonloppuja!

Tinu + kakkonen

H-a-n-n-e voimia!

Selkäkivuista kärsiville: sain esikoista odottaessani lainaan terkkarista neuvolan lähetteellä tukivyön. Ei maksanut mitään ja oli tosi hyvä. Käytin sitä lähinnä ulkoillessa ja satunnaisesti myös töissä. Kannattaa kysyä onko teillä tuollaista mahdollisuutta. Saahan noita tukivöitä myös ostaakin. Ne ovat tietty ajankohtaisempia sitten kun mahaa jo on, ja selkä menee sen takia notkolle.

Tänne ei kuulu oikeastaan mitään uutta. Oireitakaan ei juuri ole, paitsi ankara väsymys ja vessassa saa juosta. Vatsa myös toimii tosi usein, aamulla saa syöksyä ekana kuuden aikaan kakkoselle ja ennen töihin lähtöä ehtii käydä vielä toisenkin kerran... Sori näinkin yksityiskohtainen selostus, mutta kärsiikö kukaan muu tuollaisesta? Vaikka täytyy sanoa, että mieluummin mä istun pöntöllä kun yökin sinne :ashamed:

Mä nyt edelleen mietin tota vanhemmille kertomista. Siis mieshän on asian jo suvullee paljastanut serkkua myöten, mutta mun puolelta ei tiedä kukaan. Mä pelkään keskenmenoa edelleen niin paljon, että oikeastaan yritän olla ajattelematta koko asiaa. Enkä haluaisi joutua soittamaan äidille uutista siitä ettei vauvaa tulekaan. Mutta toisaalta, mun äiti on itse kokenut useamman keskenmenon, että sen pitäisi osata suhtautua.

Zebu ja sintti 7+2

Nyt kuuluu kurjaa tännekin :'( eilen alkoi vuoto ja vatsa sekä selkä kivut, menin päivystykseen. Ultrassa näkyi sikiöpussi mutta se ei ollut lainkaan sen kokoinen ku tässä vaihees pitäs olla, eikä sydämenlyöntejä näkynyt. Nyt sitten on tuulimunaraskaus epäily. Verikokeita tänään ja sunnuntaina sekä uusi ultra sekä mahd. kaavinta maanantaina. Voi itkujen itku... lääkärikin meinasi alkaa itkeä ku parahdin että mulla on viikon päästä hääpäivä ja sittenkö se vuotaa hirveästi. Se sano et jos kaavinta tehdään niin ei pitäis vuotaa paljon. Tunnelmat on apeat. Mutta pakko yrittää ton tyttelin takia jaksaa joulusta ja häistäkin iloita.

Moi kaikki :wave:

Yritän raapustaa pari sanaa tässä huonon olon keskellä. Toista päivää kuvottaa niin kovaa, että en ihmettele, jos pian pitää vessaan juosta :x

H-a-n-n-e Oon tosi pahoillani menetyksestänne :hug: Ajan myötä tuska helpottaa, vaikka eihän se ikinä unohdu, eikä tarvikkaan unohtaa. Jokaisella vauvalla on aina paikka äidin sydämessä :heart:

Pojan äiti Meidän pojilla on samat synttäri päivät:) Mun poika vain on tasan vuoden nuorempi kuin sinun:)

AnnaStiina82 :hug: ja voimia sinullekin!

Mä yritän nyt mennä napostelemaan jotain, jos olo yhtään paranisi. Yritän illalla kirjoitella lisää kuulumisia =)

Heippa,

Ultrakuulumisia: Mahassa ei ollut mitään mikä vastaisi viikkoihin 6+0. Ainoastaan raskausontelo (näin se sitä nimitti) näkyi ja sillä taisi olla kokoa 7mmx11mm. 8.1 on uusi aika ja ellei sitten näy mitään niin peli on pelattu, jos taas elämää on niin se tarkoittaa vaan myöhäisempää hedelmöittymistä.

Harmillista.

Kiitos teille kaikille tuestanne, tää on kyllä ollut vaikee viikko mutta kyllä se tästä ajan myötä helpottaa :'( Hirvittävä ikävä ja tyhjyys vaivaa vaikka raskaus oli vasta alkumetreillä ja olin kyllä varautunut että keskenmeno on paljon mahdollista. Siirryn takas tuonne kuumeilu ketjuun sillä yritämme tammikuussa sitten paremmalla onnella.

AnnaStiina82 ja Vilmav2 :hug:

AnnaStiina82, vilmav2 ja H-a-n-n-e :hug:
Täällä kanssa ollut niukkaa ruskeaa tuhrua n. 4vrk, mut kaveri yritti lohduttaa et on normaalia. No, tänä aamuna heräsin niin alaselkä niin järkyn kipeä ja verta tuli ja lisäksi ruskeita hyytymiä kun kävin vessassa ja mä oon ihan satavarma et kesken meni. nyt ei onneks oo kipuja enää. Mut ottaa niin päästä kun oon koko ajan aatellu et kesken menee, ettei meille ikinä suoda lasta :'( :'( . V'ittu!!

H-a-n-n-e ja AnnaStiina , aivan mielettömästi voimia ja jaksamista, menetys on kova vaikka olisi kuinka alussa. :hug:

Täällä mennään päivä kerrallaan eteenpäin ja odottelen kovasti maanantain ultraa. Alussa kun oli paljonkin vuotoa ja nyt on ollut ihan oireetonta, niin tuntuisi jotenkin uskomattomalta, että siellä jotkin sydänäänet kuuluisi.

Onneksi tuo esikoinen pitää ajatukset poissa ikävistä asioista. Harjoittelee just kakan tekemistä pottaan Maisan voimalla, ties monesko jakso jo menossa...huoh...

Kylläpä onkin tullut paljon ikäviä uutisia. Voimia teille kaikille! :hug: Itsekin olen kokenut aikaisemmin sekä tuulimunaraskauden, joka todettiin vasta np-ultrassa sekä kohdunulkoisen raskauden kesällä. Kyllä pettymys ja suru on suuri eikä siihen auta kuin aika. Tsemppiä ja jaksamista.

Eilen kävimme mieheni kanssa ultrassa ja hyvältä näytti. Pienen pieni ihana ihmisen alku siellä oli ja sydän sykki. Koko ei meilläkään vastannut viikkoja eli mitaksi saatiin vain 4mm, mutta en halua sillä huolestuttaa itseäni. Virhemarginaali alkuraskauden ultrassa on iso ja hedelmöityskin on voinut tapahtua myöhemmin.

Joku murehti, että tuleva vauva vie aikaa isommilta sisaruksilta. Minä taas odotan, että isoveljet pääsevät vauvaa hoitamaan. Ovat varmasti vauvasta tosi innoissaan - ainakin toivon niin. ;)

Synnytyksistä sen verran, että minulla esikoisen synnys oli pitkä ja kivulias ja toinen synnytys mielestäni tosi helppo ja kivuton. Vieläkin hymyilyttää, kun muistelen miten miehen kanssa nukuttiin kahdestaan sairaalasängyllä melkein koko avautumisen ajan. Sen verran heräsin aina supistuksen aikana (joita tuli vain 10min välein), että seurasin vauvan sykettä.

Toinen hassu juttu on, että molempiin synnytyksiin lähtiessä olen saanut tosissani houkutella miestä lopettamaan työt. Jopa viimeksi keskellä yötä neljän aikaan mies oli tietokoneella työhommissa, ettei vaan hommat jää kesken ennen isyyslomaa. :LOL: "Odota vähän, että laitan vielä pari sähköpostia" Silloin ei niin kauheesti naurattanut - nyt myöhemmin kyllä. :LOL:

Tuiskuliina ja Kirppu rv7+2

Voi kun on tullut ikäviä uutisia. :( Kovasti jaksamista Annastiina81, vilmav2 ja Hempukka87 sekä suuri :hug: En vielä tee tuohon listaan mitään päivityksiä. Kertokaa sitten, jos/kun pitää jotain päivittää.

Mandy ja nappula 7+5

Voimia ja halauksia vilmav2 ja Hempukka87lle! :hug:
Ikävää, kun tulee näin paljon huonoja uutisia :(

Mulla onneksi on jo olo vähän parantunut aamusta, ei tarvinnutkaan oksentaa vielä.
Huomenna aamulla olisi tarkoitus lähteä kuusimetsälle, saa nähdä kuinka sitä kestää istua puoli tuntia autossa.

RangaTanga 5+5 :heart:

Hempukka :hug: voi eikä! :( en osaa oikeen sano mitään mikä vois lohduttaa, mutta virtuaali haleja lähetän ja lämpimiä ajatuksia. toivottavasti tulee perille. :hug:

Vilmav halit tähänkin pinoon :hug:

Gallup: ootko ajatellu eri vaippavaihtoehtoja? kestot vai kerttikset vai ehkä jopa VVV ? :)

meillä tullaan pääasiassa kestoilemaan, mutta varmaan se jokunen kerttiski tulee käytettyä.

No niin, nyt on käyty varhaisultrassa ja siellähän se sykki pieni sydän. :heart: Pikkuinen oli myös ihan oikeassa paikassa. Siihen ei löytynyt syytä mistä johtui/johtuu vuoto, jota esiintyi. Tänään vuotoa ei ole ollut lainkaan ja toivottavasti ei enää tule takaisin. La pysyy samana eli 10.8.09

Mä lähden joulun viettoon tänään, joten hyvää joulua kaikille!!!

Moi taas kaikille!

Haluan toivottaa mahdottomasti voimia niille, jotka ovat saaneet ikäviä uutisia osakseen. Johan tässä alkaa itseänikin pelottaa, että pääsenkö ihan loppuun asti tässä projektissa. Outoa sinänsä huolehtia, koska esim. äitini on synnyttänyt seitsemän lasta ja kaikki raskaudet menivät hyvin. Tuskin kävi missään varhaisraskauden ultraäänissä tai missään.
Minulla ei ole ollut paljon pahoinvointeja, joskus välillä on jokin etonut (mm. tupakansavu), mutta muuten ei ole ollut paha olo. Hyvin tosin väsyttää ja ruoka maistuu. Aikaisemmilla sivuilla oli puhetta "vatsakummun" kasvamisesta, itselläni ei tunnu mikään muu kasvavan vielä kuin perseen leveys.
Ensimmäinen ultra on loppiaisen jälkeen. Varhaisultra oli siis toissapäivänä ja on kuulemma "lupaava alku".

M 6+4

:hug: KAIKILLE JOILLA ON SURU-UUTISIA TULLUT!

Minä se tänään sitten pöläytin duunipaikan joulukahvipöydässä että ennen kun meette mihinkään hommiinne ni minä jään sitten heinäkuussa äitiyslomalle jos kaikki menee hyvin..et oon vielä tosi alussa mut halusin kertoa kuitenkin teille kaikille.. Mä kuulostin varmaan ihan idiootilta ja näytin ku posket hehku punasena ja melkee itkutkin tirautin... no harjotusta siihen kun kerron mun siskolle (eivät mun miehen kanssa tule ollenkaan toimeen)..

Starre + hippunen rv.7+1

Voimia kaikille murheellisille :heart:

Minäkin kävin eilen ultrassa, eikä mitään mukavia uutisia ollut. Raskaus oli kyllä kohdun sisällä, mutta lääkäri epäili tuulimunaa, tai sitten hedelmöittyminen oli tapahtunut myöhemmin. Mahdollisuudet ovat kuulemma 30%, eli mieli on aika alakuloinen.

Harmittaa kun menin näin aikaisin ultraan, mutta kun seuraavat ajat olisivat menneet pitkälle tammikuulle. Nyt olisi pitänyt olla 6+1, mutta ei näkynyt kuin noin sentin pituinen jokin...

Ihmetyttää sekin, että lääkäri ei selittänyt tarkemmin, sanoi vaan tylysti, että usein menevät kesken, että odottele vaan joulunpyhinä vuotoa, ja mene sitten päivystykseen.

Verta ei kuitenkaan tule ainakaan vielä, eikä mitään kipujakaan ole, rinnat vain vähän aristaa. Odotellaan nyt sitten...

VOI :'( MITÄ JOULUNALUS UUTISIA TÄÄLLÄ!! KAIKILLE NEGATIIVIA VIESTEJÄ SAANEILLE JUMBO ISO :hug: ! :'(
Laitaa leijonanpennuille tarrusukat jalkaan!!

Onneksi on nuita IHANIA uutisiakin! Niistä tulee niin :heart: mieli :D

Yhteistyössä