ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Tekstit luettu ja jotain yritän kirjottaakkin =)

Paljon Onnea vaavin jo saaneille!

Yritän muistaa mistä täällä on puhuttu. Maidontulosta ainaki, ittellä tuli sillon joskus aiemmin ihan reippaastikin maitoa varsinkin öisin mut nyt ei oo kyllä tullu enää.

Ristiäisistäkin oli jossain vaiheessa puhetta. Me yritetään pitää mahd pienet ristiäiset kotona, läheisimmät vaan kutsutaan. Kummeista on jo yks tiedossa. Semmosta kysysin teiltä viisaammat et onko niihin kummiksi pyytämiseen jotain "etikettiä",ku mies haluasi pyytää kaveriansa joka on naimisissa et voiko pyytää vaan kaveriaan vai täytyykö pyytää myös vaimo?! Vaimossa ei mitään pahaa oo, ihan mukava ihminen, mutta kun ei vaan tunne kunnolla, ja mä taas tahoisin et kummi ois sellainen läheinen ihminen.

Vatsanympäryksestäki oli galluppia mulla se on 115

Neuvolassa käyty tänään. Kaikki ok, vauva edelleen kiinnittyny hyvin ja on tosi alhaaalla. Kipeitä supistuksia edelleen säännöllisenä ajoittain, kestää tunnin pari ja loppuu sit ku seinään. Ikäviä, mut toivottavasti ne jotain "tuhoa" tuolla alapässä sais aikaan.

Mustaherukka 37+5
 
SpringSummer ei ollenkaan huonoja kysymyksiä, itse mietin samoja. Onneks kysyit vaatteiden määrästä niin sain minäkin vastauksen :)
Mua mietityttää myös muut vauvatavarat. Siis esim. vauva"kosmetiikka", öljyt, rasvat yms. Mitähän kannattais hankkia? Yhdessä vauvaoppaassa neuvottiin löysyttämään purkkien kannet kun ei väsyneenä jaksa. Mietin et en kai mä NIIN väsyny voi olla?!?
 
Ääks, miäkin pillitin kun luin Mandyn kertomusta.
Ja tuli semmonen olo, etten mitenkään malta odottaa synnytystä! Niin kovasti jo haluaisin tositoimiin. Odotan innolla... :) Vaikka olo ei edelleenkään tukala, haluaisin kantaa tätä mahaa JA synnyttää vauvan :D No, ei kun äkkiä uudestaan raskaaks tämän jälkeen.. ;)


Neydan, jotenkin kävi naurattamaan tuo ohje purkkien kansien löysyttämisestä :LOL: Eipä oo käyny mielessä :)
Itse oon hankkinut kylpyöljyä ja talkkia ja sitten on se erisan-purtilo mikä tuli pakkauksessa. Niillä meinasin pärjätä, ja jos oisin ollut järkevä oisin jättänyt talkinkin ostamatta.

OnSiisKevät ja beibe 38+2
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ! :flower: Kumpa kohta itekki pääsis tosi toimiin! :D

Elikkäs oon 25 vuotias tytsy ja esikoista odottelen..poika pitäisi olla tulossa ja synnytyssairaalana k-pks. laskettuaika on 21.8. ( täälä kyl toivotaan et syntys vähä aiemmin ) :p Meinaa varsinki yöt tehä tiukkaa ku on niin sairaan kuuma ja sais ravata suihkusa viilentymäsä :) Neuvolassa käyty eilen ja ei mitään uutta..täälä ootellaan elokuuta kun kuuta nousevaa että sais jotain painoarviota tästä pojasta :) !
 
Tänään tasan viikko laskettuunaikaan...

Kiitos Mandy synnytyskertomuksestasi :heart: . Sitä lukiessa tuli niin hyvä mieli, ihanaa, että synnytys voi olla noin upea ja rauhallinen kokemus! Toivottavasti itsekin uskaltaa heittäytyä tapahtumien vietäväksi sitten, kun vihdoin oma h-hetki koittaa. Tarinasi antoi positiivista uskoa siihen, että kyllä tästä selvitään.

Täällä hyvin nukuttu yö takana. Eilisellä rehkimisellä ei ollut siis minkäänlaisia vaikutuksia, toissaöiset supistelut eivät ole toistuneet. Taitaa pikkuinen olla niin tyytyväinen yksiössään, ettei sitä sieltä saa häädettyä ennen kun hän itse päättää tulla *huokaus*

Eli mitään oireita käynnistyvästä synnytyksestä ei ole kyllä hyvälläkään mielikuvituksella havaittavissa, eikä maitoakaan ole tihkunut tipankaan vertaa. Tilasin itselleni tuolta netistä niitä Carriwell-liivejä; Soft Touch Drop-Cup Bra- luukkuliivit ja Comfort pehmoimetysliivit.

Eilen kävi oikea paskajuttu. Tuntuu, että tämän dementian lisäksi sattuu ja tapahtuu nyt kaikenlaista. Pesin kissojen hiekka-astiaa vessassa. Pesun jälkeen ihmettelin, mihinköhän vessanpöntönraikastin (sellainen muovinen härpäke) on pöntöstä kadonnut. No ajattelin sen loppuneen ja miehen heittäneen roskiin (aika utopistinen ajatus, myönnetään!). Raikastimen kohtalo selvisi kun kävin kakkoshädällä ja vedin vessan. Niinpä, yli meinasi vedet tulla. Eipä auttanut muu, kun ryhtyä putkariksi ja sieltähän se pöntönmutkasta löytyi raikastin... Joopa joo! Että sellainen tarina tällä kertaa. :LOL:

Uusi päivä ja uudet kujeet

Tikru 39+0 *POKS* :D
 
Tervetuloa marisska! Lisäsin sut listaan! :flower:

MUUTKIN UUDET - KERTOKAA LASKETTUAIKANNE, SYNNÄRINNE, IKÄNNE JA MONESKO LAPSI TULOSSA. Lisään teidät sitten etusivulle.

Onnea poksuilijoille! Ainakin outikolle ja tikrulle!

Hyvin nukuttu yö takana. Mentiin nukkumaan joskus klo 1.30, kun ei vaan tajuttu miehen kans ajan kulua. Poika heräs klo 5 ja klo 7. Sit heräteltiin se joskus puol kymmenen aikaan syömään ja vaipanvaihtoon. Pissat oli tuli läpi meidän sängylle. =) Tuolla se nukkuu meidän sängyssä edelleen.

Mandy ja Aksu 6 vrk
 
Paljon Onnea Mezzzy!!! :flower:

Maidontulosta eipä oo näkynyt, jokunen viikko sitten tais pari tippaa tulla mut siihen jäi..eikä siinä mitään, pääasia että sitten synnytyksen jälkeen edes alkais kunnolla nousta..

Maria-s ensin vedät kursorilla siniseksi pelkästään sen tekstin minkä haluat lihavoida ja sen jälkeen painat heti sitä lihavointi-B:tä. =)

Kävin äsken koiran kanssa muutaman kilsan lenkillä, en tajua itekään miten mä jaksoin! Normaalisti oon nyt viime aikoina mennyt vaan kilometrin lenkkiä kerrallaan...Koiraki läähätti siihen malliin että tais väsyä enempi ku minä :LOL:
Huomenna ois taas neuvolakin, jossa taitaapi olla edelleen sijaisneukkutäti...Mut ensi viikolla mun oma täti palailee lomalta niin pääsee taas hänen kanssa turisemaan=)

Ja miehelläkin alkaa loma huomisen jälkeen, ihanaa! :D :D Oon niin odottanut koko kesän että päästään oleen yhdessä kotona ja mieskin on aika pahasti loman tarpeessa...Tänä aamuna se nukku taas pommiin, raukka on ollut niin väsyny että sais katujyrä ajaa sängyn ohi eikä se heräis...kai se alitajuntaisesti kans nukkuu jo vähän varastoon kun tietää että kohta se pikkupirpana pitää meitit hereillä =)

Jeppis & Pikku-papu 38+4
 
Yhdessä kasassa ollaan edelleen... olen vaan aika hiljaiseloa elänyt kun olen vaan kerännyt voimia tulevaa ja menevää varten :)

Tänään olisi taas neuvola. Saa nähdä tuleeko muuta uutta kun et paino on taas noussut.

Tsempitykset viel kaikille sitä tarvitseville.
Ouska ja Väinö rv 38+0 POKS!
 
Jeppis, jännä juttu tuo miehen väsymys. Meillä myös mies valitellut kun vois vaan nukkua ja nukkua... tänäänkään se ei meinannut kelloon herätä millään vaikka soi ja soi. Tosiaan se kyl on viime aikoina nukkunutkin ihan kamalasti.. ihmettelee itsekin mistä johtuu. Mä kans epäilen että se on joku luonnon tapa valmistaa myös miestä jaksamaan sen vauva ajan valvomiset =) Mutta kyllä vähän sääliksi käy toista kun näyttää parka koko ajan niin nuutuneelta.. toivottavasti se tokenee sitten kun vauva syntyy :D
 
Marizzza tutulta kuulostaa! Aamulla mies tosiaan itekkin ihmetteli mulle ettei tajua miten nukkuu nykyään niin sikeesti eikä meinaa herätä ollenkaan..Eiköhän ne siitä tokene, ainakin toivottavasti! :LOL: Eilen jo vähän vihjailinkin sille että jaksatkohan ollenkaan tukea mua siellä synnytyksessä kun oot noin väsyny koko ajan...
 
Onnea Mezzzy :heart: :heart:

Mandy, suloinen pikku prinssi teillä :)

Hudjukelle myöhäiset tsempitykset!!

Onnea poksuista, Outikolla ainakin poksuu :)

Äh, sais tulla jo vähän viileempiä ilmoja. Viikonlopuksikin näytti lupaavan lämpöistä. Ei muuten, mutta tympeetä, kun vaikka ei mitään tekiskään, niin on ihan hiki.
Vois ehkä pikku hiljaa alkaa laittelemaan vauvaa varten kotia kuntoon, siis hakea se sänky miehen kotoa ja käyä ostamassa tutteja ja vaippoja. Tuntuu, että vaikka on näinkin mukavasti viikkoja, niin synnytys on silti jossain hamassa tulevaisuudessa.
Mua ei haittaa vaikka mennäänkin pitkästi lasketun ajan yli, saapahan vauva kasvaa ihan rauhassa :)

Kunhan poika heräilee päikkäreiltä, niin lähdetään kyläilemään kaverin luokse, jolla on puolivuotias poika.

Joillakin oli puhetta siitä, että joutuu aika lailla yksin hoitamaan kaiken, lapset, kodin jne. Minä kans. Mies tekee reissuhommia, joten viikot hoidan kaiken yksin. Nyt onkin pikkuhiljaa alkanu jännittämään, kuinka pärjään. Kaupassa käyntikin tuntuu aivan mahottomalta. No, näillä mennään :)

Nyt siivoilemaan ja laittautumaan.

Jaksuja kaikille :)

Helmiir ja Kerttu 37
 
Onnea poksuville!!

Tää palsta on tosiaan alkanu elämään ihan tosissaan. Ja kauheen moni on jo melkein tai on tosipuuhissa. :)

Mandy teidän elämä kuulostaa ihanan lepposalta vauvan kanssa. :)

Maidontulosta täällä ei oo näkyvissä yhtään mitään, rinnat ei oo raskausaikana kasvaneet, eikä maitoa oo tullu.

Päätä särkee vähän. Ja nukuttais kokoajan. Olo periaatteessa aika hyvä.

Aniit 36+5
 
Mulla täällä 40+1 menossa ja viime yönä neljän aikaan kävi vessareissulla sama ilmiö kuin Mandylläkin ennen synnytystä eli paperiin jäi sellaista vaaleenpunaista nestettä (jota hieman myös pikkareissa). Sitten alkoi supparit, tullu siitä saakka noin 10-15 minuutin välein, välillä jo sattuu ihan tosissaan, mutta ei viä sietämätöntä, saa nähä milloin sitä tarttis/pitäis sairaalaan lähteä... On tää jännää, ei vieläkään meinaa tajuta, että vauva on oikeesti pian sylissä (toivottavasti ainakin) :heart:
 
maidontulosta täällä tulee myös maitoa.. Ei tosin sillai valumalla valu, vain että kun puristaa vähän niin tulee kyllä :D

Vaatteista Meillä ei ole 50 ollenkaan, että muutama body ja housut taitaa olla 56.. Enemmän sitten 62 eteenpäin.
Nuo 50-56 ei mene kuin sen hetken niin en ole nähnyt järjeä kovin ostellakkaan niitä.. Kun saahan sitten bodeista ja muista käärittyä vähän hihoja ja lahkeita.

Kevyt toppapuku
Mä näin niitä Vapaa Valinnassa, en muista hintaa.. Mutta ei kovin paljoa mun muistaakseni edes maksanut oli todella kivan näköisiä :)

tyttönen ja Sintti 37+5
 
Onnea uusille vauvansa jo saaneille! Ja poksuville!

Täälläpä ei ihmeempiä... Aamusta tein melkein tunnin kävelylenkin -> ei yhtäkään harkkasupparia, jep!

Perjantaiaamun äitiyspolikontrollia odotellessa....



Maud 39+3
 
Viime kirjoitukseni jälkeen vauvautuneille vauvaonnitteluja! Ja nyt tositoimissa oleville jaksuja ja tsempityksiä kovasti!

Tänne ei sen kummempaa uutta kuulu. Edelleen ihan sikakuuma eikä ilman tuuletinta voi öitä olla. Supistelee, supistelee ja supistelee, muttei mitenkään hirveän kivuliaasti. Pääosin vatsankovettumisia. Norsuolo on kyllä melkoinen - tämä kuumuus ei mitenkään auta asiaa. Jo kovasti lasken päiviä ens keskiviikkoon, jotta saahaan selvyys synnytystavasta.

Kuka menikään käynnistettäväksi 10.8, jos ei sitä ennen tapahu mitään? Meillä taitaa olla sama toimintapäivä...

Sinderella 36+2
 
Stellina tsemppiä! =)

Outiko, Omppuli ja Tikru poksuonnittelut! :flower:

Mandy kiva kun jaksat vielä pinoa päivitellä! =)

Zinnie miten se sun kipukohtaus? Minkälainen olo oli myöhemmin?

Yösyömistä en ole harrastanut. Mä meen vessareissulta aina heti takasin sänkyyn että saan varmasti unta. Vessassakin käyn suurinpiirtein silmät kiinni. =) Mä luulen että mä olen saanut hyvin nukuttua, koska en ole nukkunut kertaakaan päikkäreitä. Mä en oikein osaa. Toivottavasti sit vauvan kanssa saan nukuttua.

Täällä ei edelleenkään supistele, vaikka lenkkeilyä ja siivousta kuinka harrastaa. Joten Spring Summer enköhän mäkin täällä vielä pitkään roiku. =)

Päksäkkä 38+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Mua mietityttää myös muut vauvatavarat. Siis esim. vauva"kosmetiikka", öljyt, rasvat yms. Mitähän kannattais hankkia? Yhdessä vauvaoppaassa neuvottiin löysyttämään purkkien kannet kun ei väsyneenä jaksa. Mietin et en kai mä NIIN väsyny voi olla?!?
Mä voisin tähän laitella vähän listaa sellaisista tarvikkeista, joita olen itse todennut hyviksi jo kahden vauvan hoitamisen aikana, jos tästä olisi apua muillekin:)
Tosta purkkien kansien löysyttämisestä en oo kyl ennen kuullut:LOL: Pitäs aika heikkona olla ettei purkkeja auki saa...

Novalan-perusvoide apteekista on hyvä rasva vaippa-alueelle, meillä käytetään sitä aina pyllypesun yhteydessä.

Talkki sopii esim. kainaloihin tai leuan alle hiertyneeseen ihoon. Monet käyttää tuohon tarkoitukseen tavallista perunajauhoakin.

Sinkkivoide hoitaa hyvin takapuolta, jos on iho hiostunut vaipoista rikki, tai jos on ripuli "polttanut" ihon.

Nenän niistäjällä saa hyvin imettyä räkää vauvan nenästä. Noita on erilaisia, esim. apteekeista tai ihan tavis Citymarkeiteista yms. marketeista saatavilla.

Niille öljyille mä en ole ikinä keksinyt mitään järkevää käyttöä... Jotkut kai käyttää ainakin päähän karstan poistoon sitä. Vinkkinä kaikille, että kannattaa pestä vauvan pää reilusti hieromalla ja rapsutella sitä päänahkaa kunnolla(ei se mee rikki vaikka se voi siltä tuntua ;) ), niin ei karstaa pääse tulemaan.

Pesuveteen hyvä aine on ainakin se Natusanin vauvan kylpyaine. Siinä taisi olla laventelin tuoksua, joka rauhoittaa iltakylvyn jälkeen uneen.

Tavallisia vanupuikkoja tarvitsee navanpuhdistukseen ja Septidiniä voi käyttää puhdistusaineena tarvittaessa.

Hoitolaukkuun on hyvä hommata niitä kosteita pyyhkeitä. Kakkavaipan vaihtokin onnistuu, vaikkei sattuisi pääsemään heti pesualtaan ääreen. Lisäksi niillä saa hyvin reissussa puhdistettua omat tai vauvan kädet, vauvan naaman ruokailun jälkeen jne...

Siinä nyt oli joitakin asioita, jotka äkkiseltään tuli mieleen... Voin lisäillä myöhemmin, jos tulee jotain mieleen, ja muutkin voi tietysti lisäillä =)
 
Täällä on taas hermot kireellä, ja mikäs muukaan taas ärsyttäisi kun se saakelin mies !!
Mutta joo ehkä en nyt tällä kertaa viitsi alkaa mitään romaania kirjoittaa siitä kuinka idiootti ja omahyväinen p*ska se on.
Sen vaan sanon että kyllä se jalkapallo ja kaverit taitaa mennä mun ja vauvan edelle nyt ja aina...

Mutta jooo...
Niin siis ne supistuksetkin sitten loppui siinä illan mittaan ja ei enää ole sitä kauheaa paineentunnettakaan selässä.
Tossa kun kaupungilla olin niin supisteli jonkin verran, mutta ei mitenkään ihan kauhea kipeästi.

Mutta joo jospa nyt en kirjoittele enempää kun tuntuu ettei ajatus taas oikein kulje kun tuntuu että korvista nousee savua ja tekisi mieli heittää tämä tietokonekin seinään kun ei sekään nyt tee mun kanssa yhteistyötä..

TOSI kiukkuinen kikka ja pikkuinen 38+0
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja SpringSummer:
Kysymys vauvan vaatteista: niin, yksi tietämätön taas täällä kyselee...kun syksy tulee pian ja viileämmät ilmat, niin mistä sellaisen kevyttoppapuvun saa, ja millainen se on? Tää on ehkä tyhmin kysymys ikinä, mutta ajattelin jos sellaisen olis hommannut valmiiksi, mutta missään kaupoissa en nähnyt ohuempaa toppista. Pari kauppaa vaan tosin kävin läpi.
Toinen kysymys vauvan vaatetuksesta tulevaisuuden varalle: onko toi äitiyspakkauksen toppapuku kauhean suuri? Vai näyttääkö se vaan suurelta? Pärjääkö tuon kokoisella puvulla elokuisen vauvan kanssa kun ilmat kylmenee?

tietämätön SpringSummer 38+3
mä suosittelen ostamaan vanupuvun vasta paljon myöhemmin kun ne ilmat alkaa oikeesti viilenemään. niitä saa anttilasta prismojen kautta sokoksiin. eli kaikkialta.ne kuuluu syksyn/talven mallistoihin.
siksi suosittelen vasta myöhemmin ostmaan koska et voi mitenkään ennustaa vaatekokoa.
meillä on käytössä syksylle esikolta jääneitä fleecehaalareita joita käytän. villaa vaan alle niin hyvä tulee. meillä myös ollaan oltu pitkään makuupussissa joten sen alle ei edes kannata laittaa vanupukua.hiki tulee. villa/fleece käy hyvin.

äippäpakkauksen toppapuku on tosi paksu. meillä ei käytetty esikolta sitä ollenkaan kun pärjättiin hyvin juuri vanupuvulla/villakerroksella ja fleecehaalareilla sekä makuupusseilla.
*
Neydan:


Siis esim. vauva"kosmetiikka", öljyt, rasvat yms. Mitähän kannattais hankkia? Yhdessä vauvaoppaassa neuvottiin löysyttämään purkkien kannet kun ei väsyneenä jaksa. Mietin et en kai mä NIIN väsyny voi olla?!?
siis mitä? ikinä ole tullut mieleenkään että purit pitää avata valmiiksi.. :D
no joo. jos ne perus. tarvikkeet millä puhdistat napatyngän ja peppuun rasvaa. siinähän ne.ei niitä tarvii olla kovin suurta valikoimaa. saippuaa vauva ei tarvii ja öljyjä/muita ihorasvoja vain jos vauvalla on kuiva iho/mennyt reilusti yliaikaiseksi ja iho hilseilee siksi.
bebantehea jos ihopoimut alkaa haavautumaan. meillä vasta kyllä myöhemmin.

 
RangaTanga Kiitti vinkeistä! en oo blondina hokannutkaan että niillä kosteilla pyyhkeillä voi tosiaan muutakin putsata kuin pelkän pepun =) Noi muut meiltä aika lailla löytyykin paitti talkki, mut kyllähän sen sitten tarvittaessa ehtii.

Kikka Jaksuja...Eiköhän se miehesi ala viihtyyn kotona viimeistään kun saatte sen pikkuisen hoivattavaksi.. :hug:
 
Onnittelut vauvantuneille ja tsemppiä Stelliina!

Mä olen yrittänyt tehdä viimeiset viikot gradua, mutta ei siitä mitään tule. Tuijottelen vaan seinää ja ihmettelen, ajatus on aivan pysähtynyt... Yritetään kuitenkin vielä hetken aikaa, laskettuun aikaan olis nyt kuukausi (27.8.). Maanantaina kävin lääkärissä ja oli kiva kuulla, ettei vauva ole mikään jättiläinen. Mua on varoiteltu, että sieltä voi tulla aika ison kokoinen kaveri, mutta painoarvio olis jotain 3,5 kilon luokkaa, eli ihan normaali. Mun raskaus on ollut ihan super-helppo, mutta nyt on alkanut tulla jos jonkinnäköistä vaivaa, ei taida oikein enää paikat kestää. Kädet vetää tunnottomaksi ja särkee öisin, onko muillakin tällasta? Ja siis turvotuksestahan se johtuu, mutta tosi kurjaa... Paras lääke vaivaan on kuulemma synnytys, noh sitä odotellessa! Toivottavasti en joudu kuutta viikkoa kärsimään, vaan sais tulla jo aikasemmin! Kohdunkaula oli hieman lyhentynyt 3 sentistä 2,5 senttiin ja pehmennyt. Vauva on laskeutunut hyvin, mutta ei vielä kiinnittynyt. Kivuttomia supistuksia tulee koko ajan, varsinkin tutkimuksen jälkeen ei tarvinnut kuin kääntyä tuolissa ja taas supisti. Ens viikolla mulla on sitten se virallinen neuvolalääkärin suorittama lääkärintarkastus ja synnytystapa-arvio, mutta kyllä tää alakautta näillä näkymin saa tulla, ei ole mitään estettä sille. Vauvan huoneen sisustus on vielä aivan kesken ja ostetut vaatteet oottavat pestyinä pahvilaatikoissa. Nyt tarttee potkia äijää persuksille, että se saa Ikeasta ostetun malm-lipaston koottua ja mä pääsen järjestelemään vaatteet ja muut kamppeet. Sillä on ollut 3 viikkoa kesälomaa ja mä olen hypyyttänyt sitä ihan kiitettävästi paikasta toiseen, mutta onpahan saatu monta asiaa hoidettuakin! Se menee kohta töihin lepäämään ;)

Kysymyksiä kokeneemmille: Miten sitä napaa kuuluu puhdistaa? Entä miten poikavauvaa kuuluu hoitaa, pitääkö pippeliä jotenkin erityisesti puhdistella? (sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, joita en ole kehdannut esittää....) Entä oletteko harrastaneet välilihan hierontaa/venyttelyä ennen synnytystä?

Tsemppiä kaikille loppumetreille!!!

Lymypiilo 35+6
 

Yhteistyössä