ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Huomenta vaan!

Täällä herätty miehen herätyskelloon 06:40 ja huonosti nukuttu yö takana. Nytkö ne alkaa mun osalta ne huonosti nukutut yöt? Tähän asti mennyt ihan hyvin kahdella pissa reissulla. Nyt takana kolme pissa reissua ja närästyksen kiroamista monta kertaa. Helvetin närästys! Mä sitten inhoon sitä, ja siihen ei enää auta mikään! Ei yhtään mikään! Ja nyt aamulla mulla on ollu vatsa sekaisin ja huono olo. Kai tähän pukkaa yrppätauti vielä kaupan päälle niin avot!

Citilda ja PikkuTyyppi 37+1
 
Huomenta täältäkin!

Olen seuraillut teiän keskusteluja jo pitkäänkin ja vasta nyt oon rohkaistunu kirjottamaan :) Tosiaan tämä raskauden loppuaika on ruennu jo niin jännittäväks että pakko tulla tänne purkamaan ajatuksia :p Odotan esikoista rv 36+3 eli aika loppusuoralla ollaan jo menossa. Huomenna olis taas neuvolakäynti ja puntaria pelkään eniten..nuita kiloja kun on tännekki tullut :whistle: Toinen mielenpäällä oleva asia on tuo painoarvio jota mulle ei oo tehty kertaakaan.. pelkään että täältä on tulosa joku 5 kilonen vaavi :eek:
Minäpä lähden nyt aamupalan syöntiin :)

marisska rv 36+3
 
Huomenta!

täällä (miehen) herätyskello soi 7.00 ja halusin auton täksi päiväki joten pakko oli ylös nousta ja heittää mies töihin, vaikka unet ois kyllä jatkunut vielä monta tuntia..

Synnytyspelosta Mullakin on jonkun asteinen pelko(kiitos vielä noitten kaikkien synnytysohjelmien joita oon katsonut), mutta tosi pari viikkoa sitten kävi hyvä tuuri kun päädytiin samoihin pirskeisiin ihan viimeisillään olevan kätilön kanssa ja hänen kanssaanhan sit koko ilta turistiin ja sain häneltä kysellä kaikkea silleen "rennossa" ilmapiirissä ja hän kerto mm. imukupista yms.. Oli kyllä paras synnytysvalmennus ja pelkopoli mikä on ollut :) Neuvolassa en oo jotenkin osannut asiasta puhua, oon vaan sanonut et yritän olla ajattelematta koko asiaa, tulee sitten kun tulee ja sellasena kun tulee.. Ehkä enemmän viime aikoina oon miettinyt et mitäs jos sille lapselle käykin jotain tai vasta synnytyssalissa selviää et hänellä on joku vamma tms..

Myöskin sitä sairaalassa oloa oon paljon miettinyt, että halutaanko perhehuone jos sellaisen saa ja miten sit sanoa ihmisille ettei halua vieraita, kun jotenkin nyt tuntuu siltä että olis ihana tutustua ihan oman perheen kesken vauvaan eikä ottaa hirveetä vieraslaumaa sinne sairaalaan... Monet tutut on ollut jo nyt silleen että "et sit synnytä siloin kun me ollaan reisussa" yms.. Voihan se mieli tietysti muuttua, ja senhän näkee sit sen synnytyksen jälkeen et missä kunnossa on, haluaako vieraita vai ei.

Ristiäisistä Me mentiin naimisiin maaliskuussa ja ristiäisiin oon ajatellut, että kutsutaan vaan molempien perheet ja sisarukset ja kummit. Siitäkin tulee jo äkkiä 25 ihmistä joten ei tänne meidän kaksioon mahduta. Kuitenkin noista häistä jotain oppineena haluan et me järjestetään ne ristiäiset itse ja jossain neutraalissa paikassa(eli ei kummankaan vanhemmilla) joten varmaan sit vuokrataan joku tila..

Eilen haettiin siskolta sänky ja amme, ja samalla tuli pussillinen jos jonkin näköistä helistintä. En millään jaksais odottaa et kasataan toi sänky, mut vielä pari viikkoa ajattelin malttaa, ettei turhaan sit vaan pölyynny :)

Sadepäivän ilo ja Minttu 36+6
 
Voi voi.. 4h nukuttu täällä viime yönä.. uni tuli vasta joskus vähän ennen kolmea. Tänä aamuna tekikin sit mieli kuristaa taas ah niin rakas mieheni, jonka kello soi ekan kerran kuuden jälkeen ja sit kun se vihdoin nousi vähän ennen seiskaa, niin yhtään äänekkäämmin ei ois voinut vissiin töihin lähteä. Mitähän sen mielessä liikkui taas - tuskin mitää. Teki mieli sanoa että en minäkään klo 2 yöllä ruvennut tiskaan, yskiin kovaäänisesti korvanjuuressa tms. Olin sit kuitenkin ihan hiljaa ja nielin kiukkuni... jos vaikka nukkuis päikkärit sit tänää.

Mä en ole aatellut ristiäisiä vielä yhtään! Aika pienet tulee olemaan. Stressaan niistä sit vasta synnytyksen jälkeen kaiken muun kivan lisäksi :). Myöskään itse synnytystä en osaa jotenkin pelätä yhtään.. eniten pelkoni kohdistuu siihen jos vauvalle käy jotain. Just eilen puhuinkn miehelle etten varmaan osaa edes nukkua kun vauva tulee.. pakko päivystää koko ajan että se hengittää.. tai laittaa mies päivystään :/

Eilen oli ollut puhetta mistä tietää kun supistukset on oikeita.. se kyl hiukan jännittää minuakin... sellasen puol tuntia saa meiltä kumminkin Hyvinkäälle matkustaa ja jotenkin on sellanen kutina että mun synnytys ei tuu mahdottoman kauaa kestämään. Keskenmenon kokeneena tiedän kyllä mitä supistukset ja kovat kivut ovat joten jotain sellaista (ja pahempaa) odottelen nytkin.. Ja minusta ne tuntuvat juuri sellasilta kouristelevilta kuukautiskivuilta. Vielä en ole sellaisista päässyt pahemmin "nauttimaan" :D

Ja synnytys ei oo varmaan lähelläkään jos mittaa sillä että vauvan liikkeet vähenevät ennen synnytystä.. täällä edelleen vatsanahka venyy, paukkuu ja rutisee kun mahassa on niin kova myllerrys välillä. Tuntuu että meno vaan kovenee loppua kohti.. peppu kohoilee ties mistä millloinkin, joten ei taida olla edes viel ihan asemissa ;) Tosin vatsa on kyl valahtanut jo melki polviin.. alkaa tasapaino oleen välillä hakusessa.

Ja vielä niistä pienistä vaatteista.. harmittaa vietävästi! En ole vieläkään onnistunut löytämään mieleisiäni. Iinalla ilmeisesti sama ongelma.. pakko on sit tyytyä johkin vähemmän kivaan ja aatella että eihän se vauva onneksi kauaa tule niitä pitämään. Voi miksi en ollut skarppina silloin kun alet oli kuumimmillaan :(

Nyt pyykkiä koneeseen ja kahvia omaan koneeseen..

Marizzza ja pienokainen 37+3
 
Huomenta uudet ja vanhat .
37+2 tänään =)
Synnytyspelkoa en pode, mutta jokainen kerta on yhtä jännittävä. Huolestunut olen välillä mutta se riippuu niin mielialasta ja päivästä. Mulla on kanssa paniikkihäiriö tullut kakkosen jälkeen mutta se on hallinnassa.
Olen ajatellut että en ota vastaan vieraita muuta kun tosi läheiset koska se tuntuu liian stressaavalta. Kokemuksesta tiedän että en jaksa muita.
Eilen keskimmäinen kyseli että onko hänellä sylissä tilaa sitten kun on vauva tullut, no lohduttelin että on minulla aikaa hänelle myös.
Ekalle lähtijää taitaa koulunaloituskin stressata.
Murokeksi 37+2
 
Huomenta! Heräsin puoli tuntia sitten ja kävin koirien kanssa pissatuslenkillä. Alkavat parat tottumaan lyhyisiin lenkkeihin kun emäntä ei jaksa pitkiä ja kävelee kuin ankka.
ristiäisistä oli puhetta. Pidämme luultavasti ne kotona ja kutsumme vain lähimmät,noin 35 vierasta. Kummeja ei olla vielä pyydetty,pyydämme ne sitten kun heillä on vauva ensimmäisen kerran sylissä. Häitä ei ole tarve järjestää,ne juhlittiin jo vuosia sitten.

Outiko minä taas veikkaan sinulle tyttöä =) meillä on ihan samanlaiset mahat!
Minullakin alkaa maha ihan rintojen alta ja välillä ei saa henkeä kunnolla. Olen kyllä sinua melkein 20cm pitempi mutta kaikki sentit on jaloissa. Näyttää tosiaan hassulta kun on pitkät jalat ja yhtäkkiä keskellä hirveä pallo :LOL: Minulla on lyhyt ylävartalo ja istuessa olen normaalimittainen.

Nyt kahvinkeittoon. Ezmeralda ja ötökkä 37+6
 
Kestoliivinsuojista Mä oon tehnyt semmoisia missä ihoa vasten tulee kuivalta tuntuvaa coolmaxia. Imuksi oon laittanu bambujoustofroteeta ja bambupuuvillacollegea... Ja jos haluaa tehdä kosteussuojalla varustettuja niin kannattaa laittaa ulkopinnaksi laminoitu trikoo. Pysyy liiveissä nimittäin paremmin paikoillaan kuin pul-kangas. Mä oon laittanu imukankaita kahta tai kolmea kerrosta. Tuo kaava millä oon niitä leikannu taitaa olla halkaisijaltaan n 13 cm. Osan imuista oon leikannu vähän pienemmäksi halkaisijaltaan ja ommellu ne ensin yhteen imukerrokseen ja sitten saumuroinu kaikki kankaat yhteen. Näin reunoista tulee vähän ohuemmat kuin keskikohta. Eivät silloin näy niin vaatteiden läpi. Sekavasti selitetty mutta toivottavasti selkis...

Ristiäiset pidetään kotona ihan pienessä piirissä. Siis isovanhemmat, sisarukset, kummit linjalla. Taitaa meidän kohdalla tarkoittaa noin 15-20 henkilöä oma perhe mukaan luettuna. Meillä ei myöskään ole vielä kummeja pyydettynä. Halutaan kans pyytää vasta sitten kun vauva on syntynyt.

Närästyksestä kärsijöille vinkiksi, että jos ette ole vielä kokeilleet Gaviscon-purutabletteja niin kannattaa ainakin kokeilla. Mulla auttavat ainakin paljon paremmin kuin esim. Rennie...


Maud 39+1
 
Nukkumisesta.... Ihan surkea yö taas takana; olin ihan kuoleman väsynyt illalla, mutta tunteja meni taas kärvistellessä levottomien jalkojen kanssa. Ihan sietämätön olotila! Nukahdin lopulta, kun olin ottanut magnesiumia, nostanut jalat tyynylle, kietonut jalkojen ympärille kostean pyyhkeen ja juonut litran vettä. Tukisukkiakin taisin jossain vaiheessa kokeilla. Tiedä sitten, mikä noista oli se toimivin keino, mutta jossain vaiheessa helpotti. Tosin tosta veden juonnista seurasi tietysti useampi vessareissu yön aikana... Onko muilla ollut samaa vaivaa, siis levottomia jalkoja? Olisin äärimmäisen kiitollinen hoitokeinoista! Harmittaa, kun koko ajan jää univajetta ja kohta puoliin pitäisi kuitenkin jaksaa selviytyä synnytyksestäkin.
Vaatteistakin on ollut puhetta. Kaikki on mulle tolkuttaneet koko ajan, että ei kannata ostaa niitä kaikkein pienimpiä kokoja, siis 50-56, kun jäävät heti pieneksi kuitenkin, mutta nyt kun noita vastasyntyneitä nähnyt, niin nehän raukat hukkuu 60-kokoisiin vaatteisiin. Eli ehkäpä minunkin tieni vie tänään pienille vaateostoksille... Lindexillä ainakin on ihan valtavan hieno maatuskakuvioinen body myynnissä. :) Oikeastaan vähän hullua, ettei äitiyspakkauksessa ole ollenkaan noita pienimpiä vaatteita, kun mä olen aina ajatellut, että sen on tarkoitus olla semmoinen paketti, jolla tuore perhe pääsee alkuun vauvan kanssa.
Hiukkanen ja maha, 38+6
 
Huomenta,

Muillakin taas näköjään levottomia/huonounisia öitä takana. Samoin täällä. Vessassa piti rampata vähän väliä. Näin viime yönä vielä tosi todentuntuisen unen siitä, että limatulppa ois irronnut. Aamulla piti oikeen tarkistaa asia, mutta unta se tosiaanki vaan oli.

Tänään pitäs käydä kaupungilla kahvilla kaverin kanssa ja iltapäivällä tulee miehen porukat käymään.

outiko 39+5
 
Miusta taas outikon maha näyttää tytöltä :) Vaikka en kyllä usko noihin mahanmuotojuttuihin ja en oikeestaan edes tiedä mitä siinä kuuluisi katsoa. Jotenkin vaan olen koko ajan aatellut, että tyttö teille on tulossa.

Miullekin saa muuten antaa veikkauksia. Mitään hajua ei ole, ei haluttu tietää :) Edestä päin oleva kuva on tuolla 54 sivulla ja tässä sivu (ei kyllä paras mahdollinen). Miulle on kaikki sanoneet, että ihan selvä poikamaha. Mutta kumpaa työ luulette? :)


Niin ja täällä supistukset loppui joskus illalla seittemän maissa ja yön nukuin hyvin. Että sellaista sitten. Tiiä näistä!?

OnSiisKevät ja beibe 38+0
 
onkohaN mulla raskaushepatoosi?onko kellään ollut?viime yön aikana alkoi älytön kutina ja syyhy.varsinkin jalkapohjissa ja kämmenissä,mutta nyt kutisee jo koko kroppa..neuvolassa on soittoaika 12, täytyy soittaa.ne joilla on ollut,niin onko aiheuttanut jotain toimenpiteitä..käynnistystä ym?
ihan oon melkeen verille itseni raapinut.ei kiva ja viime yönä ei paljoo saanut tältä kutinalta nukuttua.nyt siis viikot 38+2.

anteeksi omanapaisuus :ashamed:
 
Huomenta!

Mulla ois sitten h-hetki huomenna =) Tuntuu että pitäis ehtiä tehdä vielä vaikka mitä (lähinnä siivota).

:hug: kaikille synnytyspeloista kärsiville. Mulla on niin kurja olo kun synnytyksen lähestyessä pelkään omaa selviämistä enkä niinkään osaa ajatella vauvaa :ashamed: Johtuu tietysti edellisestä synnytyksestä, jolloin vauvalla kaikki hyvin mutta oma vointi oli mitä oli. Ei niitä asioita pitäis tietysti etukäteen miettiä ja pelätä mutta eipä sitä itselleen mitään voi..

Ristiäisiin meillä tulossa vaan isovanhemmat ja kummit ja tietysti miehen sisarukset. Mutta yhteensä siis alle 20. Pidetään läheisessä srk-talossa niin ei tarvi kodin siivousta ym. niin huolehtia B) Tarjoilut vaan tuottaa päänvaivaa, kun esikoisella on maito(ei enää niin ehdoton)- ja kananmuna-allergia ja haluisin että syötävät ois hällekin sopivia... Joten vinkkejä vastaanotetaan ;)

Tännehän tupsahtelee uusia koko ajan! Tervetuloa!!

misu75 rv39+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
onkohaN mulla raskaushepatoosi?onko kellään ollut?viime yön aikana alkoi älytön kutina ja syyhy.varsinkin jalkapohjissa ja kämmenissä,mutta nyt kutisee jo koko kroppa..neuvolassa on soittoaika 12, täytyy soittaa.ne joilla on ollut,niin onko aiheuttanut jotain toimenpiteitä..käynnistystä ym?
ihan oon melkeen verille itseni raapinut.ei kiva ja viime yönä ei paljoo saanut tältä kutinalta nukuttua.nyt siis viikot 38+2.

anteeksi omanapaisuus :ashamed:
Laittaa sut verikokeisiin todennäkösesti. sinne piti mennä 12 h syömäti ja juomati ja ekat tulokset tulee päivässä (alat ja asat) ja sappihappo arvot vissiin kait viidessä. mulla testattiin ne viikko sitten kun syyhysi niin pirusti. arvot kuitenkin normaalit joten rasvausta ja reseptivapaita allergialääkkeitä suositteli neuvolalääkäri.

jos jotain ilmenee, niin seuraavat tilannetta ja yksilöllisesti päättävät käynnistyksistä yms...
 
Huomenta

Heräsin tänään jo joskus klo 6-7 välillä, joten unikekoa musta ei ainakaan tänä vuonna tullu. :D

Neuvola oli tänä aamuna. Muuten kaikki oli ennallaan viikon takaisesta, (jopa sf-mitta!) mutta hb oli laskenut. 115 -> 108! ja ekalla mittauskerralla tulos oli vain 99....
Nyt pitää kaksinkertaistaa rautalääkitys...

Ja tervetuloa uusille myös mun puolesta! :)

Mulla on ehkä vähän outo pelko synnytyksen suhteen... Pelkään puudutuksia! Oon aika allerginen ja sain viime kesänä allergisen reaktion sairaalassa tipan kautta laitetusta antibiootista....

Pitääpä ottaa masukuvia, kun mies tulee töistä kotiin. Saatte sitten arvailla myös meidän tulokkaan sukupuolta. :) Sukupuolesta kun ei ole mitään tietoa... mutta saatiin eilen miehen äidiltä aika vaaleanpunavoittoisia vaatteita, joita oli ostanut vauvaa varten. (Mitenniintoivootyttöä??)

Mulla on tänään nimipäivä. :heart:
Miehellä oli jotain mielessä tälle päivälle, mutta eilen epäröi vähän voiko toteuttaa suunnitelmaansa...

Illusia & Emppu 37+3
 
Onnea Illusia ja hyvää nimipäivää meille molemmille :D

kiitos kaikille jaksuja toivottaneille.. kai tää helpottaa.. viimestään 6vkon kuluttua.., tavalla tai toisella.. nyt mä oon jopa nukkunu mut väsyny siltikin.. ei kärsis kävellä kun vauvan pää tekee kipeetä alhaalla.. ja pakko mennä ikealta ostamaan tänään viel tytölle sänky ja gigantista pesukone...

ootte mielessä yötäpäivää.. illallakin viimeseks mietin et jokohan taas joku uus lähtijä meillä.. kikasta ei oo kuulunu koko aamuna mitään.. josko se?
outikoa jännitän sikana kun sillä niin hyvin upaillu suppareitakin.. mut kaippa sekin oottaa et mies tointuu krapulasta :LOL:

nyt saapui hovikuski joten pojat kyytiin ja ikealle..

omppuli ja öttiäinen..

*muoks* niin ja uusille lämpimästi tervetuloa mukaan.. meitä on valtava joukko...
 
Huomenta kaikille, herätty on kyllä jo 07.30. Viimeisen kerran, yöllä vähän väliä, kun meillä oli muutama kärpänen, jotka päätti käyttää mun "hikistä" kroppaa alustana pikku-kärpästen teolle!! Vähänkö kävin kierroksilla, kun kyllä olisi väsyttänyt, eikä olisi tarvinnut edes pissalla käydä! :kieh: :D

Neuvolaan pitää mennä, kivakin nyt käydä, neuvolan täti sanoi jo puhelimessa, että koska tahansa voi vauva jo tulla.. Jotenkin mulla on ollut mielessä koko ajan 38+4, ihan raskauden alusta alkaen vaikken silloin edes tiennyt millä viikoilla yleensä synnytään. Mutta katotaan, niin kärvistelen täällä vielä syyskuussa. Oon ihan varma asiasta. Loppuviikosta alan lenkkeillä ahkerammin, siivota, ikkunan pesua.. Alkuviikosta olisi "mukavaa vapaa-ajan puuhaa", joten vauva voisi vielä pysyä sisällä. :D

Ristiäisistä meillä tulee isovanhemmat, sisarukset perheineen ja yksi kummi on "perheen" ulkopuolelta. Joku vajaa 20 hlöä. Kotona pidetään, kihlajaisissamme oli muistaakseni 40-50 läheistä sukulaista (kaverit myöhemmin) ja hyvin näin sovittiin. Omista kummeistamme (siis mun ja miehen) en vielä tiedä, kutsutaankokaan niitä yleensä?

Citilda mulla oli aamulla samanlainen olo kuin sulla. Söin pienen sämpylän ja mehua, ja ajattelin että pitääköhän oksentaa.. Ei onneksi..

Outiko mulla maha alkaa kans tissien alta (nyt ehkä 2cm laskeutunut, toivottavasti ainakin), enkä oo saanu ainakaan iltaisin henkeä. Pituutta 165cm ja 100% tyttölupaus. Oon kyllä levinnyt myös "reunoilta", mutta aina toki on ollut jenkkakahvoja joten en tiedä johtuuko mahasta vai kiloista. :D

Tervetuloa uusille!

Vaavitar + tintta 37+2 tai jotain..
 

Yhteistyössä