ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

PIPPURILLE onnea koitokseen! Mun kolmas on käynnistetty, ja säännölliset supparit alkoi tulla 10min.kalvojen puhkaisun jälkeen ja Nuutti oli syntynyt 3,5h jälkeen.. toivottavasti pääset nopsaan etenemään.. :flower:

MÄ OON NIIIIIIN ONNELLINEN! sain pyykkikoneen ostettua ja pojat tuo sen illalla,, YES!

Tsemppiä vielä uudelleen pippuri!

Neuvolassa, painonnousu 1kg/vko, paineet 132/88 (toisella mittauskerralla), muuten kaikki ok. Sf-mitta ei oo enää kasvanut pariin viikkoon, vaikuttaisi, että pää on jo jossain määrin tuolla syvällä. Neuvolatädin mukaan voi syntyä any day now, kun niitä supistuksia oli niin paljon (paitsi että nyt ei oo sitte pariin päivään ollut ollenkaan...)

Voi, kävin katsomassa kaverin 4pv "vanhaa" vauvaa. Pieni kuin mikä! Ei sitä oikein käsitäkkään, että kuinka pieniä vauvoja sieltä tulee, vaikka ne painais sen 4-5:kin kiloa! 52cm oli syntynyt, ja 50cm body mahtui kuulemma nippanappa. Mutta 56cm olis ollu liian suuri (56cm vaatteet roikkui päällä). Ja turvakaukaloon oli pieni uponnut, vaikka oli sisentimiä jne. Eli taidan laittaa kaukalopussin "pohjaosan" sisentimien alle, kun tuo Gracon kaukalo on niin syväkin ja jyrkkä.

Nyt jatkamaan mansikkahillon tekoa!

Vaavitar + tintta

Tervetuloa uusille :)

OUTIKO, mä veikkaan sulle tyttöä. En mitenkään mahan muodon perusteella, mulla on vaan sellai fiilis ;) Ja vaikka yliaikaiseksi menisikin, saat nyyttisi syliisi jokatapauksessa ennen minua :LOL: , Salama meinaan antaa taatusti odotuttaa itseään..

Ja OnSiisKevät, sulle mä veikkaan poikaa. Mutu-fiilis kans :)

Kävin tänään esikoisen kanssa ostamassa koulurepun. Samalla ostin sitten keskimmäiselle vaatteita. Uudelle tulokkaalle en oo saanu mitään ostettua. Vieläkin sellanen olo, että raskaus kestää forever, ei tässä mihkään synnyttämään lähdetä aikoihin :/
Ehkä ens viikolla voi oikeesti kaivaa nuita vauvatarvikkeita esille..

Mulla on vasta perjantaina neuvola, sitä ennen ajattelin ihan lähteä isäni luo 300km päähän poikien kanssa. En jaksa kökkiä kotonakaan..

PIPPURIlle tsemppiä huomiseen. Mun esikoinen käynnistettiin ja nopea oli synnytys. 2h20min. Aika vauhdilla siis saattaa tulla, tai sitten ei.

Mun viestissä ei oo sitten mitään järkee, pelkkää löpinää :LOL: , mutta sellastahan tää on. Elämä siis.

Miiwa & Salama 36+5

Koiria kynitty reilut kaks tuntia polvillaan "rinnat reisissä", mutta liikkeet löytyy sisäpuolelta edelleen. Kovotuksia, kylkipistoa, nipistelyä, jtn vuotoa ja sen semmosta oiretta tuntuu olevan lisänä, mutta niitä nyt pitääkin jo näillä viikoilla olla moisen urakan jälkeen B)

Pesukone on pyörittäny meillä hikisiä lakanoita ja tyttöjen petareita tän päivää, ja viimeset muutamat tummat työnsin koneeseen pikapesulle että saan tänään Lindexiltä löydetyt 50cm:t farkut kuivumaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja OnSiisKevät:
Miulle on kaikki sanoneet, että ihan selvä poikamaha. Mutta kumpaa työ luulette?
Kaikki muut paitsi minä :D Aiemminkin jo sanoin tytöksi ja tytöksi veikkaan edelleen.

omppulille veikkaan poikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pippuri81:
Huomenna aamusta sairaalaan ensin verikokeisiin ja klo 9.30 sitten oltava synnärillä ja käynnistys
JEAH! bd ;)

-iinaZ & The PötZi Kolmonen 37+3

Moe!

Tsemppiä pippurille huomiseen!! :)

Tervetuloa uusille :wave:

outikolle veikkaan minäkin poikaa. En niinkään masun perusteella vaan on semmonen tunne =)

Ja kivoja masukuvia :)

Mä alan olla ihan valmis siis synnyttää!! En jaksa tätä helkatin kuumuutta enää yhtään ja tätä ahistusta! Mä niin haluan vauvan syliin :heart: En ees jaksa enempää kirjotella ku on niin hiki. Pitää kohta raahautua suihkuun! Eilen heiluteltiin peittoja eikä siitäkään mitään vaikutusta ;) Nooh, syntyy ku syntyy. Mulla ke äitipolilla käynti, onneks ei pitkä aika ni kuulee mitä ne sanoo ja mikäs on neidin painoarvio tällä kertaa =)

AI niin... Ristiäisiä on sen verran mietitty et pienimuotoiset tulee tämänkin lapsen kastajaisista. Molempien vanhemmat ja sit ainaki mun toinen mummu ja kummit sekä molempien sisarukset perheineen. Tulee sit sakkia semmoset 20 henkilöä, noin suunnilleen.

Nyt minä kohta raahaudun suihkuun.

mertsu 36+2

Onnea koitokseen,pippuri!! :) Tervetuloa kaikille uusille,joita on rohkaistunut mukaan näin loppumetreillä!On ihan kivaa,ku täälä saa lukea ja jutustella näitä asioita,jotka kaikilla on varmaan päällimäisenä mielessä tällä hetkellä.
Jännää pekunalle!
VilmalleTäytyy itse varmaan pitää huolta siitä,että saa sairaalasta keskusteluapua!Mä ainakin huomasin tämän ollessani tosa toukokuun alussa TYKS:ssa lapsivedenmenoepäilyn takia vuorokauden!Pirun tylyä oli henkilökunta ainakin sillä osastolla.Toivotaan et siellä synnyttäneiden osastolla on vähän toisenlaista sit.

Oltiin miehen kanssa neuvolassa tänään:
Painoa viikossa+1600g(huh,huh)toivotaan et johtuu siitä ku eri vaaka
RR 120/72
SF-mitta 33
Pissa puhdas,turvotus+(jalkaterät ku norsulla)
Vauvan syke 140 ja liikkui ja muksaisi doppleria kovasti

Kätilö sanos,et saa syntyä jo!Mä luulinkin jo,et jotain tapahtuis,ku aamulla miehen kanssa kokeiltiin sitä yhtä S:ää ja neuvolan pissapurkkiin lumpsahti pissan joukkoon jotain limaista.Tää ois kyllä mulle eka kerta sit ku jotain limasta alkais tulemaan.Muuten ei oo ollu mitään merkkejä ees limaisemmasta valkkarista!Sorry tää yksityiskohtaisen tarkka kuvaus näistä eritteistä!oon vaan niin happy,jos mullakin alkais tapahtua kohta jotain!
Pahoinvointia on ollu täälläkin jo viikon aina syömisen jälkeen ja muutenkin annoskoot on pienentyneet aika lailla!Hyvä niin,mut näkyis sit hiukan tosa painossakin.

Vika pyöräreissu sit täälläkin tänään kaiketi.Tasapaino alkaa menemään jotenkin ihmeellisesti.Ei uskalla enää kunnolla hypätä pyörän päälle eikä niille pedaaleille.Ja mies pelkää ja pyöräilee ihan takavanteessa kiinni..Saa mennä pyöräsuojaan odottamaan ens kevättä!

Nyt täytyy mennä laittaan uuni päälle et saadaan ruokaa vihdoin!Ostin latva-artisokkaa cittarista ja ajattelin keittää sitä kalan viereen ja lisäkkeeks vaan salaattia.Nam nam!

T:Maria-s ja masumylläri 37+3

Ristiäiset meillä on ajateltu pitää kotona, ei tarvi sitten minnekkään lähteä..
Kutsutaan molempien vanhemmat ja sisarukset + kummit :) Että suurinpiirtein siinä 15-20 henk.
Kavereille pidetään sitten ristiäisten jäljeen jotku jämä juhlat :D Missä tarjoillaan loput tarjottavat mitä juhlista jää..

Muuta täällä on vauva pitänyt mahassa ihan ihme päivän.. Heilunut ja pökkinyt koko päivän :D Siis ihan että maha pomppii näkyvästi koko ajan.. heh. :)

Tyttönen ja Sintti 37+3

Vaavitar
kiitti noista kokosuuntimista. Mietinkin jo hukkuuko se sinne kaukaloon kun laitokselta kotiin tullaan.
Kyselin jo aiemmin niistä imetysliiveistä ja nyt luin nyrkkilisästä. Siis kokonaisen nyrkin verranko lisää tulis??? Mulla varmaan ö-kuppi sit, EN kestä!!
Huomenna lääkäriin, toivottavasti arvioivat koon vihdoin. Niin ja mahan ympärys 103.
Onnea lissäntyneille ja tsemppiä pippurille

Vointi ei ole kehuttava. Polttoja tulee enenevässä määrin, mutta se "terä" puuttuu vielä. Jos tätä on vielä kk:n ni mulla hajoaa pää ja kroppa. Huomenna olis nlalääkäri ni kuulee mitä on tapahtunut. Jokos sieltä oltaisiin kypsiä tulemaan, minä ainakin olen enemmän kuin kypsä tähän olotilaan |O *valivali*

Eipä tässä ihmeempiä muuten. Viime torstai-illan vietin äitiyspolilla kun toinen jalka turpos limpuksi. Farkutkin kiristi pohkeesta. Ei onneksi ollut laskimotulppaa. Häätkin meni mitä sujuvammin hauskaa oli. Eipä tässä muuta.

Onnittelut jo vauvan saaneille ja pippurille tsempitykset huomista varten. =)

Voihan tylsyys !!!

Täällä on taas koko päivä mennyt kotona vaan ollessa.
Tai no, olen mä koneellisen pyykkiä pessyt ja laittanut kuivumaan, käynyt kaupassa, tiskannut ja ollut koiran kanssa pari kertaa ulkona.
Yritin kävelle vähän reippaammin supistusten toivossa, mutta tuloksena oli vaan kauhea paineen tunne alaselässä ja kipeät jalat.
Tiskatessa taas totuttuun tyylin oli sellainen puolen tunnin kestosupistus, mutta vähän nyt siltä näyttää että minä täällä olen viimeisenä vielä odottelemassa.

Onneksi pääsee tänään jo klo 20 töistä ( oikeasti työaika loppuu vasta 22, utta koska meni 2 tuntia aikaisemmin töihin niin myös lähtee sitten 2 tuntia aikaisemin )
Voi vaan olla että alkaa riitely illalla kun mies tossa jo puhelimessa puhui mulle asiasta mistä en oikein tykännyt ja sovittiin sitten että puhutaan paremmin illalla kun tulee kotiin.
( kyse oli MUN reseptilääkkeistä ( kolmiolääkkeitä ) mitä miehen kaveri oli pyytänyt itselleen kun minä en niitä tarvitse ( lääkeet sain ennen kun olin tehnyt testin joulukuussa selkäkipuun ja voin sanoa että niistä menee pää sekaisin, ainakin mulla meni ) )

Tästä asiasta siis pitäisi nyt vielä illalla puhua että suostunko antamaan ne lääkkeet sille miehen kaverille, ja olen melko varma että jos sanon etten niitä halua antaa niin mies ottaa puhelimen käteensä ja ilmoittaa kaverillensa että koska minä olen niin tiukkapipo niin hän ei niitä lääkkeitä saa... :headwall:

Pippurille onnea huomiselle :heart: saa nähä miten mun käy huomenna....

Kävin siis neuvolassa :|

Huomenna aamulla labraan ja klo 12 äitiyspolille/synnytysosastolle.... viime viikon maanantaina uhkasivat jo käynnistää jos ei paineet laske.... taas oli neuvolassa paineet koholla, turvotusta aivan helvetisti (sori) ja proteiinia pissassa.... joten..... huoh.....

tulin just äippäpolilta.pienen kokoarvio tänään 3028grammaa.lääkäri soittelee vielä illalla verikokeista,että onko raskaushepatoosi.ja jotain edistystä tapahtunut neuvolalääkäristä.paikat 2cm auki ja lääkäri tunsi vauvan pään sormellaan. käyrä oli hyvä ja muutama supistuskin tuli.nyt vaan odotellaan verikoe tuloksia..

voisit syntyä jo pian pieni :heart:

ja kikka miehesi kaveri osaa varmasti itsekkin hakea lääkäristä apua,jos tuntuu,että vahvoja lääkkeitä tarvitsee.lääkärin tehtävä on määrätä lääkkeitä ei kenenkään muun =) joten vaikka miehesi olisi kuinka kiukkuinen pysy kovana =)

ajatar& vempula 38+2 & veera 11kk :heart:

Oli vielä pakko tulla kommantoimaan ajattarelle että siis tilanne niiden lääkkeiden kanssa on se, että miehen kaveri ei niitä saisi lääkäristä.
Ja siis siinä se ongelma kohta tuleekin.
Tämä kaveri on narkomaani ja on nyt muutaman päivän ollut selvinpäin ja hänellä on nyt siis kauheat kivut johtuen siitä kun ei ole huumeita/alkoholia käyttänyt.
Ja siis näihin kipuihin haluaisi näitä mun lääkkeitäni.
Lisäksi mies on luvannut auttaa tämän kaverinsa katkolle ja ovat sitä asiaa järjestämässä vielä tälläviikolla.
Mun periaatteita vastaan sotii tässä se, että kun tämän kaverin pitäisi olla selvinpäin, niin sitten hän haluaa vahvoja kipulääkkeitä, mistä tosiaan ainakin mulla meni pää sekaisin.

Ymmärrän kyllä että varmasti joka paikkaa särkee ja olo on kamala hänellä koska nyt tosiaan alkavat aineet olla poissa elimistöstä, eikä mua mitenkään haittaisi jos menisi lääkäriin hakemaan apua, mutta eipä tuossa tilanteessa lääkäri oikein mitään tee.
Mun mielestäni se nyt ei vaan tue mitenkään tämän ihmisen päihteiden käytön lopettamista että minä laittomasti hänelle annan omia reseptilääkkeitäni.

kikka
ihan oikeassa olet,että sinun tehtävä ei ole niitä lääkkeitä miehesi kaverillesi antaa.pysy kovana tossa asiassa! =)
ja luulisi miehesi tietävän myös miten pitäisi toimia. ja mun mielestä mieheltäsi tyhmää edes ehdottaa tommoista.. :headwall:

Ai niin, unohtui toivotella misulle onnea huomiselle. Onnea ja tsemppiä! :heart:

Kikka, ei, ei ja ei. Sun ei todellakaan tarvitse, etkä sä saa antaa lääkkeitäsi miehen kaverille. Et missään nimessä. Uskon että tilanne on hankala sulle, mutta ole kiltti ja pysy lujana, ettet sitten ole itsekin kusessa :( Hali :hug:

Supistaa ihan koko ajan ja kauhee polte nivusissa ja alamahalla.. Mistä vetoa niin huomenna on kuitenkin lääkärissä paikat ihan kiinni..

maria-s, mulla taas on ihan erilaiset kokemukset hoitajista täällä sairaalassa. Osastolla ollessa rv.20 olin niin onnellinen siitä tuesta jota heiltä sain. Harmi että sulla on tuollainen kokemus :| Mut tosiaan, varsinkin kiireaikaan puheille pääseminen vaatii varmasti omaa aktiivisuutta vaikka papereissa lukis mitä.

hei sinnehän tuli kuvia :D eli sänky on nyt sitten ostettu uusi ja koottu, viedään se sitten omaan makuuhuoneeseen kun vauva syntyy, nyt saa vielä olla tuolla "lastenhuoneessa"
Nurkassa odottaa vielä hylly mikä pitäisi laittaa seinälle, mutta onhan tässä aikaa :D

Yhteistyössä