ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

neuvolassa tänään käyty...

verenpaine edelleen samoissa, alapaine 92.
pissa +
turvotus-
kohdunpohjan mitta laskenut hieman joten naureskeltiin ettei turhaan oo supistellu....

nyt vaan seuraillaan :)

Joku sanoi että on käynyt vaan 5 kertaa neuvolassa, hih, mulla tuli tänään ne molemmat sivut neuvolakortista täyteen eli niitattiin uudesta kortista osa tähän vanhaan :D ja erikseen sitten 4 ultrakäyntiä.... ensi viikolla vielä yksi ultra + joka viikko neuvolaa... :)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
IinaZ, tekee mutkan navan yläpuolella. Oonko mä ainoo joka ei oikein usko näihin tyttö/poikamahoihin, sykkeisiin sun muihin? :D Taidan olla aika tylsä tyyppi :whistle:
mä taidan kans olla vähän tylsä koska mäkään en usko.. :p

huomenna on sit neuvola ja keskiviikkona haikaranpesän synnytyskeskustelu.hihii..
 
Merkkailen kanssa!

En myöskään tiedä mitä noista ennustuksista uskoo, mutta niitä on hauska kuulla ja katsoa yms. varsinkaan kun ei ole tietoa sukupuolesta. Mukavaa "viihdettä" tälle 9 kuukauden taipaleelle. :p

Zinnie 37+3
 
Juu, se on aivan totta että kun meilläkin esikoista jo kerettiin toivoa ja odotella ja sitten se vauva-aika oli niin rankkaa niin tuntui, ettei sitä voi ääneen sanoa (ja valittaa) kun oli sitä niin kovasti toivonut ja odottanut! Parempi on päästä purkamaan tunteet ja kyllä sitä sitten taas joku päivä paremmin jaksaa. =)

Unikuu ja Kiana iloitsi, kun on yksi vaipallinen vähemmän niin ihan sama täällä! Meille tuleekin hyvin samanikäisiä lapsia, kun mullakin esikoinen 11/2006. :D Ja nyt nämä elokuun vauvat.

Sykkeistä yms. tyttö/poika ennustuksista, että ne on hauskaa ajanvietettä ja veikkailua, vaikken itsekään niihin varsinaisesti usko. Kaveripiirissä vaan hassusti sattunut nuo syketiedot kohdalleen.

Kauniita unia!
 
Mäkään en kyllä usko noihin poika/tyttö-mahoihin, sykkeisiin yms.
Mulle on ihmiset veikkailleet mahan perusteella molempia ja niinkun mieskin on sanonut, niin 50% todennäkösyydellä osuvatkin oikeaan :LOL:

Mulla on keskiviikkona taas neuvola, käyn nyt jo viikon välein siellä. Saa nähdä onko toi Sf mitta taas kasvanut. Viimeksi oli jo 36cm elikäs mennään yläkäyrän yläpuolella.

Hyvää yötä :)

outiko 37+5
 
Onko kukaan miettinyt synnytysasentoja? (en oo ainkaan muistaakseni lukenut aiheesta kauheesti täällä )
Itse oon miettinyt pystyasentoa (seisomista jaloilla, polvillaan tai kyykyssä ) .. hyödyt:
painovoima auttaa lapsen maailmaan, lantiopohjan lihasten hallinta parempi, kohdun verenkierto parempi ja lantion takaosa voi liikkua paremmin että häntäluu pääsee väistämään vauvaa.. siis verrattuna siihen että makais tai olis puoli istuvassa asennossa.
Esikoisen synnytyksessä en ees tajunnut että voi olla muussa asennossa kuin siinä sängyllä kun ponnisti. Tosin en tiedä saako ollakaan jos on kauheesti piuhoja kiinni itsessä ja/tai vauvan päässä..
 
meelaie oon miettiny noita asentoja. kyykyssä en ainakaa ilman mitää jakkaraa kykene oleen. Mut kattelin sitä kätilöt sarjaa vissiin niin siinä moni ponnisti polvillaan sängyssä, se saattas mullekin sopia... ja tuntuu siltä ettei selällään makuulla saa ees kunnolla ponnistettua, tai en mä tiedä. :)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
meelaie oon miettiny noita asentoja. kyykyssä en ainakaa ilman mitää jakkaraa kykene oleen. Mut kattelin sitä kätilöt sarjaa vissiin niin siinä moni ponnisti polvillaan sängyssä, se saattas mullekin sopia... ja tuntuu siltä ettei selällään makuulla saa ees kunnolla ponnistettua, tai en mä tiedä. :)
mä kokeilin eka polvillaan mut olin jo niin rätti et kaikki ponnistukset meni ihan väärään paikkaan kun siinä pitää ponnistaa selkä suorana eikä voi rönöttää yhtään. sit siitä jakkaralle niin johan alkoi lyyti kirjoittaa.
joten jakkara on mun ensisijainen synnytysasento. ja piuhoissa saa mennä siihen. epiduraalin jälkeen noin puolisen tuntia pitää olla makuultaan ja sen jälkeen voi liikkua jos pystyy.
 
Piti oikein tarkistaa että kuinka usein sitä on tullut neuvolassa käytyä. Mä olen käynyt kahdeksan kertaa joista kaksi on ollut lääkäreitä. Sitten lisäksi olen käynyt kaksi kertaa ultrassa. Ensi viikolla mulla on viimeinen lääkäri ja sitten neuvolakäynnit on viikon välein. Harmittaa vaan niin paljon kun oma terkka on sitten paikalla vasta syyskuussa. :( Olis kuitenkin kivempi kun olis "tuttu" ihminen kenen kanssa höpöttää näin loppuajasta. Se osaa muutenkin kysyä aina ajankohtaan liittyviä kysymyksiä kun mulla ei juuri koskaan ole mitään kysyttävää. Kai mä saan teiltä kaikilta niin paljon vastauksia etten sit osaa kysyä mitään! Kiitos siitä kaikille!

Mäkään en oikein usko noihin sykkeisiin ja mahanmuotoihin varsinkaan kun mun kaveri ennen synnytystä sanoi että hänellä on poikamaha ja mulla tyttömaha. No parin päivän päästä se sai tytön. =)

Synnytysasentoa ei ihan hirveästi ole tullut mietittyä mutta hyvähän se olisi vaihtoehtoihin tutustua ennenkuin pääsee itseasiaan. Mä en oikein vieläkään osaa miettiä sitä synnytystä. Tuntuu toisaalta koko ajan että vielähän siihen on aikaa.

Kai sitä pitäisi lähteä kävelylenkille kun eilen oli niin tylsä ilma ettei ulkona tullut paljoa oltua. Taas poksuu viikot ja aika käy vähiin! =)

Päksäkkä 36+0 POKS
 
Huomenta!

Onko muut huomannut sellasta, että jos pitää kaarituellisia rintsikoita niin ne ns. hankaa tuota ylävatsaa vasten ja hengittäminen vaikeutuu?
Tai en oo varma onko ne tissit mitkä painaa vai liivit.
Kun toi mun maha on selkeesti vielä aika korkeella niin joskus tosi tukalaa hengittää, kun painaa niin kovasti :/ Varsinkin jos ryhti lysähtää..

Ei muuta tällä kertaa :D

outiko 37+6
 
Synnytysasentoja en ole kauheasti miettinyt. Oon valmis kaikille ideoille mitä tarjotaan :) Näin ensisynnyttäjänä sitä ei osaa edes oikein ajatella, että mistä sen parhaan ponnistusvoiman saisi.

Katsoin kortista niin mulla on neuvolakortissa 15 erilaista käyntiä, joko äitipolilla, synnärillä tai neuvolassa. Ihan perusneuvoloita tuosta on varmaan joku 10.

Kokeilen lähteä tänään äidin ja siskon kans ostoksille, saa nähdä kuinka käy. Todennäköisesti saan saaliiksi monta kipeää supistusta, huimauksen ja selkäkivun. Kyllä kannattaa ;)

Vilma ja Elma 35+4
 
Huomenia!

Mä pohdiskelin synnytysasentoja kesäkuun puolella täällä. Aion ainakin kokeilla sitä jakkaraa. Äitini teki nuorimman siskoni (10/01) jakkaralla ja suositteli lämpimästi. Tai ainakin laitan tuon jakkaran siihen sairaalalappuun. Jota muuten ei oo vieläkään mulla täytätetty. Pitääpäs ottaa puheeksi huomenna neuvolassa. Mähän ehdin jo synnyttää ennen kuin ehtivät kysyä mun toiveet...

Katoin myös omia neuvolakäyntejäni. 10 kertaa olen käynyt neuvolantätillä ja 1 lääkärillä + 3 kertaa ultrassa eli yhteensä 14 kertaa.

Ennustuksista Mulla on ihan selkeä poikamaha ja myös vahva poikalupaus. Kaikki ihmiset ennustaakin mahan perustella meille poikaa. Toisaalta ois toivonut toisenmallista mahaa, niin sit synnytksen jälkeen oiskin näille ennustajille pieni "yllätys". Nythän ne kaikki sanoo, että "kyllähän sen näki jo mahan muodosta, että poika siellä oli". =) Vaikka samapa tuo.

Nyt aamukahvit! Aurinkoista päivää mammat! :flower:

Mandy ja Aksu 37+1
 
Nyt on maailmankirjat sekasin, meillä nukuttiin 9.15 asti!!! :eek: Eipä silti, mä kävin taas surffailemassa 01.30-03.40 välisen ajan, joten Kolmosen zumbailut ei siksi oo herättäny normiin virka-aikaan.

Koska meillä sataa TAAS, niin tiedossa on meilläkin shoppailua kuten vilmav2:lla. Pitäis saada ostettua tytöiltä salassa saikkulakassiin "vauvalahjatkin" valmiiks. Ajattelin Esikolle LPS:n taskukalenteria mitä on vinkunut ja Kakkoselle jtn pientä lelua mitä näen vaikka tänään kovasti ihastelevan. En usko että meillä ilmenee mustasukkaisuutta, tai että neidit uskoo vauvan lahjoja mukanaan tuoneen, mutta onhan se kiva ylläri saada sairaalassa siskon/veljen lisäksi jotain TOSI ihanaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Onko muut huomannut sellasta, että jos pitää kaarituellisia rintsikoita niin ne ns. hankaa tuota ylävatsaa vasten ja hengittäminen vaikeutuu?
Tai en oo varma onko ne tissit mitkä painaa vai liivit.
Kun toi mun maha on selkeesti vielä aika korkeella niin joskus tosi tukalaa hengittää, kun painaa niin kovasti :/ Varsinkin jos ryhti lysähtää..
En mäkään tiedä mikä painaa, mutta vaikee on pitää ittensä elossa, varsinkin jos ei pidä ryhtiä yllä (lue: selkä kaarella taaksepäin ja pötsi tynnyrinä edessä ). Alimmat kylkikaaretkin alkaa jo olla melko arat kohdun nostaessa niitä.


-iinaZ & Kolmonen 35+4
 
Ei kai kukaan nyt oikeasti usko noihin sukupuoliennustuksiin ?
Ne on ainakin mulle vaan sitä hauskaa ajankulua niin kuin IINAZkin sanoi. Mullakin on kuulemma poikamaha ja tyttö tulisi sen perusteella, että piti jalat niin tiukasti yhdessä kun oltiin ultrassa. :D

Itsellä oli aluksi poikaolo jo suuresta todennäköisyydestä johtuen. Suurimman osan raskaudesta on kuitenkin tuntunut, että mistäs sitä voi tietää kumpi sieltä on tulossa. Nyt loppuraskaudesta on taas tullut vähän poikaolo... :D Molempien suvuissa kuitenkin toivotaan tyttöä...

Odotan jo, että pääsisin synnyttämään ja saisin tämän kaverin syliini. :) Supistuksista vain ei oo vielä tietoakaan, joten ei se synnytys vielä kovin lähellä voi olla. Vaikka paras sen vauvan olisi vielä pari viikkoa masussa köllötellä. Eikä meillä oo vielä kaikki valmiinakaan! sänky, hoitopöytä ja vaunut puuttuu edelleen! :x

Lääkärineuvola olisi maanantaina. Sitä odotellessa aion lähteä muutamaksi päiväksi vanhempieni luo 100 km päähän tapetoimaan... Ja viikonlopuksi kaverin mökille, jonne on matkaa jo vähän enemmän.

Synnytysasentoja oon miettinyt hyvin vähän, mutta pitäis varmaan perehtyä valmennuksesta saatuun monisteeseen ja kuivaharjoitella etukäteen! :LOL:

Illusia + Emppu 35+4
 
Ai niin.. Mä en varmaan koskaan muistanut kertoa meidän viikon takaisista Baby Showereista. Minä ja 2 raskaanolevaa kaveriani. Syötiin hyvin, höpötettiin paljon, paidettiin vauvoille bodyt ja vertailtiin äitiemme äitiyskortteja omiimme. Oli oikein kivaa. Mun äiti on synnyttänyt mut 37+6 ja synnytys on ollut syöksysynnytys. Olen esikoinen. Mitenkähän mun itseni käy... :eek:

Tässä kuva bodystani:


Nyt kauppaan!

Mandy ja Aksu 37+1
 
Unikuu oli menossa Haikaranpesään. Me myös mennään ja käytiin siellä haastattelussa viime viikolla. Oli mukava jutella synnytyksestä ja puhua omista tunteista. Mieskin sai puhua omista tunteista ja ajatuksista. Kiva kätilö saatiin siihen haastatteluun. Mua ei oo pelottanu synnytys vielä yhtään eikä ton haastattelunkaan jälkeen alkanut. Ehkä pientä jännitystä oli ilmassa, kun siinä perhehuoneessa istuskeltiin ja mietin, et kohta me oikeesti ollaan siellä vauvan kanssa.
Synnytysasennoista en osannut varmuudella sanoa mitään. Lappuun kirjoitettiin, että toivomme kätilön ohjausta tilanteessa ja että hän ehdottaisi asentoja tilanteen mukaan. Jakkara kuulostaa hyvältä vaihtikselta, mutta sen näkee sitten, kun on tosi toimet meneillään.

Meillä melkein kaikki hankinnat valmiina. Tilasin sen aiemmin mainitsemani kätkythälyttimen Englannista. Suomessa olisi maksanut 169 ?. Enkuista sain saman tuotteen postikuiluineen kaikkineen 112?. Pari päivää menee toimituksessa. Onneksi vähän säästettiin tossa.
Vaunut ja turvakaukalo meillä on ollut säilytyksessä Lastentarvikeliikkeessä pääsiäisestä asti. Tänään soitin, että voisivat lähettää ne tänne päin pikku hiljaa. Niissäkin menee pari päivää, kun tulevat matkahuollon kautta. Ihanaa päästä hypistelemään vaunuja.
Pinnasänky kasattiin ja pedattiin muutama päivä sitten. Voi, että se on söpö! Jotenkin tuli ihankauheen ikävä vauvaa, kun mietin, et ihan muutaman viikon päästä se tuossa tuhisee :heart:
Mun äiti lupasi ostaa sitterin vauvan syntymälahjaksi.
Ostamatta on vielä hoitoalusta liapston päälle ja amme.

Outiko: Mulla myös painaa kaarituelliset rintsikat ja välillä on ihan pakko avata hakset et saa paremmin henkee.

Ihania vauvakutsuja olette saaneet/järjestäneet!

Kävin eilen kattoon mun kaverin vastasyntynyttä vauvaa. Esikoinen on ja synnytys oli ollut nopea, 8 cm auki sairaalaan mennessä..alkaa tuntumaan, että enemmän kuulee näitä nopeita ensisynnytyksiä, kun niitä 24h kestäviä.

Kohta mennään miehen kanssa hammaslääkärille sylkitestiin. Onko muut käyny? Kaks tuntia pitää sitä ennen olla syömättä ja juomatta, joten nälkä alkaa pikku hiljaa hiipimään, vaikka yritin tukevan aamupalan syödä.

Mukavaa päivää kaikille!

Rimprenssa ja Leppis 35+5
 
heipsan! täälä odotellaan harvinaisia vieraita, oma veli tulossa käymään, eilen soitti. asuvat toisella puolen suomia ja ovat viimeks käyneet kun asuin vielä kotona eli noin 15v. sitten jollei enemmänkin aikaa. eli todella odotettuja vieraita, ei olla juurikaan tekemisissä vaikkei huonot välit olekkaan on vain 20v ikäeroa, kauheeta oma veli täyttää 50v ja minä 30v. sitä alkaa tunteen itsensäkin jo vanhaks! :D :whistle:

eilen oli hirveä päivä, lähdin isännän ja poitsun sekä isännän veljen kans kotieläinpuistoon... eläimet jaksoin katsoa ja kierrellä mutta sitten ne aitat sun muut...eiiii... sattui ja supisteli. lähdin kahvilaan syömään jätskiä ja odotteleen että isännät rauhassa kiertelee loput alueesta.
loppu ilta olikin aivan hirveä, piti tehä vaikka mitä, miehen veljelle tuli sikoja pari pvää sitten ja yks tuttava toi autokuorman leipiä, maitoa ymm... sioille, no ne piti plokata itelle vielä kelpaava ja pakastimeen menevät! :( oli kyllä massu äärirajoilla jaksamisessa. supisteli kipeesti vähän väliä. mieskin jo oli iltasella huolissaan, kysyi koko ajan onko säännölliset, sanoin että ei ole, en kyllä laskenutkaan mutta tuli silloin tällöin,väliin heti perää pari kolme ja sitten taas puoliska tuntia väliä. lepo auttoi minkä kerkesi. no sitten veli soittaa 7 illalla että tulevat huomenna, no ei kun yrittään siivota koska täälä ihan järkky siivo, kaikki pyykit hujan hajan ja pitäis imuroida pölyt pyyhkiä ymm.. ei kehtaa jättääkkään kun kerran oon sen avovaimon luona käynyt ja hurja,kaikki niin tiptop ja on isompi johtaja ja kaikki niin viimisen päälle antiikkia ymm... vääk! no nyt pitää imuroida ja lähteä kaupunkiin niitä vastaan opastaan äitille ja isälle käymään, sitten tulevat meille ja viensitten myöhemmin mökille yöksi. huhhuh! kunhan tästä kunnialla selviäis! hirveitä en jaksa siivoilla oon siinä kunnossa että pitää ymmärtää etten jaksa millään. ovet kiinni makkareihin! :whistle:

hyh mun vaatteet haisee navetalle, pyykit oli kostialla ilmalla ulkona kun kusivettä ajettiin pelloille, ei muka silloin haissu pyykit mutta nyt kun ovat korissa olleet pari päivää! :x

nyt imuroimaan!

pekunalle ja tuikkis 35+2
 
Heippa!

Tarvikkeista: Me pesin eilen tuttipullot yms. Kaikki alkaa olemaan valmista.

Mahan laskeutumisesta: Mulla ihan yhtäkkiä eilen laskeutu sekin. Laskeutui jo siis toista kertaa. Yöllä olikin sitten aikamoiset bileet vauvalla. Menin 23 sänkyyn ja nukahdin varmaan 2 aikoihin. Vauva siis liikku koko tuon ajan. Mietin yöllä kaikkea kuolemasta (pappani on vakavasti sairas) vauvan syntymään. Vauva liikku niin paljon et välillä tuli sellasia vihlasuja tonne alapäähän.
Onko muut kyljellä nukkuvat huomanneet vauvan protestoivan kyljellään nukkumista? Sillä kun ei taida enää olla niin kamalasti tilaa siellä. Mä en vaan osaa nukkua selälleen.

Yöllä kun tuli niitä vihlasuja et mitä jos vauva syntyykin jo tällä viikolla kun mies lähtee tänään Singaporeen ja tulee vasta lauantaina. Pitää ottaa rauhallisesti ja pitää jalat ristissä. :heart:

Mansikkatee ja Hippuli 37+1 (Hippuli siis on täysiaikainen)
 
Mandy söpö body!!!

Mansikkatee mulla vihlasee vähän väliä tuonne alas, varsinkin silloin kun liikkuu. Mutta lääkärin mielestä aivan normaalia. Ja tätä on jatkunut jo ainakin pari viikkoa. Kyljellään nukkuminen on ainut vaihtoehto mulla, mutta ei sikiö yleensä tappele vastaan kuin jonku vartin verran. :) Sitte se rauhoittuu. yöllä tietenkin pariin otteeseen yrittää kaikkensa että menisin selälleni, mutta ei taida auttaa. :)

Outiko mulla kans painaa kaarituelliset, ja oon huomannu, että enää ei sovi esim.urheiluliivitkään, eli kohtu varmastikin painaa kylkiluita leveämmälle. On toki painoakin tullut lisää, muttei millään voi näin paljon tulla ympärysmittaa kylkiluiden paikkeille.

Synnytysasentoa en oo miettiny, jotenkin mielessä on käynyt ns.normaali puolimakuu.. Kai ne sielä sairaalassa sitten neuvovat. :)

Onko täällä muita piilareiden käyttäjiä? Käytän noin 99% ajasta piilolinssejä, joten oon miettiny mitenkähän niiden kanssa sujuu sairaalassa. Voisin toki laittaa silmälasit, mutta ei varmasti käy supistellessa mielessä, että joo vaihdampa nyt sitten laseihin tässä kotona jne.. Enkä muutenkaan tykkää silmälaseista, ne ovat tiellä enkä näe sankojen vuoksi niistä kunnolla. :) Tai siltä se tuntuu, kun on piilareihin tottunut. Tämän hetkiset piilarit ovat "yöksi-pois-otettavia". Mitäs jos sitä joutuu sektioon tms.. Tulipas taas lisää ongelmia. :D

Pian neuvolaan tarkastamaan pissat, kun verenpaineet on hieman korkeat.

Vaavitar + tintta 35+3
 
unikuu108
neuvolassa käyty:

painoa oli tullut +338/vk nyt on siis 78 eli 6kg yhteensä ekasta punnituksesta.
verenpaine vähän koholla mut veikkaan tota painon määrää jo 131/78.
ei turvotusta ja pissa puhdas.
fundus 30
sykkeet 150
muuten ei mitään erikoista.
huomenna sit synnytyskeskusteluun haikaranpesään ja lääkäri on ensi viikon to.

mullon 7 merkintää neuvolakortissa joista yks on kättärin päivystyksen ja yks lääkärin. tästäkin eteenpäin mennään 2vk välein jos ei muuta erikoista ilmene.siis ihan laskettuun aikaan asti.

muoks. nyt taas muistan millä viikolla mennään

eli 34+6
 
Heips

Täällä rauhallista, vein isännän ja pojan särkänniemeen taas heiluun päiväksi, kun jos loppuviikosta on lämpöstä ni pääsee sillon sit uimaan yms. Ja todettiin muuten, että aivan kamala ruuhka on rantatiellä 12 aikaan, kun särkkä avataan, siinä jos supistuksissa kärvistelis, ni vois tulla äitee mieleen :) Onneksi toinen kaista sentään vähän veti ja mullahan ohjeena, että jos vedet menee ja supistelee pitää tilata ambulanssi, kun synnytys voi nopsaankin edetä.

Tänään tuli sairaalasta lääkärin kirjottama sepustus ns. pelkopolikäynniltä. Oli siihen kirjannut, että syytä kiinnittää huomioita synnyttäjän tukemiseen synnytyksen aikana ja tuo on oikeestaan se mitä lähin hakeenkin, kunhan ottavat mut tosissaan, ni oon tyytyväinen, eli jos tuntuu, että mopo karkaa käsistä ei vaan höpsötetä, että tämmöstä tää on. Diagnoosina joku fobia edeltävien kokemusten pohjalta :LOL:

Onko muuten vielä limatulpan bongaajia? Mulla ei esikoisesta kylläkään irronnut ennen synnytystä.

Muhun on iskemässä vähän loppuajan paniikki, johtuen siitä, että mulla ei oo mitään paniikkia :LOL: Siis...eilen tossa aattelin, että meidän arki on ihan normaalia, ei juuri eroo mitenkään siitä, kun en ollut raskaana, siis kun täällä Tampereella pyöritään ja aloin panikoimaan, että pitäskö jotenkin erota...joo tää on sekoa, mutta meinaan, että kun esikoisesta jotenkin niin täpinöissään odotti että koska käynnistyy ja laitteli paikkoja, vaikka kaikki oli jo laitettuna, ni nyt vaan ollaan kuin ei mitään ois tapahtumassakaan ja sit oikeesti vaikka viikon päästä meitä voi olla täällä jo neljä...en nyt oikeen osaa ilmasta itteeni. kai pitäis jotain suursiivousta alkaa tekeen, sauna ja laattojen saumat pitäs hinkata, oisinkohan sit rauhallisempi. Jotenkin tä meidän pinokin on hirmu rauhallinen, vaikka osalla jo ihan hollilla tuo laskettu :whistle: Hyvä tietty niin, meillä on hyvät hermot!

Permis ja Veikko 35+1
 
Nopee merkkaus ettei sivumäärät taas juokse kauas karkuun..

Huomenna neuvola,jospa sitten illalla enemmän ehtisi kirjoitella.

Vaavitar
Minä olen ainakin piilareiden käyttäjä jo useamman vuoden ajalta. Piilarit olen jättänyt ihan suosiolla kotiin.
Supistelut tosin viimeksi alkoivat myöhään illalla niin olin jo ehtinyt ne pois ottaa yöksi, niin ei tarvinnut sitä sen paremmin miettiä.
Rillit aattelin tälläkin kertaa ottaa käyttöön. Minäkään en tosin pidä ollenkaan silmälasien käytöstä, mutta toimii sairaalassa paremmin kun ei tarvii kun laittaa silmille.

Parempi vaihtaa rilleihin heti kun tuntuu siltä että voisi olla h-hetki lähellä. Sitä kun ei tiedä mitä tapahtuu synnytyksessä ja jos kovasti venähtää ajallisesti niin sitten ei ainakaan muista koko piilareita ja "silmät kuivuu päähän". Ja käsittääkseni sektiossa ei saisi olla piilarit silmillä, mutta voin olla väärässäkin.
Vaikka jos hätäsektio tulee eteen tuskin niitä rupeevat siinä vaiheessa poiskaan kaivelemaan. Kannattaa vaikka neuvolasta kysästä mikä on niiden mielipide asiaan.
Mutta itse suosittelen rillejä sairaalaan, ovat paljon helpommat.

Nyt täytyy mennä

Minerva



 

Yhteistyössä