ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Meinaatko unikuu ettei toi äp:n talvihaalari menis esim tammikuusta eteenpäin? Se on kokoa 68 ja näyttää ainakin mun silmään aika reilulta.. ??
en mä siitä osaa sanoa.mä mietin sitä 56 koon haalaria.. kuulostaa ainakin pieneltä..
No me ollaan saatu toi meidän haalari(jos siis sitä tarkotit). Oli mun lokakuun alussa syntyneellä siskon tytöllä koko talven käytössä, mut hän painoikin syntyessään vaan 1900g.. Mun mielestä toi on reilun kokoinen ja en tiedä miten hyvin noihin koko merkintöihin voi ees luottaa kun tuntuvat vaihtelevan aika paljonkin.. Ajattelin et jos se menis loppusyksystä/alkutalvesta mut hirveen vaikeehan sitä on tietää..
joo.sitä mä mietin vaan.. en silleen vakavasti kuhan tässä mietin.. ja eihän sitä voi tietää minkä kokoista sitä oikeesti kantaa ja synnyttää ja miten ne kasvaa.
mitä sulle on ennusteltu/arvioitu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:

Sadepäivän ilo:

Kantoliinan haluisin huggigsen tai sen kimperin, mut huggigset on kalliita ja kimperin nettisivuilta ei saa tilattua sitä väriä jonka haluisin joten sinne pitäis varmaan soittaa.
Tuo Kmperin liike on täällä Jyväskylässä ja kävin sieltä ton trikooliinan varaamassa, kun ei hyllystä löytynyt mieleistä väriä. Sanoivat, että ne tekee sellasen kun tahtoo, mutta voi joutua parisen viikkoa odottamaan. Eikä siitä aiheudu lisäkuluja.
Eli suosittelen joko pistämään sinne sähköpostilla tilauksen tai soittamaan niin tekevät sellasen liinan kun tahdot =)
Hypistelin niitä liinoja siellä ja vaikutti tosi hyvältä!
Okei :) Mä muistelinkin lukeneeni et s olit tilannut sieltä liinan jota ei ollut niillä varastossa.. Mä halusin ehkä sellasen mustan missä on se vadelma tasku :) Nettisivujen listasta se löytyy mut ei siitä kohtaa mistä tehdään tilaus..
 
Ä-pakkauksen haalarista Meillä se on ekan talven sopinut molemmilla lapsilla. Edelliset lapset on syntyneet elokuussa ja marraskuussa. Alkutalvesta se on tietysti tosi suuri, mutta lopputalvesta ihan hyvän kokoinen. Alkutalvesta meillä oli pienempi haalari käytössä.

outiko Mäkin oon pakannut kotiintulovaatteet kokoa 62. Ainakin jos vauva on lähempänä neljää kiloa, niin ne sopii kyllä. Vähän väljät voi olla, mut ei kai se haittaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Meinaatko unikuu ettei toi äp:n talvihaalari menis esim tammikuusta eteenpäin? Se on kokoa 68 ja näyttää ainakin mun silmään aika reilulta.. ??
en mä siitä osaa sanoa.mä mietin sitä 56 koon haalaria.. kuulostaa ainakin pieneltä..
No me ollaan saatu toi meidän haalari(jos siis sitä tarkotit). Oli mun lokakuun alussa syntyneellä siskon tytöllä koko talven käytössä, mut hän painoikin syntyessään vaan 1900g.. Mun mielestä toi on reilun kokoinen ja en tiedä miten hyvin noihin koko merkintöihin voi ees luottaa kun tuntuvat vaihtelevan aika paljonkin.. Ajattelin et jos se menis loppusyksystä/alkutalvesta mut hirveen vaikeehan sitä on tietää..
joo.sitä mä mietin vaan.. en silleen vakavasti kuhan tässä mietin.. ja eihän sitä voi tietää minkä kokoista sitä oikeesti kantaa ja synnyttää ja miten ne kasvaa.
mitä sulle on ennusteltu/arvioitu?
Ei oo oikeestaan mitään arviota.. Kysyin tänään neuvolassa et voiko siitä sf mitasta päätellä jotain.. Mulla kun kasvaa omalla käyrällään alimman ja keskikäyrän välissä ja terkkari sanoi et sellaselta keskikokoiselta tuntuu.. Et mitä lie tarkoittaakin kaikkea 3 ja 4.5 kg:n välissä varmaan.. Tosta äp:n haalarista maksoin huutonetissä 9? uutena ja noi 2 muuta ollaan saatu että eiköhän niistä ainakin joku oo jossain kohtaa talvea sopiva ja jos ei oo niin joulun jälkeen alesta sitten varmaan saa edullisesti jos näyttää et jäävät kaikki pieneks..


*MUOKS* Tsemppiä Pippurille!!
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Ä-pakkauksen haalarista Meillä se on ekan talven sopinut molemmilla lapsilla. Edelliset lapset on syntyneet elokuussa ja marraskuussa. Alkutalvesta se on tietysti tosi suuri, mutta lopputalvesta ihan hyvän kokoinen. Alkutalvesta meillä oli pienempi haalari käytössä.

outiko Mäkin oon pakannut kotiintulovaatteet kokoa 62. Ainakin jos vauva on lähempänä neljää kiloa, niin ne sopii kyllä. Vähän väljät voi olla, mut ei kai se haittaa =)
meillä kans toi poika marraskuisia ja ei tullut käyttöön sinä talvena. annoin pois kerran pestynä ja ehkä pari kolme kertaa käytettynä. iso oli alkuun ja sit olikin liian pieni..tuhti se kyllä on joten siitä hyvä.ainakin vuoden 2006 toppa.

sen äp:n vanupuvun mä säästin esikoiselta. kun vaunuilla kuljetaan niin makuupussissa kuitenkin ollaan niin ei hirveesti sinne enää tarvii ellei tule jotain 30asten pakkasia..
 
Mulla ei kyllä juurikaan ole pienempiä kun 62 senttisiä vaatteita. Ei oo yhtään 50 senttistä ja 56 senttisiäkin löytyy ehkä vaan pari bodya.
Toisaalta, jos synnytys venyy nii ei välttämättä 56cm ees mahtuisi tai ainakin jäisivät nopeesti pieneksi. Alkaa olla vahav tunne että lähemmäs nelikiloinen vaavi on, kun syntyy.

outiko 40+1
 
Huomenta!Paljon on taas tapahtunut!Outikolle myöhästyneet onnittelut poksumisesta!Toivotaan etttei sun tartte kauan enää kotona kärvistellä! :heart:
BB:lle onnea!Nyytti jo kaiketi kainalossa!
Pippuri,hyvä ku nyt sit pääsit tositoimiin,eikös ne sut jo käännyttäny kerran?Tsemppiä sinne siis!
Mandy,sopivan biisin aikana pääsit poikaa puskemaan! :heart:

Onko toi jotain ennakoivaa synnytystä ajatellen ku toi vauveli sai taas viime yönä samaan aikaan (puoli 3)armottoman jumppa-,potkukohtauksen?Potkut oli niin kovia,et meinasin kysyä vauvalta et haluuksä tulla ulos siitä navan kautta jo?Ei normisti iltaisin potki noin lujaa.Mahanahka venyi ihan ääriasentoon.Vai olikse se banaaani jonka söin pissareissun yhteydessä,mikä aiheutti sen "kohtauksen"?
Täällä ei mitään supistuksia (kipeitä),ei limaista vuotoa,ei tulppia,ei ees laskeutunut vauva.Maha vaan kasvaa ja pullottaa suoraan eteenpäin eikä valahda tonne alas.

Yritin laittaa tänne sitä kuvaa mun masusta yks ilta, mut en onnistunu siinä.Sain kuvan kyllä sinne aijaalle omalta koneelta,mut sit en tajua miten saan sen tänne 2+ sivulle linkitettyä.Yritin sitä koneen "leikkaa,kopioi -kohtaa klikkaamalla,mut ei tajua,ni ei tajua.Tää on mulle niin uutta tää tämmönen.Voisko joku teistä viisaammista vinkata mulle mitä mun poitäis tehdä?

Kohta meen takas nukkuun pariks tunniks,ku on vähän aikainen aamu vielä.Sit ku herään ni laitan kaikki sairaalatavarat jo valmiiks kassiin:vauvan vaatteet,joo ja mulla on sekä 50 että 56 cm bodyt+puolipotkarit pakattuna mukaan.Pipojakin 2 erilaista (kumpi näyttää sit kivammalta) :D Eväät isälle eli namit,paketti rusinoita,suklaapatukat,skumppapottu,isin taskumatti,isin vaatteet,muistiinpanovälineet (kloajat ylös),paristoja,ym.muuta semmosta ku voi jo laittaa.

Aiemmin oli juttua noista vauvan rasvoista ni meillä on vauvalle sinkkivoidetta,talkkia,kylpyöljyä ja äp:ssa oli se Erisan.Lisäksi ostin napatynkää varten vanhaa kunnon metyleenisineä.Se on desinfioivaa,kannattaa googlettaa,jos kiinnostaa.Sillä minusta joskus napoja putsattiin vauvoilta.Ei maksanu apteekissa ku 3 e.
normit vanulaput ja vanupuikot on tietty kans.

Me hankitaan sit jonkun ajan päästä se Manducan reppu kävelylenkkejä varten vauvalle.Mä kun en jaksa opetella solmimaan mitään kantoliinoja :LOL:

T:maria-s ja yöadhd-vauva 37+6
 
Huomenta =)

Alkuun heti pippurille onnea viime yönä syntyneen tyttövauvan johdosta nyt tätäkin kautta :)

Täällä ei oo tapahtunut mitään edistystä edelleenkään :/

maria-s:
Me hankitaan sit jonkun ajan päästä se Manducan reppu kävelylenkkejä varten vauvalle.Mä kun en jaksa opetella solmimaan mitään kantoliinoja
Mekin hankittiin Manduca..ja tulee kyllä sen lisäksi vielä kantoliinakin. Meillä, kun mies ei varmaan jaksa ruveta solmimaan tuota liinaa niin ajattelin, että hänelle vois tuo Manduca olla kivempi :)

Tänään sitten alkaa täällä Jyväskylässä rallit..meillä mies joutuu tänä vuonna tyytymään ralliradioon, kun pitää olla kotona lähtövalmiudessa kuitenkin kokoajan :D

outiko 40+1
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Huomenta =)

Alkuun heti pippurille onnea viime yönä syntyneen tyttövauvan johdosta nyt tätäkin kautta :)

Täällä ei oo tapahtunut mitään edistystä edelleenkään :/

maria-s:
Me hankitaan sit jonkun ajan päästä se Manducan reppu kävelylenkkejä varten vauvalle.Mä kun en jaksa opetella solmimaan mitään kantoliinoja
Mekin hankittiin Manduca..ja tulee kyllä sen lisäksi vielä kantoliinakin. Meillä, kun mies ei varmaan jaksa ruveta solmimaan tuota liinaa niin ajattelin, että hänelle vois tuo Manduca olla kivempi :)

Tänään sitten alkaa täällä Jyväskylässä rallit..meillä mies joutuu tänä vuonna tyytymään ralliradioon, kun pitää olla kotona lähtövalmiudessa kuitenkin kokoajan :D

outiko 40+1
meillekin tulee punainen tai ruskea manduca,mut alkuun tulee liina.
 
Kaikille jotka ovat nyyttinsä saaneet: ONNEA!

Mä oon ihan varma että poika vaistoo että jotain isoa on tapahtumassa... On koko ajan mun kimpussa vikisemässä ja halimassa. Tuo on myös koko loppuraskauden ajan painanut korvansa mun vatsalle aina kun nukutan, ja pikkuneiti alottaa masussa bileet, potkii masun päällä makaavaa pojan päätä ja toi herra vaan rauhottuu ja nukahtaa siihen :heart:

Sit sitä mun piti sanoo, että me kuviteltiin pärjäävämme eka vuosi kun vaatevarastossa oli 76 senttisiin vaatteisiin asti kaikki mitä tarvita saattaa... No, poika on nyt ton 11,5 kk ja käyttää 86 senttisiä vaatteita, ruumiinrakenteeltaan on myös sellanen että housut saattaa olla lahkeista liian pitkät mutta vyötäröltä kiristävät. Jännä juttu on, että kun ei toi penska edes mikään ihan buddha ole, tiiä sitten... No isukkiinsa tullut, äitihän on tietysti luonnostaan pitkä ja hoikka xD (ei ihan)

Ja pentele kun mua on jomotellut nyt aamukuudesta asti tota alaselkää.... Taavista alko synnytys just tämmösistä epämääräsistä jomotuksista. Nyt rasittaa kun en tiedä mitä sitä oottaa, pojukin meni päikkäreille, niin en pääse sen kanssa vielä tonne ulos leikkimään ja viemään ajatuksia muualle. Istun siis ja analysoin joka vihlasua :D Ärsyttävää....

Ja Pikkubeiben vaatteista, mulla on kyllä 50-56 senttisiä vaatteita. Taavikin oli 52 cm syntyessään (ja melkein 4 kiloa), mutta ei se nyt niiin nopeasti kasvanut, ja laitokselta tultiin 50 senttisissä vaatteissa jotka ei olleet yhtään liian pieniä... Jos kelaa että 2 kuisena oli vasta 61 cm pitkä. 2 kuukautta on kuitenkin suhteellisen pitkä aika... Mä melkeen uskaltaisin suositella myös muutamien pienien vaatteiden olemassaoloa.

Nyt mä taas kuitenkin haihdun syömään aamupalaa :p

Kimalle rv36+2 ja Poitsu 11,5 kk
 
Huomenta!

Onnea M86 ja Pippuri tyttövauvoista! :heart:

BB:lle tsempit! =)

Mä kirjoittelin eilen listaa mitä sairaalakassiin pitäisi laittaa. Ajattelin että jättäisin vauvan kotiintulovaatteet turvakaukaloon. Onko se ihan ok?

Täällä on taas takana hyvin nukuttu yö muuten paitsi mun jalat kramppas ihan hirveesti. Unohtui taas ottaa magnesiumia. Toinen pohje on kioeä ihan kuin olisin kovankin treenin tehny.

Päksäkkä 38+3 :heart:
 
Merkkailen äkkiä...

Nyt on vihdoin se torstai ja lähden kohta sinne äippäpolille.. On tätä päivää jännitetty, huh...
Ei muuten mutta se viime kertainen reissu painoi kovasti mieltä ja nyt sitten saa taas mahdollisesti kuulla kunniansa.. Tällä kertaa mä olen tosin varautunut että jos alkaa tulla liian paksua tekstiä lääkäriltä niin sanon takasin, ihan varmasti.
Parasta on: nään PikkuTyypin taas ultra ruudulta :heart:
Onneksi ei ole enää pitkään niin ihan livenäkin! :)

Tulen sitten illalla kertoilemaan mitä siellä sanottiin, vai sanottiinko mitään. Ja jos ei kuulu niin sitten jään pullauttamaan pennun jo ulos :LOL: (toive ajattelua)

Citilda ja PikkuTyyppi 37+4
 
Huomenta kaikille, ja merkkailen vain..

Ihana kun toiset lähtee laitoksille.. :heart: :heart: :heart: Pippurilla oli muuten aika nopea synnytys, jos hän täällä kävi kirjoittamassa tämän päivän puolella, että on menossa, ja oliko se varttia vaille 3 ku vauva oli maailmassa. :)

Aamuhommat tehty, ikkunoita pesty, josko nyt sitten vähä kaupungille kiertelemään.

Hauskaa päivää kaikille!!

Vaavitar + tintta 37+5
 
Onnea taas uusille vauvautuneille!

Ja tervetuloa uusille!

Ceridal Lipo Lotion ja Aqualan oil ovat hyvinkin samanlaisia valmisteita, käyvät samoihin tarkoituksiin.

Mä tilasin juuri Kimperiltä trikooliinan sähköpostilla kun ei valmiina ollut haluamaani kuosia. Onnistui hyvin niinkin. Toimitusaika 2-3 viikkoa...

Pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana! Tänään pääsenkin katsomaan kaverin kuukauden ikäistä poikaa. Ihanaa! Ja huomenna vihdoin äitiyspoli...


Maud 39+4
 
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena vaikka mieluummin oisin jo synnyttämässä ku mieskin rupeaa olemaan jo aika malttamaton ku miehellä alkaa ensin isyysloma lapsen syntymän jälkeen ja sen perään se pitää kesäloman :) ihanaa kun se on sitten kotona yhteen putkeen 2kuukautta.

Onnea kaikille vauvaantuneille :heart: :heart:

(.) kävin tiistaina neuvolassa ja olivat ihmeissään kun en ole vieläkään synnyttänyt. Sanoin että tällä meidän neidillä on jo oma tahto ennen syntymää =) Ihmettelivät sen takia ku mulla tosiaan kohdunkaulaa ei ole paljon nimeksikkään jäljellä vaan kuin sen 0.5cm ja tämä on kuulemma varma merkki synnytyksen alkamisesta. Alkaa jännittämään että mitä jos se syntyykin tänne kotiin jos ei keretä synnärille :kieh: Supistelut ovat loppuneet joita tuli pari kuukautta melkein päivittäin/öin eli tämä taitaa mennä yliajan. Paitsi että oli tosi ihana kun pitkästä aikaa sain nukkua melkein koko yön kokonaan...mitä nyt 5kertaa kävin vessassa :)

Miten saatte päivänne kulumaan kun odotatte synnytystä? Mun pitää keksimällä keksiä tekemistä ku tosiaan kaikki on valmiina vauvan tuloa varten. Ois tietenkin voinut vasta nyt sisustaa pienelle sen huoneen mutta eipä sitä ikinä tiedä milloin tulee lähtö.

nasu + rakas masuasukki 39+2 :heart:
 
nasu29:
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena vaikka mieluummin oisin jo synnyttämässä ku mieskin rupeaa olemaan jo aika malttamaton ku miehellä alkaa ensin isyysloma lapsen syntymän jälkeen ja sen perään se pitää kesäloman :) ihanaa kun se on sitten kotona yhteen putkeen 2kuukautta.
Täälläkin mies on ihan hermona.. ei malttais odotella enää yhtään. Varsinkin nyt, ku LA on jo takana! Mies on kesälomalla 10.8 asti, sitten kaks viikkoa töissä ja sitten jää isyyslomalle.
Toivotaan vaan että vaavi syntyis miehen kesäloman aikana, niinkun oltiin suunniteltu.
Mutta mä alan olla jo asian suhteen epätoivoinen!
Sit kun Jyväskylässä on yliaikaisuuskontrolli vasta rv 41+5! eli just sama päivä kun miehen loma loppuu :(

outiko 40+1
 
ja täällä ollaan edelleen.. huhu-.. ois kyl kiva lähtee jo.. mut ku ei mitään..

Outiko
must tuntuu et me sun kaa tosiaankin ollaan täällä viel jouluna))) toivottavasti ei... onkos sulla mitään tuntemuksia??

Nyt sitten mennään ikeaan kävelylle.. voisko se auttaa??)))))

Anna ja masukki 40+6
 

Yhteistyössä