ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Onnea Satsku!

Maria en meinaa tehä huomennakaan mitään. :D Tänäänki päivän saldo on se että on ostin imetysliivit. jipiiii.
en oo tainnu olla koko raskausaikana kertaakaan baarissa. Oon ollu niin hirveen väsyny, ettei mitään ylimäärästä olis jaksanu. No, ei olis kyl hirveesti kiinnostanukkaan. Toi seurahuone on sellanen paikka, että mäkin tunnen itteni siellä vanhaks. :)
saa nähdä miten meillä sujuu kun poika on syntyny, ku mä olen vähä semmonen perusneitsyt, kontrollifriikki. :D joskus itekki miettii et miks on pakko kaikkeen mitä mies tekee niin kommentoida jotain, riittää varmaan ku ees yritän relata. :)
mäkin oon muuten kotona vähä tanssinu, yritän aina jotain vähä et vauva kuitenki tulis itekseen ulos. :) vauva on mulla niin pitkän ajan haave ja toteutumassa oleva unelma, että toivon osaavani nauttia siitä nyt kun se toteutuu. :)
 
Varmaan nautitkin aniitMä tiedän sen.mulla 4/2008 keskenmeno ja sitä ennen oli yritystä semmoset 10 kiertoa ku jätin pillerit pois. Se oli mulle aika kova paikka.Kärvistelin TYKS:ssa 2 pvää sillon ravinnotta...Olin syönyt viimeks to ja vast sit su tehtiin kaavinta.Ku neodotti siellä et olis tyhjentyny lääkkeillä.Mut aina ku ultrattiin,oli vielä tavaraa kohdun kaulakanavassa.Olin hermoraunio.En toivois kellekään semmosta kokemusta!Hemppaki laski sillo alle sadan ku vuosin ku seula.Sit meil oli häät miehen kans 1,5 vkon päästä sen jälkeen.No sain mä joihinki kuviin jotain hymyäkin puristettua.Mut itkua tuli kyl enempi siinä tilaisuudessa.Ne oli pienet häät.Vain me kaksi ja mun nuorin sisko (28 v.) todistamassa.mies vielä vähän häiden jälkeen alkoi puhumaan semmosia,ettei hän halua enää yrittää lasta...No kyl se mieli sit hänelläki muuttui.Mies oli siitä km:sta aika sokissa,ku mulla kotona alkoi semmoiset kivut ku synnyttäis ja se vuodon määrä.Meni parissa tunnissa viidet housut ja pyyhkeitä ja lattialla oli verta,jne.Sorry nää yksityiskohdat. No tämä raskaus ku alkoi,tiesin jo ennen ku tein testin et olen tullut uudestaan..Testi oli vaan varmistus.No nyt mä sit menin yksityiselle ultraääneen 8+0 varmistamaan et siel on jotain ja lopun tiedättekin.Mut alussa olin peoissani ja tuskainenkin ku pelkäsin et taas menee kesken.Ku on ikää kertyny.Me hankittiin netistä semmonen kotidopplerikin.Sillä me kuunneltiin miehen kans aina joka päivä aamulla ja illalla vauvaa ennenku mä tunsin liikkeet joskus 19 vkolla.Se vei huolen kyllä.Mul meniki raskaus hyvin vkolle 26 saakka.Ei supistellu,ei vuotoja,ei mitään ongelmia.Vkolla 26 löyty raskausdiabetes.Se oli mul kauhun paikka.Mä ku elän "hysteerisen" terveellisesti viimiset pari vuotta!Kaikilla omat viat luonteessa.Mä oon kauhea terveysintoilija.Kaikkea syömisiä mä kyttään ja juomisia ja liikkumisia.Nyt oon relannu tän synnytyksen jälkeen ku oon kipeä edelleen ja koko ajan tekee jotain makeaa ja hyvää mieli.No yritän nyt jatkossa relata tätä pipoa hiukan et muillakin ois helpompaa.Vauvan isoveliki välillä sanoo ku tulee meille syömään et on hakenu kebabin jostain et nyt tarvii roskaruokaa..

Sorry kamalasti tää vuodatus!Tekipä hyvää.Nyt tarvii syöttää vauva.Tsemppiä kaikille! :heart:
 
Onnea kaikille nyytin saaneille :flower:

Meille syntyi pieni ihme 28.8. klo 19.54. Pikkumiehellä oli painoa 4360g ja pituutta 53.5cm.
Synnytys oli todella rankka joka päätyi 16 tuskaisen tunnin jälkeen kiireelliseen sektioon, mutta kuitenkin jäi reissusta hyvä mieli. Kotiin päästiin maanataina. Topipumistahan tässä on mutta kaikki ajallaan. Pikkuinen kova syömään, tissillä kokoajan:). Isoveli vähän koettelee äitiä mutta muuten elämä ei voisi hymyillä enempää..

T; onnellinen niiskuneiti 81 ja pikku Pertti 5pv
 
Erittäin huonosti nukuttu yö takana. Tai siis aamullahan mä vasta nukuin. Oli illalla riitaa miehen kanssa ja ehkä siitä osa syy että sain nukutuks vasta 5.30. :/

Onnea vauvan saaneille! veikkaan että Sonjuskakin on hakureissullaan.! Kyllä mäkin viimeistään syyskuun 10. oon sen vauvan ulos saanu.

Maria
on sulla ollu paljon kaikkea matkalla äidiksi. Onneks nyt kuitenkin on ollut onni myötä. :)

En oo nyt mitenkään hyvällä tuulella. Harmittaa kaikki.

Aniit 41+5
 
AniitJoo,olen kyllä todella onnellinen!! :heart: Kiitos ton ihanan miehen,jolle mäkin oon muuten kiukutellut jo kohta 2 pvää,vaikka se koittaa tehdä kaikkes mun ja vauvan eteen ja kantaa mulle ruokaa tähän sohvalle,jne.Tyhmä mä :kieh: Äsken laitoin tuolla keittiössä meille kahvit ja kääretortut lautasille,ni mul ei pysyny mikään tavara kädessä:kahvit läikkyi,törmäsin kaapinoveen,ym.joku hemmetin kömpelyysrefleksi iski...Mä sanoin miehelle,et mä en enää voi tehdä mitään ku mikään ei pysy käsissä :eek:

Auttaks sua,Aniit se ,että tänään tulee taas Kätilöt-sarja telkusta?Mä katon ainakin,jos mahd.
Mäkin aina loppuraskaudesta valvoin yöllä,jos oli ollu jotain skismaa miehen kans päivällä...Mä oon lisäksi kauhea murehtija -luonne :'(
Mä tykkäisin tulla kattoon sua Aniit sinne TYKS:n pikaisesti,ku oot vauvaa hakemassa sieltä,jos haluat.Mä asun TYKS:sta 5 min.matkan päässä. :D Sano reilusti vaan,jos et tykkää.En tosiaan loukkaannu.Kui mul tämmönen tulikin mieleen :whistle: No varmaan Loimaalla joskus nähdään...

Tsemppiä sulle kovasti ja jaksuja sinne!Enää yks päivä välissä... :flower:
 
maria tää palsta on menny mein kahden keskusteluks. :D
En mä voi kattoo enää mitään kätilöitä ja muita missä synnytetään ( alkaa liikaa jännittää ) . Mut Salkkareitten paulan vauvaa kattoin ihan haltioissani. :)
Itseasiassa eilen mietin että olis kiva joskus tavata, mut jollei nyt ihan kuitenkaan sairaalassa ekaa kertaa. :) mekin käydään suht usein turussa ku mies on sieltä kotosin, ja tekin ilmeisesti välillä täällä. :) eli nähdään syksyn aikana? :)
Nyt oon jo alkanu miettiin et teen sitä ja tätä viimistä kertaa ennen ku vauva syntyy, esim kaupassa käynti. :D Ja alkaa oikeesti jännittää, oon varma että käynnistettynä tää homma tulee oleen tuskasempi ku luomuna. En voi tietenkään olla varma. :D
 
AniitHuomenta,joo näköjään,muita ei täällä näy!Onkohan Se Sonjuska päässy vauvaa hakemaan,sit oli kait joku muukin joka vielä oli vielä yhdessä osassa?
Se oiski kait fiksumpi nähdä sit muissa merkeissä,ku sairaalassa.Siellä tuli sitäpaitsi aikamoiset rajoitukset esim.vierailuihin tosa viimisenä päivänä,ku meoltiin sen sikaflunssan takia.Eli yks vieras kerralla eikä kouluikäisiä lainkaan sinne osastolle.Kiva ku meillä oli just ollu ed.iltana 4 vierasta kerralla siellä huonessa ja aamupäivällä käynyt vauvan lukiota käyvä isoveli...Se voiki olla sulle ikävää,jos esim.sun molemmat vanhemmat haluis käydä ku vierailuaika oli 18-19 ja vaan yks sais keralla tulla..Mut ne pitää ensisynnyttäjää siellä sen 3 yötä.Mäkin siellä siis su aamusta to aamupäivään.
Siinä oot kait oikeassa,et käynnistettynä se synnytyshomma on varmaan tuskaisempaa ku luomuna,mut minkäs teet jos niin käy.Mäkin olin tilannut itelleni alunperin semmosen luomusynnytyksen,jonka oisin kestänyt ilman mitään epiduraaleja,mut toisin kävi...Mullaki jouduttiin lopulta käynnistämään ku ei tullu supistuksia vaiks ne vedet meni.Oisit nähny ku sinne synnytyssalin lattialle holahti yhtäkkiä litrakaupalla sitä jo vihertävää lapsivettä ku mä seisoin siinä sängyn vieressä ja kätilö toi tusina kroonikkovaippaa sinne lattialle,mun sängn päälle,jne.Huh huh.Mä suosittelen sulle,et otat vaan sen epiduraalin sit,jos joudut siihen käynnistykseen,se kyl auttoi mulla niin hyvin,et mä olin siinä joku parisen ihan "normaalikin".Pystyin rentoutumaan,juttelemaan ja mietin jopa,et oisin nukkunu hiukan,mut kävin siellä salissa niin ylikierroksilla,etten sit malttanu.Se kaikki oli jotenkin niin hemmetin jännää:jotenkin vaan oli mielessä koko ajan et kohta näen sen lopputuloksen ja se et miten tää touhu päättyy.Se loppurutistus siis,et millaista se on.Ajattele me kuunneltiiin miehen kans siellä radiosta puol 11 illalla se Usain Boltin maailmanennätys -satasen juoksukin!Mä pystyin just sillä hetkellä keskittymään siihen ku epiduraali vaikutti niin hyvin.Sit se ilokaasu oli jännää:siitä meni jotenkin känniin:siinä ennen epiduraalia mä hengittelin siitä maskista,ni mä olinku huppelissa ja höpöttelin kaikenlaista pehmoista siellä kätilön ja miehen kans.Sil on kait sama vaikutus ku noilla nukutusaineilla...Sit mä muistan vielä aina semmosen yksityiskohdan,et mies laski aina kellosta,kuinka tiheästi tuli supistus:no mul tuli pahimmillaan 2 min. välein.Ja aina ku supisti,mä puristin tippatelinettä ja laskin,ni sillai sen kesti,ku tiesi et kohta se on ohi.Sit tuli taas raukeus ja väsy.No tämmöstä mul oli tän käynnistyksen aikana.

Me on ajateltu tosa syksyn aikana tulla käymään sinne Loimaalle,ku miehen sisko asuu siellä vielä.a mä haluaisin tutustua paremmin siihen Loimaaseen.Mies kumminki asunu siellä ekat melkein 30 v. ja syntyny aikanaan siellä...Ollaan muuten kuunneltu youtubesta yhtä biisinpätkää:kokeile säkin:The boys of Loimaa ja biisin nimi oli muistaakseni Loimaa.Se on aika surkeaa mainosta Loimaalle,mut mies sen aina välillä soittaa,ku haluaa katella Loimaan maisemia,etenkin niitä hulmin taloja...

Ois kiva oppii tai ymmärtää kuinka tossa fb:ssa chattaillaan.Mullehan eka kosketus siihen on tää elokuiset...Jos toi isompi poika neuvois vanhaa tätiä hiukan.
Oliksä just täyttänyt 25?Puhuit olevas neitsyt muistaakseni.No mä oon fisu.Ja elän raukka parka nyt sit kahen leijonamiehen kans...Ne varmaan talloo mut...Mä voisin kait olla sun äitis.. :LOL: Mul on itel aika "nuori"mutsi.Se on hiukka pääl 60!Mutsi vaan ihmettelee näitä nykyajan vauvanhoitojuttuja ja tätä vauvantahtista imetystä...Ei sillon ollu tämmöstä.Mä oon iteki saanu sillo 60-luvul vaan 2 kk tissiä,ku äitiysloma oli sillon vaan 3kk...

No niin nää jutut muuttuu...Sul alkaa olla niin jännät paikat:Kovasti taas tsemppiä ja sua lohduttaa varmaan tää tieto,et kohta sun on helpompaa pestä varpaas itse ku käyt suihkus :LOL: :LOL: Tää oli mul aika iloinen juttu todeta...
 
Aniit, olikos sulla huomenna sitten käynnistys? Ainakin homma pääsee sitten etenemään, vaikka etenemisvauhdistahan ei voi etukäteen mitään sanoakaan! Tsemppiä kovasti huomiseksi!

Mäkin olen täällä vielä tiukasti yhdessä koossa. Tiistaina oli viimeinen neuvola ja huomenna on yliaikaisuuskontrolli äitiyspolilla. Tuskin vielä käynnistävät, mutta onneksi pääsin sinne jo ennen viikonloppua enkä vasta maanantaina. Mulla ei ole mitään merkkejä synnytyksestä, joten olen luopunut toivosta, että tämä synnytys käynnistyisi itsekseen... Tosi tylsää!

Iloinen 41+2
 
Onnittelut kaikille vauvansaaneille! :heart:

Paljon paljon tsemppiä vielä odottaville! :hug:

Aniit tsemppiä huomiselle! Enää ei ole pitkä aika kun vauva on sylissä! =)

Kohta ollaankin kaikki tuolla vauvojen puolella.

Päksäkkä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen:
Mäkin olen täällä vielä tiukasti yhdessä koossa. Tiistaina oli viimeinen neuvola ja huomenna on yliaikaisuuskontrolli äitiyspolilla. Tuskin vielä käynnistävät, mutta onneksi pääsin sinne jo ennen viikonloppua enkä vasta maanantaina. Mulla ei ole mitään merkkejä synnytyksestä, joten olen luopunut toivosta, että tämä synnytys käynnistyisi itsekseen... Tosi tylsää!

Iloinen 41+2
Siis just samat sanat :). LA:kin sama ja huomenna äitipolille. Oon lopettanut odottamisen ainakin jollain tasolla. Kyllä ne sit ens viikolla käynnistää jos ei sitä ennen tuu...

denise 41+2
 
Tänään ois hyvä päivä syntyä

Tämä viesti Teille kaikille,jotka ootte tänään menossa jonnekin polille mahd.käynnistykseen.Täällä Turussa on satanut kaatamalla kolmesta saakka yöllä!Ihana rankkasade!Tietää,että tänään saa olla sisällä :) No mutsi tulee aamupäivällä käymään ja voin ojentaa hänelle eilen hankkimani lahjan:pullon italialaista punkkua,ku auttoi meitä tossa alkuviikosta ihanalla tavalla :heart:

Tsemppiä mammat!Tulkaa infoomaan sit vaiks vauvapuolelle :heart:
 
Sataa kyllä varsin "mukavasti". Mutta synnytyksestä ei merkkiäkään. No mutta äitipolilla kävin ja maanantaina käynnistetään, jos ei sitä ennen lähde itekseen tulemaan. Toivottavasti lähtis, mutta helpottaa kyllä, kun tietää, että ei tässä enää monta päivää mene missään tapauksessa :). Tsemppiä muillekin loppuajan "kärvistelijöille", jos täällä vielä semmosia on :wave:

denise 41+3
 
Onnea kaikille vauvaantuneille ja jaksuja loppumetreillä oleville! :flower:

Meille syntyi poika 29.8. (39+5) 50 cm/3400 g. Ollaan oltu pari päivää kotona ja hyvin on kaikki lähtenyt sujumaan. Koneelle en ole juuri ehtinyt enkä edes kaivannut, kun on tuo nyyttii tuossa ihmeteltävänä. :heart:

Synnytys alkoi pe-iltana ennen puolta yöltä, jolloin suppareiden väli oli heti 5 min. Haikaranpesässä olimme 3.35 kun en enää kestänyt olla kotona. Tunnin automatka oli helvettiä, eikä synnytyskään ollut kivuton, heh. :) Olin 8 cm auki kun pääsimme perille ja kivunlievityksesksi en ehtinyt enää saada muuta kuin kuumaa suihkua ja ilokaasua, joista kumpikaan ei juuri helpottanut oloa. Ponnistusvaihe kesti hiukan alle tunnin. Ihana poika rääkäisi heti kuuluvasti ja pääsi hetkeksi mahani päälle. Istukanpaloja poistettiin kaavinnalla leikkaussalissa, joten juuri puolitoista vuorokautta ennen leikkauksessa ollut tuore isä sai vauvan ihokontaktiin ja hoisi poikaa ekat neljä tuntia. Lauantaina iltapäivästä olimme kasassa taas koko perhe ja "veri- ja nestetankkauksen" jälkeen pääsin illalla jo jaloittelemaan. :heart:

Vuokko
 
vuokko75 paljon paljon onnea pienestä pojasta koko perheelle! :heart: :heart: :D
kertomuksesi kirvoitti kyyneleitä silmiin :heart: :flower: nauttikaa ensipäivistä kotona paljon.se on ihanaa aikaa :D

t.maria-s ja lauri-vauva 2,5 vkoa
 
Denise, sä selviät vähän vähemmällä odottamisella! Mä menen osastolle tiistaiaamuna yrittämään käynnistystä. Toivotaan parasta!

Mä en usko, että tämä lähtee itsekseen syntymään, mutta olisihan se mukava ihme...

Iloinen 41+3
 
Onnea kaikille vauvan saaneille mm. Vuokolle! :flower: :hug:

Ja tsemppiä käynnistykseen menijöille. Kokemusta on. Mulla aloitettiin käynnistys (rv 42+1) 23.8. ja vauva syntyi 26.8. (rv 42+4). Mun tilanne oli se, että olin täysin kiinni ja kanavaa jäljellä noin 2 cm, että pari päivää meni kypsytellessä kohdunsuuta, ennen kuin saivat kalvot puhkaistua. Sit alkoikin tapahtumaan.

Nyt sit kärvistelen kun mulla on varmaan virtsatieinfektio. |O on vedeety puolukkaa, karpalomehua ja c-vitamiinia, mutta nyt vaikuttaa jo uneen -mies ja vauva nukkuu ja mä ravaan vessassa... Täytynee tänään soittaa lääkärille, jos kirjoittais antibioottikuurin. Mulla on ollut varmaan viimeks 10 vuotta sitte virtsis ja en muistanutkaan kuin ärsyttävää tää on. |O :headwall:

Mukavaa lauantaita ja toviottavasti teillä, jotka odottelette käynnistykseen lähtöä, lähtis nyt viikonlopun aikana spontaanisti synnytys käyntiin!! :wave:

Luminella ja matkustaja 10 vrk
 
Täällä vielä yksi ison mahan kanssa kärvistelijä :headwall:

Mulla olisi maanantaille varattu tuo kontrolli käynti. Jospa sitä sitten olisi fiksumpi tilanteesta.
Eivät kai kylläkään käynnistä kovin helpolla, kun on sektio takana... No, sen näkee sitten.
Nyt aloin jo toivomaan, että ei sitten syntyisi ennen tuota maanantaita. Saavat katsoa, että tuo tarjonta on muuttunut. Jos ei ole, niin aion kyllä vaatia sektiota. Toista samanlaista synnytystä en suostu kokemaan!

Ehkä sitä ensi viikolla on jo nyytti kainalossa :heart:

Heidi-79 + nyytti 41+1
 
Heips. Nyt en ehdi juttuja lukaista,mutta infoan omia juttujani:
eli ke 2.9 klo13.50 meille syntyi toinen tyttö. 3445g ja 51cm.Tultiin eilen kotiin.Synnytyksen kesto 8h ja ponnistus 5min-eli nopeasti ja hyvin meni kaikki.Ainoa että jokin iskias vaiva iski ja en laitoksella pystynyt kuin jalkaani perässä laahaamaan.särkylääkkeillä mentiin ja toivotavaan et pian olisin taas kunnossa.Spinaali vei oikeasta jalasta tunnon ja tähän kyseiseen jalkaan tuli myös tämä pakara ongelma mikä tosiaan pilasi koko laitoksella oloni.
Nännit saaneet ekat rohtumansa ja imettäminen tekee kipeää,mutta eiköhän se tästä.

pompula81
 

Yhteistyössä