AniitHuomenta,joo näköjään,muita ei täällä näy!Onkohan Se Sonjuska päässy vauvaa hakemaan,sit oli kait joku muukin joka vielä oli vielä yhdessä osassa?
Se oiski kait fiksumpi nähdä sit muissa merkeissä,ku sairaalassa.Siellä tuli sitäpaitsi aikamoiset rajoitukset esim.vierailuihin tosa viimisenä päivänä,ku meoltiin sen sikaflunssan takia.Eli yks vieras kerralla eikä kouluikäisiä lainkaan sinne osastolle.Kiva ku meillä oli just ollu ed.iltana 4 vierasta kerralla siellä huonessa ja aamupäivällä käynyt vauvan lukiota käyvä isoveli...Se voiki olla sulle ikävää,jos esim.sun molemmat vanhemmat haluis käydä ku vierailuaika oli 18-19 ja vaan yks sais keralla tulla..Mut ne pitää ensisynnyttäjää siellä sen 3 yötä.Mäkin siellä siis su aamusta to aamupäivään.
Siinä oot kait oikeassa,et käynnistettynä se synnytyshomma on varmaan tuskaisempaa ku luomuna,mut minkäs teet jos niin käy.Mäkin olin tilannut itelleni alunperin semmosen luomusynnytyksen,jonka oisin kestänyt ilman mitään epiduraaleja,mut toisin kävi...Mullaki jouduttiin lopulta käynnistämään ku ei tullu supistuksia vaiks ne vedet meni.Oisit nähny ku sinne synnytyssalin lattialle holahti yhtäkkiä litrakaupalla sitä jo vihertävää lapsivettä ku mä seisoin siinä sängyn vieressä ja kätilö toi tusina kroonikkovaippaa sinne lattialle,mun sängn päälle,jne.Huh huh.Mä suosittelen sulle,et otat vaan sen epiduraalin sit,jos joudut siihen käynnistykseen,se kyl auttoi mulla niin hyvin,et mä olin siinä joku parisen ihan "normaalikin".Pystyin rentoutumaan,juttelemaan ja mietin jopa,et oisin nukkunu hiukan,mut kävin siellä salissa niin ylikierroksilla,etten sit malttanu.Se kaikki oli jotenkin niin hemmetin jännää:jotenkin vaan oli mielessä koko ajan et kohta näen sen lopputuloksen ja se et miten tää touhu päättyy.Se loppurutistus siis,et millaista se on.Ajattele me kuunneltiiin miehen kans siellä radiosta puol 11 illalla se Usain Boltin maailmanennätys -satasen juoksukin!Mä pystyin just sillä hetkellä keskittymään siihen ku epiduraali vaikutti niin hyvin.Sit se ilokaasu oli jännää:siitä meni jotenkin känniin:siinä ennen epiduraalia mä hengittelin siitä maskista,ni mä olinku huppelissa ja höpöttelin kaikenlaista pehmoista siellä kätilön ja miehen kans.Sil on kait sama vaikutus ku noilla nukutusaineilla...Sit mä muistan vielä aina semmosen yksityiskohdan,et mies laski aina kellosta,kuinka tiheästi tuli supistus:no mul tuli pahimmillaan 2 min. välein.Ja aina ku supisti,mä puristin tippatelinettä ja laskin,ni sillai sen kesti,ku tiesi et kohta se on ohi.Sit tuli taas raukeus ja väsy.No tämmöstä mul oli tän käynnistyksen aikana.
Me on ajateltu tosa syksyn aikana tulla käymään sinne Loimaalle,ku miehen sisko asuu siellä vielä.a mä haluaisin tutustua paremmin siihen Loimaaseen.Mies kumminki asunu siellä ekat melkein 30 v. ja syntyny aikanaan siellä...Ollaan muuten kuunneltu youtubesta yhtä biisinpätkää:kokeile säkin:The boys of Loimaa ja biisin nimi oli muistaakseni Loimaa.Se on aika surkeaa mainosta Loimaalle,mut mies sen aina välillä soittaa,ku haluaa katella Loimaan maisemia,etenkin niitä hulmin taloja...
Ois kiva oppii tai ymmärtää kuinka tossa fb:ssa chattaillaan.Mullehan eka kosketus siihen on tää elokuiset...Jos toi isompi poika neuvois vanhaa tätiä hiukan.
Oliksä just täyttänyt 25?Puhuit olevas neitsyt muistaakseni.No mä oon fisu.Ja elän raukka parka nyt sit kahen leijonamiehen kans...Ne varmaan talloo mut...Mä voisin kait olla sun äitis..
Mul on itel aika "nuori"mutsi.Se on hiukka pääl 60!Mutsi vaan ihmettelee näitä nykyajan vauvanhoitojuttuja ja tätä vauvantahtista imetystä...Ei sillon ollu tämmöstä.Mä oon iteki saanu sillo 60-luvul vaan 2 kk tissiä,ku äitiysloma oli sillon vaan 3kk...
No niin nää jutut muuttuu...Sul alkaa olla niin jännät paikat:Kovasti taas tsemppiä ja sua lohduttaa varmaan tää tieto,et kohta sun on helpompaa pestä varpaas itse ku käyt suihkus
Tää oli mul aika iloinen juttu todeta...