ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Maria-s Mulla katosi 10 raskauskilosta jo 9. :) Synnytyksen jälkeen oli lähtenyt jotain 7 kiloa ja nyt kun turvotuksetkin ovat hävinneet niin paino alkaa lähestyä lähtöpainoa. Onneksi!

Ja vauvan paino on jo ylittänyt syntymäpainon. :) Ja tyttö nukkui viime yönä 8 tunnin yöunet! :D

Muuten oma vointi ei sitten ole mitä parhain... kaikenlaista jälkivaivaa...

Illusia & Manta 7 vrk
 
Maria-s täällä mä vielä. Ei mitään merkkiä lähdöstäkään. Kyllä tää käynnistykseen menee. Tänään yritin olla ahkera ja revin jopa ruohoja pihalla vaikka paikkoja sattu. Päätin että kaikkeni yritän. :)

Marizzza85
mä ainakin vielä täällä sun kanssa. :) toivottavasti joku muukin. tai pitää alkaa pinoo vaihtaa :D

Aniit 40+4
 
Onnea rimprenssa,päksäkkä,unikuu ja la vida....vauvoista!

minäkin olen täällä vielä ja oletan että ensi viikollakin samoissa merkeissä =) Vaikka tuollainen unikuun nopea synnytys oiskin haaveissa.
Koskahan taysista tulee kotrolliaika-viimeksi ois ollut 41+6,mutta luulis et toi syke juttu vaikuttais hieman asiaan-tai et näytille ees pyytäisivät.

pompula rv 40+1
 
Nopeesti Marizzzalle. Hyvinkäällä oli aivan mahtavaa henkilökuntaa. Mulle esim. yksi hoitaja ehdotti vauvan antamista lastenhuoneeseen yöksi kun en ollut nukkunut moneen yöhön (vieruskaveri kuorsasi ihan tajuttomasti). Näki mun naamasta ettei kaikki ole hyvin. Mies otettiin hyvin huomioon ja vauvan kanssa sai apua kun vaan uskalsi kysyä. Mulle olo siellä oli välillä tosi vaikeeta kun aina luultiin että seuraavana päivänä päästään kotiin muttei kuitenkaan päästy.
Uudet tilat oli todella siistit ja mukavat. Olin neljän hengen huoneessa missä ainoa miinus oli että mun sänky oli hoitopöydän vieressä.
Ruoka oli ainoa mistä voisin valittaa. Se ei ollut kauhean hyvää ja esim. aamupala oli tosi pieni. Imetys vie ainakin multa paljon voimia!

Tsemppiä kaikille odottajille!

Ja onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Mä yritän lukea teidän kirjoituksia kun vaan kerkeän.

Päksäkkä
 
Kiitos UNIKUU pinosta. Ja onnea vauvasta! Nyt vaan mietin, että minne puolelle kirjoittaisin :) Vastaan nyt aluksi tänne ainakin joihinkin juttuihin ja käyn sit kurkkaa tonne vauvapuolelle.
Mulla tuli painoa yht 22 kg, joista 13 on hävinny. Ihmeellistä!! Mulle ei kyllä maistu juuri mikään ruoka ja syön tosi vähän. Ihmeellistä sekin..
Joku kysyi sektiokokemuksia. Kerroin aiemminkin, että minulle kokemus oli hyvin positiivinen. Viikko ja kaksi päivää synnytyksestä ja voin todella hyvin. Voisin lähteä lenkille jos lääkäriltä olisi lupa :) Saa kysyä tarkemmin, jos haluat jotain erityistä tietää.
jenzka Mulla oli koko ajan hyvin vahva olo siitä, ettei vauva mahdu tulemaan alakautta. Kätilö ja lääkäri sanoivat, että käsikopelolla, että lantion koko riittää. Sektion tehnyt lääkäri totesi jälkeen päin, että yläkautta (mahan puolelta) tunnusteltaessa huomasi, että lantio hyvin ahdas. Vauva oli siis normaalikokoinen, 3,6kg. Olin synnytystoiveissa maininnut etten halua tarpeetonta pitkitystä ja käsittääkseni se vaikutti lääkärin päätökseen olla enää yrittämättä ponnistuttaa.
 
Tulin tänne kurkkaamaan ennen nukkumaanmenoa josko olisit jotain päivitellyt ja ohoh, mahtavia uutisia!! Itsellä alkoi alkuillasta miedot supparit, vartin välein, nyt menen maate ja koitan josko uni tulisi. Vanhempi tyttö tuli tänään kotiin yökylästä,jossa ehti olla jo kaksi yötä, saa nähdä viedäänkö takaisin mammalle vielä ennen aamua. Toinen tytsy vielä mummin luona. Toivotaan parasta, lohduttavaa lukea, että sullakin alkanut noin kevyinä noi supparit.

Onnea tuhannesti vielä :flower: :D
 
Onnea Unikuu ja muut vauvautuneet! :flower:

Toivo aina herää, kun kuulee ihmisten vain lähteneen synnyttämään ilman sen suurempia ennakkomerkkejä... Sillä täällä ei ole limatulppaa näkynyt, mutta ihan joka yö tulee supistuksia ainakin tunnin verran. Herään niihin kipeisiin sitten. Mutta kahtena yönä olen "päättänyt" olla niistä välittämättä, menee vain yöunet pilalle, koska ei niistä mitään kuitenkaan tule. Olen ihan varma, että herään ihan kunnolla siinä vaiheessa, kun supistukset alkavat johtamaan johonkin! En usko, että vauvan tulo pääsee yllättämään :LOL: Pientä turhautumista siis noiden yöllisten kiusasupistusten kanssa...

Marizzza85: pelko pois, täällä ollaan sun kanssa vielä piiitkään. En usko, että tämä ainakaan tällä viikolla syntyy, on vatsakin niin korkeella vielä, vaikka onkin alkanut laskeutumaan. Joten kanssakärvistelijöitä löytyy kyllä.... ;)

Lymis 39+6
 
En ole vähään aikaan kirjoitellut mutta olen käynyt välillä lukemassa. Onnea kaikille vauvan saaneille!!!
Itse liityin teihin lauantaiaamuna 22.8 kun meille syntyi tyttö ilman ennakkovaroituksia viikolla 41+4. Heräsin supistuksiin viideltä ja ennen kahdeksaa tyttö oli maailmassa.
Mittoja tytöllä oli 4225 ja 51cm. Synnytys oli helppo ja mukava vaikka nopea. Sen kummempaa kerrottavaa ei ole =)
Vielä kärvisteleville voin lohdutukseksi sanoa että perjantaina kävin vielä neuvolassa ja sielä sanottiin että saattaa kestää vielä ennen kuin tapahtuu kun vauva ei ollut vielä laskeutunut ja paikat oli tiukasti kiinni.

Ezmeralda ja vauveli :heart:
 
Onnea ezmeralda! kiitokset lohdutuksen sanoista. :)

Viikkojen kuluessa mä alan tuntea hirmusuuria antipatioita koko TYKS:aa kohtaan. Viime yönä vähän supistelikin jopa ja tuli sellanen olo että lähen tyksiin ja vaadin käynnistystä jollei mitään oo tapahtumassa. Okei, huomaa että hermot alkaa mennä. :saint: Olis kyl hirmukiva tietää onko alapäässä tapahtunu mitään ylipäätään. Ah, nypin tänään taas niitä ruohoja.

Aniit 40+5
 
Onnittelut vauvan saaneille :flower:

Mäkin kävin ilmoittautumassa tuonne Vauvat-puolelle. Toivottavasti täältä tulee mahdollisimman paljon porukkaa mukaan sinnekin puolelle keskustelemaan!
Kivaa jatkaa jutustelua tutun porukan kanssa.

RangaTanga + tyttönen 12vrk :heart:
 
onnea tyttönen ja ezmeralda :flower:

Tänää tuli postissa kutsu Taysiin ensi ke 2.9(silloin viikot 41+2)
Mutta osaakos kukaan sanoa mitä tollaisella käynnillä tehdään?Lapussa lukee: Kutsumme teidät raskauden seurantaa varten keskussairaalaan.kehoitetaan varaamaan 2-3h aikaa. Äitiyspoliklinikka A-siipi..

No jos käynnistystä ajatellaan/nähdään syytä niin varmaan sitten to luulis käynnistävän,jos perjantaisin harvoin käynnistelevät..Mutta ei varmaan silloin ke ainakaan,vai mitä arvelette?
 
ONNITTELUT ezmeralda ja tyttönen! :flower: :heart: ja ihanaa kuulla että synnytys voi lähteä noinkin yllättäen etenemään kuten ezmeraldalla.

Tänään käytiin sit yliaikaiskontrollissa, jossa todettiin kaiken olevan ok, mutta vaikka vauva onkin syvällä lantiossa se ei ole kiinnittynyt ja kohdunkaula on edelleen täysin kiinteä.. huoh. No mutta lauantaina uudestaan ja sitten käynnistetään jos ei rupea sitä ennen mitään tapahtumaan. Nyt jännittää ihan kamalasti! Toivottavasti alkaisi ihan luomusti syntymään.

Olipa muuten jotenkin hieman hämmentävää kun lääkäri joka tutkimuksen teki oli sellainen nuori mies, varmaan max.5v mua vanhempi :kieh: Noh, onneksi en ihan pienestä säikähdä.. itsepähän on ammattinsa valinnut. Vauvan painoarvio oli 3700g eli kyllä sieltä ihan hyvän kokoisen jötikän saa sit ulos työntää :D

Pompula81, yliaikaisuuskontrollissa minut ainakin laitettiin ensimmäisenä käyrille n. 25min jossa mittasivat siis vauvan sykettä ja mahd. supistuksia. Sit otettiin verenpaine ja annettiin virtsanäyte, jonka jälkeen lääkäri sit tutki vauvaa ultralla ja lopuksi ronklas alapäätä (tarkasti kohdunsuun tilanteen). Aikaa meni sellanen reilu tunti meillä. En tosin tiedä onko Taysissä samanlainen käytäntö.

Mutta nyt siis vaan ootetaan lauantaita.. oon varma etten enää pe-la yötä saa nukuttua! Viime yönäkin nukuin huonosti ja heräsin jo neljältä kun jännitin niin kovaa tätä yliaikaiskontrollia :p Ja kiitos muille odottajille kannustuksesta, että teitäkin vielä löytyy!!! :)

Marizzza ja jötikkä 41+5

Muoks* Kiitos Päksäkälle kokemusten kertomisesta :hug:
 
Onnea taas vauvan saaneille :flower:

Mitäs se meinaa kun tulee rusehtavaa valkovuotoa? Eilen tuli vähän ja tänään on tullut hieman enemmän. Vauva liikuskelee ihan normaalisti et ei mitään hätää luulis olevan sen puolesta, eikä mitää erityisiä kipujakaa ole ollut. Taitaa olla ihan normaalia täs vaihees?

jenzka 40+0
 
hei NIILO SYNTYI rv 39+5, maanantaina 24.8. klo 22.25 ja mitat oli 3430g ja 47cm.. kotiuduimme tänään.

ponnistus oli pari nopeeta supparia... aikaa ei kukaan ehtiny ottaa.
tarinoin myöhemmin kun jaksan...
ihanaa!

luen myöhemmin muiden juttuja.. kärvisteleville tsemppiä!

Onnea jos joku täs välissä vauvaantunu taas... :flower:

omppuli ja Niilo öttiäinen 1,5vrk.
 
lokakuisista kurkin :wave:

jenzka:

Tuo voisi olla ihan hieno vaiva. Joko limatulppa alkaa irtoilla (ellei ole jo? ) tai sitten v-vuotoon on sekoittunut himppusen verta, kun paikat kypsyy ja aukeaa..yhtä kaikki hyvä merkki, joskaan h-hetken ajankohtaa ei tuostakaan voi varmuudella veikata. Toivoitaan pikaista alkua synnytykselle =)

Ja onnittelen vauvan saaneita, kun kerran tänne nenäni laitoin :D
 
En ole limatulppaa ponganut vaikka olen seurannut jo pidemmän aikaa. Ajattelin kanssa et varmaan kuuluu tohon paikkojen kypsymiseen :)

Huomenna sit neuvolaan ja th soittelee poriin ja kysyy kauanko annetaan mennä yli ennenkuin aletaan käynnistellä.

jenzka 40+0
 
Onnea vaaveista jälleen.-.... täällä odotus ja :headwall: turhautuneisuus jatkuu...
Hermostuin taas ku äijä lähti sille mistä ei tässä talossa puhuta... eli tupakalle. Muka viemään roskia, pöh! Jos minä ja vauva ei olla annettu sille tarpeeks hyvää syytä saada se tupakka vihdoin sammumaan LOPULLISESTI niin mikäs sitten :x

Olikos täällä kättärillä tai naistenklinikalla tai jorvissa nyt lähiaikoina vieraileita mammoja?
Kuulin huolestuttavan uutisen että saattavat kättärille mentäessä käännyttää jopa jorviin... Kun on kuulemman täyttä. Hah ja kaverilla on martina aitolehdon kanssa samoihin aikoihin laskettu aika ja tämä "rouva" on tulossa haikaranpesään ja kuvauttelee siellä sitte perhe tapahtumaansa. Kaveri sano ettei pidä yhtään ajatuksesta olla samassa tilassa kuin kamerat ja kuvausryhmä, vaikka eihän he heitä saaa ilman lupia kuvailla, mutta menee siinä varmasti omalla tavallansa rauha ja onko se nyt taas reilua et sit tommosen julkkis pommin takia, voi joutua omaa liikkumistaan rajoittaa... aarghh...

sonjuska ja nala 40+6
 

Yhteistyössä